ویژگی‌هایی بهترین فروشگاه اینترنتی
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

یک فروشگاه اینترنتی موفق باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای رسیدن به فروش اینترنتی موفق و شناخت بهترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان لازم است تا به شناخت یک فروشگاه‌های اینترنتی موفق بپردازیم. در شرایط حال حاضر دنیا و کشور کسب و کارهای زیادی به وجود آمده اند که کالای مورد نیاز شما را عرضه می­‌کنند به همین جهت برای کسب درآمد و افزایش سوددهی لازم است تا شرایط و امکانات متفاوتی برای خریدار فراهم آورید تا کالای شما دیده شود و او میل و رغبتی برای رسیدن به محصول شما پیدا کند. همین موضوع چالشی است که بیشتر کسب‌وکارها با آن مواجه می­‌شوند و حل این چالش کمک بزرگی به رشد و پیشرفت هر کسب و کاری می­‌کند و در ادامه به بررسی دقیق­تر این موضوع می‌­پردازیم.

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. در واقع نمی‌توان هر سایت فروش آنلاین را به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی در نظر گرفت. اگر کسی بخواهد به جایگاه برتری از نظر فروش آنلاین درست پیدا کند باید اصول، استاندارد و خلاقیت‌های لازم را در فروشگاه خود اعمال کند.

شگردهایی که فروشگاه‌های برتر آنلاین برای فروش خود در نظر گرفته‌اند یکسان نیست. در واقع هر سایت ظاهر، دسته‌بندی، روش‌های پرداخت و ارسال متفاوتی دارد. اگرچه اساس کار این فروشگاه‌ها شبیه به هم است اما اکثر افراد در پی جزئیات کار آن‌ها خریدشان را ثبت می‌کنند. تفاوت فروشگاه‌های اینترنتی باعث می‌شود تا افراد هر خرید خود را از یکی از این سایت‌ها انجام دهند و همه خریدهایشان را در یک فروشگاه خاص خلاصه نکنند.

اما چه ویژگی‌هایی می‌تواند بیشترین خرید را برای یک فروشگاه اینترنتی رقم بزند؟ ویژگی‌هایی که باید بهترین فروشگاه اینترنتی داشته باشد، به قرار زیر است:

ویژگی‌هایی بهترین فروشگاه اینترنتی

اگر بخواهیم ویژگی‌های بهترین فروشگاه اینترنتی را بگوییم، می‌توانبه صورت زیر لیست بندی کرد.

  • رابط و تجربه کاربری جذاب

رابط کاربری یا «User Interface» در واقع همان ظاهر فروشگاه اینترنتی است. ظاهر فروشگاه از آن لحاظ اهمیت دارد که اگر کاربری در بازدید از سایت حتی خریدی هم انجام ندهد اما از گشت‌وگذار در گزینه‌های مختلف آن سایت لذت ببرد.

ظاهر مرتب و شیک یک سایت می‌تواند یکی از اصول اولیه برای داشتن بهترین فروشگاه اینترنتی باشد. گاهی ظاهر فروشگاه‌های آنلاین به حدی جذاب هستند که افراد تنها برای سرگرمی و دیدن گزینه‌های آن به سایت سر می‌زنند.

می‌توان گفت ظاهر یک سایت به رنگ‌بندی، محل قرارگیری لوگو و المان‌ها، ساختار و شکل لوگو، فونت‌های سایت، تصاویر، دسته‌بندی محصولات، چینش محصولات و ….. بستگی دارد.

در برابر رابط کاربردی، تجربه کاربری یا «User Experience» قرار دارد. تجربه کاربری در راستای رابط کاربری موفق ایجاد می‌شود؛ به این صورت که کاربر پس از ورود به سایت علی‌رغم لذت بردن از ظاهر زیبای آن سایت، بتواند محصولات موردنظر خود را به‌راحتی پیدا کند و برای خرید و پرداخت اقدام کند.


مراحل ثبت خرید بهترین فروشگاه اینترنتی باید از چنان تجربه کاربری برخوردار باشد که کاربران اصلاً متوجه نشوند چگونه به آخرین مرحله خریدشان رسیده‌اند. تجربه کاربری به حدی مهم است که بخشی از دیگر گزینه‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم هم در راستای همین موضوع قرار خواهند داشت.

تجربه کاربری موفق را می‌توان در بهترین فروشگاه‌های آنلاین جهان و ایران مشاهده کرد که در همین متن به شما معرفی می‌کنیم.

مراحل خرید در بهترین فروشگاه اینترنتی در راستای تجربه کاربری آن قرار خواهد داشت. اگر کاربری با مراجعه به یک فروشگاه آنلاین، محصول خاصی را سفارش دهد و برای رسیدن به مرحله پرداخت مراحلی زیاد و پیچیده‌ای را طی کند، به احتمال ۹۰ درصد، در مسیر رسیدن به پرداخت از خرید خود منصرف می‌شود.

فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که بخاطر داشتن مراحل طولانی خرید، روزانه مشتری‌های زیادی را از دست می‌دهند.

هرچقدر مراحل خرید در یک فروشگاه اینترنتی راحت‌تر و سریع‌تر باشد به همان میزان فروش آن فروشگاه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین مراحل ساده خرید یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بهترین فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد.

  • جستجوهای سریع

کاربران با مراجعه به بهترین فروشگاه اینترنتی، ابتدا در کادر جستجوی سایت به جستجوی محصول موردنظرشان می‌پردازند؛ بنابراین عملکرد سریع این قسمت می‌تواند روی رضایت کاربران و بازدهی سایت تأثیر بالایی داشته باشد.

قسمت جستجو می‌تواند شامل فیلترهای رنگ، برند، قیمت، سایز و ….. نیز باشد. جستجوی پیشرفته و سریع هم دیگر گزینه‌ای است که در راستای رابط و تجربه کاربری موفق بهترین فروشگاه اینترنتی قرار دارد.

  • دسته‌بندی حرفه‌ای

دسته‌بندی و گروه‌بندی محصولات مختلف در یک سایت بزرگ فروش اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع دسته‌بندی‌ها می‌توانند براساس دسته، رنگ، مدل، اندازه و ….. مرتب شوند تا کاربران به‌راحتی بتوانند به دسته موردنظر خود دسترسی پیدا کنند بدون اینکه سردرگم شوند.

  • کیفیت خوب در برابر قیمت مناسب

همه می‌خواهند محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند. اگر یک فروشگاه آنلاین بتواند این امکان را برای کاربران خود فراهم کند، بزودی بهترین فروشگاه اینترنتی خواهد شد. بنابراین صاحبان فروشگاه‌های بزرگ آنلاین همواره در صدد هستند تا بتوانند بهترین و اصیل‌ترین محصولات را با تضمین پایین‌ترین قیمت با معرفی محصولی درست به‌‌ فروش برسانند.

  • تضمین مرجوعی کالا

اگر سایتی نتواند برای محصولات خود گارانتی بازگشت وجه در نظر بگیرد، کاربران سخت به چنین سایتی اعتماد می‌کنند. گارانتی بازگشت وجه در صورت نارضایتی و مرجوعی کالا می‌تواند یکی از موضوعات اساسی بهترین فروشگاه اینترنتی باشد.

  • ارائه تخفیف‌های ویژه

معمولاً بهترین فروشگاه اینترنتی باید تخفیف‌های خوبی هم به مشتریان خود ارائه دهد. گاهی سایت‌ها با دادن تخفیف‌های مناسبتی، فصلی، هفته‌ای، ماهانه و حتی تخفیف اولین خرید، باعث فروش چندبرابری خود می‌شوند. بنابراین دادن تخفیف و فرصت‌های ویژه به کاربران یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین فروشگاه اینترنتی است.

  • ارسال سریع سفارشات

اگر یک سایت به کاربران خود قول داده باشد تا سفارشات ایشان را در عرض ۲۴ ساعت به دست‌شان برساند، عمل به این قول باعث می‌شود آن مشتری به مشتری دائمی آن فروشگاه تبدیل شود. همین‌طور اگر ۲۴ ساعتی که آن سایت قول داده به ۲۵ یا۲۶ ساعت برسد، امکان دارد سایت آن مشتری را برای همیشه از دست بدهد.

با این مثال می‌توانیم به اهمیت ارسال سریع سفارشات محصول پی ببریم. وقتی کسی چیزی را به صورت اینترنتی سفارش می‌دهد، برای دریافت آن لحظه‌شماری می‌کند. بنابراین بهترین فروشگاه اینترنتی هرچقدر سریعتر این سفارش را به دست مشتری‌اش برساند، رضایت او را بهتر جلب خواهد کرد.

بهترین فروشگاه اینترنتی باید بتواند تمام مواردی که عنوان شده را پوشش داده و سپس خلاقیت‌های دیگری را در آن اعمال کند. اگر شما به بهترین فروشگاه‌های اینترنتی خارجی و ایرانی سر بزنید، می‌توانید رعایت موارد فوق را در همه آن‌ها ببینید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست