اینگیجمنت اینستاگرام یا نرخ تعامل
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

اینگیجمنت اینستاگرام یا نرخ تعامل

اینگیجمنت اینستاگرام با نام دیگر نرخ تعامل نیز شناخته می شود.

اگر قصد دارید یک پیج بیزینس موفق راه اندازی کنید و یا از قبل دارای یک پیج فعال در اینستاگرام بوده و در فکر ارتقای آن هستید، باید با اینگیجمنت آشنایی داشته باشید و بتوانید نرخ آن را با ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد بسنجید.

جهت بررسی نرخ تعامل اینستاگرام ابزارهایی در اختیار کاربران قرار گرفته است و از چند روش مختلف برای این کار می توان استفاده کرد. وجود فالوورهای واقعی در پیج باعث بالاتر رفتن نرخ تعامل خواهد شد اما چگونه باید این سنجش را انجام داد؟

تعریف اینگیجمنت

اگر در اینستاگرام پیج فعالی دارید، حتما این را می دانید که داشتن مخاطبان بیشتر، کمک زیادی به شما در رسیدن به هدف خواهد کرد.

در کنار جذب فالوورهای زیاد، شما باید راهکارهایی را فرا بگیرید تا بتوانید مخاطبان خود را حفظ کرده و افزایش دهید.

اگر بخواهیم اینگیجمنت اینستاگرام را در یک تعریف کوتاه برایتان معرفی کنیم، باید بگوییم اینگیجمنت یعنی نرخ تعامل. هر چقدر که اینگیجمنت بالاتر باشد، یعنی نرخ تعامل در پیج بیشتر است. با افزایش نرخ تعامل علاوه بر شناسایی مشکلات کسب و کار، به راحتی می توانید آنها را برطرف کنید و در نهایت مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

تجربه نشان داده پیج هایی که به افزایش اینگیجمنت اهمیت می دهند به درآمد بالایی دست پیدا کرده اند.

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

راه های زیادی برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام وجود دارد که ما به بررسی موارد کلی آن می پردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید افزایش اینگیجمنت زمان بر بوده و شما نباید انتظار رشد سریع پیج خود را داشته باشید.

بهترین راه برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

  • انتشار محتوا به طور مرتب

ایجاد یک تقویم محتوایی کمک زیادی به شما کرده تا بتوانید در روز و تاریخ مشخص اقدام به انتشار محتوا کنید. سعی کنید محتواها را مطابق با روزهایی که مشخص کرده اید به طور مرتب منتشر کنید این کار کمک زیادی به رشد پیج و در نهایت افزایش اینگیجمنت می کند.

مورد مهمی که در این باره باید بخاطر بسپارید این است که نباید در انتشار محتوا افراط کنید. معمولا افرادی که روزانه یک محتوا در ساعت مشخص منتشر می کنند موفق ترند.

  • یک زمان خاص برای ارسال محتوا مشخص کنید

به موقع بودن امری مهم در ارتقای پیج است، همیشه سعی کنید زمانی که مخاطبانتان بیشتر آنلاین هستند پست و استوری ها را انتشار دهید.

برنامه ریزی درست در زمان بندی محتوا به نحوی که مخاطب بیشترین حضور را دارد کمک بالایی در افزایش نرخ تعامل می کند.

  • شناخت مخاطبان

اگر به درستی معیارهای مخاطب را ردیابی کنید، قطعا در مدت زمان کوتاهی پیجتان رشد خواهد کرد. محتوای پیج باید مطابق با نیاز مخاطبان تولید شود.

کسب اطلاعات درست از مخاطبان کمک زیادی به شناخت آنها برای انتشار محتوای مناسب خواهد کرد.

  • نوشتن کپشن برای محتوا

نوشتن کپشن همیشه راهی موثر برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام بوده است. شما در اینستاگرام می توانید 2200 کاراکتر را تایپ کنید اما سعی کنید همیشه از کپشن های کوتاه و جذاب استفاده کنید.

راه های زیادی برای نوشتن یک کپشن کوتاه و مفید وجود دارد. سعی کنید در کپشن سوالات چالش برانگیز مطرح کنید. مخاطبان را ترغیب کنید تا دوستان خود را زیر پست تگ کنند، از برگزاری مسابقات غافل نشوید و از ایموجی ها در میان کپشن استفاده کنید.

 

  • تگ کردن افراد در زیر پست

اگر فکر می کنید اینفلوئسرها و سلبریتی ها از پست شما استقبال کرده و آن را دوست دارند حتما آیدی آنها را در پست های خود تگ کنید.

تگ کردن افراد در زیر پست نشان دهنده آن است که شما به فرد تگ شده اهمیت داده و برای او ارزش قائل می شوید. تک کردن افراد مشهور در استوری و پست در نرخ مشارکت افراد تاثیر بالایی دارد.

  • برقراری تعامل با فالوورها

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بزرگ است که برای رسیدن به موفقیت همیشه باید هوای مخاطبان خود را داشته باشید. اما چگونه؟

سعی کنید همیشه به نظرات و کامنت های افراد بها داده و به آن پاسخ دهید. فالوورها اگر از طریق دایرکت از شما سوال یا کمکی می خواهند، با حوصله به آن پاسخ دهید و راهنمایی کنید.

 

درک نیازهای کاربران و مکالمه با آنها در افزایش اینگیجمنت اینستاگرام نقش مهمی دارد.

 

  • تصاویر زیبا را منتشر کنید

عکس های دوست داشتنی و زیبا همیشه جذابیت دارند و مخاطبان زیادی به دنبال آن هستند. عکس هایی که قرار است در پیج انتشار دهید باید کیفیت بالایی داشته باشند.

برای ثبت تصاویر جذاب نیازی به آتلیه یا تجهیزات گران قیمت ندارید. شما با گرفتن یک عکس زیبا می توانید آن را با برنامه های ادیت آماده کرده و منتشر کنید.

در انتشار تصاویر سعی کنید از تصاویر طبیعی استفاده کنید. تصاویر تکراری هیچ جذابیتی برای مخاطب نداشته بنابراین عکس های داغ، باکیفیت و طبیعی را برای انتشار آماده کنید.

  • خلاق باشید

در نشر هر محتوایی نهایت خلاقیت را به خرج دهید. ایجاد محتوای خلاق در افزایش اینگیجمنت اینستاگرام بسیار تاثیر گذار است.

تفاوتی ندارد چه نوع محتوایی قرار است منتشر کنید اما سعی کنید از محتواهایی استفاده کنید که مخاطبان بارها و بارها به تماشای آن بنشینند.

  • استوری فراموش نشود

طبق آمار آن دسته از پیج هایی که از استوری استفاده می کنند نرخ تعامل بیشتری دارند.

برخی از افراد عادت به دیدن پست ها ندارد و بیشتر استوری ها را تماشا می کنند. در بخش استوری می توانید نظر سنجی، پرسش و پاسخ، استیکر، شمارش معکوس و…  ایجاد نمایید.

  • ویدئوهای جذاب نشر دهید

انتشار ویدئو باید در اولویت هر پیجی باشد. افرادی که استراتژی موفقی را در پیش گرفته اند، به محتوای ویدیویی اهمیت زیادی می دهند.

ویدئوها معمولا از 3 ثانیه تا 1 دقیقه در پست های معمولی منتشر می شود و برای قرار دادن ویدیوهای طولانی در پیج می توانید از IGTV استفاده کنید. افزایش اینگیجمنت اینستاگرام با منتشر کردن ویدئوهای جدید و متنوع محقق خواهد شد.

  • هشتک گذاری را فراموش نکنید

شما باید در پست و استوری های خود حتما از هشتگ ها استفاده کنید. اما چه نوع هشتگ هایی؟  هشتگ ایجاد شده باید مرتبط با پست باشد تا افراد زیادی را جذب نماید.

به جز هشتک مرتبط با پست، شما باید از هشتگ هایی استفاده کنید که معروف بوده و بازدید زیادی دارند.

ایجاد هشتگ مناسب و منحصر به فرد در رشد اینگیجمنت اینستاگرام نقش مهمی دارد و هرگز نباید از آن غافل شوید.

  • همیشه به روز باشید

تفاوتی ندارد پیج شما در چه زمینه ای فعالیت می کند، سعی کنید همیشه از محتوای به روز و جدید استفاده کرده تا پیجتان رشد کند.

اگر وقت کافی برای اداره پیج ندارید بهتر است آن را در اختیار افراد باتجربه قرار دهید و از آنها بخواهید تا همیشه پیج را به روز نگه‌ دارند.

در اینجا 12 راه کار جدید برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام به شما معرفی کردیم. شما نباید انتظار این را داشته باشید که با رعایت موارد فوق پیجتان به سرعت رشد کند.

اگر به طور مرتب موارد گفته شده را رعایت کنید، کم کم پیجتان رشد کرده و نرخ تعامل آن نیز بالا خواهد رفت.

اینگیجمنت اینستاگرام یکی از موارد بسیار مهمی است که شما باید به دنبال افزایش آن باشید. امروزه تمامی پیج های موفق در جهت افزایش نرخ تعامل حرکت کرده و به اهمیت آن پی برده اند.

علاوه بر روش‌هایی که برای افزایش نرخ تعامل عنوان کردیم، شما می توانید از روش‌های دیگری همچون خرید فالوورهای واقعی، خرید لایک، کامنت و ویو برای پیج خود استفاده کنید.

جهت افزایش طبیعی نرخ تعامل سعی کنید علاوه بر قرار دادن عکس یا ویدیو با کیفیت و جذاب، از کپشن و هشتگ های مناسب استفاده کنید.

شما باید برای تولید هر محتوایی استراتژی مناسبی داشته باشید تا از این طریق Engagement یا همان نرخ تعامل را به حداکثر برسانید.

در نهایت سعی کنید به همان اندازه که به پست های خود اهمیت می دهید، به بخش استوری ها نیز اهمیت دهید تا مخاطبان قدیمی حفظ و افراد جدید نیز شما را فالو کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست