تاثیر نظریه دورنما بر کسب درآمد
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

تاثیر نظریه دورنما بر کسب درآمد

گاهی بعضی رفتارهای خاص از مردم سر می زند که برای ما عجیب است ولی در واقع آنها تحت تاثیر یک حالت رفتاری خاص یا یک نقطه مرجع هستند و ممکن است بر اساس آن رفتار کنند . وجود این نوع رفتارها در کسب و کارهای مختلف هم دیده می شود و یک بازاریاب و فروشنده حرفه ای باید بر اساس شناخت رفتاری یک خریدار و مشتری اقدام به فروش و جذب مشتری کند . در اینجا قصد دارم تا تاثیر نظریه دورنما بر کسب و کار از نظر افزایش یا کاهش کسب درآمد بررسی کرده و متذکر شوم که ممکن است برخی حرکات مشتری که برای ما ناشناخته است بر اساس این نظریه باشد.

“دنیل کانمن” در سال ۲۰۰۲ به خاطر کار روی چیزی که “نظریه دورنما” نامیده شد برنده جایزه نوبل که یکی از معتبرترین جوایز دنیاست شده بود. این نظریه خیلی خیلی مهم است ولی در اصل، بر اساس یک ایده‌ی خیلی ساده و بنیادین بنا شده است، اینکه مردم چگونه تصمیم می گیرند.
قضاوت ها و تصمیم ها همیشه منطقی نیستند، در عوض بر اساس قواعد روانشناسی هستند که چگونه مردم، اطلاعات را درک و پردازش می کنند.امروزه سطح پیشرفته تری از تحقیقات کانمن را “اقتصاد رفتاری” نیز می نامند. یکی از عمده‌ترین توجهات این نظریه روی این مورد است که مردم در شرایط مطلق چیزی را ارزیابی نمی کنند و آنها را طبق یک استاندارد مقایسه‌ای یا “نقطه مرجع” ارزیابی می کنند.

نظریه دورنما چیست؟

برای درک بهتر و آزمایش این نظریه می توانید در مورد قیمت ۲۰ هزار تومانی استخر با پدربزرگتان صحبت کنید. نتیجه گفتگو پدر بزرگ و نوه این خواهد بود: “چی؟ امکان نداره من ۲۰ هزار تومان بابت ۲ ساعت استخر پول بدم. مگه سر گردنه است؟!”
اشتباه نکنید پدربزرگ‌های ما خسیس نیستند بلکه نقطه مرجع آنها با ما فرق دارد. نسلی که با دو ریال گرمابه می رفته امروز فاصله زیادی با ۲۰ هزار تومان احساس می کند. به این ترتیب می توانیم نتیجه گیری کنیم که مردم از قیمت ها به عنوان نقاط مرجع استفاده می کنند. چون خوب و بد معاملات را بر حسب آن می سنجند.

nazariedoornama

یک آزمایش جالب از نظریه دورنما و نقطه مرجع:

خرید یک تبلت که در معامله‌ای که قیمت از ۲ میلیون تومان به ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان رسیده بهتر به نظر می رسد تا زمانی که قیمت آن از ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ به ۱٫۶۵۰٫۰۰۰ تومان تخفیف خورده باشد. با اینکه هر دو تبلت یک مدل و برند بودند اما وجود نقطه مرجع بالاتر کاری کرد که معامله اول با وجود گرانتر بودن کالا به نظر مخاطب دلچسب تر باشد.

مقاله مشابه رفتار مشتری:

راههای تبدیل کاربر به مشتری جهت کسب درآمد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1396برچسب:تاثیر, نظریه دورنما, کسب درآمد,,
ارسال توسط پول دوست