بررسی رفتار کاربر برای کسب درآمد
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

بررسی رفتار کاربر برای کسب درآمد

بررسی و تحلیل رفتار کاربران و مشتریان در کسب و کار جهت افزایش درآمد فوق العاده مهم است. کسب درآمد بدون شناخت ایده های و رفتارهای کاربر معنا ندارد. غول های بزرگ اینترنتی مثل گوگل با تحلیل رفتار کاربران و کلیک های آنها علایق آنها را شناخته و بر اساس این اقدام به ارسال تبلیغ هدفمند می کنند. لذا شناخت کاربر در واقع تحلیل و توسعه کسب و کار خودتان و اقدام به کسب درآمد هدفمند می باشد. در اینجا قصد دارم تا تحلیل تجربه کاربر در مسیر خرید را شرح دهم کاری که می تواند به توسعه و دوام کسب درآمد و در نهایت فروش بیشتر کالا منجر شود .

 

نوشتن سناریو، یه فعالیت سرگرم­ کننده­ است. پرسوناهایتان  را در موقعیت­ هایی قرار می­دهید که نیاز دارن محصول شما رو استفاده کنند.  سپس توصیف میکنید که چه تجربه‌ای برا کاربر میخواهید خلق کنید تا در آن موقعیت برایشان مناسب باشد.

قصد شما این نیست که زندگی رو برای کاربرها سخت کنید،بلکه فقط به توصیف اینکه چطور یه روز عادی را با ایده­‌هایی که خلق کردین بهتر میشه کرد می پردازیم. ممکنهاست بخواهید  چندین مسئله رو که میدانید مرتب اتفاق میفتد را بررسی کنید تا مشخص شودکه طراحی­ شما چگونه  به اون مسائل خواهد پرداخت. اما قصد نداریم که مانعی رو جلوی راه کاربر بذاریم که بخواد برطرفش کند.

سناریوی نهایی باید عناصر متفاوت تجربه‌­ی کاربری که شما قصد ساخت­شون رو دارین توصیف کند و اثبات کند که چطور تجربه­‌ها، اهداف شما رو تامین می­کنند.

باید منابعی از اطلاعات کاربر را در دست داشته باشید.

می­تونین چندین نفر رو همزمان انتخاب کنبد تا روی یک سناریوی یکسان کار کنند.چون نوشتن سناریو همچنان یک فعالیت خلاقانه است، برداشت­‌های متفاوت و چندگانه از یک موقعیت یکسان میتواند به شما کمک کنه که دغدغه‌های  مسیر رو حل کنید.

تعدادی کاغذ یادداشت بردارید  و شروع به نوشتن همه­‌ی مراحلی کنیدکه کاربر باید پشت سر بگذاردتا به نتیجه­‌ ایده­‌آلش برسد. هرکدوم رو روی یه نت بنویسید.

همینطور که پیش میبرید، نیاز به اضافه کردن اطلاعات بیشتر یا مراحل اضافه‌­تر به مراحل اولیه رو درک می­‌کنید. این همون جاییه که کاغذهای یادداشت به دردتون میخورند دوباره مرتب کردن یا اضافه کردن یادداشت­ها به جهت اضافه کردن مراحلی که اونا رو فراموش کردید، کار آسانی است.

در نهایت، مجموعه‌­ای مرتب از یادداشت­‌ها رو دارید که هریک مرحله‌­ای از تعاملات رو توضیح میدهند.

باید روند خلق این سناریو رو برای هریک از بخش های تعاملی که دارید وبرایش یک راهکار طراحی می­‌کنید، تکرار کنید. زمانی که مطمئن شدید سناریوی شما همه‌­ی وظایف کاربری رو که به حمایت­شون نیاز دارید، پوشش میدهدو همه­‌ی اهداف­تون رو تامین می­کند، کار شما تمام شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست