تاثیر گوگل در کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

تاثیر گوگل در کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی

شما سایت داشته باشید یا وبلاگ، فروشگاه بزنید یا شبکه اجتماعی ، خلاصه هر کاری را در دنیای مجازی و اینترنت انجام دهید و به دنبال افزایش درآمد و رونق کسب و کارتان باشید باید دیده شوید . تا کار و محصولتان دیده نشود و بازدید نداشته باشد هیچ کسب درآمدی از اینترنت نخواهید داد . این دیده شدن نیاز به ابزار و وسایل است و یا کمک رسان شما در کسب و کارتان هست . مهمترین وسیله و ابزار در اینترنت هم موتورهای جستجو هساتند . موتورهای بزرگ جستجو مانند: گوگل ، یاهو ، بینگ و... با هدف معرفی سایتها و رفع نیاز کاربران ایجاد و در ارائه خدمات سعی در بهبود کیفیت خدمات خود دارند . در میان اینها موتور جستجوی گوگل با فاصله زیاد از سایرین پیش افتاده و تقریبا در جهان و به ویژه در ایران بسیاری از کسب و کارها و درآمدها وابسته به این موتور جستجو هست چه بسا که با نبود گوگل و یا عدم توجه این غول بزرگ اینترنتی ، بسیاری از کسب و کارها و درآمدهای اینترنتی نابود می شود به دلیل تاثیر گوگل در کسب درآمد اینترنتی و رونق فروش محصولات قصد داریم تا ساختار و شیوه کار این متور جستجوی قدرتمند و طرز عملش را برای آشنایی بررسی کنیم.

اگرچه موتور جستجوهای فراونی وجو دارد ولی در ایران و جهان بالای ۸۵٪ از جستجوهای معمول از طریق گوگل google صورت می گیرد پس قبل از اینکه بهینه سازی در وب سایت خود را شروع کنیم باید با نحوه کار این موتور جستجوگر محبوب آشنا شویم تا بتوانیم سایت را برای گوگل قابل فهم‌تر پیاده سازی نماییم.
در مستندات و نظریه های مختلف، ساختار موتور گوگل را به ۵ و در بعضی دیگر از کتب به ۳ بخش اصلی تقسیم می کنند. اما برای درک راحتتر موضوع و عدم حاشیه گویی قصد دارم بر اساس نظریه ۳ فاکتوری شما را با فرآیند اصلی در جستجوی یک عبارت در گوگل آشنا کنم. اما قبل از شرح جزییات از خود بپرسید هنگامی که شما یک عبارت را در نوار جستجوی گوگل وارد می کنید در چند صدم ثانیه‌ایی که نتایج بر صفحه نمایش ظاهر می شود، در اصل چه اتفاقی رخ می دهد؟ معمولا در جواب دانشجویان با تاکید می گویند که بعد از وارد کردن عبارت مورد نظر گوگل وارد میلیون ‌ها وب سایت جهان می شود و در صورتی که مطلب مورد نظر ما در آنها وجود داشت آنها را به ترتیب به ما نمایش می دهد. سؤال اصلی اینجاست که چه ابر رایانه‌ای می تواند به ازای هر جستجو در گوگل در کسری از ثانیه میلیون ها وب سایت را بررسی و نتایج را به صورت دسته بندی شده نمایش دهد؟! این طرز فکر یک توهم کامل است، پس لطفا از توهم خارج شوید!

google_how
گوگل هرگز حین جستجوی ما وارد وب سایت های گوناگون نمی شود بلکه در بررسی که شاید یک ساعت قبل و شاید یک سال قبل در وب سایت های گوناگون انجام داده است و اطلاعات را در پایگاه داده خود ذخیره کرده پردازشی را انجام می دهد ودر آن چند صدم ثانیه‌ایی که ما منتظر هستیم صرفا پایگاه داده دسته بندی شده خود را جستجو می نماید. حالا که کمی منطقی‌تر شده اید بیایید ۳ گام اصلی گوگل را با هم بررسی کنیم:

۱- Spider یا عنکبوت:

اولین مرحله توسط اسپایدر انجام می شود، اسپایدر یک ربات است که به صفحات مختلف سر می زند، محتوای آنها را می خواند و اطلاعات مورد نیاز موتور جستجوگر را جمع آوری می کند و آن را در اختیار سایر بخش‌های موتور جستجوگر قرار می دهد. کار یک اسپایدر بسیار شبیه کار کاربران وب است با این تفاوت که اسپایدر کدهای html صفحات را می بیند اما کاربران نتیجه حاصل از آن را. البته اسپایدر از یک فرمانده به نام Cra wler تبعیت می کند که این مغز متفکر مشخص می کند که اسپایدر کدام صفحات را مورد بازدید قرار دهد.

۲- Indexer یا بایگانی کننده:

تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر در اختیار ایندکسر قرار می گیرند.در این مرحله اطلاعات دریافتی تجزیه و تحلیل شده و تمام پارامترهای مورد نیاز تبدیل به یک مقیاس عددی می شوند تا در مرحله بعد برای مقایسه و رتبه بندی صفحات از آنها استفاده شود

۳- Ranker یا سیستم رتبه بندی:

بعد از آنکه تمام مراحل قبل انجام شد، موتور جستجوگر آماده پاسخ‌گویی به سؤالات کاربرن است. در این مرحله سیستم رتبه بندی وارد عمل می شود و ابتدا تمام صفحات موجود در پایگاه داده که به موضوع جستجو شده مرتبط هستند مشخص می کند و سپس بر اساس فاکتورهای موجود و میزان ارتباط آن با عبارت جستجو شده آنها را رتبه بندی می کند.
به این ترتیب با طی کردن سه مرحله فوق کاربر به نتیجه دلخواه خود می رسد. و ما نیز به عنوان صاحب وب سایت باید تلاش کنیم که در هر سه مرحله در اولویت های موتور جستجوگر گوگل باشیم.

مقالات مشابه سایت و کسب درآمد:

نکات کلیدی گوگل برای سئو و افزایش رتیه سایت و کسب درآمد

اهمیت سئوی سایت در کسب درآمد بالا

افزایش فالوور اینستاگرام جهت کسب درآمد Follower

کسب درامد بالا با افزایش بازدید سایت در گوگل

کسب درآمد با فروش بک لینک



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست