سرمایه و زمان لازم برای موفقیت در کسب و کار آنلاین
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

سرمایه و زمان لازم برای موفقیت در کسب و کار آنلاین

کسب درآمد ساده و راحت از اینترنت ، راه اندازی کسب و کار پر پول و پرسود ، میلیونر و یا میلیاردر شدن، کسب درآمد فوق العاده و ساده و.... هزاران شعار جذاب دیگر که می شنوید...

موفقیت در کسب درآمد از اینترنت به فاکتورهای زیادی نیاز دارد که مجموع این عوامل موجب رشد و ترقی کسب و کار می شود. اگر واقعا هدف، کسب درآمد پایدار و موفقیت پر سود است باید از خودتان بپرسید که برای این کار یعنی کسب درآمد آنلاین چقدر زمان، سرمایه ، انرژی و تلاش و جدیت لازم است تا نتیجه موفقیت آمیز کسب و کار به ثمر بشیند؟ در واقع این سوال هدف و استراتژی اولیه شما برای شروع کسب درآمد آنلاین را مشخص می کند . موفقیت در کسب و کار اینترنتی بدون داشتن برنامه درست امکان پذیر نیست. لذا باید سوال جدی از راه اندازی کسب و کارتان داشته باشید.

سوال ساده تر این است که اصلا چقدر احتمال موفقیت و رسیدن به سود و بازده برای یک کسب و کار اینترنتی یا ایده آنلاینی که مد نظر دارید وجود دارد؟
اما بگذارید یک سوال از شما بپرسیم؟

آیا حاضرید با واقعیت روبرو شوید؟ آیا واقعا تمایل دارید تا جواب واقعی این سوال را بدانید؟ چون ممکن هست جواب، آن چیزی نباشد که دوست دازید بشنوید.
پس اگر حاضرید، ادامه این مقاله را بخوانید تا یکبار برای همیشه جواب اصلی این سوال را بدانید.

بسته کسب درآمد اینترنتی از رویا تا واقعیت!

همه چیز از تبلیغاتی شروع میشود که به افراد قول میلیونر شدن در مدت کوتاهی را میدهند.
حتما شما هم بارها با این تبلیغات و بسته های کسب درآمدی روبرو شده اید که به شما آرزوهای بزرگی را میفروشند، اینکه میتونید در عرض کمتر از یک ماه به درآمد های میلیونی برسید.

بسته های کسب درآمدی که بسیاری از به اصطلاح حرفه ای ها با نام سیستمی که شاید خودشان ساخته یا کشف کرده باشند به شما معرفی کرده و آن را با قیمت های بسیار بالا به فروش میرسانند.

 

متاسفانه بسیاری از افراد تازه کار گول این تبلیغات را خورده، هزینه زیادی برای این بسته های کسب درآمد میکنند اما در نهایت وقتی با محتویات آن بسته روبرو میشوند دو حالت پیش می آید:


۱٫ یا آنقدر باید کارهای مختلف و سخت انجام دهند که همان ابتدای کار بی خیال این روش کسب درآمد شده و آن را رها میکنند.
۲٫ یا اینکه اقدامات لازم را انجام داده و زمانی که نمی توانند در مدت زمان تعیین شده به نتیجه دلخواه برسند نا امید شده و همۀ کسب و کار اینترنتی را کاری پوچ و تنها کلاهبرداری میخوانند.

مشکل این است که این بسته های کسب درآمد و این تبلیغات زیبا و فریبنده، به افراد امید پولدار شدن و کسب درآمد بالا در مدت زمان کوتاه و با کمترین تلاش را میدهند، مثلا فقط با روزی دو ساعت میلیونها تومان درآمد کسب کنید.

 

حقیقت این است که کسب درآمد از اینترنت کاملا ممکن است و بر پایه اصول ثابت شده ایست که سال ها توسط افراد مختلف در سرار دنیا در حال اجرا و بازدهی است.

