حقیقت کسب درآمد از اینترنت
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

حقیقت کسب درآمد از اینترنت

 شاید برایتان سوال باشد که این همه از کسب درآمد نجومی و میلیاردی از اینترنت می گویند واقعا حقیقت دارد و یا نه؟ حقیت درآمد اینترنتی چیست ؟ واقعی و درست است و یا فقط تبلیغات عده ای خاص با هدفی خاص است. من قبل از پرداختن به اصل موضع فقط بگویم : از ده میلیاردر بزرگ دنیا هشت نفر از آنها مستیقم و یا غیر مستقیم به اینترنت و فضای مجازی مرتبط هستند و از اینترنت کسب درآمد کردند. با این مقدمه این سوال مهم و اساسی را مطرح می کنم که: آیا کسب درآمد از اینترنت واقعیت دارد؟

حمید محمدی موسس دیجی کالا در دوازدهمین گردهمایی مدیران کسب‌وکار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی، که در سال ۱۳۹۲ برگزار گردید، برای اولین بار آمارهایی از میزان کسب درآمد دیجی کالا را به صورت رسمی بیان کرد.

ارائه آمار از میزان کسب درآمد یک کسب‌وکار در ایران خیلی معمول نیست و معمولا کسب‌وکار ها یا کارآفرینان خیلی به ندرت  میزان درآمد خود  را منتشر می‌کنند.

حمید محمدی به همراه برادر دو قولوی خود سعید محمدی، دیجی کالا را در سال ۱۳۸۵ تاسیس کردن و در حال حاضر طبق آمار الکسا به عنوان پنجمین سایت پربازدید کشور بیش از سه میلیون بازدید کننده در روز دارن.

حمید محمدی در این گردهمایی بیان کرد که دیجی کالا هر روز  به طور متوسط  بیش از دوهزار خرید و سفارش اینترنتی دارد که متوسط قیمت هر سفارش ششصد هزار تومان هست ، یعنی دیجی کالا در پایان سال ۹۲ در هر روز یک میلیارد و دویست میلیون تومان فروش داشته است.

با تبدیل این سایت از یک فروشگاه تخصصی کالاهای دیجتیال به بهترین و بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ایران، حتما گردش مالی آن امروز چندین برابر شده است.

این سایت با بیش از چند صد نفر پرسنل نشانه  یک کسب‌وکار بسیار موفق در اینترنت است، بستری که زمانی فقط با پنج نیرو و با فروش دو محصول کار خود را آغاز کرد.

حسام‌آرماندهی موسس سایت و اپلیکیشن کافه‌بازار هم در دومین همایش پنجشنبه‌بازار که اردیبهشت سال 1395 برگزار شد آمارهای حیرت انگیزی از میزان گردش مالی این فروشگاه اندرویدی بیان کرد.

آرماندهی بیان کرد فقط در نوروز سال 1394 کافه بازار بیش از ۳ میلیارد تومان فروش داشت و مجموعا برای توسعه دهندگان تاکنون بیش از چند میلیاردتومان درآمدزایی ایجاد کرده است.

همه این آمارها نشون می‌ده میلیونر شدن و کسب درآمد از اینترنت در ایران امکان‌پذیر است، به شرط آنکه  آن را درست انجام داد.

شاید مسائل تخصصی و سرمایه گذاری در میزان کسب درآمد دو مثال ذکر شده بالا بسیار تاثیرگذار باشند، اما میشه بر اساس همین شاخص‌ها میزان درآمد فروشگاه‌ها یا کسب‌وکار های کوچکتر را محاسبه کرد.

امکان دارد یک فروشگاه اینترنتی کوچک نتواند به پای دیجی کالا برسه، اما اگر یک صدم آن را هم بتواند موفقیت کسب بکند، گردش مالی روزانه یک میلیون تومان، خودش میتواند کسب درآمد خوبی باشد.

چرا کسب درآمد از اینترنت اینقدر طرفدارداره؟

اول از همه زندگی، تحصیلات و شغل نسل جوان با فناوری اطلاعات در هم آمیخته و قسمت عمده‌ای از وقت آنها درفضای مجازی سپری می‌شه، جذاب بودن فناوری و امکان به کارگیری ابزارهای آن مخصوصا گوشی های هوشمند.

دوم اینکه شاخص پیشرفت در کسب‌وکار های اینترنتی خیلی بالا هست، بسیاری از کارآفرینان موفق که در ایران پولدار شدند دارای سنی کمتر از 35 سال بوده اند و همین موضوع نشان دهنده  شاخص رشد این صنعت از موارد مشابه خیلی بالاتر هست.

سوم اینکه جوان بودن فناوری اطلاعات در ایران موجب شده ایده‌ها و نیاز های فراوانی وجود داشته باشد که هنوز شخصی به آن پاسخ نداده است، رشته فناوری اطلاعات نسب به سایر رشته ها و فرصت‌های کسب درآمد بیشتری دارد.

و چهارم هم مشکل نبود حرفه و بازارکار خوب در سایر رشته‌ها از دیگر علل گرایش جوانان به این صنعت و یکی از عللی هست که موجب شده خیلی از افراد از رشته‌های غیرمرتبط وارد حوزه کسب درآمد از اینترنت بشند و موفقیت‌های خوبی هم به دست بیارند.

و در پایان نبود محدودیت‌های مکانی و زمانی برای مشاغل تجارت الکترونیک، و امکان شروع کار با سرمایه و نیروی کم نسب به سایر مشاغل.

آیا هنوز هم فرصت‌های کسب درآمد از اینترنت در ایران وجود داره؟

پاسخ بلی هست، یکی از دلیل روشن آن انگیزه شدید سرمایه‌گذاران خارجی برای شرکت در بازار فناوری اطلاعات ایران به صورت کلان و همچنین رشد خوب و قابل ملاحضه کسب‌وکار های اینترنتی در سه سال اخیر هست.

برای مثال در سه سال گذشته بیش از دهها شتاب‌دهنده و مرکز رشد تخصصی حمایت از کسب‌وکار های مبتنی بر فناروی ایجاد شده است، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه کسب‌وکار های اینترنتی به شمار می‌روند.

هنوز ایده‌ها و نیازهای مختلفی هستند که یا به آن جواب داده نشده یا کسب‌وکار قدرتمندی درکنار آن ایجاد نشده  است، نفوذ خوب اینترنت پرسرعت در ایران علاوه بر آن جمعیت نزدیک به 45 میلیونی مخاطبان آن، فرصت بسیار خوبی است برای استفاده از کسب درآمد میلیونی.

برای کسب درآمد از اینترنت حتما نیازی نیست که یک کسب‌وکار به راه بیندازین، کسب درآمد اینترنتی می‌تواند بر اساس مهارت از راه بسترهایی مانند آزادکاری  باشد.

در این مطلب به نحوه کسب درآمد از طریق آزادکاری پرداختیم، همچنین کسب درآمد از اینترنت می‌تواند از راه همکاری در فروش، تدریس اینترنتی، ترجمه و تایپ یا حتی مشاغل خانگی و کار در منزل باشد.

اما راه‌اندازی کسب‌وکار خیلی  پیچیده‌تر بوده و چشم‌انداز وسیع تری هم دارد، برای ایجاد کسب‌وکار به ایده، بستر تلاش، وقت، سرمایه و از همه مهمتر مشتری نیاز دارین.

برای کسب‌درآمد از اینترنت به آموزش نیاز هست، در این موضوع شکی نیست، اما قبل از آن خوب است تشخیص بدهین که آموزش ارائه شده صرفا با انگیزه کلاهبردای و فروش ایجاد شده یا بر اساس اصول علمی و آموزش‌های کارآفرینی نگارش شده است.

ابتدا باید مشخص کنید که به دنبال کسب درآمد اینترنتی از مهارت هستید یا می‌خواهید یک کسب‌وکار به راه بیندازین، این دو با هم متفاوت هستند.

در این مطلب در مورد راه اندازی یک کسب‌وکار صحبت کردیم و گفتیم کسب و کار  مستلزم داشتن ایده، وقت و سرمایه هست که بسته به نوع فعالیت، می تونه متفاوت باشد.

بعضی اوقات باورهای غلط در تجارت الکترونیک، فردرا به جای پولدار شدن گرفتار  فعالیتی می‌کند که از آن هیچ تخصصی ندارند و نتیجتا از ادامه کار منصرف می‌شوند.

اگر هیچ تجربه‌ای برای کسب درآمد از اینترنت ندارید و نمی‌دانید از کجا آغاز کنید بهترین کار این است که عجله نکنید، هیچ منبع درآمد پایداری در اینترنت وجود نداره که به سرعت ایجاد شود و شما بخواهین به آن اتکا کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست