تعریف تجارت الکترونیک
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

تعریف تجارت الکترونیک

سالهاست که کشورهای پیشرفته و حتی برخی از شکورهای در حال توسعه نگاه خاص و ویژه به تجارت الکترونیک دارند و این نوع تجارت را به دلیل راحتی و سرعت و دقت و کسب درآمد بالا مورد توجه قرار دادند. تجارت الکترونیک یا تجارت اینترنتی به صرفه ترین و راحت ترین کسب و کار بوده و اگر واقعا در ایران مورد توجه قرار گیرد علاوه بر درآمدزا بودن زیاد موجب ایجاد اشتغال و رونق در کسب و کار می شود.

در این مقاله سعی برآن شده است تا تعریف تجارت الکترونیک به زبان ساده بیان شود. تعریف تجارت الکترونیک خیلی ساده و در خود کلمه گنجاده شده است و به نوعی کسب درآمد از اینترنت هست.

تجارت الکترونیک به معنای تجارت از طریق اینترنت می باشد، هنگامی که شما به چیزی نیازمند باشید، سعی میکنید نیازتان را از طریق مغازه و یا در جایگاه بالاتر بازار و مجتمع های تجاری تهیه کنید.

این موضوع نیازمند صرف هزینه وقت (آن چیزی که اصلا برای ما ایرانیها اهمیت ندارد) و مصرف بنزین و … هست، که در کلانشهرها باعث ایجاد ترافیک و آلودگی و مسائل دیگری میشود.

اما اگر همه اینها از طریق اینترنت انجام شود ، باعث میشود تا بسیاری از این مشکلات حذف شود و انسان وقتش را صرف خانواده و تفریحات دیگری کند و هوا نیز به اینصورت امروزی آلود نشود.

تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیک برآورده کردن مایحتاج افراد از طریق اینترنت هست، اما رمز موفقیت در تجارت الکترونیک چیست؟افرادی در این حرفه موفق هستند که اول از هم بدانند مردم در حال حاضر به چیزی نیاز دارند، نیاز افراد در هر زمانی متفاوت هست.

البته اصل و هویت نیازمندی هیچ وقت از بین نمی رود، به طو مثال نیاز به ارتباط از پیدایش زمین و آفرینش انسان وجود داشته هست.ابتدا افراد به دیدار یکدیگر می رفتند و  بعد برای یکدیگر نامه میفرستادن و الان هم که عصر برقرار کردن ارتباط از طریق اینترنت و ایمیل و شبکه های اجتماعی و تلفن همراه هست.

بیشتر ما دارای یک خط تلفن همراه هستیم و روز به روز بر تعداد افراد که از این تکنولوژی ارتباط برقرار میکنند اضافه میشود.پس اگر ما یکی از بازارهای هدفمان تلفن همراه باشد و بتوانیم تلفن همراه مورد نیاز افراد را از طریق اینترنت به دست متقاضی برسانیم فرد موفقی در زمینه تجارت الکترونیک خواهیم بود.

این فقط یک مثال بود برای روشنتر کردن موضوع، ولی بعد از نیاز سنجی باید بدانیم که با وسع مالی مردم یک منطقه، چه محدوده قیمتی کالا برای مردم مناسبتر هست.

و درآخر بعد از فهمیدن نیاز و محدوده قیمتی مورد علاقه باید مقدار را نیز برآورده کنیم، و با رعایت این سه فاکتور میتوانیم نسبت به احداث یک فروشگاه اینترنتی و عرضه کالا اقدام کنیم.

در این مقاله تجارت الکترونیک سعی بر آن بود تا به زبان خیلی ساده تجارت الکترونیک را بیان کند، به امید آنکه روزی تجارت الکترونیک در ایران جایگاه اصلی خود راپیدا کند.

خیلی خوشحال میشم نظرات خودتون رو در خصوص این مقاله برای ما ارسال کنید.

 راز بدبختی و بیچارگی ما ایام فراغتمان هست که آن را با فکر درباره ی خوشبختی و بدبختی میگذرانیم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط پول دوست