معرفی شغل ویزیتوری و راهکار کسب مهارت در این شغل
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

معرفی شغل ویزیتوری و راهکار کسب مهارت در این شغل

اگر قسمت آگهی روزنامه ها را ورقی بزنید احتمالاً آگهی های زیادی در خصوص استخدام بازاریاب و یا ویزیتوری می بینید. مطمئنا این شغل برای خیلی از افراد جویای کار مقداری جذابیت دارد و حتی برخی برای امتحان کردن و اینکه چند وقتی بیکار نباشند به این کار روی می آورند. اما شغل ویزیتوری دقیقاً چه چیزی است؟

اگر قسمت آگهی روزنامه ها را ورقی بزنید احتمالاً آگهی های زیادی در خصوص استخدام بازاریاب و یا ویزیتوری می بینید 

مطمئنا این شغل برای خیلی از افراد جویای کار مقداری جذابیت دارد و حتی برخی برای امتحان کردن و اینکه چند وقتی بیکار نباشند به این کار روی می آورند. اما شغل ویزیتوری دقیقاً چه چیزی است؟

ویزیتوری شغلی است که در آن فروشنده محصول یا خدماتی به سراغ مشتری ها رفته و آنها را به خرید ترغیب می کند. کار دیگر ویزیتور دریافت سفارش است، یعنی مشتری را برای محصولی مانند بستنی یافته، حالا هر چند روز یکبار سری به فروشگاه می زند و سفارش جدید را از مشتری دریافت می کند.

البته برخی از ویزیتوری های حرفه ای با توجه به تجربه و اطلاعات خوبی که دارند صرفا اقدام به یافتن مشتری های جدید می کنند و کار سفارش گیری را به ویزیتورهای کم سابقه می سپارند.

این شغل اگر بصورت صحیح و با علاقه دنبال شود می تواند درآمد مطلوبی را برای فرد ویزیتور بدنبال داشته باشد.


یک ویزیتور خوب باید:

برون گرا باشد، یعنی بتواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند

دارای اعتماد بنفس مطلوبی باشد.

از پاسخ های منفی مشتری ها نهراسد و به فروش ادامه دهد. در ویزیتوری ممکن است بسیاری از مشتری ها در اولین ملاقات ها پاسخ منفی به دریافت محصول بدهند و فروشنده های تازه کار و کسانی که روحیه مطلوب برای اینکار را ندارند، خیلی سریع از این کار خسته می شوند.

دارای قدرت بیان و ارتباطات موثر باشد. تا فروشنده و ویزیتور به این سلاح یعنی ارتباط موثر مجهز نباشد نمی تواند موفقیت چندانی را بدست آورد.

بهتر است با اصول چیدمان فروشگاهی آشنا باشد. این آشنا بودن به او کمک می کند بهترین نقطه فروشگاه را برای چیدمان محصولاتش به صاحب فروشگاه پیشنهاد کند تا فروش محصولات سریع تر و بهتر باشد.

نکات بالا قسمتی از مواردی که یک ویزیتور باید بداند، به هرحال اگر تصمیم داشتید به شغل ویزیتوری بپردازید، لازم است که اصول آنرا بدانید، به آن علاقه داشته باشید و برای موفقیت در آن مقداری هم صبر چاشنی کارتان کنید.




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

اصلا به مشتری نه نگویید

یکی از معضلات جامعه امروز که در بین اکثر آدم ها هم رایج است «نداشتن قدرت نه گفتن» است. ترس از نه گفتن همیشه باعث می شود تا اولویت های دیگران را به اولویت های خومان ترجیح دهیم. اما در مواجهه با مشتری اینگونه نیست؛ اکثر فروشنده ها با مشتری هیچ تعارفی ندارند و اگر محصول یا خدماتی را نداشته باشند صراحتا به مشتری می گویند "نه". به همین سادگی یک مشتری با ارزش از دست رفت!


موضوع نه گفتن به مشتری جزو دغدغه هایی که است که همه ما حداقل یک بار با آن مواجه شدیم، به نظر اینطور میاد، کسی که به ما "نه" میگه یجورایی بی عاطفه هست یا نمیخواد کاری رو انجام بده یا حتی ممکنه دوست نداشته باشه اون کار رو برای ما انجام بده. در واقع بزرگترین ترس توی هر کسب و کاری ترس از دست دادن مشتری هستش. توصیه مهم ما در زمانی که میخواهید به مشتری "نه" بگویید، به شما این است: 

اگر مشتری درخواستی از شما داشت و در توان شما نبود، هرگز به مشتری نه نگویید بلکه پیشنهاد جایگزین را مطرح کنید. در واقع هیچ گاه از کلمه "نه"، "نداریم"، "نمی شود" و "نمی توانیم" استفاده نکنید. استفاده از این کلمات نه تنها دردی از شما و مشتری دوا نمیکنه بلکه فقط نقطه ضعف شما را مشخص می کنه. به جای استفاده از کلمه "نه" به سادگی و با شفافیت تمام به مشتری توضیح دهید که چه کار دیگری می توانید برای او انجام دهید. اگر باز هم کاری از دستتان بر نمی آمد، اندکی مشاوره در مورد محصول به مشتری بدهید. در انتها هم می توانید بهترین گزینه برای خرید از رقبا را به مشتری معرفی کنید.

 

به یاد داشته باشید «نه گفتن به مشتری» همانند شلاق زدن روی صورتش است. شلاقی که درد ندارد اما حتما اثرش تا مدت ها باقی خواهد ماند!

 

تکنیک بسیار حرفه ای "نه گفتن به مشتری"

به یاد داشته باشید که همیشه راهی برای خلاقیت هست. روش خلاقانه ای که در بسیاری از موارد کار میکند. اگر مشتری اصرار به دریافت خدمات یا محصولی از شما بود و شما هم توان ارائه نداشتید به جای "نه گفتن" با لبخند بگویید «بله داریم»، اما شرایطی را پیش پای مشتری بگذارید که توان پرداخت نداشته باشد و خودش از خواسته اش پشیمان شود.

مثلا بگویید «بله داریم، سفارش جدید ماه آینده به دستمان می رسد و در اختیار شما قرار خواهیم داد» 

مثلا بگویید «بله داریم، برای شش ماه آینده می توانیم به شما وقت بدهیم»




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

معرفی بهترین مشاور فروش

اگر قرار باشد شخصی برای توسعه کسب و کار و افزایش فروش به شما مشاوره دهد باید چند ویژگی داشته باشد: اول از محصول و بازار شما را شناخت خوبی داشته باشد. دوم آنکه خودش کسب و کاری داشته باشد که فروش خوبی در آن رقم می خورد و سوم مصداق حرفی که می زند باشد! ضمنا مشاور خوب کسی است که بتواند خودش را جای شما بگذارد. 

 


مشتریان شما

اول از همه آنکه محصول شما را استفاده کرده باشد. از همه ویژگی های محصول یا خدمات شما شناخت کافی داشته باشد، از جایگاه مشتری بتواند زوایایی پنهان را که شما قادر به دیدن آن نیستید خیلی خوب مشاهده کند. به یاد داشته باشید مشتریان شما بهترین مشاوران شما هستند. مشتریانی که اگر حس واقعی شان را از محصول یا خدماتی که ارائه می دهید به شما بگویند، کسب و کارتان سکه خواهد شد. اما مشکل آنجاست که مشتریان با زبانِ بی زبانی با ما صحبت می کنند. زبانی که فهمیدنش نیاز به تحلیل کارشناسانه دارد. مشتری همیشه با رفتارش با ما صحبت می کند. پس اگر قدرت تحلیل رفتار مشتری را می خواهید باید کارشناس شوید یا سراغ کارشناس بروید!

 

خود شما

دوم اینکه خودش سابقه فروش داشته باشد، کسب و کار داشته باشد و با مشتریان واقعی سر و کله زده باشد. خب چه کسی بهتر از خود شما؟ شمایی که در کسب و کارتان از همه مشاوران موجود در دنیا، فوت و فن کار خودتان را بهتر می شناسید! البته به شرط اینکه ذهنت‌تان چارچوب نداشته باشد. برای اینکه بتوانید خیلی خوب رفتار مشتری و رفتار بازار را تجزیه و تحلیل کنید باید قدرت این را داشته باشید که از بیرون به کسب و کارتان نگاه کنید و مستلزمِ داشتن این نوع نگاه به کسب و کار، خودش نیاز به ذهنی آرام و خالی از دغدغه های روزمره دارد. ساختار ذهن انسان به گونه ای است که در صورت درگیری با مسائل تکراری شکل ثابتی به خود می گیرد و برای خودش چارچوب و سقف می سازد و قدرت نگاه کردن از بیرون به مسائل را از صاحبش صلب می کند. "بیخود نیست که می گویند بزرگترین نوآوری ها را کسانی انجام داده اند که در آن صنعت خبره نبوده اند"!!

 

کارشناس توسعه کسب و کار

مهم تر از همه مصداق حرفی که می زند باشد؛ یعنی اگر ترفندی را به شما آموزش می دهد حداقل چند بار آن ترفند را استفاده کرده باشد. مثلا اگر به شما زبان بدن آموزش می دهد آیا حین فروش خودش رعایت می کند؟ اگر فروش تلفنی آموزش می دهد آیا می تواند تلفنی هر چیزی را بفروشد؟

حال برای اینکه بسنجید شخصی واقعا کارشناس توسعه کسب و کار است یا خیر ابتدا سطح تخصصش را بسنجید. برای این کار چند سوال عمومی از کسب و کارتان را مطرح کنید و جواب را تحلیل کنید. بدیهی است کسی که تخصص کافی نداشته باشد، پاسخ سطحی خواهد داد و نگاه عمیقی به موضوع را پیش پای شما قرار نخواهد داد.




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

ویژگی های یک فروشنده حرفه‌ای موفق

فروشنده حرفه‌ای و موفق کسی نیست که صرفا از پشت میز دانشگاه بیاید و یا صرفا با سابقه کاری طولانی بوجود آید.

خصوصیات فروشنده حرفه‌ای موفق

 

۱- وجدان 

نتایج تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۱۹۹۳ نشان می‌دهد که اغلب فروشندگان موفق باوجدان هستند. افرادی که به کار خود افتخار و به آن عشق می‌ورزند، منظم بوده و از کارایی بالایی برخوردارند، دارای این ویژگی رفتاری هستند.
وجدان کاری به معنای ادامه انجام کار بدون فرصت دادن به دخالت حاشیه‌ها است. اگر فردی مرتب یا کارآمد نیست، قطعاً قادر به آموختن آن هم نیست. فروشنده حرفه‌ای موفق با وجدان کاریی که از خود نشان میدهد حتما نظر کارفرما و مشتریان به خود جلب خواهد نمود و این تضمین کننده تثبیت وی در تیم فروش و افزایش درآمد وی خواهد شد.

۲- ادب 

برترین فروشندگان، بیشترین احترام را برای زمان مشتریان خویش قائل هستند. رفتار فروشنده با مشتریان کنونی و مشتریان بالفعل باید به‌مانند رفتار با طلا باشد. زمان فروشنده برای مشتری باید کافی و برنامه‌ریزی‌شده باشد. کمبود زمان مشتری را باید درک و به آن احترام گذاشت.

۳- ابتکار 

فروشنده حرفه‌ای، منتظر دریافت دستور نخواهد ماند. این افراد بسیار مصمم و علاقه‌مند به در اختیار گرفتن امور هستند. نظم فروشنده، عامل حفظ مسیر موفقیت است. اگر چیزی باید فروخته شود، حتماً راهی برای فروش آن وجود دارد. فروشنده باید در خصوص فروش محصولات از نبوغ و روش‌های ابتکاری نیز استفاده نماید. فروشنده‌ای که یک روش روتین برای معرفی و فروش کالا دارد، هرگز رشد نمی‌نماید. ابتکار همراه با ریسک است و ریسک منطقی باعث ایجاد تجربه و افزایش مهارت می‌گردد.

۴- گوش دادن 

برترین فروشندگان کسانی هستند که از مشتریان خود سؤال پرسیده و به پاسخ آنان به‌درستی گوش می‌دهند. وقتی به مشتری گوش فرا دهید، نیاز و خواسته مشتری را به‌درستی تشخیص و راهکار مناسب را ارائه خواهید نمود. از سوی دیگر، گوش دادن به مشتری، نشانه احترام به کلام وی است. ۸ گام برای اینکه نشان دهید، شما خوب گوش می‌دهد.

۵- ایستادگی 

یکی از خصوصیات فروشندگان صبر و ایستادگی در مقابل ناملایمات است. زیرا فروشنده باید به شنیدن کلمه “نه” عادت نماید. پس باید اعتمادبه‌نفس و ایستادگی بالایی از خود نشان دهد. اما همین ایستادگی نیز باید به تکنیک فروش مسلح شود تا “جواب نه” کمتر دریافت شود. چهارراه تبدیل جواب “نه” به “بله”.

۶- پذیرنده کلام مربی 

پذیرش کلام مدیر به‌عنوان مربی فروش، از داشتن تجربه بااهمیت‌تر است. فروشنده موفق باانرژی کافی و علاقه به‌سوی یادگیری و پذیرش کلام مربی گام برمی‌دارد. او از هرگونه پیشنهاد استقبال می‌نماید. فروشنده موفق، سریعاً خود را با تغییر تاکتیک‌های مربی خویش منطق ساخته حتی اگر با تمام روندهای گذشته فروش متفاوت باشد.

۷- خوش‌بین 

ترجیح می‌دهید از چه کسی خرید نمایید ؟ از فروشنده‌ای خوش‌بین و شاداب یا فروشنده‌ای بدبین و افسرده ؟
تمایل مشتریان به خرید از فروشنده‌ای خوش‌بین و بشاش است.

۸- زیرک بودن 

یک فروشنده حرفه‌ای موفق، باید توانایی تغییر مسیر به‌موقع را داشته باشد و به‌محض آنکه جواب منفی دریافت نماید، با کمک خلاقیت خویش، مسیر هوشمندانه دیگری را برای ادامه عملیات فروش پیش می‌برد.
فروشنده باید توانایی فهم زبان بدن مشتری را نیز داشته باشد تا پیش از دریافت جواب نامناسب قادر به تغییر استراتژی فروش خویش را داشته باشد.

۹- اشتیاق 

فروشنده درجه‌یک، از کار خود لذت می‌برد. مهم‌ترین مسئله این است که فروشنده حرفه‌ای موفق باید اشتیاق و تعصب کافی در خصوص کالا یا خدمات خویش، داشته باشد. اشتیاق فروشنده به مشتری منتقل‌شده و انگیزه خرید را تقویت می‌نماید.

۱۰- سؤال پرسیدن 

تحقیقات Searcy نشان می‌دهد : بالاترین کارایی در بین فروشندگانی است که تعداد بیشتری سؤال از مشتری خود پرسیده‌اند.
لزوماً تمام این سؤالات در خصوص خود کالا نیست. البته سؤالات منطقی که موجب رنجش مشتری نگردد. استراتژی طرح سؤال از پاسخ سؤال قبلی، یک تکنیک بسیار مناسب است.

۱۱- مستقل 

تا زمانی که درآمد فروشنده از دریافت پورسانت باشد، فروشنده مستقل است و شخصاً شاخص‌های ارزیابی عملکرد خویش را تعریف و درصدد بهبود عملکرد خویش خواهد بود.
ازآنجایی‌که منافع فروشنده در میان است، پس بودونبود مدیر اهمیت چندانی ندارد. فروشنده مستقل تلاش‌های خود را برای افزایش میزان فروش سازمان بالابرده تا میزان درآمد خود را حداکثر نماید. در این حالت فروشنده مستقل خود انگیزاننده است. فروشنده‌ی مستقل برای کسب موفقیت، شخصاً خود را سرزنش یا تشویق می‌نماید.

۱۲- مدیریت زمان 

فروشندگان موفق، بر زمان خود مدیریت مناسب دارند. مثلاً، پیدا نمودن کوتاه‌ترین مسیر بین دو موقعیت جغرافیایی. زیرا زمان بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای فروش بیشتر است. اهمیت به زمان خود، منجر به اهمیت دادن به زمان مشتری خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نکات کلیدی در جلسه فروش حضوری

بسیاری از اوقات، برای معرفی یک کالا یا خدمت، به صورت حضوری با مشتری دیدار می‌کنیم. جلسه فروش حضوری، ممکن است برای یک شخص که به فروشگاه مراجعه می‌کند برگزار شود یا برای شرکتی که ما به دفتر کارشان مراجعه می‌کنیم.

بسیاری از اوقات، برای معرفی یک کالا یا خدمت، به صورت حضوری با مشتری دیدار می‌کنیم. جلسه فروش حضوری، ممکن است برای یک شخص که به فروشگاه مراجعه می‌کند برگزار شود یا برای شرکتی که ما به دفتر کارشان مراجعه می‌کنیم.

معمولاً کسانی که مهارت فروش را آموزش می‌دهند، به محض مطرح شدن بحث فروش و فروشنده و فروش حضوری، چهره‌ی فردی سمج و سرسخت که با چهره‌ای محکم و اعتماد به نفسی بالا روبروی شما ایستاده و به هر قیمتی می‌کوشد راه‌های فرار شما را ببندد و محصولی را به شما بفروشد، ترسیم می‌کنند. فردی که لبخندی بزرگ و مصنوعی بر چهره دارد و هنگام ورود به اتاق دست طرف مقابل را محکم فشار می‌دهد. به تکنیک‌های عجیب و غریب مجهز است و حالت بدنش را شبیه حالت بدن شما می‌کند و می‌داند که دیر یا زود معجزه‌ای روی خواهد داد!

در اینجا قصد نداریم به رد یا تایید این نوع توصیه‌ها بپردازیم. اما با توجه به حجم مطالبی که در این حوزه وجود دارد و برخی مطالب که به صورت پراکنده در متمم مطرح کرده‌ایم، فرصت خوبی است که به جمع بندی برخی از مهم‌ترین توصیه‌ها درباره‌ی جلسات فروش حضوری بپردازیم.

از آنجا که بحث می‌تواند بسیار گسترده باشد، در این درس، به طور خاص به «ارائه‌ و معرفی محصول» توجه داریم و مذاکره فروش را به صورت مستقل مورد بحث قرار خواهیم داد.

در پایان جلسه، مستقل از اینکه طرف مقابل خریدار خدمات شماست یا خیرِ، برخورد یکسانی با او داشته باشید. یکی از مهم‌ترین استانداردهای ارزیابی رفتار یک فروشنده حرفه‌ای این است که وقتی جلسه فروش به پایان رسید (این جلسه ممکن است در یک فروشگاه زنجیره‌ای، سه دقیقه طول بکشد و ممکن است در یک جلسه واگذاری پیمانکاری یک خدمت، یک روز کامل طول بکشد) از برخورد او نتوانیم متوجه شویم که فروش انجام شده است یا خیر.

اگر از چهره‌ی سرد و بی‌حوصله‌ی فروشنده یا از برخورد بی تفاوت او، متوجه شدید که انگار فروش به نتیجه نرسیده، چنین فروشنده‌ای یک فروشنده‌ی حرفه‌ای نیست. به خاطر داشته باشیم که به ندرت یک مشتری را فقط یک بار می‌بینیم و برخوردی که با او می‌کنیم، هم بر تصمیم خرید فعلی او و هم خریدهای آتی او و هم روایتی که از ما نزد دیگران خواهد داشت، تاثیر دارد.


تمرین ۱: به یک تجربه فروش حضوری فکر کنید. این تجربه ممکن است الزاماً از جنس معامله نباشد. یک پزشک یا یک معلم هم تجربه‌ی یک جلسه‌ی مفید و اثربخش را به مخاطب خود عرضه می‌کند و می‌فروشد. چه مصداق‌هایی از نکات فوق را دیده‌اید و در ذهن شما مانده است؟

تمرین ۲: فهرست بالا، می‌تواند بسیار تکمیل‌تر شود. چه سوالات دیگری در ذهن شما مطرح است که در فهرست بالا مورد اشاره قرار نگرفته؟ چه تجربیات دیگری دارید که فکر می‌کنید باید به فهرست بالا افزوده شود؟




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

دلیل اهمیت پیگیری اصولی در کسب و کار

دانستن اینکه چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است یک بحث است و اینکه اصلا پیگیری اصولی چیست بحثی دیگر! پس اگر می خواهید بدانید پیگیری اصولی چیست و تکنیک های آن را به کار ببندید با «ناب آفرینی» همراه شوید.


یکی از مهم ترین اقداماتی که در دل جریان فروش باید همیشه اتفاق بیفتد، پیگیری اصولی مشتریان است. پیگیریِ اصولی آنقدر مهم است که اگر بخواهیم برای فرآیند فروش جسمی متصور باشیم، پیگیری اصولی، حکمِ روح فروش را دارد. این بدان معنی است که اگر می خواهید واحد فروش شما دچار افسردگی نشود و همواره شادابی خود را حفظ کند، باید پیگیری اصولی در برنامه هایش باشد. چرا که پیگیری اصولی مشتریان، منجر به فروش بیشتر می شود و فروش بیشتر هم منجر به درآمدزایی بیشتر برای واحد فروش خواهد شد.

 

پیگیری اصولی چیست؟

پیگیری اصولی فوت و فن مخصوص خودش را دارد؛ هم در تعداد دفعات پیگیری و هم در نحوه پیگیری! متاسفانه خیلی از کارمندان و فروشنده ها به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی و عدم آموزش صحیح اقدام به پیگیری اصولی نمی کنند. فروشنده های بی اعتماد به نفس فکر می کنند که پیگیری کردن نوعی مزاحمت محسوب می شود و از پیگیری اصولی مشتریان خجالت می کشند. کارمندانی هم که آموزش ندیده اند فکر می کنند اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد در همان مرتبه اول اتفاق می افتد. در حالی که اصلا اینگونه نیست.

پیگیری اصولی یعنی اینکه حداقل 5 مرتبه، یک مشتری را که به محصول ما ابراز علاقه کرده است، کمکش کنیم تا بتواند تصمیم صحیح بگیرد؛ پس تعداد دفعات یک پیگیری اصولی و منطقی روی عدد 5 است. اما روش پیگیری اصولی هم بسیار مهم است؛ بسیاری از فروشنده ها فکر می کنند که برای پیگیری کردن حتما باید با مشتری تماس گرفت؛ نه! اصلا اینطور نیست؛ هر اقدامی که به تصمیم گیری مشتری در راستای خرید کمک کند پیگری محسوب می شود. مثلا ممکن است شما مشتری را در پیج اینستاگرام تان تگ کنید؛ مشتری با دیدن پست شما، یاد محصول می افتد و این یک پیگری محسوب می شود. پس پیگیری اصولی از طریق رسانه های مختلف باید انجام شود. فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که رسانه مدنظر شما حتما جزو ابزارهای کاربردی مشتری باشد. مثلا جوانان را با پیامک و شبکه های اجتماعی پیگیری کنید. میانسالان را با تماس تلفنی پیگیری کنید. برای خانم ها از مصاحبه مشتریان قبلی بفرستید و الی آخر.

 

چگونه پیگیری اصولی منجر به فروش بیشتر می شود؟

به یاد داشته باشید که بعد از هر مرتبه پیگیری تقریبا درصد موفقیت تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند؛ طبق تحقیقات صورت گرفته، درصد موفقیت فروشندگان (بصورت میانگین) در مرتبه اول پیگیری 2 درصد است. احتمال موفقیت در مرتبه دوم 5 درصد، مرتبه سوم 12 درصد، مرتبه چهارم 35 درصد و مرتبه پنجم 85 درصد است. اما نکته بسیار مهم آنکه تا قبل از پیگیری پنجم تقریبا یک سوم شانس پیروزی در فروش داریم؛ اما بار پنجم خیلی به فروش نزدیک شده ایم! اینجاست که متوجه می‌شویم چرا در ادبیات بازاریابی و فروش از اصطلاح "معجزه پیگیری" یاد می‌شود.

اما اینکه چرا در هر بار پیگیری اصولی درصد موفقیت افزایش پیدا می کند دلیل ساد ه ای دارد؛ مشتری در تصممیم گیری دچار شک و تردید است و در هر مرتبه از پیگیری اصولی یک جنبه تازه از محصول برایش آشکار می شود و هیجان تازه ای برای خرید محصول در ذهنش ایجاد می شود.




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نسخه ای موثر برای فروشندگان خسته و بی حال

همیشه در شرایط مختلف حاکم بر بازار فروشندگانی هستند که فروش خوب و مناسبی دارند و فروش آنها دستخوش تغییر زیاد ناشی از شرایط نمی شود. آنها همیشه سرحال و قبراق در حال صعود از نمودارهای فروش هستند و معمولاً مورد حسادت دیگر فروشندگان قرار می گیرند. سئوالی که همیشه اکثر فروشندگان با آن مواجه می شوند این است که چرا برخلاف فروشندگان موفق، آنها با رکود در فروش مواجه می شوند؟

فروشندگان باید بیاموزند که در برابر اتفاقات باید فورا دست به عمل بزنند.

فروشندگان موفق دائما از خود می پرسند هم اکنون چه کاری می توانند انجام دهند که چرخه ی فروش خود را به سمت جلو حرکت دهند. در واقع در فروش تلفنی و یا حضوری بعد از هر فروش یا تلفن باید از خودمان دو سوال بسیار مهم را پرسیده و به آنها پاسخ دهیم:

سوال اول: چه می‌کردم بهتر بود؟

سوال دوم: چه می‌گفتم بهتر بود؟

پرسیدن این دو سوال از خود برای فروشندگان تلفنی همانند دو بال کمکی برای پرواز در دنیای فروشندگی خواهد بود برای اوج گرفتن؛ برای انجام این کار همیشه قلم و کاغذ کنارتان باشد!! همه چیز را یادداشت کنید، حتی چیزهایی که خیلی خیلی ممکن است ساده به نظر برسد. هنگام تماس گرفتن با مشتری حتما از هدفون های مخصوص استفاده کنید تا دستانتان آزاد باشد. هر چه مشتری می گوید را یادداشت کنید.

وقتی به دو سوال فوق جواب دادید فورا در تماس بعدی دست به کار شوید، با خود بگویید اگر دوباره همچین موضوعی مطرح شد حتما اینگونه پاسخ خواهم داد. سناریوهای احتمالی را مکتوب کنید. ممکن است در تماس‌های بعدی با سوالات جدیدی روبرو شوید! قطعا همه مشتری ها منحصر به فرد هستند اما به هر حال نیازهای مشترکی دارند. همه حالات را امتحان کنید؛ بزودی مسلط خواهید شد. یادداشت کردن علاوه بر اینکه از فراموشی جلوگیری می‌کند باعث می‌شود که ذهن شما موارد مختلف را دسته بندی کند و یک نگاه سیستمی و کلی نگر از خواسته های مشتری بدست خواهید آورد، با تکرار این کار متوجه خواهید شد که انجامش چقدر آسان و لذت بخش است!!

حداکثر زمانی که برای جواب دادن به مشتری می‌توانید او را منتظر بگذارید 24 ساعت است. این یکی از قوانین مهم در فروش دستور اجرای فوری است. اجرای فوری یعنی اینکه اگر مشتری به محصول یا تبلیغات ما واکنش نشان داد زمان بسیار کمی برای پیگیری او داریم و فورا باید دست به کار شویم. تجربه نشان داده است که به دلیل ساختار مغز، هیجان مشتری بعد از یک روز به شدت فروکش می‌کند و به هیجان آوردن دوباره مشتری مستلزم صرف هزینه و زمان است؛ پس فورا اقدام کنید.




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

معجزه پیگیری در افزایش فروش

دانستن این راز در فروش شما معجزه به پا خواهد کرد؛ معجزه ای که فقط با انجام روش‌های اصولی پیگیری محقق خواهد شد.

 


آیا درحال راه اندازی کسب و کار خود هستید؟ فروشنده هستید؟ کارمند یک شرکت بزرگ هستید و یا صاحب کسب و کار؟ هر جه باشید وجه مشترک همه حالات این است که بصورت انفعالی نمی‌توان با مستری برقرار کرد. هر کسب و کاری که دارید و به هر شکلی که آن را اداره می‌کنید نیاز به پیگیری مشتری سرنخ‌ها و فرصت ها دارید. اما چطور این کار را باید انجام داد؟

پیش از مبحث اصلی توجه شما را به آماری که مدرسه کسب و کار هاروارد در سال 2012 ارائه داده جلب می‌کنم:

- نیمی از فروشنده‌ها هرگز مشتری خود را پیگیری نمی‌کنند؛

- فقط یک چهارم از کل فروشنده ها مشتری را دو بار پیگیری می‌کنند؛

- و تنها 10 درصد از کل فروشنده ها مشتری را چهار مرتبه یا یبشتر پیگیری می‌کنند.

با این تفاسیر اگر نیمی از فروشنده‌گان دسته آخر پیگیری را به روش اصولی انجام دهند، فقط 5 درصد از جامعه فروشندگان حرفه ای عمل می‌کنند؛ یعنی این که رقابت با بهترین ها کار سختی نیست و با رعایت چند نکته ساده می‌توان در زمره فروشندگان حرفه ای و به تبع آن افزایش فروش دست پیدا کرد. جدول زیر کواه بر این ادعا خواهد بود؛ لطفا به اعداد جدول زیر دقت کنید:

 

مرتبه پیگیریاحتمال موفقیت
پیگیری اول 2 درصد
پیگیری دوم 5 درصد
پیگیری سوم 12 درصد
پیگیری چهارم 35 درصد
پیگیری پنجم 85 درصد

 

 

 

 

 

همانگونه که از جدول مشاهده می‌شود بعد از هر مرتبه پیگیری تقریبا درصد موفقیت تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند؛ اما نکته مهم تر از آن این است تا قبل از پیگیری پنجم تقریبا یک سوم شانس پیروزی در فروش داریم؛ اما بار پنجم خیلی به فروش نزدیک شده ایم! اینجاست که متوجه می‌شویم چرا در ادبیات بازاریابی و فروش از اصطلاح "معجزه پیگیری" یاد می‌شود.


پس همین حالا تلفن را بردارید و از روی بانک اطلاعاتی مشتریان اقدام به پیگیری مشتری های گذشته و قدیمی خود کنید؛ هر قدر احتمال فروش را به آن ها را پایین بدانید، بیشتر از حالتی است که اصلا هیچ تماسی نگیرید.




تاریخ: پنج شنبه 28 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آداب مکالمه تلفنی

فرقی نمی‌کند که پشت تلفن محل‌کار باشید، در خانه یا با تلفن‌همراهتان، این نکات را برای آداب مکالمات تلفنی، باید همیشه رعایت کنید.


اول آنکه همیشه اولین چیزی که می‌گویید کلمه "سلام" باشد، و بلافاصله خودتا را معرفی کنید. "سلام، رشیدی هستم از مجله اینترنتی ناب آفرینی"؛ دقیقا با همین فرمت. بعضا پیش آمده که برخی از فروشندگان تلفن را که برمی‌دارند با کلمه "بله" جواب می‌دهند که این کار اشتباهی است. هنگام جواب دادن تلفن نیز از این فرمت استفاده می‌کنیم: "سلام، رشیدی هستم، مدیر محتوای مجله اینترنتی ناب آفرینی؛ همراهتان هستم".

نکته دوم اینکه به لحن صدایتان حساس باشید؛ البته نه در حین تماس! بع یاد داشته باشید که داشتن لحن و تن صدای مناسب خیلی بهتر از این است که از کلمات مناسب استفاده کنید. اینکه با چه لحنی صحبت می‌کنید هم بستگی به این دارد که چقدر تمرین کرده‌اید و پیش از این مکالمه تلفنی داشته اید. بهترین روش برای بهبود تن صدا این است که صدای خودتان را ضبط کنید و در پایان هر روز تعدادی از آن‌ها را گوش کنید و بازخورد بگیرید.

نکته سوم و بسیار مهم دیگر آنکه به هیچ وجه مکالمه را قطع نکنید؛ تحت هیچ شرایطی! مثلا ممکن است هنگام مکالمه مدیرتان چیزی از شما بخواهد و یا شخص مهمی به دفتر کارتان بیاید؛ در این مواقع فقط کافیست یک سر به نشانه احترام تکان دهید، اکتفا می‌کند. به یاد داشته باشید همواره کسی که پشت تلفن است اولویت بسیار بیشتری نسبت به دیگران دارد.

نکته چهارمی که شاید برایتان تعجب برانگیز باشد اینکه هنگام برقرای مکالمه حتما لباس رسمی به تن داشته باشید؛ حتی کفش. دلیل این کار این است که مغز انسان تقریبا 5000 هزار کلمه درون دایره واژگان خود ذخیره می‌کند، اما در مکالمات روزمره تقریبا بین 150 تا 200 کلمه را مدام استفاده می‌کند. شما هر چقدر هم انسان سخنوری باشید و دائم از کلمات غیر تکراری استفاده کنید حداکثر تا 400 کلمه می‌توانید استفاده کنید. حال زمانی که شما هنگام مکالمه لباس رسمی به تن نداشته باشید مغز شما شرایطی را تداعی می‌کند که مثلا در حال استراحت هستید و در این حالت نیز دسترسی به دایره واژگان محدودتر می‌شود.




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:مکالمه , تلفن , افزایش فروش ,
ارسال توسط پول دوست

نکات کلیدی درباره ارزیابی عملکرد فروش

ارزیابی عملکرد فروش از جمله فعالیت های استراتژیکی است که نباید از آن غافل شد. ارزیابی عملکرد فروش آنقدر مهم است که غفلت از آن، به مثابه حرکت روی لبه تیغ است؛ تا به خودت بیایی شاید به دره ورشکستگی سقوط کنی! لذا جهت ارزیابی عملکرد فروش می بایست شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد تعیین کرد. شاخص هایی که با آن بتوان به درستی رفتار هر فروشنده و کل واحد فروش را با عدد و رقم اندازه گیری کرد؛ نه از روی حدس و گمان و تحلیل شهودی!


اهمیت ارزیابی عملکرد فروش نه فقط برای سنجش عملکرد خود واحد فروش با اهدافِ قبلا مشخص شده دارد، بلکه رهنمودی است که مسیر آینده کسب و کار را ترسیم می کند. زیرا مهم ترین اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد آینده هر کسب و کاری از داده های موجود در واحد فروش استخراج می شود.

با توجه به اینکه عملکرد، مولفه ای چند بعدی است، لذا در ارزیابی عملکرد فروش نیز باید همه ابعاد مد نظر قرار گیرند. بطور کلی عملکرد واحد فروش به دو دسته عملکرد رفتاری و عملکرد نتیجه ای تقسیم می شود. بنابراین عملکرد رفتاری شامل وظایف فروشندگان و عملکرد نتیجه ای شامل خروجی حاصل از فعالیت های واحد فروش است. معمولا بهبود شاخص های رفتاری منجر به بهبود شاخص های نتیجه می شود.

در اینجا قصد داریم سرنخ هایی را در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم که با مطالعه آن بتوانید برای واحد فروش‌تان شاخص ارزیابی عملکرد فروش تعیین کرده و عملکرد واقعی فروشنده هایتان را سنجش کنید. البته در بسیاری از موارد به علت عدم اشراف کامل در حیطه فروش و روش های ارزیابی عملکرد فروش، می‌توانید از مشاور فروش نیز کمک بگیرید.

 

رشد فروش

یک روش سنتی و کلاسیک و البته بسیار کارآمد جهت ارزیابی واحد فروش است، که به تعداد فروش های انجام شده در یک بازه زمانی مشخص مثلا یک ماه یا یکسال اطلاق می شود. تعداد مشخص از هر محصول و یا مقدار مشخص واحد پولی به ازای هر فروشنده کار را برای ارزیابی بسیار آسان می کند. هرچه نسبت این اعداد در مقایسه با دوره های گذشته بیشتر باشد، رشد بهتری اتفاق افتاده است. بعنوان یک واقعیت باید پذیرفت که پیگیری رشد فروش به معنی پیگیری رشد کسب و کار است.

از این نکته بسیار مهم غافل نباشید که رشد فروش به ازای ثابت ماندن یا کاهش هزینه جذب مشتری قابل قبول است. یعنی اگر بودجه و فعالیت های بازاریابی دو برابر شود، این طبیعی است که فروش هم باید دو برابر شود؛ در واقع هیچ فروشنده ای در چنین شرایطی شق القمر نکرده!

 

هدف فروش

یکی از اولویت های هر کسب و کاری باید پی بردن به این موضوع باشد که آیا در مسیر رسیدن به اهدافش حرکت می کند یا خیر؟ علی الخصوص در حوزه فروش و بازاریابی! با ترسیم اهداف برای واحد فروش و هر یک از فروشندگان و رصد کردن گزارش های فروش به سادگی متوجه خواهید شد که آیا درآمد واقعی شما بهتر شده است یا بدتر؟ چقدر از برنامه عقب هستید؟ چرا طبق برنامه، تارگت محقق نشده است؟ اگر فراتر رفتید علت چیست؟ چگونه آن علت را تقویت کنیم؟ اصلا آیا هدف را درست انتخاب کردیم؟ مبنای انتخاب چه بوده؟

 

قیف فروش

وقتی تعداد سرنخ زیاد باشد؛ وقتی محصول مان درجه یک باشد؛ وقتی بازار انحصاری باشد و سرنخ داغ باشد، برای ارزیابی واحد فروش نیازی به بیرون کشیدن مو از ماست نیست! اینجا کار فروشنده ها روی غلتک است و فروشندگی هنری است بسیار درآمدزا! فقط کافیست اهداف از پیش تعیین شده محقق شده باشد. اما در بازار رقابتی و شرایط رکود اوضاع به شیرینی عسل نیست. در اینجا بهره وری رفتار فروشندگان طور دیگری سنجیده می شود.

چه تعداد از تماس های فروشنده با مشتری های جدید است و چه تعداد از تماس هایش مربوط به پیگیری مکالمات قبلی است؟ چه تعداد از تماس هایش با مشتریان جدید است و چه تعداد از تماس هایش با خریداران قبلی است؟ بطور کلی بیشتر فروشنده ها اهل پیگیری نیستند؛ برای این دسته از فروشنده ها آسانتر این است که بلیط شان را با مشتری جدید بخت آزمایی کنند. حداقل اینکه سراغ مشتری هایی بروند که به ایشان فروش موفق داشته اند. چرا که "ترس از نه شنیدن" همچون سدی مانع از برقراری تماس های پیگیری مرتبه دوم و سوم می شود. لذا عامل کلیدی بسیار مهمی است که ممکن است راندمان واحد فروش را متحول کند، اندازه گیری، سنجش و دسته بندی تک تک تماس های فروش است. وقتی واحد بازاریابی موفق عمل می کند، فروشنده ها حق حیف و میل کردن سرنخ را ندارند!

 

هزینه جذب مشتری

هزینه جذب مشتری جدید چقدر است؟ هزینه جذب مشتری در واقع هزینه متقاعد کردن هر مشتری جدید جهت خرید محصول یا خدمت در نظر گرفته می شود. برای محاسبه هزینه جذب مشتری نیز کافیست مجموع هزینه های فعالیت های مرتبط بازاریابی و فروش که برای جذب مشتری انجام می شود را در یک دوره زمانی مشخص به تعداد مشتری جدید جذب شده تقسیم کنیم. نکته مهم اینست که هزینه نگهداری مشتریان در این فرمول نباید لحاظ شود. لذا محاسبه هزینه کل بازاریابی و فروش که بعضا شامل خدمات پس از فروش هم می شود، یک خطای فاحش در محاسبه هزینه جذب مشتری محسوب می شود.

نکته بسیار مهم دیگر آنست که ارزیابی عملکرد فروش با استفاده از شاخص هزینه جذب مشتری، چون آیینه ای تاثیر برنامه وفاداری مشتریان را نیز منعکس می کند؛ بدین صورت که هرچه هزینه جذب مشتری پایین تر باشد، برنامه وفادارسازی مشتریان کارآمدتر بوده است و بالعکس!

 

نرخ جذب و رفت مشتری

نرخ جذب مشتری: چه تعداد از فروش های انجام شده در بازه زمانی مشخص توسط مشتریان جدید رقم زده شده است؟ آیا این تعداد از دوره قبلی بیشتر بوده یا کمتر؟ اگر بیشتر یا کمتر بوده دلیلش چیست؟ هر چه نرخ جذب مشتری بیشتر باشد و نسبت به دوره های گذشته رشد بیشتری داشته باشد، کسب و کارتان در مسیر رشد با شتاب بیشتری طیِ طریق خواهد کرد.

نرخ رفت مشتری: چه تعداد مشتری های قبلی هرگز تکرار خرید نداشته اند؟ چه تعداد از مشتریان پس از دوره چرخه عمر محصول تکرار خرید نداشته اند؟ چرا؟ به یاد داشته باشید هرچه نرخ رفت مشتری بالاتر برود، این به معنی کاهش بسیار زیاد درآمد شما خواهد بود. در واقع نرخ رفت مشتری یکی از شاخص های هشدار دهنده برای هر صاحب کسب و کار و یا مدیر فروشی اطلاق می شود. پس همواره باید کاهش نرخ رفت مشتری را در دستور کار قرار دهید؛ لذا از روش های وفادارسازی مشتریان غافل نباشد.

نرخ تبدیل مشتری ناراضی به مشتری وفادار

مشتری ناراضی همیشه پتانسیل تبدیل شدن به بهترین مشتریان شما را دارد؛ اساسا وقتی مشتری ابراز نارضایتی می کند تمایل به حفظ رابطه عاطفی با برند یا فروشنده را دارد. هنر یک فروشنده حرفه ای باید در وهله اول گوش دادن به اعتراضات و سپس کشف اعتراضات واقعی مشتری باشد. لذا پیگیری و رفع علل نارضایتی مشتری، نقطه عطف رابطه مشتری و فروشنده است. به یاد داشته باشید که هر مشتری زنجیره بی انتها از مشتریان دیگر است. پس هرچه نرخ تبدیل مشتریان ناراضی به مشتری وفادار بیشتر باشد، قطعا تقاضا برای محصول و خدمات شما چندین برابر خواهد شد.




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی

رضایت مشتری به حل خلاقانه مسئله بستگی دارد نه به احساس همدلی صرف؛ پس اگر اشتباهی از شما سر زد، بیان «عذرخواهی» کافی نیست.


در این مقاله جاستیپ سینگ، رییس هیئت مدیره و مدیر ارشد کسب و کارهای شرکت مشاوره اکسنچر در استرالیا و نیوزیلند که در پژوهشی به موضوع نحوه عذرخواهی از مشتری پرداخته است، می پردازیم:

نخستین قاعده خدمات مشتری این است: هنگامی که اشتباهی پیش می آید عذرخواهی کنید. در بسیاری از موارد، معذرت خواهی در سرتاسر زمانِ تعامل با مشتری ادامه می یابد زیرا کارمند در همدلی و ابراز نگرانی زیاده روی می کند. اما در نهایتِ تعجب تحقیقات نشان داده اند این رویکرد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

عذرخواهی اگر از چندین ثانیه اول تعامل با مشتری بیشتر شود، می تواند رضایت مشتری را کاهش دهد. در عوض کارمندان باید تمرکز خود را بر نشان دادن چگونگی حل خلاقانه و پرانرژی مشکل قرار دهند و این یعنی، فقط صمیمیت یا همدلی نیست که باعث رضایت مشتری می شود.


محققان به این بینش ها با تحقیق بدیعی رسیدند. با وجود این که بسیاری از شرکت ها تعاملات مشتری ها را ثبت می کنند، اما دغدغه های حریم شخصی عموما مانعِ در میان گذاشتن این نتایج با محققان می شود. اما تیمی به رهبری جاگدیپ سینگ، از دانشگاه کیس وسترن ریزرو، ۱۱۱ ویدیو که در بخش خدمات مشتری در فرودگاههای آمریکا و انگلستان برای یک برنامه مستند تلویزیون فیلم برداری شده بودند را به دست آورد و تجزیه و تحلیل کرد (تهیه کنندگان حق استفاده از این ویدیوها را داشتند.) کلیپ ها برخورد کارمندان با مسافرانی را نشان می دادند که کیف خود را گم کرده بودند، پرواز را از دست داده بودند یا دیگر مشکلات سفر هوایی داشتند. سینگ می گوید: «برای نخستین بار توانستیم فراتر از نظر سنجی ها یا مصاحبه های بعد از اتفاق رویم و دسترسی مستقیم به چگونگی این تعامل در دنیای واقعی داشته باشیم».

محققان، کلمات و عبارت های کارمندان را کدگذاری کردند و سپس آنها را با توجه به این که کارمندان در ابتدا در حالت «ارتباط عاطفی» (با ابراز همدلی، عذرخواهی یا تلاش برای ایجاد ارتباط شخصی) قرار می گرفتند یا در حالت حل مشکل (با تمرکز بر یافتن راه حل) ارزیابی کردند. همچنین علائم صورت (مانند لبخند زدن) به منظور شناسایی زمان تاثیر مثبت کارمندان را نیز بررسی کردند. این تحقیق دو نتیجه بسیار گسترده داشت.

کارمندانی که ابراز همدلی بسیار می کردند یا سعی در بشاش بودن داشتند، در جلب رضایت مشتری عملکرد ضعیفی داشتند به خصوص هنگامی که ارتباط عاطفی از چند لحظه اولِ مکالمه فراتر می رفت. هم چنین مشتریان به نتیجه واقعی (مانند یافتن سریع کیف گمشده) نسبت به فرایند کمک کارمند، اهمیت کمتری می دادند. سینگ می گوید: «مسئله راه حل نیست، مسئله نحوه رسیدن به راه حل است.»

برای توضیح این یافته های متضاد، محققان به مطالعات در زمینه رهبری اشاره می کنند که مصالحه ای میان ادراکات از صمیمیت و ادراکات از شایستگی یافته اند. آنها فرض می کنند که پدیده مشابهی نیز در فرآیند راضی کردن مشتری ناراضی وجود دارد. اگر کارمندی صمیمیت بیش از حد به خرج دهد، مشتری او را شایسته نمی انگارد.

به هنگام تحلیل ویدیوها، محققان ارتباط مشتریان را به سه مرحله تقسیم بندی کردند:

1- حس کردن (در این مرحله کارمندان سوال می پرسند تا متوجه موقعیت شوند)

2- جست و جو در این مرحله راه حل های بالقوه را به یاد می آورند)

3- حل کردن (کارمندان به همراه مشتری راه حلی را انتخاب می کنند که بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد.

در بسیاری از رویارویی ها، کارمند مدام عذرخواهی می کند یا در طول هر سه مرحله بسیار کوتاه صحبت می کنند، اما راه حلی را انتخاب می کنند که بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد. در بسیاری از رویارویی ها، کارمند مدام عذرخواهی می کند یا در طول هر سه مرحله بسیار کوتاه صحبت می کنند، اما سعی آنها در ملایمت، به نظر می رسد تنها در افزایش عصبانیت و نا امیدی مشتری نقش دارد. سینگ می گوید: جمله «متاسفم، این اتفاق برای خواهر من هم افتاده» این حس را به مشتری می دهد که به صحبت های او گوش داده نمی شود و مشتری آن را یک بی تفاوتی می انگارد. در حقیقت، این تحقیق می گوید تداوم عذرخواهی بعد از هفت ثانیه اول مکالمه باعث نتیجه معکوس می شود.

محققان می گویند، بعد از این ثانیه های اول، بهتر است کارمندان با انرژی و خلاقیت روی یافتن راه حل های بالقوه تمرکز کنند. این مرحله همفکری، بیش از هر چیز دیگری در ارزیابی مشتریان از رویارویی نقش دارد و هر قدر کارمند نبوغ بیشتری به خرج دهد، بهتر است.

تعجبی ندارد که این تحقیق مورد توجه هتل ها، رستوران ها و شرکتهای خدمات مسافرت محور قرار گیرد که همه آنها در صنایع لجستیک محور فعال هستند و در آنها مشکلات بسیار معمول است و عواقب خدمات نامناسب بسیار چشمگیر. سینگ می گوید شرکت ها شروع به پرسیدن سوال هایی در مورد لغات و عباراتی کرده اند که کارمندان می توانند برای القای تلاش خود در ارائه راه حل به مشکل مشتری استفاده کنند. او می گوید، اما غیر ممکن است این مواجهه ها را مکتوب کرد، در واقع بخشی که بازیابی خدمات را بسیار مشکل می سازد، نیاز به بداهه گویی است زیرا هر موضوع جنبه های خاص خود را دارد. بنابراین به جای وسواس روی استفاده از لغات و عبارات کامل، کارمندان بهتر است یاد بگیرند مشتاقانه حل مشکل را آغاز کنند.

سینگ می گوید: «کار را آغاز کنید و به مشتری گزینه های جذابی پیشنهاد دهید که تفاوت ایجاد می کنند.»

منبع: مجله کسب و کار هاروارد




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:رضایت مشتری,
ارسال توسط پول دوست

تاثیر خدمات پس از فروش در جذب مشتری

خدمات پس از فروش مناسب و کارآ، برای جلب رضایت و رجوع مجدد مشتری برای خرید های متوالی برای هر برندی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از همین روست که گفته اند: "اولین محصول را واحد فروش می فروشد و محصولات بعدی را خدمات پس از فروش"

تعریف کلاسیک خدمات پس از فروش عبارت است ارائه خدمات، پشتیبانی و قطعات یدکی بعد از انجام یک فروش اولیه است. این خدمات در ارائه ماشین آلات پیچیده مانند وسایل نقلیه موتوری اغلب به تعمیر و نگهداری منظم را شامل می شود. اگر بخواهیم از این تعریف استفاده کنیم آنوقت این تعریف فقط برای محصولاتی که دارای بعد فیزیکی هستند کاربرد خواهد داشت آنگاه برای فعالیتهای خدماتی این تعریف کاربرد نخواهد داشت.

امروزه برای در برگرفتن کلیه فعالیت‌ها به مفهوم خدمات پس از فروش از تعریف زیر استفاده می‌شود:

خدمات پس از فروش عبارتست از ابزار بازاریابی به منظور وفادارسازی مشتریان بالفعل از طریق شناخت و برآورده سازی نیاز اینگونه مشتریان؛ به این ترتیب با شناسایی نیازهای مشتریان موجود و بالفعل در تمامی حوزه‌ها می‌توان مفهوم خدمات پس از فروش را تبیین کرد. بانک‌ها، بیمه‌ها، بیمارستان‌ها، صنایع تولیدی و غیره مشمول این تعریف خواهند شد.

ارائه خدمات پس از فروش در صنف های مختلف متفاوت بوده كه اما در کسب و کارهای خدماتی بسیار پیچیده تر و در عین حال متنوع تر است؛ موجود بودن دانش پشتیبانی، حفظ و نگهداری از اعتماد و اطلاعات مشتریان ، مجهز بودن امكانات و تحصیلات برای رسیدگی به موقع به مشكلات مشتریان، برطرف كردن ایرادات احتمالی محصول یا خدمات، آموزش استفاده از محصول و... از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مزیت عمده بشمار میرود.

در خدمات پس از فروش، قول زمان تحویل یا رفع ایراد و غیره را ندهید ، مگر اینکه بتوانید آنرا به انجام رسانید. قابلیت اطمینان یکی از کلیدهای ارتباط اثربخش جهت کسب رضایتمندی و وفاداری است.

در جامعه امروزه به علت توجه خریداران به خدمات پس از فروش شركت ها سعی دارند با معرفی امكانات خدماتی خود مشتریان، وفاداری و رضایت آنها را مورد توجه قرار دهند. با توجه به اهمیت خدمات؛ در بازاریابی جدید خدمات فقط به خدمات پس از فروش اطلاق نمیشود بلكه خدماتی فراگیر را داراست و شامل سه مرحله : خدمات پیش ازفروش، خدمات در خلال فروش، خدمات پس از فروش میباشد.

خدمات پیش از فروش؛ شامل حل مشكلات و یا راهنمایی مشتریان است حتی در شرایطی كه با محصول شركت ارتباط ندارد.

خدمات در خلال فروش؛ خدماتی را شامل می شود كه اطلاعات كافی را در اختیار مشتری قرار دهد و او را ترغیب به خرید كرده و در تصمیم خرید راهنمایی میشود از جمله: در اختیار قرار دادن كاتالوگ محصولات یا خدمات ، نمایش طرز استفاده از محصول ، سابقه محصول ، مشتریان موجود و قبلی و ...  كه در این بخش مهارت و هنر مذاكره و ارتباط با مشتریان نقش بسزایی دارد.

خدمات پس از فروش؛ شامل حمل و نقل محصول ، نصب و راه اندازی ، آموزش ، نگه داری و تعمیرات است. و بدین صورت می باشد كه ابتدا كارشناسی در جهت استقرار محصول یا خدمات در محل مشتری حضور پیدا خواهد كرد و در مرحله بعد آموزش استفاده به كاربران و در مرحله سوم خدمات پس از فروش از طریق تلفن، تیكت، اینترنتی و در صورت لزوم كارشناس حضوری صورت خواهد پذیرفت.شركت هایی كه خدمات عالی به مشتریان ارائه میكنند دارای چند ویژگی مهم و مشترك هستند, كه به خواسته ها و انتظارات و نیازهای مشتریان توجه بسیاری دارند. و سیستمی را طراحی كرده اند كه در آن در هر مرحله با مشتریان به خوبی رفتار میشود.

خدمات پس از فروش مناسب و کارآ، برای رجوع مجدد مشتری برای خرید های متوالی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از همین روست که گفته اند: "اولین محصول را واحد فروش می فروشد و محصولات بعدی را خدمات پس از فروش"

راهکارهایی برای ارائه‌ی بهتر خدمات پس از فروش

1. ارائه کارت ویزیت به مشتری

ین کار علاوه بر اینکه نام برند شما را در دستان خریدار قرار می‌دهد، شرکت شما را نیز به او یادآوری می‌کند. سعی کنید با مهارت و دقت زیاد، پیام خود را بر روی کارت ذکر کنید، پیامی که شما را برای همیشه در ذهن مشتری ثبت کند. مشتریان اطلاعات تماس با شما را در اختیار دارند و این اطمینان برای آنها به‌وجود می‌آید که شما در دسترس هستید.

2. داشتن کیفیت و بسته‌بندی منحصر‌به‌فرد

امروزه خرده‌فروشان بر حساسیت مشتریان بر روی بازیافت محصولات سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای مثال کیف‌هایی که به‌طور مجدد و برای دلایل مختلف قابل استفاده هستند جایگزینی برای کیسه‌های پلاستیکی خرید شده‌اند. سرمایه‌گذاری بر روی کیفیت، ظاهر مناسب و بسته‌بندی منحصر‌به‌فرد، راه‌های مناسبی برای ایجاد خدمات پس از فروش هستند و باعث ارتقای نام تجاری شرکت می‌شوند. هر دو طرف خریدار و فروشنده از مزایای این روش بهره‌مند خواهند شد.

3. ارائه‌ی کارت تخفیف

آیا فقط یک‌بار محصول‌تان را به فروش می‌رسانید و به فکر تکرار فرایند خرید توسط مشتری نیستید؟ با توجه به نوع محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید این امکان وجود دارد که به مشتری کارت تخفیف بدهید. اگر تکرار خرید برای مشتری شما بی‌معنی است سعی کنید با ارائه کارت تخفیف، او را تشویق به خرید دوباره کنید. به علاوه کارت تخفیف می‌تواند در قالب معرفی برای دوستان و اعضای خانواده مشتری باشد تا با معرفی هر یک از دوستان یا اعضای خانواده تخفیف بیشتری به آنها تعلق گیرد.

4. برقراری تماس شخصی

در صورت امکان، بعد از گذشت سی روز از خرید، با مشتریان‌تان تماس بگیرید. در تماس‌ خود حرفی از تشویق برای تکرار خرید نزنید بلکه تنها از میزان رضایت آنها از محصولات و خدمات شرکت سؤال کنید یا اگر نیازی دارند آن را رفع کنید. این کار ساده باعث ایجاد حس وفاداری در مشتری می‌شود. اگر پاسخ تماس شما را ندادند یا وقت کافی برای صحبت را نداشتند، تنها با فرستادن یک پیام از خرید آنها تشکر کنید و بگویید برای هرگونه سؤال از جانب‌ مشتریان در دسترس هستید.

5. آموزش نحوه‌ی استفاده از محصول و خدمات

ممکن است استفاده از کالای شما سخت یا نیاز به دانستن جزئیات دقیق درباره نحوه استفاده باشد. در نظر داشته باشید یک دفترچه یا برگه توضیحات و آموزش نحوه استفاده به میزان قابل توجهی ارزش محصول و خدمت شرکت شما را ارتقا می‌دهد. آموزش نحوه استفاده و توضیح ویژگی‌های محصول نه تنها نام تجاری شرکت را در ذهن مشتری ثبت می‌کند بلکه یکی از راه‌های منحصربه‌فرد ارتباط با مشتریان بعد از فروش است.

6. پیگیری‌های دوره‌ای

برخی مشتریان در کسب‌و‌کار‌های خاص به دادن بازخورد و پاسخ به سؤالات علاقه‌مند هستند و برخی از شرکت‌ها با دادن کدهای تخفیف مشتریان را تشویق به پاسخ‌گویی می‌کنند. شنیدن صدای مشتری توسط شرکت در ذهن مشتری ارزش بسیاری را ایجاد می‌کند و رضایت او را به دنبال دارد.

7. فرستادن هدیه یا ایمیل برای تولد

تبریک تولد مشتریان از طریق ایمیل یا فرستادن یک هدیه خلاقانه می‌تواند را‌ه‌های قدرتمندی برای حفظ وفاداری مشتری بعد از خرید باشد. بعد از گذشت ما‌ه‌ها از خرید مشتری و کم‌رنگ شدن برند‌تان در ذهن او، با فرستادن یک ایمیل یا هدیه می‌توانید باعث بازیابی مشتریان قدیمی شوید. یکی دیگر از روش‌های کارآمد در فرستادن ایمیل، ترکیب کد‌ تخفیف با تبریک تولد است که می‌تواند اثر بسیار مثبتی بر روی مشتری داشته باشد.

8. اعلام و تبریک تعطیلات مختلف

تبریک تعطیلات بهانه بسیار خوبی برای بازیابی نام برندتان برای مشتریان قدیمی است. حتی اگر پیام تبریک شما حاوی تبریک ساده و آرزوی لذت بردن از تعطیلات باشد، باعث یادآوری نام برند شما برای مشتری می‌شود. همچنین تعطیلات زمان مناسبی برای ارائه‌ی تبلیغات و تخفیف‌های مختلف است.

یقینا، اولین و مهم‌ترین هدف خدمات پس از فروش، اهمیت و مراقبت از مشتری به بهترین شکل است. دومین هدف مهم، ایجاد حس وفاداری و اعتماد در مشتری است که این مورد شرکت را به سمت داشتن مشتری‌های با ارزش بیشتری هدایت می‌کند.




ارسال توسط پول دوست

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

استفاده‌ از شیوه‌های صحیح و مناسب بازاریابی و فروش برای کسب‌وکار شما باعث می‌شود که در‌آمد حاصل از کسب‌وکارتان به سرعت افزایش پیدا کند. اگر این مسیر به اشتباه طی شود بیشتر شبیه به دور ریختن پول خواهد بود.

همیشه فروش بخش مهمی از کسب‌وکار محسوب می‌شود. توانایی و موفقیت در فروش، فرصت‌های جدیدی را به سوی شما باز می‌کند، با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید و رشد خواهید کرد. ده پرسش کلیدی وجود دارد که اگر بتوانید به همه آن­ها پاسخ دهید قطع به یقین بدانید فروش­تان متحول خواهد شد؛ البته به شرطی که پاسخ­ها را جدی بگیرید و آن­ها را به کار ببندید.

سوال اول: چرا مردم از شما خرید می­ کنند؟

حداقل سه دلیل بنویسید چرا مشتری­ها برای محصول شما حاضرند پول پرداخت کنند؟ مگر شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارید که حاضرند برای خرید به شما مراجعه کنند؟

سوال دوم: چرا مردم از شما خرید نمی­کنند؟

آیا کسانی که از شما خرید نمی­کنند را می­شناسید؟ چه دلیلی دارد که از شما خرید نمی­کنند؟ آیا آن­ها همان­هایی هستند که کلا از هیچ کس خرید نمی­ کنند یا نه، آن­ها از شما نمی­ خرند؟ و دیگری را به شما ترجیح می­ دهند؟

سوال سوم: چه کاری می­توانید انجام دهید که مردم بیشتر از شما خرید کنند و به نسبت رقبا خرید بیشتری را از شما انجام بدهند؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده­ اید چگونه زمانی که در شب درحال خواب هستید باز هم فروش داشته باشید و یا حداقل مشتری­ها بتوانند به ویترین مجازی یا حقیقی شما دسترسی داشته باشند؟ فکر کرده­اید که اگر بتوانید تفاوتی کوچکی در نوع ارائه محصول یا خدماتتان ایجاد کنید آنوقت مشتری­ها شما را به دیگری ترجیح خواهند داد؟

سوال چهارم: چرا شما از فروشنده مشخصی خرید می ­کنید؟

حداقل پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص بیشتر خرید کرده باشید و با او رابطه خوبی را برقرار کرده باشید.

سوال پنجم: چرا شما از فروشنده مشخصی خرید نمی­ کنید؟

حداقل پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص کمتر خرید کرده باشید و با او رابطه خوبی را برقرار نکرده باشید.

سوال ششم: فروشنده مشخص برای اینکه شما از او بیشتر خرید کنید چه کاری باید انجام بدهد؟

برای تبدیل شدن سوژه سوال 5 به سوژه سوال چهار حداقل 5 راهکار مورد علاقه خود را بنویسید.

سوال هفتم: مهمترین و شاخص ترین عوامل موفقیت فروشندگان موفقی که می­ شناسید چه چیزی هست؟

یک فروشنده موفق را در نظر بگیرید و به خود بگویید او چه کار متفاوتی انجام می­ دهد یا او چه شخصیت متفاوتی نسبت به من دارد که اینقدر در کارش موفق است؟

سوال هشتم: مهمترین علل وعوامل موفقیتهای حال و گذشته شما چه چیزهایی بوده است؟

برای پاسه به این سوال می­ توانید از نزدیکان­تان و همکارنتان نیز کمک بگیرید؛ تعارف را کنار بگذارید.

سوال نهم: مجموعه عواملی که بر تصمیم خرید یا عدم خرید مشتریان تاثیر می­ گذارد چیست؟

مشتری را از لحظه­ای که با شما آشنا شده است تا لحظه­ای به شما پول می­دهد را تصور کنید؛ با چه کسب مشورت می­کند؟ کجا را سرچ می­کند؟ از چه کسانی کمک می­خواهد؟ قبل از شما چه محصولات دیگری را بررسی کرده؟ از چه کسی حرف شنوی بیشتری دارد؟ پول دادن به چه چیزهایی برایش آسان است؟ پول دادن به چه چیزهایی برایش دشوار است؟ همه و همه را روی کاغذ بنویسید تا نگاه سیستمی به فرآیند تصمیم مشتری داشته باشید.

سوال دهم: چگونه می­ توانید با استفاده از عوامل شناسائی شده خرید یا عدم خرید، به اهداف بازاریابی و فروش خود راحت تر، سریعتر و بهتر دست پیدا کنید؟

موارد مهم و گلوگاه­های سوال قبل را تحلیل کنید و درصدد برطرف کردن موانع باشید. در اینجا برای ایده گرفتن از افرادی استفاده کنید که همکار شما نیستند و چارچوب ذهنی شما را ندارند.

وظیفه‌ی شما این است که قبل از فروش، این ده سوال را به خوبی پاسخ دهید و خدمت‌گذار خوبی برای مشتری باشید تا مشتری به همکاری بلندمدت با شما فکر کند. اگر شما مبانی و اصول را به‌خوبی یاد بگیرید و به کارکنان بخش فروش آموزش دهید، دیگر احتیاجی به استخدام نیروی جدید نخواهید داشت. می‌توانید کارکنان فعلی‌تان را از نظر علمی ارتقا دهید تا در این امر موفق‌تر بوده و جایگاه‌شان ثابت شود.




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:فروش , افزای شفروش,
ارسال توسط پول دوست

مدیریت فروش چه وظایفی دارد؟

مدیریت فروش به اداره‌ی فروش محصولات تولیدی شرکت اطلاق می‌شود و شامل برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های فروش و همچنین استخدام، آموزش، انگیزش و ارزیابی فروشنده‌هاست.

مدیریت فروش به اداره‌ی فروش محصولات تولیدی شرکت اطلاق می‌شود و شامل برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های فروش و همچنین استخدام، آموزش، انگیزش و ارزیابی فروشنده‌هاست. در کسب‌وکار کوچک، ممکن است همه‌ی این عملکردهای گوناگون را صاحب کسب‌وکار یا مدیر فروش به تنهایی انجام بدهد. نقش بنیادی مدیریت فروش، توسعه و اداره‌ی برنامه‌ی فروشی است که کمک مؤثری به اهداف سازمان کند. مدیر فروش در کسب‌وکارهای کوچک احتمالا باید درباره‌ی مسائل مختلفی تصمیم بگیرد؛ مثلا تعداد فروشنده‌هایی که باید به کار گرفته شوند، بهترین شیوه‌ی انتخاب و آموزش آنها، چه نوع پاداش و مشوقی برای انگیزه دادن به آنها باید استفاده شود، چه نوع ارائه‌ای باید انجام بدهند و عملیات فروش چگونه باید برای بیشترین ارتباط با مشتریان شکل بگیرد. با ما همراه باشید تا با وظایف مدیریت فروش آشنا شوید.

مدیریت فروش تنها جنبه‌ای از ترکیب کلی بازاریابی شرکت است؛ این ترکیبِ کلی شامل استراتژی‌هایی در رابطه با «چهار P» می‌شود که عبارتند از: products (محصولات)، pricing (قیمت‌گذاری)، promotion (افزایش فروش) و place (توزیع). اهداف مربوط به ارتقا از طریق سه عملکرد حمایتی به دست می‌آیند:

تبلیغات: که شامل پست مستقیم، رادیو، تلویزیون و تبلیغات چاپی و دیگر رسانه‌هاست.
افزایش فروش: از طریق ابزارهایی همچون کوپن، تخفیف، مسابقات و دادن نمونه‌های تبلیغاتیِ محصول است.
فروش شخصی: که در حوزه‌ی مدیریت فروش است.
اگر چه سمتِ مدیریت فروش در عمل چندرشته‌ای است، اما مسئولیت‌های اصلی‌اش عبارتند از:

تعیین هدف برای فروشنده‌ها
برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و سامان‌دهی برنامه برای دستیابی به اهدافِ تعیین‌شده
اجرای برنامه
کنترل و ارزیابی نتایج
حتی وقتی فروشنده‌ها در جای خود قرار دارند هم احتمالا مدیر فروش این مسئولیت‌ها را به عنوان روندِ در جریانی می‌بیند که برای انطباق با هر دو نوع تغییرات داخلی و خارجی ضروری است.

هدف‌گذاری
هدف‌گذاری معمولا بر پایه‌ی اهداف کلی فروش شرکت است و با ترکیب محصولات برای حرکت اصلاح می‌شود. البته که اهداف کلی فروش باید برآورده شوند، اما توازن نیز باید حفظ گردد. برای مثال شرکتی سه نوع قایق مختلف می‌سازد که گران‌قیمت‌ترین مدل، بالاترین حاشیه‌ی سود را هم دارد، اما ارزان‌ترین قایق، راحت به فروش می‌رسد. پس هدف، فروش بیشترین تعداد ممکن از گران‌ترین قایق تعیین می‌شود. توازن میان مناطق فروش نیز در فرایندِ تعیین هدف دخیل است. شاید فروش در برخی مناطق، مثل مناطقی که دریاچه‌های به مراتب کمتری دارند، دشوارتر باشد، اما بالاخره برای حفظ حجم کل فروش شرکت ضروری است. اگر محصولات گوناگونی فروخته شوند (برای مثال چادردار و کاروانی)، اهداف متفاوتی برای هر دسته به کار می‌رود. هدف‌گذاری به ترکیب محصولات بستگی دارد. در موارد معمول، پیشینه‌ی فروش راهنمای خوبی خواهد بود و اهدافی که تعیین می‌شوند عبارتند از: بالا بردن فروش، انجام فروش‌هایی با حاشیه‌ی سود بالا، فروش محصولات جدید و غیره، آن هم در پرتو سابقه و تمایل به تغییر عملکرد گذشته‌ی شرکت.

برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و سامان‌دهی
پس از اینکه اهداف تعیین شدند، مدیر فروش می‌تواند آنها را بپذیرد و یا اینکه ملزم به اصلاح رویکرد کلیِ فروش در سال جاری شود. هم الگوهای در حال اجرا و هم الگوهای جدید، نیاز به بودجه‌بندی و در مواردی، تغییراتی در سازمان دارند. مسائل ساختاریِ بنیادی‌ای هم‌چون کانال توزیع، نیروهایی که باید مستقر شوند و برنامه‌ی فروش (مشوق‌ها، طرح‌های قیمت‌گذاری، برنامه‌های تبلیغی مشارکتی و غیره) که مورد استفاده قرار می‌گیرند، در این امر دخیل هستند. برای مثال شاید شرکتی مشغول تغییر رویه از فروش‌های مستقیم با استفاده از شعبه‌های فروش خود به عنوان توزیع‌کننده، به سوی استفاده از توزیع‌کنندگان مستقل باشد. ممکن است فرایند برنامه‌ریزی در سال اول، یافتن و شروع به کار سه توزیع‌کننده‌ی جدید و بستن دو شعبه‌ی شرکت و جابه‌جایی بهترین فروشنده‌ها باشد. در عملیاتی دیگر، ممکن است هدف اصلا اضافه نمودن چهار فروشنده‌ی جدید و آموزش آنها باشد. در مورد دیگری، شاید شرکت تصمیم به توزیع برخی محصولاتش از طریق «فروشگاه‌های بزرگ» گرفته باشد، از این رو اراده‌ای نصفه و نیمه در میان خرده‌فروشان ایجاد می‌کند و در نتیجه، تصمیم می‌گیرد که اگر خرده‌فروشان به سقف فروش فصلی دست یافتند، برنامه‌ی فروش جذاب‌تر، مشارکت تبلیغی بیشتر و تخفیف‌های بالاتری در چهار موقعیت به آنها ارائه کند. در نهایت، در موردی دیگر، تغییرات بزرگی در آینده‌ی نزدیک وجود ندارد، اما بودجه در هر حال باید فرمول‌بندی شود، فروشنده‌های در شرفِ بازنشستگی جایگزین شوند و برنامه‌هایی که قبلا آغاز شده‌اند، ادامه یابند.

البته برای استارت‌آپ‌ها، سازمان فروش پس از آنکه ساختار کلی‌اش تعیین شد، باید از صفر ساخته شود. در چنین موقعیت‌هایی، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی ابعاد بسیار مهمی را در بر می‌گیرند. رویکرد ایده‌آل، تمرکز بر استخدام بهترین فروشنده‌های ممکن است تا هر چه سریع‌تر مشغول به کار شوند و بعد هم برای پیش‌برد فرایند از آنها استفاده شود.

اجرا
اجرای برنامه بسته به اینکه عملیات در حال اجرا باشد یا نیاز به ایجاد یا بازسازی داشته باشد، رویکردهای متفاوتی دارد. استخدام و آموزش فروشنده‌ها و تعیین پاداش، فعالیت‌های اجرایی اصلی در توسعه‌ی استارت‌آپ‌هاست. طراحی محدوده‌های فروش و تعیین هدف فروش برای هر فروشنده نیز همین‌طور است.

استخدام
استخدام فروشنده‌ها معمولا نیازمند فهم مشتریان و بازار است، به همان میزان جنبه‌های فیزیکی، زمان مورد نیاز برای رسیدن به نقاط مورد نظر و نوع فروش هم در این امر دخیل هستند. مدیران فروشِ مجرب چنین مهارت‌هایی را با خود می‌آورند، یا اگر هم از حوزه‌ی متفاوتی آمده باشند، ابتدا چند رفت‌وآمد کاری ترتیب می‌دهند تا درکی کلی به دست آورند.

شاید مدیر از طریق آگهی، جذب دانشگاهی، منابع شرکت و یا آژانس‌های کاریابی به دنبال افراد جدید بگردد. منبع عالی دیگری برای یافتن فروشنده‌ها، فروشنده‌های دیگر هستند. در این حوزه، فروشنده بودن یعنی شناختن فروشنده‌ای دیگر. استخدام فروشنده ویژگی‌های خاصی دارد که تعریفش از منظر تحلیلی دشوار است، به ویژه در محیط کسب‌وکارهای کوچک که روابط نزدیک‌تر هستند. اما در واقع، در تمام حوزه‌های فروش، مدیران برای یافتن کسانی که استعداد خاصی در این زمینه دارند، بر تجربه‌ی فروش‌شان تأکید زیادی می‌کنند. نباید این را تعمیم داد، اما فروشنده‌های خوب مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند، از ارتباطات انسانی لذت می‌برند، منظم هستند، می‌توانند رد پیشنهادها را با شوخ طبعی تحمل کنند، به پاداش‌ها پاسخ بدهند و انرژی بسیاری دارند؛ این انرژی معمولا مورد نیاز است، زیرا فروش ممکن است خسته‌کننده باشد، شاید نیاز به ساعت‌ها ایستادن داشته باشد و شاید هم برای نشان دادن محصولات نیاز به کار فیزیکی داشته باشد. در فروش‌های فنی، اغلب علاوه بر ویژگی‌های مطلوب شخصیتی، پس‌زمینه‌ی مهندسی نیز مورد نیاز است. البته همان‌طور که گفته شد نباید این مسئله را تعمیم داد، زیرا افراد مجرب در این کسب‌وکار، می‌دانند افرادی که کمتر به نظر می‌آیند، ممکن است تولیدکنندگان بزرگی شوند و در مقابل، کسانی که به نظر ایده‌آل می‌رسند، به سختی شکست بخورند. همه چیز را نمی‌توان از طریق انجام آزمایشات شخصیتی تعیین نمود. فروشنده‌های خوب اشتراکی با کارآفرینان دارند و آن اینکه، هر دو گروه به شدت متنوع هستند.

آموزش
پس از جذب فروشنده‌های مناسب، مدیر تعیین می‌کند که چه مقدار و چه نوع آموزشی باید ارائه شود. بیشتر آموزش‌های مربوط به فروش، بر محصول، شرکت و دانشِ صنعت مربوطه تمرکز دارد. در حقیقت تنها ۲۵ درصد از متوسط برنامه‌ی آموزش شرکت، به تکنیک‌های فروش می‌پردازد. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، به دلیل هزینه‌های بالا، سعی می‌کنند آموزش را محدود کنند. برای مثال میانگین هزینه‌ی آموزش یک فرد برای فروش محصولات صنعتی، معمولا از ۳۰۰۰۰ دلار بیشتر است. اما مدیران فروش می‌توانند با برنامه‌های آموزشیِ مناسب، منافع بسیاری به دست آورند. برای مثال، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که آموزش، میزان تغییر تعداد کارکنان را کاهش می‌دهد، در نتیجه هزینه‌ی مؤثر استخدام کارکنان جدید کم می‌شود. آموزش مناسب می‌تواند روابط مشتریان را بهبود ببخشد، روحیه‌ی کارمندان را افزایش داده و فروش را هم بیشتر کند. روش‌های آموزشی معمول شامل سخنرانی، بررسی موردی، ایفای نقش، نمایش، آموزش حین کار و دوره‌های خودآموز هستند. معمولا آموزش باید فرایند در جریانی باشد و مدام اهداف شرکت را تقویت کند.

پاداش
پس از اینکه فروشنده‌ها در جای خود قرار گرفتند، مدیر باید ابزاری برای پاداش‌دهی به افراد ایجاد کند. سیستم ایده‌آل پاداش‌دهی، به تعادل میان نیازهای فرد (مثل درآمد، دیده شدن، پرستیژ و غیره) و اهداف شرکت (مثل کنترل هزینه‌ها، افزایش سهم بازار، افزایش جریان نقدینگی و غیره) کمک می‌کند تا فروشنده بتواند با ابزار یکسانی، به هر دو دست یابد. بیشتر رویکردها به پاداش‌دهی فروشنده‌ها، از ترکیب حقوق و کمیسیون یا حقوق و مزایا استفاده می‌کنند. حقوق به مدیر فروش اجازه‌ی کنترل بیشتر بر فعالیت‌های فروشنده را می‌دهد، در حالی که کمیسیون انگیزه‌ی بیشتری در فروشنده ایجاد می‌کند.

اگر چه پاداش‌های مالی روش‌های پایه برای انگیزش کارکنان هستند، اما بیشتر سازمان‌های فروش از روش‌های انگیزشی دیگری نیز استفاده می‌کنند. مدیران فروش خوب می‌دانند که فروشنده‌ها به جز نیازهای اولیه‌ای که با پول رفع می‌شوند، نیازهای دیگری هم دارند. برای مثال، آنها می‌خواهند احساس کنند عضوی از گروه برنده‌ای هستند که ایمنی شغلی دارند و تلاش‌ها و مشارکت‌های‌شان در سازمان دیده می‌شوند. روش‌های براورد این نیازها شامل مسابقات، تعطیلات و دیگر پاداش‌های مبتنی بر عملکرد، و منافع بهبود شخصی‌ای هم‌چون کمک آموزش برای تحصیلات تکمیلی است. ابزار دیگری که مدیران معمولا برای تحریک فروشنده‌هایشان استفاده می‌کنند، سهمیه است. سهمیه که می‌تواند برای عواملی هم‌چون تعداد تماس‌های تلفنی در روز، هزینه‌های مصرفی در ماه، یا تعداد مشتریان جدیدی که سالانه اضافه می‌شوند تعیین شود، استانداردی در اختیار فروشنده‌ها می‌گذارد که می‌توانند برای ارزیابی موفقیت از آن استفاده کنند.

طراحی محدوده‌ها و تخصیص فروش‌ها
علاوه بر جذب و آموزش و انگیزش فروشنده‌ها برای رسیدن به اهداف شرکت، مدیریت فروش در بیشتر کسب‌وکارهای کوچک باید تصمیم بگیرد که چگونه مناطق فروش را مشخص کند و گروه‌های فروش را به آنها اختصاص بدهد. مناطق، حوزه‌هایی جغرافیایی هستند که به هر یک از فروشنده‌ها اختصاص داده می‌شوند. از جمله مزایای ایجاد مناطق این است که پوشش بازار را بهبود می‌بخشند، تلاش‌های بی‌فایده برای فروش را کاهش داده و به هر فروشنده‌ای اجازه می‌دهند مسئولیت شخصی را تعریف کند و موفقیت‌های فردی را هم مشخص می‌کنند. اما بسیاری از کسب‌وکارها، هم‌چون شرکت‌های املاک و بیمه، از تخصیص محدوده‌ها استفاده نمی‌کنند.

تخصیص افراد به مناطق مختلف وظیفه‌ی مهمی در مدیریت فروش است. معمولا چند محدوده‌ی بالا، حجم فروش بالای نامتناسبی را تولید می‌کنند؛ به این دلیل که مدیران معمولا مناطق کوچکتری برای کارآموزان، مناطقی با اندازه‌ی متوسط برای اعضای با تجربه‌تر و مناطق بزرگ را برای فروشندگان ارشد ایجاد می‌کنند. اما اِشکال این استراتژی این است که مقایسه‌ی عملکرد در میان مناطق، مشکل می‌شود. رویکرد جایگزین، تقسیم مناطق بر پایه‌ی مشتریان موجود و بالقوه است. چند برنامه‌ی کامپیوتری وجود دارند که می‌توانند برای ایجاد مناطق بر مبنای اهداف، به مدیران فروش کمک مؤثری کنند. برنامه‌ریزی خوب و مسیرگزینی مراجعات فروشنده‌ها می‌تواند زمان انتظار و رفت‌وآمد را کاهش بدهد. دیگر شیوه‌های معمول برای کاهش هزینه‌ها در ارتباط با مراجعات برای فروش، شامل ارتباط با تعداد بی‌شماری مشتری در یک نوبت است، آن هم در قالب نمایشگاه‌های تجاری و استفاده از بازاریابی از راه دور برای توصیف دورنما، پیش از فرستادن فروشنده به منظور تماس رو در رو.

 

کنترل و ارزیابی

پس از اینکه برنامه‌ی فروش اجرا شد، مسئولیت مدیر فروش، کنترل و ارزیابی برنامه خواهد شد. در طی این مرحله، مدیر فروش به مقایسه‌ی اهداف و مقاصد اصلی، با دستاوردهای واقعی نیروی فروش می‌پردازد. با بررسیِ عناصری هم‌چون هزینه‌ها، حجم فروش، رضایت مشتری و جریان نقدی، عملکرد هر یک از فروشنده‌ها با اهداف یا سهمیه‌ی اولیه مقایسه می‌شود.

مسئله‌ی مهم برای مدیریت فروش سودآوری است. در واقع، تنها آمار فروش نمی‌توانند تصویر دقیقی از عملکرد نیروی فروش را منعکس کنند. مدیریت فروش باید با تحلیل هزینه‌ها، ابتکارات منجر به کاهش هزینه و قراردادهای بلندمدت با مشتریانی که بر درآمد آینده تأثیر می‌گذارند، بررسی عمیق‌تری داشته باشد. تحلیل عمقی اینها و تأثیرات مرتبط، به مدیر کمک می‌کند تا عملکرد حقیقی را بر پایه‌ی سود تعیین کند. مدیر می‌تواند برای استفاده در هدف‌گذاری‌های آینده و برنامه‌ریزی‌ها، رویه‌های فروش را هم با عوامل مختلفی هم‌چون محصول تولیدی، حجم محصولات، منطقه و بازار ارزیابی کند. پس از اینکه مدیر دستاوردهای نیروی فروش را تحلیل و ارزیابی کرد، این اطلاعات برای ایجاد اصلاحات در استراتژی کنونی و برنامه‌ی فروش استفاده می‌شوند. به بیانی دیگر، مدیر فروش به مرحله‌ی اولیه‌ی هدف‌گذاری بازمی‌گردد.

محیط‌ها و استراتژی‌ها
اهداف و برنامه‌هایی که توسط مدیر فروش اتخاذ می‌شوند، تا حد زیادی تحت تأثیرِ گرایش صنعتی، موقعیت رقابتی و استراتژیِ بازار شرکت مربوطه هستند. گرایش‌های صنعتی اولیه که در دسترس شرکت هستند، عبارتند از: محصولات صنعتی، کالاهای مصرفی بادوام، کالاهای مصرفی کم‌دوام و خدمات. شرکت‌هایی که محصولات صنعتی تولید می‌کنند یا خدمات تخصصی ارائه می‌دهند، بسیار وابسته به فروش شخصی به عنوان ابزار بازاریابی هستند. مدیریت فروش در چنین سازمان‌هایی، از نظر شخصیتی روی خدمات مشتری و آموزش و استخدام و آموزشِ نیروی فروش نسبتا سطح بالا تمرکز دارد. در مقابل، مدیران فروشی که محصولات بادوام می‌فروشند، احتمالا تلاش‌های نیروی فروش‌شان را به تبلیغات و ابتکارات تبلیغاتی پیوند می‌زنند. تلاش‌های مدیریت فروش در رابطه با محصولات کم‌دوام و خدمات مصرفی عموما بر حجم فروش، نیروی فروشی به مراتب با مقیاس پایین‌تر و تأکید بر تعداد زیاد مشتریان تمرکز دارد. در برخی انواعِ مشخص از فعالیت‌های خدماتی هم‌چون مشاوره، پژوهش بازار و تبلیغات، فروش اغلب اوقات توسط مدیران سطح بالا یا مدیرانی که در واقع بر انجام کار نظارت می‌کنند، برای مثال پژوهشگران ارشد یا مدیران حساب‌رسی، انجام می‌شود.

 

مقررات
در کنار بازار و صنایع، تأثیر محیطیِ مهم دیگر بر فرایند مدیریت فروش، مقررات دولتی است. در واقع فعالیت‌های فروش در شرکت‌ها، با قوانین متعدد دولتی که برای حمایت از مشتری، تقویت بازارهای رقابتی و مجازات روش‌های ناعادلانه‌ی تجاری طراحی شده، تنظیم می‌شوند.

برای توضیح بیشتر این بخش، تعدادی از قوانین وضع‌شده در ایالات متحده آمریکا را به‌عنوان نمونه ذکر می‌کنیم. مثلا در میان قوانین ضدانحصاری که بر مدیریت فروش تأثیر گذاشته است، قانون رابینسون و پتمن (Robinson-Patman Act) از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این قانون شرکت‌ها را از تفاوت در قیمت یا خدمات بازمی‌دارد. به بیانی دیگر، شرکت نمی‌تواند تنها با توجه به حجم خرید، مشوق‌های ویژه‌ای برای مشتریان عمده در نظر بگیرد، چرا که چنین اقداماتی به مشتریان کوچکتر لطمه می‌زنند. البته شرکت‌ها می‌توانند تخفیفی به خریدار بدهند، اما فقط در صورتی که این مشوق‌ها بر پایه‌ی ذخایری باشند که در فرایندهای تولید و توزیع به دست آمده‌اند.

قانون شرمن (Sherman Act) هم به طور مشابه، اجبارِ خریدار برای خرید یک محصول (یا خدمت) در ازای دریافت فرصت خرید محصول دیگری را، که به نام «قرارداد مشروط» شناخته می‌شود، برای فروشنده غیرقانونی می‌داند. برای مثال، شرکت تلفن از راه دور نمی‌تواند در ازای فروش خدمات از راه دورش، مشتریان را ملزم به خرید تجهیزات مورد نیاز کند. قانون شرمن ترتیب مراودات دو جانبه، که شرکت‌ها در آن توافق به خرید محصول از یکدیگر می‌نمایند را هم تنظیم می‌کند. مراودات دوجانبه غیررقابتی تلقی می‌شوند، زیرا خریداران و فروشنده‌های عمده تمایل به داشتن مزیت غیرمنصفانه‌ای نسبت به رقبای کوچکترشان دارند.

چندین قانون حمایت از مصرف‌کننده هم بر عملکرد مدیریت فروش تأثیر می‌گذارند. برای مثال قانون بسته‌بندی و برچسب‌گذاری منصفانه (Fair Packaging and Labeling Act) مربوط به سال ۱۹۶۶، برچسب‌گذاری فریبنده را محدود می‌کند و قانون حقیقت در وام (Truth in Lending Act) هم فروشنده را ملزم می‌کند که تمامی هزینه‌های مالیِ آمیخته با توافقات اعتباری مصرف‌کننده را کاملا مشخص کند.




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:مدیریت فروش,
ارسال توسط پول دوست

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ به توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی که یک متخصص در زمینه فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌کند و منجر به طراحی یک استراتژی جهت رشد مجموعه می‌گردد، گفته می‌شود.

رسیدن به این رشد صبوری زیادی می‌طلبد و یک برند نوظهور نمی‌تواند ره صد ساله را بپیماید. استراتژی موثری که توسط یک مشاور متخصص و با تجربه ارائه شده باشد، در واقع برنامه‌ریزی برای بازاریابی و توسعه برند است. تمام وقت و هزینه‌ای که صرف پدید آوردن و تبلیغات برند می‌شود، با بی‌توجهی و عدم طراحی یک استراتژی صحیح به هدر رفته و بی‌ثمر خواهد شد. چرا که اعتبار برند و جایگاه کسب و کار در فضای مجازی، در نتیجه پیشبرد فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات به وجود می‌آید، نه آزمون و خطا!

از این جهت خدمات مشاوره‌ای به صورت مشاوره بازاریابی آنلاین و یا تلفنی، همواره در دسترس صاحبین مشاغل قرار گرفته تا به راحتی از این خدمات بهره‌مند گردند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ یک فرد با تجربه و تخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی است که مسئولیت او پروموشن و تبلیغات محصولات و خدمات ارائه شده شرکت‌هاست. او با تمام ابزار‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های بازاریابی روز و نحوه کار با آن‌ها آشنایی دارد. این شخص نقشه راه دیجیتال مارکتینگ مختص فعالیت هرکسب و کار را طراحی کرده و دیدگاهی روشن از مسیر پیشرفت مجموعه ارائه می‌کند.

از جمله وظایفی که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ در قبال یک مجموعه برعهده دارد، به موارد ذیل می‌توان اشاره نمود:

  • آنالیز و تحلیل هر کسب و کار و رقبای آن
  • طراحی استراتژی تبلیغات و بیزنس پلن
  • رسیدن به شناخت صحیحی از بازار هدف
  • بررسی و آنالیز تمام شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تبلیغاتی در دسترس
  • شناخت مشتریان بالقوه و پیدا کردن مسیر ارتباط با آن‌ها
  • بررسی تولید و انتشار تمام محتواهای متنی و بصری
  • بهبود وب‌سایت و برنامه‌ریزی جهت بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو
  • طراحی کمپین‌های تبلیغاتی
  • ارائه پیشنهاداتی در رابطه با قیمت‌گذاری و تخفیفات فصلی
  • بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری و افزایش فروش و سودآوری
  • تهیه گزارش عملکرد و تحلیل آن در رابطه با اثربخشی وب‌سایت و تیم دیجیتال مارکتینگ
  • در دسترس بودن و در صورت نیاز ارائه مشاوره بازاریابی آنلاین و یا تلفنی

چه زمانی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

فرقی نمی‌کند تازه شرکت یا برند خود را ثبت کرده‌اید، یا در شرف راه اندازی کسب و کاری هستید؛ حتی ممکن است سال‌های زیادی از تاسیس شرکت شما گذشته باشد. بسیاری از برند‌ها دوران اوج خود را سپری کرده و وارد دوران افول شده‌اند. در تمام این مواقع مشاوره بازاریابی دیجیتال کمک‌های مخصوص به واحد‌های کسب و کار با توجه به شرایط و بحران‌های آن‌ها ارائه می‌کند. برخورداری از یک مشاوره قوی می‌تواند یک برند فراموش شده را احیا کند و دوباره بر سر زبان‌ها بیاندازد.

برای شروع به استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه دیر نیست؛ اما توصیه می‌گردد پیش از ورود به فضای کسب و کار مجازی ابتدا جلسات مشاوره داشته باشید. این جلسات پیش از اقدامات جدی، کمک می‌کند تا از امور اضافی، بیهوده و هزینه‌بر صرفنظر کرده و بر روش‌های موثر تمرکز کنید. برخورداری و استفاده از تجربیات متخصصین و مشاوران یک میانبر مفید بوده، که می‌تواند برای شما صرفه‌جویی در هزینه و پرش صعودی زود هنگام در پیشرفتتان ایجاد کند.

مزایای داشتن مشاور دیجیتال مارکتینگ

تا اینجا به اهمیت مشاوره بازاریابی دیجیتال و وظایف مشاور پی بردیم و متوجه شدیم چرا استفاده از خدمات آن‌ها برای واحد کسب و کار ضروری است. در موارد بسیاری صاحبین مشاغل از ابعاد فنی دیجیتال مارکتینگ اطلاعی نداشته و فقط بر خروجی کار تاکید می‌کنند.

مزیت‌هایی که خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای آن‌ها ایجاد کند، موارد ذیل می‌باشند:

  • انجام بخش اعظم استراتژی‌های بازاریابی و عدم رجوع به روش‌های قدیمی و سنتی
  • افزایش فروش و درآمد مجموعه
  • افزایش محبوبیت برند و ایجاد شهرت
  • ایجاد تعامل و رابطه بهتر با کاربران و مشتریان
  • بهبود نرخ بازگشت سرمایه ROI
  • کسب رنکینگ و رتبه برتر در نتایج موتور جستجو
  • صرفه جویی در زمان و هزینه و دستیابی سریع‌تر به اهداف
  • در دسترس بودن مشاور به صورت مشاوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین و یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ تلفنی

چگونه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم؟

اینکه دیجیتال مارکتینگ به رشد برند و کسب و کار شما سرعت می‌بخشد غیرقابل انکار است. با این حال پروسه رشد از طریق دیجیتال مارکتینگ به خودی خود امری زمان‌بر بوده و به صبوری و شکیبایی احتیاج دارد. با این تفاسیر توصیه می‌گردد در انتخاب مجموعه مشاوره دهنده در زمینه دیجیتال مارکتینگ بسیار حساس و با دقت عمل کنید. انتخاب یک شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ با وعده‌های دروغین و مشاوره‌های ناکارآمد وقت، انرژی و سرمایه شما را تلف می‌کند. متاسفانه صاحبین مشاغلی که گرفتار این موسسات می‌شوند زمانی به اشتباه خود پی می‌برند که دیر شده است.

در جلسات ابتدایی مشاوره قبل از سپردن مجموعه خود به آن موسسه، با متخصصین و مشاوران آن‌ها صحبت کنید و نحوه تعامل و دانش آن‌ها را بررسی کنید. از وب‌سایت آن‌ها بازدید کنید و حتما نمونه کارشان را بررسی کنید. با در نظر گرفتن مواردی می‌توانید برای کسب و کار خود بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ را بیابید. یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ خوب دارای ویژگی‌های ذیل می‌باشد:

  • ارائه توضیحات واضح و شفاف به صورت واقع‌گرایانه در مورد خدمات و نحوه قیمت‌گذاری
  • مشاوره‌های معتبر و مفید ارزان یا رایگان نیستند.
  • مدارای نمونه کار معتبر و واقعی برای معرفی می‌باشند.
  • دارای سوابق خوب بوده و موارد شکایتی و اعتراض حداقلی داشته باشند.
  • نحوه ارائه خدمات براساس نیاز مشتری مثلا مشاوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین و یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ تلفنی
  • تجربه و تخصص مشاور متناسب با حوزه فعالیت شما باشد.

 




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

دیجیتال مارکتینگ

با افزایش دسترسی افراد به اینترنت فضای کسب و کار از مدل سنتی به سبک مدرن تغییر پیدا کرده است. از این رو صاحبین مشاغل و خدمات‌دهندگان با رویکردی جدید به سمت توسعه کسب و کار خود از طریق وب‌سایت‌ها، شبکه‌ها اجتماعی، فروشگاه‌های اینترنتی و غیره روی آورده‌اند.

بدیهی است با افزایش روزافزون طرفداران کسب و کارهای اینترنتی، فضای مجازی به شدت رقابتی شده، و روش‌ها و ابزارهای جدیدی برای تبلیغات و بازاریابی پدید آیند.

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌ای از علم بازاریابی بوده که از طریق اینترنت و فناوری‌های دیجیتال برای تبلیغ و مشتری‌یابی و جذب مخاطب بیشتر تلاش می‌کند. از جمله مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو
  • مدیر کمپین تبلیغاتی
  • متخصص بازاریابی ایمیل
  • طراح UX
  • بلاگر
  • کارشناس شبکه‌های اجتماعی یا ادمین
  • مدیر محتوا و کارشناس محتوای بصری
    و غیره

با داشتن هر کدام از این افراد در تیم دیجیتال مارکتینگ خود همچنان برای پیشبرد اهدافتان نیاز به یک استراتژی صحیح و راهنمایی وجود دارد. در تبلیغات بسیار با مواردی از قبیل مشاوره بازاریابی آنلاین و تلفنی و غیره روبرو شده‌ایم.




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

شغل کریپتو چیست و چگونه میتوانیم وارد بازار کریپتوکارنسی شویم؟

آیا به دنبال فرصت‌های جدید و رونقی نوین در دنیای مالی هستید؟ آیا به تجربه‌ هیجان‌انگیزی در عرصه فناوری بلاکچین و پول‌های دیجیتال علاقه‌مندید؟ اگر پاسخ شما بله است، شغل کریپتو کارنسی مملو از فرصت‌های چشمگیر است که امروزه توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها را به خود جلب کرده‌اند.

در این مقاله، با دو سوال اساسی درباره مشاغل بازار کریپتو کارنسی آشنا خواهیم شد. اولاً،  دقیقاً یک کریپتو کارنسی چه است و چگونه عملکرد آن صورت می‌گیرد؟ ثانیاً، چه مزایا و چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد که می‌توانند شما را به تصمیم‌گیری درباره ورود به این بازار ترغیب کنند یا از آن دور نگه دارند؟

با همراهی ما در این مقاله، شما به‌طور کامل با مفاهیم اساسی کریپتو کارنسی‌ها و شغل کریپتو آشنا می‌شوید و می‌توانید تصمیم‌گیری خود را با اطلاعات کامل‌تر و بهتری انجام دهید. بیایید با هم  سفر هیجان‌انگیز خود را به دنیای پول‌های دیجیتال شروع کنیم.

شغل کریپتو کارنسی چیست؟

شغل کریپتو یک دسته از شغل های جدید در ایران و جهان است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با بلاکچین و پول‌های دیجیتال مرتبط هستند. این مشاغل از طریق تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال به عرصه‌های مختلف اقتصادی و فناوری تأثیر می‌گذارند. برخی از شغل‌های کریپتو کارنسی عبارتند از:

  • توسعه‌دهندگان بلاکچین
  • معامله‌گران ارزهای دیجیتال
  • متخصصان امنیتی بلاکچین
  • مشاوران حقوقی و مالی
  • توسعه‌دهندگان دی‌اپ‌ها (DApps)
  • مدیران اموال دیجیتال
  • طراحان رابط کاربری (UI/UX)
  • تحلیل‌گران در مشاغل بلاکچین

در ادامه با هر یک از این شغل ها به طور کامل آشنا می‌شوید.

توسعه‌دهندگان بلاکچین

افرادی که به طراحی و توسعه بلاکچین‌ها و پروژه‌های مرتبط با آن می‌پردازند.

معامله‌گران ارزهای دیجیتال

کسب‌وکار معامله‌گری ارزهای دیجیتال که تلاش می‌کنند از تغییرات قیمتی این ارزها سود کسب کنند.

متخصصان امنیتی بلاکچین

کسب‌وکارهایی که به محافظت از امنیت شبکه‌های بلاکچین می‌پردازند.

مشاوران حقوقی و مالی

افراد و شرکت‌هایی که به ارائه مشاوره‌های حقوقی و مالی در زمینه مشاغل کریپتو کارنسی و بلاکچین می‌پردازند.

توسعه‌دهندگان دی‌اپ‌ها (DApps)

افرادی که برنامه‌ها و بسترهای توزیع‌شده مبتنی بر بلاکچین را توسعه می‌دهند.

مدیران اموال دیجیتال

افرادی که اموال دیجیتال مشتریان را مدیریت و نگهداری می‌کنند.

طراحان رابط کاربری (UI/UX)

افرادی که به طراحی واسط کاربری برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مرتبط با بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

تحلیل‌گران در مشاغل بلاکچین

افرادی که به تحلیل داده‌ها و تراکنش‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

روش های ورود به بازار ارزهای دیجیتال

ورود به بازار ارزهای دیجیتال و شغل های ارز دیجیتال یک فرآیند جذاب و هیجان‌انگیز است، اما نیازمند برنامه‌ریزی و آگاهی کامل از خطرات و مزایای این بازار است. در زیر چند روش رایج برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال آورده شده است:

  • کارت اعتباری/بانکی: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال و ورود به شغل کریپتو، از طریق انتقال پول از کارت اعتباری یا حساب بانکی است. می‌توانید از صرافی‌ها یا بورس‌های ارزهای دیجیتال آنلاین استفاده کنید.
  • کیف پول‌ها: برای نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری‌شده به طور امن، می‌توانید از کیف پول‌های دیجیتال استفاده کنید. کیف پول‌ها به صورت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری موجود هستند.
  • معامله‌گری: با توجه به ریسک‌ها، معامله‌گری با ارزهای دیجیتال بهتر است که به عنوان یک نوع سرمایه‌گذاری با دقت و برنامه‌ریزی انجام شود.
  • استخراج (ماینینگ): اگر فناوری لازم و منابع مناسب را دارید، می‌توانید با استخراج ارزهای دیجیتال، ارزهای جدید به دست آورید.
  • مشارکت در ICO و IEO: با حضور در Initial Coin Offerings (ICO) یا Initial Exchange Offerings (IEO)، می‌توانید در پروژه‌های مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.
  • تجارت با ارزهای دیجیتال: برخی از کسب‌وکارها و فروشندگان امکان پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت را فراهم کرده‌اند.
  • شرکت در برنامه‌های مکافاتی: برخی از پلتفرم‌ها و کیف پول‌ها برنامه‌های مکافاتی ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توانید با خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال، امتیازها یا تخفیف‌ها دریافت کنید.

مهارت های لازم برای شغل کریپتو کارنسی

برای شغل کریپتو، نیاز به ترکیبی از مهارت‌های فنی، تجاری، و انسانی دارید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا به عنوان یک حرفه‌ای مؤثر در این صنعت عمل کنید. در زیر چند مهارت کلیدی برای شغل در حوزه کریپتو کارنسی آورده شده است:

مفاهیم بلاکچین

آشنایی کامل با مفاهیم بلاکچین، تکنولوژی دیجیتال، تأیید تراکنش‌ها، استخراج بلاک‌ها و امنیت شبکه‌های بلاکچین برای تمام مشاغل بلاکچین ضروری است. مفاهیم بلاکچین برای شغل کریپتو بسیار مهم هستند. بلاکچین، تکنولوژی پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده است و نقش حیاتی در فعالیت‌های کریپتو کارنسی دارد. در ادامه به برخی از دلایل اهمیت مفاهیم بلاکچین برای کسب‌وکارهای کریپتو کارنسی اشاره می‌شود:

  • فهم تکنولوژی پشتیبانی از کریپتو کارنسی‌ها: بلاکچین، اساس کارکرد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. به عنوان یک فعالیت تکنولوژیک پیچیده، فهم عملکرد و پیش‌زمینه آن برای مدیریت کسب‌وکار و اتخاذ تصمیمات استراتژیک بسیار مهم است.
  • امنیت: بلاکچین به عنوان یک سیستم توزیع‌شده و غیرمتمرکز، امنیت بالایی برای تراکنش‌ها و داده‌ها فراهم می‌کند. بدون فهم اصول امنیتی بلاکچین، کسب‌وکارها ممکن است با مشکلات امنیتی مواجه شوند که می‌تواند به دزدیده شدن ارزها یا اطلاعات مهم منجر شود.
  • افزایش شفافیت و شباهت: بلاکچین به عنوان یک دفتر رکورد تراکنش‌ها به طور عمومی در دسترس است و به همین دلیل شفافیت بالایی به تراکنش‌ها اعطا می‌کند. برای کسب‌وکارها، این شفافیت می‌تواند در بهبود اعتماد مشتریان و همچنین رقابت‌پذیری بازار کمک کند.
  • مزیت رقابتی: فهم و استفاده از تکنولوژی بلاکچین می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای کسب‌وکارها عمل کند. استفاده هوشمندانه از این تکنولوژی می‌تواند فرصت‌های جدید را در بازار ایجاد کند و باعث جذب مشتریان جدید و افزایش قدرت رقابتی شود.
  • فرصت‌های جدید: بلاکچین به عنوان یک تکنولوژی نوآوری‌بخش در حال توسعه است و همچنان به فرصت‌های جدیدی برای کسب‌وکارها فراهم می‌آورد. فهم مفاهیم بلاکچین می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا از این فرصت‌ها به نحو بهینه استفاده کنند.

امنیت دیجیتال

امنیت دیجیتال به مجموعه اقدامات، فرآیندها و فناوری‌ها اطلاق می‌شود که طراحی شده‌اند تا اطلاعات، داده‌ها، و فعالیت‌های مرتبط با فضای دیجیتال (اینترنت، شبکه‌ها، سیستم‌های کامپیوتری و ارتباطات الکترونیکی) را در برابر هر گونه حمله، نفوذ، تغییرات ناخواسته و دسترسی غیرمجاز محافظت کند.

در مورد ارزهای دیجیتال، شغل کریپتو و تراکنش‌های بلاکچین، امنیت دیجیتال نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، زیرا این ارزها و تراکنش‌ها بر اساس فناوری‌های رمزنگاری و بلاکچین کار می‌کنند که نیازمند حفظ حریم خصوصی، جلوگیری از تقلب و افشای اطلاعات حساس هستند. روش‌های کنترل امنیتی در ارزهای دیجیتال و تراکنش‌های بلاکچین عبارتند از:

  • رمزنگاری: از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری، اطلاعات مرتبط با تراکنش‌ها و ارزهای دیجیتال رمزگذاری می‌شوند تا تنها افراد مجاز و کلیدهای خصوصی مرتبط با آنها بتوانند آن‌ها را مشاهده و تایید کنند.
  • مدیریت هویت و دسترسی: اطمینان حاصل می‌شود که تنها افراد مجاز به دسترسی به اطلاعات مرتبط با ارزها و تراکنش‌ها دسترسی دارند و هویت آن‌ها مدیریت می‌شود.
  • شبکه‌های امن: ارتباطات بین ارزها، تراکنش‌ها و شبکه‌های مختلف باید از طریق شبکه‌های امن و رمزنگاری شده انجام شود تا از حملات نفوذ و اسپوفینگ جلوگیری شود.
  • امضاء دیجیتال: امضاء دیجیتال به عنوان یک فرآیند کلیدی در ارزهای دیجیتال و تراکنش‌ها، امنیت و اعتبار تراکنش‌ها را تضمین می‌کند.

تحلیل داده‌ها

تحلیل داده‌ها به استفاده از روش‌ها، الگوریتم‌ها و فناوری‌های مرتبط با علم داده‌ها به منظور استخراج اطلاعات، الگوها، و دانش از داده‌ها اطلاق می‌شود. در مورد ارزهای دیجیتال، تحلیل داده‌ها می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار مهم برای فهم بهتر بازار ارزها، پیش‌بینی قیمت‌ها، تشخیص الگوهای تراکنش‌ها و شناسایی تغییرات در رفتار کاربران در شغل کریپتو استفاده شود. از جمله فعالیت‌هایی که تحلیل داده‌ها در ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش‌بینی قیمت‌ها: با تحلیل داده‌های بازار ارزها و نمودارهای قیمتی می‌توان پیش‌بینی‌هایی درباره تغییرات آینده قیمت‌ها انجام داد.
  • شناسایی الگوها: تحلیل داده‌ها به شناسایی الگوهای مختلف در تراکنش‌ها و رفتار کاربران کمک می‌کند که ممکن است نشان‌دهنده رفتارهای غیرعادی یا تقلب باشد.
  • مدیریت ریسک: با تحلیل داده‌های مرتبط با ریسک‌ها و نقاط ضعف ممکن است اقدامات مناسبی برای کنترل ریسک‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال اتخاذ شود.
  • پیگیری تراکنش‌ها: با تحلیل داده‌های مرتبط با تراکنش‌ها می‌توان به صورت دقیق پیگیری تراکنش‌ها و اعتبار آنها را انجام داد.

مهارت‌های برنامه‌نویسی

 در این حوزه‌ها، برنامه‌نویسی نقش بسیار مهمی دارد و آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی از جمله Solidity، Python، Java و غیره برای توسعه و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌ها یا تغییرات در بلاکچین ضروری است.

  • Solidity :Solidity زبان برنامه‌نویسی‌ای است که جهت توسعه قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان امکان تعریف قراردادهای هوشمند با قابلیت اجرای خودکار را فراهم می‌کند و یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه برنامه‌های بلاکچینی است.
  • Python: پایتون یک زبان برنامه‌نویسی عمومی است که به عنوان یک زبان سطح بالا و انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود. از پایتون برای توسعه اپلیکیشن‌های مختلف و همچنین توسعه اسکریپت‌های مورد استفاده در برنامه‌نویسی بلاکچین نیز استفاده می‌شود.
  • Java: جاوا یک زبان برنامه‌نویسی عمومی و قدرتمند است که به صورت گسترده‌ای در توسعه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌شود. در حوزه توسعه بلاکچین نیز می‌توان از جاوا استفاده کرد.

در کل، این عبارت تاکید می‌کند که اگر شما در حوزه توسعه بلاکچین یا اپلیکیشن‌های مرتبط فعالیت می‌کنید، آشنایی با مهارت‌های برنامه‌نویسی مانند Solidity، Python، Java و زبان‌های دیگر، ضروری است تا بتوانید به‌خوبی در این حوزه‌ها عمل کنید و پروژه‌های موفقی را اجرا نمایید.

تحلیل بازار و امور مالی

تحلیل بازار به معنای بررسی و برآورد وضعیت و عملکرد بازار مربوط به ارزهای دیجیتال یا هر نوع بازار مالی دیگر است. این عبارت بیان‌گر نیاز به یک فهم عمیق از مکانیزم‌ها و الگوهای بازار، عوامل تاثیرگذار، روند قیمت‌ها، و عملکرد کلی بازارها است. تحلیل بازار به منظور افزایش شفافیت و درک بهتر شرایط بازار، کمک به تصمیم‌گیری‌های بهتر در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری، و کاهش ریسک‌ها در شغل کریپتو می‌کند.

 

این مهارت‌ها نشان‌دهنده تنوع و چالش‌های موجود در حوزه کریپتو کارنسی هستند. با پیشرفت و رشد بازار، ممکن است نیازمندی‌ها و مهارت‌های لازم برای این شغل‌ها تغییر کنند. به همین دلیل، همیشه به‌روز بودن و آماده برای یادگیری جدید ضروری است.

دانش مالی به معنای مرتبط بودن با امور مالی و مالیاتی، مدیریت دارایی‌ها، ترتیب بودجه، سرمایه‌گذاری، معامله‌گری، و موضوعات مرتبط با اقتصاد و مالیات است. دانش مالی اشاره به شناخت اصول و مفاهیم مالی، تسلط بر محاسبات و ابزارهای مالی، قابلیت اندازه‌گیری و ارزیابی ریسک‌ها و بازده‌ها را دارد. در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری، دانش مالی ضروری است تا به درستی ارزیابی کنید که کجا باید سرمایه‌گذاری کنید و چگونه می‌توانید سودآوری و رشد مالی بیشتری کسب کنید.

پنج تا از معروف ترین شغل های حوزه ارزهای دیجیتال

شغل‌های بسیاری در حوزه ارزهای دیجیتال وجو دارد، اما پنج شغل کریپتو معروف در این حوزه عبارتند از:

  1. توسعه‌دهندگان بلاکچین: توسعه‌دهندگان حرفه‌ای که به طراحی و توسعه بلاکچین‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر آن می‌پردازند.
  2. معامله‌گران ارزهای دیجیتال: افرادی که در معامله‌گری ارزهای دیجیتال و بررسی تغییرات قیمتی آنها فعال هستند.
  3. متخصصان امنیتی بلاکچین: افرادی که به محافظت از امنیت شبکه‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌پردازند.
  4. مشاوران حقوقی و مالی: افراد و شرکت‌هایی که به ارائه مشاوره‌های حقوقی و مالی در زمینه کریپتو کارنسی و بلاکچین می‌پردازند.
  5. تحلیلگران بلاکچین: افرادی که به تحلیل داده‌ها و تراکنش‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌پردازند و با استفاده از اطلاعات به تصمیم‌گیری درباره بازار کمک می‌کنند.

جمع بندی

در این نوشتار با موضوعات مرتبط با حوزه کریپتو کارنسی و ارزهای دیجیتال آشنا شدیم. سپس به شغل کریپتو پرداختیم و نمونه‌هایی از شغل‌های مرتبط با این حوزه را عنوان کردیم. همچنین، راه‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال و مهارت‌های لازم برای کار در این صنعت نیز بررسی شد.

در انتها، باید یادآوری کنیم که حوزه کریپتو کارنسی دارای چالش‌ها و ریسک‌هایی است که برای ورود به این بازار، نیازمند آگاهی کامل از مفاهیم و اصول آن هستید. اما در عین حال، این صنعت فرصت‌های منحصربه‌فردی نیز ارائه می‌دهد که با دانش، تجربه و مهارت‌های مناسب می‌توانید از آن بهره‌برداری کنید.




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:شغل , کریپتو کارنسی , ترید ارز ,
ارسال توسط پول دوست

آموزش راههای انواع سرمایه گذار ی و پولسازی در جهان

در دنیای پیچیده و تغییرپذیر سرمایه‌گذاری، انتخاب بهترین راه برای سرمایه‌گذاری یک چالش بزرگ به نظر می‌آید. بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که سرمایه‌گذاری تنها مناسب افرادی است که در سطوح ثروتمندی قرار دارند، سن‌ بالاتری دارند یا در مراحل پیشرفته‌تری از حرفه‌ی خود هستند. اما واقعیت دور از این تصورات است. وقتی سرمایه‌گذاری آگاهانه انجام شود، یک راه عالی برای افزایش سرمایه‌ی شما خواهد بود. شاید برایتان سوال باشد که باید کجا سرمایه گذاری کنیم؟ در دنیای سرمایه‌گذاری، گزینه‌های زیادی وجود دارد. اما قبل از سرمایه‌گذاری، باید به خوبی با این گزینه‌ها آشنا شویم.

هر سرمایه‌گذاری مزایا و معایبی دارد. بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بستگی به تحمل ریسک، دانش شما از بازار و هدف‌های سرمایه‌گذاری دارد. در بین همه گزینه‌ها، تعدادی از آن‌ها می‌تواند مناسب شما باشد. پس در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین سرمایه گذاری در جهان آشنا شوید.

سرمایه گذاری در جهان چیست؟

سرمایه‌گذاری درواقع یک دارایی است که با هدف رشد پول شما ایجاد شده است. شناخت صحیح سرمایه‌گذاری برای انتخاب بهترین گزینه‌ها حیاتی است. با درست فهمیدن نوع سرمایه‌گذاری، می‌توانیم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.

سرمایه‌گذاری می‌تواند به دو روش درآمد آورده باشد: یکی از طریق فروش دارایی با سود و دیگری از طریق دریافت سود یا بازده از طرح‌های سرمایه‌گذاری. وقتی از سرمایه‌گذاری صحبت می‌شود، مهم است بدانید چه چیزی می‌خواهید و چه انتظاری دارید. با این توضیحات، می‌توانید تصمیم بهتری برای آینده مالی‌تان بگیرید.

اما چرا باید سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری می‌تواند یک منبع درآمد جدید برای شما باشد، بازنشستگی شما را تامین کند یا حتی شما را از یک بحران مالی خارج کند. بالاتر از همه، سرمایه‌گذاری باعث رشد ثروت شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا اهداف مالی‌تان را برآورده کنید و قدرت خرید شما با گذشت زمان افزایش یابد. اما حتی بهترین سرمایه گذاری در جهان هم همراه با ریسک است، پس باید به طور هوشمندانه و با دقت انجام شود.

در ادامه با راه های سرمایه گذاری در جهان آشنا خواهید شد.

بهترین روش های سرمایه گذاری در جهان چیست؟

انتخاب روش مناسب سرمایه‌گذاری بستگی به اهداف و شرایط شما دارد. اما به طور کلی، بهترین سرمایه‌گذاری در جهان شامل موارد زیر می‌شود:

سرمایه گذاری در اوراق قرضه می‌تواند به عنوان بهترین سرمایه گذاری در جهان نام برده شود. این نوع سرمایه‌گذاری به یک نهاد (چه یک شرکت، یک مرکز شهری یا حتی یک دولت) امکان می‌دهد که منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌های خاص خود را جمع‌آوری کند.

پیش‌تصور کنید که یک نهاد محلی از شما می‌خواهد تا در یک طرح عمرانی، مانند ایجاد یک جاده یا بنا، سرمایه‌گذاری کنید.

با توافق به این شکل، آن نهاد وعده می‌دهد که پس از مدت معینی، مانند یک سال یا حتی بیشتر، سرمایه اصلی شما به همراه درآمد ثابتی را به شما بازپرداخت کند. در نهایت، پس از اتمام دوره توافقی، شما سرمایه‌گذاری اولیه‌ی خود را به همراه سود معینی دریافت خواهید کرد.

  • رمز ارز

رمزارزها یکی از روش های سرمایه گذاری در جهان هستند و بسیاری از افراد از طریق آموزش فارکس با رمزارزها و بازارهای مالی آشنا شده‌اند. رمز ارزها، ارزهای دیجیتال نظارت نشده‌ای هستند که بر روی وب‌سایت‌های رمزارز خرید و فروش می‌شوند.

در این زمینه کسب درآمد از بلاکچینرمزارزها، مانند بیت‌کوین یا دوج‌کوین، به دلیل رشد سریع و چشمگیرشان در سال‌های اخیر به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما، همچنان سرمایه‌گذاری بسیار خطرناکی هستند به دلیل بسیاری از عوامل نامعلوم مرتبط با آن‌ها.

یکی از این خطرات احتمال تدابیر دولتی است و یا اینکه رمزارزها هرگز به عنوان یک روش پرداخت رایج پذیرفته نشوند. رمزارزها ممکن است به همان سرعتی که به وجود آمده‌اند نیز ناپدید شوند. به‌طور کلی، سرمایه‌گذاری آگاهانه در رمز ارزها نیز می‌تواند بهترین سرمایه گذاری در جهان محسوب شود.

  • بلاک چین

کسب درآمد از بلاکچین که یکی از جدیدترین انواع سرمایه‌گذاری است، می‌تواند به عنوان بهترین سرمایه گذاری در جهان برشمرده شود. کسب درآمد از بلاکچین به چند شکل صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از:

  • استخراج ارزهای دیجیتال
  • معامله ارزهای دیجیتال
  • ارائه خدمات تحلیل داده
  • استخراج اطلاعات از بلاکچین

در استخراج ارزهای دیجیتال، شما با استفاده از تجهیزات قدرتمند، ارزهای دیجیتال را استخراج کرده و به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. در معامله ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید با خرید و فروش ارزها و استفاده از تغییرات قیمت آن‌ها سود کسب کنید. همچنین، با تحلیل و استخراج اطلاعات از بلاکچین و ارائه خدمات مرتبط با تحلیل داده، می‌توانید درآمدزایی کنید.

  • صندوق‌های قابل معامله در بورس

صندوق‌های قابل معامله در بورس یا همان ETF ها که به طور متداول به آن‌ها اشاره می‌شود، شبیه به صندوق‌های شاخص هستند زیرا یک شاخص معروف را پیگیری می‌کنند و عملکرد آن را منعکس می‌کنند. ولی بر خلاف صندوق‌های شاخص، ETF ها در بازار سهام خرید و فروش می‌شوند.

چون ETF ها در بازار سهام معامله می‌شوند، شما کنترل بیشتری در مورد قیمت خرید آن‌ها دارید و کمترین هزینه را پرداخت می‌کنید. بازدهی شما کاملاً بستگی به عملکرد خوب یا بد شاخصی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، دارد.

همچون دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری، نحوه ورود به بورس بین‌المللی نیز نیازمند دانش، تحقیق و استراتژی مناسب است تا بتوان به بهترین نحو از فرصت‌ها بهره‌برداری کرد.

  • املاک و مستغلات

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را می‌توان بهترین سرمایه گذاری در جهان به حساب آورد. این مسیر، در بسیاری از نقاط جهان، به دلایل مختلفی جذابیت دارد.

  • استقرار و ثبات: نسبت به سایر اشکال سرمایه‌گذاری مانند بازار سهام، املاک و مستغلات اغلب پایدارتر و کم ریسک‌تر هستند.
  • افزایش ارزش با زمان: به طور معمول، ارزش املاک با گذر زمان افزایش می‌یابد، به ویژه اگر در مناطق در حال رشد یا توسعه قرار گیرند.
  • درآمد اجاره: برای کسانی که مسکن یا زمینی را به اجاره می‌دهند، این فرصتی است تا درآمد ثابتی داشته باشند.
  • امکان افزایش ارزش از طریق بازسازی: مالکیت یک ملک به شما امکان می‌دهد تا با انجام بازسازی‌ها و بهبودی‌ها، ارزش آن را افزایش دهید.

کدامیک از روش های ورود به بازار جهانی ریسک پایین تری دارد؟

در دنیای تجارت، راه‌ها و روش‌های متنوعی برای کسب درآمد وجود دارد. یکی از این روش‌ها که همچنین ریسک کمتری دارد، استفاده از حق تولید و نام تجاری است. این روش به چه معناست و چرا برای تجارت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است؟

هنگامی که شرکتی حق تولید، نام تجاری یا روش‌های تولید خود را به یک شرکت دیگر در کشوری دیگر ارائه می‌دهد، این عمل به نام استفاده از حق تولید و نام تجاری شناخته می‌شود. این کار معمولاً با قراردادهای مشخص و قانونی انجام می‌شود.

از مزایای این روش می‌توان به کاهش ریسک، افزایش حضور در بازارهای جدید و بهره‌برداری از تجربه و شهرت شرکت‌های بزرگ اشاره کرد. این روش یک فرصت است برای شرکت‌های کوچک‌تر که می‌خواهند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

معیار های انتخاب بهترین سرمایه گذاری در جهان

شاید برایتان سوال باشد که چگونه باید بهترین راه سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟ انتخاب روش سرمایه‌گذاری جهانی بستگی به اهداف، زمانبندی، تحمل‌پذیری به خطر و دانش سرمایه‌گذار دارد. در ادامه، برخی از معیارهای مهم برای انتخاب روش سرمایه‌گذاری جهانی را بررسی می‌کنیم:

  • هدف سرمایه‌گذاری: اولین و مهم‌ترین قدم در انتخاب روش سرمایه‌گذاری جهانی، تعیین هدف سرمایه‌گذاری است. آیا هدف شما رشد سرمایه است یا درآمد ثابت و پایدار؟ آیا به دنبال تنوع و پراکندگی جغرافیایی هستید یا تمرکز بر بازارهای خاصی را ترجیح می‌دهید؟
  • زمانبندی سرمایه‌گذاری: آیا سرمایه‌گذاری شما کوتاه‌مدت است یا بلندمدت؟ زمانبندی سرمایه‌گذاری می‌تواند تأثیر زیادی بر روش انتخابی داشته باشد.
  • سطح ریسک: تحمل ریسک یک عامل مهم در تعیین روش سرمایه‌گذاری است. بازارهای سرمایه جهانی به طور کلی به دو دسته سرمایه‌گذاری پر ریسک و کم ریسک تقسیم می‌شوند. سرمایه‌گذاری در بازارهای پر ریسک می‌تواند بازدهی بالاتری داشته باشد، اما همچنین با ریسک بیشتری همراه است. در مقابل، سرمایه‌گذاری در بازارهای کم ریسک معمولاً بازدهی پایین‌تری دارد، اما میزان ریسک کمتری دارد.
  • شرایط بازار: شرایط بازار نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر روش سرمایه‌گذاری جهانی داشته باشد. شرایط اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی هر کشور و منطقه می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بازدهی سرمایه‌گذاری را تحت تأثیر قرار دهد.

برای انتخاب بهترین سرمایه گذاری در جهان، بهتر است که معیارهای ذکر شده را حتما در نظر بگیرید.

 

استراتژی ورود به بازار سرمایه گذاری جهانی

وقتی شرکت‌ها تصمیم به حضور در بازارهای جهانی می‌گیرند، معمولاً ابتدا با یک رویکرد کم‌ریسک شروع می‌کنند. با کسب تجربه و موفقیت، ممکن است به روش‌هایی با ریسک و سرمایه‌گذاری بیشتر بپردازند.

۱- صادرات

  • صادرات به معنای ارسال کالاهای تولید شده در یک کشور به یک کشور دیگر برای فروش آن‌ها است. این روش می‌تواند به عنوان بهترین سرمایه گذاری در جهان نام برده شود. صادرات برای برای بسیاری از افراد جذاب است چون:
  • محصولاتی که در بازار داخلی به حد اشباع رسیده‌اند، می‌توانند در بازار جهانی موفق باشند.
  • برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به جای ساخت محصول جدید، محصولات موجود خود را صادر کنند.
  • و در نهایت، برخی از شرکت‌ها به دلیل کم‌تر بودن رقابت در کشورهای دیگر مایل به صادرات هستند.

شرکت‌های کوچک ترجیح می‌دهند محصولات خود را صادر کنند چرا که کمترین ریسک را دارد و همچنین هزینه‌های کمتری نیز دارد.

۲- لایسنسینگ

وقتی یک شرکت به یک شرکت دیگر در کشوری دیگر اجازه می‌دهد تا از فرآیند تولید، نام تجاری یا دانش خاص خود استفاده کند، به این فرآیند لایسنسینگ گفته می‌شود. در عوض، شرکت مادر از شرکت دوم هزینه‌ای دریافت می‌کند. این روش برای شرکت‌هایی که می‌خواهند با هزینه کم وارد بازار جهانی شوند، مفید است.

برخی شرکت‌ها ممکن است تصمیم به لایسنسینگ یا گرفتن حق امتیاز بگیرند، زیرا تولید محصول در کشور دیگر ممکن است به دلیل موانعی چون کمبود سرمایه یا محدودیت‌های دولتی سخت باشد. اما این روش هم ریسک‌های خود را دارد. مثلاً اگر محصولات با کیفیت کمتری در کشور دیگر ساخته شوند، می‌تواند به نام تجاری اصلی آسیب بزند. به علاوه، سود حاصل از این روش ممکن است کمتر از سایر روش‌ها باشد.

شرکت‌های معروفی مانند مک‌دونالدز با استفاده از فرانچایز در کل دنیا شعبه‌های زیادی دارند و با موفقیت در بازارهای مختلف فعالیت می‌کنند. به‌طور کلی، گرفتن حق امتیاز هم می‌تواند بهترین سرمایه گذاری در جهان برای شما باشد.

۳- سرمایه‌گذاری مشترک

سرمایه‌گذاری مشترک، همکاری بین یک شرکت داخلی و خارجی است که هر دو در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و هر دو روی پروژه کنترل و مالکیت دارند. شریک خارجی دانش بازار، ارتباطات تجاری و دسترسی به منابع دیگر در کشور مقصد را فراهم می‌آورد. این روش، نسبت به سایر راه‌های ورود به بازار، ریسک بیشتری دارد. برخی کشورها ممکن است تمام پروژه‌های تجاری را ملزم به مالکیت جزئی توسط شرکاء تجاری داخلی کنند. این نوع شراکت‌ها می‌تواند حتی در چند کشور هم زمان انجام شود، این زمانی رایج است که شرکاء تجاری برای انجام تجارت در یک منطقه جهانی با هم همکاری می‌کنند.

۴- سرمایه‌گذاری مستقیم

سازمان‌های چندملیتی گاهی تصمیم می‌گیرند به طور مستقیم در کشورهای دیگر فعالیت کنند و واحدهای تولیدی یا بازاریابی خود را ایجاد کنند. با این کار، شرکت‌ها به طور فعال و موثرتری در بازار حضور پیدا می‌کنند. ین هم یک استراتژی پرریسک است زیرا نیاز به درک کامل از شرایط تجاری و سنن در یک کشور خارجی دارد.

۵- واسطه‌های تجاری

اگر یک شرکت منابع یا تخصص لازم برای ورود به یک بازار خارجی را نداشته باشد، می‌تواند واسط‌های تجاری را استخدام کند که ارتباطات و روابط لازم در آن بازارها را دارند. این واسطه‌ها معمولاً کالاهای تولیدی در یک کشور را را با نرخی پایین تولیدکننده خریداری کرده و سپس آن‌ها را در بازارهای خارجی دوباره به فروش می‌رسانند.

نتیجه‌گیری

در دنیای پیچیده سرمایه‌گذاری، انتخاب بهترین سرمایه گذاری در جهان به شرایط و اهداف هر فرد بستگی  دارد. از سرمایه‌گذاری در رمز ارزها گرفته تا سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارهای خارجی، همه‌ این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. برای حداکثر رساندن منافع و کمترکردن ریسک‌ها، مهم است که فرد به درستی با بازار، فرصت‌ها و چالش‌های مرتبط آشنا باشد. به طور کلی، موفقیت در سرمایه‌گذاری به درک عمیق بازار، انتخاب استراتژی مناسب و همچنین پیوسته سازی منابع موجود بستگی دارد.




ارسال توسط پول دوست

آموزش نوشتن یک بیزینس پلن قدرتمند و برنده

  در دنیای پر هیاهوی کسب‌وکارهای امروزی، برای رشد و موفقیت بلندمدت نیاز به یک بیزینس پلن قوی و جامع امری حیاتی است. بیزینس پلن، به شما کمک می‌کند تا به بررسی دقیق بازار و رقبا بپردازید و راه‌های مناسبی را برای مزیت رقابتی و جذب مشتریان بیشتر ایجاد کنید. در این مقاله دکتر ویز قصد داریم تا آموزش دهیم که چگونه بیزینس پلن بنویسیم. پس با ما همراه باشید.

بیزینس پلن چیست؟

بیزینس پلن چیست؟ یک سند مکتوب است که نقشه و برنامه شما برای آینده کسب‌وکارتان را نشان می‌دهد. بیزینس پلن می‌تواند به‌عنوان یک ابزار کاربردی برای کارمندان و مدیران برای رسیدن به اهدافشان استفاده شود. همچنین، این طرح می‌تواند برای جذب نظر سرمایه‌گذاران، جلب‌توجه خوانندگانی که ممکن است به‌عنوان سرمایه‌گذاران پتانسیل در نظر گرفته شوند، مورداستفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، بیزینس پلن می‌تواند به‌منظور جذب کارمندان کلیدی، ایجاد چشم‌انداز برای توسعه مشاغل جدید، مذاکره با تأمین‌کنندگان و حتی به مدیران در درک عمیق‌تر هویت شرکت و بهبود مدیریت شرکت کمک کند.

به‌طور کلی، بیزینس پلن بر اساس اطلاعات موجود و برنامه‌ریزی دقیق، نقشه راهی را برای رسیدن به اهداف کسب‌وکارتان تعیین می‌کند. این سند شامل بخش‌هایی مانند توصیف کسب‌وکار، تحلیل بازار، استراتژی بازاریابی، ساختار سازمانی، مدیریت مالی و پیش‌بینی‌های مالی می‌شود. با آموزش این که چگونه بیزینس پلن بنویسیم، شما می‌توانید راهنمایی دقیقی برای موفقیت بیشتر در کسب‌وکارتان داشته باشید.

چرا باید یک بیزینس پلن تدوین کنیم؟

نوشتن طرح کسب‌وکار یک بررسی جامع از بیزینس شما، فراهم می‌کند، از جمله شناخت هدف‌ها و خواسته‌های مشتریان، تعیین بازار هدف، استراتژی قیمت‌گذاری و شرایط رقابتی. همچنین، نوشتن طرح کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد تا نقاط قوت، فرصت‌ها، ضعف‌ها و مسائلی که باید پیش‌بینی و به آنها پاسخ داد، را شناسایی کنید.

 طرح کسب‌وکار به‌صورت مکتوب و گزارشی که تهیه می‌شود، توانایی شما در مدیریت کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد و به شما اجازه می‌دهد به‌منظور جلوگیری از انحراف‌ها و بروز مشکلات، تمرکز کنید. علاوه بر این، طرح کسب‌وکار به شما این امکان را می‌دهد تا نیازهای مالی را تعیین کنید و منابع مالی موردنیاز را تأمین کنید. همچنین، با یادگیری چگونه بیزینس پلن بنویسیم، شما وسیله‌ای برای ارتباط با اعضاء گروه مدیریتی، جذب کارکنان جدید، اطلاع‌رسانی به کارکنان و شرکای تجاری، و همچنین ارائه اطلاعات به قرض‌دهندگان و اعطاء‌کنندگان تسهیلات مالی دارید.

بهترین زمان نوشتن بیزینس پلن

بهترین زمان برای نوشتن طرح کسب‌وکار، زمانی است که کارآفرین برای مذاکره با مشتریان آماده می‌شود و محصول خود را جهت ورود به بازار آماده می‌کند. همچنین برای انجام فعالیت‌های بازاریابی آماده می‌شود، نوشتن بیزینس پلن در این بازه زمانی احتمال دریافت سرمایه را ۲۷ درصد افزایش می‌دهد.

یک طرح کسب‌وکار خوب باید به طور جامع فرصت‌های کسب‌وکار را توضیح دهد، مشتریان را به طور کامل معرفی کند، مزایای استارتاپ نسبت به رقبا را شرح دهد و طرح درآمدی کسب‌وکار را بازگو کند.

به‌هرحال لازم است به اهمیت زمان‌بندی در نوشتن طرح کسب‌وکار توجه کنید. بیزینس پلن نباید زودتر از زمان مناسب نوشته شود و نیز زمان زیادی برای نوشتن آن صرف نشود. برای کسب بهترین نتیجه، باید هم‌زمان با سایر فعالیت‌های استارتاپ انجام شود. این قوانین باید توسط همه کارآفرینان و مدیرانی که در بازاری با شرایط متغیر فعالیت می‌کنند رعایت شود.

 

چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟

برای پاسخ به سؤال اینکه چگونه طرح تجاری بنویسیم، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

Cover Letter-1

Cover letter یا نامه پوششی، هدفی مشابه ارسال رزومه به یک شرکت دارد. شما باید در این نامه، بیزینس پلن خود را به خواننده معرفی می‌کنید. به دلیل اینکه هدف شما این است که ایده کسب‌وکار خود را به سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، شرکا، کارمندان و سایر ذی‌نفعان بازاریابی کنید، تمامی بخش‌های طرح باید برای خواننده جذاب باشند. برخی از عناصری که در کاور لتر باید لحاظ شوند عبارتند از:

  • آدرس گیرنده
  • تاریخ
  • اطلاعات شما
  • سلام (از نام خاصی مانند «آقای محمدی عزیز» استفاده کنید)
  • بدنه (به‌وضوح اعلام کنید که یک بیزینس پلن برای کسب‌وکار خود ارسال می‌کنید و اینکه به دنبال حمایت مالی برای ایده کسب‌وکار خود هستید. بیان کنید که چه انتظاری از خواننده دارید و دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. همچنین، اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.)
  • قدردانی
  • امضا

۲-صفحه عنوان

در صفحه عنوان بیزینس پلن، از رنگ‌ها و حاشیه‌های فانتزی غیرضروری خودداری کنید و به‌سادگی تمرکز کنید. عناصری که باید در صفحه عنوان قرار دهید عبارتند از:

  • لوگوی کسب‌وکار (اگر دارید)
  • نام کسب‌وکار
  • نام مؤسس
  • کلمات «بیزینس پلن»
  • تاریخ

۳-خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی باید به‌عنوان صفحه آغازین بیزینس پلن قرار گیرد و نباید که آن را از دست بدهید. هیچ سرمایه‌گذار جدی‌ای بیزینس پلن را بدون خلاصه اجرایی نمی‌خواند. خلاصه اجرایی، طرح آسانسور بیزینس پلن شماست. باید توانایی جلب‌توجه سرمایه‌گذاران، خلاصه‌کردن کسب‌وکار خود و اثبات قابلیت اجرایی برنامه خود را داشته باشید.

از آنجایی‌که، شما می‌خواهید سرمایه‌گذاران خود را در داستان خود جذب کنید و نشان دهید کسب‌وکار شما دارای قابلیت رشد، محصولات و مخاطبانی برای حمایت از آن است؛ بنابراین، در خلاصه اجرایی از جملات کوتاه و نقاط گلوله استفاده کنید. سعی کنید اطلاعات مهم را بدون درگیرشدن در جزئیات ثبت کنید.

هر بخش از خلاصه اجرایی به‌عنوان نمونه‌ای از فصل‌های بعدی گزارش کسب‌وکار شما عمل می‌کند. اطلاعات مهم را بدون ازدست‌دادن توجه سرمایه‌گذاران خود، به طور مختصر و مفید منتقل کنید.

چگونه بیزینس پلن تک ‌صفحه ‌ای بنویسیم؟

طرح کسب‌وکار یک‌صفحه‌ای یک نمونه اجمالی از بیزینس پلن است که در یک صفحه قابل تشریح است. این نوع چگونگی تبیین طرح کسب و کار معمولاً برای افرادی است که به جزئیات و جامعیت طرح نیاز ندارند و فقط به اطلاعات کلی مربوط به فروش و سود علاقه دارند. مخاطبان طرح کسب‌وکار یک‌صفحه‌ای عموماً افرادی هستند که در حوزه‌هایی مثل تجزیه‌وتحلیل، برندسازی و مدیریت ریسک کار نمی‌کنند. برای ساختار یک طرح کسب‌وکار یک‌صفحه‌ای می‌توانید به مواردی مانند مشکل، راه‌حل، مدل کسب‌وکار، بازار هدف، مزیت رقابتی، تیم مدیریت، خلاصه مالی و بودجه موردنیاز اشاره کنید.

مشاوران کسب و کار چگونه در تدوین بیزینس پلن کمک می کنند؟

مشاوره کسب و کار در تدوین بیزینس پلن (Business Plan) به شما به‌عنوان کارفرما کمک می‌کند تا یک طرح کامل و حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود ارائه دهید. آنها تجربه و اطلاعات لازم را دارند تا به شما در ایجاد یک برنامه استراتژیک برای راهبری کسب‌وکار کمک کنند.

مشاوران کسب‌وکار با بررسی و تجزیه‌وتحلیل بازار، رقبا، مشتریان و محصولات/خدمات راهنمایی شما را در تحلیل وضعیت فعلی و آینده کسب‌وکار می‌کنند. مشاوران کسب‌وکار به شما در ارائه راهکارها و استراتژی‌های مناسب برای رشد و موفقیت کسب‌وکار کمک می‌کنند. آنها می‌توانند نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی کرده و راهکارهایی برای بهبود عملکرد و رقابت‌پذیری ارائه دهند.

مشاوران کسب‌وکار باتوجه‌ به تجربه و دانش خود، به شما در تدوین یک بیزینس پلن جامع و راهبردی کمک می‌کنند تا بتوانید کسب‌وکارتان را رشد دهید.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مشاغل اینترنتی موفق

معیارها و عوامل بسیار زیادی برای جدا کردن کسب و کارهای موفق و ناموفق وجود دارد اما برخی از آن‌ها نسبت به دیگر معیارها مهم‌تر هستند. در ادامه این مطلب مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می‌شود را برای شما آورده‌ایم.

۱- سریع‌‌ تر کردن زمان سوددهی

مشاغل اینترنتی موفق زیادی در سطح اینترنت وجود دارد که زمان زیادی از تاسیس آن‌ها نمی‌گذرد اما به درآمد پایدار و مناسبی رسیده‌اند. نکته مهم در کسب و کارهای اینترنتی این است که مبانی استارت آپی را به صورت درست و اصولی طی کنند چرا که در غیر این‌صورت ممکن است استارت آپ در مراحل مختلف دچار مشکلات مالی شود.

معمولا کارهای اینترنتی کمی زمان‌بر هستند و بعد از گذشت حداقل یکی دو سال زمان، به رشد می‌رسند اما ممکن است به کمک روش‌هایی، زمان سوددهی کسب و کارهای آنلاین را سریع‌تر کرد. سریع‌تر کردن روش‌های سوددهی کار آسانی نیست و بسته به هر کسب و کاری متفاوت است اما باید در نظر داشته باشید که این روش‌ها فقط توسط متخصصان کسب و کاری باتجربه قابل اطمینان است.

 

۲- حمل و نقل

یکی از وجوه تمایز کسب و کارهای موفق و غیرموفق موضوع حمل و نقل یا لاجستیک کالاهای ارسالی مشتریان است. معمولا مشتریان ترجیح می‌هند تا کالاهای خریداری‌ شده‌شان در سریع‌ ترین زمان ممکن به دست‌شان برسد. به همین دلیل قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و فروش اینترنتی محصولات باید به فکر مباحث حمل و نقلی آن باشید.

البته شرکت پست ملی ایران بیش‌تر کالاها را با کمترین هزینه به دورترین نقاط کشور ارسال می‌کند اما برخی از کالاها مانند کالاهای خوراکی و دارویی نیازمند یک سیستم ارسال سریع‌تر هستند. همچنین در نظر داشته باشید که معمولا مواد خوراکی قابل ارسال با پست نیستند مگر خشک‌بار و خوراکی‌هایی شبیه آن.

۳- پشتیبانی قوی

اگر کسب و کار اینترنتی شما یک شرکت خدماتی است و کالایی را ارسال نمی‌کند کار شما سبک‌تر است اما معمولا در شرکت‌های خدماتی مباحث پشتیبانی اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. معمولا مشتریان می‌خواهند در کم‌ترین زمان ممکن از طرف شرکت مذکور خدمات و پشتیبانی دریافت کنند به همین دلیل بهتر است سعی کنید یک تیم پشتیبانی قوی برای کسب و کار آنلاین‌تان در نظر بگیرید.

البته بهتر است در نظر داشته باشید که معمولا داشتن یک تیم پشتیبانی هزینه‌های زیادی دارد و در شروع کار می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده‌‌تان استفاده کنید.

۴- جذب سرمایه گذار

اگر در مراحل مختلف توانستید به هدف‌های مشخص‌ شده‌تان برسید بهتر است کم‌کم به فکر جذب یک سرمایه‌گذار باشید. معمولا سرمایه‌گذاران به دنبال جذب استارت آپ‌های نوپا و پیش‌رو هستند. البته اگر می‌خواهید به دنبال جذب سرمایه بروید بهتر است از قبل اطلاعات زیادی در مورد نحوه مذاکره با سرمایه‌گذار به دست بیاورید.

 

سوالات متداول

مشخص کردن حوزه کاری و تخصص خود. با مشخص کردن حوزه کاری یا به اصطلاح فیلد کاری خود در واقع اولین قدم مهم و اساسی را برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود با موفقیت برداشته اید.
 
قدم دوم که در رابطه با این امر باید برداشته شود، مشخص کردن بستر مورد نظرتان جهت فعالیتتان به صورت اینترنتی می‌باشد. باید مشخص کنید که برای معرفی خدمات خود از کدام بستر می‌خواهید استفاده کنید.
 
تدریس آنلاین یا اینترنتی راه اندازی کانال تلگرامی سایت دانلود موزیک سایت آموزشی سایت فروشگاهی پشتیبانی سایت تولید محتوا ساخت و فروش حساب کاربری

 




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

میزان و نحوه کسب درآمد در مشاغل آنلاین

اگر بخواهید در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کنید باید بدانید که درآمد شما مشخص نیست و بستگی به عملکرد شما در این کار دارد. معمولا درآمد کسب و کار اینترنتی در ایران بسیار بهتر از کارمندی است اما بهتر است بدانید زمانی این اتفاق می‌افتد که شما بتوانید مهارت‌های لازم را کسب کنید.

افراد فعالیت کننده در کسب و کارهای اینترنتی در ۲ حالت درآمد دارند، حالت اول زمانی است که شما مدیریت یک مجموعه را برعهده دارید و حالت دوم هم زمانی است که شما می‌خواهید در زیر مجموعه یکی از این شرکت‌ها فعالیت کنید.

با این اوصاف اگر بخواهید به‌عنوان کارمند در یکی از شرکت‌های اینترنتی فعالیت کنید بسته به میزان کاری که انجام می‌دهید از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنید و اگر هم به‌عنوان کارآفرین فعالیت دارید هیچ سقف مشخصی برای میزان درآمد شما ندارد.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

وظایف هر فرد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در یک کسب و کار اینترنتی در شروع کار افراد وظایف مشخصی دارند و چون قرار است کل کارهای تیم توسط یک گروه کوچک انجام شود باید هر فرد توانایی‌های خود را بشناسد و باتوجه به وظایفی که دارد باید کسب و کار را پیش ببرد.

از طرف تیم دکتر ویز پیشنهاد می‌کنیم که در شروع کسب و کار اینترنتی تعداد افراد تیم‌تان زیاد نباشد و نهایتا همین ۳ نفری باشد که گفتیم. همچنین در شروع کسب و کار نیاز نیست تا شما و باقی اعضای تیم‌تان بسیار حرفه‌ای باشید و همان‌طور که گفته شد می‌توانید نیازهای ابتدایی‌تان را با آموزش‌های موجود در بازار کسب کنید.

طبق تحقیقاتی‌ که در شروع قرن ۲۱ صورت گرفت محققان به این نتیجه رسیدند که بهترین تعداد افراد تیم در شروع کسب و کار بین یک تا سه نفر است و این یک تا سه نفر باید باتوجه به نیازهای تیم انتخاب شوند.

وظیفه فرد فنی (technical man)

فرد فنی در کسب و کار باید توانایی زیادی در مباحث سایت و برنامه‌نویسی داشته باشد. البته در استارت‌آپ‌ها معمولا سایت‌های وردپرسی و جوملا استفاده می‌شود تا بار فنی به حداقل برسد اما به‌هرحال باید سعی کنید شخصی را برای کارهای فنی تیم‌تان داشته باشید.

بهتر است فرد فنی‌ توانایی ساخت یک وب‌ سایت به‌ صورت پایه‌ ای را هم داشته باشد تا بتوانید در زمان توسعه کسب و کارتان باحداقل هزینه یک سایت مناسب داشته باشید که به‌صورت تخصصی برای کسب و کار اینترنتی شما نوشته شده است. معمولا در بسیاری از کسب و کارهای بزرگ شخص فنی بعد از مدتی از تیم جدا می‌شود و یا اگر به‌صورت جدی به آن استارت‌آپ علاقه داشته باشد به‌سراغ مباحث کسب و کاری می‌رود تا بتواند در تصمیم‌گیری‌های بزرگ، شرکت نظر دهد.

وظیفه فرد دیجیتال مارکتر (digital marketer)

شخص دیجیتال مارکتر هم در کسب و کارها وظیفه دارد تا از هر نظر اوضاع سایت و شبکه‌های اجتماعی را بهبود ببخشد. این شخص واسطی بین فرد بیزنسی و شخص فنی است. دیجیتال‌ مارکتر تیم در شروع کسب و کار آنلاین فشار زیادی را تحمل می‌کند چراکه باید بتواند از سئو تا رابط کاربری سایت را بهبود ببخشد.

همچنین این شخص باید شبکه‌های اجتماعی را نیز مدیریت کند که برای شروع کار واقعا وظایف سنگینی است.

وظیفه فرد کسب و کاری (business man)

فرد کسب و کاری یا همان شخص بیزنسی در کسب و کار باید بتواند تمامی موضوعات مالی را کنترل کند و همچنین استراتژی‌های کلان را هم مشخص کند. این شخص باید توانایی زیادی در مدیریت بحران داشته باشد تا بتواند کسب و کار اینترنتی را در مواقع حساس نجات دهد. در بیش‌تر استارت‌آپ‌ها شخص کسب و کاری به‌عنوان مدیرعامل مجموعه فعالیت می‌کند.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نکات مهم در کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین در سال‌های اخیر ایران توانسته است تا اشتغال زیادی را برای مردم ایجاد کند به همین خاطر در این سال‌ها مردم بهتر توانسته‌اند با کسب و کارهای اینترنتی ارتباط برقرار کنند. برای این‌که بتوانید به بالاترین حد بازده کسب و کار اینترنتی برسید باید از هزینه کردن نترسید و متناسب با نیاز کسب و کار هزینه کنید. زمانی‌که می‌خواهید توسعه کسب و کارتان را شروع کنید باید قبل از هرکاری بررسی کنید که آیا توسعه این کسب و کار درست است یا خیر.

علت شکست بسیاری از کسب و کارهای نوپا این است که در زمان توسعه نتوانسته‌اند به‌خوبی بررسی‌های لازم را انجام دهند و همین عامل باعث شکست زودهنگام آ‌ن‌ها شده است. در کسب و کارهای اینترنتی نوپا هزینه‌ها باید به شدت کنترل شود و مدیر مجموعه باید توانایی بالایی در مدیریت هزینه‌ها داشته باشد.

فرض کنید شما در یک شهرستان زندگی می‌کنید و قرار است یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنید. در این هنگام باید حوزه کاری‌تان را مشخص کنید و پس از مشخص شدن آن چالش‌های آن را بررسی کنید.

در بسیاری از موارد کسب و کارهای اینترنتی با چالش‌های رقیب سنتی مواجه هستند که این موضوع باعث شده است تا هیچ ارزش پشنهادی در کار اینترنتی وجود نداشته باشد و ناچارا به سمت همان کسب و کار سنتی می‌رود تا نیاز خود را تامین کند. در این حالت نیز کسب و کار اینترنتی دچار شکست می‌شود.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه، شدنی است؟

زمانی‌که صحبت از کسب و کارآنلاین می‌شود برای بسیاری از افراد این سوال پیش‌ می‌آید که با چقدر هزینه می‌توان یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرد؟!

البته اگر کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه را به‌معنای هزینه صفر تومان در نظر بگیریم قطعا چنین چیزی شدنی نیست اما به شما اطمینان می‌دهیم که شروع کسب و کار آنلاین کم‌تر از یک میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. البته این موضوع شدیدا به آموزش شما هم بستگی دارد و اگر بخواهید یک آموزش درست و حسابی را تجربه کنید باید در حدود ۵ میلیون تومان هزینه کنید.

خوشبختانه کسب و کار اینترنتی در شهرستان، برای ساکنین غیرتهرانی هم فراهم است و بسیاری از دوره‌های بزرگ ایران یک دوره غیرحضوری هم دارند که می‌تواند برای افراد در شهرستان ها بسیار مفید باشد.

برویم سراغ ادامه بحث؛ زمانی‌که شما می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی را آغاز کنید باید بتوانید یک سایت را باکمترین هزینه راه‌اندازی کنید البته اگر قرار است بستر فعالیت شما گوگل نباشد می‌توانید یک پیج اینستاگرام هم بسازید و فعالیت ابتدایی خود را در آن شروع کنید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید کسب و کار شما اعتبار داشته باشد حتما در ادامه کارتان به یک سایت نیاز خواهید داشت. همان‌طور که گفته شد برای ساخت یک کسب و کار اینترنتی موفق باید یک تیم حداقل ۲ نفره باشید. افراد حاضر در یک تیم برای موفقیت کسب و کار آنلاین باید بتوانند دارای مهارت‌های زیر باشند و باتوجه به نیازهای ابتدایی یک کسب و کار و این مهارت‌ها بهترین حالت وجود ۳ نفر در تیم است. این سه نفر باید ویژگی‌های مکملی داشته باشند اما تخصص داشتن در سه موضوع زیر بسیار اهمیت دارد.

۱ـ شخص فنی

۲ـ شخص بیزنسی و کسب و کاری

۳ـ شخص دیجیتال مارکتر




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

گام اول آموزش کسب و کار اینترنتی

بسیاری از افراد تصمیم به شروع راه‌‌ اندازی کسب و کار اینترنتی‌ می‌کنند اما نمی‌دانند که که باید از کجا شروع کنند و اصلا به چه ابزاری نیاز دارند تا بتوانند انواع کسب و کار اینترنتی‌ را راه‌اندازی کنند. به‌عنوان یک راهنمایی لطفا در نظر داشته باشید که کسب و کار اینترنتی اصول خاص خود را دارد و افرادی که به‌هر صورت از شما پول می‌گیرند و قول یاد دادن کسب و کار اینترنتی رایگان را می‌دهند در بسیاری از موارد قصد سواستفاده کردن دارند.

اگر می‌ خواهید این آموزش‌ها را طی کنید بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید. همچنین برای دانستن کیفیت دوره می‌توانید از اشخاصی که در دوره‌های قبل این موسسات شرکت کرده‌اند سوال کنید. نحوه مصاحبه شغلی را فرا بگیرید.

اما برویم سراغ آموزش کسب و کار اینترنتی. در هنگام شروع کسب و کار اینترنتی باید به سراغ حرفه مورد نظرتان بروید و ببینید که اصلا قرار است در چه حوزه‌ای کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید. البته در بعضی از موارد هم ممکن است افراد هیچ ایده‌ای برای شروع کسب و کار نداشته باشند و به همین خاطر سعی می‌کنند که پس از آموزش دیدن و به‌‌ سراغ ایده بروند.

توصیه می‌کنیم که ابتدا ببینید به چه شاخه‌ای علاقه دارید و سپس از افراد خبره مشورت بگیرید که آیا می‌توان در حوزه مورد علاقه شما کسب و کار اینترنتی ایجاد کرد یا خیر؛ سپس به‌سراغ آموزش دیدن بروید و در هنگام آموزش دیدن سعی کنید یک نمونه ساده از این نوع کسب و کار را باکمترین هزینه اجرا کنید و از آن بازخورد بگیرید.

اگر می‌خواهید انواع کسب و کار اینترنتی رایگان‌ را به شکل اصولی پیگیری کنید مطمئن باشید که نمی‌توانید به‌تنهایی یک کسب و کار اصولی را پایه‌گذاری کنید. در مسیر ساخت یک کسب و کار موفق نیاز به تیم‌سازی دارید و تیم‌سازی نیاز به دانستن اصولی دارد که باید با آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشید.

چرا که در این مسیر بسیاری از افراد یک هم‌تیمی را براساس ملاک‌های اشتباهی انتخاب می‌کنند که باعث می‌شود در آینده‌ای نه‌چندان دور وقت و هزینه‌های‌ زیادی را از دست بدهند.

آموزش دیدن یک طرفه باعث می‌شود تا نکات آمورشی مهم به فراموشی سپرده شوند و نتوانید بهره‌ی کاملی از آموزش‌ها ببرید. پس تا این‌جای کار قرار شد که آموزش‌های مورد نیازتان را شروع کنید و سپس سعی کنید تا یک نمونه‌ی ساده از کسب و کارتان را در فضای اینترنت ایجاد کنید. حالا در ادمه با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات بیش‌تری را در مورد کسب و کار آنلاین به‌دست آورید.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی چیست؟

انواع ایده کسب و کار اینترنتی که ما در این مقاله به شما معرفی کردیم می‌توانند مزایای بسیار زیادی برایتان به همراه داشته باشند. حال به منظور آشنایی بیشتر شما با این مزایا قرار است در ادامه این بخش آن‌ها را به شما معرفی کنیم:

استقلال در شغل

همانطور که می‌دانید کار کردن در بستر اینترنت شغلی رایگان است که در آن افراد می‌توانند کارهایی را که به آن علاقه دارند و با مهارت‌ های آن‌ ها نیز سازگار است را انتخاب کنند و مشغول به کسب درامد از آن شوند. به عنوان مثال می‌ توان به گروه‌های آنلاین فروش محصولات اشاره کرد که این روزها در تمامی کشورهای جهان گسترش یافته‌ اند و دلیل این گسترش نیز بازار بزرگ و تجارت بی حد و مرز به واسطه اینترنت است.

همچنین شما با مشغول شدن در یک کار اینترنتی دیگر همانند شغل‌ های سنتی مدام مجبور به گوش کردن دستورات کارفرمایتان نیستید و از استقلال کامل برخوردارید.

ساعات کاری انعطاف پذیر

یکی از دلایل اصلی که افراد تصمیم می‌گیرند به خاطر آن یک شغل اینترنتی را انتخاب کنند ساعات کاری منعطف آن است. همانطور که می‌دانید تاریخ و یا ساعت مشخصی برای کار کردن شما در اینترنت وجود ندارد. شما می‌توانید با توجه به تاریخی که باید پروژه‌تان را تحویل دهید و بنابر سلیقه خود ساعت کاری معینی را برای خود انتخاب کنید.

البته فراموش نکنید که درست است که شما همانند شغل‌های سنتی مجبور به آماده شدن و رفتن به سرکار در ساعت مشخصی نیستید اما به منظور پیشبرد هرچه بهتر پروژه‌های خود موظفید تا به صورت منظم و در ساعاتی مشخص بنابر سلیقه خود آماده به کار شوید.

داشتن اوقات فراغت بیشتر

با انتخاب هر یک از انواع ایده کسب و کار اینترنتی که در بالاتر به شما معرفی کردیم شما دیگر می‌توانید وقت بیشتری را به خود اختصاص دهید و از اوقات فراغتتان در کنار خانواده و یا دوستان استفاده کنید.

نداشتن هیچ گونه لباس رسمی

محدود نشدن به یک یونیفرم و لباس رسمی به منظور انجام وظایف می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. شما با شروع  یکی از انواع کسب و کار اینترنتی رایگان دیگر حتی با لباس خواب خود نیز می‌توانید مشغول به کار شوید. البته علاوه بر نداشتن لباس رسمی شما دیگر محدودیت مکان فیزیکی نیز ندارید که بسیار فوق العاده است. شما حتی می‌توانید به هنگام سفر نیز کار کنید و یا اینکه  از روی تخت‌خوابتان پروژه‌ها را هدایت کنید.

بازده مالی مناسب

این نکته را بدانید که تمامی شغل‌های اینترنتی بازه دستیابی به سودهای کلان را دارند. اگر در این کار مبتدی هستید و هنوز نتوانستید به میزان درآمد قابل قبولی برسید اصلاً نگران نباشید و بدانید که این مشکل با مرور زمان و افزایش تجربه شما حل خواهد شد.

این نوع کسب و کار فقط وجود یک وب‌ سایت و فروش یک کالای خاص نیست بلکه در بسیاری از موارد فروشگا‌ه‌ها و کسب و کارهای اینترنتی به ارائه یک خدمت می‌ پردازند. برای مثال‌ استارت‌ آپ‌ های بزرگی مانند استادکار، ریحون و  آپ صرفا به ارائه خدمت در بستر اینترنت می‌پردازند و هیچ‌ گونه فروش کالایی ندارند.

اگر ۱۰ سال قبل به شما می‌گفتند که آیا ممکن است بزرگترین شرکت حمل و نقل کشور حتی یک خودرو هم از خودش نداشته باشد قطعا پاسخ شما منفی بود. اما امروزه با وجود کسب و کارهایی مانند اسنپ، این موضوع به‌ خوبی مشخص شده است و بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی بدون سرمایه اولیه توانسته‌ اند تا به درآمدی عظیم برسند. گسترش کسب و کارهای اینترنتی و توسعه‌پذیری آن‌ها به‌ قدری زیاد است که مشاهده‌ آمار توسعه‌ پذیری کسب و کارهای اینترنتی قطعا شما را شگفت‌زده می‌کند.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مفهوم کسب و کار اینترنتی چیست؟

یکی از انواع کسب و کار است. انواع ایده کسب و کار اینترنتی اصولا شامل فروش دو دسته از محصولات می‌شوند. نوع اول محصولات فیزیکی مانند کتاب، لباس، غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات این چنینی هستند. نوع دیگر محصولات که می‌توان به صورت اینترنتی آنها را به فروش رساند محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های دیجیتال، فیلم‌های آموزشی، وبلاگ‌ها و مواردی از این قبیل هستند.

در واقع به لطف محبوبیت استفاده از اینترنت در سطح جهان این روزها دیگر درامد اینترنتی واقعی برای کسانی که می‌خواهند درآمدی اضافی داشته باشند کاملا امکان‌پذیر و دست‌یافتنی شده است.

خصوصاً در دوران همه گیری ویروس کرونا ایده کسب و کار آنلاین و اینترنتی خصوصا در منزل، بهتر از سایر مشاغل توانسته‌اند پیشرفت کنند، زیرا محدودیتی برای انجام آن‌ها وجود ندارد و حتی به صورت دورکاری نیز می‌توان آن‌ها را انجام داد. آن‌چه که باعث تشویق مردم به خلق یک ایده کسب و کار اینترنتی می‌ شود این است که این پروژه‌ها و کسب و کارها به هزینه اولیه بالایی نیاز ندارند و درآمد حاصل از آن‌ها سود خالص است.

اگر به فکر راه‌ اندازی یک کسب و کار اینترنتی پرسود هستید می‌توانید از مشاوران دکتر ویز کمک بگیرید تا شما را در این مسیر یاری کنند.




تاریخ: شنبه 16 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران

سیاری از افرادی که قصد شروع به کاری را دارند، به‌دنبال بهترین راه سرمایه گذاری در ایران هستند تا بتوانند با استفاده از سرمایه خود، در بازار جایگاه خوبی کسب کنند. این افراد، با استفاده از طی برخی مراحل خاص و اطلاع از این مراحل، می‌توانند به خواسته خود برسند. ما در این مقاله، برخی از مهم‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری را نام برده و بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد شروع کار یا سرمایه‌گذاری را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سرمایه‌گذاری چیست؟

قبل از اینکه با بهترین راه سرمایه گذاری آشنا شوید، بهتر است با واژه سرمایه‌گذاری آشنایی کافی داشته باشید. به‌طورکلی، سرمایه‌گذاری به معنی وارد کردن سرمایه نقدی یا پول به بازار و یا خرید محصولات است. مهم‌ترین هدف سرمایه‌‌گذاری، دریافت سود و همچنین بالا رفتن ارزش سرمایه اولیه است. یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری، نرخ رشد سرمایه فرد است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین راه سرمایه گذاری در ایران

حالا نوبت به آن می‌رسد که بهترین راه سرمایه گذاری در کشور ایران را بررسی کنیم و درباره آنها اطلاعاتی کسب کنیم. هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که ما باید قبل از شروع سرمایه‌گذاری از آنها اطلاع داشته باشیم. در این بخش، برخی از بهترین راه های سرمایه گذاری را نام می‌بریم.

سرمایه‌گذاری در بورس

یکی از را‌ه‌های سرمایه گذاری که طرفداران بسیاری دارد، سرمایه‌گذاری در بورس است. در این نوع سرمایه‌گذاری، شما سهام شرکت‌هایی مختلف را خریداری و سپس با آنها معامله می‌کنید. یکی از بازارهای بسیار مدرنی که در حال حاضر در بازار ایران به‌وفور دیده می‌شود، بورس است که یکی از بهترین راه سرمایه گذاری شناخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی که مردم این بازار و سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند این است که برای شروع، به سرمایه بسیار کمی نیاز است.

بدین صورت که شما با سرمایه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هم شروع به فعالیت کنید. این بازار، بازده بسیار بالایی دارد که نسبت به سایر بازارها، از میزان قابل‌توجهی برخوردار است. برای سرمایه‌گذاری در بورس، شما نیازی ندارید به‌صورت شخصی رفت‌وآمدی داشته باشید و می‌توانید به‌راحتی و از طریق آنلاین، کار خود را انجام دهید. از سوی دیگر، این بازار فقط در برخی ساعات روز فعال بوده و اخبار سیاسی و اقتصادی بر آن تأثیر شگرفی دارد. یکی از معایب این بازار این است که احتمال ریسک در این بازار بسیار بالا است.

  برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید  

بازار سکه و طلا

یکی از بهترین راه سرمایه گذاری در کشور ایران را می‌توان سرمایه‌گذاری در بازار سکه یا طلا دانست. سرمایه‌گذاری دررابطه‌ با این فلز ارزشمند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از آنجا که تورم بر میزان قیمت سکه تأثیر زیادی دارد، سودی که از طریق خریدوفروش سکه و طلا به دست می‌آید هم کاملاً متغیر و رو به بالاست. نکته مهمی که دررابطه‌ با این بازار وجود دارد این است که احتمال سوددهی در آن بسیار بالاست و ریسک آن برای سرمایه‌گذاری هم خیلی کمتر است.

سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا که از بهترین راه سرمایه گذاری محسوب می‌شود، نقاط منفی هم در آن دیده می‌شود. این مورد هم از بازارهای اقتصادی و سیاسی تأثیر زیادی می‌گیرند. علاوه بر این، افرادی که برای شروع کار کاملاً قابل‌اطمینان باشند هم بسیار سخت است. نکته منفی دیگری که درباره خریدوفروش طلا موردبحث و بررسی قرار گرفته است، هزینه اجرت بوده که به همه طلاهای نو که خریدوفروش می‌شوند هم اطلاق می‌گردد.

 

سرمایه‌ گذاری در بانک

بعد از بورس و سکه و طلا، می‌توان از بانک برای معرفی بهترین راه سرمایه گذاری اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، بانک‌ها این امکان را دارند که بعد از گذاشتن مقداری پول در آن، سود ماهیانه‌ای از آن دریافت خواهید کرد. البته امسال هزینه نرخ سوددهی بانک‌ها به ۱۵% کاهش یافته است که باعث می‌شود افراد کمتری به این حوزه علاقه داشته باشند.

سرمایه‌ گذاری در ارز

یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین راه سرمایه گذاری این است که در بازار ارز شروع به فعالیت کنید. در این بازار محبوب، شما به حداقل ۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز خواهید داشت. در این بازار هم مانند سایر بازارهای پیشین، اخبار سیاسی و اقتصادی تأثیر بسیار زیادی برای آن دارد. در این نوع سرمایه‌گذاری، احتمال ریسک بسیار بالا بوده و اگر قیمت دلار تغییر کند، سود شما هم تا حد زیادی کم یا زیاد می‌شود و مدیریت ریسک و انواع آن در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

سرمایه‌ گذاری در مسکن و ملک

یکی دیگر از مواردی که جزو بهترین راه سرمایه گذاری به‌حساب می‌آیند، سرمایه‌گذاری در بازار ملک و مسکن است. در این نوع سرمایه‌گذاری شما می‌توانید بعد از زمان طولانی، سود خوبی کسب کنید زیرا قیمت‌ها تا حد زیادی رشد خواهد کرد. همچنین مزیت دیگری که سرمایه‌گذاری در آن را پیشنهاد می‌کنیم، این است که برای شروع کار در این حوزه، نیاز به هیچ‌گونه تخصصی نخواهید داشت. یکی از مهم‌ترین معایب این بازار این است که برای شروع، باید سرمایه بسیار بالایی داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در خودرو

یکی از بهترین راه سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ این است که در بازار خودرو، سرمایه‌گذاری کنید. ازآنجاکه قیمت‌های خودرو در بازار نوسانات زیادی دارد، سود آن هم تا حدی بالاست. علاوه‌براین، برای شروع به کار در این حوزه که یکی از بهترین راه سرمایه گذاری است، نیاز به هیچ‌گونه تخصص قبلی نخواهید داشت. از سوی دیگر، مهم‌ترین عیب این نوع سرمایه‌گذاری هم این است که خودرو استهلاک بسیار زیادی دارد.

سرمایه‌ گذاری در استارتاپ‌ ها

نکته مهمی که در بهترین راه سرمایه گذاری در ایران وجود دارد این است که شما این امکان را دارید که در کسب‌وکارهای متخلف و استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری کنید؛ و به عنوان یک شتاب‌دهنده استارتاپ عمل کنید. این نوع سرمایه‌گذاری، خطر و ریسک بالایی دارد و بهتر است تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سرمایه‌گذاری این که میزان بیکاری در کشور تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند. این در حالی است که اگر پروژه با موفقیت مواجه نشود، احتمال دارد کل سرمایه شما هم از بین برود.

سرمایه‌ گذاری در خودروهای ثبت‌نامی

یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان بهترین راه سرمایه گذاری شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاری در خودروهای ثبت‌نامی می‌باشد. در این نوع سرمایه‌گذاری، افراد می‌توانند برای خودروهای صفر ثبت‌نام کنند، اگر نام در این قرعه‌کشی‌ها برنده شدند، حواله دریافت خودرو را در ازای مقداری پول، تحویل می‌گیرند. در آخر هم می‌توانند حواله این خودروهای صفر را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. البته این موضوع به شانس شما هم بستگی دارد. امروزه این روش در بازار ایران به‌وفور به چشم می‌خورد.

  برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید  

صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری

یکی دیگر از بهترین راه سرمایه گذاری در ایران، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. این روش به این شکل است که در آن انواع سهام، اوراق بهادار و مشارکت، در آن معامله می‌شود. این روش، نوعی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است که طرفداران بسیار زیادی در کشور ما دارد.

 صندوق درآمد ثابت

می‌توان برای اشاره به بهترین راه سرمایه گذاری در کشور ایران، به صندوق درآمد ثابت هم اشاره کرد. این نوع سرمایه‌گذاری بسیار کم‌خطر بوده و برای افرادی که توانایی ریسک کردن ندارند هم بسیار مناسب است. علاوه‌بر‌این، افرادی که سرمایه کمی برای شروع دارند هم می‌توانند از این صندوق درآمد ثابت استفاده کنند.

سخن نهایی       

بهترین راه سرمایه گذاری شامل روش‌های بسیار زیادی می‌شود که ما در این مقاله، برخی از مهم‌ترین آنها را بررسی کردیم. با استفاده از این راه‌ها، افراد می‌توانند با سرمایه‌های کم یا زیاد، در انواع بازارها سرمایه‌گذاری کنند. اگر شما هم به دنبال یافتن بهترین روش سرمایه گذاری هستید، حتماً نکات این مقاله را در نظر بگیرید.




تاریخ: جمعه 15 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آموزش معرفی محصول جدید و کسب درامد بیشتر

معرفی محصول در بازاریابی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که همیشه و برای همه‌ی شرکت‌ها حتی شرکت‌های بزرگ چالش برانگیز بوده است. ممکن است شما محصول یا خدمتی را تولید کرده باشید اما سؤالات زیادی در مورد چگونگی معرفی آن به مخاطب دارید.

در این مقاله تمامی نکاتی را که برای معرفی محصول نیاز دارید به‌طور کامل و به‌صورت دسته‌بندی شده گفته شده است. چگونه محصول خود را معرفی کنیم؟ متن معرفی محصول جدید چه باشد ؟ چگونه یک محصول جدید را بفروشیم؟

کسب‌‌و‌کارهایی که محصول محور هستند به‌خوبی می‌دانند که نحوه معرفی محصول تا چه حد برای کسب‌وکارشان مهم و حیاتی است. بسیاری از مواقع محصول تولید شده هیچ‌گونه عیب و نقصی ندارد اما به‌خاطر ایراد در نحوه‌ی معرفی محصول، شکست بزرگی به آن کسب و کار وارد می‌شود.

رقبای امروزه‌ی بازار به‌شدت بر روی نحوه معرفی محصولات خود، کار کرده‌اند.

استیو جابز مدیر عامل فقید شرکت اپل در رابطه با نحوه‌ی معرفی محصول می‌گوید: ارزش یک محصول را نحوه‌ی معرفی آن محصول بیان می‌کند. اگر به معرفی محصولات شرکت‌های بزرگی چون اپل، مایکروسافت و سامسونگ دقت کنید نکات بسیار ریز و مهمی را می‌بینید که می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

در ادامه‌ی مطلب به بررسی چگونگی معرفی یک محصول می‌پردازیم. نحوه معرفی محصول به مشتری چگونه است؟ بهترین کاری که یک سازنده در مورد محصول خود می تواند انجام دهد چیست؟ مراحل لانچ محصول چیست ؟

 

مراحل معرفی یک محصول تازه به بازار

مراحل لانچ محصول جدید شامل چهار مرحله اولیه است که باید قبل، حین و بعد از معرفی محصول تازه به بازار صورت بگیرد:

  • مرحله آماده‌سازی
    این مرحله چند ماه قبل از شروع به کار معرفی محصول قرار دارد و شامل طراحی یک طرح جامع درباره بازاریابی محصول ارائه است و مراحل بعدی براساس آن طی می‌شود. آن‌چه که باید در این مرحله مورد بررسی قرار بگیرد، اهداف و استراتژی‌های عرضه محصول، تعیین بازارهای هدف، کانال‌های اصلی معرفی محصول، تیم فروش، تاریخ لانچ محصول و … است.
  • مرحله پیش از معرفی
    این مرحله چند هفته یا یک ماه قبل از معرفی محصول قرار دارد که در آن باید تمام اقدامات اولیه برای معرفی محصول به بازارهای هدف صورت بگیرد. این مرحله شامل آماده‌سازی ابزارهای لازم برای لانچ محصول، آموزش پرسنل، اطلاع‌رسانی‌های داخل سازمانی و ….. است.
  • مرحله معرفی
    در این مرحله تمام اقدامات برنامه‌ریزی شده در مراحل پیشین به مرحله اجرا درمی‌آیند. در واقع اجرای تمام تکنیک‌های معرفی محصول جدید به بازار در این مرحله اتفاق می‌افتد.
  • مرحله بعد از معرفی
    این مرحله، مرحله دریافت بازخوردها و بهبود عملکرد بازاریابی است. در این مرحله است که با برنامه‌ریزی مجدد می‌توان تمام اشتباهات مراحل قبل را بازبرنامه‌ریزی کرده و معرفی را به‌ شیوه‌ای درست‌تر انجام داد.

ساختار کلی و اصولی معرفی محصول یا لانچ محصول شامل مواردی است که عنوان شد. اگر این مراحل به درستی طی نشوند، ممکن است مراحل عرضه محصول جدید به بازار با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو شود.

پس بهتر است قبل از معرفی هر محصول تازه‌ای، تمام این مراحل را در نظر داشته باشید. در ادامه به ترفندها و تکنیک‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در مرحله معرفی محصول شما را یاری کند تا در همین مرحله موفقیت‌های لازم را کسب کنید و نیاز به برنامه‌ریزی کلی نداشته باشید.

ترفندهای معرفی محصول می‌تواند چاشنی اصلی لانچ محصول شما باشد؛ البته ممکن است گیر کار شما در گرو اجرای تنها یکی از این ترفندها باشد. گاهی عامل اصلی موفقیت تنها در یک نکته ظریف نهفته است که ذهن‌های فعال آن نکات را در پس کوچک‌ترین تلنگرها دریافت می‌کنند. بنابراین دقت کنید، نقشه و شیوه کار خود را کاملاً بررسی کرده و ببینید کدام‌یک از تکنیک‌های زیر می‌تواند معرفی محصول شما را کامل کرده و به موفقیت نزدیک‌تر کند.

شناخت مخاطبین

هرچقدر بیشتر مخاطبین خدمت یا مشتریان محصول خود را بشناسید بهتر می‌توانید نیازهای آنان را برطرف کنید. دنیای امروز دنیای نیاز مشتریان است. کسی نمی‌تواند نیازهای مشتریان و جامعه هدفش را نادیده بگیرد و انتظار موفقیت در کسب‌وکارش را داشته باشد. آن‌چه از بیشترین اهمیت برخوردار است، ایجاد محصول مطابق با نیاز افراد جامعه است.

وقتی مخاطبین خود را بشناسید، با برآورده کردن نیازهای آن‌ها می‌توانید محصول خود را به قشر بیشتری معرفی کرده و بفروشید. (شناخت مخاطبین باعث می‌شود تا بتوانید محصول خود را کامل‌تر ارائه کنید. مثلاً اگر تولیدی لباس دارید، با شناخت مشتریان می‌توانید براساس سلیقه اکثر آن‌ها محصولات پرفروشی طراحی کنید.)

بررسی عملکرد رقبا

با توجه به اینکه محصول ما باید بتواند یکی از نیازهای اساسی جامعه را پوشش دهد، رصد کردن محصولات رقیب اهمیت خاصی پیدا می‌کند. رفع کردن اشکالات و نقص‌هایی که در کار رقیبان وجود دارد می‌تواند معرفی محصول ما را از همان ابتدا با استقبال همراه کند. هرچقدر کامل‌تر ظاهر شویم می‌توانیم طرفداران بیشتری پیدا کنیم. بررسی عملکرد رقبا می‌تواند شامل بررسی نقاط قوت و ضعف آن‌ها باشد؛ هر دو مورد می‌تواند به ما در ارائه اولیه بهتر محصول‌مان کمک کند.

ارائه محصول به افراد سرشناس

اگر بتوانید برای عرضه اولیه محصول خود از افراد محبوب و سرشناس کمک بگیرید، امکان موفقیت شما در معرفی محصول جدیدتان چند برابر افزایش پیدا می‌کند. البته در نظر داشته باشید که هر فرد سرشناسی صرفاً محبوب نیست؛ گاهی افراد سرشناس می‌توانند بزرگترین ضربه را به لانچ محصول‌تان وارد کنند. بنابراین محبوبیت شرط اولی است که باید برای انتخاب اشخاص مشهور در نظر داشته باشید. هرچقدر محبوبیت فرد موردنظر بیشتر باشد، امکان موفقیت شما را بالاتر می‌برد.

تبلیغات گسترده در رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، توییتر و …. بزرگترین عاملان موفقیت در لانچ محصولات جدید هستند. البته این بسترهای آنلاین اجتماعی نه تنها در لانچ محصول، بلکه در هر زمینه‌ای می‌توانند سرعت و عملکرد کاری شما را تا چندین برابر افزایش دهند.

قدرت این رسانه‌ها به حدی گسترده است که می‌تواند بسیار بیش از آن‌چه که فکرش را بکنید به موفقیت منجر شود. بنابراین صفحات مجازی خود را در معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید و برای معرفی محصول خود از هرکدام از آن‌ها کمک بگیرید.

یادتان باشد حتماً قسمت اعظمی از بخش فروش نهایی محصول‌تان را نیز به فروش در صفحات مجازی اختصاص دهید. هرکدام از این رسانه‌ها میلیون‌ها کاربر ایرانی دارند که بسته به محصول شما می‌تواند بزرگترین بازار هدفتان باشد.

آموزش استفاده از محصول

آموزش استفاده از محصول از یک ترفند فراتر بوده و یک بخش ضروری از معرفی محصول و فروش آن را شامل می‌شود. کسب‌وکار شما در هر زمینه‌ای باشد، باید آن را آموزش دهید. ممکن است بگویید که محصول من آموزشی نیست یا نیازی به آموزش ندارد؛ اما معرفی هر محصول یا خدمتی به بازار (از معرفی گلدان گرفته تا خودروهای لوکس) می‌تواند آموزش داده شود.

هرچقدر در آموزش استفاده از محصول خود موفق‌تر عمل کنید، محصول یا خدمت شما بهتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. فیلم‌های آموزشی کوتاه (یک تا چند دقیقه‌ای) محصول یا خدمت جدید خود را در شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر کنید و شاهد اعتراض و تحسین افراد باشید. چه افراد شما را تحسین کنند و چه به شما اعتراض کنند، در هر صورت به شما واکنش نشان داده‌اند؛ همین واکنش می‌تواند در صورت شکست هم شانس دیگری به محصول شما بدهد.

تصاویر باکیفیت از محصول

جلوه‌های بصری باکیفیت بر روی ذهن عاطفی افراد تأثیر می‌گذارد. هرچقدر تصاویر محصول شما زیباتر و باکیفیت‌تر باشند، امکان اینکه توسط افراد بیشتری دیده شوند بالاتر می‌روند. هیچکس دوست ندارد به تصاویر کوچک، بی‌کیفیت یا تیره نگاه کند اما همه دوست دارند به تصاویر بزرگ، رنگی، زیبا و باکیفیت خیره شوند.

بهتر است یک یا دو رنگ برای معرفی محصول خود در نظر بگیرید و در اکثر تصاویر از این رنگ‌ها استفاده کنید. (مثل رنگ زرد ایرانسل یا رنگ آبی و نارنجی همراه‌اول)

فعال کردن بخش پشتیبانی

افراد از اینکه از یک محصول جدید استفاده کنند یا خدمت تازه‌ای به‌کار بگیرند می‌ترسند. در واقع ذهن انسان‌ها همیشه از امتحان کردن محصولات جدید هراس دارد؛ این وظیفه شماست که برای برطرف کردن ترس اولین مشتریان بالقوه خود چاره بجویید.

با فعال کردن بخش پشتیبانی تلفنی و آنلاین می‌توانید جوابگوی تمام سوالات این دست از افراد باشید. اگر پرنسل خود را طوری آموزش دهید که بتوانند به درستی ترس این افراد را کنترل کنند، در نهایت آن‌ها به مشتری‌های شما تبدیل خواهند شد. در این مرحله باید بتوانید از اصول درست بازاریابی محصول پیروی کنید (فقط به فکر فروش خود نباشید و رفع نیاز مشتری را در اولویت قرار دهید. اگر محصول شما حقیقتاً به درد شخصی نمی‌خورد، حتی در صورت اصرار آن شخص به او نفروشید.)

پیش ‌فروش

پیش‌فروش از دیرباز برای فروش محصولات قبل از ارائه آن‌ها به بازار استفاده می‌شد. اگر بتوانید آموزش‌های جذابی از محصول خود در صفحات مجازی‌تان منتشر کنید، افرادی قبل از ارائه محصول برای تهیه آن با شما تماس خواهند گرفت. آن‌چه که بیش از هرچیزی اهمیت دارد کاربردی بودن محصول یا خدمات شماست؛ آن‌گاه هرچقدر آن را با جذابیت بیشتری معرفی کنید، شانس فروش شما بالاتر خواهد رفت.

البته پیش‌فروش کردن به نوع محصولی که شما ارائه می‌دهید بستگی دارد. (خدمات و بعضی از محصولات قابل پیش‌فروش کردن نیستند.)

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند حتی قبل از شکل‌گیری نهایی محصول هم انجام شوند. راه اندازی کمپین تبلیغاتی حساب شده در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث شود علاوه بر معرفی درست محصول‌تان، پیش‌فروش‌ هم انجام دهید. در واقع کمپین فروش یک حرکت کلی با پیشنهادات جذابی است که می‌تواند مخاطبین را با ماهیت محصول شما درگیر کرده و در نهایت موجب جلب نظر آن‌ها شود تا محصول شما را بخرند.

ارائه اشانتیون

گاهی ارائه یک محصول جدید هر چقدر هم که کاربردی باشد نمی‌تواند مورد استقبال عموم قرار بگیرد؛ در چنین شرایطی ارائه یک محصول کاربردی و شناخته شده به عنوان اشانتیون در کنار محصول اصلی می‌تواند مقاومت را در افراد کاهش داده و منجر به فروش محصول اصلی شود.

ارائه نمونه‌های رایگان

اگر در ابتدای کار بتوانید تعدادی از محصولات خود را به‌صورت رایگان در اختیار عموم مردم یا مخاطبین خاص محصولتان قرار دهید، در صورت رضایت این گروه می‌توانید مشتریانی ثبات پیدا کنید. ارائه نمونه‌ رایگان یا عرضه کردن ارزان آن در ابتدای کار می‌تواند موفقیت شما را به همراه داشته باشد. البته این مورد برای محصولاتی که کاملاً برای جامعه جدید باشد بسیار خوب عمل می‌کند اما در ارائه محصولات تکمیل شده قبلی هم می‌تواند کارساز باشد.

ایجاد جذابیت و لذت

هرچقدر استفاده از محصول خود را با جذابیت بیشتری همراه کنید، افراد بیشتری از آن استقبال خواهند کرد. ذهن انسان به‌صورتی طراحی شده است که دوست دارد در انجام هر کاری لذتی را تجربه کند. حتی اگر محصول شما یک محصول کاملاً کاربردی است، سعی کنید در تبلیغات و آموزش‌‌های مربوط به آن از نمونه‌هایی سرگرم کننده استفاده کنید؛ با این کار ذهن عاطفی افراد را درگیر کرده و ناخوداگاه آن‌ها را وادار به خرید می‌کنید.

انواع روش پرداخت

بهتر است موقعیت تمام مشتریان بالقوه خود را در نظر گرفته و برای تمام آن‌ها راه‌حل‌هایی در نظر بگیرید. برای مشتریانی که به‌صورت حضوری به شما مراجعه می‌کنند یا از طریق شبکه‌اجتماعی و وبسایت‌تان محصول شما را سفارش می‌دهند، روش‌های پرداخت متفاوتی را در نظر بگیرید. مثلاً اگر کسی هنوز موفق به فعال‌سازی رمز پویای کارت بانکی خود نشده، امکان واریز کارت به کارت را برایش فراهم کنید.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش می‌تواند باعث جلب اعتماد مشتریان اولیه شما شود. وقتی کسی بداند در صورت ایجاد مشکل در استفاده از محصول، شما پاسخگوی وی خواهید بود، خرید خود را قطعی می‌کند. این در حالی است که اکثر مشتریان به دلیل تردیدهایی که در مرحله معرفی محصول نسبت به شما دارند، از خرید خودداری می‌کنند. با ارائه خدمات پس از فروش این تردیدها را تبدیل به فرصت کنید.

بسته‌بندی

بسته‌بندی یکی از مواردی است که در نگاه اول کم اهمیت به نظر می‌رسد اما در باطن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسته‌بندی از آن موضوعاتی است که ذهن افراد را درگیر می‌کند؛ در واقع هرچقدر بسته‌بندی یک محصول خلاقانه‌تر و شیک‌تر باشد، امکان خرید آن توسط افراد هم بیشتر می‌شود (احتمالاً بارها برایتان پیش آمده است که از بسته‌بندی یک محصول خوشتان آمده و بدون توجه آنچنانی به محتویاتش آن را خریدرای کرده‌اید).

البته در بسته‌بندی محصولات دیجیتال یا خدمات می‌تواند در طراحی پوستر، لوگو یا طرح کمپین تبلیغاتی آن‌ها باشد. در کنار ارائه تصاویر باکیفیت که قبلاً برسی کردیم، تولید تیزر و انیمشین هم می‌توانند جزئی از بسته‌بندی شیک محصولات دیجیتالی باشند.

شعار محصول

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یک شعار مثبت و خلاقانه می‌تواند در معرفی یک محصول بسیار کارآمد باشد. البته طراحی یک شعار متناسب و البته مثبت نیاز به تأمل زیادی دارد، چراکه انتخاب واژه‌های متناسب بر روی ذهن ناخوداگاه افراد تأثیرهای متفاوتی می‌گذارد، بنابراین بهتر است برای طراحی یک شعار خوب برای محصول خود از یک متخصص تبلیغ‌نویسی یا دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

اگر شعار محصول شما درست و اصولی (بر اساس آخرین متد نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی) طراحی شود، امکان موفقیت شما را چندین برابر افزایش می‌دهد. شعار مناسب به اندازه یک تبلیغ گسترده با هزینه زیاد کاربردی خواهد بود.

اهداف خیرخواهانه

اگر بتوانید در مرحله معرفی محصول خود، به مردم القا کنید که بخشی از درآمد حاصل ز فروش آن محصول صرف کارهای خیرخواهانه می‌شود، افراد بیشتری از محصول‌تان استقبال خواهند کرد. هرچقدر بهتر بتوانید این موضوع را اثبات کنید، باعث جلب مشتریان بیشتری خواهید شد.

یادتان باشد هرگز به‌صورت سوری یا غیرواقعی این موضوع را مطرح نکنید؛ اگر اهداف خیرخواهانه شما غیرواقعی باشد، در ابتدای معرفی محصول‌تان ممکن است با استقبال خوبی مواجهه شوید، اما بعدها این موضوع به کسب‌وکار شما ضربه جدی وارد خواهد کرد.

بازنگری‌های پی‌در‌پی

پس از اجرای هریک از تکنیک‌های فوق یا سایر تکنیک‌هایی که در کتاب‌های بازایابی برای معرفی محصول جدید به بازار ارائه شده است، نتیجه حاصل را مورد بازنگری قرار دهید. این بازنگری‌ها و اصلاحات پی در پی است که می‌تواند در نهایت محبوبیت محصول شما و افزایش فروش‌تان را به دنبال داشته باشد.

اگر در ابتدای کار با شکست مواجه شدید، تسلیم نشوید. هزاران راه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در جهت معرفی بهتر محصول خود بهره ببرید. بازنگری‌ها به شما کمک می‌کنند تا از هر اشتباه خود درس گرفته و روش‌های بیشتری را امتحان کنید.

تأثیر کیفیت در معرفی محصول

هرچقدر هم یک محصول باکیفیت باشد، اگر درست معرفی نشود نمی‌تواند جایگاه خود را در  بازار پیدا کند. بنابراین ضمن تولید محصولات باکیفیت یا ارائه خدمات باکیفیت باید با توجه به نوع محصول یا خدمت، روش درستی را برای معرفی آن در پیش بگیرید.

محصولات و خدمات بی‌کیفیت هم در صورت معرفی گسترده تنها در ابتدای کار می‌توانند موفقیت کسب کنند و بعدها دچار زیان‌های جبران‌ناپذیری خواهند شد بنابراین لازم است یک محصول یا خدمت علی‌رغم برخورداری از کیفیت مناسب، به درستی معرفی شود.

مخاطبین و مشتریان محصولات و خدمات شما در عصر حاضر از هوشمندی بالایی برخوردار هستند. اگر می‌خواهید در چنین بازاری جایگاه تثبیت شده‌ای برای خود دست‌و‌پا کنید، بهتر است از همان ابتدا تولید و معرفی محصول خود را بر پایه صداقت بنا کنید. هرچقدر با مشتریان خود صادق‌تر باشید، آن ها بیشتر جذب شما و محصولتان خواهند شد.

تاثیر تعامل با مشتریان در معرفی و فروش محصول

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، محصول یا خدمت شما در هر زمینه‌ای که باشد، باید در بستر شبکه‌های اجتماعی مطرح شود. غول رسانه‌های جمعی و تأثیر آن در معرفی و فروش محصولات بر کسی پوشیده نیست. اما شما در صورتی می‌توانید بالاترین بازده را در بین مخاطبین و مشتریان مجازی خود داشته باشید که با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

تعامل شرط اساسی ایجاد و حفظ مشتری در عصر حاضر است. در واقع هرچقدر بیشتر با مخاطبین خود در ارتباط باشید، آن‌ها نسبت به شما و برندتان وفادارتر خواهند بود. (تعامل با مشتریان می‌تواند در پی انتشار پست‌ها و آموزش‌های روزانه محصول یا خدمتتان باشد. البته ارسال پیامک، پشتیبانی ۲۴ ساعته و تماس تلفنی با مشتریان برتر هم می‌تواند دیگر گزینه‌های برقراری تعامل باشد.)

برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص راهکارهای خلاقانه معرفی محصولات جدید می‌توانید به انواع نمونه متن معرفی محصول جدید در کتاب‌های آموزش بازاریابی مراجعه کنید. بخشی از درس‌های فروش در بحث بازاریابی محصول می‌تواند در معرفی اولیه یک محصول نیز کاربرد داشته باشد.

جا انداختن محصول در بازار نیازمند داشتن دید شفافی نسبت به تمام زوایای محصول توسط مشتریان است. هرچقدر بهتر بتوانید در مورد نحوه استفاده و دلیل استفاده از محصول خود وضوح ایجاد کنید، در فروش آن موفق‌تر خواهید بود.

در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم که چگونه محصول خود را معرفی کنیم و تأثیر متن معرفی محصول جدید با تصویر را گفتیم. نحوه معرفی محصول به مشتری قسمت مهم کار است. بهترین محصول برای بازاریابی در حوزه کاری خود را پیدا کنید و شروع به معرفی آن کنید و به کسب درآمد دلخواهتان برسید.

گام ‌های طلایی در معرفی محصول جدید

نحوه معرفی یک محصول جدید که اصطلاحاً به آن «لانچ» یا «Launch » هم گفته می‌شود، هم شامل معرفی یک محصول کاملاً جدید به بازار است و هم شامل معرفی مجدد و کامل یک محصول قدیمی است. اساساً هر محصول یا خدمت تازه‌ای که به بازار ارائه شود را لانچ آن محصول می‌گویند.

اما همانطور که می‌دانید معرفی یک محصول تازه به بازار ریسک‌های زیادی در پی دارد. در واقع معرفی محصول تازه و نیاز بازار باید در یک جهت قرار داشته باشند. گاهی این هم‌جهت بودن عرضه و تقاضا وجود دارد اما محصولات تازه به این دلیل که بد معرفی می‌شوند، مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند. در این مطلب می‌خواهیم به تکنیک‌هایی اشاره کنیم که می‌تواند معرفی محصول تازه را با موفقیت همراه کند.

۱ـ مطابقت ویژگی‌های محصول، با نیاز روز بازار

اولین موضوعی که قبل از معرفی محصول، توسط شرکت‌ها و مراکز بزرگ بررسی می‌شود، تطبیق محصول و بازار است. هدف از عرضه‌ی هر محصول می‌بایست مشخص باشد. طبق تحقیقات انجام شده دانشگاه‌های آمریکا، قبل از مطابقت محصول با نیاز‌های بازار نباید سراغ تولید انبوه محصول بروید.

تمامی نیازسنجی‌های بازار برعهده‌ی شخصی با عنوان مدیر تولید است، مدیر تولید وظیفه دارد که قبل از معرفی و ارائه هر محصول، ویژگی‌های آن محصول را به‌طور دقیق بررسی کند و مشخص کند که آیا بازار، در حال حاضر کشش معرفی این محصول را دارد یا خیر.

اینکه که می‌گوییم در حال حاضر به این خاطر است که در بسیاری موارد شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، خدمت یا محصول‌شان را در زمان مناسبی به بازار معرفی نمی‌کنند. محصولات و خدمات شرکت، باید بتواند مشکلات کاربران و مشتریان شما را رفع کند.

اگر همین لحظه این فکر به ذهن شما خطور کرد که محصول یا خدمت من (شرکت) مشکلی را حل نمی‌کند پس بهتر است کمی محتاط‌تر عمل کنید. در این حالت باید دقیقا مشکلی که قرار است از مشتریان برطرف کنید را مشخص کنید.

البته بعضی شرکت‌ها گاهی اوقات افزودن یک ویژگی اضافی و ناکارآمد به محصول نه‌تنها کمکی به فروش شما نمی‌کند بلکه می‌تواند مشتریان را از خرید منصرف کند. پس حتماً دقت کنید که قبل از معرفی محصول، ویژگی‌های محصول را به‌خوبی بررسی کنید و اگر نتایج شما مناسب عرضه‌ی محصول نبود، از عرضه‌ی آن خودداری کنید. 

۲ـ‌ اهمیت مشخصات و توضیحات محصول در زمان معرفی محصول

احتمالا بارها پیش آمده است که یک خوراکی یا وسیله خریده‌اید که بر روی محصول و یا بسته‌بندی آن به‌دنبال توضیحی خاص یا طریقه‌ی استفاده‌ی آن بوده‌اید اما موفق به یافتن آن نشده‌اید. به احتمال زیاد بعد از این اتفاق ناراحت شده‌اید که چرا پاسخ سؤال خود را نگرفته‌اید.

پس سعی کنید تا حد امکان توضیحات و ویژگی‌های محصول خود را به مشتریان نشان دهید و این مشخصات را در دسترس قرار دهید. از دیگر کارهایی که می‌توانید برای درج کامل مشخصات محصول انجام دهید این است که اگر وب سایت اینترنتی دارید مشتریان را به سایت هدایت کنید و در صفحه‌ی محصول، یک نقد و بررسی کامل از محصول داشته باشید (بهتر است نقد و بررسی فقط محتوای متنی نباشد و شامل محتوای تصویری نیز باشد.) از انواع نمونه متن معرفی محصول جدید ایده بگیرید.

این کار از طرفی باعث اعتمادسازی بین مخاطبان می‌شود و از طرفی می‌تواند به رفع ابهامات موجود در محصول کمک کند. 

پس از آن‌که شما محصول خود را معرفی کنید و آن را در مکان‌های مختلف عرضه کنید قطعاً یکی از مهم‌ترین موضوعات محصول‌تان، بسته‌بندی محصول و ظاهر آن خواهد بود. پس سعی کنید محصول‌تان را به‌درستی و با درج تمامی نکات لازم بر روی بسته‌بندی آن عرضه کنید.

طبق تحقیقات دانشگاه‌های آمریکایی احتمال خرید یک محصول زمانی کاهش پیدا می‌کند که خریدار، دچار سردرگمی در اطلاعات محصول شود. پس سعی کنید برچسب‌های محصول‌تان را در جای درستی قرار دهید و اطلاعات تکمیلی و بیشتر را از طریق وب‌ سایت،‌ بروشور و دیگر رسانه‌ها در اختیار مشتریان قرار دهید.

برای معرفی محصول و قبل از بسته‌بندی محصول به یک فروشگاه بزرگ بروید و محصولات پرفروش و خاص را بررسی کنید. نوع بسته‌بندی، اطلاعاتی درج شده روی محصول و بسیاری نکات مفید دیگر را می‌توانید با این کار بدست آورید.

اگر به جعبه‌ی نوشابه‌های قوطی شرکت کافی کولا نگاهی بیندازید متوجه سادگی خاصی می‌شوید. این سادگی نشأت گرفته از تجربیات چند دهه برندهای بزرگ دنیا است که روی برندیگ و برند سازی  خود کار کرده‌اند و سادگی را بالاترین ارزش در یک بسته‌بندی و طراحی می‌دانند. پس تا این‌جای کار دانستیم که طراحی محصول‌ و بسته‌بندی محصول باید کاربر پسند باشد.

۳ـ قبل از معرفی محصول اهداف را به‌خوبی بررسی کنید.

برای چه می‌خواهید این محصول را معرفی کنید؟ بهتر است چندین بار این سؤال را از خود بپرسید تا دقیقاً بدانید قرار است معرفی محصول شما با چه هدفی صورت گیرد. اگر هدف از معرفی محصول به‌خوبی بررسی و تحلیل شود، آن محصول می‌تواند جایگاه خوبی در بازار پیدا کند و موفقیت‌های زیادی را برای شرکت و سازمان کسب کند.

اهداف، می‌تواند یک چهارچوب خاص برای محصول‌تان به‌وجود بیاورند. این چهارچوب می‌تواند کمک کند تا تیم اجرایی‌ در همه‌ی مراحل معرفی محصول، ارزیابی مناسبی از روند کار داشته باشد.

طبق تجربه‌ برند لاکچری و بزرگ دنیا، اهداف ساده در معرفی محصول، معمولاً نتایج بسیار بهتری را به‌همراه دارند زیرا تمرکز برای دستیابی به آن‌ها بیشتر است. گزارش نتایج عرضه و معرفی محصول می‌بایست به‌صورت دوره‌ای بررسی و آنالیز شود. این داده‌ها در شرکت‌های مختلف به لحاظ جزییات مختلف است اما باید در حدی باشد که همه‌ی مشکلات مسیر را برای معرفی محصول شما نشان دهد.

البته استخراج این داده‌ها در بیشتر موارد کار آسانی نیست و باید توسط متخصصان دیتا استخراج شود. البته در این گام نیز دکتر ویز در کنار شماست و متخصصان دکتر ویز می‌توانند در استخراج داده‌ها به شما کمک کنند.

۴ـ همه چیز در مورد تبلیغات، قبل از معرفی محصول

درطول تاریخ همواره اختراع‌ها و محصولاتی درست شده‌اند که هیچ‌گاه به جایگاه واقعی خود در بازار نرسیده‌اند. یکی از دلایل شکست استارتاپ ها در برخی محصولات در بازار، نبود تبلیغات مناسب در هنگام عرضه آن به بازار است. اگر قرار است محصول شما در بازار فراگیر شود و نام و نشانی پیدا کند پس بهتر است به‌دنبال کانال‌های تبلیغاتی مناسبی باشید که بتوانید مخاطب را با ویژگی‌های محصول آشنا کنید.

البته قبل از هزینه کردن برای تبلیغات بهتر است به اطرافتان کمی دقت کنید تا نیروهای بالقوه‌ی تبلیغات را ببینید. با ما همراه باشید تا متوجه شوید که منظور از نیروهای بالقوه‌ی تبلیغات چیست؟

اگر شما از چند ماه قبل از معرفی محصول‌تان شروع به صحبت در مورد آن کنید، توانسته‌اید تعدادی مخاطب منتظر جمع کنید که ارزش بسیار زیادی برای برند شما دارند. مخاطب‌های منتظر در سراسر دنیا اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارند. یکی از علت‌هایی که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از چند ماه قبل از معرفی محصول کانسپت‌های احتمالی را منتشر می‌کنند و شایعات جهت‌داری را به وجود می‌آورند ایجاد حس انتظار برای معرفی محصول جدیدشان است.

پس از این‌که مشتریان شما از چند ماه قبل منتظر معرفی محصول شما باشند نگران نشوید. البته همین شایعاتی هم که برای برخی از دستگاه‌های تکنولوژی مانند موبایل درست می‌شود کاملاً جهت‌دار و فکر شده است. برای مثال بیشتر کمپانی‌های معروف تلفن همراه، قبل از معرفی محصول‌شان ویژگی‌های احتمالی از آن دستگاه منتشر می‌کنند که این ویژگی‌ها دو دسته‌اند:

  1.  ویژگی‌های غلط  
  2. ویژگی‌های درست

ویژگی‌های غلط برای دو هدف طراحی می‌شوند. بگذارید این قسمت را با مثال توضیح دهیم تا بتوانید بهتر متوجه شوید. فرض کنید شرکت اپل در شایعات تلفن همراه جدیدش می‌گوید که باتری دستگاه جدید آن ۲۵۰۰ میلی‌آمپر است اما بعد از رونمایی این عدد ۳۲۰۰ میلی‌آمپر عنوان می‌شود. قطعاً مخاطبان و مشتریان بسیار خوشحال می‌شوند که باتری محصول از آنچه در شایعات بوده، قوی‌تر است.

اما استراتژی دوم از دادن اطلاعات غلط، آن است که شرکت تولید کننده یک ویژگی یا امکان خاص را درنظر دارد اما به دلایل مختلفی نمی‌خواهد در این تاریخ از آن رونمایی کند. برای مثال استفاده از تعداد دوربین بیشتر در تلفن همراه. در حقیقت شرکت با این کار مخاطب را تشنه نگه می‌دارد و مشتری، مشتاق می‌شود تا در معرفی محصول سال یا فصل بعد نیز شرکت کند.

 

۵ـ تحریک بازار و پیش فروش محصول

یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های معرفی محصول و پیش فروش آن را در این قسمت توضیح می‌دهیم. اگر از شما بپرسند محصول شما چه زمانی موفق است(؟) قطعاً پاسخ می‌دهید زمانی‌که تقاضا برای آن محصول زیاد باشد و درنهایت محصول فروش بالایی را تجربه کند.

تحریک بخش تقاضا در بازار می‌تواند یک هیجان خاصی برای محصول شما به‌وجود بیاورد که تأثیر زیادی در فروش شما خواهد داشت. با ما همراه باشید تا با مفهوم تحریک تقاضا در بازار آشنا شوید.

سعی کنید اطلاعات مهم را در این مرحله به‌صورت محرمانه حفظ کنید. رعایت نکردن این نکته می‌تواند رقیبان شما را به تکاپو بیاندازد و آن‌ها با صرف یک هزینه‌ی سنگین بازار شما را از بین ببرند. اگر این اتفاق بیافتد به‌ احتمال بسیار زیاد نمی‌توانید محصول خود را به‌خوبی عرضه و معرفی کنید.

البته هر شرکتی، دوستان و شرکای تجاری زیادی دارد که شما به کمک آن‌ها می‌توانید قبل از عرضه‌ی رسمی محصول، آن را به این افراد و شرکت‌ها بدهید تا نقص‌های احتمالی و پیشنهادهای‌شان را به شما بدهند. البته گرفتن بازخورد از خود مشتری نیز بسیار مهم است.

اگر می‌توانید نمونه‌ی محصول را قبل از معرفی به تعدادی از افراد آشنا و دوستان‌تان بدهید و از آن‌ها بخواهید تا در طی یک زمان منطقی، بازخوردهای‌شان را در مورد آن به شما انتقال دهند.

۶ـ زمان‌بندی اصولی در عرضه و معرفی محصول

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، زمان‌بندی محصول و زمان ارائه محصول به بازار می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی بر روی محصول داشته باشد. اگر محصول شما محدود به منطقه‌ی جغرافیایی خاصی نیست و در سطح کشوری و یا حتی جهانی عرضه می‌شود زمان‌بندی معرفی محصول شما دشوارتر می‌شود.

حتی اگر دقت کرده باشید در کشورهای خارجی کمتر محصولی در ماه جولای و آگوست معرفی می‌شود. آیا می‌دانید چرا؟ علت این است که ماه‌های جولای و آگوست در کشورهای اروپایی تعطیلات تابستانی حساب می‌شوند و در بسیاری موارد زمان مناسبی برای معرفی یک محصول نیستند.

سعی کنید عرضه و معرفی محصول را در رویدادهای بزرگ و مهم صنعتی انجام دهید. البته نمایشگاه‌های بزرگ هم می‌تواند انتخاب خوبی برای معرفی محصول باشد. در فستیوال فروش فرصت تبلیغات و شناخته‌تر شدن محصولات و خدمات شما افزایش پیدا می‌کند.

 

از این رو بسیاری شرکت‌ها چند ماه عرضه و معرفی محصول‌‌ را به تعویق می‌اندازند تا بتوانند همزمان با یک رویداد یا نمایشگاه محصول یا خدمت خود را معرفی کنند. البته اگر محصول و خدمت شما تخصصی است بهتر است به‌دنبال یک رویداد و یا نمایشگاه تخصصی باشید تا بتوانید بهترین بازده را برای معرفی محصو‌ل‌ تجربه کنید.

همچنین ممکن است محصول شما هنوز آماده نباشد اما در یک ماه آینده یک رویداد یا نمایش‌گاه تخصصی وجود داشته باشد. اگر محصول یا خدمتی که قرار است معرفی کنید، ناقص است قید معرفی زودهنگام آن را بزنید و سعی کنید برای رفع نواقص آن تلاش کنید.

مطمئن باشید که ارائه و معرفی محصول ناقص نه‌تنها به شما کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند کل زحمات شما را از بین ببرد.

نکات نهایی در مورد معرفی محصول

 

اگر تا این‌جای کار را انجام داده‌اید و طبق اصولی که گفته شد محصول خود را برای معرفی آماده کرده‌اید، از طرف تیم دکتر ویز به شما تبریک می‌گوییم. در این قسمت از مطلب قصد داریم نکاتی ریز اما کلیدی را در مورد معرفی محصول به شما بگوییم. این نکات از کتاب‌ها و مقالات مختلف گردآوری شده‌اند و عمل به آن‌ها می‌تواند محصول شما را به فروش بالایی در بازار برساند. مثال‌ها و موضوعاتی که در این قسمت بیان می‌شوند می‌توانند نقش راه‌گشایی در رفع مشکلات معرفی محصول داشته باشند.

یکی از انواع مدل‌هایی که در تحلیل مشتریان برای معرفی محصول استفاده می‌شود روشی است با نام (FAB).

این روش از حرف اول سه کلمه‌ی، ویژگی (Benefit)، مدل ویژگی (Advantage) و مزیت (Feature) گرفته شده است. مشتریان و مخاطبان شما به‌دنبال این موارد در هنگام معرفی محصول شما هستند. وجود نقص در هر کدام از این موارد می‌تواند مشتری را دچار تردید در خرید کند. پس با توجه به این ویژگی ها، هر محصول را می‌توان در سه سطح و شکل مورد بررسی قرار داد.

۱ـ نقش ویژگی یا Feature

 

زمانی‌که یک محصول را معرفی می‌کنیم مشخصاتی ثابت و بنیادین برای این محصول وجود دارد این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • اندازه محصول و نوع بسته‌بندی آن
  • سرعت و دقت آن / مقدار مصرف سوخت(انرژی)
  • رنگ ـ طرح ـ مدل ـ طعم
  • قیمت و شرایط خرید آن
  • خدمات پس از فروش آن
  • کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن
  • تکنولوژی مورد استفاده در آن

همه‌ی این موارد، می‌توانند در شروع معرفی محصول ذهن مخاطب را درگیر کنند و مشتری را وارد یک تفکر چالشی کند. شما باید در معرفی این محصول نهایت دقت را داشته باشید تا هیچ ابهامی در مورد این موضوعات وجود نداشته باشد.

البته به‌هرحال برای هر شخص ممکن است سوالی خاص متناسب با نیاز او به‌وجود بیاید که برای رفع آن می‌بایست، تدارک یک تیم پشتیبانی را دیده باشید تا کاربران را در مورد این ابهامات راهنمایی کنند و همچنین دسترسی به افراد تیم نیز راحت باشد.

 

۲ـ نقش مزیت یا Advantage

 

قسمت دوم معرفی یک محصول، مزیت است. امروزه جنگ بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی برسر این نقش است. به کمک همین مزیت بسیاری شرکت‌ها مانند شرکت ارتباطی هوآوی توانستند در کمتر از یک دهه به بازیگران اصلی عرصه تکنولوژی تبدیل شوند و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

اگر بخواهیم یک مثال خیلی ساده بزنیم، فرض کنید شما به دنبال خرید یک کوله پشتی سبک هستید. در بازار بیشتر کوله پشتی‌ها برزنت هستند و وزنی حدود ۷۰۰ گرم دارند. اما این‌که کوله پشتی فلان با همان کیفیت دیگر کوله‌ها، دارای وزن ۴۰۰ گرم است قطعاً یک مزیت برای آن کوله به‌حساب می‌آید. پس سعی کنید در کنار اعلام ویژگی‌های محصول‌تان، یک مزیتی داشته باشید که مشابه آن در کمتر محصولی وجود داشته باشد.

 

۳ـ نقش مدل ویژگی یا Benefit

فرض کنید شما یک مغازه ساعت فروشی دارید و تعدادی از ساعت‌های شما دارای امضای سازنده‌ی آن می‌باشند و قیمت آن نیز با ساعت‌های بدون امضا یکسان است. حال اگر ویژگی‌ها و مزیت‌های این ساعت را برای یک مشتری توضیح دهیم او به‌دنبال این قسمت سوم می‌گردد و اگر منفعت او تأمین شود به احتمال زیاد به خریدار تبدیل می‌شود.

در این قسمت اگر به او بگویید که با خرید این ساعت از یک‌ سال گارانتی و تضمین کیفیت توسط شخص سازنده بهره‌مند می‌شود قطعاً دلیلی برای نخریدن این ساعت ندارد.

در این مطلب سعی شد تمامی نکات لازم برای معرفی کردن محصول گفته شود اما هر شرکت و سازمانی متناسب با نیاز‌های خود می‌بایست این نکات را بومی سازی کند تا بتواند معرفی محصولش را به بهترین شکل انجام دهد.




تاریخ: جمعه 15 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آموزش وبلاگ نویسی ، صفر تا صد ساخت وبلاگ

وبلاگ نویسی یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در بستر اینترنت انجام دهید. تا قبل از اینکه اینستاگرام به فضای مجازی ورود پیدا کند، وبلاگ نویسی یکی از پرمخاطب‌ترین فعالیت‌هایی بود که افراد انجام می‌دادند. اگر بخواهم وبلاگ نویسی را در یک خط تعریف کنم باید بگویم وبلاگ بستری است که یک و یا گروهی از افراد در آن مطالبی را منتشر می‌کنند.

در ادامه با انواع وبلاگ و راه‌های کسب درآمد از آن آشنا می‌شوید. بنابراین اگر می‌خواهید به جمع وبلاگ نویسان بپیوندید برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

تاریخچه وبلاگ

برای اولین بار بود که از وبلاگ در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد. به عبارتی دیگر اولین وبلاگ توسط شخصی بنام جاستین هال در سایت links.net ساخته شد. این ایده آنقدر برای مخاطبین جذاب بود که آن‌ها نیز تصمیم گرفتند به سمت ساخت وبلاگ قدم بردارند. این افراد تمایل داشتند تا در وبلاگ خود گوشه‌ای از زندگی و یا خاطرات خود را به نمایش بگذارند. یکی از این افراد جورن بارگر نام داشت. جورن بارگر کسی بود که کلمه وبلاگ را برای فعالیت در این سایت‌ها انتخاب کرد. به عبارت دیگر جورن به دلیل اینکه افراد برای اولین‌بار وارد دنیای وب شده بودند و در آن خاطرات و اتفاقات روزانه خود را می‌نوشتند، این نوع فعالیت را وبلاگ نام گذاری کرد.

وبلاگ از دو جهت معنی می‌دهد ‌logging web (ورود به وب) و weblog (رخدادهایی که در وب بارگذاری می شوند). با افزایش مخاطبان وبلاگ، وبلاگ‌نویسی به مرور زمان پیشرفت‌ کرد و به جایی رسید که اکنون هست.

تایم لاین پیشرفت و توسعه وبلاگ

  • سال ۱۹۹۴: ساخت اولین بلاگ توسط جاستین هال
  • سال ۱۹۹۷: نام گذاری وبلاگ توسط جورن بارگر
  • سال ۱۹۹۹: راه اندازی open diary
  • سال۲۰۰۲: وبلاگ به بلاگ تبدیل شد و لقب بلاگر به افرادی که از وبلاگ استفاده می‌کردند داده شد. همچنین ‌بلاگ com توسط فردی راه‌اندازی شد که در آن تجربه‌های فرزندپروری سایر مادران نوشته می‌شد.
  • سال۲۰۰۳: سایت تبلیغاتی AdSense گوگل همراه با پلتفرم‌های wordpress و TypePad راه‌اندازی شدند.
  • سال۲۰۰۵: پس‌ از راه‌اندازی یوتیوب جایگاه وبلاگ‌هایی که ویدئو آپلود می‌کردند مستحکم‌تر شد.
  • سال۲۰۰۶: پس از راه‌اندازی توییتر میکروبلاگینگ توسط توییتر معرفی شد.
  • سال۲۰۰۷: راه‌اندازی ‌Tumbrl و ادامه روند میکروبلاگینگ
  • سال۲۰۰۹: خانه سفید آمریکا اولین بلاگ خودش را ساخت.
  • سال ۲۰۱۱: گوگل الگوریتم خود را تغییر داد و بلاگ‌هایی که محتوای بی‌ارزش و یا تکراری داشتند را جریمه کرد.
  • سال ۲۰۱۲: پلتفرم Medium که یک پلتفرم جدید وبلاگ‌نویسی بود و همچنین ‌Puls پلتفرم لینکدین راه‌اندازی شد.
  • سال ۲۰۱۶: wordpress دامنه ‌blog را راه‌اندازی کرد.

وبلاگ نویسی چیست؟

سایت‌های زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند از طریق ثبت نام در آن‌ها وبلاگ نویسی را آغاز کنند. وبلاگ نویسی یک فعالیت در بستر اینترنت است که افراد با به اشتراک گذاشتند دیدگاه، سبک زندگی و یا هر موضوعی که به آن علاقه‌‌مند هستند، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند. بنابراین هرچه موضوع و دکور وبلاگ جذاب‌تر باشد مخاطبان بیشتری جذب وبلاگ شما می‌شوند.

چگونه موضوعی جذاب برای وبلاگ نویسی پیدا کنیم؟

شاید تا این نقطه از مقاله وبلاگ نویسی برایتان جالب شده باشد. چیزی که در وبلاگ نویسی مهم است این است که شما حتما خود واقعیتان باشید و سعی کنید با طرز فکر و سلیقه خود اقدام به تولید محتوا در بلاگ کنید. بیشتر مخاطبین دوست دارند افرادی را پیدا کنند تا بتوانند به آن‌ها آنچه که هستند را بدون نقاب نشان دهند. بنابراین زمانی که محیط بلاگ شما صمیمی باشد افراد زیادی را می‌توانید جذب بلاگ خود کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  همه چیز درباره واگرایی - ابزاری بی نظیر در تحلیل تکنیکال

همینطور که در ابتدا اشاره کردیم در این بخش از مقاله قرار است به شما موضوعاتی را جهت راه‌اندازی وبلاگ پیشنهاد بدهیم. علاوه‌ بر موضوعات زیر برای اینکه بتوانید علایق خودتان را پیدا کنید، سعی کنید تا بهتر به موضوعی که بیشتر اوقات به آن فکر می‌کنید و یا درباره آن صحبت می‌کنید دقت کنید. اینگونه باعث می‌شود علایق واقعی خودتان را کشف کنید.

  • وبلاگ‌ با موضوع مد و فشن
  • وبلاگ‌ با موضوع غذا
  • وبلاگ‌ با موضوع مسافرتی
  • وبلاگ‌ با موضوع موسیقی
  • وبلاگ‌ با موضوع سبک زندگی
  • وبلاگ‌ با موضوع تناسب اندام
  • وبلاگ‌ با موضوع ترفند(DIY)
  • وبلاگ‌ با موضوع ورزشی
  • وبلاگ‌ با موضوع مالی
  • وبلاگ‌ با موضوع سیاسی
  • وبلاگ‌ با موضوع تربیت فرزندان
  • وبلاگ‌ با موضوع تجاری
  • وبلاگ‌ با موضوع شخصی
  • وبلاگ‌ با موضوع سینمایی
  • وبلاگ‌ با موضوع خودرو
  • وبلاگ‌ با موضوع خبری
  • وبلاگ‌ با موضوع حیوانات خانگی
  • وبلاگ‌ با موضوع گیمینگ
  • وبلاگ‌ با موضوع نقد و بررسی (کتاب، فیلم و…)
  • وبلاگ‌ با موضوع نقاشی
  • وبلاگ‌ با موضوع خیاطی

درباره ایده‌های وبلاگ نویسی

موضوعات بالا مواردی هستند که در زندگی شخصی خود از آن‌ها بسیار استفاده می‌کنیم. برای مثال افرادی که علاقه‌ زیادی به تماشای فیلم و انیمیشن و سریال دارند می‌توانند با بیان نظرات خود درباره موضوع فیلم و سریال و انیمیشن و تحلیل برخی از سکانس‌ها به افراد زیادی در جهت انتخاب و یا عدم انتخاب فیلم و… کمک کنند. این موضوع برای کتاب نیز کاربرد دارد. افرادی که تمایل زیادی به کتاب خواندن دارند می‌توانند با بیان خلاصه کتاب و یا احساسی که پس از خواندن آن کتاب بدست ‌آوردند در وبلاگ خود درباره آن‌ها بنویسید. یا برای موضوع ترفند شما می‌توانید درباره ترفندهایی که برای خانه‌داری، تعمیر ماشین، نجاری و… استفاده می‌کنید در وبلاگ خود بنویسید. وبلاگ نویسی یک دنیای بی‌انتهاست که شما می‌توانید گوشه‌ای از آن‌ را از آن خود کنید.

تفاوت وبلاگ با وبسایت چیست؟

چیزی که وبلاگ را از وبسایت متمایز می‌کند نوع فعالیت آن‌هاست. وبلاگ در ابتدا برای نوشتن خاطرات روزانه و اتفاقاتی که در طول روز برای افراد رخ می‌داد طراحی شد. ولی وبسایت در ابتدا با هدف ارائه خدمات آنلاین وارد بستر وب شد. از طرف دیگر وبلاگ‌ها تحت نظر سایت‌هایی که خدمات ساخت وبلاگ انجام می‌دهند ساخته می‌شوند. درحالی که وبسایت‌ها هاست و دامنه مستقلی دارند و به هیچ سایتی وابسته نیستند.

نکات مهم برای شروع وبلاگ نویسی

از این قسمت تا انتهای مقاله قرار است به شما ساخت وبلاگ را آموزش دهم. اولین و مهم‌ترین مورد در وبلاگ نویسی داشتن ایده برای تولید محتواست. وبلاگ‌های زیادی در گوگل وجود دارند که محتوای خاصی ندارند و تنها از سایر وبلاگ‌ها مطالب را کپی می‌کنند و داخل وبلاگ خودشان قرار می‌دهند. این نوع فعالیت بسیار برای سئو سازی وبلاگ نامناسب است و شما نمی‌توانید وبلاگ خودتان را در معرض دید سایر افراد قرار دهید. بنابراین تلاش کنید تا وبلاگ شما مختص به سبک خودتان باشد و از افکار و قوه تخیل خود برای ساخت وبلاگ کمک بگیرید.

دومین نکته در ساخت وبلاگ، داشتن کامپیوتر و آگاهی داشتن از نحوه کار با کامپیوتر است. شما باید از طریق ورد آفیس محتوای خودتان را بنویسید و اشتباهات آن را رفع کنید. سپس باید از طریق گوگل عکس و فیلم‌های مناسبی را برای محتوای خودتان پیدا کنید(البته بدون عکس هم می‌شود تولید محتوا کرد ولی جذابیت زیادی برای مخاطب نخواهد داشت).

نکته‌ی دیگر این است که شما بتوانید قالب مناسب وبلاگ خودتان را پیدا کنید و در وبلاگ بارگذاری کنید. برای پیدا کردن قالب مناسب پمی‌توانید از سایت‌هایی کمک بگیرید که اقدام به طراحی قالب وبلاگ می‌کنند. تعداد زیادی قالب وجود دارد که بصورت رایگان در اختیار افراد قرار داده شده‌اند. شما می‌توانید برای شروع از قالب‌های رایگان استفاده کنید. پس از اینکه وبلاگ و محتوای شما آماده شدند، می‌توانید فعالیت در وبلاگ خودتان را آغاز کنید.

این مقاله را هم بخوانید:  لیستی از کسب و کارهای جدید و پر سود در سال ۱۴۰۲

اولین گام برای وبلاگ نویسی

 بعد از یافتن ایده، اولین گام ساختن وبلاگ است. برای اینکه بتوانید وبلاگ بسازید نیاز است تا از سایت‌های وبلاگ ساز ایرانی کمک بگیرید. در ادامه چند سایت به شما معرفی می‌کنم که می‌توانید از طریق آن‌ها وبلاگ خودتان را بسازید.

  • بلاگفا
  • بلاگ اسکای
  • رز بلاگ
  • نینی وبلاگ
  • پارسی بلاگ

آموزش قدم به قدم ساخت وبلاگ

برای اینکه بتوانید وبلاگ نویسی را شروع کنید نیاز است تا نکاتی را رعایت کنید:

  • نکته اول: در بخش نام کاربری باید از اسامی یونیک و لاتین استفاده کنید. در اصل شما نمی‌توانید نام کاربری تکراری برای خودتان انتخاب کنید. برای این کار نیاز است تا چندین نام مختلف را با اعداد ترکیب کنید تا بتوانید نام کاربری خود را بسازید.
  • نکته دوم: در بخش کلمه عبور باید از رمزی استفاده کنید که حدس زدن آن راحت نباشد. همچنین در رمز خود سعی کنید از حروف بزرگ لاتین و اعداد استفاده کنید.
  • نکته سوم: آدرس سایت شما ترکیبی از نام کاربری و آدرس سایتی است که در آن قرار است وبلاگ درست کنید. پس سعی کنید نام کاربری مرتبط با موضوع وبلاگ باشد.
  • نکته چهارم: برای ثبت‌نام به یک ایمیل فعال که به صندوق پیام‌های آن (inbox) دسترسی دارید، نیاز دارید. به این دلیل که پس از اتمام ثبت‌نام نیاز است تا از طریق ایمیل وبلاگ خود را فعال کنید.

اکنون پس از اینکه از طریق ایمیل وبلاگ خود را فعال کردید می‌توانید فعالیتتان را شروع کنید.

چگونه از طریق وبلاگ‌ نویسی کسب درآمد کنیم؟

برای اینکه بتوانید از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید در ابتدا باید محتوای جذاب و یونیکی تولید کنید. برای اینکه بتوانید از عهده‌ی این کار با موفقیت برآیید باید برای تمام محتواهایی که قرار است در وبلاگ خود منتشر کنید برنامه داشته باشید. به عبارت دیگر باید تقویم محتوایی داشته باشید. همچنین نکته‌ی دیگری که به شما کمک می‌کند تا مطالب جذاب و یونیکی داشته باشید این است که درباره موضوعاتی تولید محتوا کنید که ذهن مردم را مشغول به خود می‌کند. برای مثال ما در سایت پول یابی درباره موضوعاتی از قبیل انواع روش‌های بازاریابی، انواع استراتژیک، مسائل مالی، روش‌های کسب درآمد و… بطور ساده و کامل صحبت کرده‌ایم. بنابراین هرفردی که تمایل داشته باشد کارآفرینی کند، سایت ما یک مشاور مناسب برای او به حساب می‌آید.

همچنین نکته‌ی مهمی که باید رعایت کنید این است که سعی کنید از کلمات کلیدی مناسب و متناسب با موضوعی که درحال فعالیت در آن هستید استفاده کنید. کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شوند تا درهنگامی که  افراد راجع به موضوعی که در حیطه موضوع وبلاگ شما هست در گوگل جست‌وجو کنند، وبلاگ شما به آن‌ها از طرف گوگل پیشنهاد شود.

نکته‌ی مهم دیگری که باید قبل از تصمیم به کسب درآمد از وبلاگ، رعایت کنید این است که مخاطبان خودتان را دعوت به گفت و گو و یا ‌call to action کنید. زمانی که مخاطبان شما برای شما نظرات خودشان را کامنت می‌کنند و زمانی که شما به این کامنت‌ها پاسخ می‌دهید یک رابطه صمیمی بین شما و مخاطب شما ایجاد می‌شود. در اصل شما اعتماد مخاطب خود را جذب کرده‌اید.

ایده‌هایی برای کسب درآمد از وبلاگ

یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق بستر اینترنت، نوع تبلیغ و توضیحاتی است که ما از یک محصول در وبسایت و یا وبلاگ خود ارائه کرده‌ایم. بنابراین افرادی که تولید محتوای قوی انجام می‌دهند و همیشه وبلاگ آن‌ها بروز است می‌توانند از طریق همکاری در فروش اقدام به کسب درآمد کنند.

روش دیگری که می‌توان از طریق وبلاگ کسب درآمد کرد داشتن لینک شخصی است. منظور از لینک شخصی این است که شما در سایت‌هایی مانند آپلود بوی، اوپیزو و امثال این سایت‌‌ها ثبت نام کنید و با تبدیل هر نوع از فایل به لینک اختصاصی خودتان کسب درآمد کنید. برای مثال شما یک فایل موسیقی را تبدیل به لینک شخصی خود می‌کنید و هر فردی که از طریق این لینک موسیقی را دانلود کند برای شما یک درآمد حساب می‌شود.

همچنین می‌توانید ویدئوهایی را در وبسایت آپارات آپلود کنید و لینک آن را در وبلاگ خودتان قرار دهید. زمانی که تعداد بازدید ویدئوی شما به یک حد نصاب برسد آپارات به شما مبلغی را پرداخت می‌کند. همچنین اگر وبلاگ شما بازدید بالایی داشته باشد، شما می‌توانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. بصورت کلی ایده‌‌های کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی به شرح زیر است:

  • تبلیغات: تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی،لینک‌‌های متنی، تبلیغات پادکستی و…
  • بازاریابی پورسانتی: برنامه‌های خصوصی پورسانتی و تبلیغ خرید کالا از فروشگاه اینترنتی مثل دیجی‌کالا
  • فروش محصولات
  • ارائه خدمات مثل مشاوره و…

چگونه یک وبلاگ جذاب داشته باشیم؟

چیزی که در ابتدا و در نگاه اول یک وبلاگ را جذاب و ترغیب کننده می‌کند مطالب آن نیست بلکه نوع چیدمان و رنگی است که وبلاگ شما دارد. باید مخاطب در لحظه اول با وبلاگ شما احساس راحتی کند و این احساس را پیدا کند که می‌تواند به راحتی به تمام مطالب وبلاگ شما دسترسی داشته باشد. همچنین نکته‌ی دیگری که باعث می‌شود وبلاگ شما بسیار جذاب شود استفاده از رنگ در پس زمینه و سایر نقاط وبلاگ است.

البته ذکر این نکته ضروری است که رنگ به همان میزانی که باعث جذب مخاطب است، می‌تواند مخاطب را به همان میزان دفع کند طوری که سایه مخاطب نیز از وبلاگ شما عبور نخواهد کرد. استفاده از رنگ‌های تیره و با کنتراست بالا باعث می‌شود که چشمان مخاطب اذیت شود و تمایلی برای ماندن در وبلاگ شما نداشته باشد. همچنین سعی کنید از بنرهای تبلیغاتی به تعداد بالا استفاده نکنید؛ زیرا به مخاطب خود این احساس را می‌دهید که وبلاگ شما صرفا برای نشان دادن تبلیغات ساخته شده است و هدف دیگری ندارد.




تاریخ: چهار شنبه 13 دی 1402برچسب:وبلاگ , وبلاگ نویسی , بلاگ , کسب درآمد ,
ارسال توسط پول دوست

انواع لوگو و لزوم طراحی لوگو برای کسب وکارها

لوگو یک المان بصری است که برای نشان‌دادن نام یک شرکت یا کسب‌وکار ، به کار برده می‌شوند. به‌طورکلی یک لوگو شامل نمادها، متن یا هر دو است. لوگوها اغلب توسط یک گرافیست با مشورت یک شرکت و کارشناسان بازاریابی ایجاد می‌شوند.
معمولاً در طراحی انواع لوگو، به داستان برند توجه می‌شود و نیازهای برند و ارتباط آن با مشتری را به طور کامل در نظر می‌گیرد. در ادامه به انواع طراحی لوگو می‌پردازیم.
به‌طورکلی، سه دسته از انواع لوگو به صورت وجود دارد:

ایدئوگرافیک‌ها: تصاویر غیر واقعی که می‌توانند کاملاً انتزاعی باشند.
پیکتوگراف‌ها: تصاویری به صورت نمادین
لوگوتایپ‌ها: نمایش ساده و متنی از حروف اول یک شرکت

لوگو به‌عنوان بخشی کلیدی از هویت یک سازمان است که به عنوان جوهره یک برند، یک شرکت یا فعالیتی را که کسب‌وکاری انجام می‌دهد، شناخته می‌شود. به همین دلیل، طراحی انواع لوگو یک کار مهم است که اغلب طی یک فرایند خلاقانه انجام می شود.
لازم به ذکر است، لوگو برای توضیح یا فروش مستقیم یک شرکت در نظر گرفته نشده است. بلکه، تنها هدف آن شناسایی شرکت به روشی به‌یادماندنی و آسان است. به‌عنوان‌مثال، اپل از یک سیب گاز گرفته به‌عنوان لوگوی خود استفاده می‌کند که این سیب گاز گرفته توضیحی برای این که فعالیت شرکت چیست را نمی‌دهد. اما با دیدن این لوگو همه به یاد برند اپل می‌‌افتند که متمایز بودن این لوگو را نشان می‌دهد.

انواع لوگو چیست؟

امروزه طراحان گرافیک، انواع سبک‌های مختلفی برای طراحی لوگو را ایجاد کرده‌اند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • لوگو ترکیبی
  • لوگو ورد مارک
  • لوگو حروف
  • لوگو مونو گرام
  • لوگو تصویری
  • لوگو سه‌بعدی

همان‌طور که برندها رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند، تغییرات لوگوهایی که طراحان ارائه می‌کنند نیز افزایش می‌یابد. مجموعه دکتر ویز با نگاهی به آخرین نمونه کارها، وب‌سایت‌ها، برند‌ها و همچنین موارد دیگر جامع‌ترین فهرست از انواع لوگو ها را که امروزه در جهان استفاده می‌شود، جمع‌آوری کرده است. در ادامه نگاهی به آنها می‌پردازیم:

۱. لوگو ترکیبی

لوگوی ترکیبی، تلفیقی از یک تصویر بصری و یک کلمه در کنار هم است. انواع لوگو ی ترکیبی از رایج‌ترین سبک‌های طراحی لوگو هستند، زیرا آنها امکانات بی‌نهایتی دارند و فوق‌العاده کاربردی هستند.
در لوگوی ترکیبی، المان بصری می‌تواند در بالا، کنار یا حتی زیر علامت کلمه باشد. بهترین لوگوهای ترکیبی مانند آدیداس هستند که ۱۰۰٪ قابل‌تشخیص هستند.

2. لوگوهای ورد مارک  Wordmark

لوگوهای ورد مارک Wordmark در رده دوم انواع لوگو قرار دارند و تقریباً نیمی از لوگوها را تشکیل می‌دهند. برای اینکه یک لوگو به‌عنوان یک  لوگو وردمارک در نظر گرفته شود باید قسمت بصری آن از نام تجاری با حروف ساده تشکیل شود.
برای ایجاد کلمه در لوگو ورد مارک، ابتدا نام برند را می‌نویسند و سپس آن را با فونت‌های مختلف امتحان می‌کنند. برای سفارشی کردن حروف در لوگو ورد مارک، بین یک لوگو و نام تجاری برند که با فونت زیبا تایپ شده است، می‌توان تفاوت‌های زیادی ایجاد کرد.

۳. لوگوی حروفی

اگر نام تجاری طولانی باشد و از دوکلمه بیشتر تشکیل شده باشد، لوگوهای حروفی بهترین انتخاب هستند. لوگوی حروف با استفاده از حروف اول هر کلمه و ایجاد یک خلاصه از کلمات درست می‌شود. در برخی موارد، حروف مانند یک کلمه به نظر می‌رسند. ناسا یک مثال عالی از این نمونه لوگو است. (ناسا مخفف اداره ملی هوانوردی و فضایی است، اما هیچ‌کس آن را این‌گونه نمی‌نامد)
هنگام ایجاد لوگوی حروف، از جنبه‌های طراحی مانند مورب کردن کلمات استفاده می‌شود تا برجسته‌تر شود و لوگو بیشتر قابل‌توجه باشد. همچنین از رنگ‌های مختلف، اندازه‌های متفاوت متن نیز استفاده می‌شود. علاوه براین، شکل‌ها یا خطوط را برای شخصیت بخشیدن به لوگو می‌توان به کار برد.

۴. لوگوی مونو گرام

لوگوهای مونو گرام شبیه به انواع لوگو های حروف هستند، اما تفاوت ظاهری قابل‌توجهی دارند. در هر دو نوع لوگو از حروف اول نام برند برای ایجاد طرح استفاده می‌شود، اما مونوگرام‌ها به‌جای اینکه حروف را کنار هم یا از بالابه‌پایین قرار دهند، حروف را در هم می‌آمیزند.
مونو گرام سبکی از لوگو است که تجمل یا انحصار را  نشان می‌دهد. همچنین لوگوی مونوگرام با نام‌های تجاری که بیش از سه کلمه ندارند، بهترین کاربرد را دارد.

۵. لوگوهای تصویری

لوگوهایی که به شکل نمادها  هستند به انواع لوگو های تصویری مصطلح هستند. این نوع لوگو از گرافیک‌هایی تشکیل شده است که به‌صورت بصری نام یا عملکرد برند را نشان می‌دهند. در بین انواع لوگو ها، لوگوی تصویری می‌تواند نمادها، تصاویر یا ترکیبات شکلی باشند که به‌عنوان طرحی خاص قابل‌تشخیص باشند.
لوگوی تصویری، ساده‌ترین نوع لوگوها است، زیرا در واقع تنها کاری که باید انجام داد این است که این لوگوی را با شکلی منحصربه‌فرد و مرتبط درست کرد. به‌عنوان‌مثال، توییتر دارای یک نماد پرنده و یا Dropbox دارای یک جعبه باز است.

۶. لوگوهای سه‌بعدی

لوگوی سه‌بعدی از ترکیب حروف و کلمه نشان داده می‌شود. ایجاد یک لوگوی سه‌بعدی شامل چند مهارت طراحی تخصصی مانند پرسپکتیو، سایه زنی، حجم‌دهی اشکال و برخی نقاط برجسته در مکان‌های مناسب است.
لوگوهای سه‌بعدی زمانی عالی به نظر می‌رسند که دارای طرح‌هایی باشند که چشم را با ابعاد سه‌بعدی جذب کنند. در عکس زیر برخی از این لوگوهای سه بعدی را می‌بینیم.

لزوم  طراحی انواع لوگو  برای کسب وکارها

امروزه هزاران کسب وکار در دنیا وجود دارد که مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین، باید هر کاری که لازم است انجام دهید تا باعث درخشش برندتان شود. یکی از بهترین روش‌ها برای به‌دست‌آوردن توجه افراد و البته  اعتبار برند، داشتن یک لوگوی حرفه‌ای است که با مدل کسب‌وکار شما همسو باشد.
لوگو بیان بصری یک برند و عنصر سازنده برند است. لوگوهایی که به‌خوبی طراحی می‌شوند به کسب وکار شما کمک می‌کنند تا در میان پایگاه مشتریان متمایز شوند. همچنین ازآنجایی‌که ۷۵ درصد مردم یک برند را با لوگوی آن می‌شناسند؛ در نتیجه، طراحی انواع  لوگو  برای دستیابی به رشد و موفقیت بسیار مهم است.
حال که به اهمیت طراحی انواع لوگو برای رشد کسب‌وکارها پی برده‌اید، وقت آن رسیده که طراحی آن را به افراد حرفه‌ای واگذار کنید. شما می‌توانید طراحی انواع لوگوی خود را به مجموعه دکتر ویز بسپارید!

سوالات متداول

موفق‌ترین لوگوها برای کدام شرکت‌هاست؟
لوگوی شرکت Apple، MC Donald ، فروشگاه اینترنتی آمازون، کمپانی LG و Gillette از معروف‌ترین و بهترین لوگوها هستند.

چه عواملی در طراحی یک لوگوی حرفه‌ای مؤثر است؟
برخی از عواملی مانند ماندگاری در ذهن و سادگی از مهم‌ترین عوامل در طراحی یک لوگوی حرفه‌ای است.




تاریخ: جمعه 8 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

معرفی نرم افزار فیگما (Figma) ، شناخت کاربردهای حرفه ای نرم افزار فیگما

احتمالاً اکثر شما با رابط کاربری و تأثیر آن در وب‌سایت مطلع هستید. فیگما یکی از نرم‌افزارهایی است که برای این منظور در بازار عرضه شده است. این قابلیت تأثیر بسیار مهمی در کسب‌وکار افراد دارد. اگر این قابلیت را در طراحی‌های رابط خود به کار ببرید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در کسب‌وکار خود موفق خواهید شد. در این مقاله، به بررسی مقوله فیگما و کاربرد، ویژگی و مزایای آن خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید، می‌توانید تا انتها ما را همراهی کرده و از این اطلاعات استفاده بهینه نمایید.

فیگما چیست؟

احتمالاً برای برخی از شما سؤال پیش بیاید که فیگما چیست و چه مزایایی برای استفاده در وب‌سایت شما دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید این‌گونه گفت که فیگما برای آسان کردن طراحی رابط کاربری به میدان آمده است. به بیانی دیگر، هدف از ساخت این نرم‌افزار، کمک به رابط کاربری و طراحی آن می‌باشد. شما می‌توانید از این نرم‌افزار به‌صورت اپلیکیشن استفاده کنید. درحالی‌که همچنین این امکان را دارید که از آن به‌صورت نسخه تحت وب بهره ببرید.

همواره به یاد داشته باشید که فیگما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در رابطه‌ با طراحی رابط کاربری سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، هرگز از قدرت این قابلیت غافل نشده و چه در اپلیکیشن موبایل و چه در بروزر خود از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله، به بررسی مزایای این قابلیت هوشمند خواهیم پرداخت.

مزایای فیگما

همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفتیم، این قابلیت موجب می‌شود شما در کسب‌ و کار خود موفقیت بسیاری کسب کنید. از سوی دیگر با استفاده از آن شما این امکان را دارید که بهترین طراحی برای رابط کاربری خود را ایجاد کنید. به‌ طور کلی، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که فیگما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی است که درباره رابط کاربری وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این قابلیت خواهیم پرداخت.

آنلاین بودن

یکی از مهم‌ترین مزایای این قابلیت، این است که کاملاً آنلاین بوده و می‌توانید بدون جابه‌جایی خود، از آن بهترین استفاده را ببرید. همچنین همان‌طور که گفته شد، شما می‌توانید از این قابلیت به‌عنوان اپلیکیشن موبایل و بروزر تحت وب نیز استفاده کنید. علاوه بر این، اگر اینترنت شما دچار اختلال شود، این امکان را دارید که کار خود را روی فایلی که قبلاً باز کرده‌اید، به‌راحتی انجام دهید.

قابلیت اجرا روی همه سیستم‌های عامل

یکی دیگر از دلایلی که استفاده از فیگما را به همه شما پیشنهاد می‌کنیم، این است که نصب این نرم‌افزار هیچ‌گونه محدودیتی نخواهد داشت. ازاین‌رو، شما می‌توانید آن را روی تمام مدل گوشی تلفن و لپ‌تاپ‌های خود نصب کنید. فرقی ندارد که گوشی تلفن شما اندرویدی باشد یا ios، درهرصورت، می‌توانید آن را بدون هیچ‌گونه مشکلی نصب کنید. همچنین تفاوتی ندارد که لپ‌تاپ شما ویندوز بوده یا مک، به‌راحتی آن را روی سیستم خود نصب و از آن استفاده نمایید.

سریع و آسان

همه افراد این امکان را دارند که فیگما را نصب و از آن استفاده کنند. استفاده از این قابلیت هیچ‌گونه محدودیتی نخواهد داشت و به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. نکته مهمی که درباره این قابلیت وجود دارد، سریع بودن آن می‌باشد. این نرم‌افزار با سرعت بالایی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب کرده است. علاوه بر این، شما بدون هیچ‌گونه تخصصی می‌توانید در این نرم‌افزار به طراحی بپردازید. این امر موجب می‌شود که افراد بیشتری به آن روی بیاورند.

انجام کارهای تیمی

مزیت دیگری که فیگما به مخاطبان و کاربران خود ارائه می‌دهد، انجام بیشتر کارهای تیمی است. نکته جالب‌توجه درباره این نرم‌افزار این است که شما این امکان را دارید که چندین نفر را به پروژه خود اضافه کرده و به کمک یکدیگر این پروژه را به انجام برسانید. علاوه بر اضافه کردن این افراد، شما می‌توانید سطح دسترسی آنها به این نرم‌افزار و طراحی رابط کاربری را تنظیم و کنترل کنید.

ابزارهای متنوع

شاید شما فکر کنید که ازآنجاکه این نر‌م‌افزار به‌صورت تحت وب عمل می‌کند، ممکن است با کاستی‌هایی روبرو شود. این در حالی است که اگر شما از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید از ابزارهای متنوع این نرم‌افزار نیز بهره ببرید. در این برنامه، آپشن‌ها و گزینه‌های بسیاری وجود دارد که استفاده را برای کاربران خود تا حد زیادی راحت کرده است.

آپدیت سریع

مزیت دیگری که فیگما را از سایر نرم‌افزارهای مشابه متمایز می‌کند، این است که این نرم‌افزار به‌صورت مداوم و همیشگی در حال آپدیت دادن می‌باشد. با به کارگیری این نرم‌افزار، شما می‌توانید مطمئن باشید که از بهترین و به‌روزترین برنامه‌ها و ابزارها استفاده خواهید کرد.

اشتراک‌گذاری و آپلود آسان

در این نرم‌افزار محبوب، کاربران این امکان را دارند تا هر نوع فایلی که تمایل دارند، با همکاران و هم‌گروهی‌های خود به اشتراک بگذارند. آنها در این برنامه، می‌توانند هر آرت بوردی که دوست دارند را بدون هیچ زحمتی به اشتراک بگذارند. وقتی شخصی یک آرت بورد یا هر فایل دیگری را در این نرم‌افزار آپلود می‌کند، سایر افراد می‌توانند با کلیک کردن روی آن، فایل را در صفحه بزرگی برای خود باز کنند.

داشتن سیستم طراحی مقیاس‌پذیر

یکی دیگر از مزیت‌هایی که فیگما به کاربران خود ارائه می‌دهد، داشتن سیستم طراحی مقیاس‌پذیر می‌باشد. شما با استفاده این نرم ‎افزار این امکان را دارید که سیستمی طراحی کنید که برای سازمان یا کسب‌وکار شما به‌صورت مقیاس‌پذیری قابل‌دسترسی باشد. این امر موجب می‌شود که شما بهتر بتوانید برنامه‌ها، کارها و طراحی‌های خود را کنترل و مدیریت کنید. با نقش تبلیغات آشنا شوید.

مدیریت پروژه

همان‌طور که گفتیم، شما با استفاده از فیگما می‌توانید سایر افراد را برای همکاری با خود به پروژه دعوت کنید. همچنین شما این امکان را دارید که میزان دسترسی آنها را تنظیم نمایید. این بدان معنی است کسی که سایر افراد را وارد پروژه می‌کند، مدیر پروژه نامیده می‌شود و بدین ترتیب، می‌تواند کارهای سایر افراد پروژه را مدیریت کند. این امر موجب می‌شود تا هرج‌ومرج و اختلافی در بین اعضای تیم به وجود نیاید.

کلام آخر

فیگما یکی از مهم‌ترین و بهترین برنامه‌هایی است که برای طراحی رابط کاربری از آن استفاده می‌شود. شما با استفاده از این نرم‌افزار قابلیت‌های بسیاری در دست خواهید داشت. این برنامه به شما کمک می‌کند تا طراحی رابط کاربری برای سایت خود را به بهترین نحو به انجام برسانید.




تاریخ: جمعه 8 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نماد اعتماد الکترونیکی ، شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اینماد

نماد اعتماد الکترونیکی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که کسب‌وکارهای نوپا برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند. ازآنجاکه در عصر حاضر بسیاری از مردم به‌صورت اینترنتی خریدهای خود را انجام می‌دهند، کسب‌وکارها به دنبال راهی هستند که مردم به آنها اعتماد کنند. این کسب‌وکارها با دریافت نماد اعتماد می‌توانند مشتریان بیشتری به خود جذب کنند. در این مقاله، تمام اطلاعات لازم درباره نحوه جلب اعتماد مشتری با استفاده از اینماد را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اینماد چیست؟

شاید برای برخی از شما سؤال پیش بیاید که اینماد چیست و دقیقاً چه کارایی دارد. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اینماد، در واقع همان نماد اعتماد الکترونیکی است که شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای جلب‌اعتماد مردم از آن استفاده می‌کنند. البته باید توجه داشت که این نماد، برای جلب اعتماد مشتریانی است که قصد خرید اینترنتی داشته و به فروشگاه موردنظر اعتماد کافی ندارند. پس همان‌طور که می‌دانید، اعتماد مهم‌ترین مسئله برای خرید یا فروش اینترنتی می‌باشد.

اگر شرکتی نماد اعتماد داشته باشد، مشتری هیچ نگرانی برای خرید از وی نخواهد داشت و به‌راحتی خرید خود را تکمیل می‌کند. البته برخی از کسب‌وکارها، برای اینکه بدون هزینه کردن اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند، فقط به شکل نمادین عکس نماد اعتماد الکترونیکی را بالای سایت خود قرار می‌دهند.

این کار تخلف محسوب می‌شود و شما نیز به‌عنوان مشتری، باید از درست و واقعی بودن نماد شرکت، اطمینان حاصل کنید. برای این کار، می‌توانید روی آن کلیک کرده و اگر وارد سایت اینماد شدید، به شرکت موردنظر اعتماد کرده و خرید خود را تکمیل نمایید. در غیر این صورت، بهتر است در خرید خود تجدیدنظر فرمایید.

مزایای نماد اعتماد الکترونیکی

اگر شما برای کسب‌وکار خود نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشید، از مزایای زیادی برخوردار خواهید شد. از مهم‌ترین آنها، می‌توان به جلب اعتماد مشتری اشاره کرد. اگر مشتریان به شما اعتماد کنند، بیشتر از گذشته از شما خرید کرده و حتی این امکان وجود دارد که شما را به دیگران نیز معرفی کنند. علاوه بر این، شما با داشتن اینماد مطمئن خواهید شد که رقبای شما نمی‌توانند از کسب‌وکار شما سوءاستفاده کرده و با استفاده از نام تجاری شما، محصولات خود را بفروشند.

به‌جز موارد ذکرشده، در صورت داشتن اینماد، کسب‌وکار شما به‌صورت قانونی شناخته خواهد شد و از این نظر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خریدهای اینترنتی و معاملات، با امنیت کامل انجام خواهند شد. حتی این امکان وجود دارد که امنیت مبادلات کالا را نیز تضمین کنید. از همه مهم‌تر، با داشتن اینماد، حریم شخصی مشتریان و حتی کسب‌وکار خود شما نیز از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

بعد از اینکه با مزایا و اهمیت اینماد آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را نیز بدانید. گرفتن این نماد کار بسیار آسانی بوده و شما با انجام تنها چه مرحله ساده، می‌توانید آن را دریافت کنید. برای دریافت آن هم فقط باید چند شرطی که ذکر خواهیم کرد را داشته باشید تا مشمول دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شوید. تیم تحقیقاتی دکتر ویز، این شرایط را با جزئیات برای شما فراهم کرده است.

خریدوفروش در سایت

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای دریافت اینماد باید داشته باشید، این است که در سایت شما باید خریدوفروش انجام شود. این بدان معنی است که اگر سایت شما برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، معرفی محصول و… است، نیازی به دریافت این نماد نخواهید داشت. درصورتی‌که سایت شما برای خریدوفروش محصولات، واریزی و… مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید آن را دریافت کنید. پس به‌خاطر داشته باشید که این نماد تنها برای سایت‌هایی قابل‌اجرا می‌باشد که در آنها پولی جابه‌جا می‌شود.

درج اطلاعات کامل محصول

نکته دیگری که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید به آن توجه کنید، این است که باید تمام اطلاعات محصولات خود را در سایت درج کنید. مشتری باید تمام جزئیات محصول مانند مشخصات، قیمت و کاربرد محصول را در سایت مشاهده کند. این امر باعث می‌شود که بهتر بتواند برای خرید محصول، تصمیم بگیرد. همچنین لازم است که اطلاعات مربوط به خرید نیز به‌صورت پیش‌فاکتور در اختیار مشتری قرار بگیرد. این امر نیز برای دریافت اینماد کاملاً ضروری می‌باشد.

 

یکی بودن متقاضی اینماد و صاحب دامنه

یکی دیگر از مواردی که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اهمیت زیادی دارد، این است که باید فردی که برای دریافت آن درخواست می‌کند، صاحب دامنه باشد. تنها در صورتی نماینده یا شخص دیگری برای این کار مورد قبول واقع می‌شود که از طرف صاحب دامنه، وکالت‌نامه داشته باشد. یکی از نکات مهم این است که باید نام دامنه با کسب‌وکار یکی باشد. البته گاهی اوقات، نام دامنه با نام شخصی که در هیئت‌مدیره است، یکی بوده که در این صورت، مشکلی پیش نخواهد آمد و قابل‌قبول است.

تأیید صلاحیت

نکته دیگری که برای نماد اعتماد الکترونیکی باید انجام شود، این است که پلیس عمومی ناجا، باید صلاحیت فرد مذکور را تأیید کند. برای دریافت نتیجه این استعلام هم نیازی نیست که به‌صورت حضوری به محل موردنظر مراجعه کنید. زیرا نتیجه را از طریق ایمیل به شما ارسال می‌کنند. برای این بخش، هیچ کاری از دست شما برنمی‌آید و تمام مراحل را کارکنان مخصوص اینماد انجام می‌دهند. درصورتی‌که صلاحیت شما تأیید شود، مجاز به دریافت نماد اعتماد خواهید بود. در غیر این صورت، شما نمی‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید. چه کار تولیدی در خانه  میتوان راه اندازی کرد ؟

اگر پلیس ناجا صلاحیت شما را رد کند، به‌نوعی اسم شما وارد لیست سیاه شده و نمی‌توانید نماد را دریافت کنید. در این موارد، شما می‌توانید برای بررسی مجدد، وارد پنل کاربری خود شده و درخواست دهید. برای ادامه روند این کار، باید به دادگاه مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهید. سپس مدارکی را نیز باید به ایمیل مخصوصی که در اختیار شما قرار می‌دهند، ارسال نمایید. البته در این مورد چندان جای نگرانی نخواهد بود، زیرا در اکثر مواقع صلاحیت شما را تأیید می‌کنند.

سن بیشتر از ۱۸ سال

یکی دیگر از مواردی ک جزو شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشد، این است که سن شخص متقاضی باید بیشتر از ۱۸ سال باشد. اگر سن فرد از ۱۸ سال کمتر باشد و برای دریافت اینماد اقدام کند، دادگاه باید حکم رشد صادر کند. این بدان معنی است که دادگاه وظیفه دارد همه جوانب شخص مذکور را بررسی و درباره آنها تحقیق کند. اگر مشخص شد که فرد می‌تواند امور مالی را کنترل کند، می‌تواند نماد اعتماد را دریافت نماید.

در قوانینی که در قدیم وجود داشتند، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایانی که اقدام به دریافت اینماد می‌کردند الزامی بود. این در حالی است که در حال حاضر، این قانون وجود ندارد و شما بدون داشتن معافیت یا پایان خدمت نیز می‌توانید برای دریافت اینماد اقدام کنید




تاریخ: جمعه 8 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آشنایی با انواع رایج بازاریابی (Marketing)

بازاریابی این روزها به عامل بسیار مهمی تبدیل شده است که می‌تواند باعث موفقیت یک تجارت گردد. دیگر تنها داشتن محصولات با کیفیت و یا خدمات حرفه‌ای برای جذب مشتری کافی نیست و بدون داشتن فعالیت‌های بازاریابی کارآمد نام تجاری شما هیچگاه شناخته نمی‌شود و کسب و کارتان آنطور که باید رونق نمی‌گیرد.

البته انواع بازاریابی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نوع حرفه خود و بودجه‌ای که قرار است به آن اختصاص دهید اقدام به انتخاب یکی از آن‌ها نمایید. از انواع آن همانطور که در مقالات قبل گفته ایم می توان به بازاریابی برونگرا ، بازاریابی چریکی (Guerilla Marketing) و … اشاره کرد.

در واقع بازاریابی را می‌توان مجموعه فعالیت‌هایی دانست که یک فرد و یا سازمان به منظور افزایش فروش خدمات و محصولات خود اقدام به بهره‌وری از آن می‌کند. البته تکنیک های افزایش فروش زیاد می باشند.

به عبارت دیگر بازاریابی برای یک کسب و کار باعث ایجاد ارتباط موثر، مبادله و در نهایت فروش بیشتر می‌شود. بازاریابی همانند یک رشته تحصیلی همواره در حال پیشرفت کردن است و مفاهیم موجود در آن با توجه به روند اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه تحلیل و بروز رسانی می‌گردد.

انواع بازاریابی موجود در جامعه بر اساس نیازهای مصرف کنندگان همواره در حال تغییر است و تمام تلاش تمامی آن‌ها پاسخگویی به نیازهای چند برابر و روز افزون مشتریان می‌باشد. برخی از انواع بازاریابی عبارتند از:

 

بازاریابی سبز، بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی شبکه، بازاریابی ویروسی و غیره. در ادامه این مقاله از دکترویز قرار است تا شما را با ۸ نوع رایج از انواع بازاریابی آشنا کنیم.


معرفی انواع بازاریابی

انتخاب نوع صحیحی از بازاریابی برای تجارت شما می‌تواند مانند جادویی باشد که به حقیقت پیوسته است. همانطور که به شما گفتیم امروزه دیگر انواع مختلفی از بازاریابی در دسترس است که شما باید بر اساس نیاز شغلی خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. قبل از انتخاب نوع بازاریابی که قرار است آن را در تجارتتان به کار بگیرید بهتر است تا ابتدا جمعیت هدف و مخاطبین خود را در نظر بگیرید و سپس دست به انتخاب بزنید. در این بخش از مقاله شما را با انواع بازاریابی آشنا خواهیم کرد:

  • بازاریابی ویروسی

یکی از انواع بازاریابی رایج در دنیا بازاریابی ویروسی است که یک استراتژی تبلیغاتی است که از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی به منظور تبلیغ یک محصول استفاده می‌کند.

دلیل انتخاب چنین نامی برای این نوع از بازاریابی این است که به فردی که این نوع از بازاریابی را انتخاب می‌کند نشان دهد که می‌تواند به انتشار اطلاعات مربوط به محصول و یا سایر خدمات در جامعه به وسیله شبکه‌های اجتماعی بپردازد. بازاریابی ویروسی یک نوع انتشار اطلاعات از طریق استراتژی بازاریابی دهان به دهان است اما فناوری‌های مدرن به کار رفته در آن اجازه می‌دهد تا تفسیر ویروسی آن بسیاری از سیستم عامل های مبتنی بر اینترنت را شامل شود.

در این نوع بازاریابی محتوای تبلیغاتی عمیق‌تر است و افراد بیشتری ترغیب می‌شوند تا از این بازاریابی در تجارتشان استفاده کنند. انواع بازاریابی ویروسی عبارتند از:

  1. بازاریابی ویروسی حیاتی
  2. بازاریابی ویروسی مارپیچی
  3. بازاریابی ویروسی ارزشی
  4. بازاریابی ویروسی ناخوشایند
  • بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی نوعی بازاریابی شبکه ای است که از طریق اینترنت انجام می شود. این نوع از بازاریابی مبتنی بر مجموعه‌ای از روش ها الکترونیکی در فرایند بازاریابی است. بازاریابی اینترنتی را میتوان شاخه‌ای از بازایابی عمومی دانست که به لطف فناوری های مدرنی که اینترنت در اختیار آن قرار می دهد توانسته میان مردم در بازه زمانی که خیلی کوتاهی سریع معروف شود. انواع بازاریابی اینترنتی عبارتند از:

  1. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو
  2. بازاریابی محتوا
  3. انواع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  4.  بازاریابی کلیکی
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. بازاریابی از طریق برنامه‌های تلفن همراه

  • انواع بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه یک مدل تجاری است که برای رشد تجارت به شبکه یزد توزیع کنندگان متکی است. بازاریابی شبکه یک مدل از انواع بازاریابی شبکه است که برای رشد تجارت چه شبکه ای از توزیع کنندگان متکی است.

به طور معمول بازاریابی شبکه ای شامل سه نوع اساسی از استراتژی‌های سیستماتیک به منظور درآمدزایی است که شامل تولید استخدام ساخت و مدیریت می شود. بازاریابی شبکه یکی از روشهای بازاریابی جایگزین برای بازاریابی منظم است و به آن فروش مستقیم یا بازاریابی چند سطحی نیز می گویند و موفقیت در این نوع بازاریابی تنها به خود مشتری بستگی دارد.

انواع بازاریابی شبکه‌ای عبارتند از:

  1. بازاریابی شبکه تک لایه
  2. بازاریابی شبکه دولایه
  3. بازاریابی شبکه چند سطحی
  4. بازاریابی شبکه ترکیبی
  • انواع بازاریابی بانکی

در این نوع از بازاریابی سعی دارند تا بتوانند خدمات و محصولات تولید شده توسط بانک را طی فرایندی جهت یافتن مشتری به بازار ارائه کنند و همچنین این نوع از بازاریابی قصد دارد تا مشتریان را علاوه بر خرید، ترغیب به استفاده از این محصولات کند.

می‌توان گفت که به نوعی ارائه جوایز از جانب بانک‌ها مهمترین مسئله در راستای جذب مشتری از این طریق است. بازاریابی محصولات بانکی از طریق روش‌های مختلفی مانند حساب‌های عملیاتی، پرداخت سفارشات ثابت و فروش ارز انجام می‌شود. همچنین بازاریابی خدمات بانکی شامل روند خدمات درمانی، مالی، مهمان‌نوازی، اجاره اتومبیل، مسافرت‌های هوایی و سایر خدمات حرفه‌ای می‌شود.

  • بازاریابی مستقیم

یکی دیگر از انواع بازاریابی، بازاریابی مستقیم است که در آن با استفاده از طیف وسیعی از دستگاه‌های دیجیتال از جمله رایانه، تلفن‌هوشمند و تبلت‌ها محصولات و خدمات خود را به مشتریان تبلیغ می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های هوشمند بازاریابی مستقیم را عامل اصلی موفقیت خود می‌دانند. نام انگلیسی این نوع بازاریابی direct marketing است و در این نوع از بازاریابی تنها با در نظر گرفتن مشتریان بالقوه اقدام به فعالیت می‌کند.

  • بازاریابی قطره‌ای

یکی دیگر از انواع بازاریابی‌ موجود برای انتخاب بازاریابی قطره‌ای است. این نوع از بازاریابی از نوعی استراتژی ارتباطی پیروی می‌کند که با گذشت زمان مجموعه‌ای از پیام‌های پیش نویس شده را برای مشتریان یا خریداران احتمالی شما ارسال می‌نماید. این پیام‌ها اغلب از طریق ایمیل به مشتریان ارسال می‌گردند. انواع بازاریابی قطره‌ای عبارتند از:

  1. بازاریابی قطره‌ای رقابتی
  2. بازاریابی قطره‌ای دانشی
  3. بازاریابی قطره‌ای اصلی

  • بازاریابی ابری

بازاریابی ابری تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال یک کسب و کار است که برای بهبود تجربه خریداران شخصی سازی شده و یکپارچه گشته است. هدف اصلی در این این نوع بازاریابی این است که به خریداران و مشتریان مورد نظر خود برسیم، خواه در شبکه‌های اجتماعی خواه از طریق ایمیل یا هر راه دیگری.

می‌توان گفت که مفهوم بازاریابی ابری به لطف رشد سریع اینترنت تحرک بیشتری پیدا کرده و به نوعی تکامل یافته است. همچنین برخی معتقدند که بازاریابی ابری نوعی تغییر یافته از اشکال سنتی بازاریابی است که از طریق انتشارات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می‌شود.

  • بازاریابی معکوس

بازاریابی معکوس یکی از رایج ترین انواع بازاریابی است که هدف آن به جای انجام دادن تبلیغ‌های فعالانه برای یک مارک خاص، محصول و یا خدمات خاص ترقیب نمودن مردم به جستجوی یک کسب و کار و یا محصول به دلخواه خودشان است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که در بازاریابی معکوس چیز خاصی برای خرید وجود ندارد و شاید به همین دلیل اندکی ریاکارانه و گول زننده به نظر برسد. در اقع بازاریابی معکوس یک روش جدید و بهبود یافته از بازاریابی است. این نوع بازاریابی به عنوان بازاریابی ارزش نیز شناخته می‌شود و بر پایه اعتماد سازی بنا نهاده شده است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از دکتر ویز سعی کردیم تا شما را با انواع بازاریابی آشنا سازیم. در ابتدای این مقاله به توضیح مبحث بازاریابی و اهمیت آن برای شما پرداختیم و سپس شروع به معرفی انواع بازاریابی نمودیم که البته با توجه به تعداد بالای انواع بازاریابی موجود در جامعه ذکر و توصیف تمامی آن‌ها کاری اندکی سخت و زمانبر است، اما ما سعی کردیم تا برخی از مهمترین بازاریابی‌های مورد استفاده در جامعه و انواع هر کدام از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

برخی از سوالات رایج:

۱. بازاریابی اینترنتی چیست؟

نوعی از بازاریابی است که توسط شبکه های اینترنتی و مجازی صورت می گیرد و مبتنی بر روش هایی هست که افراد در ابتدا آن ها را می آموزند.

۲. چند نمونه از روش های بازاریابی اینترنتی را نام ببرید؟

۱. از طریق موتور جستجوگر
۲. بازاریابی محتوا
۳. بازاریابی شبکه های اجتمایی
۴. بازاریابی ایمیلی

 

۳. بازاریابی مستقیم چیست؟

با استفاده از دستگاه هایی مثل تلفن تبلت و … محصول خود را تبلیغ می کنند و با در نظر گرفتن مشتریان بالقوه کار خود را انجام می دهند.




تاریخ: یک شنبه 3 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آميخته بازاريابی یا مارکتینگ میکس Marketing Mix و  کاربردش در کسب و کار

Marketing Mix چیست؟

برای اینکه بدانیم مارکتینگ میکس چیست بهتر است نگاهی به متون بازاریابی بیندازیم. در متون مورد نظر، این کلمه به معنای آمیخته یا آمیزه بازاریابی آمده است. این مفهوم از مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که به ترکیب عناصر بازاریابی گفته می شود.

  • مارکتینگ میکس

همانطور که بیان شد مارکتینگ میکس به مفهوم آمیخته بازاریابی و از شاخص ترین اصطلاحاتی است که در دنیای بازاریابی به کار برده می شود. اولین کسی که این اصطلاح را وارد حوزه بازاریابی کرد نیل بوردن بود.آمیخته بازاریابی می تواند به بخشی از فعالیت های موسسه گفته شود که برای تاثیر گذاری بر میزان افزایش تقاضا صورت می گیرد. مارکتینگ میکس یک استراتژی و راهبرد بازاریابی است که متخصصان بازاریابی از آن برای جذب کردن مشتریان خود استفاده می کنند.

  • آمیخته های بازاریابی

آمیخته های بازاریابی از عواملی تشکیل شده اند که همگی تحت کنترل و حیطه مدیریت هستند و تنها مدیریت یک مجموعه می تواند آنها را اعمال کند زیرا برقرار کردن هماهنگی  بین اجزا نیاز به نگرش سیستمی دارد که اعمال نگرش یاد شده تنها از عهده مدیریت، ساخته است. اگر این موضوع به خوبی اعمال شود می تواند بر مشتری تاثیر گذار بوده و باعث جذب و حفظ وی شود.

 

آميخته بازاريابی چیست ؟ همانطور که در مقاله ‌های متفاوت بارها برای شما توضیح داده ‌ایم بازاریابی انواع مختلفی دارد و هر یک از این اشکال بازاریابی ویژگی ‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند و طبیعی است که بازاریابان تصمیم بگیرند که به صورت آمیخته از تمامی این استراتژی‌ها و اشکال بازاریابی در تجارت خود استفاده کنند. در واقع با انفجار دیجیتالی و سرعت تاثیر گذاری بالایی که تکنولوژی در کسب و کارهای متفاوت اعمال می‌کند باعث شده تا چهره بازاریابی متحول ‌تر از هر زمان دیگری شود.

در ادامه این مقاله قرار است تا خیلی تخصصی‌تر برای شما توضیح دهیم که آميخته بازاريابی چیست اما در خصوص توضیح آميخته بازاريابی به صورت خیلی خلاصه باید به شما بگویم که این نوع از بازاریابی ابزاری برای در نظر گرفتن عناصر مختلفی است که در تبلیغ یک برند و محصولات آن نقش دارند. این نوع از بازاریابی در چهار دسته اصلی موسوم به The 4 P تشکیل شده است که شامل محصولات، مکان، قیمت و تبلیغات است.

۴ مورد ذکر شده در بالا زمینه و اساس لازم را برای تعیین جایگاه یک نام تجاری در بازار به وسیله ی بهترین استراتژی‌ های بازاریابی ممکن ایجاد می ‌کنند. در این مقاله از دکتر ویز قرار است تا برای شما بگوییم آمیخته بازاریابی چیست و به توضیح مسایل مربوط به آن بپردازیم و برایتان مثال‌ هایی در این راستا ذکر کنیم.

یا بازاریابی تأثیرگذار

بازاریابی، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فروش موفق هر محصول یا خدمت است. مراحل بازاریابی اگر به ‌صورت اصولی انجام شوند احتمال فروش موفق محصول یا خدمت بیشتر می‌شود. که در مقاله ” مراحل بازاریابی” به انواع مراحل بازایابی پرداختیم که بهتون پیشنهاد می کنیم

آميخته بازاريابی چیست؟

تمامی مشاغل دنیا در طول زمان همیشه از ابزارهای بازاریابی متناسب با زمان و دوره خود برای تبلیغ و فروش محصولاتشان استفاده کرده ‌اند، اما برای اولین بار اصطلاح بازاریابی آمیخته در اواسط قرن بیستم ابداع شد.

اولین مثال برای آميخته بازاريابی در سال ۱۹۵۳ در انجمن بازاریابی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و در آن استاد دانشگاه هاروارد و کارشناس بازاریابی نیل بوردن نحوه تهیه و اجرای یک بازاریابی موفق را برای سایر بازاریابان که در این انجمن شرکت کرده بودند بیان کردند.

در واقع شناسایی و تنظیم عناصر آمیخته بازاریابی به یک کسب و کار این اجازه را می‌ دهد تا در هر سطحی که هستند بتوانند تصمیم‌ گیری ‌هایی سود آور را در زمینه بازاریابی اتخاذ کنند. در واقع این نوع از تصمیم گیری‌ ها به یک تجارت کمک می کند تا:

  • نقاط قوت خود را توسعه داده و نقاط ضعف خود را محدود کنند
  • در بازار کاری خود رقابتی‌تر و سازگارتر شوند
  • همکاری سودآور را بین بخش‌های مختلف و شرکای آن ایجاد کنند

از دهه ۱۹۵۰ تا کنون عناصر آمیخته بازاریابی در پاسخ به فن آوری‌های جدید و سایر تغییرات ایجاد شده وابسته به تکنولوژی در این سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند.

اهمیت استفاده از آميخته بازاريابی در چیست؟

همه عوامل و جنبه‌ های مرتبط با بازاریابی آمیخته بر روی یکدیگر تاثیر می ‌گذارند و برنامه تجاری کلی هر شرکت را شکل می ‌دهند. اهمیت این نوع از بازاریابی را می ‌توان با توجه به تاثیری که در موفقیت و شکست یک تجارت ایفا می ‌کند تشخیص داد.

اگر بازاریابان بتوانند از این نوع بازاریابی به روشی صحیح استفاده کنند قطعاً موفقیت بزرگی برای خود و تجارتشان به ارمغان خواهند آورد اما اگر افراد و متخصصان مربوطه نتوانند از بازاریابی آمیخته به درستی استفاده کنند شرکت آن‌ ها ضربه بزرگی را متحمل خواهد شد که به گونه‌ ای که بازیابی ضرر آن حتی تا چندین سال هم طول خواهد کشید.

بر اساس این مسئله ما باید متوجه شویم که بازاریابی آمیخته نیاز به درک و مطالعه زیادی دارد. به منظور اینکه بازاریابان و صاحبین شرکت از اعتماد به این نوع بازاریابی دچار مشکلات مالی و هزینه‌ ای نشوند باید ابتدا به مطالعه بازار مربوطه بپردازند و سپس با مشاور و کارشناسان مرتبطه به منظور دریافت مشاوره تخصصی دیدار نمایند.

از بازاریابی به عنوان یک ابزار و ستون اساسی برای موفقیت، به حداکثر رساندن سود و دستیابی به اهداف استفاده می‌شود.

برنامه 4Ps چیست و شامل چه مواردی می‌ شود؟

همانطور که به شما گفتیم برنامه 4Ps  شامل محصولات، تبلیغات، قیمت و مکان است و بهترین راه برای توضیح بازاریابی آمیخته محسوب می ‌گردد. 4Ps برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ توسط  EJ McCarthy در کتاب بازاریابی بنیادی به عنوان یک رویکرد مدیریتی بیان شد.

 

در این بخش از مقاله ما قرار است تا ما برای شما این چهار عنصر موثر در آميخته بازاريابي را به تفکیک بیان کنیم.

  • تولید محصول

بازاریاب‌ ها ابتدا باید چرخه عمر یک محصول را در نظر بگیرند تا بتوانند هر چالشی را که ممکن است به محض رسیدن محصول به دست مصرف کننده پیش بیاید را برطرف کنند. برای مثال نسخه اولیه آیپاد زمنی که برای اولین باربه مردم فروخته شد دارای مشکل ماندگاری باتری توسط دستگاه بود که تنها پس از مدت زمانی مشخص خریدارن به این مشکل پی بردند و اعتراض ها به سمت کمپانی اپل روانه شد و این شرکت برای رفع این مشکل به دنبال راهکارهایی متناسب گشت.

در واقع دراین بخش از بازاریابی آمیخته باید به عنوان یک تولید کننده محصول بتوانیم بر اساس نوع خواسته و نیازهای مشتریان محصولمان را تولید کنیم و بدانیم که چه محصولی را دقیقاً برای چه کسانی به بازار ارائه بدهیم و مشتریان دقیقا از ما چه می‌خواهند.

بطور کلی باید بدانیم چه ویژگی ‌هایی محصول ما را از سایر محصولات متمایز می ‌سازد؟ چه ویژگی‌ هایی وجود دارد که باید حتماً در محصولمان بگنجانیم؟ محصولمان باید فاقد چه ویژگی ‌هایی باشد؟ همچنین باید بررسی کنیم که چه ویژگی‌ هایی در مورد محصول جدید ما وجود دارد که ممکن است باعث شود مشتری از آن استفاده نکند. به طور خلاصه نکته مهم در اینجا این است که ابتدا اطمینان حاصل کنیم که محصولمان کاملاً مناسب با نوع خواسته مشتری است و تمام نیازهای او را برآورده خواهد ساخت.

  • هزینه

هزینه خرید یک محصول به ارزش درک شده مشتری از محصول بستگی دارد و می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را به طرز چشمگیری  تغییر دهد. مسلم است که قیمت کمتر باعث می‌شود تا محصولات و خدمات شما برای قشر گسترده ‌ای از افراد قابل دسترس‌تر باشد در حالی که قیمت‌ های بالاتر برای مشتریانی که به دنبال انحصار هستند موضوعی جذابتر است.

در هر صورت این قیمت تعیین شده باید بیشتر از هزینه صرف شده برای تولید آن باشد تا بتواند برای کسب و کار شما سودی به ارمغان آورد. در واقع قیمت‌ گذاری حساس ‌ترین مسئله در کل ترکیب بازاریابی است، زیرا ارتباط مستقیمی با پرداخت پول دارد و رخ دادن هر گونه اشتباه در آن معمولاً فاجعه آفرین است.

یکی از اشتباهات رایج در این زمینه کاهش قیمت محصول به امید افزایش میزان شیوع و خرید آن است درحالی که انجام این کار تنها منجر به ایجاد شک و تردید مصرف‌کنندگان بالقوه در میزان کیفیت محصول شما می‌گردد از همین ‌رو موضوع قیمت گذاری باید به دقت مورد بررسی و تفکر قرار گیرد.

  • توزیع و توسعه

تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی، کاتالوگ ‌ها، نمایشگاه ‌ها‌، بیلبوردها، انواع بازاریابی مستقیم و حتی تبلیغاتی که روی شیشه‌ های تاکسی‌ ها نوشته می‌شود انواع مختلفی از تبلیغات را تشکیل می‌دهند. اهمیت تبلیغات در این است که در واقع امیدی برای فروش یک محصول نیست مگر اینکه تلاش‌ هایی در جهت تبلیغ سیستماتیک و سازمان یافته ‌ای برای آن صورت گیرد.

  • مکان

محل قرار گیری محصول یکی از عوامل تعیین کننده در موفقیت و یا عدم موفقیت بازاریابی آن محسوب می‌شود و مهم است که اطمینان حاصل کنید که این محصول و خدمات را در مکان مناسبی به مشتریان ارائه می‌دهید. مکان مناسب در واقع مکانی‌ است که مشتری آن را بپسندد و در آن احساس راحتی کند.

البته این مسئله به هنگام تهیه برنامه بازاریابی برای فروش یک محصول و یا مارک تجاری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و تنها اکتفا به کیفیت یک محصول به تنهایی و بدون در نظر گرفتن مکانی مناسب برای نمایش آن کار صحیحی نیست، زیرا این امر ممکن است منجر به شکسته فاجعه باری برای شما شود. در واقع محل قرار گیری محصول و روش‌های توزیع آن مسئله مهمی در بازاریابی آمیخته است.

 

با توجه به توضیحی که در پاسخ به سوال آميخته بازاريابی چیست به شما ارائه دادیم گفتیم که این نوع بازاریابی بر اساس چهار عنصر اصلی آن هدایت می‌شود که یکی از این ۴ موارد مکان است. در واقع مکان هر محل فیزیکی است که مشتری بتواند از آن برای دسترسی و یا خرید یک محصول استفاده کند و می‌تواند شامل مراکز توزیع، حمل و نقل، انبارداری و یا حتی گالری و بوتیک برای فروش محصول باشد.

یک مثال برای آميخته بازاريابی

در این بخش از مقاله برای شما یک مثال درباره بازاریابی آمیخته ارائه خواهیم کرد تا بهتر بتوانید آن را درک کنید. فرض کنید که یک شرکت محبوب زیبایی و مراقبت از پوست افراد مسن را هدف قرار می ‌دهد و پس از تولید محصول و انجام یکسری تحقیقات متوجه خواهد شد که جوانان نیز مایل به استفاده از این محصول هستند و آن ‌ها را نیز باید مورد پذیرش در لیست اهداف شرکت خود قرار دهد، این امر باعث می ‌شود تا این شرکت اقدام به تولید یک محصول برای مراقبت از پوست و زیبایی برای جوانان کند.

برای آوردن مثال از آمیخته بازاریابی بهتر است به شرکت نیوآ اشاره کنیم. این شرکت در حوزه پوست و زیبایی بسیار معروف و شناخته شده است. محققان شرکت در تحقیقات خود، ابتدا به افراد مسن توجه کردند زیرا تصور آنان این بود که اشخاص مسن تر بیشتر به مراقبت های پوستی نیاز دارند چون  افراد مسن بسیار مایل هستند که جوان تر از سن واقعی خود به نظر برسند. پس از انجام پژوهش های مختلف، آنان پی بردند که جوانان هم باید تحت مراقبت های پوستی قرار بگیرند. بنابراین تصمیم گرفتند که برای افراد جوان هم محصولاتی تولید کنند . شرکت نیوآ ابتدا عناصر آمیخته بازاریابی محصول را مورد شناسایی قرار داده و پس از طی مراحل مختلف، آن را به مشتریان خود عرضه کرد. محصول تولید شده به گونه ای بود که برای رقیبان شرکت، غیر قابل دسترس به حساب می آمد. این مثال برای آمیخته بازاریابی، قدرت استراتژی مورد نظر را به خوبی نشان می دهد.

این شرکت ابتدا مطابق با تمامی عناصر استراتژی آمیخته بازاریابی محصول را شناسایی و قیمت گذاری می ‌کند و سپس اقدام به انجام تبلیغات گسترده برای آن می ‌نماید. این شرکت با پیروی از این قوانین و عناصر بازاریابی آمیخته موفق می‌شود تا از سایر رقبای خود در بازار پیشی بگیرد و به یکی از غول‌های امروزی و دوست داشتنی مراقبت از پوست به نام نیوا تبدیل شود.

 

آمیخته بازاریابی فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر در زمره استادان مشهور بازاریابی جهان به شمار می رود. وی را پدر بازاریابی نوین قلمداد می کنند. کاتلر در زمینه بازاریابی بیش از ۸۰ کتاب و یکصد مقاله به رشته تحریر در آورده است. البته با وجود اینکه تعدادبسیاری از کتاب های او به زبان های مختلفی ترجمه شده اند ولی یکی از کتاب های او به نام اصول بازاریابی تاکنون از معتبرترین آثاری است که در زمینه بازاریابی انتشار یافته است. یکی از کامل ترین و بهترین مدل های بازاریابی، مدل آمیخته بازاریابی فیلیپ کاتلر است که در میان اساتید فن دارای اعتبار خاصی است. کاتلر جمله جالبی دارد که می گوید:«در دنیای امروز باید سریع تر از هر زمانی بدویم تا بتوانیم در همان نقطه که هستیم باقی بمانیم.»

 

مارکتینگ میکس چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد مارکتینگ میکس به معنای آمیخته بازاریابی است اما برای اینکه بدرستی متوجه شویم که مارکتینگ میکس چیست باید اشاره کنیم که نوعی تقسیم بندی کلاسیک برای فعالیت های بازاریابی وجود دارد که در آن، فعالیت های یاد شده را به چهار بخش تقسیم می کنند که شامل محصول، قیمت، توزیع و ترویج است و به نام 4p شهرت دارد.

نتیجه ‌گیری

در این مقاله از دکتر ویز سعی کردیم تا به توضیح این مسئله بپردازیم که آميخته بازاريابي چیست و چه کاربردی دارد. همچنین برای شما توضیح دادیم که این نوع از بازاریابی شامل چهار عنصر اصلی است (محصول، مکان، قیمت و تبلیغات) که از آنها تحت عنوان The 4 P یاد می‌شود، همچنین به ارائه یک مثال برای آمیخته بازاریابی برای شما عزیزان پرداختیم.

امیدواریم تا مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص آميخته بازاريابي چیست مورد توجه شما دوستان و همراهان همیشگی دکتر وی قرار گیرد.

 

برخی از سوالات رایج

۱.آمیخته بازاریابی چیست؟

آمیخته بازاریابی را می ‌توان مجموعه ‌ای از ابزارهای بازاریابی دانست که تجارت ‌ها به منظور فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان از آن استفاده می‌ کنند

۲. اهمیت استفاده از آميخته بازاريابي در چیست؟

اهمیت این نوع از بازاریابی را می‌توان با توجه به تاثیری که در موفقیت و شکست یک تجارت ایفا می‌کند تشخیص داد. اگر بازاریابان بتوانند از این نوع بازاریابی به روشی صحیح استفاده کنند قطعاً موفقیت بزرگی برای خود و تجارتشان به ارمغان خواهند آورد.

3. 4Ps شامل چه مواردی می ‌شود؟

برنامه 4Ps  شامل محصولات، تبلیغات، قیمت و مکان است و بهترین راه برای توضیح بازاریابی آمیخته محسوب می‌ گردد.




تاریخ: یک شنبه 3 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

بررسی کامل مفهوم پورتفولیو ، ۷ ویژگی کاربردی پورتفولیو

 

اگر شما هم ‌دستی در بازار سرمایه داشته باشید، حتما با مفهوم پرتفوی یا پورتفولیو چیست تا حدودی آشنا هستید. البته منظور ما از پرتفولیو تنها بازار سرمایه مثل بورس نیست که این روز ها رونق فراوانی هم گرفته، بلکه می ‌تواند در سایر زمینه‌ ها مثل بازاریابی، تحصیلی و اقتصادی هم ‌معنای خاص خود را داشته باشد. معنی پورتفولیو چیست؟

در اصل پورتفولیو به شکل خاص نوعی از بازاریابی و مدیریت پروژه است که آشنایی صحیح و حرفه ‌ای با آن می‌تواند تضمین‌کننده رشد هر تجارتی محسوب شود. اگر علاقه‌ مند هستید با این مفهوم به صورت کامل تر و تخصصی آشنا شوید و پاسخ مناسبی برای سوال پورتفولیو چیست (portfolio چیست) ، پیدا کنید با ما همراه باشید.

پورتفولیو چیست؟ portfolio چیست؟

پورتفولیو اساسا به معنای تمامی دارایی‌ ها، محصولات، مستغلات، برنامه ‌ها، آثار و توانمندی‌ هایی است که از نظر ارزش در یک بازه زمانی مشخص قابلیت رشد و بازدهی مناسب را خواهند داشت. این مفهوم می ‌تواند شامل مجموعه ‌ای از دارایی ‌های فردی و گروهی مثل سهام، صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری، اوراق قرضه و دارایی ‌های فیزیکی مثل پول نقد، طلا، نفت، سکه یا مهارت ‌ها، توانمندی‌ ها و نمونه کارها یا هر چیز دیگری باشد که می ‌تواند ارزش سرمایه‌ گذاری و سوددهی را داشته باشد.

از نظر تحلیلگران اقتصادی و بازاریابی یک پرتفوی ایده‌ آل شامل طیف وسیع و متنوعی از انواع سرمایه‌ گذاری خواهد بود؛ از اوراق قرضه دولتی گرفته تا سهام کوچک ارزهای بین‌ المللی که در نهایت با یک مدیریت صحیح بازده مناسب را کسب خواهند کرد. یک پورتفولیو کارآمد نمونه ‌ای است که بتواند ریسک کمی برای کار داشته باشد. برای مثال در پرتفو سرمایه‌گذاری این مفهوم می ‌تواند ویژگی کاربردی زیر را در برگیرد.

ویژگی کاربردی پورتفولیو:

  1. متنوع سازی

در مفهوم پورتفولیو چیست، متنوع سازی سبد سرمایه حرف اول را می‌زند. نظرات در مورد تعداد سهام لازم برای ایجاد پرتفوی متنوع متفاوت است، اما برنامه ‌ریزی که در جهت این کار صورت می‌ گیرد باید شامل طیف گسترده ‌ای از صنایع مختلف باشد تا ریسک زیان را کاهش دهد. ایده تنوع در پرتفولیو باعث می‌ شود زمانی که یک سهم یا محصول یا دارایی، در جهت نزولی عمل می‌ کند، دارایی و سهم دیگر این کسری را جبران کند و از افت بیشتر سرمایه جلوگیری کند.

برای رسیدن به این هدف، مدیران اجرایی پرتفولیو باید تحقیقات گسترده ‌ای را در زمینه چند شرکت برتر هر صنعت و گزارش‌ های تحلیلی و مالی آن‌ ها انجام دهند تا به درک درستی از چشم انداز مالی شرکت مورد نظر برای اضافه کردن یا نکردن آن به سبد پرتفوی دست پیدا کنند.

  1. بتا در مفهوم پورتفولیو چیست

در مفهوم دیگر از پورتفوليو چيست باید گفت بتا معیار سنجش میزان ریسک و خطرات احتمالی در سرمایه ‌گذاری خواهد بود. در اصل بتا عملکرد سرمایه ‌گذاری در مقابل بازار را دنبال خواهد کرد؛ بنابراین هر چه میزان بتا کمتر باشد، درصد ریسک هم پایین ‌تر خواهد آمد و در مقابل نیز میزان بازدهی و سود نیز کاهش پیدا می ‌کند. البته این استراتژی می ‌تواند یک سرمایه‌ گذاری مطمئن محسوب شود. سهام با بتای بالا بی ‌ثبات خواهد بود، زیرا یک سهم با بتا ۲ نسبت به یک سهم با بتا ۱ می ‌تواند تا دو برابر ریسک سود و ضرر را دربر داشته باشد.

کجا سرمایه‌ گذاری کنیم سوالی است که حداقل سالی چند بار از خود می‌پرسیم و همه‌ی ما سعی می ‌کنیم در جایی سرمایه‌ گذاری کنیم که بازده مالی خوبی داشته باشد و در سریع ‌ترین زمان بازگشت سرمایه داشته باشد.

  1. جبران ریسک

هیچ‌کس دوست ندارد دارایی خود را در جایی سرمایه ‌گذاری کند که بی ‌ثبات است. در مقابل ریسک کردن هم تا حدودی مفید خواهد بود، به شرطی که شرایط را برای جبران خطر فراهم کرده باشد. برای مثال زمانی که یک سهام پر بتا را برای ریسک و چشم انداز بازدهی بالا خریداری شود، باید در سبد یک سهم با ریسک پایین برای جبران میزان ریسک سهم قبلی نیز قرار گیرد. البته مسئله برای کسانی مطرح است که قصد ریسک کردن را داشته باشند.

  1. پورتفولیو چیست و مفهوم بازدهی در آن

از مهم‌ ترین ویژگی ‌های یک پرتفولیو کارآمد، تعیین میزان بازدهی تک تک سهام خواهد بود که در سبد پرتفو جای داده شده است؛ بنابراین هر سهامی باید به شکلی جداگانه ارزشیابی، تحلیل و بررسی شوند و میزان بازدهی آن ‌ها در یک زمان مشخص تعیین شود؛ بنابراین اگر به دنبال پاسخ پورتفولیو چیست، هستید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

  1. سرمایه ‌گذاری‌های منظم

برای تقویت پرتفو، سرمایه ‌گذاری منظم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. این مسئله نه تنها کمک می‌کند که ثروت خود را برای مدت طولانی افزایش دهید، بلکه نظم و انضباط سرمایه ‌گذار را نیز به شکل مفید بالا خواهد برد.

  1. ایجاد درصد و وزن مناسب برای هر سهم

برای یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و اصولی، باید سرمایه خود را در سهامی خاص با تعدادی خاص سرمایه ‌گذاری کنید. این کار باعث می ‌شود که نتیجه بهتری عملی شود و ریسک کار پایین ‌تر بیاید.

  1. صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها

یک پرتفوی کارآمد و خوب با کمترین هزینه ممکن، به اهداف خود می ‌رسد؛ بنابراین استفاده از یک استراتژی آینده ‌نگر در مقابل کاهش هزینه ‌ها از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است که وظیفه سنگینی محسوب می‌ شود که بر دوش یک مدیر پورتفولیو قرار دارد.

 

مدیریت پورتفولیو چیست؟

در پاسخ به سوال مدیریت پورتفولیو چیست باید گفت مدیریت پرتفوی درواقع یک هنر است. هنری که با یک استراتژی و سیاست ‌گذاری صحیح برای افراد حقیقی و حقوقی باعث می‌ شود که فعالیت‌ های بازاریابی یک شرکت یا شخص خاص با کمترین ریسک و بیشترین بازدهی ممکن انجام شود.

در مفهوم دیگر از مدیریت پرتفوی می ‌توان به مدیریت تمام اجزایی اشاره کرد که در نهایت به مدیریت سرمایه و سرمایه ‌گذاری می ‌انجامد. مجموعه سرمایه ‌گذاری ها که در قالب‌ های گوناگونی مثل سهام، اوراق قرضه، پول نقد، یا توانایی‌ ها و نمونه کارها و … است، با مدیریت سبد سهام صحیح در کنار یک بازه زمانی مشخص (مثلا ۵ ساله) حداکثر سود قابل پیش ‌بینی را اجرایی خواهد کرد.

در مدیریت سایر پورتفولیو ها نیز وضع به همین شکل است. زمانی که افراد دوست داشته باشند بهترین برنامه ممکن برای سیاست ‌های سرمایه ‌گذاری خود را اجرایی کنند، از یک مدیریت پورت فولیو حرفه ‌ای استفاده می ‌کنند تا تمامی جوانب مثبت و منفی کار از جمله میزان بودجه، میزان درآمد، خطرات و ریسک‌ ها و فرصت ‌ها را بررسی و مجموعه را در جهت رشد کسب و کار سوق دهد.

در واقع مفهوم پورتفولیو چیست به مدیریت سرمایه ‌گذاری و توانمندی‌ ها مثل مدیریت اوراق بهادار یا رزومه اشاره دارد که ریسک و خطرات موجود در سر راه بیزینس را پیش‌بینی کرده، کاهش داده و از طرف دیگر رشد درآمد و اوج ‌گیری سود را بالا خواهد برد.

ساخت پورتفولیو

ساخت و طراحی یک پورتفولیو امروزه برای پیشرفت تمامی شرکت‌ ها و افراد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تضمین کننده رشد فردی و گروهی خواهد بود. البته طراحی پرتفوی براساس انواع آن متفاوت خواهد بود. ما می ‌توانیم یک مدل بازاریابی داشته باشیم یا نمونه ‌های که شامل پرتفوی پروژه، پورتفولیو محصول یا سبد پرتفوی سهام باشد.

در واقع برای ساخت پورتفولیو باید بسته به نوع آن از یک طراحی خاص استفاده کرد. برای مثال در پورتفولیو بازاریابی یک لیست یا آلبوم کامل از عملکردها، مهارت ‌ها، توانمندی ‌ها و صلاحیت‌ ها خواهیم داشت که می‌ تواند چیزی شبیه یک رزومه محسوب شود.

در بررسی اینکه دقیقا پورتفولیو چیست ما تنها قرار نیست به سرمایه‌ گذاری یا بازار سهام اشاره کنیم. این مبحث بسیار فراتر از یک موضوع خواهد بود و با مفهوم خود در گذشته تفاوت ‌های چشمگیری کرده است. افراد از چنین ابزاری برای پیشرفت شغلی استفاده می‌ کنند و در آن از موارد زیادی مثل دوره‌ های طی شده برای کسب تجربه، شکست ‌ها و عناوین مهارت‌ ها و توانمندی‌ ها صحبت می‌کنند. در مقابل در سبد سهام، محصول، پروژه یا هر مبحث دیگر نحوه ساخت پورتفولیو کاملا متفاوت خواهد بود.

 در کشور ما نیز بازار بورس پررونقی وجود دارد که می‌توان از آن برای خرید و فروش سهام انواع شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور استفاده کرد. بهترین مزیت‌ بازارهای بورس به نسبت سایر بازارهای مالی، امکان سرمایه‌گذاری با مقدار سرمایه اندک است.

 

نمونه پورتفولیو

زمانی که پورتفولیو به مجموعه ‌ای از برنامه ‌ها و فعالیت‌ ها و پروژه‌ های مالی و غیر مالی اشاره دارد، پس می ‌تواند تنوع بالایی را نیز در بر بگیرد. یک نمونه پورتفولیو می ‌تواند بر اساس اهداف و استراتژی ‌های سازمان خود ایده پردازی و اجرا شود. کافی است کلمه پورتفولیو چیست را در مرورگر خود سرچ کنید تا با انبوهی از تعاریف پورتفولیو در نمونه‌ های مختلف مثل تحصیلی، معماری و گرافیک، هنر، سرمایه‌گذاری و … آشنا شوید.

در کل نمونه پورتفولیو هرچه که باشد در نهایت باید به رشد فرد یا سازمان کمک کند. برای مثال یک نمونه پورتفولیو برای تحصیل در خارج از کشور به منظور مهاجرت می‌تواند شامل طیف وسیعی از آثار، توانایی‌ها، ایده ‌های پیشرفت کار، خلاقیت ‌ها، شخصیت و شرح کار باشد که می‌ تواند گسترده‌ تر از یک رزومه محسوب شود. یکی از بیشترین نمونه‌ های پرتفوی، مدل سرمایه ‌گذاری است که ما در این مبحث بیشتر به آن اشاره کردیم.

جمع ‌بندی

هدف ما از تحریر این مقاله بررسی کامل مفهوم پورتفولیو چیست (پرتفولیو چیست) بوده است. در واقع با بررسی کامل این مبحث به اهمیت یک مدیریت پرتوی کارآمد اشاره کردیم. معنی پورتفولیو را کاملا شرح دادیم. مثال پورتفولیو زدیم.

مدیریت سبد سرمایه ‌گذاری یا آلبوم از عملکرد و توانایی‌ ها یک کشمکش جنگی بر سر سود شما و رقبا در بازی بازار سرمایه و پیشرفت در کار است؛ بنابراین بسیار مهم خواهد بود که شما قبل از شروع بهترین جایگاه را به دست بیاورید. تلاش شما در این مبارزه با نحوه مدیریت پورتفولیو، تضمین ‌کننده رشد و ثبات دارایی ‌های شما خواهد بود.

استفاده از یک استراتژی مدیریت سرمایه ‌گذاری و تصمیم‌ گیری مناسب اثر بخشی عملکردها برای دستیابی به اهداف مورد نظر را افزایش خواهد داد.

استراتژی یا راهبرد به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که یک سازمان یا یک کسب‌ و کار را در مسیر مشخصی هدایت می ‌کند. اقداماتی که در راستای عمل به استراتژي ‌ها انجام می ‌شود معمولاً توسط رهبران و مدیران برنامه ‌ریزی می ‌شوند.

در نهایت مدیران مربوطه سیاست‌ های کاری خود را بر اساس نیاز مشتری اجرا می‌ کنند و بر اساس آن است که راه‌ حل‌ های سرمایه ‌گذاری پرمنفعت را سفارشی ‌سازی می ‌کنند، پس اهمیت استفاده از یک مدیر استراتژی حرفه ‌ای برای کسانی که به دنبال برد و کسب سود هستند، بسیار اهمیت دارد و این معنای اصلی پورتفولیوی چیست؟ خواهد بود.

 

برخی از سوالات رایج

۱.پورتفولیو چیست؟

پورتفولیو اساسا به معنای تمامی دارایی‌ها، محصولات، مستغلات، برنامه‌ ها، آثار و توانمندی‌هایی است که از نظر ارزش در یک بازه زمانی مشخص قابلیت رشد و بازدهی مناسب را خواهند داشت.

۲.دلیل اهمیت ساخت پورتفولیو چیست؟

ساخت و طراحی یک پورتفولیو امروزه برای پیشرفت تمامی شرکت ‌ها و افراد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تضمین کننده رشد فردی و گروهی خواهد بود

۳.یک نمونه پورتفولیو چگونه باید اجرا شود؟

یک نمونه پورتفولیو می ‌تواند بر اساس اهداف و استراتژی ‌های سازمان خود ایده پردازی و اجرا شود.




تاریخ: یک شنبه 3 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

راههای متنوع کسب درآمد از موسیقی

کسب درآمد از طریق حرفه‌ای که به آن علاقه دارید و تبدیل یک سرگرمی به یک کسب‌وکار سودمند، دستاوردی بزرگ است. رؤیابافی درباره بدل شدن به یک ابرستاره موسیقی یا یکی از نام‌های برجسته این صنعت کار ساده‌ای است؛ اما تحقق بخشیدن به این رؤیا، کاری بس دشوار است.

اگر از تولید موسیقی لذت می‌برید، بدانید که این کار یکی از رضایت‌بخش‌ترین راه‌های گذران زندگی است. چه به‌عنوان شغل تمام‌وقت و چه به‌عنوان یک منبع درآمد جانبی، می‌توانید از موسیقی کسب درآمد کنید.

در این مقاله، درباره راه‌های کسب درآمد از موسیقی یا کسب درآمد به‌عنوان یک موزیسین صحبت می‌کنیم.

آیا می‌توانم به‌عنوان یک موزیسین درآمد جانبی داشته باشم؟

فروش موسیقی شما تضمین‌شده نیست. کسب درآمد از تولید موسیقی کاری دشوار است، اما غیرممکن نیست. در مراحل اولیه حرفه موسیقی، مهم است که منابع درآمد متعددی داشته باشیم. بدون حمایت یک کمپانی نشر موسیقی، بعید است که یک منبع درآمد به‌تنهایی کفاف مخارج زندگی یک موزیسین را بدهد. به‌خصوص که خرید تجهیزات استودیو، ساز، نرم‌افزارها و …، هزینه‌های زیادی دارد و برای جبران آنها به درآمد مناسبی نیاز داریم.

اما داشتن چند ممر درآمد که هر یک به‌طور خودکار تولید سرمایه کنند، به شما کمک می‌کند که از ریسک تصمیم خود کاسته و تمرکز خود را بر روی تولید موسیقی بگذارید و نه بر روی فروش آن.

چگونه از موسیقی کسب درآمد کنیم؟

۱. کسب حق استریمینگ از طریق توزیع دیجیتال

پیش از هر چیز باید تفاوت بین یک سرویس استریمینگ و شبکه توزیع را بدانیم:

– سرویس استریمینگ درگاهی است که مردم در آن به موسیقی گوش می‌دهند. محبوب‌ترین‌ سرویس‌های استریمینگ حال حاضر جهان، اسپاتیفای و اپل موزیک هستند.

– شبکه توزیع، درآمد حق پخش آثار را از این درگاه‌های پخش موسیقی جمع‌آوری می‌کند.

موزیسین‌ها حق انتخاب زیادی در زمینه سرویس‌های استریمینگ ندارند. حتی بزرگترین هنرمندان جهان نیز از گزند حذف آثار خود از درگاه‌های محبوب استریمینگ مصون نیستند.

مهم است که موسیقی شما در اسپاتیفای و اپل موزیک پخش شود؛ زیرا آنها بزرگترین سرویس‌های موجود استریمینگ در جهان هستند.

۲. کسب درآمد از اجرای زنده

اجرای زنده یکی از پردرآمدترین راه‌ها برای موزیسین‌ها است. با اینکه اینترنت امکان استریم کردن اجرای زنده موسیقی را فراهم می‌کند، اما هیچ چیز جای تماشای اجرای زنده هنرمندان محبوبمان از نزدیک را نمی‌گیرد.

۳. فروش کالاهای تبلیغاتی مربوط به گروه موسیقی در اینترنت

فروش کالاهای تبلیغاتی مربوط به گروه موسیقی یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد مضاعف برای موزیسین‌ها است. یک فروشگاه کالاهای تبلیغاتی، راهی مناسب برای کسب درآمد بدون صرف زمان زیاد است.

۴. همکاری با گروه‌ها و هنرمندان دیگر

بسیاری از هنرمندان از طریق همکاری با سایرین، درآمد مضاعف کسب می‌کنند. از چند روش می‌توان در همکاری با سایر هنرمندان کسب درآمد کرد که جزئیات آن بستگی به نوع موسیقی و مهارت‌های شما دارد. شما می‌توانید به‌عنوان خواننده، تهیه‌کننده، نوازنده و… با سایر هنرمندان همکاری کنید.

۵. فروش بیت و سمپل

اگر یک تهیه‌کننده موسیقی باشید، می‌توانید از طریق فروش سمپل‌ها و بیت‌های خود تحت عنوان کالاهای دیجیتال، کسب درآمد کنید. این کار می‌تواند برای برخی از تهیه‌کنندگان تبدیل به منبع درآمد اصلی شود. فروش سمپل و بیت می‌تواند جایگزین درآمد ساعت‌ها تولید موسیقی باشد.

۶. تدریس موسیقی یا فروش دوره‌های آموزشی آنلاین

همه اهالی موسیقی سعی ندارند به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شوند. برای برخی از اهالی موسیقی، تربیت کردن نسل آینده موزیسین‌ها دستاوردی بزرگ‌تر از اجرا در بزرگترین کنسرت‌ها است.

شما می‌توانید در درگاه‌های آنلاین و یا به‌طور حضوری به هنرآموزان آموزش داده و یا دروس طبقه‌بندی‌شده را در درگاه‌های آنلاین به فروش بگذارید.

۷. آهنگسازی برای سایرین

آهنگسازی برای سایرین یکی از راه‌های کسب درآمد در حوزه موسیقی است. شما می‌توانید با افزایش مخاطبان خود در شبکه‌های مجازی، استعداد خود را به نمایش گذاشته و با آهنگسازی برای دیگران به کسب درآمد بپردازید.

آهنگسازی می‌تواند کاری پردرآمد باشد؛ اما برای کسب نام و تجربه باید زمان صرف کنید. درست مانند اجرای زنده، برای پیدا کردن بازار مناسب به‌عنوان آهنگساز نیز باید مدت‌ها در این بازار فعال باشید.

۸. ایجاد وب‌سایت

داشتن یک وب‌سایت یا وبلاگ راهی مناسب برای به نمایش گذاشتن و یا حتی فروش موسیقی است. همچنین می‌توانید در این درگاه‌ها اجراهای زنده خود را نیز تبلیغ کنید.

۹. کانال یوتیوب

یوتیوب محلی مناسب برای کسب درآمد از موسیقی و همچنین دروس اینترنتی آنلاین است. در یوتیوب، ویدیو‌های آموزشی با میلیون‌ها بیننده وجود دارند.

اگر بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید، درآمد زیادی از این طریق کسب خواهید کرد.

علاوه بر ایجاد دروس اینترنتی، می‌توانید اجرای خود را نیز ضبط و در یوتیوب اشتراک‌گذاری کنید. این استراتژی منجر به کشف بسیاری از ستاره‌های عالم موسیقی شده است.

۱۰. عضو جایگزین

بد نیست که گروه‌های موسیقی محل را از فعالیت خود آگاه کنید و در صورت عدم حضور یکی از اعضای گروه، جای خالی او را برای اجرای زنده پر کنید. این کار علاوه بر تولید درآمد، می‌تواند شروعی برای فعالیت‌های بزرگتر از قبیل عضویت در گروه‌های دیگر باشد.

۱۱. اجرای موسیقی به‌عنوان دی‌جی

واضح‌ترین راه برای کسب درآمد به‌عنوان دی‌جی این است که در موقعیت‌های مختلف به اجرای موسیقی بپردازید؛ اما با بازاریابی درست، حضور در برنامه‌های بزرگ، فروش کالاهای تبلیغاتی و جذب اسپانسر، می‌توانید این کار را به یک حرفه تمام‌وقت تبدیل کنید.

بسته به محل اجرا ممکن است بتوانید در لابلای آهنگ‌های درخواستی، آهنگ‌های خود را نیز پخش کنید و بدین ترتیب برای خود طرفدار پیدا کنید.

۱۲. اجرای خصوصی

کافه‌ها و رستوران‌ها راحت‌ترین محل برای برگزاری اجرای زنده هستند؛ اما اجراهای مناسبتی درآمد بهتری دارند. فستیوال‌های کوچک، نمایشگاه‌های هنری، گردهمایی‌های شرکت‌ها و …، همگی محل‌هایی برای اجرای زنده موسیقی هستند.

۱۳. آهنگسازی

فروش مستقیم آهنگ چندان مرسوم نیست. چه کسی می‌خواهد آهنگی که ممکن است تبدیل به یک آهنگ موفق شود را در ازای چند دلار به فروش برساند؟ در عوض بهتر است آهنگ‌های خود را در ازای دریافت حق پخش و اجرا به فروش برسانید.

۱۴. درج آگهی در سایت های موسیقی

در سایت‌های موسیقی می‌توانید به‌عنوان هنرمند مستقل برای مشاغلی مختلف از جمله نویسنده، نوازنده یا حتی آموزگار آگهی درج کرده و کار پیدا کنید.

در ابتدای کار سعی کنید تمرکز خود را بر روی کیفیت بالا، رضایت مشتری و قیمت رقابتی معطوف کنید.

۱۵. تولید موسیقی

یک تولیدکننده موسیقی باتجربه می‌تواند با اضافه کردن رنگ‌وبوی حرفه‌ای به آهنگ‌ها و تسهیل اجرای ایده‌های جدید، به هنرمندان مختلف کمک کند تا آلبوم‌های خود را تکمیل کرده و صدای منحصربه‌فرد خود را پیدا کنند.

شما می‌توانید با نظارت بر روند تولید و ضبط موسیقی یا حتی تنظیم قطعه برای نوازندگان مهمان در پروژه‌ها، به کسب درآمد بپردازید.

۱۶. شرکت در مسابقه‌های آهنگسازی

اگر از طریق معمول نمی‌توانید به‌عنوان آهنگساز به صنعت موسیقی ورود کنید، می‌توانید از مسابقه‌های آهنگسازی برای این کار استفاده کنید.

به‌عنوان مثال، مسابقه بین‌المللی آهنگسازی (ISC) در هر دوره به ۷۱ نفر، جایزه نقدی، غیرنقدی و همچنین اعتبار هدیه می‌کند. شما می‌توانید در ۲۳ دسته‌بندی متفاوت در این مسابقه شرکت کنید؛ از جمله آهنگسازی برای کودکان، موسیقی الکترونیک، بلوز و جز.

۱۷. شرکت در مسابقه خوانندگی

هنرمندانی مانند جنیفر هادسون، کلی کلارکسون و وان دایرکشن، همگی حرفه خود را از مسابقه‌های خوانندگی شروع کردند. شما نیز می‌توانید از این طریق به صنعت موسیقی پای بگذارید. لازم نیست همیشه کار خود را از مسابقه‌هایی مانند American Idol یا The Voice شروع کنید. با شرکت در مسابقه‌های استعدادیابی محلی می‌توانید توجه هنرمندان نزدیک به خود را جلب کنید.

۱۸. در وب‌سایت‌های فریلنسری به دنبال کار بگردید

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد در وب‌سایت‌های فریلنسری وجود دارد. شما می‌توانید با درج آگهی برای خدماتی مانند ضبط موسیقی، آهنگسازی برای تبلیغات، میکس موسیقی و تهیه موزیک ویدیو، اقدام به جلب مشتری کنید.

۱۹. حق پخش تلویزیون، فیلم، بازی‌های کامپیوتری و تبلیغات

هر شخص حقیقی یا حقوقی برای استفاده از آثار شما در محتوای خود باید مجوز پخش اثر را دریافت کرده و هزینه آن را به شما پرداخت کند. برای این کار به دو گواهی جداگانه نیاز دارید؛ گواهی ساخت اثر و گواهی نسخه تولیدشده آن.

۲۰. پخش موسیقی در اسپاتیفای

اسپاتیفای یک درگاه استریمینگ موسیقی است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور رایگان یا با دریافت آبونمان، به موسیقی گوش کنند.

مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌کنند که چگونه حقوق هنرمندان پرداخت شوند؛ مثلاً اینکه هنرمند مستقل باشد یا تحت عنوان یک شرکت نشر موسیقی فعالیت کند.

اسپاتیفای سهم هنرمند از میزان پخش ماهانه درگاه خود را بررسی کرده و تعیین می‌کند که سهم هنرمند از مجموع درآمد اسپاتیفای چقدر است. سپس حقوق مربوط به درگاه اسپاتیفای از این مبلغ کم شده و بخشی از مبلغ هم به عوامل صاحب حق ضبط و حق نگارش اثر پرداخت می‌شود.

جمع‌بندی

امروزه به‌ندرت موزیسینی را می‌بینیم که تنها از یک منبع درآمد ارتزاق کند. برای تأمین مالی حرفه موسیقی باید سیستمی متشکل از چند مجرای درآمد تشکیل دهید تا بتوانید تمرکز خود را بر روی مهم‌ترین امر، یعنی تولید موسیقی معطوف کنید.

به همین خاطر است که باید روش‌های کسب درآمد از موسیقی را به‌خوبی بشناسیم.




تاریخ: شنبه 2 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

 

آموزش کامل فعالیت در بورس ، اسرار بورس ایران

سرمایه‌گذاری در بورس، یکی از بهترین راه‌ های سرمایه‌ گذاری برای افراد یک جامعه است. خوشبختانه در کشور ما نیز بازار بورس پررونقی وجود دارد که می ‌توان از آن برای خرید و فروش سهام انواع شرکت‌ های بزرگ و مطرح کشور استفاده کرد. بهترین مزیت‌ بازارهای بورس به نسبت سایر بازارهای مالی، امکان سرمایه ‌گذاری با مقدار سرمایه اندک است.

اما ورود به بورس با خطراتی نیز همراه است. به همین خاطر توصیه می‌ شود هرکس قبل از ورود به بازار بورس، آموزش صفر تا صد بورس را بگذراند و با مفاهیم پایه این بازار آشنا شود. در این مطلب به ‌صورت کلی به بررسی تمام موارد موردنیاز قبل از ورود به بورس می‌پردازیم. لطفاً تا انتها همراه ما بمانید.

بورس به چه معناست؟

بورس یک بازار مانند تمام بازارهای دیگری است که می‌شناسیم  و در آن‌ها به خرید و فروش مشغول می‌شویم. اما بین بازار بورس و سایر بازارهای موجود، تفاوت‌ های عمده‌ ای وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تفاوت موارد معاملاتی اشاره کرد.

ما در بازارهای آزاد، هر کالای فیزیکی یا غیرفیزیکی را خریداری می‌کنیم. برای مثال، در بازار مرکزی شهر خود، می‌توانیم لوازم خانگی، خوراک، پوشاک و ….. خریداری کنیم یا خود یکی از فروشندگان این اجناس باشیم. همچنین از طریق بازارهای آنلاین (سایت‌های فروشگاهی) می‌توانیم اقلام موردنیاز خود را سفارش دهیم.

البته ما می‌توانیم اجناس غیرفیزیکی مانند فایل‌های آموزشی، فیلم و …. را نیز خریداری کنیم. بازارهای املاک، ماشین، تجهیزات پزشکی، لوازم یدکی و …. از دیگر بازارهایی هستند که ما در طول زندگی خود وارد آن‌ها می‌شویم.

اما در بازار بورس، به جای این موارد (لوازم موردنیاز زندگی)، سهام شرکت‌ها و سازمان‌های کشور مورد معامله قرار می‌گیرند. به طوری که ارزش یک شرکت تقسیم‌بندی شده و به واحدهای کوچک‌تری به نام «سهم» تقسیم می‌شود.

افراد می‌توانند با ورود به بورس، و سرمایه ‌گذاری در بازار بورس سهام شرکت‌ ها را خریداری کرده و در سود و زیان آن‌ها شریک شوند. البته بورس صفر تا صد را می‌توان عامل اصلی اتصال شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران دانست. در واقع ما به کمک بازار بورس است که می‌توانیم وجوه خود را در شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم، بدون اینکه نگران وجود یا عدم وجود و قانونی بودن یا نبودن آن‌ شرکت‌ها باشیم.

تاریخچه بورس در ایران و جهان

ایجاد بازار بورس در جهان به قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد. گفته می‌شود در آن زمان در شهر بروژ کشور بلژیک، مردم جلوی درب خانه یک فرد اشراف‌زاده به نام «واندر بورس» جمع می‌شدند و به داد و ستد می‌پرداختند. البته در آن زمان، خبری از سهام شرکتی نبود و مردم از شیر گنجشگ تا چرم مار و خرس را معامله می‌کردند.

از آن پس، به تقلید از این بازار عجیب، بازارهای مشابه دیگری در سایر شهرها و کشورها به وجود آمدند و کم‌کم ساختار منظم و مشخصی پیدا کردند. نهایتاً در قرن هفدهم، اولین بازارهای بورس رسمی با ارائه سهام شرکتی در جهان ایجاد شدند. اولین نمونه بورس در شهر آمستردام کشور هلند بوجود آمد و از آن پس دیگر کشورهای جهان نیز صاحب بازارهای بورس شدند.

بورس ملی ایران نیز، تحت عنوان «بازار بورس تهران» با وبسایت http://www.tsetmc.com/ از سال ۱۳۴۶ به‌صورت رسمی شروع به فعالیت کرده است. بورس ایران حدود ۵۰ سال است که فعال شده و مشکلات و بحران‌های زیادی را از سر گذرانده است. در حال حاضر سهام ده‌ها شرکت معتبر در بورس تهران معامله می‌شود.

آیا همه می‌توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند؟

هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند در خرید و فروش سهام بورس کشورش حضور پیدا کند. حتی شما هم می‌توانید اولین سرمایه‌گذاری خود را با حداقل نرخ ۵۰۰ هزار تومان در بورس تهران آغاز کنید. برای ورود به این بازار کافیست به یکی از شعب کارگزاری‌های بورس موجود در شهرتان مراجعه کنید تا با دریافت کد بورسی، مجاز به سرمایه‌گذاری در این بازار شوید.

با توجه به اینکه خرید سهام در بورس با سرمایه‌های کم نیز امکان‌پذیر است، والدین می‌توانند علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های شخصی، برای آتیه فرزندان خود نیز، روی بورس حساب کنند. چرا که ورود به بورس محدودیت سنی هم ندارد. حتی نوجوانان هم می‌توانند صفر تا صد بورس را به‌راحتی فرا بگیرند و از آن سود ببرند.

چطور می‌توانیم وارد بازار بورس شویم؟

هرکسی برای ورود به بازار بورس تهران، باید یک سری مراحل مشخص را طی کند که این مراحل به قرار زیر هستند:

  • احراز هویت در سامانه «سجام»

سجام مخفف عبارت‌ «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است که برای ورود به آن می‌توانید به آدرس «www.sejam.ir» مراجعه کنید. در این سامانه باید کلیه اطلاعات شخصی خود، اعم از اطلاعات موجود در شناسنامه، اطلاعات بانکی و شغلی خود را وارد کنید. پس از تایید اطلاعات شما در این سامانه، یک کد ۱۰ رقمی به شماره همراه‌تان ارسال می‌شود که آن شماره برای باز کردن پنل بورسی در کارگزاری ضروری است.

  • مراجعه به کارگزاری

پس از دریافت کد ۱۰ رقمی، باید به یکی از شعب کارگزاری‌های کشور که در شهرتان هست مراجعه کنید. آن‌گاه با پر کردن فرم‌های کارگزاری مربوطه، می‌توانید اطلاعات پنل کاربری خود مانند «نام کاربری» و «رمز عبور» را دریافت کنید. پس از رفتن به کارگزاری، اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، یکی از قبوض آب، برق یا تلفن (جهت آگاهی از کد پستی حقیقی افراد) و چند قطعه عکس ۳*۴ به همراه داشته باشید. کارگزاری‌های «آگاه»، «مفید»، «مبین سرمایه»، «بانگ پاسارگاد»، «بانک ملت» و ….. جزو کارگزاری‌های فعال حال حاضر کشور هستند.

  • تایید اطلاعات

معمولاً پس از دریافت اطلاعات کاربری، باید چند ساعت یا چند روز صبر کنید تا پنل شما تایید شود و اجازه معامله شما صادر شود.

  • شروع معامله

پس از تایید اطلاعات پنل می‌توانید از طریق پنل کاربری خود، اولین معاملات خود را استارت بزنید. البته قبل از آن باید بهترین آموزش بورس را دیده باشید.

نکاتی که باید قبل از ورود به بورس رعایت کنیم، کدامند؟

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از ورود به بورس باید رعایت کنید، دریافت اطلاعات درست از صفر تا صد بورس هست. بزرگترین عامل ضرر کرد افراد مبتدی در بورس، همین نداشتن اطلاعات درست در مورد این بازار است. بیشتر افراد وقتی کسی را می‌بینند که از بورس سود خوبی کسب کرده، فکر می‌کنند که آن‌ها هم به محض به ورود به بورس می‌توانند چینن سودهایی بدست بیاورند.

اما این تصور اشتباهی است؛ چرا که هر موفقیتی در بورس به تلاش و آموزش صفر تا صد بورس نیاز دارد. برخی‌ها نیز فکر می‌کند که معامله در بورس و کسب سود از آن، تنها به شانس و اقبال بستگی دارد که این مورد نیز صحیح نیست. چون کسب سود از بورس به دانش بستگی دارد.

بنابراین باید قبل از ورود به بورس یک آموزش صفر تا صد بورس را بگذرانید، با تمام زوایای معامله در آن شوید و سپس با باورها و انتطاراتی منطقی، معاملات خود را شروع کنید. هرگز بدون داشتن دانش اولیه از بورس، وارد این بازار نشوید.

۱۰ اصطلاح بورسی که باید با آن ‌ها آشنایی داشته باشید؟

هر محیط کاری اصطلاحات خاصی دارد که افراد حاضر در آن محیط از آن اصطلاحات برای بیان وضعیت خود استفاده می‌کنند. در بازار بورس نیز اصطلاحات خاصی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها جزو اولین گزینه آموزش صفر تا صد بورس است. این اصطلاحات به قرار زیر هستند:

  • شاخص کل

    شاخص کل بیانگر سطح عمومی قیمت‌ها و سود شرکت‌های موجود در بورس است.

  • پرتفوی

    پرتفولیو چیست؟ پرتفوی یا «Portfolio» به سبد مجموعه دارایی‌های یک سرمایه‌گذار در بورس گفته می‌شود (اگر شما سهام چند شرکت را خریداری کرده باشید، به مجموع آن سهام، پرتفوی گفته می‌شود).

  • نماد

    نماد، همان کد یا نام اختصاری شرکت‌ها در بازار بورس است. مثلاً شرکت ملی مس ایران با نماد معاملاتی «فملی» و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد «افق» در بورس تهران حضور دارند.

  • تحلیل تکنیکال

    تحلیل تکنیکال یا «Technical Analysis» به تحلیل قیمت‌ها و پیش‌بینی قیمت‌های یک سهم از روی اطلاعات نموداری و آماری گفته می‌شود (تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند که می‌توانند از روند حرکت گذشته یک سهم، نوسانات آینده آن سهم را پیش‌بینی کنند).

  • تحلیل بنیادی

    تحلیل بنیادی یا «Fundamental Analysis» دقیق‌تر و پیچیده‌تر از تحلیل تکنیکال است. به‌طوری که در آن تمام اطلاعات یک شرکت بررسی می‌شود تا ارزش ذاتی سهام آن شرکت محاسبه شود.

  • عرضه اولیه

    وقتی یک شرکت برای اولین‌بار از فیلترهای سازمان بورس و اوراق بهادار کشور عبور می‌ کند و سهام خود را در این بازار عرضه می‌کند، اولین سهام ارائه شده، تحت عنوان عرضه‌ های اولیه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.

  • ارزش ذاتی

    ارزش ذاتی به ارزش حقیقی یک سهم در بورس گفته می‌شود (ممکن است گاهی در بورس، قیمت یک سهم بالاتر یا پایین‌تر از ارزش ذاتی آن قرار بگیرد).

  • بازار گاوی

    تقاضای زیاد و عرضه کم دوره افزایش قیمت‌ها

  • بازار خرسی

    بازاری که در آن قیمت ‌ها کاهش پیدا می‌کند و بازار دچار ترس و تردید می‌شود.

  • صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری

    مجموعه ‌ای از سهام شرکت‌ های بزرگ که با هم و تحت یک نماد بورسی عرضه می‌شوند. در این‌صورت اگر یکی از شرکت‌های صندوق دچار ضرر شود، باقی شرکت‌های صندوق آن ضرر را جبران می‌کنند.

۱۷ راز موفقیت در بورس

هرکاری راز و رمزهای مخصوصی دارد. بورس هم رازهای زیادی دارد که آگاهی از این رازها، می‌تواند در کسب سود بیشتر و موفقیت شما سهم بزرگی داشته باشد. تعدادی از این رازها که می‌توانند از صفر تا صد بورس وجود داشته باشند، به قرار زیر هستند:

  • از معامله کردن نترسید.
  • هرگز برای خرید یک سهم، قرض یا وام نگیرید.
  • با مبالغ کم شروع کنید.
  • سهم‌های در حال رشد را خریداری کنید.
  • همیشه درصد کمی از سودتان را برای خود نگه‌دارید (آن را برای خود خرج کنید).
  • به‌ جای خرج کردن تمام سودتان، بیشتر آن را دوباره وارد سرمایه‌گذاری کنید.
  • به دنبال استاندارهای معاملاتی خود باشید و از سایر افراد تقلید نکنید.
  • هربار دانش خود را بالاتر ببرید و در یک سطح نمانید.
  • از صفر تا صد بورس را بشناسید.
  • به سیگنال‌های معاملاتی وابسته نباشید و خودتان تحلیل کنید.
  • دید بلندمدت نسبت به بورس داشته باشید.
  • اگر یک معامله با ریسک بالایی همراه است، آن معامله را به اتمام برسانید (حتی با ضرر).
  • در هنگام صعود یا نزول بازار، هیجان زده نشوید و منطقی عمل کنید.
  • آرامش فکری داشته باشید.
  • از ارزش ذاتی سهم‌ها آگاه باشید.
  • از افراد حرفه‌ای مشورت بگیرید.
  • یادتان باشد، بازار مثبت زمان فروش سهم و بازار منفی زمان خرید سهم است.

سخن پایانی

بازار بورس تهران از ساعت ۹ تا ۱۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه فعال است. شما می‌توانید با کسب آموزش صفر تا صد بورس، با اطمینان وارد این بازار شوید و در مدت‌زمان معقولی، سرمایه خود را چند برابر کنید.

خوشبختانه در حال حاضر به‌ راحتی می ‌توان بهترین آموزش بورس را پیدا کنید و از آن بهره ببرید. همچنین ویدیو آموزش بورس در سطح وب وجود دارد که برای یادگیری مفاهیم اولیه و تحلیل‌ ها می ‌توانند به شما کمک کنند.




تاریخ: پنج شنبه 30 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آموزش فروش ، تکنیک های افزایش فروش

اگر تجارت مخصوص به خود را دارید و تمام تمرکز خود را بر روی بالا بردن تعداد فروش‌هایتان گذاشته‌اید، خواندن این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد؛ زیرا در این مقاله قرار است که فوت و فن‌های آموزش فروش را به شما بیاموزیم که به واسطه اجرای صحیح آن‌ها شما قادر خواهید بود تا با ایجاد مهارت فروش و آموزش چند تکنیک فروش به تیم‌تان به راحتی میزان فروش محصول خود را چند برابر کنید.

آموزش فروش به فرایند آموزشی گفته می‌شود که به منظور رسیدن به یک هدف خاص انجام می‌گردد. به طور کلی روند آموزش فروش با هدف توسعه در کسب کار و ظرفیت ذهنی و جسمی فرد فروشنده انجام می‌شود تا وی را قادر سازد تا کاری را که به او محول شده است با کمترین هزینه، تلاش و کمترین زمان به پایان برساند. همچنین آموزش تکنیک فروش به فروشنده باعث افزایش کارایی وی و کاهش هزینه‌های مرتبط با شما می‌شود.

بنابراین مفهوم آموزش فروش را می‌توان روندی توصیف کرد که در آن شما با گذراندن آموزش‌های مرتبط با کسب مهارت فروش، دانش و تجربه‌های لازم دیگر قادر خواهید بود تا بتوانید متناسب با الزامات مدیریت فروش و نیازهای بازار و محیط پیرامون عملکردی موفقیت آمیز داشته باشید. در واقع گذراندن یک دوره آموزش خوب را می‌توان نوعی روش جذب مشتری برای فروش بیشتر دانست.

آموزش چند مهارت فروش کلیدی که هر فروشنده ای باید بداند

شاید تعریف دقیقی از مهارت فروش را بتوان این‌گونه تعریف کرد، مجموعه مهارت‌هایی که فروشنده از آن برخوردار است و با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌تواند معامله فروش را به انجام برساند. همچنین در علوم تجارت و اقتصاد، هنر فروش به توانایی افراد در فروش آسان خدمات  گفته می شود.

همچنین کارشناسان این صنعت تعدادی از مهارت‌های فروش مستقیم را در نظر گرفته‌اند که به واسطه استفاده از آن‌ها فروشنده می‌تواند مشتری را راضی به خرید محصول کند و او را به نوعی به مشتری دائمی شرکت خود تبدیل سازد، در ادامه این مقاله قرار است شما را با مهمترین این مهارت‌ها آشنا کنیم. مطلب استراتژی اقیانوس آبی را بخوانید.

  • برقراری ارتباط با مشتری

اولین نکته در رابطه با آموزش فروش، فراگیری مهارت‌های ارتباطی قوی و پایه‌ای است که در واقع اساس ایجاد روابط معنادار با مشتری محسوب می‌شود. همچنین برقراری ارتباط با مشتری باعث می‌شود تا بتوانید انتظارات آن‌ها را با درایت تمام برآورده سازید. همه مشتریان یک شخصیت کاریزماتیک و جذاب را می پسندند و راحت تر و سریع تر ارتباط برقرار می کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله معنی کاریزماتیک چیست؟ را بخوانید. زمانی که صحبت از برقراری ارتباط با مشتریان می‌شود تنها منظور ما برقراری ارتباط از طریق یک مکالمه سریع و مختصر با مشتری نیست، بلکه باید دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • برخورداری از توانایی برقراری ارتباط از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و کنفرانسهای ویدئویی با مشتریان
  • برخورداری از این قابلیت که به عنوان یک فروشنده در طول چرخه فروش و مراحل بازاریابی ، خود را جای مشتری بگذارید و بتوانید به نحو احسن با او ارتباط برقرار کند.
  • آینده نگری

فروشندگان به این منظور که بتوانند تاثیر‌گذارتر در حرفه‌ی خود عمل کنند، باید قادر باشند تا یک رویکرد استراتژیک به منظور شناسایی فرصت‌های جدید کسب و کار برای خود اتخاذ کنند.

یک فروشنده پس از از تعیین رویکرد استراتژیک مخصوص به خود از این به بعد خود را متعهد می‌بیند که روزانه روی آن کار کند به گونه‌ای که پس از مدتی توانایی این را داشته باشد تا خواسته‌ی مشتریان خود را بشناسد، به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار سازد و فروش خود را با موفقیت ثبت نماید.

  • شناخت نیاز خریدار

یکی دیگر از نکات مهم در آموزش فروش یادگیری مهارت شناخت نیاز مشتری است. فروشندگان و نمایندگان امروزی دیگر باید قادر باشند تا درک کاملی از نوع نیاز شرکت هر مشتری، چالش‌های تجاری و اولویت‌های ترجیحی آن‌ها داشته باشند. رسیدن به چنین درک و شناختی تنها به واسطه پرسیدن سوالاتی کاملاً هوشمندانه ممکن می‌شود که فروشنده باید این توانایی را داشته باشد تا با تجزیه این پاسخ‌ها نتایج مطلوبی را شناسایی کرده و فروش خود را با موفقیت به ثبت برساند.

  • به مشتریان خود گوش کنید

شاید قدرت شنوندگی به سخنان خریداران را بتوان مهمترین بخش مهارت فروشندگی دانست و الزامی است که هر فروشنده‌ای قادر به انجام این کار باشد. در واقع اگر شما به عنوان یک فروشنده با دقت هر چه تمام‌تر به سخنان خریداران گوش فرا‌دهید می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن‌ها کسب کنید و از این اطلاعات دریافتی به نفع خودتان در به فروش رساندن محصول و یا خدماتتان بهره ببرید.

همچنین این نکته را بدانید که خریداران متوجه می‌شوند شما واقعاً به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهید و یا تنها در حال آماده کردن سخنرانی خود بعد از اتمام رسیدن حرف‌های آن‌ها هستید، پس بهتر است تا با گوش دادن فعال، اعتماد خریدار و مشتری را به دست آورید.

  • اعتماد مشتریانتان را به دست آورید

شما باید بتوانید به عنوان یک فروشنده با ارائه راه‌‌های مختلف و خلاقانه به خریداران به منظور رفع مشکلات و اعتراض‌های آن‌ها اعتمادشان را به خود جلب نمایید. همچنین شما می‌توانید در زمینه خرید یک جنس با برند جدید به مشتری خود این آرامش خاطر را القا کنید که انتخاب درستی کرده است و از آن پشیمان نخواهد شد؛ زیرا همانطور که می‌دانید مشتریان همواره ترجیح می‌دهند تا اجناس مورد نظر خود را از برندهای معتبر و قدیمی تهیه کنند و هنگام مواجهه با یک برند جدید ممکن است نیاز به مشاوره‌ی شما به عنوان یک فروشنده داشته باشند.

هدف اصلی از آموزش فروش چیست؟

در ادامه برای شما چندتا از اصلی‌ترین اهداف آموزش فروش به فروشندگان را آورده‌ایم:

  • تربیت نمایندگان فروش واجد شرایط برای دستیابی آسان به اهداف فروش تیمی خود.
  • بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق توسعه توانایی نمایندگان فروش در برقراری ارتباط موثر با مشتریان، پاسخگویی به شکایات، اعتراض‌ها و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم به آن‌ها.
  • با ایجاد گرایش و تمایل به موفقیت در فروشندگان باعث می‌شود تا به شیوه‌ای موثر روحیه فروشندگان بالاتر رود.
  • آموزش فروش به فروشندگان به منظور افزایش توانایی آن‌ها در مدیریت زمان و هزینه با آموزش مهارت‌ها و روش‌های مدرن.

چگونه می توانیم یک تیم را برای فروش آموزش دهیم؟

در این قسمت از مقاله ما نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که توسط آن قادر خواهید بود تکنیک فروش تیم بازاریابی خود را تقویت کنید و قابلیت‌های فروش آن‌ها را توسعه دهید.

  1. نیاز های تیم خود را درک کنید

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما به فکر راه اندازی یک تیم کاری هستید، حال در زمینه فروش و یا در هر زمینه دیگر باید سعی کنید که این تیم را از افرادی تشکیل دهید که تا حدودی  دارای نقاط مشترک هستند و در عین حال امتیازاتی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

در این زمینه مهم است که بتوانید نقاط قوت و ضعف هر یک از فروشندگان خود را بشناسید؛ زیرا این اقدام به شما کمک می‌کند تا تدابیری را برای تبدیل نقاط ضعف آن‌ها به قدرتشان انجام دهید.

برای درک این نیازها می‌توانید جلساتی را با تیم خود برگزار نمایید تا در آن نتایج فروش اخیر خود را تجزیه  و تحلیل کنید. این نکته را فراموش نکنید که هدف از تشکیل این جلسات شناختن نقاط قوت و ضعف تیم و رفع آن‌هاست نه ایجاد هرگونه بحث و جدال.

  1. هدف از آموزش فروش را تعیین کنید

قبل از اینکه آموزش فروش خود را به تیم شروع کنید بهتر است تا به روشنی بدانید که هدفتان دقیقا از این آموزش چیست؟ و می‌خواهید به واسطه آن چه چیزی را بدست آورید؟

همچنین باید برای خود مشخص کنید که به چه تعداد فروش و یا درصد فروشی قصد دارید برسید؟ همچنین تعیین کنید که چه مدت باید صبر کنید تا بتوانید ثمر کاری که انجام داده‌اید را مشاهده کنید؟

اینکه شما قبل از اقدام به هر کاری شروع به تعیین اهداف‌تان کنید باعث می‌شود تا در ادامه مراحل کار مقایسه و درک نتایج به دست آمده برای شما راحت‌تر ‌گردد. ایجاد آموزش برای پرسنل فروش بدون داشتن هدفی مشتاقانه اصلا کار درستی نیست و حتی ممکن است باعث پرت شدن توجه فروشندگانتان گردد.

  1. تحلیل وضعیت رقبا

این موضوع می‌تواند مهم باشد که رقبای خود را تجزیه تحلیل کنید و ببینید آن‌ها دقیقا چه کاری انجام می‌دهند تا بتوانند تکنیک‌ها و روش‌های خود را به روز نگه دارند. هر شرکت رویکردی کاملا متفاوت برای خود دارد و شما با تحلیل این شگردها و تکنیک‌های فروش رقیبانتان می‌توانید ایده‌های زیادی بگیرید و از آن‌در صنعت فروش و معرفی محصولات خود بهره ببرید.

همچنین سعی کنید اطلاعات مفید مورد نیاز خود را در چندین زمینه جمع‌آوری کنید؛ از جمله دانش، محصول، حساسیت بازار، تکنیک فروش، روش‌های فروش ویژه متناسب با هر محصول، و پی بردن به .

پس از تجزیه و تحلیل کردن شگردها و تکنیک‌های اجرا شده توسط شرکت‌های رقیب، آن‌ها را با محصولات و نوع تجارت خود هماهنگ سازید.

  1. استفاده از موفقیت‌ها و دستاوردهای واقعی که تا کنون داشته‌اید

به منظور اینکه آموزش‌های خود را مفیدتر و لذت بخش‌تر کنید و  یادگیری عمیقی را در خاطر تیم فروش خود به ثبت برسانید، بهتر است تا از نمونه‌های واقعی که قبلاً در تجارت شما اتفاق افتاده است برای آن‌ها تعریف کنید.

صحبت کردن در مورد این موفقیت‌ها و ذکر فروش‌های بی سابقه قدیمی خود می‌تواند توجه تیم فروشتان را به خود جلب نماید. همچنین سعی نکنید آموزش فروشی که در شرکت خود می‌دهید صرفاً جنبه تئوری داشته باشد و از واقعیت‌های کسب و کارتان کاملا به دور باشد.

در واقع شما هنگام آموزش به تیم فروش خود با آوردن مثال‌هایی که قبلاً در شرکت شما رخ داده است و تشریح نحوه به وقوع پیوستن آن‌ها نوعی انگیزه به تیمتان می‌دهید که باعث می‌شود تا آن‌ها در صدد تکرار چنین مواردی باشند.

  1. تمرکز خود را روی تمرین های عملی بگذارید

همانطور که در پاراگراف قبلی برای شما توضیح دادیم یک آموزش فروش خوب به آموزشی گفته می‌شود که شامل دوز مناسبی از اطلاعات تئوری و عملی است.

همچنین این موضوع را در روند اموزش خود به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین اهداف آموزش شما به فروشندگانتان کسب نتایج رضایت بخش در بازار بوده است و به همین دلیل استفاده از آموخته‌ها بخشی اساسی از دوره آموزش آن‌ها محسوب می‌شود.

شما برای دستیابی به اهداف فروشی که دارید باید قادر باشید تا به طور عملی هر آن‌چه را که به طور تئوری به آنها اموزش داده‌اید را به مرحله‌ی اجرا در بیاورید.

  1. به منظور آموزش بهتر از متخصصین و کارشناسان این صنعت دعوت کنید

یکی از راه‌های آموزش بهتر و ایجاد خلاقیت و ابتکار در اعضای تیم‌تان این است در حین آموزش از متخصصین و کارشناسان این صنعت برای گفتگوی مستقیم با فروشندگانتان دعوت کنید. دقت کنید که این متخصصین فروش را به گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانند در مدت زمان کوتاهی فروشندگان شما را متحول سازد.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه نکاتی متفاوت در زمینه‌‌فروش به شما عزیزان، فوت و فن‌های آموزش فروش را به شما تعلیم دهیم. همچنین در این مقاله با اشاره کردن به مهارت‌های فروش کلیدی که هر فروشنده باید قادر به انجام آن باشد سعی کردیم تا به شما چندین نکته کلیدی در زمینه تقویت مهارت فروش و تکنیک فروش آموزش دهیم. امیدواریم مطالب و آموزش‌های ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.




تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نکات مهم بازاریابی در ایران

 

  1. مشتری‌تان را برای بازگشت مجدد تشویق کنید

تشویق‌کردن مشتریان برای بازگشت مجدد به سمت کسب‌وکار شما یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در بازاریابی در ایران وجود دارد و شما می‌توانید این کا را به چندین شیوه انجام دهید. برای مثال یک مرکز خرید لیستی را تهیه کرده است که در آن تعداد دفعاتی که مشتریان به خرید از این فروشگاه می‌پردازند ثبت می‌شود. بعد از ۸ بار خرید کردن یک خرید رایگان هدیه می‌گیرند. این کار سبب افزایش تعداد دفعات خرید در بازه زمانی کوتاهی می‌شود. شما نیز می‌توانید با توجه به نوع کسب‌وکاری که دارید از شیوه در بازایابی استفاده کنید.

  1. از بازاریابی مشارکتی استفاده کنید

در ایران برخی از کسب‌وکارهایی که به یکدیگر مرتبط هستند با یک‌دیگر در حوزه بازاریابی به مشارکت می‌پردازند. این کار علاوه‌بر افزایش احتمال جذب مشتری سبب کاهش هزینه نهایی برای بازاریابی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص«کاهش هزینه سازمان» مقاله مرتبط را مطالعه نمایید.

  1. برای جذب بیشتر مشتریان هدایایی را درنظر بگیرید

در نکته اولی که برای بازاریابی در ایران ذکر کردیم، گفتیم که ارائه خدماتی مانند امکان یک بار خرید رایگان بعداز ۷ بار خریدکردن می‌تواند مشتریان را به مراجعه‌های پی‌درپی تشویق کند. ارائه هدایای ویژه به مشتری‌های باسابقه و مشتر‌ی‌های جدید نیز می‌تواند سبب جذب مشتری در مراجعه به کسب‌وکار و استفاده از خدمات شما شود.

  1. از ارائه پیشنهادات وسوسه‌انگیز استفاده کنید

بسیاری از فروشگاه‌های مجازی و فیزیکی که در ایران در حال فعالیت هستند تخفیفاتی را برای زمان‌های مشخصی درنظر می‌گیرند. این کار سبب ایجاد یک انرژی مضاعف در مشتری برای خرید می‌شود زیرا حس می‌کند اگر این محصول را خریداری نکند یک فرصت طلایی را از داده است.

۳ مرحله بازاریابی مخصوص ایران!

  • توجه به فرهنگ مردم
  • در نظر گرفتن شرایط اقتصادی
  • کمک گرفتن از درآمدهای دلاری

در این مقاله مراحل بازاریابی چیست؟ و چگونه بازاریابی را شروع کنیم. درباره اصول بازاریابی چیست، صحبت کردیم. نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. بنظر شما بهترین روش بازاریابی چیست؟

 

 

سوال و جواب

۱- بازاریابی چه فوایدی برای کسب و کار دارد؟

بازاریابی در نهایت می‌تواند فروش خدمات و محصولات یک کسب و کار را افزایش دهد.

۲- بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال؟!! کدام‌یک برای کسب و کار ما بهتر است؟

بهترین روش استفاده از هر دو بازاریابی است اما ممکن است در شرایطی صرفا یک نوع از بازاریابی کافی باشد.

۳- بازاریابی برای کسب و کار چقدر هزینه دارد؟

متناسب با نوع کسب و کار، هزینه بازاریابی متفاوت است و رقم مشخصی ندارد.

 

برخی از سؤالات رایج

۱. بازاریابی چیست؟

بازاریابی، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فروش موفق هر محصول یا خدمت است. مراحل بازاریابی اگر به ‌صورت اصولی انجام شوند احتمال فروش موفق محصول یا خدمت بیشتر می‌شود. بازاریابی اصولی باعث می‌شود شرکت شما در فروش خدمت یا محصول‌های‌تان بسیار موفق عمل کند.

۲. مراحل بازاریابی کدامند؟

  1. مشخص کردن هدف کسب و کار در بازاریابی
  2. الویت بندی اهداف سازمان
  3. تحقیقات بازار
  4. شناسایی و یافتن کانال‌های بازاریابی
  5. مشخص کردن بودجه‌ی اولیه بازاریابی یا مارکتینگ

۳. پرکاربردترین کانال‌های بازاریابی کدامند؟

  1. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
  2. ایمیل مارکتینگ
  3. تبلیغات نیتو یا محلی
  4. شبکه‌های اجتماعی
  5. تبلیغات داخل اپ اپلیکیشن موبایل
  6. برگزاری وبینار یا سمینار



تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 59 صفحه بعد