پس هیچ کس نمیتواند بگوید یک سیستم مخصوص به خود کشف کرده است، زیرا اگر چنین است چه لزومی دارد آن فرد سیستم کشف شده اش را در اختیار شما قرار دهد و بابت آن پول زیادی دریافت کند؟ خب خودش همان را اجرا کند و از سودش لذت ببرد. حتی اگر هم کسی سیستمی را کشف کرده یا ساخته باشد که بتواند برای او درآمد زا باشد به این معنی نیست که برای شما هم نتیجه مشابه خواهد داد.

لذا کسب درآمد از اینترنت نه تنها امکان پذیر است بلکه هیچ رازی هم در پشت پرده نبوده و هیچ کس هم سیستم خاصی را کشف نکرده.
اما این سیستم جهانی که بسیاری از افراد در سراسر دنیا آن را اجرا میکنند و از آن بازده و سود مناسب را به دست می آورند چیست؟

روش های مختلفی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد اما یکی از بهترین و ثابت شده و تضمینی ترینِ آن ها که در ایران نیز با هر تخصص و شرایطی قابلیت اجرا دارد، همان است که بارها به آن اشاره شده است.

اقدامات لازم برای کسب درآمد از هر یک از مدل ها

راه اندازی سایت – ایجاد محتوای مفید، اختصاصی و مرتبط با موضوع سایت – افزایش ترافیک و بازدید کننده سایت با استفاده از روش های اصولی چون سئو – برطرف کردن نیاز مخاطبان هدف با ارائه راه حل در قالب محصول یا خدمات – در نهایت کسب درآمد از محل فروش آن محصولات و خدمات.

حتی اگر نگاهی به بازار سنتی دور و برتان بیاندازید و افرادی که در حال کسب درآمد هستند را مشاهده کنید خواهید دید که همه به نوعی به همین روش کسب درآمد میکنند با این تفاوت که در دنیای واقعی به جای سایت، افراد یا مغازه ای دارند یا دفتر کاری و به جای بازدید کننده، مشتری و ارباب رجوع، و با تخصص یا مهارت و تجربه شان نیازهای افراد را رفع کرده و در قبال آن درآمد یا حقوق دریافت می کنند.

پس برای کسب درآمد آنلاین شما باید این کار را به شیوه نوین آن یعنی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی با ایجاد سایت و تولید محتوا و باقی مراحل گفته شده انجام دهید.

 

احتمال موفقیت کسب و کار اینترنتی به این روش چقدر است؟

اول از همه بگذارید یک چیز را روشن کنیم و آن اینکه اگر به دنبال درآمد زایی یک شبه و بدون هر گونه تلاش و کوششی هستید، بهتر است نا امیدتان کنیم که اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

 

نه تنها در دنیای واقعی، بلکه در دنیای مجازی و با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، توقع این را نداشته باشید که بتوانید از همان روز اول و با روزی دو ساعت میلیون میلیون پول پارو کنید.

اگر با چنین تصوری کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید زودتر از آن که فکرش را کنید نا امید خواهید شد.
اما با استفاده از روش گفته شده در فوق یعنی ساخت سایت، تولید محتوا و باقی مراحل سوال اینجاست که چقدر احتمال موفقیت وجود دارد و به چه میزان تلاش و سرمایه نیاز است تا بتوان بازده کار را دید؟

شاید شنیده باشید که بیشتر کسب و کارهای تازه کار در یک سال اول شکست میخورند، البته این حرف هم درست است، بسیاری از کسب و کارها چه در دنیای واقعی و به روش سنتی و چه در اینترنت بعد از تقریبا یک سال که از فعالیت آن میگذرد، با شکست مواجه شده یا نیمه کاره و بدون بازده رها میشوند.

اما آیا فکر میکنید این شکست دلیلش نداشتن شانس هست یا سرمایه؟ بسیاری از افراد فکر میکنند راه اندازی کسب و کار به خصوص کسب و کار اینترنتی مثل انداختن تاس میماند و با این تصور که حالا شروع میکنیم تا ببینیم چه میشود وارد این حوزه میشوند.

دو عامل یا فاکتور بسیار مهم برای موفقیت هر کسب و کاری لازم هست:

۱٫ انجام هر گونه اقدام لازم برای راه اندازی و ایجاد و ادامه کسب و کار
۲٫ ارائه محصول یا خدمتی که هماهنگ با نیاز بازار هدف باشد ( هماهنگی بازار – محصول )

 

انجام اقدامات لازم به درستی و طبق یک برنامه و استراتژی مشخص چیزی کاملا بدیهی برای موفقیت در هر کسب و کاری هست و بدون تلاش و انجام کارهای لازم اصلا توقع نداشته باشید که بتوانید بازده لازم را ببینید. ( بسته های اینترنتی که درآمد آسان را به شما وعده میدهند بی فایده هستند زیرا بدون تلاش، پیروی از یک برنامه اصولی و داشتن دید بلند مدت نمیتوانید به موفقیت در هر نوع کسب و کاری برسید. )=

چیزی با عنوان روزی دو ساعت کار و کسب درآمد میلیونی وجود ندارد. شما در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود باید تلاش کنید و تمام کارها را مو به مو و طبق برنامه انجام دهید، گاهی لازم است تلاش تان را بیشتر کرده و روزی ۷ الی ۸ ساعت مانند هر کار دیگری فعالیت کنید.

 

زمانی میتوانید با روزی دو ساعت تلاش، درآمد بالا داشته باشید که اقدامات اولیه را انجام داده و پایه های کسب و کار خود را ساخته باشید، آن موقع تنها کافی است به فکر مدیریت و ادارۀ درست بیزنس تان با مدت زمان کمتر و سود بیشتر باشید.

 

اما فاکتور مهم برای موفقیت این است که محصولی را به بازار هدف خود عرضه کنید که با نیازهای آن ها هماهنگ بوده و بتواند ایجاد ارزش کند و ارائه دهنده راه حلی برای نیاز بازار باشد به عبارتی همان هماهنگی بازار – محصول.

زاویه دیدتان را باید تغییر دهید.

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید زاویه دید خود را تغییر دهید، به این معنی که تنها با هدف کسب درآمد سریع و یک شبه و بدون هر گونه تلاشی به آن نگاه نکرده و وارد این حوزه نشوید.

بازار-محصول

برای موفقیت باید به فکر ایجاد محصولی هماهنگ با نیاز بازار هدف خود باشید. همان هماهنگی بازار – محصول که گفته شد.
در صورتی که بتوانید محصولی با این ویژگی تولید کنید مطمئن باشید که نه تنها موفق خواهید شد بلکه درآمد خوبی نیز به دست خواهید آورد.

 

هماهنگی بازار – محصول چیست؟

ابتدا بگذارید کلمات بازار و محصول را به صورت جداگانه تعریف کنیم:

 

بازار: گروهی از مردم که دارای نیازهای مشترکی هستند، به صورت فعالانه به دنبال راه حلی برای رفع نیازهای خود می باشند، نیاز یا خواسته ای دارند و برای آن به دنبال راه حل می باشند و در نهایت توانایی و اشتیاقِ خرید راه حل را برای مشکلات خود دارند.

محصول: راه حل یا پیشنهادی که در قالب یک محصول فیزیکی یا دیجیتالی قابل دانلود یا خدمات به افراد موجود در بازار ارائه میشود.

 

خب برای آنکه بتوانیم هماهنگی بازار – محصول را پیدا کنید باید چه کار کنید؟


۱٫ یک بازار هدف انتخاب کنید.
۲٫ نیازهای افراد موجود در آن بازار هدف را شناسایی کنید.
۳٫ پیشنهاد یا راه حلی برای رفع نیازهای بازار پیدا کنید.
۴٫ آن راه حل را در قالب یک محصول یا خدمت به فروش برسانید.

 

زمانی که بتوانید حداقل یک محصول پیدا کنید که نیازهای بازار هدف را رفع کرده و با آن هماهنگ باشد، مراحل بعدی آسان خواهد بود.

 

در آن صورت ساخت سایت و تولید محتوا کار آسانی میشود زیرا میدانید محصول اصلی تان چیست و نیازهای مخاطبان تان نیز چه هستند. ساخت محصول یا خدمتی که میخواهید ارائه دهید نیز آسان خواهد بود، میتوانید به راحتی یک قیف فروش برای اتوماتیک سازی فروش محصولات خود ساخته و پیاده سازی کنید، حتی جذب ترافیک نیز دیگر کار سختی نیست، زیرا با توجه به محصول و نیاز مخاطبان میدانید باید چه افرادی از بازار را هدف قرار داده و از چه روش ها یا منابعی برای جذب بازدید کننده به سایت تان استفاده کنید.

حتی به این روش استفاده از اصول سئو نیز دیگر بسیار آسان بوده و میتوانید به راحتی از قدرت سئو یا بهینه سازی سایت و کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با سایت و محصولات تان بهره مند شوید.

زمانی که محصول مناسب و هماهنگ با بازار هدف را پیدا کنید آن وقت دیگر راه اندازی کسب و کار اینترنتی و موفقیت در آن شانسی نخواهد بود.
این قانون اصلی موفقیت در کسب و کار اینترنتی است و بهتر بگوییم هر کسب و کاری است.

 

زمانی که افراد با تصور پیدا کردن یک سیستم درآمد زایی در مدت کوتاه وارد حوزه کسب و کار اینترنتی میشوند به امید درآمد میلیونی و یک شبه، آن ها این قانون اولیه و اصلی را زیر پا میگذارند زیرا به دنبال پول و درآمد هستند.

 

در صورتی که اگر بتوانند محصول یا خدمتی را ارائه دهند که نیازهای بازار هدف شان را رفع کند نه تنها سریعتر به موفقیت میرسند، بلکه پول و درآمد خوبی نیز به دنبال آن نصیب شان خواهد شد.

 

چقدر سرمایه، زمان و تلاش لازم هست؟

شاید بپرسید چقدر زمان، تلاش و سرمایه لازم است تا به درآمد برسید؟ آیا باید تخصص یا مهارت خاصی داشته باشید؟ آیا باید در زمینه ایجاد سایت یا جذب ترافیک یک حرفه ای باشید؟ تفاوت بین درآمد بالا و درآمد پایین در کسب و کار اینترنتی چیست، چون مسلما نمیخواهید پول خود را در کسب و کاری هدر دهید که برای تان هیچ بازده یا سود خوبی نداشته باشد.

 

این سوالات زمانی پرسیده میشود که به دنبال یافتن سیستمی باشید که بتواند به شما امیدها و آروزهای بزرگی را نوید دهد و فکر کنید میتوانید با اجرای مو به موی آن در مدت کوتاهی و بدون هر گونه تلاشی به درآمد برسید.

بسته های کسب و کار و درآمد زایی که به شما قول درآمد های بالا و چند میلیونی در مدت کوتاهی را داده و برای آن پول زیادی دریافت میکنند، باعث میشود شما فکر کنید چون این بسته همچین مبلغی دارد امکان ندارد که شما را از کسب درآمد رویایی تان نا امید کند.

 

اما همانطور که گفتیم مبنای موفقیت هر کسب و کاری این است که هماهنگی بازار – محصول را پیدا کنید:

۱٫ پیدا کردن مشکلی در بازار هدف که افراد به دنبال راه حلی برای آن هستند.
۲٫ یافتن راه حل برای آن مشکل و فروش آن در قالب یک کالا یا سرویس.

 

به همین دلیل است که کسانی که در کسب و کار اینترنتی یا سنتی فعالیت کرده و در آن هم موفق هستند دیگر به فکر پیدا کردن یک بسته کامل برای کسب درآمد شان نیستند و به این فکر میکنند که چطور میتوانند به بهترین شکل ممکن راه حل مورد نظر را به مخاطبان هدف ارائه داده و آن ها را پشتیبانی کنند.

آن هایی که موفق هستند به فکر ایجاد ارزش با ارئه بهترین راه حل هستند.

 

در نتیجه مهمترین مهارتی که باید داشته باشید و روی آن تمرکز کنید یافتن مشکلات موجود در بازار هدف و ارائه راه حل با استفاده از منابعی است که در اختیار دارید.

پیدا کردن راه حل مناسب برای نیازهای بازار هدف

اما در جواب دیگر سوالات باید گفت:

 

چقدر زمان لازم است؟ تا زمانی که به دنبال یک راز یا بسته کسب درآمدی باشید که به شما قول درآمد زیاد را میدهد، مطمئن باشید که هر تعداد بسته کسب درآمد هم که بخرید باز هم نا امید خواهید شد، زیرا خواهید دید برای هر کدام از آن ها به هر حال نیاز به انجام یک سری کارهاست و شما با توقع کمترین تلاش و کسب درآمد در مدت کوتاه آن بسته را خریداری کرده اید، در نتیجه نا امید شده و مجدد به دنبال بسته بعدی خواهید رفت و به این ترتیب زمان از دست خواهید داد.

 

از طرفی با بیش از حد فکر کردن به اینکه آیا کسب و کار خود را شروع کنید یا خیر، یا اینکه بخواهید در انجام کاری مثل ساخت سایت به یک حرفه ای تبدیل شوید و بعد شروع کنید یا سرمایه لازم را به دست آورده و بعد شروع کنید و به همین ترتیب به دنبال روز موعود باشید، مطمئن باشید زمان زیادی طول خواهد کشید تا به درآمد دلخواه تان برسید.

اما در صورتی که اگر تنها، روی پیدا کردن مشکل و ارائه راه حل، تمرکز کرده و وقت خود را صرف آن کنید، مطمئن باشید که زمان بازدهی و رسیدن کسب و کارتان به سود شاید به کمتر از یک ماه برسد، البته در صورتی که بتوانید مشکل اساسی و راه حل مناسب آن را پیدا کرده و در قالب یک محصول یا سرویسِ با کیفیت به بازار ارائه دهید.

 

چقدر تلاش لازم است؟ باز هم باید گفت در صورتی که راه حل مناسب را پیدا کنید مطمئن باشید تلاش بسیار کمتری نیاز خواهید داشت تا به درآمد برسید، اما به هر حال برای راه اندازی کسب و کار خود باید به فکر ایجاد سایت و تولید محتوا برای آن باشید، در واقع تولید محتوا کاری است که باید در همه زمان برای کسب و کارتان و موفقیت آن انجام دهید، البته در صورتی که به اندازه کافی بودجه داشته باشید میتوانید ایجاد سایت و تولید محتوا برای آن را به دیگران بسپارید و خود به تولید محصول و ارائه راه حل برای مخاطبان هدف تمرکز کنید.

 

چقدر سرمایه لازم دارید؟ هر کسب و کاری نیاز به یک سرمایه اولیه دارد که این موضوع در مورد کسب و کارهای اینترنتی هم صادق است با این تفاوت که شما برای کسب و کار اینترنتی خود نیاز به سرمایه و ریسک بسیار کمتری دارید.

 

اما زمانی که بتوانید راه حل مناسب برای مخاطبان هدف را پیدا کنید یا به هماهنگی بازار – محصول دست پیدا کنید، آن وقت مطمئن خواهید بود که هر پولی که خرج یا هزینه کنید منجر به ایجاد درآمد برای تان خواهد شد.

 

کسب و کار چند میلیونی چیزی نیست که بتوانید در یک بسته کسب درآمد چند هزار تومانی بخرید و فکر کنید بدون هر گونه سرمایه اولیه مورد نیاز میتوانید به درآمدهای میلیونی برسید، باید برای کسب و کارتان کمی هزینه کنید.

 

تفاوت افراد موفق در کسب و کارهای اینترنتی با آن هایی که شکست میخورند در چیست؟

شاید بارها شنیده باشید کسانی که از وب به خصوص در ایران درآمدهای میلیونی دارند یا با سایت شان ماهی چندین میلیون تومان از تبلیغات یا فروش کالاهای مختلف به دست می آورند.

 

افرادی هم هستند که همیشه مینالند که هیچ درآمدی از سایت خود نداشته و این کار بی فایده است و تنها وقت تلف کردن و پول دور ریختن است.
معمولا این افراد به دیگران هم پیشنهاد میکنند که اگر سرمایه کافی ندارید وارد این کار نشوید که درآمد آن ارزشش را ندارد.

اما چه تفاوتی است بین کسانی که موفق میشوند و درآمدهای میلیونی از سایت شان دارند و کسانی که تنها ماهی چند صد هزار تومان آن هم به سختی درآورده و به قول خودشان حتی کفاف خرج و مخارج سایت را هم نمی دهد؟
جواب ساده است…

 

کسانی که موفق میشوند با دید پیدا کردن راه حل برای مشکلات موجود در بازار هدف وارد حوزه مورد نظر خود شده و تمام تلاش شان را میکنند تا بهترین راه حل را ارائه دهند، ایجاد ارزش کنند و در نهایت پشتیبانی خوبی از مشتریان خود به عمل آورند.

تولید محتوا و محصولات با کیفیت

این افراد مخاطبان هدف خود و مشکلات آن ها را شناسایی و بررسی کرده، برای آن راه حل مناسبی پیدا میکنند و سپس دست به کار میشوند تا بهترین محصول یا سرویس را که مشکلات افراد را پاسخگو باشد در اختیار آن ها قرار دهند.

 

اما افراد غیر موفق کسانی هستند که فقط به دنبال سیستمی می باشند تا برای شان کسب درآمد کند و بتوانند بدون هر گونه تلاشی یا در مدت کوتاهی فقط پول به دست آورند.

 

آن ها تنها به دنبال پول هستند، پولی که آسان به دست بیاید، سیستمی که در مدت کوتاهی بتواند هوس های زود گذر آن ها را پاسخ گو باشد.
آن ها روش های مختلف را امتحان میکنند تا فقط بدانند پول کجاست؟!

 

این افراد همان هایی هستند که سراسر سایت شان را با تبلیغات چشمک زن و پاپ آپ های آزار دهنده برای بازدید کنندگان پر میکنند، به دنبال روش های غیر اصولی و تقلبی برای افزایش آمار بازدید سایت شان یا افزایش رتبه الکسا هستند و در نهایت هم سایت خود را به فروش میگذارند.

 

این افراد ذهن کارآفرینی و ایجاد کسب و کار ندارند و به همین دلیل بهتر است شغل کارمندی را انتخاب کنند، تا بتوانند به سرعت درآمدی برای رفع نیازهای روزمره شان به دست آورند.

تفاوت فرد کارآفرین با کارمند تنها در دید آن ها به مسائل مالی است، وگرنه همه ما از یک میزان هوش و توانایی و امکانات برخورداریم.
شما میخواهید جزو کدام دسته باشید؟ در این مورد پیشنهاد میکنیم حتما کتاب پدر پولدار و پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی را مطالعه کنید تا بتوانید دید بهتری نسبت به مسائل مالی و رسیدن به آزادی مالی پیدا کنید.

در پایان…

برای موفقیت کسب و کار اینترنتی خود باید دید بلند مدت داشته باشید و تمام اقدامات لازم را انجام دهید، چه خوشتان بیاید چه نه اگر میخواهید به درآمد بالا برسید باید برخی کارها را انجام دهید، برای آن وقت بگذارید و حداقل بازه زمانی یک الی سه سال را برای موفقیت نهایی خود و کسب و کارتان در نظر بگیرید.

 

البته اگر بتوانید هماهنگی بازار – محصول را پیدا کنید میتوانید در مدت کوتاه تر از یک سال هم درآمد خوبی به دست آورید اما همیشه بلند مدت فکر کرده و اگر در یک سال نتیجه لازم را مشاهده نکردید زود نا امید نشوید.

 

برای موفقیت کسب و کار خود باید گاهی هم هزینه کرده و سرمایه گذاری کنید. البته در صورتی که باز هم بتوانید راه حل درست را پیدا کنید مطمئن باشید که دیگر این هزینه نبوده و پولی است که به زودی چند برابر میشود و برای تان بازده و سود خواهد داشت.

 

سعی کنید از همین امروز و در آعاز سال ۹۶، کسب و کار اینترنتی خود را با دید بلند مدت و با هدف ایجاد ارزش، ارائه راه حل در قالب یک محصولِ با کیفیت و پشتیبانی عالی از مشتریان خود راه اندازی کنید.

مطالب مشابه موفقیت در کسب و کار و افزایش درآمد:

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست