تکنیک های موفقیت در کار
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

تکنیک های موفقیت در کار

رازهای موفقیت در کار چه هستند ؟ همه بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و پیدا کردن یک شغل، نگرانی اصلیشان این است که چگونه در محیط کار پیشرفت کنیم. از آنجا که امروزه روند کار در دنیا بسیار رقابتی شده است، شما با انجام درست وظیفه تان قدمی رو به جلو در زمینه ی پیشرفت شغلی بر می دارید. پیشرفت و شناخت شغلی در لیست اهداف هر حرفه ای وجود دارد. اما چه چیزی متخصصان استثنایی را از هم متمایز می کند؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است، میزان تمایل تلاش شدید برای داشتن عملکردی خوب شما را از سایرین متمایز می کند. هنگامی که تمایل و ذهنیت صحیحی داشته باشید، می توانید پله های ترقی پیشرفت شغلی را طی کنید.

ما در اینجا چندتا از تکنیکهای موفقیت در کار آورده ایم و به شما می گوییم که چگونه در محیط کار پیشرفت کنیم:

  • داشتن ابتکار عمل:

در فضای شغلی رقابتی امروز، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند ایده های تازه را به شرکت ارائه دهند و ابتکار عمل داشته باشند، بتوانند همیشه پروژه های جدیدی را شروع کنند، راه حل های جدید ارائه دهند و فرصت های جدیدی برای تجارت آنها ایجاد کنند.

  • آماده یادگیری باشید:

برای کسب مقام برتری در حرفه خود، باید همیشه مایل به یادگیری باشید. فارغ از اینکه از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده اید یا چه نمره هایی کسب کرده اید، زندگی حرفه ای با دانشگاه بسیار متفاوت خواهد بود. آماده باشید تا هر روز یک میلیون سوال در مورد کاری که انجام می دهید برایتان پدیدار شود.

ممکن است روزها طول بکشد تا وظایف خود را در شغل جدید بتوانید به دلخواه و با مهارت انجام دهید، بنابراین به مدیریت نشان دهید که خود را با شرایط وفق می دهید و به همه نکات توجه می کنید، همچنین همیشه مایل به یادگیری چیزهای جدید هستید.

  • به خوبی ارتباط برقرار کنید:

داشتن ارتباطات گسترده کلید موفقیت یک کارمند و یک سازمان است. همچنین این امکان وجود دارد که به واسطه ی یکی از همین ارتباطات خود بتوانید کاری بهتر با مزایای بالاتر پیدا کنید.

  • مهارت خود را در عمل نشان دهید:

ارزش عمل بسیار بیشتر از بلف زدن با کلمات است. از این موضوع به عنوان یکی از تکنیکهای موفقیت در کار استفاده کنید. به جای اینکه در مورد همه کارهایی که می توانید انجام دهید، لاف بزنید و هرگز آن را انجام ندهید، باید هرانچه را که در انجامش تبحر دارید را به مدیریت نشان دهید.

  • اعتماد دیگران را جلب کنید:

این یکی از مهمترین نکات کسب موفقیت در کار کسب اعتماد است. به این روش فکر کنید: هرچه زودتر اعتماد رئیس خود را جلب کنید و او شما را قابل اعتماد بداند  رئیستان وظایف بزرگتری را به شما محول می کند. برای کسب اعتماد باید خوش قول باشید و به قول های خود عمل کنید.این موضوع در کسب اعتماد بسیار مهم است، خصوصاً در اوایل شروع کار و رابطه با رئیس خود هر تعهدی که می دهید در رابطه با کار آن را درست انجام دهید، مهم نیست که چقدر دشوار به نظر برسد.

  • همیشه یک راه حل جدید ایجاد کنید:

همه می توانند مشکلات خود را به مشکلات مدیر خود تبدیل کنند. یکی از راه های موفقیت در کسب و کاراین است که بتوانید مشکل گشا باشید، نه ایجاد کننده مشکل. کارمندان عالی همیشه با ارائه ی راه حل های جدید مشکلات را حل می کنند. حتی اگر شما  صلاحیت صدور حکم نهایی در مورد حل مشکلی را که مربوط به کار یا اداره تان است را ندارید، پس مطمئن شوید که راه حل هایی برای حل این مشکل به رئیس خود ارائه می دهید.

  • مهربان باشد:

یک کارمند خوب نیاز به  درک این نکته دارد که مدیر و همه همکاران  تمام  تلاش خود را در به خوبی انجام دادن وظایفشان می کنند. سر و صدا کردن و دعوا ره انداختن درد هیچکس را دوا نمیکند و باعث پیشرفت و ترقی شما نخواهد شد. در پایان روز، همه  کارمندان در حال انجام سهم خود از کارهایی هستند که برای آنها پول دریافت می کنند.

بسیاری از این صفات و رفتارهایی که می توانند برای شما کمک کننده باشند تا در حرفه خود سرآمد باشید قبلا توسط رهبران بزرگ نیز انجام شده اند. همچنین می توانید از اصول روانشناسی کسب و کار کمک بگیرید. با در ذهن داشتن این پند راز موفقیت شغلی  و عوامل پیشرفت کاری، می توانید خود را در مسیر عظمت واقعی قرار داده و به اهداف نهایی شغلی خود برسید.

همانطور که در فسمت‌های بالا نیز اشاره شد قطعاً هرکسی که در شغل خاصی مشغول به کار می‌شود، دوست دارد که در آن کار به پیشرفت‌ شغلی خوبی برسد، حتی اگر علاقه چندانی به آن نداشته باشد. پیشرفت در کار را می‌توان با پیشرفت در زندگی مقایسه کرد؛ چراکه هرچقدر در کار خود موفق‌تر باشیم، می‌توانیم امکانات بیشتری برای رفاه زندگی‌مان فراهم کرده و در نتیجه، زندگی بهتری داشته باشیم.

اما پیشرفت در کار هم به برنامه‌ی منظمی نیاز دارد که غافل شدن از این برنامه‌ی منظم، ما را از هدف اصلی‌مان دور خواهد کرد. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید تا با ارائه‌ی یک نقشه‌ی قدم به قدم، شما را برای تجربه‌ی یک پیشرفت جانانه در کارتان آماده کنیم.

آیا در هر شغلی که باشیم، می‌توانیم پیشرفت کاری را تجربه کنیم؟

در جهانی که ما زندگی می‌کنیم، هزاران کسب و کار وجود دارد که هریک دارای ویژگی‌ها، مراحل، مشتریان، کارکنان و خدمت‌رسانی خاصی هستند. اما اگر بخواهیم دو دسته‌بندی کلی انجام دهیم، می‌توانیم مشاغل مختلف را به دو دسته‌ی «مشاغل کارمندی و حقوق‌بگیری» و «مشاغل آزاد و خویش‌فرمایی» تقسیم کنیم.

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که مشاغل گروه دوم از شانس و پتانسیل بالاتری برای ارتقا و پیشرفت برخوردارند، اما اینگونه نیست و علاوه بر مشاغل آزاد، مشاغل گروه کارمندی هم می‌توانند در مسیر پیشرفت کاری قرار بگیرند.

یک کارمند نمونه که به نسبت دیگر کارمندان یک شرکت از مهارت‌های بالاتری برخوردار است و به شیوه‌ای کارآمدتر فعالیت می‌کند، حتماً امتیازات بسیار بیشتری هم نسبت به بقیه کارکنان خواهد داشت و حتی ممکن است به ارتقای شغلی و پُست‌های بالاتری در سازمان خود برسد.

بنابراین کسی که بخواهد در کل زندگی خود پیشرفت کند، در هر موقعیت شغلی و اجتماعی که قرار داشته باشد، به سمت بهتر شدن پیش می‌رود. کسی که کارمند دون‌پایه‌ی یک اداره است، می‌تواند برای گرفتن ترفیع و افزایش حقوق تلاش کند، کسی هم که کارمند بالامقام یک سازمان است، می‌تواند برای انجام بهتر پروژه‌های کاری و خدمت‌رسانی بیشتر تلاش کند. البته هرکدام از این گروه‌ها نیز می‌توانند فعالیت‌های خود را طوری سازمان دهند تا کم‌کم از زندگی کارمندی فاصله گرفته و به سمت کارآفرین شدن، هدایت شوند.

چگونه در شغلی که به آن علاقه نداریم به پیشرفت برسیم؟

قطعاً وقتی کاری را با علاقه تمام انجام می‌دهیم، اصول و آیین پیشرفت در کار را نیز با دقت بیشتری پیگیری می‌کنیم تا در نهایت به اهداف شغلی موردنظرمان دست یابیم. اما وقتی به کاری علاقه نداریم و از روی ناچاری، مشکلات مالی یا ….. آن را انجام می‌دهیم، اجرای دستورالعمل‌های پیشرفت در چنین مشاغلی، بسیار سخت به نظر می‌رسد.

اما خبر خوب این است که حتی پیشرفت در کارهایی که به آن‌ها هیچ علاقه‌ای هم نداریم، امکان‌پذیر است، به شرطی که اهداف و چشم‌انداز مشخصی برای خود تعیین کنیم. در ادامه، ۱۰ مرحله‌ی یک نقشه یا برنامه جامع را بررسی می‌کنیم که در مسیر آن خواهیم توانست به سمت زندگی کاری بهتر حرکت کرده و آرامش بیشتری را در زندگی‌مان تجربه کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 18 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست