آموزش شروع همکاری در فروش برای کسب و کارها
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

آموزش شروع همکاری در فروش برای کسب و کارها

در این بخش به بررسی مراحلی می‌پردازیم که شرکت‌های تبلیغ‌دهنده باید در یک فرایند همکاری در فروش دنبال کنند.

انتخاب بازار هدف

اولین قدم در افیلیت مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری، انتخاب بازار هدف است. بازار هدف می‌تواند بخشی از بازار جدیدی باشد که کسب‌وکار به‌روش دیگری امکان دسترسی به آن را نداشته است. البته در برخی موارد هدف کسب‌وکارها، گسترش بازار کنونی است و قصد ورود به بازار جدیدی را ندارند.  

انتخاب ناشر تبلیغاتی مناسب

شرکت‌های تبلیغ‌دهنده باید حساسیت زیادی در انتخاب ناشر یا شرکت وابسته به خرج دهند. مواردی که باید در انتخاب ناشران در نظر بگیرید به شرح زیر هستند.

  • میزان همسویی فعالیت ناشر با محصول و خدمات تبلیغ‌دهنده
  • جامعه مخاطبان هدف ناشر
  • میزان نفوذ ناشر میان کاربران
  • شیوه تولید محتوای ناشر
  • دانش و تخصص ناشر

توافق روی درصد کمیسیون و شیوه پرداخت

این وظیفه تبلیغ‌دهنده است که در مورد نوع کمیسیون و درصد آن با ناشر به توافق برسد. در چنین شرایطی می‌توانید یکی از انواع کمیسیون در افیلیت مارکتینگ را که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ انتخاب کنید.

بهینه‌سازی صفحات فرود

وقتی کاربر از طریق لینک‌ منحصربه‌فرد سایت ناشر وارد سایت تبلیغ‌دهنده می‌شود، باید با بستر و محتوایی مواجه شود که او را به خریدکردن ترغیب می‌کند. پس همۀ مسئولیت بازاریابی را بر عهده ناشران نگذارید و همان اول راه، صفحات فرود وب‌سایت خودتان را بهینه کنید.

تولید محتوای با کیفیت

برخی از کسب‌‌وکارها این بخش از همکاری در فروش را بر عهده ناشر می‌گذارند. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر تیمی کامل از طراحان و ایده‌پردازان خلاق دارید، تولید محتوا را خودتان انجام دهید.

ردیابی لینک‌ها

با توجه به اینکه کمیسیون ناشران بر اساس میزان خرید مشتریان تعیین می‌شود، لذا باید لینک‌های اختصاصی هر ناشر را به‌دقت ردیابی کنید تا تقلبی در این زمینه صورت نگیرد.

ارزیابی عملکرد

در نهایت نیز باید عملکرد هر ناشر را به‌صورت جداگانه ارزیابی کرده تا بتوانید علاو‌ه‌بر بهبود فرایند، به شیوه‌ای از تبلیغات و تولید محتوا برسید که بیشترین ترافیک هدفمند را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند و امکان جذب مشتریان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش فروش شود.
 

ناشران محتوای تبلیغات، چطور همکاری در فروش را آغاز کنند؟

انتخاب بازار هدف

اولین قدم در افیلیت مارکتینگ، انتخاب بازار هدف یا مخاطبان تقسیم‌بندی (segmentation audience) شده است. یک بازار شامل مجموعه‌ای از افرادی است که علایق، نیازها و خواسته‌های مشترکی دارند، بنابراین انتخاب بازارِ درست مهم‌ترین مرحله خواهد بود.

ایجاد وب‌سایت

زمانی‌که بازار هدف خود را مشخص کردید وقت آن رسیده تا یک وب‌سایت با محتوایی متناسب با نیازها و خواسته‌های کاربران خود بسازید.

پیوستن به یک کمپین همکاری در فروش

با در نظر گرفتن مخاطب هدف، بازار مناسب و بستری برای انتشار محتوا، گام بعدی در افیلیت مارکتینگ، پیوستن به یک کمپین همکاری در فروش خواهد بود. ترجیحا کمپین‌هایی را انتخاب کنید که با حوزه فعالیت شما همسو هستند، بنابراین می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت تبلیغ‌دهنده هدایت کرده و کمیسیون بیشتری دریافت کنید.

نوشتن محتوایی عالی

محتوای باکیفیت و مفید می‌تواند کاربران را به مشتری تبدیل کند، بنابراین محتوایی ارزشمند تولید کنید که در ذهن مخاطبان طنین‌انداز شده و کاربران را به کلیک روی لینک تبلیغ‌‌دهنده ترغیب می‌کند. برای نوشتن محتوا می‌‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید.

  • معرفی و بررسی محصول
  • مقایسه محصولات
  • آموزش‌ها و روش استفاده

هدایت ترافیک به وب‌سایت

اگر مایل به افزایش درصد کمیسیون خود از همکاری در فروش هستید، پس باید ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید.
به‌واسطه افزایش ترافیک ورودی سایت، نرخ کلیک روی لینک تبلیغ‌دهنده افزایش یافته و در نتیجه احتمال خرید افزایش می‌یابد که به مفهوم کمیسیون بیشتر خواهد بود.
از روش‌های زیر می‌توانید برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.

  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی دهان به دهان (WOMM)
  • بازاریابی ایمیلی ( Email marketing)
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی (SMM)
  • گوگل‌ادز (Google Ads)
  • سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

نظارت بر کمپین‌های همکاری در فروش

نظارت صحیح و اصولی روی کمپین‌های همکاری در فروش ضروری است چون در حین کار ممکن است لینک‌ها دچار مشکل شده یا ترافیک ورودی به هر دلیلی کاهش پیدا کند. بنابراین پس از اجرای کمپین روی مراحل مختلف آن نظارت داشته باشید.

نرخ کمیسیون همکاری در فروش چقدر است؟

نرخ کمیسیون برای همکاری در فروش به شرکت تبلیغ‌دهنده بستگی دارد، اینکه چه پیشنهادی برای ناشر خواهد داشت. نرخ استاندارد کمیسیون در این روش بازاریابی معمولا بین ۵% تا ۲۵% متغیر است.
شرکت‌های وابسته یا ناشران بسته به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند، می‌توانند کمیسیون‌های متفاوتی دریافت کنند. اما به‌طورکلی، کمیسیون ۲۰% به‌عنوان یک نرخ منصفانه در نظر گرفته می‌شود.
البته برخی از برنامه‌های همکاری در فروش نیز هستند که به جای کمیسیون یا درصد از فروش، مبلغ ثابتی را به ناشر پرداخت می‌کنند. به‌طورکلی می‌توان انواع کمیسیون‌ها در افیلیت مارکتینگ را به ۳ دسته زیر تقسیم کرد.

کمیسیون درصدی

یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت پورسانت یا درصد در همکاری در فروش، درصد مشخصی از هر فروش یا درصدی از کل سفارش مشتری است. در این روش زمانی‌که مشتری خرید انجام می‌دهد، درصد کمیسیونی که ناشر با تبلیغ‌دهنده به توافق رسیده برای ناشر لحاظ می‌شود.

کمیسیون نرخ ثابت

کمیسیون نرخ ثابت بین برخی از ناشران محبوب است چون به ناشران اطمینان می‌دهد که حداقل درآمد مشخصی را از همکاری در فروش خواهند داشت. به‌‌این‌ترتیب آن‌‌ها دقیقا می‌دانند برای کاری که انجام داده‌اند چقدر درآمد خواهند داشت. در این روش به ازای هر میزان فروشی که انجام شده باشد، یک عدد ثابت به‌عنوان کمیسیون ثابت برای ناشر لحاظ می‌شود.

کمیسیون لایه‌ای یا پلکانی

بسیاری از تبلیغ‌دهنده‌ها از کمیسیون لایه‌ای یا پلکانی استفاده می‌کنند تا ناشر را به فروش بیشتر ترغیب کنند.

به‌این‌ترتیب هر چقدر که ناشر فروش بیشتری داشته باشد، کمیسیون بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. کمیسیون لایه‌ای معمولا به‌صورت زیر تعریف می‌شود.

  • فروش ۱ تا ۲۵ محصول؛ ۱۰% کمیسیون
  • فروش ۲۶ تا ۵۰ محصول؛ ۱۲% کمیسیون
  • فروش ۵۱ تا ۷۵ محصول؛ ۱۵% کمیسیون
  • فروش +۷۵ محصول؛ ۱۸% کمیسیون

تعداد فروش و درصد کمیسیون می‌تواند طبق توافق ناشر تبلیغ با تبلیغ‌دهنده تغییر کند و استفاده از مدل فوق اجباری نیست.

آیا افیلیت مارکتینگ بدون داشتن وب‌سایت ممکن است؟

بله، می‌توانید بدون داشتن وب‌سایت نیز به فعالیت در زمینه‌ی Affiliate Marketing (بازاریابی پورسانتی یا وابسته) پرداخته و از آن درآمد کسب کنید. وب‌سایت فقط یکی از روش‌های معرفی محصولات به مخاطبین است. البته وب‌سایت می‌تواند به‌عنوان کانال اصلی و یک راهبرد موثر برای این مدل بازاریابی باشد، ولی در کنار روش‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد:

  1. شبکه‌های اجتماعی:
    می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و غیره لینک‌های وابسته خود را به اشتراک بگذارید و محصولات یا خدمات را معرفی کنید.
  2. انتشار ویدئوها:
    می‌توانید ویدئوهای مرتبط با محصولات یا خدمات مورد نظر را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب منتشر کنید و لینک وابسته در توضیحات ویدئو قرار دهید.
  3. ایمیل مارکتینگ:
    با استفاده از لیست ایمیل، می‌توانید محصولات و خدمات را معرفی کنید و لینک‌های وابسته را ارسال کنید.
  4. پادکست‌ها:
    اگر پادکست دارید، می‌توانید در آن محصولات یا خدمات را معرفی کرده و به مخاطبین خود لینک وابسته را ارائه دهید.
  5.  فروم‌ها و بلاگ‌ها:
    با مشارکت در فروم‌ها یا نظرات بلاگ، می‌توانید به صورت معتبر و مفید محصولات را معرفی کنید و لینک وابسته خود را قرار دهید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که در هر کجا که لینک وابسته ( مدلی که بالاتر توضیح دادیم) قرار می‌دهید، باید به صراحت اعلام کنید که این یک لینک وابسته است و شما ممکن است بابت خرید مشتری از طریق آن، درآمد کسب کنید.
در ضمن این نکته بسیار مهم است؛ که همیشه راهنمایی‌ها و قوانین پلتفرم‌ها و شبکه‌هایی که در آن‌ها فعالیت می‌کنید را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

کدام شبکه‌ اجتماعی برای همکاری در فروش انتخاب بهتری است؟

همکاری در فروش تنها در وب‌سایت‌ها انجام نمی‌شود. اجرای بازاریابی پورسانتی در شبکه‌های اجتماعی ساده، آسان و بی‌دردسر است. اکثر ناشران یا شرکت‌های وابسته، وب‌سایت اختصاصی خود را دارند، اما اگر شرایط راه‌اندازی وب‌سایت اختصاصی خود را ندارید می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی زیر استفاده کنید.

  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • فیس‌بوک
  • پینترست
  • توییتر
  • لینکدین
  • تیک‌تاک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست