آموزش کسب درآمد و پولدار شدن
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

آموزش کسب درآمد و  پولدار شدن

 همیشه ما به دنبال کسب و کار پر منفعت و کسب ثروت مال هستیم و این کاملا طبیعی است منتهی شیوه پولدار شدن را درست نمی دانیم و فکر می کنیم که یک شبه می شود پولدار شد . در اینجا شما مصاحبه با یکی از موفق ترین افراد در کسب و کار را می خوانید که به چه تلاش و کوششی به موفقیت رسید و در ادامه شیوه های انباشت سرمایه و نیز صرفه جویی کردن را یاد می گیرید . سرمایه با تلاش و مطالعه و قناعت جمع می شود .

جیم بیلند راجرز یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در ۱۹ اکتبر ۱۹۴۲و در شهر دموپولیس ایالت آلاباما به دنیا آمد و در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از مبتکران کوانتوم فاند، استاد دانشگاه، نویسنده، تفسیر کننده اقتصادی است.

نشریاتی مانند تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز، واشینگتن پست و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس مشغول به کارند پیوسته مقالاتی در مورد جیم چاپ کرده اند.

– آیا هرگز فکر می‌کردین که روزی به جایگاهی که‌ امروز هستین خواهین رسید؟
نه، من هم مانند تمامی اشخاصی که به چنین جایگاهی دست پیدا کرده اند، غافلگیر شده‌ام، من حتما می‌خواستم که در زندگی به جایگاه برتر و خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن تلاش و کوشش فراوان کنم، من همیشه دوست داشتم که زود بازنشست شوم، ولی هیچ وقت به ذهنم خطور نمیکرد که این اتفاق قبل از سن چهل سالگی‌ به اتفاق بیفتد.

چگونه پول در بیاوریم

چگونه پول جمع کنیم

– وقتی فهمیدین که اولین میلیون پول خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدین که کمی آهسته تربه فعالیت خود ادامه دهید؟
هنگامی که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، رو به خاطر دارم، 35 پنج سال بیشتر سن نداشتم و می دونستم که برای انجام فعالیتی که می‌خواستم در ۳۷ سالگی انجام دهم، به بیشتر از اینها محتاجم.

– راز موفقیت شما چیه؟
مسلما باهوش‌تر از قسمت اعظمی از دیگر افراد نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای تلاش و تحمل دشواری، از آنها بیشتر بود، من حاضر بودم تا عقل سلیم را آزمایش کنم، اگر همه‌ یکسان فکر کنند باز هم علت نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارن اشتباه می‌کنن، به راحتی می‌توانید کسب درآمد خوبی داشته باشین.

چگونه در خانه پولدار شویم

 

– استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟
ارزان می‌خرم و گران به فروش میرسانم، من تلاش میکنم جنسی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشه، بعد از آن به قدری مطالعه و پرس و جو می‌کنم که به نتیجه برسم، درست فکر می‌کردم.

البته آن جنس هم باید آنقدر ارزان باشد که اگر هم فکرم اشتباه بوده خیلی متضرر نشم، معمولا هر باری که به نتیجه نمیرسم  به خاطر اینکه که به‌ قدر کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.

هیچ وقت اهمیت انجام مسوولیت را دست کم نگیرین، در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود، یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این موضوع رابیان کرد: ژاپنی‌ ها دارند می‌آیند.

آنها صحبت وی را جدی نگرفتن، ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و پژو هش هایشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام شرکت تویوتا خریدند، من اکنون به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم، اما اگر چیزهای باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، بعضی کالاهای اولیه و بعضی از ارزها هستن.

چگونه پول در بیاوریمچگونه در خانه کار کنیم

– بهترین کسب درآمد که کردید کی و چگونه بود؟
بهترین سود من کوانتوم فاندبود،  وقتی در سال ۱۹۷۰ شرکت را ایجاد کردیم، من تنها ۶۰۰دلار  داشتم. بعد از ۱۰ سال دارایی ما ۴۲۰۰ برابر شده بود.

– آیا در نظر دارین آنقدر ادامه دهید تا سرانجام سقوط کنید؟
نه، این روزها من ساعت های ناچیزی از روز را صرف فعالیت می‌کنم، چونکه دو دختر خردسال دارم و دوست دارم بیشترین وقت ممکن را با آنها باشم،دخترانم دایه‌‌ای چینی دارند و چینی رو به خوبی صحبت می‌کنند. برای آنها، زبان انگلیسی و چینی مهمترین زبان‌ ها هستن.

– آیا اصلا حقوق بازنشستگی دریافت کنید؟
من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم (انشالله) که احتیاجی به آن نداشته باشم، من پول هایم را جمع کرده‌ام و با پول هام زندگی می‌کنم.

– آیا دوست دارین ولخرجی و افراط کنید؟
من دو دفعه به دور دنیا مسافرت کردم،  دفعه اول سال ۱۹۹۰ بود و با موتور سیکلت درطول 22 ماه شش قاره را پشت سر گذاشتمو دفعه دوم که در سال ۱۹۹۹ آغاز شد، من و خانمم در سه سال، به ۱۱۶ کشور دنیا مسافرت کردیم.

– آیا دوست دارین ثروتتان را به فرزندانتان انتقال دهید؟
این موضوع همیشه ذهن مرا درگیر خود کرده، اگر شما خیلی به فرزندانتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید، من وصیت نامه‌ام را طوری نوشتم که تا سن 30 سالگی فرزندانم چیز زیادی به آنها نرسد.

من به دانشگاه‌های ییل و آکسفورد مراجعه کردم و تعداد بسیاری از فرزندان افراد ثروتمند را دیده‌ام که هرگز احتیاجی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند، من در نظر دارم که فرزندانم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.

– در هنگام رکود افراد با پول‌هایشان باید چه کنند؟
روی موضوعاتی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها اطلاعاتی دارند، اشتباهی که بیشتر افراد انجام میدهند این است که به استناد صبت مجلات و برنامه‌ های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.بیشتر مردم در مورد چیزهایی اطلاعات فراوانی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند.

این شیوه‌‌ای است که آدم را پولدار می‌کند، شما با سرمایه‌گذاری روی مواردی که اصلا در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ کسب درآمد نخواهید کرد.

بعد از مطالعه مصاحبه این مرد پولدار بهتر است قدری هم در مورد چگونگی کسب درآمد کردن بیاموزید.

پس انداز چیست؟
بیشتر اوقات اولین جایی که با شنیدن پس انداز به فکر اکثر ما ایرانی ها می رسد، بانک هست، از دیدگاه ما ایرانی ها، پس انداز یعنی درآمدی که در بانک می گذاریم تا در روز سخت از آن بهره مند شویم.

اما پس انداز درآمد خرج نشده یا مصرف معوق هست، یعنی مقداری از درآمد که ما آن را خرج نمی کنیم و یا چیزی که میخاهیم بعدا خرج شود، پس میشه نتیجه بگیریم که پس انداز فقط نقدی نیست، یعنی هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم میشه پس انداز باشه.

رعایت مواردی که در طول روز در زندگی با آن سرو کار داریم و خیلی آسون از بغلش رد میشیم، می تواند در این قضیه به ما کمک کند.

چگونه پولدار شویم بدون سرمایه

1.ولخرج نباشین.
خرج کردن پول برخی از افراد را پریشان می‌‌کند، در حالیکه مشکل گروهی دیگر این است که چطور پول‌های‌شان را نگهدارند و با ولخرجی آن را به هدر ندهند، گاهی اوقات ما اصلا به چیزی نیاز نداریم ولی آنرا میخریم و این یعنی ولخرجی و هدر دادن پول و در نتیجه به چگونه پول در بیاوریم می رسیم.

2.به مقدار لازم خرید کنید.
فروشگاه های زنجیره ای معمولا بهترین مکان و گزینه برای خرید کردن هستند، می توانید با تنها یک دفعه رفتن به این نوع فروشگاه ها همه خرید مورد نیاز را انجام دهید، اما خطر هیشه در کمین پول های شماست، برای اینکه وسوسه نشین، همیشه یک لیست از خریدهایتان تهیه کنید تا بدانید چقدر باید خرج کنید، پس فهمیدیم چگونه پول پس انداز کنیم.

3.حراجی ها رو هیچ وقت از دست ندین.
خرید از حرجی های واقعی یکی از بهترین روش های پس انداز کردنه،حراج های فصلی و فروش های فوق العاده برای شما فرصتی فراهم میاره که علاوه بر امتیاز جنس خوب موجب خرید ارزان میشه و این یعنی پس انداز، بعضی ها در پاسخ به سوال چگونه پول جمع کنیم میگویند ببین کجا حراج کردن.

4.غذای بیرون شما رو وسوسه نکنه.
یکی از زیباترین تفریحات ایرانی ها غذا خوردن در بیرون هست، بیرون غذا خوردن تفریح مناسبی است در صورتی که به این دو نکته توجه کنید، اولین نکته این هست که غذاهایی را که میشه در خانه آماده و صرف کردزو  از رستوران تهیه نکنیدو دوم اینکه تلاش نکنید به اجبار همه غذایتان را صرف کنید،میشه اضافه غذای خود را به منزل ببرید و یک وعده دیگر هم از آن استفاده کنید، در اینصورت هم از خوردن غذای بیرون لذت کافی می برید و هم پول پس انداز می کنید.

5.از خرج و مخارجتان لیستی تهیه کنید.
اشخاصی را می شناسم که با درج تمام هزینه های خود از کوچکترین  تا بزرگترین خرید هایشان عمده، هزینه هایشان را کنترل و مدیریت می کنند، پولدار شدن در ایران سخت نیست، فقط مدیریت میخاد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست