شیوه اجرای ایده کسب و کار اینترنتی
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

شیوه اجرای ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد بالا و ساده و ثروتمند شدن از طرق مختلف آرزوی هر کسی به قول معروف کسی از پول زیاد و کسب درآمد بالا بدش نمی آید . سوال این است که شیوه کسب درآمد و افزایش پول چیست؟ راههای مختلفی برای کسب و کار و پول به جیب زدن وجود دارد ولی ما در اینجا قصد داریم که اگر شما ایده و فکری برای کسب درآمد و افزایش مال خود دارید باید چه کارهایی انجام دهید . داشتن ایده مهم است ولی شیوه اجرای ایده در کسب و کار اینترنتی نیاز به مطالعه و مشورت دارد بدون مطالعه و اتخاذ برنامه درست ، حتی بهترین ایده ها هم در زمان اجرا با شکست مواحه می شود. در اینجا قصدمان ارائه راهکارهای عملی و ساده اجرای کسب درآمد و رونق کسب و کار اینترنتی هست .داشتن ایده کسب و کار اینترنتی قبل از شروع و راه اندازی سایت بسیار مهم است، به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا با استفاده از روش های بسیار خوبی به شما برای یافتن یک ایده مناسب کسب و کار اینترنتی کمک کنیم.


یکی از چیزهایی که شاید خیلی شنیده باشید این هست که برای شروع کسب و کار یا راه اندازی سایت باید حتما یک ایده درست و حسابی داشته باشید. باید یک ایده ناب باشه، باید اولین باشه تا بتونی موفق بشی.
داشتن ایده مهم است ولی داشتن یک ایده ناب و تک اصلا الزامی نیست. بسیاری از کسب و کار های موفق رو اگر نگاه کنید می بینید که کپی برداری از ایده های دیگر بودن، ولی با اضافه کردن یک سری امکانات و سرویس های بهتر، تونستن موفق تر عمل کنند.
گوگل، فیس بوک، سایت های تخفیف گروهی ایرانی و بسیاری از دیگر کسب و کار های اینترنتی موفق نه تنها اولین نبودند بلکه آمدند و یه چیزی رو که قبلا در بازار موجود بوده و تقاضا هم داشته به نحو بهتر و موثر تری پیاده سازی کرده و به این ترتیب به موفقیت رسیده اند.

 

داشتن ایده کسب و کار اینترنتی مهم است ولی قرار نیست دوباره چرخ رو اختراع کنید.

 

برای شروع کسب و کارتون باید بدونید اصلا برای چی میخواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید؟ هدفتون چیه؟ چه چیزی رو میخواهید به بازار و به مردم عرضه کنید.
اگر هیچ ایده ای ندارید، نگران نباشید، در این قسمت به شما کمک میکنیم تا بتونید از طریق روش هایی که به شما گفته میشه یک ایده مناسب رو برای کسب و کار خود پیدا کرده و انتخاب کنید.
همچنین میتونید فایل راهنمای ۸ ایده عالی برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی رو دانلود کنید. در این فایل راهنما، علاوه بر آشنایی با ایده های کسب و کار اینترنتی با روش های مختلف کسب درآمد از هر کدام نیز آشنا خواهید شد.

 

چطور یک ایده کسب و کار اینترنتی مناسب پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک ایده مناسب برای اغلب مردم کاری بسیار سخت و غیر ممکن هست. اما نگران نباشید قرار نیست نابغه باشید تا یک ایده فوق العاده پولساز پیدا کنید. کلا بهتره این پروسه رو زیاد سختش نکنید.
با استفاده از یک روش بسیار ساده و راحت میتونید به ایده های بسیار خوبی برسید.
استفاده از روش طوفان ذهنی به شما کمک میکنه تا از دل یک موضوع چندین و چند ایده عالی بیرون بکشید. تنها کافیه یک موضوع اصلی رو انتخاب کنید، به عنوان مثال میتونه موضوع اصلی شما سفر باشه.
بعد از انتخاب موضوع اصلی، زمان مشخصی رو در نظر گرفته و شروع به نوشتن هر چیزی که مربوط به موضوع اصلی یا همان سفر میشه، کنید.
مهمترین نکته اینه که باید هر چیزی که به ذهنتون میرسه رو یادداشت کنید، حتی اگر بسیار ساده یا احمقانه به نظر بیاد.
بعد از پایان مدت زمان تعیین شده، شما تعداد زیادی ایده خواهید داشت که هر کدوم از اینها میتونه خودش به تنهایی باز هم یک موضوع اصلی بوده و با استفاده از روش گفته شده در فوق، به زیر موضوعات و ایده های دیگری دسترسی پیدا کنید.
با در نظر گرفتن تکنیک طوفان ذهنی و روش های معرفی شده در زیر میتونید ایده های بسیار خوبی رو برای کسب و کار اینترنتی و یا محصولاتی که میخواهید تولید کنید، بیابید.

 

مشکلی را حل کنید.

یکی از ساده ترین و راحت ترین کارها برای پیدا کردن یک ایده کسب و کار اینترنتی مناسب این هست:


• مهمترین مشکلات خودتون رو پیدا کنید و برای آن راه حل هایی رو پیدا کنید.
• مشکلات دیگران را پیدا کرده و برای آن راه حل بیابید.

 

بله به همین سادگی، اگر دقت کنید خواهید دید که بیشتر محصولات و خدماتی که تا کنون از آن استفاده کرده اید برای رفع مشکلی درست شدند.
عینک میزنید برای اینکه چشم رو از اشعه های ماورا بنفش خورشید در امان نگه دارید.
دزدگیر ها ساخته شدند تا افراد رو از وجود دزد مطلع کنند.
شیشه های دو جداره، جای شیشه های معمولی رو گرفتن تا هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و هم عایق خوبی برای صدا باشند و بسیاری خدمات و محصولات دیگر که همه برای رفع مشکلی ساخته و ارائه شدند.
در همین اینترنت، سایتی چون “چی بپزم” به شما کمک میکنه تا دیگه مشکل سردرگمی برای تهیه غذای ناهار و شام نداشته باشید.
سایت دیجی کالا به خرید بهتر و سریعتر افراد کمک میکنه.
سایت های شبکه اجتماعی مثل فیس بوک یا کلوب یا اپلیکیشن هایی چون تلگرام و واتس اپ، به ارتباطات بیشتر افراد کمک کردند.
سایت های پرسش و پاسخی به وجود اومدن که شما میتونید در اونجا هر سوالی دارید بپرسید و افراد متخصص به شما برای یافتن پاسخ کمک کنند.
سرویس های ذخیره سازی ابری یا cloud storage ها به شما این امکان رو میدن تا به اطلاعات و عکس های خود از هر جای دنیا و با هر وسیله ای دسترسی داشته باشید.

 

با وجود مثال های مطرح شده در فوق، تنها چیزی که برای یافتن ایده کسب و کار اینترنتی باید داشته باشید اینه که بتونید مشکلات موجود در حوزه های مختلف رو شناسایی کرده و برای آن راه حل هایی رو پیدا کنید.

 

میتونید این کار رو با استفاده از روش طوفان ذهنی که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد نیز انجام دهید.
ساده ترین راه اینه که اول از مشکلات خودتون شروع کنید. به عنوان مثال شاید مشکل شما اینه که پوست تان جوش میزند، میتونید روش ها و راه هایی رو برای رهایی از اون پیدا کرده و با تجربیاتی که به دست میارید یک راه حل مناسب رو در قالب آموزش ها و به صورت یک کسب و کار اینترنتی به دیگر افرادی که مشکل مشابه شما رو دارند ارائه بدین.
همینطور میتونید با بررسی مشکلات دوستان، آشنایان و یا مشاهده افراد مختلف در محل زندگیتون به مشکلات آنها پی برده و برای آن راه حلی پیدا کرده و به رفع اون مشکلات بپردازید.
فراموش نکنید هر مشکلی و راه حل موجود برای اون میتونه یک ایده فوق العاده پولساز باشه.
شاید بگویید برای اکثر مشکلات موجود در دنیای امروز راه حل و محصولی ارائه شده، اما شما میتونید باز هم این راه حل های موجود رو بررسی کرده و با اضافه کردن امکانات بیشتر به آن، کسب و کار بهتری رو راه اندازی کرده و محصولات و سرویس های موثر تری ارائه دهید.

 

از تجربیات خود برای یک ایده پولساز بهره ببرید.

تجربیات شما میتونه یک ایده پولساز باشه. ممکنه شما در مورد چیز های بسیاری تجربه داشته باشید. به عنوان مثال در خرید کالای خاصی، یا اینکه اطلاعات کامپیوتری یا تجربه برنامه نویسی داشته باشید، یا شاید هم در تعمیرات برخی وسایل و لوازم زندگی روزمره با تجربه باشید، اصلا شاید هم شما رستوران های بسیاری رفته و تجربه بسیار خوبی در امر رستوران گردی دارید.
افراد بسیاری هستند که به این تجربیات نیاز دارند. شما میتونید از تجربیات خود برای پیدا کردن یک ایده پولساز بهره ببرید.
مثلا تا حالا شده کسی ازتون بپرسه، به نظرت آخر هفته که تولد دوستمه، کدوم رستوران ببرمش؟ کجا رو پیشنهاد میکنی؟ شاید سایت های بسیاری باشند که بتونید از آنها کمک بگیرید یا مثلا نظرات افراد مختلف رو در مورد رستوران ها و غذای اون، در سایت ها، وبلاگ ها یا فروم ها خونده باشید، ولی جایی نیست که به صورت دسته بندی شده به شما بگه چه رستوران ها یا مکان هایی برای چه مراسم و یا دور همی های مناسب هستند. آیا این نمیتونه یک ایده عالی باشه؟
همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، کافیه از تجربه خود برای یافتن راه حلِ مشکلات استفاده کنید. قرار نیست این مشکلات خیلی پیچیده باشند. گاهی بهترین ایده ها از دل ساده ترین مشکلات و راه حل ها به وجود میاد.

 

به مثال دیگری دقت کنید:
شاید شما در سفر به کیش یا هر شهر خاص دیگری، تجربیات و اطلاعات خوبی داشته باشید. همین میتونه به ایجاد ایده برای یک کسب و کار پولساز کمک کنه. چطور؟
افراد بسیاری هستند که علاقه دارند به کیش سفر کنند و همیشه دنبال اطلاعات جامعی در این مورد هستند که مثلا کجا برن چطور سفر کنند که هزینه هاشون کمتر باشه، کجاها غذا بخورن و یا چه مکانی رو برای اقامت انتخاب کنند.
شاید بگید خب سایت های زیادی هستند که در این مورد به افراد کمک میکنند. درسته اما شما میتونید امکانات یا اطلاعات بهتر و بیشتری رو در سایت خود در اختیار افراد قرار بدین. هدف اینه که خلاء های اطلاعاتی رو پر کرده و بهتر باشید. در ادامه بهتون میگیم چطور.

 

درست حسابی کپی برداری کنید!

میشه گفت یکی از ساده ترین راه کارها و رایج ترین روش ها برای پیدا کردن ایده کسب و کار اینترنتی، کپی برداری هست.
بارها شده سایتی رو دیدید و با خود فکر کردید خوبه منم یه سایت اینجوری بزنم. حقیقت اینه که کپی برداری به خودی خود کار بدی نیست اما در صورتی که درست و حسابی انجام بشه. یعنی چه؟
اگر بیاید و یک سایت بسازید درست عین همون سایتی که توجه شما رو جلب کرده، بدون هیچگونه تغییری، در واقع یک کپی برداری بد انجام دادید. شما هیچ ایده نابی نداشتید و هیچ کار خاصی هم انجام ندادید. مطمئن باشید اگر این کار رو بکنید کسب و کارتون فقط یک کپی برداری محض بوده، بدون هیچ خلاقیتی و محکوم به شکست خواهد بود.
اما درست حسابی کپی کردن یعنی چه؟

 

یعنی از اون سایتی که قبلا اجرا شده ایده بگیرید، کمی خلاقیت به خرج داده و تغییراتی در اون ارائه بدین، نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کرده و با اضافه کردن یک سری امکانات بیشتر و بهتر سایت جدید یا محصول خودتون رو عرضه کنید.

 

به عبارت بهتر ببینید نقاط ضعف کسب و کار فعلی چیه؟ اون ها رو پیدا کرده و بهترش کنید. اینطوری میشه گفت درست حسابی کپی کردید.
اگر دقت کنید خواهید دید که بیشتر سایتهای اینترنتی از جمله معروف ترین آن ها همه کپی بودن و به هیچ عنوان از اول یک ایده ناب نبودن.
قبل از فیس بوک سایتهای شبکه اجتماعی بسیاری چون اورکات و ۳۶۰ بودن. اما ببینید که فیس بوک چطور اومد امکانات بسیار بیشتری رو در اختیار کاربران قرار داد و تبدیل به یکی از غول های شبکه اجتماعی شد. طوری که حتی سایت های ۳۶۰ و اورکات هم از عرصه وب کنار رفتند.
بسیاری از سایت های موجود در وب ایران هم به نوعی کپی از سایت های خارجی هستند اما با اندکی تغییر.
اگر میخواهید یک سایت دیجی کالای دیگر راه بی اندازید به فکر کپی کردن محض نباشید. نقاط ضعف رو پیدا کرده و اون رو بهترش کنید.
مدتی در ایران باب بود همه به دنبال راه اندازی یک سایت تبلیغاتی چون ایستگاه بودند. الان شاید بیش از ۱۰۰ ها یا حتی هزاران سایت مشابه ایستگاه راه اندازی شده اما چند تا از این سایت ها تونستن به موفقیت ایستگاه برسند؟
اکثرا بعد از مدتی کار رو رها کردند چون تنها کپی محض، بدون هیچ گونه نوآوری خاصی بودند. در حالیکه سایتی مثل ایستگاه میتونست خیلی بهتر و با امکانات بسیار بیشتری راه اندازی شده و به درآمد برسه.
بهتره کپی کردن محض رو کنار بگذارید. قرار نیست دوباره چرخ رو اختراع کنید اما میتونید با افزودن امکانات و ویژگی های بسیار بیشتری به سایت ها و ایده های موجود، کسب و کار موفقی رو راه اندازی کنید.
همانطور که در قسمت اول نیز گفته شد، اگر به دنبال یافتن نقاط ضعف و مشکلات در هر ایده و محصول جدیدی باشید مطمئنا میتونید کسب و کار بسیار ارزشمند و سود آور تری ایجاد کنید.

 

بومی سازی کنید.

بومی سازی هم نوعی کپی برداری هست اما کپی برداری از ایده ها و سایت های خارجی و تبدیل اونها به یک ایده قابل انجام در وب ایران. به این کار میگن بومی سازی.
به عنوان مثال سایتهای تخفیف گروهی چون تخفیفان و نت برگ بومی سازی شده سایت گروپن groupon هستند.
در حال حاضر بسیاری از افراد در ایران با داشتن تخصص و دانش در کد نویسی اقدام به بومی سازی و فارسی کردن قالب ها و افزونه های معروف وردپرس کرده و با فروش آن درآمد خوبی دارند.
میتوان با ترکیب کپی برداری و بومی سازی به ایده های بسیاری دست یافت.

 

از علایق و مهارتهای خود استفاده کنید.

به چه چیز هایی علاقه دارید یا در چه مهارتهایی تسلط و تخصص کافی دارید؟ میشه گفت این روش هم به نوعی مانند استفاده از تجربه هست.
شما میتونید از علایق و مهارتهای خود به نحوی بسیار عالی برای پیدا کردن یک ایده کسب و کار اینترنتی استفاده کنید. فرض کنیم شما در آشپزی یا حتی پخت یک غذای خاص مهارت بسیار خوبی دارید. میتونید کسب و کار اینترنتی خودتون رو در ارتباط با این مهارت راه اندازی کنید.
تنها کافیه لیستی از مهارت ها و یا تخصص ها و علایق خود تهیه کرده و با استفاده از تکنیک طوفان ذهنی، به موضوعات و ایده های خوبی برای راه اندازی سایت یا کسب و کار خود برسید.

 

صرفه جویی کنید.

از دیگر روش هایی که به یافتن یک ایده مناسب برای سایت یا کسب و کار آنلاین کمک خواهد کرد، پیدا کردن یا ارائه روش هایی برای صرفه جویی در زمان و پول است.
اگر شما بتونید راه یا روشی رو پیدا کنید تا به وسیله اون افراد بتونن در زمان و پول خود صرفه جویی کنند مطمئن باشید که ایده بسیار خوبی پیدا کرده اید.
به عنوان مثال لامپ های کم مصرف یک ایده برای صرفه جویی در پول و مصرف انرژی هستند.
یا مثلا نرم افزار هایی که صدا رو تبدیل به متن یا نوشته میکنند در زمان صرفه جویی بسیاری میکنند. یعنی شما به جای آنکه ساعتها تایپ کرده و نگران غلط های املایی باشید، میتونید تنها با خوندن متن و بدون نیاز به تایپ، متن خوانده شده را به صورت نوشته و تایپ شده تحویل بگیرید.
از دیگر مثال ها میتوان به سایتهای خرید گروهی مانند تخفیفان و نت برگ اشاره کرد. همه ما به دنبال استفاده از خدمات، امکانات و کالاهایی با تخفیف مناسب هستیم تا اندکی در هزینه ها و مخارج خود صرفه جویی کنیم. این سایتها هم دقیقا به ما خدمات، کالاها و مکان هایی رو معرفی میکنند که میتونیم از تخفیف های خوبی برای استفاده از اون ها بهره مند بشیم.

 

در پایان…

اگر تا اینجا مطالب رو خونده باشید ممکنه ایده های بسیاری به ذهن شما رسیده باشد. اما چطور میتونید یک ایده کسب و کار اینترنتی مناسب رو از بین چندین ایده انتخاب کنید؟ از کجا بدونید ایده انتخاب شده مناسب هست و تقاضا خواهد داشت؟ از کجا بدونید که آیا مردم حاضرند برای ایده یا محصول شما پولی پرداخت کنند یا خیر؟
در مطلبی با عنوان ارزیابی ایده میتونید به پاسخ تمام سوال های مطرح شده برسید. پس مطالعه این مقاله رو از دست ندهید.
شما چه روش هایی رو برای پیدا کردن یک ایده مناسب پیشنهاد میکنید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست