10 مورد از بهترین سیستم همکاری در فروش بازار)
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

در ادامه ۱۰ مورد از سایت‌های سایت های همکاری در فروش( بهترین سیستم همکاری در فروش بازار) را مطرح کرده‌ایم و یک مقایسه با دیگر رقبای آن‌ها داشته‌ایم.

  1. سیستم همکاری در فروش دیجی کالا (همکاری در فروش لباس)
  2. بوتیک؛ یک جستجوگر لباس جذاب (تخصصی ‌ترین و بهترین سیستم همکاری در فروش پوشاک)
  3. سیستم همکاری در فروش سبز گستر
  4. سیستم همکاری در فروش میهن استور
  5. سیستم همکاری در فروش می مارکت (پایگان)
  6. Amazon Associates
  7. Jet Affiliate Program
  8. Walmart Affiliate Program
  9. Target Affiliate Program
  10. eBay Partners

لیست بالا ۱۰ مورد از سیستم‌های همکاری در فروش با پورسانت بالا در سراسر دنیا است که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. در حقیقت این مدل کسب‌وکار هنوز در کشور ایران به شکل کامل جا نیفتاده است و به همین خاطر شرکت‌هایی که سیستم‌های همکاری در فروش ارائه می‌دهند مشکلات زیادی دارد. در بین این شرکت‌ها سیستم همکاری در فروش دیجی کالا بهتر از سایرین است اما باز هم نسبت به نمونه‌های خارجی ضعف دارد.

به‌طور کلی سیستم‌های همکاری در فروش به شکل قابل توجهی در حال رشد هستند اما باید در نظر داشته باشید که در ایران هنوز این سیستم به شکل کاملی جانیفتاده است و باید سعی کنید با احتیاط بیش‌تری به این شغل بپردازید. در حال حاضر بهترین سیستم همکاری در فروش ایران (بهترین سیستم همکاری در فروش پوشاک) ، سیستم همکاری در فروش دیجی کالا یا همکاری در فروش ارزانکده است که البته مشکلاتی هم دارد اما در هر صورت به عنوان یک سیستم همکاری در فروش منظم می‌توانید روی آن حساب کنید. نظر شما در مورد سایت های همکاری در فروش چیست؟

برخی از سوالات رایج

منظور از سیستم همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش با پورسانت بالا با تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) گفته می‌شود. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می‌کنید ، آن را برای دیگران تبلیغ می‌کنید و برای هر فروشی که دارید بخشی از سود خود را کسب می کنید.

۳ گام موفقیت در سیستم همکاری در فروش کدامند؟

 مرحله ۱: ارائه یک ایده محصول برای رسیدن به بهترین سیستم همکاری در فروش

 مرحله ۲: اعتبار سنجی ایده شما برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

 مرحله ۳: ایجاد محصول برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

 مرحله ۴: جست‌وجوی شرکا برای یافتن بهترین سیستم همکاری در فروش

نقش افیلیت مارکتینگ در سیستم همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ شما در بهترین سیستم همکاری در فروش سعی خواهد کرد در هر کانالی که صلاح می داند، اعم از شبکه اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتالی یا از طریق موتور جستجو با استفاده از بازاریابی محتوا در وبلاگ ، به مصرف کننده بازاریابی کند.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

چگونه در ۳ مرحله فروشنده بهترین سیستم همکاری در فروش شوید

اگر می خواهید به یک فروشنده در بهترین سیستم همکاری در فروش تبدیل شوید و سپس با فروش محصول خود توسط شرکت های همکاری در فروش درآمد کسب کنید ، ۳ گام ساده و در عین حال آسان وجود دارد که می توانید بردارید. در ادامه با سیستم همکاری در فروش بازار همراه باشید.

اول، شما باید یک ایده محصول داشته باشید. در بخش بعدی چند روش به شما نشان می دهیم که می توانید این ایده ها را بر اساس آنچه در حال حاضر محبوب است، تولید کنید.

دوم، شما باید ایده خود را تأیید کنید. شما فقط می توانید پیش بروید و ایده خود را بسازید. اما ، اگر مردم حتی آن را نخواهند چه؟ ایده فقط در صورتی خوب است که مردم واقعاً بخواهند آن را زنده کنند.

سوم، شما باید محصول را ایجاد کنید. از آنجا که ایجاد یک محصول فیزیکی معمولاً با سرمایه گذاری و خطرات زیادی همراه است ، من فقط روش های ایجاد محصولات دیجیتالی را به شما نشان خواهم داد.

این مکان ها بهترین مکان برای شروع کار هستند زیرا معمولاً فقط به وقت شما نیاز دارند و هزینه کمی یا بی هزینه می کنند.همچنین، هنگامی که محصول شما ایجاد و منتشر شد، هنوز باید برای تبلیغ محصول خود شرکت های وابسته پیدا کنید و اینجاست که آموزش فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش می توانند به شما کمک کنند.

مرحله ۱: ارائه یک ایده محصول برای رسیدن به بهترین سیستم همکاری در فروش

مردم همیشه می گویند ایده پردازی دشوار است اما اینطور نیست ایده‌ها آسان هستند. تنها برای پیاده سازی ایده ها نیاز به متخصصان این حوزه داریم. مشاوره کارآفرینی می تواند در ابتدای مسیر کمک کننده باشد و در ادامه مسیر و بعد از راه اندازی بیزینس نیاز است که از یک مشاوره کسب و کار کمک گرفت.

اما، اگر فکر می کنید ایده شما باید بسیار اصیل باشد و از نبوغ ناب مغز شما نشات گرفته باشد سخت است. اگر می‌خواهید از طریق تجارت بازاریابی همکاری در فروش درآمد کسب کنید، نمی‌توانید اصولی به ایده خود وابسته باشید.

در عوض، فقط ببینید چه محصولات و خدماتی از قبل وجود دارد. در نظر بگیرید که چگونه می توانید با ارائه چیزی که مشکلات این محصولات را برطرف می کند، آنها را بهبود ببخشید.

 

اگر شما یک شخص خانه‌دار هستید شاید می‌خواهید محصولی تهیه کنید که کارهای خانه را راحت تر کند. به عنوان مثال ، می توانید به دنبال یک ربات جاروبرقی باشید تا برخی ایده ها را بدست آورید. سایت Robat vacuum reviews حتما اولین نتیجه سرچ در گوگل خواهد بود. در این سایت فقط با بررسی تک تک بررسی ها ، می توانید فوراً ببینید چه چیز منفی در این ربات ها وجود دارد و چه مواردی می توانید به طور بالقوه بهبود یابید.

بنابراین ، یک ایده عالی می تواند ایجاد یک دیوار مجازی باشد که برای همه ربات های نظافت کار کند.

تصور می کنیم شما می توانید به هرکسی که یک ربات نظافت کار دارد سیستمی بفروشید که به عنوان یک دیوار مجازی کار می کند ، و ربات با تنظیم آن سیستم فقط یک فضای از پیش تعریف شده را تمیز می کند.

اکنون این یک ایده عالی و شگفت انگیز است! این برای هر کاری مفید است ، من به شما نشان خواهم داد

روش دیگری که می توانید تحقیق کنید استفاده از ابزاری به نام Buzzsumo است که محبوبیت شما را براساس اشتراک های اجتماعی به شما نشان می دهد.

ظاهراً مردم واقعاً می خواهند بدانند که چگونه می توان قلعه های ماسه ای خنک ساخت. بنابراین ، چه کاری می توانستید انجام دهید؟

مجموعه ای از فیلم ها را ضبط کنید که در آن گام به گام به مردم نشان می دهد که چگونه ۵ قلعه ماسه ای بسیار خاص و حماسی بسازید.

تمام موارد بالا می توانید ایده مناسبی برای شما باشد همچنین می توانید با مطالعه مقاله ” ۱۸ ایده کارافرینی زنان : ۰ تا ۱۰۰ موفقیت در کارافرینی ” به ایده های بیشتری دست پیدا کنید .


مرحله ۲: اعتبار سنجی ایده شما برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

طبق قانون همکاری در فروش برای اینکه در نهایت یک مجموعه عالی از فیلم های قدیمی که هیچ کس نمی خواهد آنها را بخرد انجام دهید ، باید ابتدا ایده خود را تأیید کنید.

با پرسیدن سوال اطمینان حاصل کنید که آیا آنها ایده شما را خریداری می کنند یا خیر؟ نه اینکه فقط از آنها در مورد میزان علاقه شان به این ایده سوال کنید.

زیرا هرکسی ممکن است ایده شما را دوست داشته باشد یا از آن استقبال کند. اگر آنها با بله پاسخ دهند، باید بلافاصله بپرسید آیا حاضر هستید که بابت این ایده هزینه ای پرداخت کنید؟ توجه کنید که پاسخ مثبت آن ها به این سوال به این معنی نیست که حتماً هزینه ای پرداخت خواهند کرد.

وقتی مردم به محصول شما علاقه مند هستند ، به آنها فرصت خرید دهید. در صورت دریافت مقدار مشخصی سفارش ، می توانید از PayPal استفاده کنید و بگویید که با ثبت سفارش و پرداخت مبلغی شروع به ساختن محصول می کنید.

پس از عبور از آستانه خود و اطمینان از اینکه مردم واقعاً آن را می خواهند ، می توانید شروع به ایجاد محصول کنید.

مرحله ۳: ایجاد محصول برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

برای ایجاد یک محصول تعداد زیادی مرحله باید دنبال کنید و این یک راهنمای کارآفرینی نیست ، اما می خواهیم شما را به برخی از مبتدیان خوب معرفی کنم.

من فقط منابعی را برای راه اندازی محصولات دیجیتالی در اختیارتان قرار می دهم ، زیرا نمی خواهم وقت و هزینه گرانبهایی را برای تولید یک محصول فیزیکی در اولین تلاش خود هدر دهید …


مرحله ۴: جست‌ و جوی شرکا برای یافتن بهترین سیستم همکاری در فروش

قسمت فنی در اینجا کار ساده ای است. با استفاده از ابزارهایی مانند Gumroad یا Digital Product Delivery ، به راحتی می توانید شرکای برنامه های همکاری در فروش را تنظیم کرده و به آنها اجازه دهید کمیسیون ها را جمع کنند.

بخش دشوار یافتن شرکایی است که در واقع مخاطبانی دارند که به آنچه شما باید بفروشید علاقه مند هستند. هرچه محصول شما شایستگی بیشتری داشته باشد، جذب آن توسط سایر فروشندگان بیشتر خواهد بود و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

می توانید به سادگی برای آنها ایمیل ارسال کنید ، خود و محصول خود را معرفی کنید و از آنها سوال کنید که آیا تمایل به همکاری در فروش دارند یا خیر.

 

نکته مثبت: کمیسیون‌های بهترین سیستم همکاری در فروش ۵۰٪ یا بالاتر در محصولات دیجیتال بسیار رایج است زیرا شما هزینه تکثیر ندارید. در اینجا حرص نخورید، سهم را به طور مساوی تقسیم کنید تا همه از این همکاری در فروش سود ببرند.

با جست و جو کردن در گوگل”وبلاگ بررسی اسباب بازی” همچنین نتایج زیادی را مشاهده خواهید کرد ، جایی که مردم نظرات خود را در مورد اسباب بازی ها می نویسند.

علاوه بر این ، بسیاری از کانال های YouTube دسته های خاصی از اسباب بازی ها را بررسی می کنند. اگر موردی را پیدا کردید که اسباب بازی های کودکان را مرور می کند ، احتمالاً مناسب محصولات همکاری در فروش شما نیز خواهد بود.

فقط سعی کنید یک نفر را برای همکاری در فروش پیدا کنید و اولین تبلیغ تبلیغات خود را شروع کنید. بعداً می توانید کمیسیون ها و جزئیات را تنظیم کنید ، قسمت مهم شروع کار است.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

۱۵ ایده همکاری در فروش تا ماهی ۵۰ میلیون تومان

  1.  قطعات الکترونیکی
  2. کالاهای زودمصرف
  3.  پوشاک و البسه
  4. فروش کالاهای پت شاپ
  5. فروش وسایل تعمیر و قطعات دستگاه‌ها
  6. فروش کتاب و وسایل فرهنگی
  7. فروش لوازم‌ التحریر و…
  8. فروش موبایل و قطعات جانبی آن
  9. فروش کالاهای دست دوم
  10. فروش کالاهای آشپزخانه
  11. فروش کالاهای منزل و دکوراسیون
  12. فروش مواد خوراکی
  13. فروش کارت شارژ و…
  14. فروش لپ‌تاپ و…
  15. فروش تجهیزات صوتی تصویری

بررسی اجمالی و آموزش ­فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

همانطور که گفتم، در اصل دو طرف معادله همکاری در فروش وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، با این فرض که قصد ندارید یک شبکه وابسته مانند کمیسیون اتصال ایجاد کنید.

شما می توانید در ازای دادن پورسانتی از فروش که انجام می دهند، تاجر شوید و از دیگران بخواهید محصول شما را تبلیغ کنند.

یا می توانید برای کسب درآمد، به یک بازاریاب افیلیت برای یک یا چند محصولی تبدیل شوید که دوست دارید آن را تبلیغ کرده و آن را برای مصرف کنندگان به بازار عرضه کنید.

در حالی که بیشتر افراد با انتخاب مسیر وابسته شروع به کار می کنند و مطمئناً مسیر آسان تری است ، ایجاد ترافیک کافی برای درآمدزایی قابل توجه فقط از فروش شرکت های همکاری در فروش سریع یا آسان نیست.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

برای موفقیت در شغل همکاری در فروش دیجی‌کالا یا هر سایت و شرکت دیگری می‌توانید از اصول خاصی استفاده کنید. در این مطلب به تعدادی راه‌حل‌های موفقیت در سیستم همکاری در فروش اشاره می‌کنیم که در ابتدای کار می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این راه‌حل‌ها به قرار زیر هستند:

  • جمع‌آوری اطلاعات

بدون داشتن اطلاعات درست دست به هیچ کاری نزنید. اگر در مورد همکاری در فروش به هر سایتی اعتماد کنید، ممکن است بعدها برای گرفتن دستمزد دچار مشکل شوید. همین مورد درباره انتخاب محصولات کم‌فروش یا خاص هم می‌تواند تکرار شود.

تصور کنید چقدر غم‌انگیز خواهد بود اگر کلی برای یک محصول تبلیغ کنید و زحمت بکشید اما نتوانید نتیجه مطلوبی کسب کنید. بنابراین هم در مورد سایت‌های برتر ارائه دهنده همکاری در فروش و هم درباره نوع محصولات اطلاعات کافی کسب کنید.

بهتر است، قبل از شروع کار خودتان با افرادی که در این مسیر قدم گذاشته اند، مشورت کنید. در نتیجه بهتر است در ابتدای شروع مسیر با افراد ماهر و خلاق در این مسیر گفت و گو کنید و از چالش­ها و دغدغه­های آنان باخبر شوید.

با توجه به مواردی که با آن­ها اشاره شد، سعی کنید با افراد مختلف در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید و دایره ارتباطی خود را گسترش دهید که در نهایت با اطلاعات بیشتری وارد مسیر خودتان شوید.

  • همکاری در فروش محصولات باکیفیت

یکی از اشکالات اصلی که به همکاری در فروش وارد شده بود، عدم اختیار بازاریابان بر روی کیفیت محصولات بود. این اشکال بزرگ را می‌توان با انتخاب محصولات باکیفیت رفع کرد. شما اگر روی محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید حساس هستید، بهتر است تنها محصولات و خدماتی که از بالاترین کیفیت برخوردار هستند را برای تبلیغ و فروش انتخاب کنید. در این‌صورت هم وجدانتان راحت خواهد بود و هم بهتر خواهید فروخت.

به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه افراد زیادی در بازار فعالیت می­کنند و شما رقیب­های زیادی دارد. بر این اساس لازم است که محصول با کیفیتی ارائه دهید که در نهایت بتوانید رضایت افراد را به خود جلب کنید و در کسب و کار خود پیشرفت کنید.

توجه داشته باشید محصول با کیفیت درواقع ضامن رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان است. برای ارتباط بیشتر با مخاطب بهتر است، نیاز او را بشناسید و در نهایت با ارائه محصولی با کیفیت نظر او را جلب کنید، این اتفاق در نهایت به گسترش کسب و کار شما کمک می­کند و راه را برای شما هموار می­سازد.

  • روی سئوی سایت خود کار کنید

برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری را به سمت سایت‌تان جذب کنید، باید به‌صورت اختصاصی روی بهینه کردن و سئو صفحات سایت‌تان کار کنید. سئو کمک می‌کند تا افراد مختلف راحت‌تر بتوانند صفحات محصول شما را پیدا کنند.

در این‌صورت تعداد بازدیدها بالا رفته و امکان کسب درآمد شما هم در همین راستا افزایش پیدا خواهد کرد. سئوی مناسب می‌تواند اصلی‌ترین عامل افزایش فروش شما باشد، بنابراین توجه به آن را در اولویت قرار دهید. برای اینکار بهتر است از بزرگ‌ترین متخصصین وب و سئو مشورت بگیرید تا شما را بهتر از هرکسی راهنمایی کنند.

در ادامه بررسی موضوع انواع همکاری در فروش به این موضوع توجه داشته باشید که هرچقدر محصول مناسب و با کیفیتی ارائه دهید ولی روی سئوسایت خود کار نکنید، مخاطب شما و محصول شما را نمی­شناسد. با توجه به اینکه کسب و کارها در سال­های اخیر به سمت مجازی شدن رفته اند، بهتر است، تاثیر شبکه­های اجتمائی بر کسب و کار خود را جدی بگیرید که در نهایت از این طریق به پیشرفت و موفقیت مناسبی برسید.

  • شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و یوتیوب می‌توانند دیگر ابزار کاربردی همکاری در فروش شما باشند. برخی از افراد حتی سایت هم ندارند و تنها از طریق اینستاگرام یا دیگر رسانه‌های اجتماعی شروع به همکاری در فروش می‌کنند که البته قوائد خاص خودش را دارد.

بهترین کار فعالیت در پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی موازی با فعالیت‌های وبسایت‌تان است. اگر مدیریت تمام این صفحه‌ها برای‌تان دشوار است، در کنار سایت اصلی‌تان، تنها در یکی از این رسانه‌ها فعالیت کنید. مثلاً به‌جای اینکه هم حساب توییتر، یوتیوب و اینستا داشته باشید، در کنار سایت‌تان تنها از اینستاگرام استفاده کرده و بقیه را فیلتر کنید.

مورد بعدی که فعالیت در شبکه­های اجتمائی را می­توانید برای خود آسان­تر کنید، استفاده از ادمین شبکه­های اجتمائی است. با توجه به حجم کاری شما که پس از مدت مشخصی بیشتر می­شود، بهتر است، افرادی را برای ادمین شبکه­های اجتمائی خود استخدام کنید که بتوانید محصولات خود را در شبکه­های اجتمائی به بهترین شکل ممکن عرضه کنید که در نهایت به رشد و پیشرفت در زمینه کاری خود برسید.

این رسانه اجتماعی به تنهایی می‌تواند پیشرفت بسیار زیادی را در فروش شما ایجاد کند. هرچقدر در برنامه‌های اجتماعی فعال‌تر باشید، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد رفت؛ چراکه تعداد کاربران این برنامه‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

  • از ایمیل استفاده کنید

فرستادن ایمیل به مخاطبان هدف هم می‌تواند یکی دیگر از راه‌های خلاقانه و کاربردی برای افزایش فروش باشد. بدست آوردن ایمیل کاربران از طریق ثبت‌نام در وبسایت‌تان امکان‌پذیر خواهد بود.

خرید و استفاده از بانک‌های ایمیل هم ممکن است اما بهترین راه ذخیره کردن اطلاعات کاربران سایت خودتان است. با اضافه کردن هر محصول جدید به سیستم همکاری در فروشتان، می‌توانید یک ایمیل به کاربران ارسال کرده و ضمن معرفی محصول، پیشنهاد خرید بدهید.

در ادامه بررسی موضوع سایت همکاری در فروش می­توان گفت، با توجه به گسترش کسب و کارهای مجازی و افزایش مخاطبان به این موضوع توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه­های برقراری ارتباط با مخاطب است. بر این اساس می­توان گفت، در جهت ارسال ایمیل مارکتیگ بهتر است، ویژگی­های محصول خود را معرفی کنید.

برای ارتباط بیشتر جهت ارسال ایمیل مارکتیگ به مخاطب بهتر است، در ابتدا نیاز مخاطب را بشناسید و در ایمیلی که ارسال می­کنید به طور مشخص به موارد مورد نیاز مخاطب اشاره کنید.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آشنایی با سیستم آموزش افیلیت مارکتینگ

بازاریابی واسطه نوعی فرایند می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان با انجام بازاریابی برای شرکت‌های مختلف و فروش محصول آن‌ها به میزان قابل‌توجهی درآمد رسید.

بسیاری از منابع سیستم همکاری در فروش را فرآیند بسیار آسان و درآمدزایی می‌دانند. در این سیستم شخص بازاریاب یا  همکار در فروش با تبلیغات و فروش محصول یک شرکت درصدی از قیمت محصول را به‌عنوان پاداش خود برمی‌دارد.

البته مدت‌زمان تقریباً زیادی است که این سیستم ایده همکاری در فروش در ایران باب شده است و مراکز و شرکت‌های معروف ایرانی زیادی به جذب همکاری در فروش محصولات خود مشغول هستند.

این نوع همکاری می‌تواند درزمینهٔ هایی چون  ایده همکاری در فروش محصولات آموزشی، ارزانکده و همکاری در فروش دیجی کالا باشد، که سایت بسیار معروف و شناخته‌شده ای در سطح ایران است.

در خصوص ایده همکاری در فروش دیجی کالا می توان اینگونه گفت که شما با یک عضویت ساده می توانید به فروش کالاهای متنوع موجود در دیجی کالا مشغول شوید و در ازای هر فروشی که می کنید پورسانت دریافت کنید.

در هر یک از سیستم های همکاری ذکر شده در بالا شما می توانید با استفاده درست از شبکه های اجتماعی چون تلگرام واتساپ اینستاگرام و غیره با ایجاد کانال و پیج تبلیغاتی به کسب درآمد آنلاین مشغول شوید.

به‌ عنوان مثالی دیگر در زمینهٔ بازاریابی واسطه می‌توان به سیستم افلیت بازار اشاره کرد.

این سیستم فروش معروف ایرانی فعالیت خود را از سال ۹۱ آغاز کرده است و با جذب همکاران درزمینهٔ فروش توانسته است شغل بازاریابی اینترنتی را به یکی از پردرآمدترین مشاغل اینترنتی تبدیل کند.

روند کار سیستم همکاری درفروش بازار نیز همانند سایر بازاریابی‌های واسطه می‌باشد. در ادامه ۱۵ ایده فروش را مطرح کرده‌ایم.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

انواع همکاری در فروش

همکاری در فروش می‌تواند برای فروش یک محصول، خدمت، اکانت با حتی اشتراک ویژه یک سایت صورت بگیرد. در اینجا به چند مورد از مدل‌های همکاري در فروش رایج اشاره خواهیم کرد:

  • همکاری در فروش محصولات فیزیکی

این نوع از همکاری در فروش رایج‌ترین مدل مربوط به این کسب‌وکار است. در این صورت افراد با تبلیغ محصولات فیزیکی در سایت خود اقدام به معرفی و فروش آن محصولات می‌کنند. هم در سطح جهان و هم در کشور خودمان این مدل از همکاري در فروش به صورت گسترده انجام می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد.

شرکت‌ها بین ۲ تا ۱۰ درصد بابت فروش هر محصول به همکاران خود پورسانت پرداخت می‌کنند. (نرخ پورسانت هر محصول با دیگری متفاوت است)

  • همکاری در فروش خدمات

دیگر مدل رایج همکاری در فروش، مشارکت در فروش خدمات است. هر خدمت خاصی که به ‌صورت گسترده ارائه شود می‌تواند همکاران زیادی برای فروش نیاز داشته باشد. در کشورمان این نوع از همکاری در فروش بیشتر برای سایت‌های فروش هاست و سرور در دسترس است.

  • همکاری در فروش فایل ‌های الکترونیکی

احتمالاً وقتی در گوگل دنبال دوره آنلاین خاصی گشته‌اید، متوجه این موضوع شده‌اید که برخی از سایت‌ها محصول اصلی را ندارند، بلکه تنها لینک سایت اصلی که آن دوره را ارائه کرده است در سایت خود قرار داده‌اند.

وقتی شما از طریق یکی از این سایت‌ها به صفحه اصلی فروش محصول هدایت می‌شوید و پس از پرداخت محصول را دانلود می‌کنید، درصدی از سود فایلی که خریداری کرده‌اید به جیب صاحب سایتی که اولین بار وارد آن شدید واریز می‌شود.

همکاري در فروش نسخه آنلاین فیلم‌های سینمایی تازه اکران شده، دوره‌های آموزشی آنلاین و کتاب‌های الکترونیکی از جمله رایج‌ترین مدل این نوع همکاري در فروش هستند.

  • همکاری در فروش با ارجاع دوستان

مطمئناً با این مدل از همکاری در فروش به کرار روبه‌رو شده‌اید. مثلاً ار سایت‌ها یا سرویس‌های زیادی استفاده کرده‌اید که در برابر دعوت از دوستان یا معرفی آن‌ها به سایر افراد به شما امتیازات ویژه‌ای داده‌اند.

همین که تاکسی‌های اینترنتی در برابر هر فرد جدیدی که به سیستم آن‌ها معرفی کنید، یک سفر رایگان یا تخفیف ویژه سفر ارائه می‌کنند، این نوع از همکاري در فروش است. البته در این مدل همیشه پاداش‌ها به‌صورت پولی واریز نمی‌شود؛ گاهی در برابر دعوت دوستان و سایر افراد به استفاده از این سرویس‌ها تنها امتیاز یا تخفیف دریافت می‌کنید.

  • سیستم همکاری در فروش سایت آمازون

آمازون یکی از بزرگترین پلتفرم‌های ارائه دهنده همکاري در فروش به خیل عظیمی از افراد در سراسر جهان است. سیستم همکاری در فروش آمازون، همکاري در فروش محصولات فیزیکی است (البته محصولات دانلودی هم به تعداد کمتر قرار دارد).

هرکسی که بخواهد در هر جای دنیا می‌تواند با ثبت‌نام در بخش همکاری در فروش سایت آمازون، برای تعدادی از محصولات آن تبلیغ کرده و در برابر هر فروشی که برای آمازون انجام دهد، پورسانت دریافت خواهد کرد.

همکاري در فروش آمازون را می‌توان بزرگترین سیستم همکاري در فروش دنیا دانست. تنوع محصولات این سایت به حدی زیاد است که شما از مداد و پاک کن گرفته تا لباس، ظروف، ماشین، خانه یا حتی جزیره را برای تبلیغ و همکاری در فروش آن انتخاب کنید.

با توجه به تحریم بودن آی‌پی‌های ایران و بانک‌های ایرانی در جهان، همکاري در فروش سایت آمازون برای ایرانیان کمی دشوار است و نیاز به دور زدن تحریم‌ها دارد. اما حتی با این اوضاع نیز افرادی در داخل کشورمان هستند که با همکاری در فروش آمازون به درآمدهای خوبی دست پیدا کرده‌اند.

  • سیستم همکاری در فروش سایت دیجی‌کالا

اگر همکاری در فروش آمازون کار سختی باشد، همکاري در فروش سایت دیجی‌کالا برای ایرانیان بسیار راحت و بی‌دردسر است. می‌توان دیجی‌کالا را نمونه داخلی آمازون دانست که در آن بیش از دو میلیون محصول گوناگون برای فروش وجود دارد.

پس از اینکه دیجی‌کالا این امکان را ایجاد کرد، افراد زیادی از سراسر کشور برای همکاری در فروش دیجی کالا داوطلب شدند. سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا علاوه بر فروش محصولات فیزیکی در مورد دعوت از دوستان هم ممکن خواهد بود؛ به طوری که دیجی‌کالا بابت هر ثبت‌نام جدید در سایتش از طرف شما بین ۹ تا ۲۰ هزار تومان پورسانت پرداخت می‌کند.

سایت بزرگ دیجی‌کالا با ۲۰ میلیون بازدید ماهانه، پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه می‌باشد. بنابراین اگر بتوانید به‌صورت اصولی همکاری با دیجی‌کالا را شروع کنید، در عرض چند ماه به درآمدهای میلیونی از آن خواهید رسید.

بهترین سیستم همکاري در فروش کشور همین همکاري در فروش سایت دیجی‌کالا خواهد بود. برای موفقیت در این کار دوره‌های آموزشی زیادی تحت عنوان «آموزش همکاری در فروش دیجی‌کالا» طراحی شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آمارها نشان می‌دهد افراد زیادی توانسته‌اند در عرض یک هفته یا یک ماه از طریق همکاری در فروش دیجی‌کالا به درآمد ۳۰ میلیون تومانی هم برسند.

البته شما اگر خود تولیدکننده یک محصول هم باشید، می‌توانید از دیجی‌کالا برای فروش محصولتان استفاده کنید. این سایت بزرگ راه‌های زیادی را برای فروش و کسب درآمد محصول ایجاد کرده است که هرکدام از آن‌ها می‌تواند فرصت تازه‌ای را پیش روی شما قرار دهد.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

شاید شما هم در مورد بهترین سیستم همکاری در فروش تحقیق کرده‌اید و به‌دنبال پیدا کردن پرسودترین سیستم همکاری در فروش هستید. ایده‌ای که در پشت سیستم همکاری در فروش با پورسانت بالا وجود دارد این است که شما محصولات دیگران را اغلب از طریق یک شبکه وابسته تبلیغ می کنید.

اما در حقیقت مردم به لطف بازاریابی شما خرید می کنند ، کمیسیون دریافت می کنید. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر همکاری در فروش محصولات آموزشی (همکاری در فروش محصولات دیجیتال) هم رونق زیادی داشته است.

اگر محصولی دارید و می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، می‌توانید از طریق یک برنامه وابسته به مروجین انگیزه مالی بدهید. اگر محصولی ندارید و می خواهید پول در بیاورید، می توانید محصولی را که احساس می کنید ارزش دارد تبلیغ کنید و از آن به عنوان بازاریاب وابسته درآمد کسب کنید.

قبلا در مورد همکاری در فروش صحبت کرده‌ایم اما اکنون میخواهیم بدانیم که در بهترین سیستم همکاری در فروش (همکاری در فروش با پورسانت بالا) ایران و جهان چیست، طرف‌های آن چه کسانی هستند و چطور شروع کنیم؟ بنابراین بیایید به راهنمای بازاریابی افیلیت مارکتینگ خود برویم.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت‌ مارکتینگ (Affiliate Makreting) همانطور که از نامش هم مشخص است به همکاري در فروش یک محصول یا خدمت خاص اطلاق می‌گردد.

وقتی یک تولیدکننده بزرگ محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند، افراد می‌توانند برای همکاری در فروش محصولات آن اعلام آمادگی کنند. آنگاه بین تولیدکننده و مشتریان افرادی به عنوان همکار فروش قرار می‌گیرند که مشتریان بیشتری برای خرید به تولیدکننده اصلی ارجاع می‌دهند و بابت هر مشتری که خرید انجام دهد، پورسانتی را از تولیدکننده اصلی دریافت می‌کنند.

تصور کنید شما به صورت عمده از خارج کشور اسباب‌بازی خاصی را وارد کشور می‌کنید یا از تولیدکننده‌های داخلی به‌صورت عمده خرید می‌کنید. البته خودتان هم می‌توانید تولیدکننده آن اسباب‌بازی باشید؛ در هر صورت شما فروشنده‌ای هستید که می‌خواهید محصولی که در دست دارید را به‌صورت گسترده با نرخ مصوب به فروش برسانید.

در این‌صورت شما برای فروش گسترده خود به بازاریابان زیادی نیاز خواهید داشت. بازاریابانی که به‌ صورت اینترنتی اقدام به معرفی و فروش محصول شما کنند، سیستم همکاری در فروش ایجاد می‌کنند؛ در واقع شما بخش بزرگی از محصولات خود را با سیستم همکاري در فروش عرضه کرده‌اید.

اگر چه مصرف‌کنندگان نهایی با همان نرخ مصوب محصول شما را دریافت می‌کنند اما شما باید از سود خود به افرادی که همکاري در فروش کرده‌اند پورسانت یا کمسیون بدهید. افرادی که در سیستم همکاري در فروش کار می‌کنند، با عنوان بازاریابان اینترنتی، بازاریاب وابسته یا تبلیغ‌کننده هم خوانده می‌شوند. هدف اصلی از ایجاد سیستم‌های همکاري در فروش، افزایش فروش است.

فرق همکاری در فروش با ویزیتوری

با توجه به تعریفی که از شغل همکاري در فروش ارائه دادیم، ممکن است این سوال هم برای شما ایجاد شده باشد که آیا همکاري در فروش همان ویزیتوری است؟ جواب این سوال «خیر» است.

همکاری در فروش همان ویزیتوری نیست؛ اگرچه شباهت‌های زیادی به هم دارند اما متفاوت از هم هستند. وقتی شما به عنوان یک ویزیتور استخدام می‌شود، محصولات فیزیکی یا خدمات یک شرکت را به‌صورت حضوری (ویزیت کردن) به مشتریان معرفی کرده و در برابر هر فروشی که انجام دهید، پورسانت مشخصی دریافت می‌کنید.

این در حالی است که در سیستم همکاری در فروش هیچ ویزیت یا فروش حضوری صورت نمی‌گیرد. هرآنچه که شما با سیستم همکاري در فروش عرضه می‌کنید باید به صورت اینترنتی باشد. مراحل انجام این کار در ادامه بررسی خواهد شد.

تعاریف مربوطه به بهترین سیستم همکاری در فروش

بهترین تعریف از همکاری در فروش را می‌توان در درآمد غیرفعال هوشمند یافت:

حتما می‌دانید که همکاری در فروش به فرآیند بدست آوردن پورسانت با تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) گفته می‌شود. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می‌کنید ، آن را برای دیگران تبلیغ می‌کنید و برای هر فروشی که دارید بخشی از سود خود را کسب می کنید.

با این حال، وب سایت‌ های معتبر در مورد ۴ طرف مختلف درگیر صحبت می کند: تولید کننده و فروشنده محصول و بازاریاب افیلیت. بهترین سایت ها برای همکاری در فروش با پورسانت بالا کدام است؟

وقتی نوبت به بازاریابی فروش می‌رسد، دو معادله وابسته وجود دارد: تولید کننده و فروشنده محصول و بازاریاب افیلیت.

بنابراین همکاری در فروش می تواند به عنوان روند گسترش ایجاد محصول و بازاریابی محصول و معرفی محصول در بین احزاب مختلف شناخته شود ، جایی که هر یک از طرفین با توجه به سهم خود سهمی از درآمد دریافت می کنند.

فقط تبلیغ یا فقط ایجاد محصول نیست که شما را به عنوان بازاریاب افیلیت مارکتینگ ها مشخص می کند.


شما می توانید هم ایده همکاری در فروش دهید و هم بازاریاب و همچنان از ایده اصلی تقسیم درآمد سود ببرید.

حال بیایید به تمام قسمت‌های بهترین سیستم همکاری در فروش نگاهی بیندازیم.

همکاری در فروش: این حزب بعضاً به عنوان ناشر نیز شناخته می شود. افلیت مارکتینگ‌ها می‌توانند به صورت فردی یا حتی به صورت زنجیره‌ای یا شرکت‌های بزرگ مانند بوش و…  باشند. یک تجارت همکاری در فروش می تواند هر ماه چند صد دلار کمیسیون یا ده ها میلیون دلار درآمد کسب کند.

 

این جایی است که بازاریابی برای بهترین سیستم همکاری در فروش اتفاق می‌افتد. یک افیلیت مارکتینگ یک یا چند محصول وابسته را تبلیغ می‌کند و سعی می کند مشتریان بالقوه را از ارزش محصول بازرگان جذب و متقاعد کند تا در نهایت خرید آن را انجام دهند. این امر می‌تواند با راه اندازی یک وبلاگ بررسی محصولات فروشنده حاصل شود.

مصرف کننده: مشتری یا مصرف کننده سیستم همکاری در فروش را دور و برش پیدا می کند. بدون فروش ، هیچ کمیسیونی برای توزیع وجود ندارد و هیچ درآمدی برای تقسیم وجود ندارد.

افیلیت مارکتینگ شما در بهترین سیستم همکاری در فروش سعی خواهد کرد در هر کانالی که صلاح می داند، اعم از شبکه اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتالی یا از طریق موتور جستجو با استفاده از بازاریابی محتوا در وبلاگ ، به مصرف کننده بازاریابی کند.

این که آیا مصرف کننده می داند که آنها بخشی از سیستم بازاریابی شرکت های همکاری در فروش هستند یا خیر ، بیشتر به شرکت افیلیت بستگی دارد.

برخی تصمیم می گیرند که به مصرف کنندگان خود اطلاع دهند و شرکت های همکاری در فروش بیشتر تمایل دارند در مورد انگیزه بازاریابی خود از نظر مالی شفاف باشند ، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند.


آنها اجازه می دهند سیستم ردیابی در پس زمینه کار کند ، جایی که مشتری می تواند روند خرید را مثل همیشه دنبال کند و شرکت وابسته همچنان در ازای کارمزد پرداخت می شود.

مصرف کننده معمولاً قیمت بالاتری به بازاریاب شرکت وابسته پرداخت نمی کند ، زیرا هزینه شبکه وابسته قبلاً در قیمت خرده فروشی لحاظ شده است.

شبکه: فقط برخی قسمت شبکه را از معادله بازاریابی همکاری در فروش در نظر می گیرند. اما یک راهنمای بازاریابی همکاری در فروش باید شامل شبکه‌های زیادی باشد  زیرا در بسیاری از موارد، یک شبکه به عنوان واسطه بین شرکت افیلیت و بازرگان کار می کند.

در حالی که می توانید دوره آنلاین شخصی را ایجاد کرده و فقط یک سهم مستقیم از درآمد را با آنها ترتیب دهید ، به شبکه ای مانند ClickBank یا کمیسیون اتصال اجازه پرداخت و تحویل محصول را می‌دهد تا نکته جدی تری در مورد بازاریابی همکاری در فروش شما ایجاد کند.

بعضی اوقات، شرکت‌های افیلیت مجبورند از طریق یک شبکه وابسته از طریق آن شرکت کنند تا حتی بتوانند محصول را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، این اتفاق می افتد اگر تاجر فقط برنامه همکاری در فروش خود را در آن شبکه مدیریت کند.

سپس شبکه وابسته به عنوان پایگاه داده بسیاری از محصولات عمل می کند، که بازاریاب شرکت های همکاری در فروش می توانند از بین آنها محصولات موردنظر را انتخاب کنند.

در مورد تبلیغ کالاهای مصرفی ، مانند ابزار ، کتاب ، اسباب بازی و وسایل خانگی ، بزرگترین شبکه همکاری در فروش ، آمازون است. برنامه افیلیت Amazon Associates به شما امکان می دهد هر کالایی را که در سیستم عامل آنها فروخته می شود تبلیغ کنید. آمازون یکی از بهترین سیستم همکاری در فروش جهان را دارد. همکاری در فروش کالای ایرانی به چه صورتی است؟


هر کسی می تواند ثبت نام کرده و سپس یک لینک همکاری در فروش سفارشی برای محصولات آمازون ایجاد کند. اگر شخصی از طریق لینک شما خرید کند ، کمیسیون کمی بدست می آورید.

با روشن شدن اصطلاحات اساسی، بیایید نمای کلی از چگونگی شروع کار با بازاریابی شرکت های همکاری در فروش خود داشته باشیم.

مزایای همکاری در فروش

سیستم افیلیت یا همکاري در فروش مزایای زیادی دارد که می‌تواند به عنوان یک شغل اصلی و پردرآمد در نظر گرفته شود. افرادی که کارمند یا دانشجو هم هستند، می‌توانند به عنوان یک شاغل پاره‌وقت به آن نگاه کنند. مزایای این نوع از سه کسب و کار موفق در ایران به قرار زیر است:

  • نیاز به سرمایه‌گذاری ندارد.
  • نیاز به تولید محصول یا انبار کردن آن وجود ندارد.
  • وسیله کار همکاری در فروش تنها یک اتصال اینترنتی به همراه کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند است.
  • در هر زمان و مکانی قابل انجام است.
  • می‌تواند به عنوان یک شغل خانگی و کار در منزل انتخاب شود.
  • درآمد آن نامحدود است.
  • و …..

معایب همکاری در فروش

همکاری در فروش علی‌رغم مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که باعث می‌شود افرادی با انجام آن مخالف باشند یا کلاً آن را رد کنند. البته مانند هر شغل یا پیشه دیگر انتظار نمی‌رود تمام آراء ممکن به سود این کسب‌وکار باشد.

بالاخره سلایق، علایق و ارزش‌های خاصی در بین افراد وجود دارد که باعث می‌شود نظرات متفاوتی نسبت به یک کسب‌وکار داشته باشند. تعدادی از آراء مخالف به همکاري در فروش به‌ خاطر مشکلات زیر است:

  • ایجاد ترافیک بالای سایت برای فروش بیشتر کاری زمان‌بر و نسبتاً دشواری است.
  • بازاریابان هیچ کنترلی بر روی کیفیت و معرفی محصولات ندارند.
  • تعداد رقیبان در این کار بسیار زیاد است.
  • برخی از شرکت‌ها بدقول هستند و پول همکاران فروش خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
  • و ….

همانطور که قبلاً گفتیم، هرکاری که در ظاهر راحت به نظر می‌رسد، دردسرهای خاصی هم دارد. در مورد سیستم همکاري در فروش هم مشکلاتی که عنوان کردیم وجود دارد. بنابراین تنها افرادی می‌توانند این شغل را انتخاب کنند که چالش‌های آن را پذیرفته و بتوانند از موانع این کار عبور کنند.




تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

بهترین سیستم‌های همکاری در فروش

1. همکاری در فروش انواع محصولات؛

شرکت‌های بزرگی مانند آمازون از سیستم همکاری در فروش به صورت گسترده بهره می‌گیرند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت بین ۱ تا ۱۰ درصد از سود حاصل از فروش خود را به تولیدکنندگان و بقیه را به بازاریاب پرداخت کند و همین روش منجر به درآمدزایی بسیاری برای آن‌ها گردید.

بعد از موفقیت‌های شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، بسیاری از کسب‌وکارها در اقصا نقاط دنیا از آن‌ها الگو‌برداری کردند و این روش را برای بازاریابی آنلاین خود به کار گرفتند. از جمله این فروشگاه‌های اینترنتی دیجی کالا بود.
تیم دیجی‌کالا بعد از اینکه چندین سال به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معمولی فعالیت داشت، تصمیم به راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش گرفت.
یکی از مزیت‌های سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا این است که شما می‌توانید قبل از شروع به کار، تعداد کلیک‌ها، نرخ تبدیل، میانگین قیمت فروش و درصد کمیسیون را به صورت فرضی انتخاب کنید تا ببینید در این شرایط چه مقدار درآمد خواهید داشت.

دیجی کالا تمامی تصاویر توضیحات و لینک مربوط به محصولات را در اختیار شما می‌گذارد و در صورتی که شخصی از طریق لینک شما خرید کند و تا هفت روز آن را پس ندهد؛ دیجی کالا کمیسیون را به حساب بانکی شما واریز خواهد کرد.
سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا به شما امکان می‌دهد که برای گروهی از محصولات و یا یک محصول لینک اختصاصی دریافت کنید. شما می‌توانید این لینک را در وبسایت خود و یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. درصد پورسانت‌ها از ۲ درصد تا ۱۰ درصد متغیر است.

میهن استور و وب سایت سبزگستر نیز مشابه دیجی کالا عمل می‌کنند و از جمله مجموعه‌های ایرانی هستند که پلان‌های افیلیت مارکتینگ خوبی را برای بازاریابان وابسته ارائه می‌کند.

2. همکاری در فروش محصولات سینمایی؛

جالب است بدانید که سیستم همکاری در فروش به دنیای فیلم و موسیقی نیز کمک کرد تا از فروش غیرقانونی محصولات سینمایی و فرهنگی جلوگیری شود.
مجموعه‌های دانلود فیلم و سریال در ایران نیز از سیستم همکاری در فروش استفاده می‌کنند. در گذشته بسیاری از سایت‌های دانلود فیلم، لینک را به صورت رایگان و غیرقانونی منتشر می‌کردند، اما برای اولین بار شرکت تصویر گستر پاسارگاد تصمیم گرفت که علاوه‌بر فروش فیزیکی، نسخه دانلودی را نیز منتشر کند و سایت‌های واسط فروش برای دانلود قانونی فیلم و سریال با همکاری رسانه‌های توزیع در نمایش خانگی به راه افتادند.
شما نیز امروز می‌توانید لینک اختصاصی مربوط به خود را از این سایت‌ها دریافت کنید و آن را در وبلاگ شخصی یا رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید.

3. همکاری در فروش آلبوم‌های موسیقی؛

پس از موفقیت در فروش محصولات سینمایی، وب‌سایت بیپ‌تونز با راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش، پای آلبوم‌های موسیقی را هم به دانلود قانونی باز کرد و اکنون همانند سینما؛ شاهد دانلود قانونی آلبوم‌های موسیقی در کشور هستیم.

کسب درآمد با سیستم همکاری در فروش اینترنتی

بازاریابی وابسته یک مثلث بین فروشنده کالا خریدار و شخص وابسته ایجاد می‌کند که در این میان تمامی فرآیندهای بازاریابی محصول و معرفی آن به مخاطب را فرد وابسته انجام می‌دهد و به محض فروش رفتن محصول، درصدی از آن را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.
در واقع افراد با بازاریابی واسطه‌ای که برای کسب و کارها انجام می‌دهند، با کار در منزل یا محل کار، درآمدی عالی از اینترنت کسب می‌کنند.

همکاری در فروش (Affiliate marketing) یک روش کسب درآمد اینترنتی است که هم فروشنده و هم همکار در فروش را به سود می‌رساند، یعنی یک رابطه برد برد.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

سیستم همکاری در فروش چیست؟​

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ affiliate-marketing یک کسب و کار اینترنتی پر درآمد است که در آن شما باید محصولات فروشگاه های دیگر را تبلیغ کرده و به فروش برسانید. درواقع در همکاری در فروش ، شما فروشنده ای هستید که نه محصول و نه مسئولیت ارسال و پشتیبانی محصولات را دارد.

در ادامه به معرفی نکات کاربردی برای موفقیت در سیستم همکاری در فروش، خواهیم پرداخت!

روی گروه مشخصی از محصولات و خریداران تمرکز کنید

قدم اول برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ، این است که گروه خاصی از محصولات را براساس دانش و توانایی های خودتان انتخاب کنید و سعی کنید مشتریان آن محصول را پیدا کرده و تبدیل به مشتریان دایمی خود کنید. توجه داشته باشید که بهتر است روی یک گروه محصولات و کسب تجربه و توانایی در فروش آن تمرکز کنید، تا اینکه بخواهید به طور همزمان به فروش و بازاریابی انوع مختلفی از محصولات بپردازید.

درباره محصولی که میفروشید، اطلاعات کسب کنید​

قبل از اینکه شروع به تبلیغ یک محصول کنید، باید به طور کامل درباره بازار آن محصول اطلاعات کسب کنید؛ یعنی علاوه بر کسب اطلاعات درباره کاربرد و مزایا و معایب محصول، باید بدانید که تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فردش نسبت به محصولات رقبا چیست؟

این اطلاعات به شما کمک می کنند که بدانید برای چه کسانی و چگونه باید به تبلیغ محصولاتتان بپردازید تا نتیجه بهتری بگیرید.
 

برای همکاری در فروش برنامه داشته باشید

برای اینکه بتوانید در فروش واسطه ای، موفق شوید، نیاز است که خودتان را جای صاحب فروشگاه بگذارید و برای قدم به قدم مراحل فروش برنامه ریزی کنید تا به فروش بیشتر برسید. حتی نیاز است که گاهی به شکست فکر کنید تا بتوانید استراتژی های جایگزین برای آن شرایط را طراحی کنید.

برای خودتان برند سازی کنید

برای حرفه ای شدن در سیستم همکاری در فروش ، نیاز است برای خودتان برند تبلیغاتی بسازید و با آن برند که بهتر است استراتژی های تبلیغاتی ویژه خود را داشته باشد، به معرفی محصولات بپردازید.

از روش های بروز استفاده کنید

همان طور که در ابتدا گفتیم، امروزه همکاری در فروش جزو شغل های محبوب به حساب می آیند و افراد زیادی شروع به فعالیت در این زمینه کرده اند؛ پس باید توجه داشته باشید که رقابت در این شغل بالاست و برای موفقیت نیاز است که که همواره درحال یادگیری استراتژی های فروش جدید باشید.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

شیوه کار سیستم افیلیت مارکتینگ

 سیستم افیلیت مارکتینگ از 4 جزء اساسی زیر تشکیل شده است:

  • فروشنده Merchant
  • افیلیت مارکتر یا بازاریاب افیلیت Affiliate Marketer
  • مشتری یا مصرف کننده Consumer
  • شبکه افیلیت Affiliate Network

سیستم همکاری در فروش به این صورت کار می‌کند که فروشنده یا شبکه فروش یک لینک منحصربه‌فرد را در اختیار ناشر (افیلیت مارکتر) قرار می‌دهد تا مشخص شود چه کسی یک محصول را فروخته است. وقتی کسی روی این لینک کلیک می‌کند فایل کوچکی به نام کوکی (Cookie) روی سیستم آن‌ها ذخیره می‌‌شود.
این فایل کوکی دو کار مهم انجام می دهد:

  •  باعث می‌‌شود که فروشنده دقیقاً بداند که چه کسی فروش را انجام داده است.
  • یک تاریخ انقضا را نگه می دارد، بنابراین حتی اگر مشتری با تأخیر خرید خود را انجام دهد هم کمیسیون شما پرداخت خواهد شد.

تصور کنید که یک خواننده مقاله شما در مورد بهترین ژاکت زمستانی را بخواند و بر روی لینک افیلیت موجود در مقاله کلیک می‌کند. این لینک خواننده را به یک محصول در آمازون (یا دیجی کالا) هدایت می‌کند.

حالا تصور کنید که کاری برای او پیش آمده است و بعد از انجام آن کار دوباره به صفحه محصول در آمازون می رود. چون در حال خرید از آمازون است یک لباس اسکی نیز از آمازون می خرد. از آنجایی که خواننده روی لینک افیلیت شما کلیک کرده است و آمازون کوکی‌ها را برای مدت 24 ساعت نگهداری می‌کند، به شما پورسانت فروش هر دو کالا را می‌دهد با این که شما لباس دوم را تبلیغ نکرده‌اید.

در این مثال آمازون به عنوان فروشنده، خواننده به عنوان مشتری و شما به عنوان افیلیت مارکتر یا ناشر تبلیغ شناخته می‌‌شود. چون آمازون مستقیماً برنامه افیلیت خود را دارد پس در این مثال شبکه افیلیت وجود ندارد.

بهترین سیستم‌های افیلیت مارکتینگ در ایران

افیلیت مارکتینگ چندین سال است که در ایران هم راه پیدا کرده است و شرکت های بسیاری از مزایای سیستم همکاری در فروش استفاده می‌‌کنند. شما به عنوان یک افیلیت مارکتر باید تنها به یک چیز دقت کنید: عملکرد و بازدهی. برای به دست آوردن بهترین بازدهی از برنامه های افیلیت بهتر است چند سیستم را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بازدهی بیشتری دارد.

ما یک لیست از بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ با بیشترین بازدهی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید برخی از آن‌ها را امتحان کنید.

  • دیجی کالا: این شرکت بزرگترین فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس در ایران است که محصولاتی بی‌شمار و  با تنوع زیاد دارد.
  • شرکت‌های میزبانی وب و دامنه: شرکت های میزبانی وب یا همان هاستینگ جز اولین شرکت هایی هستند که از سیستم افیلیت مارکتینگ در ایران استفاده کردند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ایران سرور، میزبان فا، سون هاست و ... از جمله این شرکت ها هستند.
  • شرکت‌های بیمه: برخی سایت‌های بیمه مثل ازکی نیز از این نوع بازاریابی سود می‌برند و به ازای هر بیمه‌ای که فروشنده به دیگران می‌فروشد، پورسانتی به فروشنده پرداخت می‌کند.
  • افیلیت مارکتینگ در حوزه خدمات گردشگری: برخی سایت ها مثل توربین به ازای فروش بلیت، تورهای گردشگری و غیره به شما پورسانت پرداخت می‌‌کنند.

نکات مهم افیلیت مارکتینگ

تاکنون با افیلیت مارکتینگ و مفهوم آن آشنا شدیم اما برای ورود به این حوزه نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن ها می‌تواند به موفقیت شما در این نوع بازاریابی کمک زیادی کند. در ادمه برخی از نکات مهم افیلیت مارکتینگ را با هم مرور می‌کنیم:

  • با بررسی محصولات شروع کنید

با بررسی محصولات و خدمات در حوزه تخصص خود شروع کنید. این به شما کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبان خود را به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خودتان جلب کنید. به مخاطب خود بگویید که با خرید این محصول چه مزایایی دریافت می‌کند.

  • خود را به روز نگه دارید

رقابت شدیدی در حوزه بازاریابی اشتراکی وجود دارد. برای این که بتوانید بهترین باشید باید با موضوعات بروز حوزه تخصصی خود و همچنین دنیای بازاریابی آشنایی داشته باشد. اگر فضای شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنید با نحوه کار تمام شبکه‌های اجتماعی باید آشنا شوید، به طور مثال این روزها TikTok و کلاب هاوس روز به روز محبوب‌تر می‌‌شوند.

  • اعتماد مخاطبان خودتان را به دست آورید

تا اینجای مقاله ما چند بار از اهمیت اعتماد مخاطبان صحبت کرده‌ایم. با فروش محصولات بی‌کیفیت یا محصولاتی که آن ها نمی‌خواهند یا نیازی به آن ندارند، به اعتماد مخاطبان خیانت نکنید. روی محصولی تمرکز کنید که واقعاً از کیفیت و مزایای آن برای مخاطب مطمئن باشید.

هیچ‌وقت مستقیماً از آن ها نخواهید که محصولی را بخرند، بلکه با توجه به تخصص خود و تجربه‌ای که از استفاده محصول دارید، یک محصول را پیشنهاد دهید. سعی کنید به آن‌ها کمک کنید، بدین ترتیب بارها و بارها به شما مراجعه خواهند کرد.

  • محصولات متنوعی را تبلیغ کنید

نیازی نیست که تنها یک محصول را بفروشید یا تنها محصولات یک فروشنده را تبلیغ کنید. هیچ اشکالی ندارد که با چند شرکت دارای محصول مشابه در حوزه کاری خود همکاری کنید. به این صورت هم نیاز مخاطب را بهتر پاسخ می‌دهید و هم در صورت قطع همکاری با یک شرکت درآمد شما قطع نخواهد شد.

  • آزمایش کنید و ارزیابی کنید

همه چیز را آزمایش کنید و آن ها را بهینه کنید. با شیوه های تحلیل داده آشنا شوید و مدام نتایج را بهینه کنید. نیازی نیست به طور دقیق بدانید همه چیز چطور کار می‌‌کنند، روش‌های جدید را تا مدتی اجرا کنید، داده‌ها را جمع‌آوری کنید، خطاها را برطرف کنید و روش‌ها را به مرور بهینه کنید.

  • همه روش‌های بازاریابی را درک کنید

اگر می خواهید موفق تر باشید، بر بازاریابی محتوایی مسلط شوید. بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEO و SEM)، اینفلوئنسر مارکتینگ و ... همگی می توانند به دیده شدن بیشتر محصولات شما و افزایش شانس فروش آن ها کمک کنند.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

اهمیت افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ می‌تواند مزایای زیادی برای فروشنده‌های محصول و افیلیت مارکترها داشته باشد. شرکت‌ها از یک روش تبلیغاتی با هزینه و ریسک پایین بهره می‌برند تا به اهداف بازاریابی خود برسند و بازاریاب‌ها با کسب یک درآمد اضافی و به نسبت ساده از آن سود می‌برند. برای پی بردن به اهمیت افیلیت مارکتینگ بهتر است نگاهی به آمار زیر داشته باشیم:

  • 81% برندها و 84% ناشران از بازاریابی افیلیت استفاده می‌‌کنند. این آمار در حال افزایش است، زیرا هزینه‌هایی که برای این نوع بازاریابی صرف می‌‌شود هر سال در حال افزایش است.
  • در ایالت متحده آمریکا، هزینه صرف شده برای بازاریابی افیلیت هر سال 10.1% افزایش پیدا کرده است. به طوری که در سال 2020 به حدود 6.8 میلیارد دلار رسید.
  • وبسایت آمازون 1 الی 10 درصد از درآمد محصولات را به افیلیت مارکترها اختصاص می‌دهد.
  • در سال های گذشته، محتوای تولید شده توسط ناشران افیلیت 175% رشد کرده است.
  • 35 درصد از ناشران بیش از 20000 دلار در سال در آمد داشته اند و حدود 12 درصد از آن ها بیش از 75000 دلار در سال از این طریق درآمد داشته‌اند.

جایگاه افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) در بازاریابی

با این که بازاریابی مشارکتی سابقه بیشتری از خود اینترنت دارد و پیشتر نیز در رسانه‌ها انجام می‌شد، اما در حال حاضر زیرمجموعه روش‌های بازاریابی آنلاین است. از سایر روش‌های بازاریابی آنلاین می‌توان به بازاریابی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ... اشاره کرد.

نمی‌توان مشخص کرد که افیلیت مارکتینگ چه سهمی از بازاریابی آنلاین را به خود اختصاص می‌دهد، اما می‌توان با استفاده از آمار و ارقام منتشر شده در سایت‌های معتبر، جایگاه افیلیت مارکتینگ در بازاریابی را بهتر درک کرد.

  • همانطور که در بالا اشاره شده بیش از 80 درصد برندها و همچنین ناشران و بلاگرها از این نوع بازاریابی استفاده می‌‌کنند (وبسایت Mediakix)
  • 16% از سفارش‌های آنلاین ثبت شده در سال 2018 مربوط به افیلیت مارکتینگ بوده است (وبسایت Mediakix)
  • 79% از دیجیتال مارکترها از همکاری در فروش برای حفظ مشتریان کنونی استفاده می‌‌کنند (وبسایت GetCake)
  • 83% از دیجیتال مارکترها از این نوع بازاریابی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می‌‌کنند (وبسایت GetCake)
  • 40% از فروشندگان در ایالات متحده گزارش داده‌اند که افیلیت مارکتینگ یکی از کانال‌های برتر در جذب مشتری است (وبسایت Backlinko)

انواع افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ بر اساس روش اجرایی یا نوع ارتباط با مخاطب، به سه دسته اساسی تقسیم می‌شود. فهم انواع همکاری در فروش به ما نشان می‌دهد که افراد چگونه از طریق این نوع بازاریابی کسب درآمد می‌کنند و کدام روش برای اهداف ما مناسب‌تر است.

  • افیلیت مارکتینگ غیرمتصل یا غیر وابسته

در این روش ناشر تبلیغ نیاز به هیچ وبسایت یا رسانه ای در زمینه محصولی که تبلیغ شده، ندارد. در این روش هیچ ارتباطی میان مشتری و شما وجود ندارد، بلکه شما از کمپین‌های تبلیغات کلیکی در سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید، به این امید که بازدیدکنندگان آن سایت روی لینک افیلیت کلیک کنند، آن را بخرند تا شما کمیسیون را دریافت کنید.

در افیلیت مارکتینگ غیر وابسته شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید و کافی است محصول مورد نظر خود را در سایت‌های تبلیغات کلیکی مثل یکتانت، تپسل، مدیااد و ... تبلیغ کنید تا شاید منجر به خرید محصول شود. بازاریابی مشارکتی نیاز به ایجاد یک ارتباط مبتنی بر اعتماد با مشتری دارد، اما کسانی هستند که تمایل و وقت کافی برای ایجاد این ارتباط ندارند بنابراین شیوه افیلیت غیر وابسته گزینه مناسبی برای این افراد است.

  • افیلیت مارکتینگ وابسته یا مرتبط

وقتی شما محصول یا خدمات خاصی را معرفی می‌کنید که از آن استفاده نمی‌کنید، اما با حوزه کاری شما مرتبط است، در واقع از افیلیت مارکتینگ وابسته اسفاده کرده‌اید. این کار می تواند از طریق وبسایت، یوتیوب، ایستاگرام یا سایر کانال‌ها انجام شود.

در این روش شما در حوزه کاری خود دارای تأثیر و اعتبار هستید و بنابراین یک منبع قابل اعتماد هستید که می‌توانید محصولی را به مخاطبان پیشنهاد دهید حتی اگر خودتان از آن استفاده نکرده باشید. در این روش شما از محصول استفاده نکرده‌اید و از کیفیت آن اطلاع ندارید پس ممکن است یک محصول یا خدمات بد را به مخاطبان خودتان پیشنهاد دهید. این کار می‌تواند باعث شود که مخاطبان اعتمادشان را از دست بدهند.

شما باید در مورد محصولی که پیشنهاد می‌دهید محتاط باشید. اگر فکر می‌کنید که اعتبار لازم را نزد مخاطبان ندارید، انجام افیلیت مارکتینگ به این روش سخت خواهد بود.

  • افیلیت مارکتینگ Involved

در این روش شما تنها محصولات و خدماتی را به مخاطب معرفی و توصیه می‌کنید که خودتان هم از آن استفاده می‌کنید و یا واقعاً از کیفیت آن مطمئن هستید، کافی است تجربه واقعی خودتان هنگام استفاده از محصول را با مشتری در میان بگذارید. این روش، بهترین روش همکاری در فروش است، زیرا بر اساس اعتماد و اعتبار بنا شده است که برای رشد کسب کار و ارتباط مخاطبان با شما بسیار مهم است.

در شیوه Involved شما از اعتبار خود برای معرفی محصول یا خدماتی استفاده می‌کنید که مخاطب واقعاً به آن نیاز دارد نه اینکه با پرداخت پول، کاری کنید که روی لینک شما کلیک شود. زمان زیادی می‌برد تا شما اعتماد مخاطب را به دست آورید ولی برای کسب یک درآمد قابل اعتماد به این کار نیاز دارید.

انواع همکاری در فروش بر اساس نوع پرداخت

  • پرداخت به ازای هر عمل (CPA): تنها زمانی پرداخت انجام می‌‌شود که اقدامی خاص انجام شده باشد.
  • پرداخت به ازای فروش (CPS): تنها زمانی پرداخت انجام می‌‌شود که محصول یا خدمات به فروش رسیده باشد.
  • پرداخت به ازای ایجاد لید (CPL): تنها رمانی پرداخت انجام می‌‌شود که شما یک لید یا مشتری بالقوه را جذب کنید.
  • پرداخت به ازای نمایش آگهی (CPM): در این روش پرداخت به ازای نمایش آگهی به هر 1000 نفر انجام می‌‌شود.
  • پرداخت به ازای کلیک (CPC): در این روش پرداخت به ازای هر کلیک انجام می‌‌شود و بالاتر رفتن ترافیک به معنای افزایش درآمد هست.



تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش در واقع معرفی محصول افراد و شرکت های دیگر با هدف فروش بیشتر یا افزایش ترافیک است. در ازای این کار کمیسیون یا مبلغی برای هر بار فروش (یا افزایش لید و ترافیک) به منتشر کننده پرداخت می‌‌شود. این کمیسیون معمولاً درصد اندکی از مبلغ فروش است اما گاهی اوقات ممکن یک مبلغ ثابت نیز به ازای هر فروش پرداخت شود.

در فرآیند همکاری در فروش سه مفهوم مهم وجود دارد که برای درک بیشتر این نوع بازاریابی با آن‌ها آشنا می‌شویم:

فروشنده (Merchant)

فروشنده که با عناوین فروشگاه یا برند نیز شناخته می‌‌شود، شخص یا شرکتی است که محصول را تولید کرده است. فروشنده می‌تواند یک شرکت بزرگ و یا یک شخص باشد.

افیلیت مارکتر یا بازاریاب افیلیت (َAffiliate Marketer)

افیلیت مارکتر، منتشرکننده یا ناشر تبلیغات نیز می‌تواند یک شخص یا کل یک شرکت باشد. ناشر یک یا چند محصول فروشنده را معرفی کرده و سعی می‌کند تا مشتریان بالقوه از ارزش محصول آگاه شوند و در نهایت آن ها را قانع کند تا محصول را بخرند.

مشتری یا مصرف کننده (Consumer)

مشتری کسی است که محصول فروشنده را خریداری می‌کند و به او سود می رساند.

شبکه افیلیت (Affiliate Network)

شبکه فروش یک شرکت واسطه بین فروشنده و ناشر است. این شرکت قراردادها را تنظیم، پرداخت ها را کنترل و مدیریت می‌کند. شبکه افیلیت همچنین دارای یک دیتابیس از فروشنده ها و محصولاتی است که ناشر می تواند انتخاب کند که کدام یک را معرفی کند.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

مزایای افیلیت مارکتینگ

شکی وجود ندارد که افیلیت مارکتینگ ارزش این همه توجه را دارد، تنها کافی است نگاهی به رشد این روش بازاریابی داشته باشیم. وب‌سایت معتبر Statista تخمین می زند که ارزش صنعت بازاریابی مشارکتی در سال 2022 به 8.2 میلیارد دلار خواهد رسید در حالی که ارزش آن در سال 2017 حدود 5.4 میلیارد دلار بوده است.
با این که ارزش این صنعت نشانه خوبی از موفقیت این روش بازاریابی است، اما می توانیم موارد زیر را هم از مزایای افیلیت مارکتینگ بدانیم:

  • اجرای آسان

شرکت های فروشنده محصول برای فروش بیشتر محصول خود نیازمند یک تیم بازاریابی دیجیتال هستند تا با روش های مختلف فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهند. اکثر این روش‌ها نیازمند صرف هزینه، زمان و نیروی انسانی زیادی هستند. اما در روش بازاریابی افیلیت شما نگران انجام وظایف سنگینی مثل توسعه و اجرای کمپین‌های بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، ارسال محصول و ... نیستید.

  • ریسک و هزینه پایین

اگر شما در سیستم افیلیت یک فروشنده باشید تنها در صورتی هزینه خواهید کرد که محصول شما فروخته شود یا افزایش کلیک، بازدید یا لید داشته باشید. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به هدف بازاریابی خود می‌رسید و اگر هم نرسید، هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اید.

اگر یک افیلیت مارکتر باشید باز هم ریسک این نوع بازاریابی برای شما پایین است. شروع یک کسب و کار نیازمند هزینه‌های مختلف مثل خرید محصول، پرداخت حقوق کارمندان، اجاره و خرید تجهیزات مختلف است. این هزینه‌ها باعث پرهزینه در نتیجه پرریسک شدن راه اندازی کسب و کار می‌‌شوند. با این نوع بازاریابی شما تنها نیاز به یک وبسایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی دارید. حتی اگر این کار جواب ندهد باز هم شما تنها وقت خود را صرف کرده‌اید و پول زیادی خرج نکرده‌اید.

  • قابلیت توسعه آسان

یک فروشنده معمولی تنها محصولات یک شرکت را می‌فروشد ولی یک بازاریاب افیلیت می‌تواند همزمان محصول شرکت‌های زیادی را معرفی کند و از تمام آن‌ها کمیسیون دریافت کند.

بهتر است یک نکته را همیشه در نظر داشته باشیم که افیلیت مارکتینگ بر مبنای اعتماد بنا شده است. شما می‌توانید محصولات بی‌شماری را بفروشید. اما بهتر است محصولی را بفروشید که خودتان از آن استفاده می‌کنید یا از عملکرد آن اطمینان دارید.

معایب افیلیت مارکتینگ

با وجود مزایایی که به آن ها اشاره شد، افیلیت مارکتینگ معایبی هم نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتنیگ دارد که در اینجا آن ها را مرور می کنیم:

  • نیاز به صبر زیادی دارد

افیلیت مارکتینگ راه یک شبه پولدار شدن نیست! برای کسب درآمد از این روش، افزایش مخاطبان، کسب اعتماد و تأثیرگذاری بر آن ها، نیاز به زمان و حوصله زیادی خواهید داشت.

  • عدم پرداخت ثابت

در این روش دیگر خبری از پرداخت های منظم ماهانه نیست. برنامه‌های افیلیت بر اساس کمیسیون هستند. چون کمیسیون‌ها مرتبط با اقدام خاصی از سمت مشتری است، بنابراین کمیسیون‌های دریافتی هر ماه ممکن است متغیر باشد.

  • نداشتن کنترل بر برنامه افیلیت

ناشران تبلیغ باید بر اساس قوانین شرکت های ارائه دهنده برنامه افیلیت یا همان شبکه افیلیت عمل کنند. این قوانین شامل نحوه تبلیغ محصول هم می‌‌شود. همه باید قوانین یکسانی را رعایت کنند، بنابراین رقبا باید خلاقیت زیادی داشته باشند تا خود را از دیگران متمایز کنند.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

دلایل جذابیت برای مشارکت در سیستم همکاری در فروش

1. کسب درآمد بدون صرف زمان

برخلاف کارهای رایج برای ایجاد درآمد، که مستلزم آن است که شما هر روزه در محل کار خود حضور داشته باشید، در این مسیر شغلی می‌توانید حتی زمانی که در خواب به سر می‌برید، درآمدزایی داشته باشید. برای این کار فقط کافی است در ابتدا با اختصاص دادن زمانی مناسب برای ایجاد یک پلت‌فرم بازاریابی، کمی وقت صرف کنید. با این کار شما می‌توانید با خرید مشتریان، تا مدتها درآمدزایی داشته باشید حتی زمانی که به سایر فعالیت های روزانه خود می‌پردازید.

2. عدم نیاز به پاسخگویی به مشتری

بر خلاف خرده‌فروشان و شرکت‌های تولیدی و خدماتی که در معاملات خود با مشتری سروکار دارند و باید در هنگام خرید و بعد از آن رضایت مشتری را جلب کنند، بازاریاب ملزم به ایجاد ارتباط با خریدار نیست و فقط ارتباط مشتری با فروشنده را ممکن می‌سازد و هیچ‌گونه مسولیتی بعد از انجام خرید، متوجه او نیست.

3. امکان انجام کار در خانه

اگر شما از جمله آدم‌هایی هستید که از رفتن به سر کار متنفرید، این یک فرصت شغلی مناسب برای شماست. چرا که به راحتی می‌توانید با ایجاد کمپین و فروش یک محصول تولیدی حتی در خانه خود، درآمد کسب کنید.

4. صرفه جویی در هزینه‌ها

اکثر کسب‌وکارها نیازمند یک سرمایه‌گذاری اولیه هستند که این سرمایه تا زمان رسیدن به درآمد‌زایی و ورود جریانات نقدی به شرکت باید بلوکه شود. فرایند سیستم همکاری در فروش با کمترین میزان سرمایه‌گذاری و کمترین دردسر صورت می‌گیرد و در واقع به هیچ سرمایه وتامین مالی نیازمند نیست و شروع آن نسبتا اسان است.

5. انعطاف‌پذیری و سهولت آنجام آن

از آنجایی که شما یک فریلنسر هستید، اساسا در تعیین و رسیدن به اهداف خود، آزادی عمل در اختیار داشته و مسیری را انتخاب می‌کنید که به آن تمایل دارید. مانند انتخاب محصول مورد علاقه و یا حتی تعیین ساعات کاری خود. راحت بودن این شغل به این معنی است که سبدی از محصولات را می‌توانید تشکیل دهید که فکر می‌کنید کار کردن با آن شرکت‌ها برای شما خوشایند و آسان باشد و در عین حال از تمام قید و بندهای شرکت در امان هستید.

6. پاداش بر اساس عملکرد

در مشاغل دیگر با انجام 80 ساعت کاری در هفته می‌توانید همین میزان درآمد را کسب کنید که در این سیستم به‌دست می‌آورید. در این حرفه شما بر اساس عملکرد خود و کاری که انجام داده‌اید دستمزد دریافت می‌کنید. در نتیجه بازبینی مهارت‌ها وتجدیدنظر در ساختار رویه‌های کاری‌تان به معنی بهبود مستقیم درآمد شماست.

انواع کانال‌های رایج در سیستم همکاری در فروش

اکثر بازاریابان اقدامات رایج و مشحصی را انجام می‌دهند، تا از خرید محصول تبلیغاتی موردنظرشان اطمینان حاصل نمایند. با این حال، همه بازاریابان مانند هم عمل نمی‌کنند. در حقیقت چندین روش وجود دارد که به کارگیری آنها به‌طور همزمان سبب اثربحشی کمپین فروش می‌شود.

– افراد اثربخش

فرد اثر بخش کسی است که با استفاده از قدرت منحصر‌به‌فرد خود می‌تواند جمعیت عظیمی از افراد را به خرید محصول ترغیب کند. توانایی این افراد در برانگیختن پیروان خود زبانزد عام و خاص است، برای همین آنها به راحتی می‌توانند محصول فروشندگان را از طریق وبلاگ‌ها و رسانه‌ها تبلیغ کرده و سهم خود را از این سودآوری کسب کنند.

– وبلاگ‌نویسان

استفاده از توانایی وبلاگ‌نویسان در نوشتن موضوعات کلیدی، به طوری که بتوانند در موتور جستجوی وب‌سایت‌ها بیشترین رتبه را در ارائه اطلاعات کلیدی به کاربر داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی در افزایش سودآوری فروشنده محسوب  شود.

وبلاگ‌نویسان مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را انتخاب می‌کنند، سپس به وسیله ارائه یک گزارش جامع و کامل در مورد آن محصولات، مشتری را ترغیب به بازدید ازوب سایت فروشنده می‌نمایند و از این طریق بازدید از وب سایت را افزایش می دهند. این افراد از طریق قدرت تاثیرگذاری نوشته خود فروش محصول را افزایش داده واز این طریق منتفع می‌شوند.

– وب‌سایت‌های تبلیغی

وب‌سایت‌های تبلیغ‌کننده‌ای که متفاوت از سایت اصلی شرکت بوده و درموتورهای جستجو در لیست سایت‌های تبلیغ کننده و پشتیبان دسته‌بندی می‌شوند، می‌توانند مقدار قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص دهند. این سایت ها با ارایه یک محتوای متمرکز و مرتبط با محصول مورد نظر به گروه خاصی از مخاطبین، به آسانی می‌توانند سطح فروش را افزایش دهند.

– ایمیل کاربران

اگرچه این روش یک روش قدیمی محسوب می‌شود، اما همچنان قدرت درآمدزایی بالای دارد. بازاریابان با استفاده از ایمیل‌های که در اختیار خود دارند، می‌توانند به ارتقای میزان فروش کمک کنند. به این صورت که در طول زمان با استفاده از استراتژی‌های مشخصی، به جمع آوری وگسترش لیست حاوی ایمیل افراد پرداخته و سپس از این آدرس‌های الکترونیکی استفاده کرده و تبلیغات خود درباره محصول را به آنها ارسال می‌کنند. البته گاهی نیز خبرنامه‌های الکترونیکی‌ای که حاوی لینک محصولات هستند را به افراد مختلف ارسال کرده و پس از فروش آنها، کارمزد دریافت می‌کنند.

– وب‌سایت‌های بزرگ

این وب‌سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی جذب میلیون‌ها مخاطب را دارند و از طریق درج آگهی‌ها و تبلیغات برای مخاطبان خود، فروش محصولات را افزایش می‌دهند. این سایت‌ها نمایش  بهتری از محصولات را ارائه می‌دهند که در نتیجه سبب سودآوری بیشتر بازاریاب و تولید‌کننده می‌شود.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

سیستم همکاری در فروش چیست؟

آیا می‌دانید این سیستم کارآمد که بسیاری از مردم از آن منتفع می‌شوند چیست و چگونه کار می‌کند؟

این سیستم فرآیندی است که در آن افراد با استفاده از بازاریابی محصولات شرکت‌ها  کسب درآمد می‌کند که برخلاف مفهوم پیچیده آن، فرایندی آسان و بدون پیچیدگی است. بدین ترتیب که بازاریاب وابسته بازار طرفدار آن محصول را شناسایی و برای آن گروه خاص تبلیغ می‌کند. با استفاده از این شیوه  هم مصرف کنندگان از محصول دلخواه خود مطلع می‌شوند و هم درصدی از قیمت محصول به عنوان کمیسیون به بازاریاب تعلق می‌گیرد.

سیستم همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

از آنجا که سیستم همکاری در فروش از طریق تقسیم فرایند بازاریابی محصولات بین بازاریابان مختلف که به صورت مستقل از یکدیگر کار می‌کنند، عمل می‌کند، می‌تواند به عنوان اهرمی مهم در استفاده از توانایی‌های افراد گوناگون برای ارایه یک استراتژی بازاریابی کارامد و موثر تلقی شود.

فرایند بازاریابی در این سیستم سه رکن مهم دارد که عبارتند از:

تولید کنندگان محصول
همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان
مصرف کنندگان
برای اطمینان حاصل کردن از آنکه فرایند همکاری در فروش می‌تواند سیستم موثری باشد، رابطه اشتراکی‌ بین این سه گروه را با هم بررسی می‌کنیم:

فروشندگان و تولید کنندگان محصولات

یک فروشنده می‌تواند یک کارآفرین کوچک باشد و یا یک تشکل اقتصادی بزرگ، حتی می‌تواند یک دستفروش، یک خرده فروش، یک بازرگان و یا یک شرکت تولیدی باشد. یک محصول هم می‌تواند ماهیت فیزیکی مانند( لوازم خانه) وهم ماهیت خدماتی مثل (آموزش حرفه آرایشگری) داشته باشد. حالا ممکن است که فروشندگان خودشان فرایند بازاریابی را انجام دهند و یا اینکه به بازاریابان مستقل بسپارند. البته فروشندگان محصولات با برندهای تجاری شناخته شده نیازی به مشارکت فعالانه در امر بازاریابی ندارد و ممکن است فرایند بازاریابی را خودشان انجام دهند و درآمد حاصل از آن را به خود اختصاص دهند.

همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان

بازاریاب و یا توزیع کننده محصول ممکن است یک شرکت و یا یک فرد باشد که محصول را از طریق یک پروسه بازاریابی جذاب به خریداران بالقوه عرضه می‌کند. به عبارت دیگر یک بازاریاب مصرف‌کننده را قانع می‌کند که محصول موردنظر ارزشمند و مفید است و آنها را ترغیب می‌کند که کالا را خریداری کنند. با این کار از طریق خرید محصول توسط مصرف کننده درآمد کسب می‌کنند.

بازاریابان معمولا گروه خاصی از مصرف‌کنندگان را با توجه به منافع‌شان مخاطب خود قرار می‌دهند، این کار سبب می‌شود که افرادی را جذب کنند که پتانسیل خرید کردن دارند و باعث افزایش فروش برای آنها شوند.

مصرف کنندگان

مصرف کنندگان بازیگران اصلی این سیستم بازاریابی به شمار می‌روند. بازاریابان از طریق رسانه‌ها و وب‌سایت‌ها محصولات را با آنها به اشتراک می‌گذارند. هر زمان که مشتری جنسی را خریداری کرد، تولید کننده و بازاریاب وابسته هر دو منتفع خواهند شد. بهتر است بدانید گاهی اوقات ممکن است بازاریاب این موضوع را به مشتری اطلاع دهد که از خرید آنها کمیسیون دریافت می‌کند که ممکن است خریداران نسبت به این موضوع کاملا بی‌تفاوت باشند و موضوع قابل توجهی برای آنها لحاظ نشود.

به ندرت خریداران حاضر به پرداخت مبلغی مازاد برای خرید خود به بازاریابان می‌شوند. برای همین معمولا سهم درآمدی بازاریاب در سود محصول گنجانده می‌شود.با خرید محصول توسط مشتری چرخه خرید تکمیل می‌شود و محصول را از طریق یک روال عادی دریافت می‌کند؛ بدون آنکه سیستم همکاری در فروش تاثیری در نحوه تحویل کالا برای او داشته باشد.

نحوه پرداخت سود به بازاریابان به چه شکل است؟

سیستم همکاری در فروش یک روش سریع و آسان برای کسب درآمد بوده و هیچ دردسری در فروش محصولات برای بازاریابان نحواهد داشت. این سیستم برای کسانی که به‌دنبال فروش آنلاین و کسب درآمد از طریق آن هستند، بسیار مناسب است. اما سؤال اینحاست که بازاریابان پس از ایجاد ارتباط بین خریدار و فروشنده، سهم خود از فروش را به چه شکل دریافت می‌کنند؟ جواب این پرسش کمی پیچیده است.

مصرف کنندگان همیشه به کالایی نیاز ندارند که بازاریابان هم بتواند یک الگوی مشخص داشته و از طریق آن سهم خود را محاسبه و دریافت کند، از طرف دیگر اندازه‌گیری میزان افزایش حاشیه سود تولید کننده، که مربوط به فرایند بازاریابی می‌شود، امری دشوار است، اما  با این حال می‌توان به چندین روش این سهم را حساب کرد:

پرداخت سود درازای فروش هر واحد

این روش ساختار استاندارد سیستم همکاری در فروش را شکل می‌دهد. تولید کننده درصدی از قیمت کالای فروخته شده را پس تسویه آن توسط مشتری، به بازاریاب پرداخت می‌کند.

پرداخت در ازای هدایت مشتریان به وب‌سایت فروشنده

این روش نسبتا از دشواری بیشتری برخوردار است، به این صورت که بازاریاب باید مشتری را متقاعد کند که الگوی خرید خود را تغییر داده و از وب سایت فروشنده بازدید نماید. همچنین مشتری را ترغیب کند که اقدامات مورد نظر فروشنده از جمله ( ثبت‌نام، ایجاد اکانت کاربری در سایت، ثبت نظر و پیشنهاد و به طور کلی ثبت بازخورد از محصول، نصب اپلیکیشن کمپانی و عضویت در خبرنامه وب سایت فروشنده) را انجام دهد.

پرداخت در ازای بازدید بیشتر از وب سایت فروشنده

این روش بر روی ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید توسط بازاریاب تمرکز دارد، به ‌طوریکه مشتری از پلت‌فرم بازاریابی به سوی وب‌سایت فروشنده تغییر مسیر دهد. به این معنی که بازاریاب باید مصرف‌کننده را به اندازه‌ای کنجکاو کند که از وب‌سایت بازاریاب به وب‌سایت فروشنده تغییر مسیر دهد که کمیسیون آن از طریق محاسبه مقدار ترافیک افزایش‌یافته در وب‌سایت مقصد پرداخت می‌شود.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

به کارگیری اینفلونسرها یا افراد تاثیر گذار بر روی خریدار تاثیر بهتری دارد

افراد تاثیر گذار برای مشتریان شما جذابیت بیشتر دارند. هیچ وقت یک اینفلونسر نمی تواند یک بازاریاب خوب باشد اما تاثیری که بر روی نظر دنبال کنندگان خود دارد، اثبات شده است. لذا استفاده از وی در سیستم مشارکت در فروش موجب درآمدزایی می شود.

در خصوص قانون GDPR یا جمع آوری اطلاعات شخصی افراد مطالعه کنید

این قانون که در سال 2018 تصویب شد، مربوط به افراد مقیم در کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد و طی مفاد آن اعلام شده است که هرگونه درج و اطلاع رسانی اطلاعات خصوصی کاربران تنها با اجازه آنها انجام می شود لذا بازاریاب ها نمی توانند این گونه اطلاعات را بدون اجازه خریدار مورد استفاده قرار دهند. در ادامه این قانون، تبصره های دستورالعمل FTC بیان می کند که لازم است مصرف کنندگان از موضوع دریافت کمیسیون در صورت خرید، مطلع باشند.

سعی کنید با هوش عمل کنید

همواره تولیدکنندگان و فروشندگانی که سود آنان از فعالیت بازاریاب ها تامین می شود، وابستگی زیادی به بازاریاب ها ایجاد می شود. در این وضعیت بازاریاب در سیستم همکاری در فروش می تواند درخواست سود بیشتر به ازای روش های نوین ارائه دهد. عموما فروشنده و بازاریاب از متدهایی بر اساس CPA، CPL، یا CPC، برای پرداخت سود استفاده می کنند اما بازاریاب می توان روش های دیگر نیز ارائه دهد.

روش های فعالیت در سیستم های همکاری در فروش

صرف زمان و انرژی بر روی محصولاتی که به آنها آشنا هستید

در سیستم همکاری در فروش ، موفقیت بازاریابی به جلب اعتماد کاربران وابسته است. اگر بازاریاب در این مورد درست عمل نکند و راهنمایی نادرست انجام دهد، خریدار اعتماد خود را از دست می دهد. در نظر داشته باشید در پروسه بازاریابی هیچ گاه یک محصول را مستقیم پیشنهاد ندهید. لازم است تا شما مزایا و فواید محصولات را عنوان کنید و انتخاب را برای مشتری خود آزاد بگذارید.

استفاده از چندین محصول در پروسه تبلیغ

سعی کنید در زمان تبلیغ از چندین محصول استفاده کنید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود. در مصداق این جمله باید عنوان کرد که تلاش کنید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

تحلیل نرخ رشد و بهینه سازی وب سایت

تصور کنید که وب سایت شما در هر ماه 1000 بازدید کننده داشته باشد. از این بین 2 درصد مجدد به سایت شما رجوع می کنند. حال قصد دارید این نرخ را دو برابر کنید لذا لازم است تا جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید تا بازخورد بهتری کسب کنید. 

تحلیل ترافیک سایت و بررسیی رفتار مشتری

در سیستم همکاری درفروش لازم است تا رفتار کاربران و خریداران را بررسی کنید. اطلاعاتی همچون اینکه بازدیدکننده از چه موقعیتی بوده و وضعیت جمعیت شناختی آن جغرافیا چگونه بوده است، برای استراتژی های آینده شما مفید است. Google Analytics ابزاری است که به وسیله آن می توانید اطلاعاتی نظیر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی  و …. از بازدیدکنندگان سایت خود به دست آورید.

معرفی چند کسب و کار که از طریق بازاریابی وابسته فعالیت می کنند

معرفی چند کسب و کار آنلاین که از طریق همکاری در فروش فعالیت می کنند

باید در نظر داشت که مبحث همکاری در فروش تنها به فروشگاه های آنلاین محدود نمی شود و هر کسب و کاری می تواند از این تکنیک ها برای رشد و دیده شدن استفاده کند. در ادامه برخی از این کسب و کارها معرفی شده اند:

شرکت های ارائه دهنده هاست

شرکت های بسیاری در ایران از طریق بحث همکاری در فروش معروف شده اند برای نمونه می توان به میهن وب هاست و میزبان فا اشاره کرد. این شرکت ها به ازای پرداخت سود فروش از هاست و فضای میزبانی، دارای مشتریانی بسیاری هستند. 

 سایت هایی که خدمات کوتاه کننده لینک ارائه می دهند

Opizo  و UploadBoyدو شرکت برتر در زمینه ارائه لینک های کوتاه هستند که اعتبار خود را از طریق معرفی دیگران به دست آورده اند. در ایران نیز سه سایت اسنپ، پسی و الوپی  با ارائه کد انحصاری به کاربران خود، برای معرفی به دیگران، معروف شدند. با استفاده از این کدها، کاربر می تواند از امکانات جابه جایی رایگان استفاده کند، همچنین یک منبع درآمد نیز داشته باشد.

در حال حاضر استارتاپ ها از این روش برای برای دیده شدن استفاده می کنند و پیشرفت خوبی نیز داشته اند. به طور مثال در “ایوند” یک لینک در اختیار شما قرار داده می شود که با ارائه آن به دوستان خود و خرید آنان از سایت، 6% پورسانت برای شما در نظر گرفته می شود و همچنین 4 % برای آنان در خریدشان تخفیف فعال می شود.

سایت های ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ

بسیاری از شرکت ها ارائه دهنده خدمات ایمیل همچون میلرلایت برای کاربران خود در سطوح مختلف هدایای نقدی در نظر می گیرند. سیاست این شرکت به گونه ای است که هر کاربری که سطح خود را بهبود ببخشد، اگر که از سمت شما معرفی شده باشد، برایتان 20 دلار هدیه واریز می شود.

سایت های پیش بینی

بسیاری از افراد سرشناس مخصوصا فوتبالیست ها با بعضی از سایت های پیش بینی فوتبال فعالیت میکنند. آنهالینک این سایت ها را در بیوگرافی خود ذکر نموده و به ازای ترافیک ورود به وب سایت در سود آن شریک می شوند. البته این مورد تایید شده و قانونی نمی باشد.

همکاری بین استارتاپ ها

در این نوع سیستم همکاری در فروش، ایمیلی از طریق یک استارتاپ ارسال می شود و در خصوص استارتاپ های دیگر توضیح داده می شود. در ایران، استارتاپ نوار فعالیت استارتاپ  فرانش را در ایمیل های خود اطلاع رسانی می کند و البته فرانش نیز محصولات نوار را با 30 درصد تخفیف معرفی می کند.

مزایای استفاده از سیستم های همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش یک متد در بازاریابی است که موجب افزایش سود رسانی می شود. راه اندازی این سیستم در کسب و کارها هزینه ندارد اما تاثیرات زیادی در بازدهی خواهد داشت. مزایای استفاده از این استراتژی در ادامه عنوان شده است:

  • اولین مزیت این روش آن است که کاربران زیادی با کسب و کار شما آشنا می شوند و خرید انجام می دهند. حتی این امکان وجود دارد که در دراز مدت به مشتریان دائمی تبدیل شوند.
  • دومین مزیت، افزایش بازدید های وب سایت است. ترافیک سایت با سیستم همکاری در فروشگاه افزایش خواهد یافت که این مورد برای سئو بسیار مهم است و در رتبه سایت تاثیر مستقیم دارد.
  • سومین مزیت سایت، دریافت بک لینک های زیاد است. این امکان وجود دارد که شخصی به صورت ناآگاه برای معرفی سایت شما، لینک آن را در سایت خود درج کند. لذا باعث ایجاد بک لینک شده که قطعا برای سئو مهم است.
  • چهارمین مزیت سیستم همکاری در فروش این مهم می باشد که بازاریاب ها برای بررسی پنل خود ممکن است در روز بارها به آن رجوع کنند. همین امر موجب ترافیک بالا، بازگشت بازدید و افزایش نرخ بازدید موفق از سایت می شود.

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش برای کدام کسب و کارها پیشنهاد می شود؟

در فعالیت های سنتی، بازاریاب ها به عنوان همکار در فروش فعالیت می نمودند و به ازای میزان فاکتور دریافتی، پورسانت به آنها پرداخت می شد. در کسب و کار آنلاین، هر فعالیتی که محصول و خدمات ارائه دهد، می تواند از این پلتفرم استفاده کند. هیچ تفاوتی ندارد که سیستم شما بزرگ یا کوچک باشد، به وسیله این استراتژی شما همواره می توانید سود ببرید.

در نظر داشته باشید اگر کسب و کار کوچکی دارید و می بایست هزینه زیادی به بازاریاب ها پرداخت کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد. زیرا در دراز مدت شما مشتریان ثابت بیشتری خواهید داشت که سود را تضمین می کنند. عموما کسب و کارهایی که در زمینه محصولات دیجیتالی؛ سرویس های میزبانی و …فعالیت می کنند، بیشتر نیاز به همکاری در فروش دارند تا در دنیای پر رقابت امروز، شناخته شوند.

درج لندینگ پیج حرفه ای، استفاده از چند محصول برای تبلیغ و استفاده از تبلیغات کلیکی از جمله مواردی هستند که در بحث بازاریابی بسیار مهم می باشند.

نحوه ساخت سیستم همکاری در فروش

به صورت کلی راه اندازی سیستم همکاری در فروش بر عهده یک برنامه نویس است. اگر قصد دارید این مورد را برای موبایل خود راه اندازی کنید، لازم است تا از برنامه نویس موبایل کمک بگیرید. سیستم های مدیریت محتوایی همچون وردپرس، امروزه پلاگین های خاصی برای راه اندازی این سیستم دارند که Affiliate WP و Yith Woocommerce Affiliates دو مورد پر کاربرد هستند.

کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

اگر قصد درآمد زایی از طریق سیستم همکاری در فروش را دارید، لازم است تا در گام اول یک وب سایت اینترنتی داشته باشید. برای طراحی سایت خود می توانید از دوره طراحی سایت دیجی کالا استفاده کنید. سپس می بایست محصولاتی که طرفداران زیادی دارد را لیست کنید. در گام بعدی، باید در خصوص محصولات خود، محتوای عالی و تخصصی در سایت قرار دهید. این محتوا از هر لحاظ می بایست جامع باشد و به صورت یونیک تولید شود. با این روش ترافیک ورودی به سایت شما افزایش خواهد داشت. در طی مقالات می توانید از محصولات خود برای معرفی استفاده کنید. با درج هر کدام از لینک ها با توجه به مطلب درج شده در سایت، کاربر ترغیب می شود تا بر روی محصول شما کلیک نموده و آنها را تهیه کند.

این راهکار کمی زمانبر است؛ لازم است تا شما کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده و بر اساس آن محتوا تولید کنید. در این راستا می توانید با سایت هایی که در حوزه فعالیت شما، کار می کنند وارد مذاکره شده و لینک سایت خود را در ازای پرداخت مبلغی در سایت آنان قرار دهید. همکاری در فروش فایل یکی از پر رونق ترین کسب و کارها در این زمینه است زیرا محصولات زیادی برای ارائه  وجود دارند. برای این مورد تلاش کنید که یک سایت از خود داشته و بر روی آن فعالیت کنید.

امروزه بسیاری از سایت ها همچون بازار وب در حال فعالیت هستند که برای ارائه محصولات آموزشی و دانلودی با شما همکاری می کنند. شما می توانید محصول خود را تولید نموده و در سایت آنها پس از عضویت، آپلود کنید، تا پس از فروش، سهم شما از این همکاری واریز شود. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با عضویت در این سایت ها و بازاریابی برای محصولات دیگران، پورسانت خود را دریافت کنید.

در این سایت 10 درصد پورسانت، از فروش محصولات به سایت پرداخت می شود و در صورتیکه قصد بازاریابی محصولات دیگران را دارید بین 5 تا 100 درصد برایتان پورسانت در نظر گرفته می شود. امروزه بازاریاب ها از طریق فضای مجازی همچون اینستاگرام، واتساپ، تلگرام به راحتی می توانند جذب مشتری داشته باشند.

 




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

 6 دلیل مهم برای استفاده از سیستم های همکاری در فروش را مورد بررسی قرار می دهیم.

درآمد زایی در کمترین زمان

سیاست بعضی از کارها به گونه ای است که لازم می باشد در زمان معین در محل کار خود حضور یابید و یک سری فعالیت های روتین را انجام دهید اما در مقابل روش هایی است که حتی در خواب و بدون صرف نمودن زمان، می توانید درآمد زایی کنید. برای این استراتژی لازم است تا در ابتدای فعالیت خود یک پلتفرم آماده کنید و روش  بازاریابی خود را در آن شرح دهید. با این راهکار در طول روز بدون صرف زمان، پلتفرم شما فعال بوده و در حال درآمدزایی می باشد.

نیازی به جواب دادن به کاربر نیست

نظام های کاری کوچک برای فروش محصولات خود لازم دارند تا به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط باشند. لذا جذب مشتری، حفظ آن و جلب رضایت وی بسیار مهم است اما بازاریاب در این روش به صورت مستقیم دخالت نمی کند و مسئولیتی پس از خرید بر عهده وی نیست او تنها یک پل ارتباطی بین فروشنده و خریدار ایجاد می کند.

فعالیت از خانه

با استفاده از این روش سیستم همکاری در فروش می توانید از خانه کار کنید و لازم نیست تا در محل کار حضور یابید. شما می توانید انواع کمپین های فروش را ایجاد نموده و به راحتی درآمد زایی کنید.

کم کردن هزینه ها

تقریبا تمام فعالیت ها به سرمایه اولیه نیاز دارند. این سرمایه تا زمانی که شرکت به سوددهی برسد قطعا قابل بازگشت نیست. در سیستم همکاری در فروش نیاز به زمان و هزینه زیادی نیست و می توان عنوان کرد که هزینه ای نیاز ندارد و می توانید به راحتی فعالیت خود را آغاز کنید.

انعطاف پذیری زیاد

در سیستم همکاری در فروش شما به عنوان فریلنسر فعالیت می کنید پس آزادی عمل بسیاری خواهید داشت. شما می توانید بر روی محصول مورد علاقه خود وقت بگذارید و حتی ساعت کاری خود را داشته باشید. به عبارت دیگر این فعالیت، قید و بند نظام های شرکتی را ندارد اما از طرف دیگر بر روی محصولاتی که برای شما جذاب هستند، کار می کنید.

سود و پاداش بر اساس نحوه فعالیت

درآمد شما از سیستم های همکاری در فروش می تواند با 80 ساعت کار در هفته در یک شرکت یکسان باشد. اما در سیستم های همکاری، بر اساس فعالیت خود و کاری که انجام داده اید، پاداش و دستمزد دریافت می کنید. حال اگر روش های خود را بازبینی نموده و آنها را ارتقا دهید، سود شما بیشتر خواهد بود.

از چه طریقی می توان سیستم همکاری در فروش را ارتقا بخشید

در حال حاضر بازاریاب ها برای فروش محصولات خود از روش های یکسان استفاده می کنند اما لزوما آنها همانند هم عمل نمی کنند. در ادامه چندین استراتژی موثر در زمینه فروش و بازاریابی عنوان شده است:

استفاده از اشخاص تاثیر گذار

فرد تاثیر گذار به فردی گفته می شود که دنبال کنندگان بسیاری دارد. با توجه به تاثیر وی بر روی دیگران، تایید او می تواند منجر به تایید گروه عظیمی از دنبال کنندگان وی شود. لذا از این طریق می توان فروش را بیشتر نمود. از طریق .بلاگ، تبلیغات، فضای مجازی و ..، وی می تواند تبلیغات محصول شما را انجام دهد.

استفاده از توانایی وبلاگ نویسان

شما می توانید از مهارت و تجربه وبلاگ نویسان برای بهبود رتبه و جایگاه وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. در این روش وبلاگ نویس لیست محصولات شما را به همراه ویژگی های آن لیست می کند و با در نظر گرفتن کلمات کلیدی محوری در آنها، تلاش می کند تا جایگاه مطالب شما در سطح وب ارتقا دهد که موجب دیده شدن طیف عظیمی شود.

استفاده از سایت های تبلیغات

امروزه سایت های زیادی در سطح اینترنت حضور دارند که بر اساس محصولات، خدمات و … طبقه بندی می شوند. کاربران این سایت ها عموما خاص هستند. استراتژی اینگونه سایت ها این است که بر اساس نوع محصول، کاربران هدف متفاوتی در نظر بگیرند و تبلیغات شما را به گوش آنها برساند.

استفاده از روش های ایمیلی

استفاده از ایمیل یک روش قدیمی است اما با این حال هنوز کاربرد دارد. هر بازاریاب لازم است تا یک لیستی از ایمیل های مشتریان خود داشته باشد و در طول زمان نیز این لیست را بهبود و ارتقا دهد. سپس بر اساس استراتژی خود در خصوص محصولات از طریق ایمیل اطلاع رسانی و تلاش به فروش کند. پس از فروش وی می تواند از این طریق سود خود را دریافت کند.

همکاری با سایت های بزرگ

امروزه سایت های بزرگی در اینترنت وجود دارند که دارای بازدید کننده زیادی هستند. با درج آگهی و تبلیغات در این سایت ها می توانید باعث دیده شدن محصول خود شوید. نمایش بهتر از محصول شما در این سایت ها، سود آوری را بیشتر می کند.

برای حرفه ای شدن در سیستم همکاری در فروش چه اقداماتی لازم است؟

در ادامه اقداماتی که برای حرفه ای شدن در سیستم همکاری در فروش نیاز هست رو بررسی می کنیم.

انتخاب مشتری هدف خاص و تمرکز بر روی آنان برای محصولات خاص

در فرآیند بازاریابی هیچ گاه چندین محصول از دسته های مختلف را در کنار یکدیگر قرار ندهید. تمرکز خود را بر روی یک محصول گذاشته و بر روی مشتریان با سلایق مختلف ریز شوید. برای رسیدن به سود بالا لازم است تا توانایی تبلیغ داشته باشید و مهارت لازم برای پر رنگ نمودن محصولات خود را به دست آورید.

ساخت برند

در سیستم همکاری در فروش لازم است تا در کنار بازاریابی یک برند تبلیغات نیز داشته باشید. از متدهای تبلیغاتی خود برای ارائه محصول استفاده کنید. تلاش خود را انجام دهید تا دایره خریداران شما گسترش یابد.

بررسی و نقد محصول

از محصولاتی برای بازاریابی استفاده کنید، که نسبت به آن آشنایی دارید. می توانید ارتباط محصول و سلیقه کاربر را پیدا کنید. از توضیح محصول و بیان نکات مثبت آن غافل نشوید. اثرات استفاده از محصول را برای مشتریان باز کنید.

استفاده از چندین روش فروش به طور همزمان

در طی فعالیت در سیستم همکاری در فروش، از روش های متنوعی استفاده کنید و بازخورد هر کدام را بسنجید تا بتوانید برای بازاریابی های آینده نز از آنها بهره ببرید.

استفاده از یک برنامه تدوین شده

اگر بهترین روش بازاریابی را هم داشته باشید اما این امکان وجود دارد که با انتخاب محصول نامرغوب، سود کمی به دست آورید. لذا قبل از آغاز به فعالیت، در سیستم همکاری در فروش در خصوص ویژگی های محصول به خوبی مطالعه کنید و حتما محصول ارزشمندی را انتخاب کنید.

بروز باشید

در حال حاضر رقابت زیادی در دنیای بازاریابی وجود دارد. روش های خود را مدام بروز کنید تا بتوانید از این طریق درآمدزایی داشته باشید.

 




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

همکاری در فروش: نام یک روش کسب درآمد است که طی آن خریدار و بازاریاب سود می برند و دیگر خبری از روش های سنتی برای فروش محصولات نیست. در واقع در روش های سنتی شما مجبور بودید که صبح زود از خواب بیدار شوید، در ترافیک موجود به سمت محل کار خود روانه شوید و این بین به مجموعه ای از ایمیل ها رسیدگی کنید. اما سیستم همکاری در فروش شرایطی را ایجاد می کند که افراد حتی در زمان خواب و بدون توجه به زمان و مکان، فروش کرده و صاحب سود شوند.

این روش یک متد مشهور است و در حال حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا مشخص شده است که حدود 81 درصد از برند ها و 84 درصد از ناشران از این روش استفاده می کنند تا سود خود را افزایش داده و به اعتبار خود اضافه کنند.

با توجه به اخباری که از سیستم های همکاری در فروش در آمریکا به گوش می رسد، سود این روش در حدود 10 درصد بیش تر از روش های سنتی است و این مورد برای سال 2020 تا حدود 6.8 میلیارد دلار تخمین زده می شود. در سال 2018 هزینه ای که برای این روش مصرف شد، حدود 62 درصد کمتر از مبلغ بازاریابی سنتی بود اما سود آن حدود 3 برابر بیشتر بود. با توجه به اینکه سفارش های آنلاین افزایشی در حدود 16 درصد داشته اند لذا بر روی این روش تاثیر مستقیم مثبت اعمال شده است.

هزینه های همکاری در فروش در ایالات متحده از سال 2010 تا 2022 (in billion U.S. dollars).

شرکت های بزرگی همچون آمازون نیز از سیستم های همکاری در فروش به صورت گسترده استفاده می کنند. این شرکت در سال 2017 ساختار جدیدی برای مجموعه خود ایجاد نمود. مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند بین 1 تا 10 درصد از سود حاصل از فروش را به تولیدکنندگان و بقیه را به بازاریاب ها پرداخت کنند. همین روش منجر به درآمدزایی بسیاری برای آنها شد.

همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing به صورت کلی به شریک شدن در سود فروش یک محصول یا خدمات گفته می شود. به زبانی ساده، اگر شخصی را با محصولی آشنا کرده و وی آن را تهیه کند، می توانید از ارائه دهنده محصول مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت کنید. ممکن است تصور کنید که سیستم های همکاری در فروش آینده ای ندارند اما خاطرنشان می شود که در این سیستم کسب و کار، درآمد بسیاری نهفته است و اکثر استارتاپ ها یا کسب و کارها برای ارتقا و افزایش سود خود از آن بهره می برند. در این نوع کسب و کار، قبل از آغاز به فعالیت لازم است تا درصد سود، توسط بازاریاب و فروشنده مشخص شود.

لینک مخصوص همکاری در فروش

امروزه در بسیاری از وب سایت های اینترنتی صفحه ای با عنوان همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی درج شده است که معمولا توسط برنامه نویسی این بخش به وب سایت اضافه می شود. یکی از ساده ترین روش ها در این حالت، لینک های مخصوصی است که برای سیستم همکاری در نظر گرفته شده است. به این معنا که شما به عنوان فروشنده یا ارائه دهنده محصول، لینکی را در اختیار بازاریاب خود قرار می دهید. به ازای هر خریدی که از لینک اختصاصی بازاریاب از سایت شما انجام شود، لازم است تا مبلغی به عنوان پورسانت به وی پرداخت شود. ساز و کار لینک های همکاری در فروشی به وسیله روش های برنامه نویسی طراحی می شود.

کد معرف مخصوص مشارکت در فروش

در روش دیگر برای هر بازاریاب یک کد منحصر به فرد در نظر گرفته می شود. در این شرایط هر خریدی که با کد وی انجام شود، در سابقه بازاریابی وی ثبت شده و منجر به سودآوری برای او خواهد شد. ارائه کد معرف دارای باگ ها و نواقص بسیاری است و امروزه از آن استفاده چندانی نمی شود.

در سیستم همکاری در فروش، فرآیند بازاریابی بین بازاریاب های مختلف با توجه به توانایی آنها متفاوت است. اما آنچه اثبات شده است، این مهم می باشد که این روش یک نیرو محرکه است که منجر می شود، روش های جدید بازاریابی در افراد مختلف شکل پذیرد. در روش جدید، شما برای بازاریابی لازم است تا به سه اصل مهم توجه کنید:

  • تولیدکننده ها
  • مصرف کننده ها
  • تبلیغ کننده ها یا همکارانی که در فروش کمک می کنند

به جهت بررسی پروسه موفقیت سیستم همکاری در فروش لازم است تا رابطه بین این سه مورد بررسی شود:

تولید کننده محصول

تولید کننده محصول می تواند هر قشری باشد، گاها وی یک خرده فروش است، می تواند یک شرکت کارآفرین نوپا باشد یا این امکان وجود دارد که یک شرکت بزرگ اقتصادی تعریف شده باشد. محصول نیز می تواند به صورت فیزیکی همچون وسایل خانه یا یک خدمات مانند آموزش خیاطی تعریف شود. آنچه در این بخش مهم است، این است که برند های معروف و بزرگ کمتر به سراغ همکاری در فروش می روند. آنها حاضر هستند تا فرآیند بازاریابی را خود انجام داده و از سود آن بهره ببرند.

تبلیغ کننده ها یا افرادی که در سیستم فروش همکاری می کنند

این امکان وجود دارد که شما به عنوان تولیدکننده، محصولات خود را در دست اشخاصی یا شرکت های توزیع کننده ای قرار دهید تا به مشتریان عرضه دارند. به عبارت دیگر با استفاده از این افراد و سیستم ها، توزیع کنندگان و بازاریاب ها، مشتریان را متقاعد می سازند تا از شما خرید کنند. هر چه خرید بیشتر باشد، تولید کننده مبلغ بیشتری برای بازاریاب تعیین می کند. سیستم کاری بازاریاب ها به گونه ای است که مشتریان هدف را شناسایی می کنند و چون این افراد توانایی خرید را دارند، میزان فروش را ارتقا می بخشند.

مصرف کننده های محصول

زنجیره اصلی سیستم همکاری در فروش، مصرف کننده ها می باشند. بازاریاب ها می توانند محصول خود را به صورت اینترنتی یا حضوری به آنها معرفی کنند. در صورتی که کالای مورد نظر توسط مشتری خریداری شد، تولید کننده و بازاریاب هر دو سود می برند. تا به امروز کمتر دیده شده که خریدار برای خرید خود مبلغی به بازاریاب ها پرداخت کند، لذا سود بازاریاب در سود حاصل از فروش قرار داده می شود. در اینجا سیستم همکاری در فروش تنها بر روی پروسه خرید کالا نظارت می کند و تحویل کالا در حوزه وظایف آن نیست.

سود بازاریاب ها به چه صورت پرداخت می شود؟

همان طور که توضیح داده شد، سیستم همکاری در فروش یک روش بدون دغدغه است. شما می توانید محصولات را به صورت آنلاین از طریق فضای  مجازی و یا اینترنت به کاربران عرضه کنید و از طریق آن، کسب درآمد داشته باشید. اما یک سوال مهم آن است، که بازاریاب ها در صورت فروش محصول، چگونه سود خود را از تولیدکننده دریافت می کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بیان داشت که فعالیت یک بازاریابی هیچ وقت دارای نمودار تعریف شده ای نیست. به طور مثال مشتری همیشه به آن محصول نیاز ندارد. در مقابل برای تولیدکننده نیز محاسبه سود ناشی از بازاریابی بسیار دشوار است. با این حال یک تولیدکننده می تواند از روش های زیر برای پرداخت سود به بازاریاب ها استفاده کند.

پرداخت سود مشارکت به ازای فروش هر واحد کالا یا خدمات

این روش متداول ترین و البته ساده ترین است. هر زمان که پروسه خرید توسط خریدار به اتمام رسید، فروشنده یک مبلغی را به بازاریاب به عنوان سود پرداخت می کند.

پرداخت در برابر روانه ساختن مشتری ها به سایت فروشندگان

در این روش؛ کار برای بازاریاب کمی متفاوت است. وی باید مشتری را ترغیب کند تا برای خرید به وب سایت فروشنده رجوع کند و مواردی همچون ساخت اکانت، تنظیمات کاربری، نصب اپلیکیشن و … را انجام دهد و خرید را به صورت آنلاین ثبت کند.

پرداخت به ازای ترافیک ورودی بیشتر از وب سایت فروشنده

در این روش بازاریاب باید فعالیت خود را به گونه ای تغییر دهید تا مشتری به جای بازدید از سایت بازاریاب از سایت فروشنده بازدید کند. از این روش بر اساس میزان افزایش ورودی به وب سایت فروشنده، برای بازاریاب سود محاسبه می شود.

 




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آیا برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش یا affiliate marketing باید سایت داشت؟ سئوالی بسیار مهم که می تواند تمام فعالیتهای ما در بیزینس همکاری در فروش را تحت تأثیر قرار دهد. همانطور که درباره سیستمهای همکاری در فروش و affiliate marketing می دانیم، این کسب و کار یکی از بهترین راههای کسب درآمد از اینترنت به شمار می رود.

 

پاسخ: خیر اما بهتر است داشته باشیم. دلیل اینکه می گویم بهتر است داشته باشیم، این است که سایت یا وبلاگ مانند داشتن دفتر کار در دنیای واقعی است. خب مسلماً یک وکیل بدون دفتر وکالت هم می تواند به پرونده های خود رسیدگی کرده و با مشتریان (موکلانش) در تماس باشد اما وجود دفتر کار باعث ایجاد نظم در کار وی می شود. 

 

دقیقاً شما بدون سایت یا وبلاگ هم می توانید درآمد داشته باشید اما وجود این سایت باعث ایجاد نظم می شود چرا که افرادی که از طریق یکی از لینکهای شما خریدی انجام داده اند، با بازگشت به سایت شما می توانند دوباره هم خرید کنند یا مثلاً با عضویت در خبرنامه سایت شما، می توانند برای همیشه با شما در تماس باشند. یعنی در واقع وجود سایت، این امکان را به شما میدهد که مشتری خود را تبدیل به یک مشتری دائمی کنید و این بزرگترین مزیت وجود سایت است.

 

راههای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش بدون داشتن سایت

هدف از هر کسب و کاری، فروش خدمات یا محصولاتی خاص برای کسب درآمد و حصول سود است. می خواهیم چند روش را نام ببریم که بوسیله آنها می توان از طریق همکاری در فروش پول درآورد البته بدون سایت.

در فروم های مرتبط با محصول خود فعالیت کنید

فروم ها و تالارهای گفتگوی فارسی بسیاری وجود دارند. کافیست در بحثهای مرتبط با محصول یا سرویس خود در این فرومها شرکت کنید و لینک محصول خود را در امضا یا متن پستهای خود قرار دهید. البته در این مورد حتماً به قوانین فروم توجه داشته باشید تا مدیر فروم شما را حذف نکند.

درج نظر در وبلاگ ها و سایت ها

در موتورهای جستجو، موضوع مرتبط با محصول یا سرویس خود را جستجو کرده و وارد سایتها و وبلاگهای ظاهر شده در نتایج جستجو شوید. سپس به درج نظر در آنها پرداخته و در قسمت آدرس سایت در فرم نظردهی، لینک محصول یا سرویس خود را قرار دهید.

ایمیل بفرستید

به دوستان خود ایمیل بفرستید و در آن درباره موضوع مربوط به محصول یا سرویس خود توضیح داده و لینکی هم به صفحه محصول قرار دهید. در این مورد توجه داشته باشید که هرگز اسپم ارسال نکنید. برای آشنایی با اسپم و چیستی آن، گشتی در همین بلاگ بزنید.

تبلیغ کنید

برای محصول یا سرویس مورد نظر خود بنر طراحی کرده (البته معمولاً در سیستمهای همکاری در فروش، هر محصول بنر خاص خود را دارد) و آن را در سایتها یا وبلاگها قرار دهید. (دقت داشته باشید که اولویت با سایتها و وبلاگهای پربازدید است.) بنر را به صفحه محصول مورد نظرتان لینک کنید. می توانید با پیشنهاد پرداخت پول به مدیر سایت یا وبلاگ، احتمال پذیرش بنر خود را بالا ببرید.

آشنا شوید، اجازه بگیرید و بفروشید

دنیای اینترنت، پتانسیل بسیار بالایی در آشنا کردن افراد با یکدیگر دارد. می توانید در جوامع مجازی، فروم ها، اتاق های گفتگو (چت)، سایتها و وبلاگها با افراد مختلف آشنا شوید. با او رابطه بسازید و در زمانی که احساس می کنید با توجه به ویژگیهای شخصیتی او مناسب است، محصول یا سرویس خود را به او معرفی کنید. توجه داشته باشید بدون توجه به نتیجه این معرفی، رابطه خود را با وی ادامه دهید. و این را نیز به یاد داشته باشید: هر فرد می تواند دروازه آشنایی شما با افراد بسیار دیگر باشد که هر یک به نوعی مشتری شما هستند.

از روشهای سنتی تبلیغات بهره بگیرید

می توانید در دنیای واقعی با افراد آشنا شده و محصول خود را در زمان مناسب به آنها معرفی کنید. مثلاً وقتی می خواهید cd تناسب اندام بفروشید یا کمربند لاغری، بهترین مکان برای آشنایی با مشتریان احتمالی چنین محصولاتی، باشگاههای ورزشی است. در چنین اماکنی با افراد کارت ویزیت رد و بدل کنید، شماره تلفن آنها را بگیرید و پس از آشنایی و در زمانی که احساس میکنید مناسب این کار است، محصول خود را معرفی کنید.

همچنین می توانید تراکت توزیع کنید، در روزنامه آگهی بدهید، در پیکهای تبلیغاتی محلی آگهی بدهید و … . محصول خود را روی یک کاغذ شکیل معرفی کرده و کاغذ را در اماکن مرتبط با نوع محصول خود قرار دهید، مثلاً کاغذ درباره ی کرم مرطوب کننده را در آرایشگاه و … .

با انجام این روشها، می توانید بدون داشتن سایت از همکاری در فروش کسب درآمد نمایید.

اما باز هم توصیه من بر استفاده از سایت است. اگر تصمیم بر این کار دارید، برای سفارش طراحی وب سایت خود از بنر زیر بهره بگیرید.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

کسب درآمد اینترنتی سریع و راحت بدون سرمایه

همکاری در فروش یا همان affiliate marketing یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی است که به معنی یافتن بازار برای دیگران و یا پیدا کردن مشتری برای محصولات دیگران است . در واقع انجام هر کاری که باعث سود آوری یک کسب و کار دیگر شود همکاری در فروش می باشد

شیوه کاری همکاری در فروش به این شکل است که شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی عمل کرده و برای محصولات یک شرکت خاص مشتری جذب میکنید . بعد از اینکار آن شرکت مقداری از مبلغ هر فروش خود را به شما میدهد و شما از این طریق میتوانید کسب درآمد داشته باشید

چرا باید به سراغ همکاری در فروش برویم ؟

نیاز به محل خاصی ندارد

همکاری در فروش نیاز به یک محل خاص ندارد و شما میتوانید حتی با یک تلفن همراه هوشمند نیز این کار را انجام دهید . در واقع همکاری در فروش کاریست که بدون در نظر گرفتن محل سکونت شما قابل اجراست و برای درآمد زایی از طریق آن نیاز نیست دفتر و یا حتی یک اتاق مجزا داشته باشید

نیازی به تامین محصولات نیست

همانطور که میدانید برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و یا یک کسب و کار اینترنتی معمولا نیاز است که شما یک سری محصولات داشته باشید تا بتوانید با فروش انها درآمد کسب کنید . اما همکاری در فروش هیچ نیازی به محصولات ندارد و شما محصولات دیگران را میفروشید . 

یک کار پاره وقت است

همانطور که در ابتدا گفتم اینکار بیشتر مناسب دانشجو ها و خانم های خانه دارد می باشد . زیرا این شیوه درآمد زایی نیاز به وقت زیادی ندارد و میشود گفت که یک شغل پاره وقت است و مناسب افرادیست که مقداری از وقتشان خالی بوده و میخواهند با پر کردن ان درآمد کسب کنند

عملکرد سیستم همکاری در فروش 

سایت های مختلف دارای سیستم های همکاری در فروش متفاوتی هستند و هر یک برای خود یک سیستم مخصوص برنامه نویسی کرده اند . اما همانطور که قبلا گفتم عملکرد تمامی این سیستم های همکاری در فروش شبیه به هم می باشد و اگر شما عملکرد یکی از آنها را یاد بگیرید میتوانید در تمامی این سایت ها فعالیت کنید

همکاری در فروش از طریق لینک

اولین شیوه عملکردی که وجود دارد به این شکل است که شما بعد از عضویت درون بخش بازاریابی یک سایت وارد پنل کاربری خود میشوید . در این پنل کاربری به شما آموزش داده میشود که با استفاده از لینک های بازاریابی مخصوص به خود فروش داشته باشید . در واقع شما با معرفی این لینک به دوستان خود و خرید انها از سایت میتوانید در فروش محصول سهیم باشید

این شیوه همکاری در فروش در بین سایت های ایرانی محبوبیت زیادی دارد و اکثر سایت های ایرانی برای خود یک سیستم حرفه ای بازاریابی برنامه نویسی کرده اند تا با استفاده از آنها بتوانند فروش های بیشتری داشته باشند . توجه کنید که این نوع سیستم ها دقیق هستند و شما نمیتوانید با تقلب از آنها درآمد کسب کنید . پس همیشه برای بازاریابی و همکاری در فروش لینک بازاریابی مخصوص خود را به خریدار بدهید تا بتوانید درآمد داشته باشید

همکاری در فروش سنتی

این روش کاربرد زیادی ندارد اما بعضی از سایت ها بصورت قرار دادی عمل میکنند . به این شکل که به شما میگویند بعد از معرفی یک خریدار به ما و خرید او درصدی از فروش به شما میرسد . هرچند این شیوه همکاری در فروش بصورت جزیی در بین سایت های ایرانی دیده میشود اما اگر خواستید به این شیوه با سایتی همکاری کنید حتما یک قرارداد با انها امضا کنید زیرا تقلب و کلاه برداری در این روش بسیار زیاد است

دلایل استفاده سایت ها از این سیستم

صرف جویی در هزینه بازاریابی

هزینه های بازاریابی و استخدام بازاریاب همیشه یکی از دغدغه های کسب و کار های اینترنتی بوده است . در واقع بسیاری از کسب و کار ها به دلیل نداشتن سرمایه کافی برای استخدام بازاریاب و یا تبلیغات با شکست روبرو شده اند

اما کسب و کار هایی نیز بوده اند که از یک سیستم همکاری در فروش برای بازاریابی استفاده کرده اند و در مدت بسیار کمی توانسته اند به درآمدی بسیار بالا برسند . در صورتی که برای ایجاد این سیستم همکاری در فروش هزینه ای نکرده و یا اگر کرده اند مقدار این هزینه بسیار اندک بوده است

پس به همین دلیل سایت هایی که سیستم همکاری در فروش دارند موفقتر هستند و میتوانند با سرعتی باورنکردنی رشد کنند . زیرا بدون هزینه کردن برای خود بازاریابی کرده و مشتری جذب میکنند

افزایش بازدید کننده ها

یکی دیگر از تاثیرات سیستم های همکاری در فروش افزایش بازدید کننده و ترافیک سایت است . در واقع هر بازاریاب در طول روز حداقل یک ساعت در سایت شما حضور دارد و در همین مدت ممکن است چند صد بار بر روی صفحات مختلف سایت شما کلیک کند . پس در نتیجه تعداد بازدید های سایت شما افزایش یافته و رتبه الکسای شما بهبود می یابد

همچنین افرادی که از لینک های بازاریابی به سایت شما می ایند خود یک نوع ترافیک هستند و آنها نیز تاثیر بسیار زیادی در افزایش تعداد بازدید کننده سایت خواهند داشت . در واقع قرار دادن یک سیستم همکاری در فروش درون سایت باعث میشود که تعداد بازدید کننده های سایت شما به صورت چشم گیری افزایش یابد

برند سازی توسط همکاری در فروش

شاید برایتان جالب باشید که بدانید بسیاری از سایت های معروف و کسب و کار های برند ایران زمانی کاملا ناشناس بوده اند و با استفاده از همین سیستم های همکاری در فروش توانسته اند شهرت فعلی خود را پیدا کنند . این سیستم در برند شدن کسب و کار شما تاثیر مستقیمی دارد و اگر از آن استفاده کنید میتوانید امید وار باشید که شما نیز یک یا دو سال دیگر جز کسب و کار های بزرگ ایران خواهید بود

تاثیر مثبت در سئو خارجی

همانطور که میدانید سئو خارجی نقش بسیار پر رنگی در بهینه سازی وبسایت دارد . در واقع با لینک سازی و سئو خارجی است که محتوای شما به صفحات اول گوگل وارد شده و میتوانید از طریق آن درآمد کسب کنید . اما لینک سازی سخت است و بسیاری از مواقع باید با پرداخت هزینه های بسیار بالایی برای وبسایت خود لینک سازی کنید

به همین دلیل بهترین راه برای لینک سازی و سئو خارجی استفاده از سیستم همکاری در فروش است . زیرا افرادی که به عنوان بازاریاب در سایت شما عضو شده اند لینک مخصوص خود را درون سایت های مختلف قرار داده و باعث لینک سازی میشوند . 

افزایش فروش

اصلی ترین دلیل استفاده از سیستم های همکاری در فروش افزایش فروش محصولات است . زیرا افرادی که برای شما بازاریابی میکنند برای بالا رفتن درآمد خودشان  هم که شده تلاش بیشتری میکنند و در نتیجه باعث میشوند تا فروش سایت شما افزایش یابد. 

ایجاد سیستم همکاری در فروش برای وبسایت

 این سیستم برای سایت ها نیز سود اور و اگر سایت شما این امکان را داشته باشد میتوانید امید وار باشید که فروش بالایی خواهید داشت . اما داشتن این سیستم گاهی به این سادگی ها نیست و شما باید حتما با استفاده از برنامه نویسی این امکان را به سایتتان اضافه کنید

البته اگر سایت شما با استفاده از وردپرس ساخته شده است لازم نیست نگران باشید . زیرا افزونه هایی مثل Affiliate WP و Yith Woocommerce Affiliates برای همینکار ساخته شده اند . که با تهیه انها و نصبشان بر روی وردپرس میتوانید یک سیستم حرفه ای همکاری در فروش به سایت خود اضافه کنید

روش های جذب مشتری

روش هایی که به شما کمک میکنند تا با استفاده از آنها یتوانید خریداران را راضی کرده و به سایت مورد نظر بیاورید . در واقع شما اگر بتوانید این روش ها را عملی کنید میتوانید مطمعن باشید که در انتهای هر ماه درآمد هنگفتی خواهید داشت

شبکه های اجتماعی

اولین روشی که برای جذب مشتری وجود دارد فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام می باشد . همانطور که میدانید این شبکه اجتماعی امروزه در بین ایرانی ها محبوبیت بسیار زیادی دارد و همه روزه شما در تعداد بالایی از افراد جامعه از طریق این شبکه اجتماعی با همدیگر در ارتباط هستند

پس این یک فرصت فوق العاده برای شماست که با فعالیت صحیح در این شبکه اجتماعی برای محصولات مشتری یافته و درصد بازاریابی خود را بگیرید . 

ایجاد یک وبسایت مجزا

یکی دیگر از روش های جذب مشتری و یافتن مشتری برای محصولات سایت های بزرگ ایجاد یک سایت مجزا است . به این شکل که شما با استفاده از وردپرس یک سایت فروشگاهی ایجاد کرده و لینک محصولات را درون آن قرار میدهید

شما میتوانید در سایت فروشگاهی شخصی خود محصولات را بصورت محصول خارجی ثبت کرده و دکمه افزودن به سبد خرید را حذف کنید . اینکار باعث میشود تا کاربران فقط بر روی لینک خرید کلیک کرده و در نتیجه شما بتوانید به سادگی محصولات مورد نظرتان را بفروشید . البته توجه داشته باشید که این کار از روش اول سخت تر است اما نتیجه بهتری دارد . زیرا شما اگر بتوانید با استفاده از ورودی گوگل محصول بفروشید . یک فرآیند بی انتها را به وجود می اورید که تا همیشه باعث فروش محصولات خواهد شد

فعالیت در تلگرام

روش سومی که در جذب مشتری خیلی مفید است فعالیت در پیام رسان تلگرام است . درست است که این پیام رسان در ایران فیلتر می باشد اما هنوز هم اکثر کاربران این پیام رسان ایرانی هستند. که این یک خبر بسیار خوب برای شما می باشد . در واقع شما با ایجاد یک کانال تلگرام و جذب ممر میتوانید محصولات و لینک های بازاریابی را درون ان قرار داده و برای خود مشتری جذب کنید

فعالیت در سایت های نیازمندی

روش آخری که میشود با استفاده از آن مشتری جذب کرد. ثبت آگهی تبلیغاتی درون سایت های نیازمندی می باشد . هرچند این روش مثل روش های قبلی نیست اما باز میتواند برای شما سود اور باشد . البته توجه داشته باشید که درون سایت های نیازمندی نمیتوانید لینک قرار دهید . و شاید بتوان گفت این روش بیشتر مناسب بازاریابی سنتی است

ایحاد سایت مقایسه قیمت

حتما تا به حال سایت هایی مثل ایمالز و تروب را دیده اید . این سایت ها با استفاده از همکاری در فروش و مقایسه قیمت محصولات در فروشگاه های مختلف توانسته اند از این روش درآمد های هنگفتی کسب کنند . مثلا سایت تروب بصورت ماهیانه حدود 100 میلیون تومان فقط از سیستم همکاری در فروش دیجی کالا درآمد دارد

واقعیت میلیونر شدن با همکاری در فروش

بسیاری از کاربران حل شو در گفتگو انلاین از ما پرسیده اند که ایا واقعا میشود با استفاده از این شیوه کسب درآمد میلیونر شد یا خیر . جواب این سوال بسیار ساده است . هم بله و هم نه

زیرا میلیونر شدن در هر کسب و کاری به مدیر ان کسب و کار بستگی دارد و تلاش و کوشش شماست که باعث میلیونر شدنتان میشود . اما اگر بتوانید این مواردی که در این مقاله اموزشی بیان شد را بصورت کامل و جامع انجام دهید . بدون شک بعد از مدت کمی خود را در لباس یک میلیونر خواهید دید

واقعیت این است که میشود با هر کسب و کاری میلیونر شد اما این میلیونر شدن همیشه بستگی به فعالیت درست و هدفمند شما خواهد داشت . اما اگر فکر میکنید نمیتوانید از این طریق درآمد زایی کنید. میتوانید روش های دیگری را برای کسب درآمد امتحان کنید




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مقاله کامل درباره همکاری در فروش

همکاری در فروش یا فروش واسطه‌ای روشی است که به تازگی برای درآمد زایی و کسب و کار اینترنتی مرسوم و پرطرفدار شده است. در این روش شما با یادگیری کسب درآمد از طریق همکاری در فروش می‌توانید بدون اینکه محصول و یا خدماتی داشته باشید، از فروش محصولات دیگران پورسانت خود را بگیرید. همکاری در فروش که نام انگلیسی آن  افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) است، علاوه بر اینکه برای افراد عادی یک راه کسب درآمد است، گاهی روشی مناسب برای افزایش فروش و درآمد یک مجموعه نیز می باشد. همکاری در فروش یک بازاریابی وابسته به حساب می آید که برای هر دو طرف یعنی تولید کننده محصول و بازاریاب سودآور است.

معرفی سیستم همکاری در فروش

این سیستم به این صورت است که در آن افراد از بازاریابی محصولات شرکت‌ها برای کسب درآمد خود استفاده می کنند. این فعالیت در واقع آسان و بدون پیچیدگی خاصی می باشد. در این روش بازاریاب  طرفداران یک محصول را شناسایی می کند و برای آن ها تبلیغ محصول را آغاز می کند. با استفاده از این روش هم مصرف کنندگان محصول دلخواه خود را پیدا می کنند و هم درصدی از قیمت محصول را به عنوان پورسانت به بازاریاب می دهند.

رابطه ی همکاران فروش و مصرف کنندگان

بازاریاب یا همکار فروش، یک شرکت و یا یک فرد است که محصول را از طریق یک فرآیند بازاریابی به خریداران بالقوه ارائه می دهد. به عبارت دیگر یک بازاریاب می تواند مصرف‌کنندگان را قانع کند که محصول موردنظر مفید و مورد نیاز می باشد و آنها را تحریک کند که کالای مورد نظر را بخرند. با این کار بازاریاب از طریق خرید محصول توسط مصرف کننده درآمدی به دست می آورد.

بازاریابان معمولا گروه ویژه ای از مصرف‌کنندگان را زیر نظر گرفته و با توجه به منافع‌ خود برای آن ها محصول را تبلیغ می کنند. این کار باعث جذب افرادی می شود که پتانسیل برای خرید دارند. این کار باعث افزایش درآمد آن ها می شود.

نحوه ی پرداخت سود بازاریاب ها

همکاری در فروش یک روش ساده کسب درآمد برای بازاریاب ها می باشد که دردسر خاصی برای بازاریاب ها ندارد. این سیستم یک روش مناسب و آسان برای فروش آنلاین است. اما شاید برایتان سؤال پیش بیاید که همکاران فروش، سهم خود را چگونه دریافت می‌کنند؟ جواب این پرسش این است که به چند روش می توان این سهم را حساب نمود :

  • پرداختن سود درازای فروش هر کالا

این شیوه یک ساختار استاندارد در سیستم همکاری در فروش می باشد.در این روش تولید کننده درصدی از قیمت کالای فروخته شده را (پس از اینکه مشتری پول آن را پرداخت کرد) به بازاریاب می دهد.

  • پرداخت دستمزد برای هدایت مشتریان به وب‌سایت فروشنده

در این روش بازاریاب باید مشتری را قانع سازد که از وب سایت فروشنده بازدید کند.همچنین مشتری را تشویق کند که اقداماتی را انجام دهد. این اقدامات شامل : ثبت‌نام، ایجاد اکانت کاربری در سایت، ثبت نظر و پیشنهاد و به طور کلی ثبت بازخورد از محصول، نصب اپلیکیشن کمپانی و عضویت در خبرنامه وب سایت فروشنده می باشد.

  • پرداخت دستمزد برای بازدید بیشتر از وب سایت فروشنده

در این روش بازاریاب برای مشتری انگیزه ایجاد می کند که محصول مورد نظر را خریداری کند. بنابراین مشتری از پلتفرم بازاریابی به سوی وب‌سایت فروشنده مسیر خود را تغییر می‌دهد. پس از اینکه بازاریاب مشتری را کنجکاو کرد که از وب سایت فروشنده دیدن کند، کمیسیون بازاریاب را از طریق محاسبه مقدار ترافیک افزایش‌ یافته پرداخت می کنند.

مزایای سیستم همکاری در فروش

در این قسمت از مقاله به بیان چند مورد از دلایل جذب شدن افراد به انجام فعالیت همکاری در فروش می پردازیم :

به دست آوردن درآمد بدون صرف زمان زیاد

برخلاف شغل هایی که باید شما هر روزه در محل کار خود حضور پیدا کنید، در سیستم همکاری در فروش می‌توانید حتی زمانی که خواب هستید درآمد کسب کنید. برای این کار فقط باید ابتدا زمانی مناسب را به ایجاد یک پلتفرم بازاریابی اختصاص دهید. با این کار شما با خرید کردن مشتریان، تا مدتها درآمدزایی دارید، حتی زمانی که سایر فعالیت های روزانه خود را انجام می‌دهید.

نیاز به پاسخگویی به مشتری ندارید.

 فروشندگان و شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید پاسخگوی مشتری باشند و در هنگام خرید و بعد از آن رضایت مشتری را به دست آورند. اما بازاریاب نیازی به ایجاد ارتباط با خریدار ندارد و فقط باعث ایجاد ارتباط بین مشتری با فروشنده می شود. همچنین هیچ‌گونه مسولیتی بعد از انجام فرآیند خرید ندارد.

امکان انجام کار در خانه

اگر شما از جمله افرادی هستید که امکان بیرون رفتن از خانه را ندارید، این یک شغل مناسب برای شما به حساب می آید. زیرا به راحتی با ایجاد کمپین و فروش یک محصول تولیدی حتی درمنزل خود، به درآمد می رسید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

اکثر کسب‌وکارها یک سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارند. ولی در فرآیند سیستم همکاری در فروش معمولا به هیچ سرمایه اولیه نیازمند ندارید و شروع آن نسبتا ساده می باشد.

پاداش بر اساس عملکرد

در این روش شما بر اساس عملکرد خود و کاری که انجام می دهید حقوق می گیرید. در نتیجه با استفاده از بازبینی مهارت‌ها وتجدیدنظر در ساختار رویه‌های خود درآمدتان نیز بیشتر می شود.

نکاتی که باعث افزایش درآمد در سیستم همکاری در فروش می شود

  •  محصولاتی را تبلیغ کنید که بیشتر آن ها را میشناسید.

مهم‌ترین عامل موفقیت بازاریاب، به وجود آمدن اعتماد در مشتری می باشد. پس برای اعتماد سازی، بازاریاب باید محصولی را تبلیغ کند که از آن آگاهی دقیق دارد تا بتواند راهنمایی دقیق و درست به مشتری انجام دهد. همچنین بازاریاب نباید به صورت مسقیم خرید یک محصول را به مشتری توصیه کند،  بلکه بهتر است  مشتری را از مزایا و فواید محصول مطلع سازد تا مشتری خودش تصمیم بگیرد.

  • چندین محصول را تبلیغ کنید.

 یک استراتژی مفید وموثر این است که بازاریاب محصولات متنوعی از چندین تولید‌کننده را تبلیغ نماید. در این صورت سود آوری او بیشتر می‌شود.

  • محصولات را نقد و بررسی و مقایسه نمایید.

یک بازاریاب موفق محصولاتی که در تبلیغ آن توانمند است را انتخاب می کند و از توانایی خود برای ایجاد رابطه نزدیک با مخاطبان‌ استفاده می کند. همچنین آن ها را متقاعد می کند که محصول مورد نظر را خریداری  کنند. مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی درخرید محصولات توسط مشتریان دارد.

  • چند استراتژی را به طور همزمان به کار ببرید.

به جای آنکه فقط یک روش را برای جذب مشتری به کار بگیرید، استراتژی‌های متنوعی داشته باشید تا از طریق آن ها متوجه شویدکه مخاطبان شما به کدام روش بیشترین پاسخ را نشان می دهند




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

همکاری در فروش چیست ؟

 چنانچه شما محصولی دارید و می‌خواهید آن را بفروش برسانید می‌توانید از طریق همکاری در فروش و بازاریاب‌ها، این کار را به انجام رسانده و درآمد بیشتری کسب نمایید.

البته حالت دیگری هم وجود دارد که اگر محصولی ندارید و می‌خواهید همچنان به کسب درآمد ادامه دهید، می‌توانید محصولی را که گمان می‌کنید دارای ارزش ذاتی خوبی است، تبلیغ کرده و به این واسطه به‌عنوان همکاری در فروش درآمد داشته باشید.

به عبارت دیگر همکاری در فروش به این معنی است که شما از طریق فروش محصولات، معرفی محصولات و خدمات یا استفاده از محصولات و خدمات سایر کسب و کارها، درآمد داشته باشید. در نظر داشته باشید که منظور از این تعاریف این است که کسب و کارهای اینترنتی در حال حاضر فعال هستند که به سایرین اجازه می‌دهند با معرفی آنها، سهمی از سودهای به دست آمده داشته باشند.

بنابراین Affiliate Marketing  را باید فرایند گسترش تولید و فروش یک محصول به‌حساب آورد که فروشنده و بازاریاب سهم خود را به دست خواهند آورد. البته لازم به ذکر است که یک شخص می‌تواند به‌صورت هم‌زمان فروشنده محصولاتش خودش بوده و درعین‌حال بازاریابی محصولات دیگران را هم انجام دهد.

مراحل لازم برای شروع همکاری در فروش

اگر قصد دارید محصولاتی تولید کرده و از طریق همکاری در فروش کسب درآمد نمایید، ۴ مرحله زیر را باید طی کنید:

  1. در ابتدای راه باید یک ایده ناب برای تولید یک محصول داشته باشید.
  2. سپس باید آن ایده را تولید نمایید. البته لازم به توضیح است که آن ایده باید واقعا چیزی باشد که مورد نیاز مردم است.
  3. تلاش نمایید که تولید ایده و محصولات الکترونیکی را در اولویت قرار دهید زیرا نیاز به سرمایه ندارند. بعنوان مثال دانلود یک مجموعه آموزشی در زمینه بورس، دروس دانشگاهی و…
  4. در آخرین مرحله به دنبال بازاریاب‌های قهار باشید تا فروش محصول شما را به بهترین شکل مدیریت کنند.

در سیستم همکاری در فروش چه کسانی درگیر هستند ؟

به طور کلی در یک سیستم همکاری در فروش سه شخص اصلی باید حضور فعال داشته باشند. فروشنده یا سازنده محصول ، بازاریاب و مصرف کننده. در این بخش از مقاله به طور کامل هر کدام از این سه مورد و نقششان را توضیح خواهیم داد:

فروشنده

فروشنده یا سازنده محصول ممکن است شخص یا یک شرکت باشد که محصول را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. این محصول ممکن است بسته‌های آموزش آرایش یا مانند یک کالای خانگی یا یک سرویس باشد. لازم به توضیح است که نیازی نیست فروشنده مستقیماً کار بازاریابی را پیش ببرد و تنها کافی است به‌وسیله بازاریابان این کار را پیگیری کند.

بازاریاب (Marketer)

بازاریاب ممکن است یک شخص یا یک شرکت باشد که محصولات یک تولیدکننده را به فروش خواهد رساند. وظیفه یک بازاریاب این است که مصرف‌کنندگان را ترغیب نماید تا محصول فروشنده یا تولیدکننده را خرید کنند. بازاریاب‌ها به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی، نویسندگی آنلاین، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها محصولات را تبلیغ خواهند کرد تا به فرایند فروش کمک کنند.

مصرف کننده (مشتری)

مصرف‌کننده یا مشتری کسی است که محصول یا خدمت را از بازاریاب یا فروشنده خریداری خواهد کرد. زمانی که مشتریان محصول را خریداری می‌کنند، فروشنده و بازاریاب سهم خود را از سود آن محصول با توجه به توافقی که پیش از این مابین خودشان انجام داده‌اند، تقسیم خواهند کرد.

بهترین راه های موفقیت برای همکاری در فروش

در این بخش قصد داریم بهترین و موثرترین راه های موفقیت در سیستم همکاری در فروش را نام برده و هر یک از این پیشنهادها را بررسی نماییم:

یک برنامه‌ عملیاتی حساب‌شده داشته باشید

اهمیت چندانی ندارد که مهارت‌های بازاریابی شما در چه حدی است، بی تردید شما با گزینش محصول نامناسب، درآمد پایین تری خواهید داشت. بنابراین قبل از هر اقدامی، زمان مناسبی را برای مطالعه روی محصول و بررسی میزان تقاضای آن در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که زمان شما فوق العاده ارزشمند خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که زمان خود را روی محصولی ارزشمند و البته فروشنده‌ای معتمد هزینه کنید.

همواره به روز باشید

نیازی به گفتن نیست که در حوزه بازاریابی رقابت جدی وجود دارد، به همین دلیل تلاش کنید همواره از استراتژی‌های مدرن و به روز استفاده کنید. یقینا اگر همه چیز به خوبی و درستی اجرا شود، می توانید منتظر درآمدهای خوبی باشید.

فراموش نکنید که برندسازی بسیار مهم است

هم زمان با افزایش یافتن درصد فروش، از یاد نبرید که برای خود برندسازی انجام دهید. برای تحقق این هدف از تبلیغات خود برای محصولات مد نظرتان بهره ببرید و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را متوجه محصولاتی کنید که اطمینان دارید خریداران آن فراوان هستند.

محصولات را با یکدیگر قیاس کنید

در نظر داشته باشید که تمرکز ویژه خود را به محصولاتی معطوف کنید که در تبلیغ آن توانایی دارید. فراموش نکنید که از توانایی خود در بیشتر کردن تفاهمات و به وجود آوردن رابطه نزدیک با مخاطبان‌تان استفاده نمایید و آنها را متقاعد کنید که به چه دلیل لازم است آن محصول خرید نمایند.

از لحاظ روان شناختی به اثبات رسیده است که مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی در ترغیب مشتریان به خرید دارد. البته پیش از هر اقدامی مطمئن شوید که اقدامات شما برای تغییر وضعیت موجود و بهبود آن موثر خواهد بود.

خوب است که از چندین استراتژی به صورت همزمان بهره ببرید

بسیار ضروری به نظر می‌رسد به جای اینکه توجه خودتان تنها روی یک روش متمرکز نمایید، تعداد متنوعی از استراتژی‌ها انتخاب کنید تا متوجه شوید که مخاطبان شما نسبت به کدام روش بیشترین و بهترین عکس‌العمل را نشان خواهند داد و در نهایت با تنوع استراتژی‌های بازاریابی نتیجه مطلوب را کسب خواهید کرد.

متداول‌ترین و بهترین کانال‌های همکاری در فروش

بیشتر سازمان ها برای اطمینان از اینکه مشتریان هدف آنها درگیر خرید و فروش محصولات تبلیغاتی بشوند، از شیوه های مشترک بهره می برند. اما باید در نظر داشته باشید که همه شرکتها، تبلیغات محصولات را یکسان و به یک شکل انجام نمی دهند. در واقع باید بدانید که چندین کانال گوناگون بازاریابی موجود است که میتوان از آنها استفاده کرد. در ادامه به برخی از بهترین کانال‌های همکاری در فروش اشاره خواهیم کرد:

  • وب سایت های بزرگ: این امکان وجود دارد که با سایت های بزرگ و شناخته شده برای همکاری در فروش وارد مذاکره شویم تا آنها تبلیغات محصولات ما را در سایت خود قرار داده و ما به ازای فروش محصولات مان از آن وب سایت ها پورسانت دریافت کنیم.
  • نویسندگان وبلاگ: وبلاگ نویسان از آنجایی که در نویسندگی تخصص دارند و قادر هستند مطالبی بنویسند که خیلی سریع در موتورهای جستجو از جمله گوگل رتبه خوبی بگیرد، می توانند در مورد یک محصول مقاله یا مطلبی را تولید کنند تا خیلی زود در گوگل رتبه ی بالایی داشته باشد و در نهایت منجر به فروش بیشتری شود.
  • اشخاص تاثیر گذار(اینفلوئنسرها) : اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار اشخاصی که توانایی تأثیرگذاری بر تصمیمات بخش بزرگی از جامعه را دارند و میتوانند باعث خرید بخش بزرگی از جامعه شوند. جالب توجه است که بدانید این افراد یکی از گزینه ها و کانال های مناسب برای سیستم همکاری در فروش محسوب می شوند. این افراد این روزها با توجه به انبوه دنبال کننده ها، می توانند برای ترغیب افراد به خرید یک کالا موثر باشند.
  • لیست های ایمیل: برخی از شرکت های همکاری در فروش دارای لیست های ایمیلی هستند که می توانند از آنها برای تبلیغ محصولات فروشنده استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است به خبرنامه های ایمیلی که شامل لینک های پیوندی به محصولات هستند ، کمک کنند و پس از خرید مصرف کننده محصول ، کمیسیون دریافت کنند. یعنی می توان محصولات را به این شرکت ها معرفی کرد تا آن ها هم به لیست ایمیل خود ارسال کنند.

شیوه های کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

بی تردید با توجه به برنامه ریزی که شرکت ها انجام می دهند و اشخاصی را برای بازاریابی استخدام می نمایند، شیوه های مختلفی را میتوان برای سیستم همکاری در فروش در نظر گرفت. لازم به ذکر است که بازاریابان در سیستم های همکاری در فروش به شکل های مختلفی می توانند درآمد داشته باشند که در ادامه این بخش به برخی از متداول ترین آنها اشاره خواهیم داشت:

  1. پرداخت در ازای هر فروش : این روش یکی از شیوه های استاندارد همکاری در فروش محسوب می شود. ساز و کار این شیوه به این صورت است که هر فروشی توسط بازاریاب انجام شود، درصد و پورسانت خود را از آن فروش دریافت خواهد کرد.
  2. پرداخت در ازای هر کلیک : بعضی وقتها هدف از همکاری در فروش افزایش ترافیک یک سایت خواهد بود. در این شیوه بازاریاب هر مشتری را که به سمت سایت فروشنده بفرستد و آن مشتری وارد سایت منظور شود، بازاریاب مربوطه پورسانت خود را دریافت خواهد کرد.
  3. پرداخت در ازای هر فرآیند: گاهی اوقات فروشندگان یا شرکت ها قصد دارند مشتریانی را به سایت خود هدایت نمایند تا بعنوان مثال یک فرم خاص را تکمیل کنند یا در یک خبرنامه مشخص عضو شده یا اینکه محصول خاصی را آزمایش نمایند. در این شیوه وظیفه ای که برعهده بازاریاب قرار می گیرد این است که مشتریان را ترغیب به انجام کاری کنند که مد نظر صاحبان کسب و کار است. بازاریاب ها در این روش به ازای تکمیل هر فرایند، پورسانت در نظر گرفته شده را دریافت خواهند کرد.

به وسیله همکاری در فروش درآمد خود را چند برابر کنید

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم یکی از بهترین روش های اثبات شده برای کسب درآمد خوب از اینترنت، همکاری در فروش یا Affiliate Marketing است. اما متاسفانه بسیاری از افراد از این موضوع و کیفیت کار آن مطلع نیستند و نمی دانند که چگونه از طریق همکاری در فروش می توان به درآمد بالایی رسید.

توجه داشته باشید که اگر در حال حاضر کسب و کار اینترنتی دارید قادر خواهید بود با همکاری در فروش درآمد خود را چندین برابر کنید. اگر هم کسب و کاری ندارید و دوست دارید به درآمد واقعی و بالا برسید نگران نباشید! چون می توانید از همکاری در فروش با کسب و کارهای دیگر شروع کنید و به درآمد دلخواه خودتان دست یابید.

این روزها همکاری در فروش به یک مدل بازاریابی و فروش مطمئن و پایدار برای کسب درآمد تبدیل شده است.البته منکر تفاوت بازاریابی و فروش نمی شویم اما افراد زیادی از این منبع درآمد زایی بزرگ بی خبر بوده و نمی دانند با این سیستم بدون هیچ دردسر و سرمایه اولیه ای می توانند به درآمد چند ده و حتی چند صد میلیونی در ماه دست پیدا کنند!




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

همکاری در فروش راحت ترین شیوه کسب درآمد اینترنتی

سیستم همکاری در فروش یا همان affiliate marketing یکی ازروش‌های کسب درآمد جدید برای کسانی است که سرمایه زیادی برای راه‌اندازی یک کسب و کار ندارند. البته ذکر این نکته مهم است که این سیستم در واقع یک تاکتیک کاربردی در برنامه بازاریابی سایت‌های فروشگاهی است که به آن بازاریابی وابسته هم می‌گویند. افرادی که علاقه‌مند به کسب درآمد از تولید محتوای متنی هستند به‌جای کارکردن در قالب فریلنسر اقدام به راه‌اندازی یک سایت ساده محتوایی می‌کنند و با پیاده‌سازی ساده یک سیستم همکاری در فروش برای سایت‌های فروشگاهی بزرگ، مشتریان را به فروشگاه اینترنتی هدایت کرده و در ازای خرید آن مشتریان، پورسانت خود را دریافت می‌کنند. این نوشتار راهنمای راه‌اندازی یک سایت افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم همکاری در فروش است. در 7 دقیقه صفر تا صد کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش را یاد بگیرید. لابه‌لای این مقاله 3 ویدئو با جزئیات کامل از مصاحبه من با بنیامین ابراهیمی یکی از همکاران موفق در فروش دیجی‌کالا قرارداده شده و پاسخگوی بسیاری از سؤال‌های شماست.

روش کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش چگونه است؟

وقتی می‌توان با یک لپ‌تاپ، وقت کم و اینترنت معمولی ماهانه بین 10 تا 120 میلیون تومان درآمد داشت، چرا نباید این کار را بکنیم؟ از آنجایی که خودم در حال کسب درآمد از همکاری در فروش هستم، تصمیم گرفتم برای کسانی که سرمایه زیادی ندارند این مسیر را رمزگشایی کنم و توضیحات مقدماتی لازم را به شما بدهم. در این روش یک فرایند فروش توسط سه شخصیت اصلی آن شکل می‌گیرد که هر سه طرف از این فرایند منتفع می‌شوند.

این روش کسب درآمد یکی از بهترین روش های کسب درآمد غیرفعال برای افراد است. درآمد غیر فعال به درآمدی می گویند که به صورت خودکار برای شما پولسازی میکند و نیازی به تمرکز و تلاش روزمره ندارد

فرایند فروش در سیستم افیلیت مارکتینگ

 تولیدکننده یا فروشنده اصلی کالا، بازاریاب محتوایی و خریدار. روند این فرایند این‌گونه است که تولیدکننده یا فروشنده اصلی یک سایت فروشگاهی دارد. طی قرارداد مشخصی بازاریاب محتوایی در سایت شخصی خود اقدام به تولید محتوای متنی کاربردی و تبلیغی درباره محصولات سایت اصلی می‌کند، خریدار طی جستجوهای اینترنتی به محتوای بازاریاب می‌رسد و از آنجا روی محصولات مربوطه کلیک کرده به سایت اصلی متصل شده خرید خود را انجام می‌دهد. فروش سایت اصلی اتفاق افتاده، بازاریاب محتوایی، پورسانت خود را از بابت این فروش دریافت کرده و مشتری نیز به‌خاطر یک خرید موفق با قیمت مناسب، راضی و خوشحال است.

چه چیزهایی را می‌توان با افیلیت مارکتینگ فروخت

تقریباً همه چیز را می‌توان با این روش فروخت. از محصولات فیزیکی گرفته تا محصولات دانلودی. از لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا دوره‌های آموزشی. از قطعات کامپیوتری تا خدمات درمانی. کافی است شما حوزه علاقه‌مندی‌تان را مشخص کنید. البته بعضی افراد بر اساس میزان پورسانت دریافتی تصمیم می‌گیرند روی چه محصولات یا خدماتی کار کنند. در واقع این سیستم بازاریابی وابسته به شکلی است که هر چیزی را می‌توانید با آن بفروشید و پورسانتتان را دریافت کنید.

سایت‌هایی که در حال حاضر با همکاری در فروش به شما پورسانت می‌دهند

در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی زیادی از این سیستم برای فروش محصولاتشان استفاده می‌کنند. در بالای این هرم دیجی‌کالا قرار دارد. غول اول سیستم همکاری در فروش یا همان affiliate marketing. البته سایت‌های خدماتی و محصول محور زیادی هستند که در حال فعالیت با این روش هستند. میهن استور هم یکی از سایت‌هایی است که با فعالان افیلیت مارکتینگ کار می‌کند. می مارکت سومین سایت ارائه‌دهنده خدمات افیلیت به افراد علاقه‌مند کسب درآمد از این روش است. وبسایت شرکا نیز یکی دیگر از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات افیلیت است.

همکار فروش چه کسی است

در میانه فرایند سیستم همکاری در فروش، شخصی قرار دارد که نه بازاریاب است نه کارمند، یک تولیدکننده محتوای متنی با کمی دانش راه‌اندازی وبسایت ( ترجیحاً وردپرس ) است. این فرد طی یک قرارداد روی محصولات سایت اصلی متمرکز شده و برای آنها محتوای متنی کاربردی تولید می‌کند. این محتوا متناسب با نیازها و جستجوهای مشتریان نوشته می‌شود. کار چندان پیچیده‌ای نیست. کافی است شما مقاله‌های عمومی درباره محصولات سایت‌های فروشگاهی یا همان طرف قرارداد بنویسید. آنها را ویرایش کرده در سایت شخصی‌تان بگذارید. جزئیاتی هم در ارتباط با روش محتوا نویسی و لینک گذاری وجود دارد که چندان سخت نیست و به مشتری می‌شوند.

مدل درآمدی همکاری در فروش

طبیعتاً تولیدکننده و یا فروشنده اصلی محصول یا خدمت برای کشف مشتریان، جذب آنها و افزایش آنها باید بودجه‌ای برای تبلیغات به روش‌های مختلف در نظر بگیرد. یکی از این روش‌ها که به صورت تضمینی برای فروشنده مشتری می‌آورد همین مدل همکاری در فروش ( affiliate marketing ) است. اینجا دیگر درگیر محتوای تبلیغی یا برگزاری کمپین تبلیغاتی فصلی یا زمان‌بندی شده نیست. همان بودجه در ازای مشتری هدایت شده و خرید او به همکار فروش تعلق می‌گیرد. این بهترین مدل کسب درآمد برای همکاران فروش است. البته سایت‌های فروشنده محصول روش‌های دیگری نیز برای پرداخت دارند. مثلاً پرداخت در ازای هدایت مخاطب به صفحه سایت آنها. اما بهترین روش همین پرداخت پورسانت در ازای فروش محصولات آن سایت است.

انواع روش پرداختی با سایت‌های همکار در فروش

همان‌طور که می‌دانید سیستم همکاری در فروش یک روش بازاریابی درون‌گرا، کم‌هزینه و کاربردی است. شاید بتوان به‌نوعی این سیستم را بازاریابی واسطه‌ای دانست. نکته مهم که برای علاقه‌مندان جلب‌توجه می‌کند روش پرداختی است. روش‌های پرداختی به فعالان همکاری در فروش توسط تولیدکننده یا سایت فروشگاهی به 3 شکل زیر است.

  • سیستم پرداخت برای هر فروش یا اصطلاحاً PPS
  • روش پرداخت بابت هر کلیک یا اصطلاحاً PPC
  • روش پرداخت بابت هر سر نخ یا اصطلاحاً PPL

در این مقاله تأکید من کسب درآمد از روش PPS یا درآمد به‌ازای هر فروش است. چرا که بالاترین پورسانت به این روش تعلق می‌گیرد.

آیا فرایند افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته پیچیده و سخت است؟

برای شما که می‌خواهید از این روش کسب درآمد کنید خیر. اما قطعاً برای سایت اصلی و فروشنده محصولات، مدیریت این پروژه، تخمین دقیق سودی که باید به شما تعلق بگیرد، مدیریت تمام بازاریاب‌ها و تأیید استانداردهای سایت محتوایی آنها کمی پیچیده است. شما فقط یک قرارداد اینترنتی را امضا می‌کنید، سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید، تعدادی محتوای مشخص در آن قرار می‌دهید، کارشناسان وبسایت فروشگاهی آن را بازدید کرده بعد از تأیید امکان اتصال وبسایت شما به فروشگاهشان را برقرار می‌کنند.

چه مهارت‌هایی برای همکاری در فروش نیاز است

برای اینکه به دنیای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ ( affiliate marketing ) یا همان سیستم همکاری در فروش وارد شوید به دو مهارت نیاز دارید. توانایی تولید محتوای متنی. توانایی راه‌اندازی یک وبسایت محتوایی ساده وردپرسی. یادگیری این دو مهارت به کمتر از یک ماه زمان نیاز دارید. 

مزایای همکاری در فروش برای سایت‌های اصلی

برای تولیدکننده یا سایت اصلی فروش محصول این سیستم مزایای بسیاری دارد که 4 مورد از مهم‌ترین و ارزشمندترین مزایای سیستم افیلیت مارکتینگ به شرح زیر است

  • افزایش رتبه سئو به دلیل انجام فرایند سئو خارجی و ورود از لینک‌های سایت‌های دیگر به سایت اصلی
  • حذف هزینه تبلیغات
  • افزایش تبلیغات پنهان و مؤثر
  • کاهش ریسک مالی در فروش
  • پیاده‌سازی آسان و کم‌هزینه

مزایای همکاری در فروش برای بازاریاب‌ها و همکاران فروش

برای کسانی که به این سیستم می‌پیوندند نیز مزیت‌های ارزشمندی دارد که من به پنج مزیت مهم آن اشاره می‌کنم. کسانی که یک سایت محتوایی برای افیلیت مارکتینگ راه‌اندازی می‌کنند به ارزش‌هایی دست پیدا می‌کنند که خیلی از افراد به دنبال آن هستند.

  • با کمترین سرمایه یک کسب و کار مطمئن و بدون شکست راه‌اندازی می‌کنند
  • درآمد تضمینی و غیرفعال کسب می‌کنند یعنی بدون تلاش سیستم برای آنها پول می‌سازد
  • راه‌اندازی سریع و آسان
  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوددهی می‌رسند
  • به انبار و ابزار تولید نیازی ندارید

معایب افیلیت مارکتینگ

هر کسب و کاری علاوه بر مزایا معایب و اشکالاتی هم دارد. این روش کسب درآمد نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از معایب سیستم همکاری در فروش، تأخیر در پرداخت کمیسیون از طرف وبسایت اصلی است. عموماً سایت‌های فروشنده در پرداخت‌های خود تأخیر دارند. اما این تأخیر چندان هم بد نیست و شما مرتباً در حال فروش و افزایش سودتان هستید.

نکات مهم موفقیت در کسب درآمد از همکاری در فروش

برای اینکه خیلی سریع این سیستم را پیاده‌سازی کرده و فوراً به درآمد برسید باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. ترفندها و نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید خیلی سریع به درآمد از همکاری در فروش برسید.

  • تولید محتوای متنی و با کیفیت اولین و مهم‌ترین نکته موفقیت در این روش است. قبل از شروع به کار ده‌ها وبسایت این حوزه را بررسی کرده مقالات آنها را مطالعه کنید تا سبک و سیاق آنها را بتوانید تحلیل کنید.
  • سراغ حوزه‌هایی بروید که خودتان در آنها اطلاعات خوبی دارید یا توانایی تولید محتوا در آن حوزه را دارید.
  • در ابتدای کار وقت زیادی بگذارید اما بعد از سه ماه دیگر نیازی نیست بیشتر از سه ساعت وقت بگذارید.
  • یکی از مهم‌ترین کارهایی که بسیاری از سایت‌های همکار در فروش انجام نمی‌دهند تولید محتوای ویدئویی است. توصیه می‌کنم متناسب با مطلبتان یک ویدئو 2 دقیقه‌ای نیز تولید کرده روی سایت بگذارید. بازاریابی وابسته با ویدئو خیلی زودتر شما را به درآمد می‌رساند.



تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

تعریف همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing یک فرایند کسب درآمد از طریق اینترنت است. افرادی که خود صاحب یک شرکت نیستند، می‌توانند محصولات یک شرکت دیگر را تبلیغ و بازاریابی کرده و آن‌ها را به فروش برسانند. علاوه بر این، آن دسته از افرادی که وب‌سایت دارند می‌توانند در سیستم‌های افیلیت مارکتینگ فعالیت کنند، همچنین این امکان برای افرادی که وب‌سایت ندارند نیز وجود دارد. شرکت‌هایی که به نیروهای بازاریاب برای فروش بیشتر نیاز دارند، در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارند.

همکاری در فروش را می‌توان سریع‌‌ترین روش کسب درآمد اینترنتی نامید و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند از شرکت‌هایی که فروش آنلاین دارند به ازای هر بار فروش، پورسانت دریافت می‌کنند. این روش هم برای صاحب کسب‌وکار و هم برای فروشنده سود‌آور است و شما می‌توانید با فروش زیاد به درآمدهای بالا دست پیدا کنید. همکاری در فروش به‌گونه‌ای است که همواره با داشتن یک سیستم و حتی از طریق یک موبایل هوشمند نیز می‌توانید در این زمینه مشارکت کنید.

نحوه و شرایط عضویت در سیستم همکاری فروش

شرایط عضویت در هر کدام از سیستم‌های همکاری در فروش با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی برای عضو شدن در سیستم همکاری فروش، ابتدا به شرکت موردنظر که نیاز به نیرو داشته و اعلام جذب نیرو کرده است، درخواست همکاری داده و در صورت تأیید و پذیرش شرایطتان توسط آن شرکت، فرایند ثبت‌نام را جهت استخدام تکمیل می‌کنید. این نکته حائز اهمیت است که شرایط استخدام شدن در بیشتر شرکت‌هایی که دنبال یک همکار فروش هستند به‌گونه‌ای است که آن‌ها از شما هیچ سرمایه اولیه‌ای نمی‌خواهند، حتی نیاز به داشتن شبکه‌های اجتماعی با مخاطب زیاد ندارید و تنها داشتن یک وب‌سایت، یک کانال تلگرامی‌ یا یک صفحه اینستاگرام کفایت می‌کند. پس از ایجاد یک محیط تبلیغاتی، شما از آن شرکت، بنرهای تبلیغاتی کالا را دریافت می‌کنید، سپس شروع به فعالیت و تبلیغ آن‌ها در محیط‌های موردنظر خود خواهید کرد و در آخر با توجه به تبلیغ و فروش کالا، پورسانت خود را دریافت خواهید نمود.

انواع روش های همکاری در فروش

برای یک افیلیت مارکتر شدن روش‌های مختلفی وجود دارد، همواره می‌توانید از بین این روش‌ها، روشی را انتخاب کنید که شرایط آن را داشته باشید. روش‌های افیلیت مارکتینگ به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که ادامه ارائه شده‌اند:

فروش هر محصول واحد و پرداخت سود آن

در این روش، شرکت موردنظر که با آن همکاری می‌کنید، به ازای فروش هر محصول توسط شما، درصدی از سود آن محصول را به شما اختصاص خواهد داد. باید به این نکته توجه داشته باشید که در این روش، تنها درصورتی‌که محصولی را به فروش برسانید، سود دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت هیچ گونه سودی به شما تعلق نخواهد گرفت.

در بسیاری از موارد، سایت‌های ایرانی از این روش استفاده می‌کنند که خود به چند روش قابل‌اجرا و پیاده‌سازی می‌شود:

  • تبلیغات از طریق بنر
  • مشارکت در فروش محصولات
  • روش واسطه

جذب مشتری، راهنمایی آن به وب سایت و دریافت دستمزد

در این روش، توسط شرکتی که در آن استخدام شده‌اید، یک سری اهداف مشخص می‌شود. از جمله این اهداف: ثبت پیشنهاد و نظر مشتری در وب‌سایت، ثبت‌نام در سایت، نصب اپلیکیشن، ایجاد اکانت و غیره است. این موارد به‌عنوان استراتژی‌های تبلیغاتی شرکت در نظر گرفته می‌شوند. وظیفه شما به‌عنوان نیروی همکار در فروش شرکت، این است که نظر مشتری‌ها را برای انجام این اهداف جلب کنید و در آخر حقوق خود را به‌صورت ثابت دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازدید از سایت و پرداخت سود به ازای آن

در این روش محدودیت‌هایی که در دو مورد قبل ذکر شد وجود ندارد. نیاز به خرید از طرف کاربر و یا انجام موارد خاصی که از طرف شرکت مشخص شده نمی‌باشد. شما تنها با کلیک بر روی لینک و بازدید از سایت، حقوق دریافت می‌کنید. هرچقدر تعداد کلیک و بازدید از سایت بالا باشد، حقوق دریافتی شما نیز بیشتر است.

بهترین سیستم همکاری در فروش

سیستم‌های افیلیت مارکتینگ باید دارای ویژگی‌هایی باشند تا جزء بهترین سیستم‌های همکاری در فروش قرار بگیرند. شرکت‌هایی که رضایت مشتری را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند، علاوه بر سود بالا و جلب مشتری برای خود، همکاری در فروش با پورسانت بالا را نیز برای شما به دنبال دارند. شرکت‌ها باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند تا بتوان گفت که بهترین سیستم همکاری در فروش را دارند:

کیفیت بالای محصولات ارائه شده

سیستم‌های همکاری در فروش برای اینکه از دید مشتری بهترین به‌حساب آیند، باید محصولات باکیفیتی را ارائه دهند. مشتری که بار اول از شرکتی خرید کند، در صورت رضایت از کالا مطمئناً بارهای بعدی نیز محصول موردنیاز خود را از آن شرکت تهیه خواهد کرد. در واقع شرکت‌ها با ارائه محصولات باکیفیت، مشتری زیادی را جلب خواهند کرد.

در نظر گرفتن نیاز مشتری

شرکت‌هایی که در راستای نیاز کاربران، محصولاتی را ارائه می‌دهند، در واقع در جهت بالا بردن تعداد مشتری خود فعالیت می‌کنند. تشخیص اینکه نیاز مشتریان چیست و چه محصولاتی به‌منظور رفع نیاز مشتریان ارائه شود، در جهت بالا بردن سودآوری شرکت تأثیرگذار است.

داشتن سابقه کار و اعتبار

اعتبار و سابقه کاری شرکت در انتخاب بهترین گزینه بودن آن برای همکاری در فروش تأثیر می‌گذارد. شرکت‌هایی هستند که با ارائه محصولات باکیفیت و رضایت مشتری اعتبار کسب کرده‌اند؛ به همین دلیل مشتری با شنیدن اسم آن شرکت‌ها و سابقه بالایی که دارند، می‌تواند به‌راحتی و با اطمینان خاطر از آن‌ها خرید کند.

بستر ارتباطی قوی

شرکت‌ها با داشتن بسترهایی قوی برای برقراری ارتباط با مشتری و معرفی محصولات خود به آن‌ها، می‌توانند در جلب مشتری تأثیرگذار باشند. هنگامی‌که مشتری برای کسب اطلاعات از کالای موردنظر خود به‌راحتی با شرکت ارتباط برقرار کند، در نتیجه به شرکت اعتماد کرده و خرید خود را انجام می‌دهد.

پاسخگویی به موقع و مناسب

هنگامی‌که مشتری محصولی که مدنظر دارد را از شرکت انتخاب کرده و به مرحله خرید می‌رسد، این مسئله بسیار مهم است که پاسخگویی از طرف شرکت به‌موقع انجام شود و کالا در زمان معین به‌دست مشتری برسد.

مواردی که در بالا ذکر شد و بسیاری موارد دیگر از ویژگی‌های یک سیستم همکاری در فروش خوب هستند که جزء موارد بهترین قرار دارد. از بهترین سایت‌های همکاری فروش در ایران می‌توان سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا، زنبیل، مدیر وب، سبز گستر، پارسیان کالا، فروشگاه ساز سپهر، نت افزار، می‌مارکت و غیره را نام برد. 

مزایای همکاری در فروش

امروزه همکاری در فروش برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند که در زمانی کم، با کم‌ترین بودجه و با فروش بالا محصولات خود را در بازار عرضه کنند. همکاری در فروش، مزایایی برای کسانی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند، خواهد داشت که در زیر تشریح شده‌اند:

نیاز نداشتن به سرمایه اولیه

برای شروع فعالیت در کسب‌وکارهای اینترنتی شما نیاز به هیچ گونه سرمایه اولیه و هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و با کم‌ترین امکانات، تنها با داشتن یک گوشی موبایل هوشمند می‌توانید به کسب درآمد بپردازید.

کسب درآمد به صورت آنلاین

بسیاری از مشاغل نیاز به مراجعه حضوری و حاضر بودن در محل کار دارند. اما همکاری در فروش در زمره مشاغل غیرحضوری به ‌شمار می‌آید و شما در هر زمان و هر مکانی می‌توانید کار خود را انجام داده و درآمد کسب نمایید.

دسترسی به داشتن درآمدهای بالا

سیستم‌های همکاری در فروش این امکان را دارند که با تلاش، درآمد بالایی را به‌دست آورید. این سیستم‌ها محدودیت حقوق ندارند و امکان همکاری در فروش با پورسانت بالا برای شما وجود دارد. بسیاری از مشاغل هستند که درآمد ثابتی در ماه دارند، اما با همان زمان و کم‌ترین امکانات می‌توانید با توجه به عملکرد خود حقوق و پاداش زیادی را دریافت کنید.

عوامل مؤثر بر سیستم همکاری فروش

عوامل مختلفی بر سیستم‌های همکاری در فروش تأثیرگذار هستند که باعث رونق کسب‌وکار یک همکار فروش می‌شوند. شما با شناخت این عوامل و به‌کارگیری آن‌ها در عمل، می‌توانید حقوق بیشتری دریافت نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

توجه به نیاز مشتریان و نحوه برخورد با آن ها

شما باید بتوانید ارتباطی مؤثر با مشتری برقرار کنید و بدانید که چه محصولی با چه ویژگی مدنظر آن‌ها است. محصولات را به‌درستی به مشتری معرفی کنید و در واقع نیاز آن‌ها را بهتر بشناسید. این هدف اگر به‌درستی انجام و نظر تعداد مشتریان بیشتری جلب شود، در سودآوری بیشتر شرکت و همچنین دریافت پورسانت بیشتر برای شما تأثیرگذار است.

استراتژی درست تبلیغاتی

شما باید از استراتژی‌های صحیح تبلیغاتی استفاده نمایید و تبلیغ خود را تنها به یک روش خاص یا در یک محیط محدود نکنید. می‌توانید برای فروش بیشتر در چند شبکه در فضای مجازی، چند وب‌سایت و سایر رسانه‌های اجتماعی و… استفاده کنید. همچنین می‌توانید از استراتژی‌های مختلف تبلیغاتی، کمک بگیرید و ببینید کاربران از کدام روش استقبال بیشتری دارند.

داشتن اطلاعات کافی از محصول

هنگامی‌که می‌خواهید یک محصول را به‌منظور فروش به مشتری ارائه دهید باید اطلاعات کافی از آن محصول داشته باشید. با توضیح کاملی از اطلاعات آن محصول، باعث جلب اعتماد مشتری می‌شوید و با جلب اعتماد مشتریان فروش بیشتری را تجربه خواهید نمود.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آموزش کسب درآمد اینترنتی از همکاری در فروش

فرض کنید به‌هردلیلی حوصله‌ یا توان کار حضوری را ندارید و آرزو می‌کنید که ای کاش می‌شد در خانه درآمد داشته باشید. یک وب‌سایت، کانال تلگرام یا صفحه‌ی اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنید و از طریق تبلیغ‌هایی که برای فروشنده‌های دیگر انجام می‌دهید، درآمد کسب می‌کنید. ایدئال بنظر می‌رسد. اینطور نیست؟

مسیر به‌وضوح مشخص است؛‌ تخصص یا زمینه‌ی فعالیتتان را مشخص می‌کنید و پس از گذراندن مراحل ثبت‌نام در یکی از سامانه‌های همکاری در فروش، تنها کاری که باید انجام دهید معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات فروشگاه موردنظر است. بااین‌حال، این سیستم نیز مانند هرکار دیگری دشواری‌های خودش را دارد و اگر از گوشه‌وکنار می‌شنوید که با همکاری در فروش حتی در خواب هم می‌تواید پول دربیاورید، بدانید که این خوابیدن و پول درآوردن ممکن است بسیار زمان‌بر و طولانی باشد و تلاش و پشتکار و صبوری تا دریافت نتیجه در حوصله‌ی هرکسی نمی‌گنجد.

در قدم اول به انگیزه نیاز دارید و در قدم‌های بعد به ایده‌های جذاب برای جذب مخاطب و درنهایت ترغیب آن‌ها به کلیک روی محصولاتی که تبلیغ می‌کنید! اگرچه همکاری در فروش برای برخی از بلاگرها این‌روزها به یکی از پر درآمد ترین شغل های دنیا تبدیل شده است، همه افراد از افیلیت مارکتینگ به درآمدهای کلان نمی‌رسند. بااین‌حال، نکات و استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش درآمد خود از آن‌ها بهره ببرید. اگر می‌خواهید درمورد افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش بیشتر بدانید، در این مقاله همراه زومیت باشید.

همکاری در فروش چیست؟

affiliate marketing یا بازاریابی وابسته که در ایران بیشتر با نام همکاری در فروش شناخته می‌شود، نوعی کسب‌وکار اینترنتی و یکی از روش های کسب درآمد که از طریق آن همکار فروش برای بازاریابی، تبلیغ و فروش محصولات شرکت یا شخص دیگری، کمیسیون دریافت می‌کند. درواقع فروشنده محصولات خود را که می‌تواند از هر نوعی باشد، به‌واسطه‌ی اشخاص دیگر به فروش می‌رساند و به ازای هر کلیکی که به خرید منجر می‌شود، مبلغ خاصی را به‌عنوان پورسانت به این افراد پرداخت می‌کند. اگر وب‌سایت خاصی دارید و روزانه افراد زیادی از محتوای سایت‌تان بازدید می‌کنند یا یک صفحه‌ی اینستاگرام با مجموعه‌ای از مخاطبان دارید، سیستم مشارکت در فروش می‌تواند قدم خوبی برای کسب درآمد باشد.

افیلیت مارکتینگ چگونه عمل می‌کند؟

فرض کنید، تبلیغ یا پیوندی را برای فروشگاه x در وب‌سایت، وبلاگ یا شبکه‌ی اجتماعی خود نمایش می‌دهید:

مشتری روی پیوند وابسته منحصربه‌فرد شما کلیک می‌کند.

سپس در فروشگاه x اقدام به خرید می‌کند.

تراکنش با موفقیت انجام می‌شود.

فروشگاه x خرید را تأیید می‌کند.

درنهایت به شما مبلغ کمیسیون پرداخت می‌شود.

نرخ کمیسیون و میزان پرداختی بسته به شرکت و پیشنهاد متفاوت است. در بدترین حالت، حدود ۵ درصد از فروش را به دست خواهید آورد؛ اما اگر فرآیند خوب پیش برود، حتی می‌توانید تا ۵۰ درصد درآمد کسب کنید. همکاری در فروش با توزیع مسئولیت‌های بازاریابی و ایجاد تعامل بین مشتری و فروشنده فعالیت می‌کند و درآخر سهمی از سود را برای مشارکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. این اثر سودآور، به سه بخش کلیدی تقسیم‌بندی می‌شود که وجود هرکدام وابسته به دیگری است: فروشنده یا سازنده‌ی محصول، تبلیغ‌کننده و مصرف‌کننده.

فروشنده: فروشنده، شخصی است که محصولی برای عرضه داشته و نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد و می‌خواهد با پرداخت هزینه به سایت‌های وابسته برای تبلیغ محصولات خود، به مخاطبان جدیدی دست یابد و از این طریق فروش محصولات خود را افزایش دهد.

تبلیغ‌کننده: تبلیغ‌کننده می‌تواند فرد یا شرکتی باشد که با تبلیغ محصول فروشنده به شیوه‌ای جذاب سعی می‌کند مشتریان بالقوه را در مورد ارزش محصول موردنظر ،جذب و متقاعد کند تا درنهایت آن را خریداری کنند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، تبلیغ‌کننده بخشی از درآمد حاصل را دریافت خواهد کرد. این شرکت‌ها یا افراد معمولاً مخاطبان بسیاری دارند و دارای جایگاه یا نام تجاری مشخصی هستند.

مصرف‌کننده: مصرف‌کننده شاید مهم‌ترین بخش این فرآیند را تشکیل می‌دهد. برای این‌که سیستم وابسته کار کند، باید فروش وجود داشته باشد و مصرف‌کننده یا مشتری کسی است که این امر را محقق می‌کند. درواقع مشتری یا مصرف‌کننده سیستم همکاری در فروش را به گردش در می‌آورد. بدون فروش، هیچ کمیسیون و درآمدی برای تقسیم وجود ندارد.

مزایای همکاری در فروش

چرا باید یک فروشنده‌ی وابسته باشیم؟ مهم‌ترین سوال درمورد فرآیند همکاری در فروش شاید همین باشد. اینکه آیا واقعا می‌توان از این طریق به درآمد کلان رسید؟ آیا ارزش امتحان‌کردن را دارد؟ آیا با ریسک همراه است؟ بیایید درمورد مزایای مشارکت در فروش کمی صحبت کنیم.

بدون نیاز به پشتیبانی

فروشنده‌ها و شرکت‌هایی که محصولات یا خدمات مختلف را ارائه می‌دهند، باید با مصرف‌کنندگان خود معامله کنند و مطمئن شوند که از خریدشان رضایت دارند. به لطف ساختار بازاریابی وابسته یا همان همکاری در فروش هرگز نباید نگران پشتیبانی مشتری یا رضایت او باشید. تمام کاری که بازاریاب وابسته باید انجام دهد این است که فروشنده را با مصرف‌کننده مرتبط کند. فروشنده پس از دریافت کمیسیون خود از فروش، به هرگونه شکایت مصرف‌کننده رسیدگی خواهد کرد و وظیفه‌ی پشتیبانی مشتریان به‌عهده‌اش خواهد بود.

درآمد منفعل

اگر از افرادی هستید که حضور در دفتر کار را دوست ندارید، افیلیت مارکتینگ راه‌حلی عالی است. می‌توانید کمپین‌هایی راه‌اندازی کنید و بدون بیرون‌آمدن از خانه به‌واسطه‌ی انجام تبلیغات درآمد کسب کنید.

مقرون‌به‌صرفه بودن

بسیاری از کسب‌وکارها برای تامین مالی فروش محصولات به هزینه‌های اولیه و جریان نقدی نیاز دارند. بااین‌حال، بازاریابی وابسته را می‌توان با هزینه محدود، به‌سرعت و بدون دردسر انجام داد. بنابراین، نیازی نیست نگران هزینه‌های غیرمنتظره باشید و شروع فرآیند نسبتا ساده خواهد بود. برای ثبت‌نام در اکثر سامانه‌های همکاری در فروش و شروع فعالیت، به هزینه‌ی خاصی نیاز نخواهید داشت.

استقلال کافی

از آنجایی که اساساً درحال تبدیل‌شدن به فردی فریلنسر هستید، در تعیین اهداف خود به‌اندازه‌ی کافی استقلال خواهید داشت. این روند کاری، به شما امکان می‌دهد هرزمانی که تمایلی به ادامه‌ی کار نداشتید، مسیر خود را تغییر دهید و ساعات کاری را خودتان تعیین کنید. بدین‌ترتیب، از محدودیت‌ها و مقررات شرکت‌ها و تیم‌های بد، دور خواهید بود.

پاداش‌های مبتنی‌بر عملکرد

با داشتن شغلی معمولی، می‌توانید ساعت‌ها در هفته کار کنید و حقوق ثابتی را به دست آورید. یکی از مزیت‌های همکاری در فروش این است که حقوقتان صرفا براساس عملکردی که دارید تعیین می‌شود. تقویت مهارت‌های مرور و نوشتن کمپین‌های جذاب به بهبود مستقیم درآمد شما منجر خواهد شد و درنهایت برای کاری که انجام می‌دهید، دستمزد کافی دریافت خواهید کرد.

انواع پلتفرم‌های فعال در زمینه مشارکت در فروش

شرکت‌های وابسته معمولا تبلیغ محصولات را به یک شیوه محدود نمی‌کنند. چندین کانال بازاریابی وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را برای بازاریابی محصولات خود به کار گیرند.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر به‌عنوان تولیدکننده‌ی محتوا بر تصمیمات خرید بخشی از مردم تأثیر بسزایی دارد. این شخص در موقعیت بسیارخوبی برای بهره‌مندی از بازاریابی وابسته قرار دارد و دارای دنبال‌کننده‌های چشمگیر است؛ بنابراین به‌راحتی می‌تواند از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر تعاملاتی که با دنبال‌کنندگان خود دارد، مشتریان را به سمت محصولات فروشنده هدایت کند و درآخر سهمی از سود به دست آمده را دریافت کند.

وبلاگ‌نویس‌ها

وبلاگ‌نویس‌ها نیز در بازاریابی وابسته نقش مهمی را ایفا می‌کنند. شخص نویسنده، با تحلیل کامل محصول یا خدمات، بررسی جامعی می‌نویسد و برند را به شیوه‌ای قانع‌کننده تبلیغ می‌کند و از این طریق ترافیک را به سایت فروشنده باز می‌گرداند. وبلاگ‌نویس به دلیل تأثیری که در انتشار اخبار ارزشمند درمورد محصول ارائه می‌کند، میزان فروش فروشنده را افزایش می‌دهد و پاداش می‌گیرد.

وب‌سایت‌های رسانه‌ای بزرگ

این وب‌سایت‌ها که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده‌اند، محصولات را از طریق بنرها و پیوندهای وابسته به مخاطبان انبوه خود تبلیغ می‌کنند. در واقع شیوه‌ای برتر را برای نمایش محصولات پیش می‌گیرند و درنهایت نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشند و درآمد بالایی را هم برای فروشنده و هم برای شرکت وابسته به ارمغان می‌آورند. برای مثال، Amazon Associates یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های خارجی وابسته به آمازون محسوب می‌شود که بیشترین سهم بازار از شبکه‌های وابسته (۴۶/۱۵ درصد) را به خود اختصاص داده است.

نکات مهم در سیستم همکاری در فروش

برای موفقیت در زمینه‌ی همکاری در فروش و ترغیب مشتری به خرید محصولاتی که تبلیغ می‌کنید، موارد مهمی را باید در نظر بگیرید

انتخاب درست محصول

شما به‌عنوان همکار فروش این توانایی را دارید که محصولات یا برندهای موردعلاقه‌ی خود را انتخاب و به دیگران معرفی کنید؛ بنابراین مطمئن شوید که کمپین‌های شما حول محور محصولات ارزشمندی قرار دارند که مصرف‌کنندگان از آنها لذت می‌برند. سعی کنید خودتان را جای مخاطب قرار دهید؛‌ چه محصول و برندی توجهتان را جلب خواهد کرد؟

بررسی محصولات

روی بررسی محصولات و خدماتی که در حوزه‌ی تخصصی شما قرار دارند تمرکز کنید و سپس به‌واسطه‌ی رابطه‌ای که با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید، مزایای هر محصول را به‌طور دقیق بررسی کنید و با محتوای دقیق و واضح، به‌ آن‌ها توضیح دهید که چرا از خرید این محصول سود می‌برند. همچنین، مقایسه‌ی محصول با محصولات هم‌رده نیز می‌تواند مفید باشد.

استفاده از منابع مختلف

به‌جای اینکه صرفا روی ایمیل یا یکی از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ تمرکز کنید، وقت خود را صرف کسب درآمد با وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی، کانال‌های تلگرامی و مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها کنید. با آزمایش انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ درنهایت خواهید دید که مخاطبان شما به کدام یک بیشتر پاسخ می‌دهند. بهتر است از این تکنیک به‌صورت مکرر استفاده کنید.

انتخاب دقیق محصول

مهارت‌های بازاریابی شما هرقدر هم خوب باشد، از محصولی بد و بی‌کیفیت کمتر از محصولی ارزشمند درآمد خواهید داشت. بد نیست قبل از تبلیغ درمورد محصولی جدید، برای شناخت مزایا و معایب آن وقت بگذارید و ببینید آیا مشتریان چنین محصولی را می‌پسندند یا خیر. علاوه‌براین، قبل از شروع همکاری با فروشنده، با دقت درمورد او تحقیق کنید؛ زیرا وقت شما به‌اندازه‌ی کافی ارزشمند است و نباید آن را صرف محصولات نامرغوب و فروشنده‌های غیرقابل اعتماد کنید.

استراتژی‌های خود را تقویت کنید

از آنجاکه رقابتی جدی میان همکاران فروش جریان دارد، همواره خود را در جریان استراتژی‌های جدید قرار دهید تا از قافله عقب نمانید و بتوانید جایگاه خود را در حوزه‌ی رقابت تثبیت کنید. می‌توانید از تکنیک‌های بازاریابی جدید بهره ببرید و به‌طور مداوم این روش‌ها را به‌روز کنید تا درآمد خود را افزایش دهید.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

میزان درآمد اینترنتی همکاری در فروش

میزان درآمد  اینترنتی همکاری در فروش چقدر است؟

 افراد زیادی علاقمند و جویای کار هستند و شرایط حضوری به محل کار رفتن را ندارند و از طرفی هم سرمایه ای ندارند که بتوانند کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنند. بعضی افراد هم دنبال شغل دومی هستند که در زمان های استراحت از آن طریق کسب درآمد کنند.

امروزه کسب وکارهای اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده است. یکی از جدیدترین کسب وکارهای اینترنتی که طرفدار زیادی پیدا کرده، همکاری در فروش است که از منزل و راه دور می توانند کار کنند و برای دانشجو ها و خانم های خانه دار و کسانی که دنبال شغل دوم هستند مناسب است. این مدل از کسب و کار به سرمایه اولیه و تحصیلات و تخصص خاصی احتیاج  ندارد. مزیت بعدی شغل همکاری در فروش این است که محدود به زمان و مکان خاصی نیست و در هر شرایطی می توانید کارتان را انجام دهید و کسب درآمد کنید و اگر تمام انرژی و تمرکزتان را در این شغل بگذارید می توانید درآمد بسیار بالایی به دست آورید.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید روش کار همکاری در فروش چگونه است و چطور می توانید کسب درآمد کنید؟ و یا درآمد همکاری در فروش چقدر است؟

تعدادی از تولید کنند گان و فروشندگان، محصولاتی برای فروش دارند که شما باید در فروش این لوازم و محصولات به آن ها کمک کنید و به نوعی شریک آن ها در فروش محصولات و لوازمشان شوید و در ازای فروش محصولات پورسانت دریافت می کنید.

برای کسب در آمد از طریق همکاری در فروش شما می توانید از سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند استفاده کنید و محصولات آنها را تبلیغ کنید و مخاطب را متقاعد کنید که از محصولات خریداری کنند و در ازای فروش محصولات پورسانت تهیه کنید. میتوانید از طریق ایجاد گروه و پیج اینستاگرام در شبکه های اجتماعی هم به تبلیغ و فروش محصولات بپردازید. در ادامه به 4 مدل از کسب درآمد اینترنتی خواهیم پرداخت.

انواع همکاری در فروش اینترنتی

1. همکاری در فروش سایت های ارائه دهنده خدمات

اینگونه سایت ها  محصولی برای فروش ندارند بلکه خدماتی را ارائه می دهند که شما می توانید با تبلیغ آن خدمات در سایت خودتان و قرار دادن لینک سایت مورد نظر مخاطب را به آن سایت ارجاع دهید تا از آن خدمات بهره ببرند و به ازای کسانی که از طریق سایت شما به آن سایت بروند پورسانت می گیرید. هرچه بیشتر بتوانید افراد را به سایت مورد نظر ارجاع دهید درآمد بیشتری کسب می کنید. بیشتر سایت هایی که خدمات فروش هاست و دامنه و سرور انجام می دهند به این صورت در زمینه همکاری در فروش فعالیت می کنند. دیجی کالا هم سیستمی این مدلی دارد.

2. همکاری در فروش با ارجاع دوستان

این روش همکاری در فروش را در سایت ها و اپلیکیشن ها زیاد دیده اید و در ازای معرفی دوستان و ارجاع آن ها به سایت یا اپلیکیشن مورد نظر خدماتی یا تخفیفی برای شما در نظر گرفته می شود. در این روش همکاری در فروش معمولا هزینه به صورت نقدی پرداخت نمی شود و به شما تخفیفی در استفاده از خدمات سایت می دهند. این مدل روش همکاری را در اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی دیده اید که هر شخصی با معرفی شما در آن اپلیکیشن ثبت نام کند درصدی تخفیف به شما بابت استفاده از خدمات آن اپلیکیشن می دهند.

3. همکاری از طریق سایت هایی که فروش لوازم آشپزخانه دارند

کمتر کسی این کار را انجام میدهد زیرا لوازم آشپزخانه حاشیه سود بالایی دارد. مانند عمده فروشی آنلاین عبدی که به صورت تخصصی  فروش عمده لوازم آشپزخانه  را انجام میدهد و می توانید به راحتی محصولات را برای فروش ارائه دهید و قیمت همکاری دریافت کنید تا حاشیه سود بالایی داشته باشید.

همکاری در فروش، عمده فروشی

میتوانید در فروش سایت های عمده فروشی آنلاین سهیم شوید و از روش های مختلف برای فروش محصولات عمده فروشی ها استفاده کنید و در ازای آن در آمد کسب کنید.

برای همکاری در فروش عمده فروشی ها از راه های مختلف می توانید استفاده کنید:

  • با ثبت نام در سایت هایی که در زمینه همکاری در فروش فعالیت دارند به تبلیغ محصولات عمده فروشی بپردازید.
  • پیجی در اینستاگرام راه اندازی کنید و از طریق تبلیغ و فعالیت در پیج به فروش محصولات بپردازید.
  • گروه هایی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و واتساپ بزنید و تبلیغ کنید.
  • اگر بتوانید خودتان سایت شخصی برای تبلیغ و فعالیت کارتان راه اندازی کنید و به کسب درآمد بپردازید.

اگر پرقدرت و قوی پیش بروید می توانید به درآمد میلیونی برسید، این روز ها همکاری در فروش از شغل های پردرآمد محسوب می شود.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ فرایندی است که در آن افراد با به اشتراک‌گذاری یا انتشار یک لینک اختصاصی که محصول یا خدمات یک فروشنده یا تبلیغ‌کننده را پروموت می‌کنند به درآمد می‌رسند. در واقع یک افیلیت یا همکارِ فروش با به انجام رساندن یک هدف خاص از طرف فروشنده یا تبلیغ‌کننده پاداش می‌گیرد.

به طور معمول این هدف خاص، فروش است. اگرچه در برخی برنامه‌های همکاری در فروش هدف یک کسب و کار می‌تواند کسب لید، جذب کاربران جدید برای تست محصول یا خدمات، جذب کلیک و ترافیک برای وبسایت یا لندینگ پیج یا افزایش دانلود یک اپ باشد و مارکترها با به انجام رساندن این اهداف پاداش دریافت می‌کنند.

اکثر برنامه‌های همکاری در فروش به صورت رایگان هستند و مارکترها برای پیوست به این برنامه نیاز به پرداخت هزینه ندارند. یک برنامه‌ی همکاری در فروش اگر به درستی پیاده‌سازی شود می‌تواند به چیزی فراتر از صرفاً یک منبع درآمد جانبی بدل شود و یک جریان ثابت و جدی درآمدزایی برای کسب و کارها باشد.

 افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

برنامه‌های افیلیت مارکتینگ فرصتی در اختیار مارکترها قرار می‌دهند که در آن افراد با محصول یا خدمات برند را در حلقه‌ی دوستان و همکاران خود پروموت می‌کنند و از طریق جذب مشتری جدید برای آن کسب و کار به درآمد می‌رسند و آن برند نیز به یک مشتری جدید و فروش بیشتر دست می‌یابد. هر بار که کسی از طرف یک افیلیت دست به خریدی بزند، بخشی از سود آن خرید به عنوان پاداش به افیلیت یا همکار فروش تعلق می‌گیرد.

  • فرایند افیلیت مارکتینگ به زبان ساده‌تر به شکل زیر است:
    • یک افیلیت، لینکی از فروشگاه اینترنتی X را در وبلاگ یا شبکه‌ی اجتماعی خود به نمایش می‌گذارد.
    • کاربر و مخاطب این افیلیت بر روی لینک – که کاملاً منحصر به این افیلیت است – کلیک می‌کند.
    • کاربر از این طریق به فروشگاه اینترنتی X منتقل می‌شود و اقدام به خرید می‌کند.
    • شبکه‌ی افیلیت فروشگاه اینترنتی X این فرایند را ثبت و ضبط می‌کند و افیلیت پاداش مالی خود را دریافت می‌کند.

نرخ کمیسیون و پاداشی که افیلیت دریافت می‌کند به آفر و برنامه‌ی آن برند و فروشگاه اینترنتی بستگی دارد؛ برای مثال در لندین هر افیلیت می‌تواند به ازای خرید اول ۲۰% و به ازای خریدهای بعدی ۱۵% از رقم فروش را به عنوان پاداش دریافت کند.

انواع افیلیت مارکتینگ

برنامه‌های همکاری در فروش همواره با اندازه‌ای از رازآلودگی همراه‌اند؛ مخاطب و کاربر هیچوقت نمی‌تواند واقعاً مطمئن باشد که خود افیلیت واقعاً از محصول و خدماتی که پروموت می‌کند استفاده کرده است یا خیر! در نهایت اما تفاوت خاصی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. پت فلین، دیجیتال مارکتر آمریکایی انواع برنامه‌های همکاری در فروش را در سه دسته‌ی اصلی طبقه‌بندی کرد. درک این سه نوع از برنامه‌های بازاریابیِ افیلیت به درک بهتر این سیستم در میان کسب و کارها و مارکترها بسیار کمک می‌کند.

  • افیلیت مارکتینگ غیروابسته یا Unattached
  • افیلیت مارکتینگ وابسته یا Related
  • افیلیت مارکتینگ درگیر یا Involved

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش قطعاً برای هر دو طرف معامله سودآور است و محبوبیت آن نیز در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است. به علاوه افیلیت مارکتینگ یک فعالیت بیزینسی تقریباً بدون هزینه است که سود قابل توجهی به همراه دارد. اما با تمام اینها پیش از ورود به دنیای همکاری در فروش بد نیست مزایا و معایب آن را دقیق‌تر بشناسید.

  • مزایای افیلیت مارکتینگ
    • راحتیِ اجرا
    • ریسک کم
    • راحتی اندازه‌گیری
  • معایب افیلیت مارکتینگ
    • نیازمند صبر زیاد
    • درصدی بودن
    • عدم کنترل بر برنامه

مارکترها چطور از افیلیت مارکتینگ درآمدزایی می‌کنند؟

درآمدزایی مارکترها از طریق افیلیت مارکتینگ طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. از افرادی ماهی چند صد هزار تومان درآمد دارند تا افرادی درآمد سالیانه جند میلیونی از همکاری در فروش کسب می‌کنند. هر چقدر حلقه‌ی افراد و همکاران شما گسترده‌تر باشد و در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری داشته باشید طبیعتاً پتانسیل بالاتری برای درآمدزایی از این طریق خواهید داشت.

زمانی که برنامه‌های افیلیت مارکتینگ کسب و کارهای مختلف را زیر نظر بگیرید توجه تفاوت‌های بسیاری در بخش مالی این برنامه‌ها خواهید شد و ممکن با نام‌های مختلفی مانند مدل قیمت‌گذاری، مدل پرداخت، مدل تسویه حساب، مدل تبدیل یا عنوانی مشابه این موارد روبرو شوید.

فارغ از نام و عنوان، مدل پرداخت پاداش تعیین‌کننده‌ی چیزی است که بابت آن دستمزد می‌گیرید. برای مثال اگر یک محصول نرم‌افزاری را پروموت می‌کنید، جذب مخاطبان به عضویت رایگان در آن نرم‌افزار می‌تواند هدف آن برنامه‌ی افیلیت باشد. در بسیاری از برنامه‌ها همه‌ی اعتبار – و پاداش – به آخرین فرد پیش از نهایی شدن خرید توسط کاربر در قیف فروش می‌رشد.

اگرچه تغییر و تکامل بسیاری از مدل‌های اتریبیوشن مارکتینگبر نحوه‌ی پرداخت پاداش در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ نیز اثرگذار بوده است؛ برای مثال در برخی برنامه‌های همکاری در فروش رقم پاداش به شکل یکسان به همه‌ی افیلیت‌ها و واسطه‌هایی که درنقشه‌ سفر خریدار نقش داشته و او را به مرحله‌ی بعدی قیف فروش هدایت کرده‌اند تقسیم می‌شود. به طور کلی اما پنج مدل رایج پرداخت پاداش یا کمیسیون وجود دارد:

  1. پرداخت به ازای فروش
  2. پرداخت به ازای اقدام
  3. پرداخت به ازای نصب
  4. پرداخت به ازای لید
  5. پرداحت به ازای کلیک

اینکه هر مارکتر چقدر از بازاریابی معرف درآمدزایی می‌کند به میزان زیادی به حوزه‌ای روی آن تمرکز کرده است بستگی دارد. برای مثال آمارها نشان می‌دهند که همکاری در فروش در حوزه‌ی سلامت در مقایسه با همکاری در فروش پوشاک درآمد بسیاری بیشتری نصیب مارکترها می‌کند

چطور پا به دنیای افیلیت مارکتینگ بگذاریم؟

درست مثل راه‌اندازی و مدیریت هر کسب و کار کوچک دیگری، بدل شدن به یک افیلیت مارکتر موفق نیازمند برداشتن قدم‌های دقیق و تعهد بالاست. برنامه‌ی چهار مرحله‌ای زیر می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای قدم گذاشتن در این مسیر باشد:

  • پلتفرم و روش کار خود را مشخص کنید.
  • تمرکز افیلیت و مخاطب خود را شناسایی کنید. 
  • محصولات و خدمات خود را پیدا کنید.
  • اولین برنامه‌ی افیلیت خود را انتخاب کنید. 

توصیه‌هایی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، درآمدزایی از افیلیت مارکتینگ می‌تواند به فرمی ثابت و قابل اتکا از درآمدزایی منفعل یا پسیو بدل شود اما پیش از رسیدن به آن مرحله باید صبورانه قدم بردارید. برای متقاعد کردن افراد به خرید از طریقی که شما به آنها توصیه می‌کنید، بهترین راه، شخصی کردن فرایند است. این یعنی تجربه‌ی خود از استفاده از آن محصول یا خدمات و تجربه‌ی خود از تعامل با آن برند و کسب و کار خاص را در بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

با نوشتن یک متن و ریویو از تجربه‌ی شخصی‌تان، عقیده‌ی خود را به شکلی رک و بی‌پرده در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید و هر چقدر این کار را با اشتیاق و صداقت بیشتری انجام دهید، اثر حرف‌ها و دیدگاهتان بیشتر خواهد بود. به این ترتیب در مخاطبان خود اعتمادسازی می‌کنید و به این ترتیب افراد راحت‌تر به توصیه‌ی شما عمل خواهند کرد.

اعتماد، کلید اصلی فعالیت‌های هر مارکتر در افیلیت مارکتینگ است. افراد برای گوش کردن به دیگران و عمل به حرف آنها نیاز دارند که به آنها اعتماد کنند و از طرفی باید توجه داشت سطح اعتمادی که باید در مخاطب ایجاد کنید به نوع کسب و کاری که برای همکاری در فروش انتخاب کرده‌اید بستگی دارد؛ متقاعد کردن افراد به انجام یک خرید صد هزار تومانی بسیاری راحت از یک خرید یک میلیون تومانی است.

فراتر از تنها به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، با محدود کردن تعداد کسب و کارها و محصولاتی که پروموت می‌کنید در مخاطبان اعتماد ایجاد کنید و همچنین سعی کنید در حوزه‌ای به فعالیت بپردازید که در آن تخصص دارید. اگر مخاطبان شما نظرتان در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای مرتبط با آن را قبول دارند، دلیلی ندارد در مورد خرید تلفن همراه نیز به شما گوش کنند.

به طور کلی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ توصیه می‌کنیم موارد زیر را جدی بگیرید:

  • با یک متخصص محصول صحبت کنید.
  • یک راهنمای استفاده از محصول یا خدمات خلق کنید. 
  • یک فهرست ایمیلی بسازید. 
  • کلمات کلیدی جستجو شده در آن حوزه را فهرست کنید. 
  • رویکرد خود را مشخص کنید. 
  • استراتژی خود را تعیین کنید. 
  • به مخاطبان آفر بدهید. 
  • همه چیز را قانونی و شفاف دنبال کنید.



تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

روش کار همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی Affiliate Marketing

شاید شما هم اصطلاح افیلیت مارکتینگ Marketing Affiliate یا بازاریابی پورسانتی و همکاری در فروش به گوشتان آشنا باشد.

به کمک سیستم‌های همکاری در فروش، شما می توانید به درآمدهای عالی برسید؛ اما چطور؟

همکاری در فروش یعنی شما می توانید درآمد خودتان را از زمان و مکان جدا کنید، یعنی از هرجای دنیا در هر زمانی بتوانید کسب درآمد کنید.

شاید از خودتان بپرسید که آیا از این راه می توان درآمد کافی بدست آورد یا اصلا این مدل کسب درآمد چگونه عمل می کند؟

همکاری در فروش یک روش کسب و کار اینترنتی است که هم فروشنده و هم همکار در فروش را به سود می رساند.

افیلیت مارکتینگ یک رابطه برد برد (win win) است. 

بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ، بازاریابی بر پایه میزان عملکرد ”performance marketing based ”که در آن صاحب کسب و کار، پورسانتی را به بازاریابان و همکاران خود در فروش به ازای هر بار خرید بازدید کنندگان از وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود پرداخت می‌کند.

افیلیت مارکتینگ هم برای افرادی که صاحب وب سایت هستند مناسب است و هم در شرایطی که شخص وب سایت ندارد قابل اجراست.

روش کار همکاری در فروش

به این صورت که بازاریاب شروع به تبلیغ محصول ارائه شده می‌کند و 

بعد از اینکه محصول توسط مشتری خریداری شد، 

سود بازاریاب به حساب بانکی او واریز می شود.

آیا همکاری در فروش در ایران پولساز است؟

این نوع کسب و کار مدت های طولانی است که در خارج از کشور انجام می شود، امروزه در ایران هم چنین کسب و کارهایی رونق زیادی گرفته و هم صاحبان کسب و هم بازاریابان از این طریق به درآمدهای میلیونی در ماه و میلیاردی در سال رسیده اند.

نقش‌های اصلی بازاریابی پورسانتی

در بازاریابی پورسانتی یا همان آفیلیت مارکتینگ ۴ بازیگر نقش اصلی را بازی می‌کنند:

۱- تأمین کننده یا همان صاحب کسب و کار

۲- شبکه بین فروشنده و بازاریاب که امورات – مالی را در این بین انجام می دهد

۳- بازاریاب یا همکار در فروش

۴- خریدار یا مشتری

معرفی سیستم همکاری در فروش

روش کار سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی به شکل زیر است.

سیستم همکاری در فروش تنها بر روی انگیزه های مالی برای جذب سفارش از طریق همکار تکیه دارد.

این روش کار بسیار ساده است و ادامه به مواردی اشاره خواهیم داشت که این سیستم چگونه عمل می کند؟

۱- خریدار تصمیم دارد محصولی را خریداری کند.

۲- او در گوگل سایتی را برای خرید محصول مدنظرش جستجو میکند.

۳- سایتی را پیدا می کند و وارد آن سایت جهت خرید می شود (سایت همکار فروش یا پورسانت گیرنده) جهت سفارش بر روی تصویر محصول کلیک می کند.

۴- خریدار به سایت دیگری از طریق آن کلیک برده می شود (سایت فروشنده) و از طریق آن سایت خرید انجام می شود.

۵- تأمین کننده یا صاحب فروشگاه یا همان فروشنده مبلغی را به عنوان پورسانت (درصدی) فروش به حساب بازاریاب واریز می کند

در ادامه سه روش ساده برای افزایش درآمد همکاری در فروش به شما معرفی می‌کنیم.

افزایش درآمد همکاری در فروش

۳ روش ساده که بتوانید خیلی راحت از همین امروز با سیستم همکاری در فروش به کسب درآمد اینترنتی بپردازید.

با این ۳ روش‌ خیلی ساده به عنوان شغل دوم هم می‌توانید افزایش درآمد اینترنتی را تجربه کنید. و در ادامه به مزایا و معایب سیستم های همکاری در فروش در ایران پرداختیم.

در سیستم همکاری در فروش تمام مراحل کسب درآمد بازاریاب به صورت آنلاین انجام می شود.

از ثبت نام در سیستم تا تمامی مراحل تبلیغات و فروش محصول که از طریق اینترنت انجام می شود و در حالت کلی در این روند تنها وظیفه نماینده فروش، تبلیغات محصول است.

۱- انتشار در تمام رسانه‌های دیجیتال

در این روش بازاریابی پورسانتی باید خدمات با محصولات را بطور وسیع در اینترنت و در تمام شبکه های اجتماعی که عضو هستید، منتشر کنید.

برای این‌کار از وبلاگ ها و تالارهای گفتگو هم استفاده کنید.

هرجایی که مخاطب بیشتری وجود داشته باشد احتمال فروش شما بیشتر خواهد بود.

همچنین می توانید از طریق ایمیل یا پیام های گروهی تلگرام و واتس‌اپ، لینک اختصاصی خود را برای دوستان تان ارسال کنید.

۲- از دیگران کمک بگیرید

با معرفی محصولات و خدمات به دوستان و آشنایان خود هم می‌توانید فروش‌تان را افزایش دهید.

با معرفی محصولات تان و ارسال لینک به تلگرام آنها فقط یک کلیک تا کسب درآمد اینترنتی فاصله دارید.

کافیه بر روی محصولات یا خدمات کلیک کرده و آنها را سفارش دهند و پورسانت یک خرید جدید به حساب بانکی‌تان واریز شود

۳- فروش محصولات گرانتر

هرچه محصولات و خدمات گرانتر باشد، نرخ پورسانت یا درصد همکاری شما هم بیشتر خواهد بود.

افزایش درآمد شما باعث انگیزه و تلاش بیشتر شما خواهد شد.

افزایش انگیزه در هر فروشنده‌ای برای فعالیت بیشتر و کسب درآمد بیشتر  بسیار موثر خواهد بود.

به همین سادگی می‌توان از طریق اینترنت و یک سیستم کامپیوتری کسب درآمد داشت.

البته تصور شما این نباشد که از همان ابتدا به درآمدهای نجومی خواهید رسید.

با صبر و پشتکار و فعالیت های بازاریابی مداوم، تعداد مشتریان شما به سمت خرید گسترش خواهد یافت.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

درآمد همکاری در فروش چقدر است؟

عوامل زیادی در درآمد همکاران فروش دخیل هستند. آمار رسمی هم از میزان درآمد افلیت مارکتر در ایران وجود ندارد. اما به صورت کلی یک همکار فروش روی ۵ تا 5۰ درصد از سود فروشنده سهیم است. 

البته یک بازاریاب حرفه‌ای می‌تواند حتی تا 100 درصد سود هم دریافت کند. این دیگر به تجربه بازاریاب و مبلغ پورسانتی که شرکت فروشنده در نظر گرفته بستگی دارد.

نکته: طبق آمار Statista، فقط در ایالت متحده میزان کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در سال 2022 به 8.2 میلیارد دلار رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که این آمار تا سال 2024 به 15.7 میلیارد دلار برسد.

با سیستم‌ افیلیت مارکتینگ چه چیزهایی می‌توانید بفروشید؟

هر نوع محصولی از اسمارت فون تا یک کتاب فانتزی و بلیط شنا را با استفاده از همکاری در فروش اینترنتی ‌می‌توان فروخت. نمونه فروش محصولات فیزیکی، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالاست که دستتان را برای فروش هر نوع محصول باز گذاشته است. 

اگر اپلیکیشن اسنپ یا تپ سی را روی تلفن همراهتان نصب داشته باشید، حتماً این پیام به چشمتان خورده است: با دعوت هر کدام از دوستانتان، 10 هزار تومان از ما اعتبار رایگان بگیرید.

یا اینکه برای سه سفر بعدی تخفیف ما را خواهید داشت. این یک نمونه از همکاری در فروش خدمات است. به این ترتیب کاربرها با اشتراک‌گذاری برنامه موردعلاقه خود و دعوت از دوستان، قادر به دریافت کد تخفیف خواهند بود که هم به سود مشتری است، هم شرکت.

افلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

خب بیایید اول در مورد ۴ رکن اصلی که چرخ همکاری در فروش را می‌چرخانند، صحبت کنیم.

  • فروشندگان محصول یا ارائه دهندگان خدمات: این بخش را صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند خدمات یا محصولاتشان را به وسیله افیلیت بفروشند، تشکیل می‌دهند.
  • بازاریاب یا همکار فروش: فردی که به عنوان واسط بین فروشنده محصول و مشتری قرار می‌گیرد تا به ازای هر فروش درصد دریافت کند. 
  • پلتفرم فعالیت: پلتفرمی که بازاریاب مشتریان خودش را در آن پیدا می‌کند. وب سایت، یوتیوب، اینستاگرام و کانال تلگرامی که منجر به خرید محصول یا خدمات شود.
  • کاربران یا همان خریداران: اصلی‌ترین بخش درآمدزایی از همکاری در فروش مخاطبانی هستند که در نهایت به مشتری تبدیل می‌شوند. 

شاید برایتان سؤال شده باشد که فروشندگان محصول از کجا می‌فهمند که خرید مشتری مربوط به بازاریابی کدام همکار فروش است؟ هر همکار فروش یک کد مخصوص به خودش را دارد که کاربر از آن طریق محصول را می‌خرد.

به این صورت که شما یک تبلیغ با لینک خاص در وب سایت یا شبکه اجتماعی قرار می‌دهید. اگر مخاطب روی لینک شما کلیک کند و بعد از مراجعه به فروشگاه خریدی انجام دهد، تراکنش انجام شده به اسم شما می‌خورد. 

البته یک نوعی از همکاری در فروش وجود دارد که کاربر متوجه نمی‌شود که شما تأمین‌کننده کالا هستید یا خیر. محصول را از فروشگاه شما می‌خرد، اما تأمین و ارسال کالا از شرکت اصلی انجام می‌شود.

نکته: زمانی که کاربر روی لینک شما کلیک می‌کنند، حتی اگر همان موقع هم خریدی انجام ندهد، یک کوکی در دستگاهش ذخیره می‌شود. اگر بعد از مدتی دوباره به سایت مراجعه کند تا خریدش را انجام دهد،  هزینه پورسانت شما محاسبه می‌شود.

کسب درآمد از همکاری در فروش اینستاگرام چگونه است؟

همان‌طور که در مقالۀ رمز و رازهای کسب درآمد از اینستاگرام گفته‌ایم، از اینستاگرام نیز می‌توان برای همکاری در فروش استفاده کرد؛ به این ترتیب که شما لینک محصول یا خدمات را در استوری یا بیوی صفحه‌تان قرار می‌دهید. به ازای هر مشتری ورودی از صفحۀ شما، درصدی از مبلغ محصول را از فروشنده یا صاحب کسب و کار دریافت می‌کنید.

اگر صاحب یک پیج تجاری با تعداد فالوورهای حداقل 10K باشید، امکان اضافه کردن لینک در استوری برایتان وجود دارد. میزان درآمد شما از این طریق، به شناخته بودن صفحه‌تان بستگی دارد. هرچقدر، محبوبیت و شهرت بیشتری داشته باشید، طبیعتاً افراد بیشتری را برای فروش ترغیب می‌کنید و درآمدتان بیشتر خواهد شد.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

فهرست انواع همکاری در فروش

نحوه همکاری در فروش بسته به نوع فعالیت شما متفاوت است. بسته به اینکه از چه روش بازاریابی استفاده می‌کنید، نحوه دریافت پورسانت شما متفاوت است. قبل از اینکه به سراغ روش‌های همکاری در فروش صحبت کنیم یک نکته‌ای را به شما بگوییم:

انواع روش‌های افیلیت مارکتینگ شامل:

پرداخت به‌ازای هر عمل (CPA)

یکی از شیوه‌های بازاریابی که کم طرف‌دار ندارد، پرداخت به ازای هر عمل (Cost Per Action) است. یعنی شرکت اصلی در صورتی به شما پورسانت می‌دهد که کاربران هدایت شده از سوی شما فعالیت خاصی را انجام دهند. فعالیت‌هایی مثل پر کردن فرم ثبت نام، دانلود اپلیکیشن، کامنت گذاشتن و...

پرداخت به ازای هر فروش (CPS)

در روش پرداخت به ازای هر فروش، پورسانت شما بر اساس تعداد فروش به صورت هفتگی یا ماهیانه محاسبه می‌شود. پورسانت این روش هم معمولاً بین ۴ تا ۱۰ درصد است.

پرداخت به ازای هر لید (CPL)

 در این روش، بازاریاب باید مخاطب را به سمت فعالیت خاصی هدایت کند. مثلاً مخاطب را مجاب کند که روی لینک کلیک کند تا به صفحه موردنظر برند برود. مخاطب با سایت فروشنده اصلی آشنا می‌شود و به نوعی یک سرنخ به دست می‌آورد.

پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM)

در صورتی که آگهی فروش محصول یا خدمات یک شرکت را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی قرار دهید، به ازای تعداد بازدید پورسانت می‌گیرید. فرقی نمی‌کند که چند درصد بازدیدکنندگان از سایت خرید کردند، فقط میزان بازدید اهمیت دارد.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

در این روش به ازای میزان ترافیک ورودی به وب سایت فروشنده پورسانت می‌گیرید. باید مخاطبان را ترغیب کنید که با کلیک روی لینک به سایت فروشنده بروند و آمار بازدیدهای سایت را بالا ببرند.

پرداخت با تعرفه ثابت

در این روش با قرار دادن تبلیغات در سایت خودتان، به ازای کلیک کاربران پورسانت دریافت می‌کنید. یک جورهایی شبیه CPC اما با این تفاوت که CPC مربوط به تعداد بازدید کاربر است؛ اما تعرفه ثابت بر اساس کلیک کاربر است.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مزایای همکاری در فروش برای صاحب کسب و کارهای اینترنتی

مزیت‌های سیستم همکاری در فروش برای صاحب کسب و کار

استفاده از یک شخص سوم یا بازاریاب، برای صاحب کسب و کار نیز خالی از لطف نیست؛ وگرنه دلش برای من و شما که نسوخته است! مزایای استفاده از سیستم همکاری در فروش یا افیلیت برای صاحبان کسب و کار را در ادامه گفته‌ایم:

1- سئوی یک سایت فروشگاهی تخصصی، ساده‌تر از فروشگاه عمومی است 

کار کردن روی سئوی یک فروشگاه عمومی با تنوع زیاد محصولات و خدمات، نیاز به هزینه، زمان و انرژی زیادی دارد؛ اما در مقابل، اگر تمرکزتان روی یک محصول خاص باشد، نتیجۀ بهتری می‌گیرید و خیلی سریع‌تر جزو چند نتیجه بالای گوگل قرار خواهید گرفت. فقط کافی است، هر یک از همکاران‌ و واسطه‌ها در یک حوزۀ خاص محتوای باکیفیت و خوب تولید کند و به قولی متخصص و مرجع شود. 

مثلاً دیجی کالا با آن تنوع محصولاتی که دارد، به هزینه و زمان زیادی برای سئوی همۀ محصولاتش نیاز دارد؛ به این ترتیب، با تقسیم کار و صرف هزینۀ و زمان کار توانسته در عمدۀ محصولاتش رتبۀ اول تا سوم را بگیرد. 

2- شرکت‌های وابسته، اعتبار شما را بالا می‌برند 

شما به‌عنوان، سایت یا فروشگاهی که تازه کارش را شروع کرده است، هیچ اعتباری ندارید. همکاری با شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، خیلی سریع‌تر، شناخته خواهید شد و اعتبار و برند شما را تقویت می‌کند. مشتریان با فهمیدن ارتباط شما با فلان فروشگاه بزرگ، با اعتماد کامل از شما خرید می‌کنند. کسب این اعتبار و شناخته شدن در آینده، شما را جلو می‌اندازد. 

3- استفاده از سیستم همکاری در فروش، برایتان به‌صرفه است

واسطه‌های شما، فقط در صورتی که منجر به فروش محصول شما شوند، درصد یا پورسانت دریافت می‌کنند؛ بنابراین هیچ هزینۀ اضافی برایتان ندارد. به‌علاوه اینکه، سئو، بازاریابی و تبلیغات همۀ محصولات‌، برایتان هزینۀ و زمان زیادی نیاز دارد که از صرف این هزینه نیز فارغ هستید. 

به‌این‌ترتیب خودتان فقط روی تعداد مشخصی از محصولات، هزینه و زمان صرف می‌کنید ولی روی در مجموع روی همۀ محصولاتتان، بهترین نتیجه را می‌گیرید.

4- ترافیک ورودی سایت یا پیج شما بیشتر می‌شود

هر کدام از سایت‌ها یا صفحاتی که محصول یا خدمات شما را ارائه می‌دهند، کاربر را با یک لینک به سایت یا پیج شما هدایت می‌کند. به این ترتیب، هر چه تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، بیشتر باشد، شانس بیشتری برای گرفتن ترافیک و ورودی دارید. به همان اندازه شانس تبدیل به مشتری برایتان افزایش می‌یابد.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نگاهی به سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ بدون نیاز به سرمایه اولیه و تأمین محصول،‌ درآمدهای چندین‌میلیونی برایتان دارد. البته افیلیت مارکتینگ برای آن دسته از دوستانی که صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستند هم کاربردی است. چطور؟

وقتی محصولات فروشگاه اینترنتی شما زیاد است؛ اما می‌خواهید هر چه سریع‌تر و با صرف هزینۀ کمتر محصولاتتان را بفروشید، افیلیت به کمکتان می‌آید. در ادامه این مقاله قرار است در مورد اینکه همکاری در فروش چیست، روش‌های همکاری در فروش و چگونگی کسب درآمد از این سیستم صحبت کنیم.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (در گوگل بازاریابی آشناسازی معنا شده) یعنی شما در ازای فروش محصولات یا خدمات دیگران در سود فروش سهیم می‌شوید. در اصل شما یک واسط فروش هستید که از هر تعداد خرید یک سهم دریافت می‌کنید.

برای توجیه کامل موضوع همکاری در فروش (affiliate marketing) اجازه دهید، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را که همۀ شما آن را می‌شناسید، مثال بزنیم. 

در این فروشگاه اینترنتی هر چیزی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، پیدا می‌شود. حالا فرض کنید، این فروشگاه بزرگ بخواهد در همۀ این محصولات رتبۀ بالای گوگل باشد. انجام این کار، قطعاً صرف هزینه و زمان زیادی برای دیجی کالا می‌تراشد. پس چه‌کار می‌کند؟

دیجی کالا، برای قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل و معرفی همۀ محصولاتش، در کمترین هزینه و زمان، از افراد دیگر، مانند شما استفاده می‌کند. به این شکل که شما یک محصول خاص از دیجی کالا را با کمک روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو یا بازاریابی محتوا، در نتایج بالای گوگل می‌آورید. 

سپس هر مشتری بعد از انتخاب گزینۀ خرید محصول، به سایت دیجی کالا منتقل می‌شود. در نهایت، شما درصدی از مبلغ آن محصول را، به‌عنوان پورسانت دریافت می‌کنید. 

همکار فروش (affiliate marketer) کیست؟

فردی که محصولات یا خدمات برندهای دیگر را در ازای دریافت سود یا پورسانت تبلیغ می‌کند، همکار فروش محصول است. حتماً لزومی ندارد، برای فروشگاه بزرگی مثل دیجی کالا کار کنید؛ هر فروشگاه و کسب و کار متوسط و کوچکی هم می‌تواند برای این کار مناسب باشد. 

به‌علاوه اینکه، حتی با کمک کانال‌ تلگرام و پیج‌ اینستاگرام نیز می‌توانید، در سیستم همکاری در فروش شرکت داشته باشند و از آن کسب درآمد کنید.

چرا همکاری در فروش، فرصت خوبی برای کسب درآمد است؟

در سیستم همکاری در فروش، شما یا صاحب اصلی کسب و کار هستید یا واسطه‌ بین مشتری و فروشنده (بازاریاب). هر طرف ماجرا که باشید، سود می‌برید. چگونه؟ بیایید تا به شما بگوییم. اول راجع به مزیت‌هایی که برای واسطه دارد صحبت می‌کنیم، سپس به مزیت‌هایی که به صاحب کسب و کار می‌رسد، اشاره می‌کنیم.

سیستم همکاری در فروش چه مزایایی برای واسطه‌ها دارد؟

اگر به دنبال کسب درآمد از اینترنت و بدون سرمایه هستید، ایدۀ همکاری در فروش یا بازاریابی اینترنتی با مزیت‌هایی که دارد، گزینۀ بسیار خوبی برای شروع است. ببینیم این مزیت‌ها چه هستند. 

1- افیلیت مارکتینگ، هزینۀ خاصی برایتان ندارد

 

برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به‌جز یک سایت یا اکانت شبکه اجتماعی چیز دیگری نمی‌خواهید. را‌ه‌اندازی یک سایت، با هزینه‌ای کمتر از 500 هزار تومان هم امکان‌پذیر است. شاید بگویید، حتی رایگان هم می‌توان یک سایت را طراحی کرد. 

 به‌علاوه اینکه، چون تأمین ‌محصول، نگهداری آن‌، پشتیبانی و همۀ کارهای دیگر، به عهده صاحب کسب و کار است، شما هزینۀ دیگری نخواهید داشت. 

2- با همکاری در فروش مسئولیت ارائه پشتیبانی ندارید

این مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم همکاری در فروش برای صاحبان وب‌سایت‌ و شبکه اجتماعی است. واسطه‌ها برای پاسخ‌گویی به کاربران، باید راجع به محصولات خود اطلاعات کافی داشته باشند؛ اما در این سیستم وظیفۀ پشتیبانی مشتریان به عهده خود فروشنده اصلی خواهد بود، نه شما!

از طرف دیگر نیازی به استخدام نیرو برای مدیریت سفارش و بسته بندی محصولات نخواهید داشت.

3- افیلیت مارکتینگ به زمان و تخصص زیادی نیاز ندارد

به قول یکی از دوستان، همکاری در فروش یک روش و تمرین عالی برای شروع کسب درآمد از سایت یا فروشگاه اینترنتی است. فقط کافی است در یک زمینه مشخص، محتوای باکیفیت و سئو شده تولید کنید. مثلاً، یک برند آرایشی را برای افیلیت انتخاب کرده‌اید. 

محتوای سایت‌های دیگر را بررسی کنید، سپس خودتان شروع به تولید محتوای بهتر و باکیفیت‌تر کنید. هرچه به رتبه‌های بالاتر گوگل، قرار بگیرید، ورودی و فروشتان بیشتر شده و بالطبع درآمد بالاتری دریافت می‌کنید.

برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به‌جز تولید محتوای بهینه و باکیفیت، تقریباً به مهارت و تخصص دیگری نیاز ندارید. همین‌طور که مشغول انجام کارهای دیگر هستید، با تولید محتوای روزانه یکی دو ساعت، روی سایت کار کنید.

بعد از مدتی خواهید دید که سایتی با محتوا و رتبۀ خوب دارید که فروشندگان حاضرند برای معرفی محصولات و خدماتشان از آن استفاده کنند. 

4- درآمد جانبی خوبی برای خودتان دست و پا می‌کنید

بعد از اینکه مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی زیاد شدند یا در کلمات کلیدی مختلف رتبه خوبی در گوگل گرفتید، وقت استراحت شما می‌رسد. دیگری نیازی نیست که بابت تبلیغات و جذب مخاطب هزینه کنید، مشتریان خودشان شما را پیدا می‌کنند.

حتی زمان کافی پیدا می‌کنید که یک شغل دیگر برای خودتان دست‌وپا کنید یا محصولات خودتان را به فروشگاه اینترنتی اضافه کنید. اما همچنان درآمد جانبی شما از افیلیت مارکتر بودن سر جای خودش باقی می‌ماند.

شاید برایتان جالب باشد

سیستم همکاری در فروش آمازون در سال 2017 تغییرات اساسی به نفع افلیت مارکترها انجام داد. به این صورت که 1 تا 10 درصد سود فروش محصول به تولید کننده و مابقی به بازاریاب می‌رسید.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

آموزش شروع همکاری در فروش برای کسب و کارها

در این بخش به بررسی مراحلی می‌پردازیم که شرکت‌های تبلیغ‌دهنده باید در یک فرایند همکاری در فروش دنبال کنند.

انتخاب بازار هدف

اولین قدم در افیلیت مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری، انتخاب بازار هدف است. بازار هدف می‌تواند بخشی از بازار جدیدی باشد که کسب‌وکار به‌روش دیگری امکان دسترسی به آن را نداشته است. البته در برخی موارد هدف کسب‌وکارها، گسترش بازار کنونی است و قصد ورود به بازار جدیدی را ندارند.  

انتخاب ناشر تبلیغاتی مناسب

شرکت‌های تبلیغ‌دهنده باید حساسیت زیادی در انتخاب ناشر یا شرکت وابسته به خرج دهند. مواردی که باید در انتخاب ناشران در نظر بگیرید به شرح زیر هستند.

  • میزان همسویی فعالیت ناشر با محصول و خدمات تبلیغ‌دهنده
  • جامعه مخاطبان هدف ناشر
  • میزان نفوذ ناشر میان کاربران
  • شیوه تولید محتوای ناشر
  • دانش و تخصص ناشر

توافق روی درصد کمیسیون و شیوه پرداخت

این وظیفه تبلیغ‌دهنده است که در مورد نوع کمیسیون و درصد آن با ناشر به توافق برسد. در چنین شرایطی می‌توانید یکی از انواع کمیسیون در افیلیت مارکتینگ را که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ انتخاب کنید.

بهینه‌سازی صفحات فرود

وقتی کاربر از طریق لینک‌ منحصربه‌فرد سایت ناشر وارد سایت تبلیغ‌دهنده می‌شود، باید با بستر و محتوایی مواجه شود که او را به خریدکردن ترغیب می‌کند. پس همۀ مسئولیت بازاریابی را بر عهده ناشران نگذارید و همان اول راه، صفحات فرود وب‌سایت خودتان را بهینه کنید.

تولید محتوای با کیفیت

برخی از کسب‌‌وکارها این بخش از همکاری در فروش را بر عهده ناشر می‌گذارند. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر تیمی کامل از طراحان و ایده‌پردازان خلاق دارید، تولید محتوا را خودتان انجام دهید.

ردیابی لینک‌ها

با توجه به اینکه کمیسیون ناشران بر اساس میزان خرید مشتریان تعیین می‌شود، لذا باید لینک‌های اختصاصی هر ناشر را به‌دقت ردیابی کنید تا تقلبی در این زمینه صورت نگیرد.

ارزیابی عملکرد

در نهایت نیز باید عملکرد هر ناشر را به‌صورت جداگانه ارزیابی کرده تا بتوانید علاو‌ه‌بر بهبود فرایند، به شیوه‌ای از تبلیغات و تولید محتوا برسید که بیشترین ترافیک هدفمند را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند و امکان جذب مشتریان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش فروش شود.
 

ناشران محتوای تبلیغات، چطور همکاری در فروش را آغاز کنند؟

انتخاب بازار هدف

اولین قدم در افیلیت مارکتینگ، انتخاب بازار هدف یا مخاطبان تقسیم‌بندی (segmentation audience) شده است. یک بازار شامل مجموعه‌ای از افرادی است که علایق، نیازها و خواسته‌های مشترکی دارند، بنابراین انتخاب بازارِ درست مهم‌ترین مرحله خواهد بود.

ایجاد وب‌سایت

زمانی‌که بازار هدف خود را مشخص کردید وقت آن رسیده تا یک وب‌سایت با محتوایی متناسب با نیازها و خواسته‌های کاربران خود بسازید.

پیوستن به یک کمپین همکاری در فروش

با در نظر گرفتن مخاطب هدف، بازار مناسب و بستری برای انتشار محتوا، گام بعدی در افیلیت مارکتینگ، پیوستن به یک کمپین همکاری در فروش خواهد بود. ترجیحا کمپین‌هایی را انتخاب کنید که با حوزه فعالیت شما همسو هستند، بنابراین می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت تبلیغ‌دهنده هدایت کرده و کمیسیون بیشتری دریافت کنید.

نوشتن محتوایی عالی

محتوای باکیفیت و مفید می‌تواند کاربران را به مشتری تبدیل کند، بنابراین محتوایی ارزشمند تولید کنید که در ذهن مخاطبان طنین‌انداز شده و کاربران را به کلیک روی لینک تبلیغ‌‌دهنده ترغیب می‌کند. برای نوشتن محتوا می‌‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید.

  • معرفی و بررسی محصول
  • مقایسه محصولات
  • آموزش‌ها و روش استفاده

هدایت ترافیک به وب‌سایت

اگر مایل به افزایش درصد کمیسیون خود از همکاری در فروش هستید، پس باید ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید.
به‌واسطه افزایش ترافیک ورودی سایت، نرخ کلیک روی لینک تبلیغ‌دهنده افزایش یافته و در نتیجه احتمال خرید افزایش می‌یابد که به مفهوم کمیسیون بیشتر خواهد بود.
از روش‌های زیر می‌توانید برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.

  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی دهان به دهان (WOMM)
  • بازاریابی ایمیلی ( Email marketing)
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی (SMM)
  • گوگل‌ادز (Google Ads)
  • سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

نظارت بر کمپین‌های همکاری در فروش

نظارت صحیح و اصولی روی کمپین‌های همکاری در فروش ضروری است چون در حین کار ممکن است لینک‌ها دچار مشکل شده یا ترافیک ورودی به هر دلیلی کاهش پیدا کند. بنابراین پس از اجرای کمپین روی مراحل مختلف آن نظارت داشته باشید.

نرخ کمیسیون همکاری در فروش چقدر است؟

نرخ کمیسیون برای همکاری در فروش به شرکت تبلیغ‌دهنده بستگی دارد، اینکه چه پیشنهادی برای ناشر خواهد داشت. نرخ استاندارد کمیسیون در این روش بازاریابی معمولا بین ۵% تا ۲۵% متغیر است.
شرکت‌های وابسته یا ناشران بسته به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند، می‌توانند کمیسیون‌های متفاوتی دریافت کنند. اما به‌طورکلی، کمیسیون ۲۰% به‌عنوان یک نرخ منصفانه در نظر گرفته می‌شود.
البته برخی از برنامه‌های همکاری در فروش نیز هستند که به جای کمیسیون یا درصد از فروش، مبلغ ثابتی را به ناشر پرداخت می‌کنند. به‌طورکلی می‌توان انواع کمیسیون‌ها در افیلیت مارکتینگ را به ۳ دسته زیر تقسیم کرد.

کمیسیون درصدی

یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت پورسانت یا درصد در همکاری در فروش، درصد مشخصی از هر فروش یا درصدی از کل سفارش مشتری است. در این روش زمانی‌که مشتری خرید انجام می‌دهد، درصد کمیسیونی که ناشر با تبلیغ‌دهنده به توافق رسیده برای ناشر لحاظ می‌شود.

کمیسیون نرخ ثابت

کمیسیون نرخ ثابت بین برخی از ناشران محبوب است چون به ناشران اطمینان می‌دهد که حداقل درآمد مشخصی را از همکاری در فروش خواهند داشت. به‌‌این‌ترتیب آن‌‌ها دقیقا می‌دانند برای کاری که انجام داده‌اند چقدر درآمد خواهند داشت. در این روش به ازای هر میزان فروشی که انجام شده باشد، یک عدد ثابت به‌عنوان کمیسیون ثابت برای ناشر لحاظ می‌شود.

کمیسیون لایه‌ای یا پلکانی

بسیاری از تبلیغ‌دهنده‌ها از کمیسیون لایه‌ای یا پلکانی استفاده می‌کنند تا ناشر را به فروش بیشتر ترغیب کنند.

به‌این‌ترتیب هر چقدر که ناشر فروش بیشتری داشته باشد، کمیسیون بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. کمیسیون لایه‌ای معمولا به‌صورت زیر تعریف می‌شود.

  • فروش ۱ تا ۲۵ محصول؛ ۱۰% کمیسیون
  • فروش ۲۶ تا ۵۰ محصول؛ ۱۲% کمیسیون
  • فروش ۵۱ تا ۷۵ محصول؛ ۱۵% کمیسیون
  • فروش +۷۵ محصول؛ ۱۸% کمیسیون

تعداد فروش و درصد کمیسیون می‌تواند طبق توافق ناشر تبلیغ با تبلیغ‌دهنده تغییر کند و استفاده از مدل فوق اجباری نیست.

آیا افیلیت مارکتینگ بدون داشتن وب‌سایت ممکن است؟

بله، می‌توانید بدون داشتن وب‌سایت نیز به فعالیت در زمینه‌ی Affiliate Marketing (بازاریابی پورسانتی یا وابسته) پرداخته و از آن درآمد کسب کنید. وب‌سایت فقط یکی از روش‌های معرفی محصولات به مخاطبین است. البته وب‌سایت می‌تواند به‌عنوان کانال اصلی و یک راهبرد موثر برای این مدل بازاریابی باشد، ولی در کنار روش‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد:

  1. شبکه‌های اجتماعی:
    می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و غیره لینک‌های وابسته خود را به اشتراک بگذارید و محصولات یا خدمات را معرفی کنید.
  2. انتشار ویدئوها:
    می‌توانید ویدئوهای مرتبط با محصولات یا خدمات مورد نظر را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب منتشر کنید و لینک وابسته در توضیحات ویدئو قرار دهید.
  3. ایمیل مارکتینگ:
    با استفاده از لیست ایمیل، می‌توانید محصولات و خدمات را معرفی کنید و لینک‌های وابسته را ارسال کنید.
  4. پادکست‌ها:
    اگر پادکست دارید، می‌توانید در آن محصولات یا خدمات را معرفی کرده و به مخاطبین خود لینک وابسته را ارائه دهید.
  5.  فروم‌ها و بلاگ‌ها:
    با مشارکت در فروم‌ها یا نظرات بلاگ، می‌توانید به صورت معتبر و مفید محصولات را معرفی کنید و لینک وابسته خود را قرار دهید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که در هر کجا که لینک وابسته ( مدلی که بالاتر توضیح دادیم) قرار می‌دهید، باید به صراحت اعلام کنید که این یک لینک وابسته است و شما ممکن است بابت خرید مشتری از طریق آن، درآمد کسب کنید.
در ضمن این نکته بسیار مهم است؛ که همیشه راهنمایی‌ها و قوانین پلتفرم‌ها و شبکه‌هایی که در آن‌ها فعالیت می‌کنید را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

کدام شبکه‌ اجتماعی برای همکاری در فروش انتخاب بهتری است؟

همکاری در فروش تنها در وب‌سایت‌ها انجام نمی‌شود. اجرای بازاریابی پورسانتی در شبکه‌های اجتماعی ساده، آسان و بی‌دردسر است. اکثر ناشران یا شرکت‌های وابسته، وب‌سایت اختصاصی خود را دارند، اما اگر شرایط راه‌اندازی وب‌سایت اختصاصی خود را ندارید می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی زیر استفاده کنید.

  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • فیس‌بوک
  • پینترست
  • توییتر
  • لینکدین
  • تیک‌تاک



تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مزایا و معایب همکاری در فروش

بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ می‌تواند کمیسیون و سود‌های هنگفتی را برای ناشر تبلیغ و محتوا و همچنین طرف تبلیغ‌دهنده به‌همراه داشته باشد.

اینکه تبلیغ‌دهنده از بودجه کمتری برای تبلیغات استفاده کرده و می‌تواند به جامعه جدیدی از کاربران دست پیدا کند، یکی از بزرگ‌‌ترین مزایای همکاری در فروش برای کسب‌وکارها خواهد بود.

از طرفی شرکت‌های وابسته یا ناشران محتوا به‌ازای هر فروش، کمیسیونی دریافت خواهند کرد و هر چقدر این میزان فروش بیشتر باشد، آن‌ها نیز کمیسیون بالاتری دریافت خواهند کرد.

مزایای همکاری در فروش برای کسب‌وکارها

  • کاهش هزینه‌های تبلیغات
  • گسترش هدفمند بازار 
  • ورود به بازارهای جدید
  • امکان تعیین شرایط پرداخت کمیسیون
  • دسترسی به مشتریان واقعی
  • ترافیک هدفمند
  • منبع درآمد ثانویه
  • ردیابی لینک‌ها

معایب همکاری در فروش برای کسب‌وکارها

  • پرداخت هزینه تبلیغات به ناشران
  • احتمال کلاه‌برداری 
  • امکان خلاقیت کمتر
  • عدم امکان کنترل و رصد رقبا
  • زمان‌بر بودن و از دست رفتن فرصت مناسب

مزایای همکاری در فروش برای ناشران محتوای تبلیغاتی یا شرکت‌های وابسته

  • سادگی و آسان بودن اجرا
  • عدم نیاز به وب‌سایت
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه بالا
  •  عدم نیاز به تخصص
  • ایجاد یک منبع درآمد ثانویه

معایب همکاری در فروش برای ناشران محتوای تبلیغات یا شرکت‌های وابسته

  • درآمد وابسته و مبتنی بر عملکرد
  • درآمد مبتنی بر کمیسیون از طرف تبلیغ دهنده
  • عدم امکان تعیین شرایط پرداخت
  • عدم تضمین درآمد



تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

مدل های اصلی برای همکاری در فروش

۳ نوع اصلی از همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی)  وجود دارد که به شرح زیر است.

همکاری در فروش وابسته (Related Affiliate Marketing)

همان‌طور که از نام این نوع همکاری در فروش مشخص است، ناشر یا شرکت وابسته باید با زمینه فعالیت تبلیغ‌دهنده آشنا باشد.

شرکت‌های وابسته در این نوع از همکاری در فروش دارای نفوذ و تخصص و مهارت کافی برای هدایت ترافیک به سایت تبلیغ‌دهنده هستند و سطح اختیاراتی که دارند؛ آن‌‌ها را به منبعی قابل اعتماد برای کاربران تبدیل کرده است.

سطح قدرت و نفوذی که ناشر در میان کاربران خود دارد؛ به‌عنوان منبع قابل اعتماد تلقی شده که عامل اصلی جذب کاربران به سایت تبلیغ‌دهنده خواهد بود.

با این حال، ناشر هیچ ادعا و مسئولیتی در مورد کیفیت محصول یا خدمات نخواهد داشت.

همکاری در فروش مستقل (Unattached Affiliate Marketing)

همکاری در فروش مستقل یا بازاریابی پورسانتی مستقل یک مدل تبلیغاتی است که در آن زمینه فعالیت ناشر یا شرکت وابسته هیچ‌گونه ارتباطی با محصول یا خدمات شرکت تبلیغ‌دهنده ندارد.

در این مدل ناشر هیچ مهارت یا تخصص خاصی نداشته ومسئولیت هیچ‌گونه تعهدی در مورد کیفیت محصول یا خدمات و یا عملکرد شرکت تبلیغ‌دهنده را برعهده نمی‌گیرد.

این نوع همکاری در فروش به‌عنوان راحت‌ترین روش شناخته شده و کافی است ناشر لینک منحصربه‌فرد تبلیغ‌دهنده را در صفحه خود قرار دهد. در صورتی‌که کلیک روی لینک به خرید منجر شد، ناشر کمیسیون خودش را دریافت می‌کند.

همکاری در فروش درگیر (Involved Affiliate Marketing)

در این مدل تبلیغاتی، یک ارتباط عمیق بین ناشر یا شرکت وابسته و طرف تبلیغ‌دهنده ایجاد می‌شود که عامل اصلی ایجاد اعتماد بین کاربران خواهد بود.

اعتماد و تجارب مثبت ناشر پس از استفاده از محصول و خدمات به منبعی اطلاعاتی تبدیل می‌شود که اعتماد کاربران را برای کلیک روی لینک تبلیغ‌دهنده و در نهایت خرید جلب می‌کند.

شاید بتوان مدل تبلیغاتی مجموعه دیجیتالینگ را از این مدل دانست.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

شناخت انواع سناریوی همکاری در فروش

سناریوی اول همکاری در فروش: وقتی کاربر هنگام ورود به سایت خرید می‌کند

این سناریو هنگامی رخ می‌دهد که کاربر در زمان ورود اولیه تا مرحله خرید و پرداخت اقدام می‌کند. 

  • یک ناشر یا شرکت وابسته تبلیغی با پیوندی یکتا برای فروشگاه Z در وب‌سایت، بلاگ یا شبکه‌ اجتماعی خود قرار می‌دهد.
  • کاربری از پست ناشر که درباره بهترین کفش‌های کوهنوردی بازدید می‌کند.
  • به‌دلیل اینکه پست و تبلیغ در سایت ناشر مورد اعتماد کاربر بوده، روی لینک منحصربه‌فرد کلیک می‌کند.
  • کاربر وارد فروشگاه تبلیغ‌دهنده Z شده و محصول یا خدمت را به سبد خرید خود اضافه می‌کند.
  • شبکه افیلیت، تراکنش را ثبت می‌کند.
  • خرید توسط فروشگاه Z تایید می‌شود.
  • کمیسیون فروش به ناشر پرداخت می‌شود.

سناریوی دوم همکاری در فروش: وقتی بین ورود کاربر و خرید فاصله باشد

حالا یک سناریوی دیگر را بررسی می‌کنیم. وقتی مشتری وسط کار رها می‌کند و بعدا برای ادامه خرید برمی‌گردد.

  • یک ناشر یا شرکت وابسته تبلیغی با پیوندی یکتا برای فروشگاه Z در وب‌سایت، بلاگ یا شبکه‌ اجتماعی خود قرار می‌دهد.
  • کاربری از پست ناشر که درباره بهترین کفش‌های کوهنوردی بازدید می‌کند.
  • به‌دلیل اینکه پست و تبلیغ در سایت ناشر مورد اعتماد کاربر بوده، روی لینک منحصربه‌فرد کلیک می‌کند.
  •  کاری برای کاربر پیش می‌آید و او مرورگر خود را می‌بندد.
  • کاربر روز بعد وارد سایت می‌شود تا دوباره محصول را بررسی کند.
  • کاربر محصول پیشنهادی را به سبد خرید منتقل کرده و پرداخت انجام می‌شود.
  •  شبکه افیلیت تراکنش را ثبت و فروشگاه Z نیز خرید را تایید می‌کند.
  • به لطف کوکی‌های وابسته ذخیره شده در دستگاه کاربر، ناشر از فروش محصول کمیسیون دریافت می‌کند.

این روند نشان می‌دهد که ناشران نباید نگران کاربرانی باشند که قبل از اتمام فرایند خرید سایت را ترک می‌کنند، چون کوکی‌های ذخیره شده، قابل ردیابی هستند و به محض تراکنش، کمیسیون برای ناشر لحاظ می‌شود.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

معرفی ساده همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

تصور کنید تنها چیزی که برای کسب درآمد آنلاین به آن نیاز دارید، یک وب‌سایت است. در این شرایط دیگر نیازی به تولید محصول و خدمات نبوده و تنها با ارائه تبلیغات می‌توانید، درآمد کسب کنید. ایده خوبی به‌نظر می‌رسد، نه؟
اگر ایده بالا برای شما جذاب است، پس به مدل همکاری در فروش (Affiliate Marketing) خوش آمدید.
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، روشی است که طبق آمار موسسه Statista در گزارش هزینه‌های تجاری در آمریکا، گردش مالی آن به 8.2 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده‌است.

 همچنین موسسه Influencer Marketing Hub تخمین می‌زند که این مدل بازاریابی و فروش تا سال 2024 به رشد 15.7 میلیارد دلاری خواهد رسید

پس فرصت خوبی است تا با مطالعه این مقاله هم با مفهوم همکاری در فروش آشنا شوید و هم درآمد آنلاین کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

همکاری در فروش (Affiliate Marketing) روشی عالی برای ایجاد درآمد اضافی یا ثانویه است. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ فرایندی است که در آن ناشران تبلیغات و محتوا با استفاده از لینک‌های وابسته به پخش و نشر تبلیغ محصول یا خدمات ارائه شده توسط خرده‌فروشان یا شرکت‌های دیگر اقدام کرده و کمیسیون دریافت می‌کنند.

عناصر اساسی در مدل همکاری در فروش 

برای اینکه با مفهوم همکاری در فروش بیشتر آشنا شوید، باید درک بهتری از مولفه‌ها و عوامل موثر در این روش بازاریابی داشته باشید.
در سیستم افیلیت مارکتینگ چند مولفه‌ اساسی دخیل هستند که وجود آن‌ها در کنار هم می‌تواند به فروش منجر شود. در این مدل بازاریابی، شرکت ارائه‌دهنده محصول یا خدمت به‌عنوان تبلیغ‌دهنده (Adviser) و کسی که تبلیغات را در سایت خود قرار می‌دهد، به‌عنوان ناشر (publisher) و لینک منحصربه‌فرد تبلیغ‌کننده به‌عنوان لینک وابسته (Affiliate Link) شناخته می‌شود.

به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که ناشر با تبلیغ محصول یا خدمت شرکتی دیگر از طریق ارائه لینک در وب‌سایت خود به فروش بیشتر محصول کمک می‌کند. طبق اصول این مدل، ناشر به‌ازای هر فروش، درصدی از تبلیغ‌دهنده دریافت می‌کند که به آن کمیسیون می‌گویند.
البته شیوه دریافت کمیسیون به توافق میان ناشر و تبلیغ‌دهنده بستگی دارد و می‌تواند به‌صورت درصدی از قیمت فروش یا مبلغی ثابت و توافقی باشد.

این مولفه‌ها به شرح زیر هستند.

  • تبلیغ‌‌دهنده (Adviser)
  •  ناشر (Publisher) یا بازاریاب همکاری در فروش (Affiliate Marketer)
  • مشتری (Customer) یا مصرف‌کننده (Consumer)
  • شبکه وابسته (Affiliate Network)

چرا باید همکاری در فروش را شروع کنید؟

کسب‌و‌کارهای بزرگ همواره به‌دنبال روش‌های جدید درآمدی هستند؛ تا هم هزینه‌های جاری خود را تامین کرده و از طرفی به سود بیشتری دست پیدا کنند. همین رویه را کسب‌وکارهای متوسط و کوچک نیز می‌توانند در پی بگیرند اما نیاز به انتخاب مدل درست و داشتن یک استراتژی مناسب دارد.

همکاری در فروش که به آن بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) یا بازاریابی پورسانتی نیز گفته می‌شود درهای جدیدی را برای کسب‌ درآمد آنلاین به سوی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باز خواهد کرد.

بسیاری از مشتریانی که از طریق افیلیت مارکتینگ به سمت یک سایت هدایت می‌شوند از طریق دیگری قابل جذب نیستند و این مدل بازاریابی، جذب کننده گروه مشتریان خاصی است. 

مزایای اصلی افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش

بد نیست همراه هم به مزیت‌های اصلی همکاری در فروش و نکات مثبت استفاده از آن نگاهی گذرا داشته‌باشیم.

قابلیت اندازه‌گیری آسان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افیلیت مارکتینگ، قابلیت اندازه‌گیری آسان است. به این مفهوم که در فرایند فروش، لینک مشخص و منحصربه‌فردی در اختیار ناشر قرار می‌گیرد، بنابراین هر کاربری که با این لینک وارد سایت تبلیغ‌دهنده شود، قابل شناساییُ ثبت و در گزارشات قابل تحلیل خواهد بود.

دسترسی به بازار گسترده‌تر

در مدل همکاری در فروش، شرکت‌ها و کسب‌وکارها تلاش‌های بازاریابی خود را از طریق یک شرکت وابسته یا همان ناشر که دسترسی مستقیم به جامعه‌ای از مخاطبان دارد، گسترش می‌دهند.

بنابراین هر کسب‌وکاری می‌تواند بازار خود را گسترده‌تر کرده یا حتی وارد بازارهای جدیدتری شود که تاکنون دسترسی نداشته‌است. این خودش عامل مهمی در دست یافتن به جایگاه بالاتر در میان رقبا خواهد بود.

تبلیغات کم هزینه

کمپین‌های بازاریابی در افیلیت مارکتینگ نیازمند فضای تبلیغاتی یا تیم تبلیغاتی نیستند. در مقابل، میزان موفقیت یک کمپین به نحوه ارائه شرکت وابسته یا ناشر بستگی دارد.

غیر از تلاش‌های اولیه برای انتخاب مناسب‌ترین همکار، برای انجام تبلیغات به سرمایه زیاد یا تلاش آنچنانی نیاز نخواهید داشت. پایین بودن هزینه است که همکاری در فروش را برای شرکت‌های مختلف جذاب کرده است.

هزینه‌های جاری کمتر

با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های بازاریابی توسط ناشر یا شرکت وابسته به آن انجام می‌شود، شرکت‌ تبلیغ‌دهنده هزینه‌ زیادی را متحمل نخواهد شد.

مبنای همکاری در فروش اساسا مبتنی بر کمیسیون است و شرکت‌ تبلیغ‌دهنده تنها زمانی به شرکت‌های وابسته یا ناشران کمیسیون پرداخت خواهد کرد که فعالیت‌ آن‌ها منجر به فروش شده باشد.

این روش دقیقا برعکس تبلیغات مدل پرداخت به ازای هر کلیک است یا PPC است، که در آن شرکت‌‌ها به ازای هر کلیکی که به وب‌سایت آن‌ها منتهی می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنند. برای همین بدون هیچ‌ دردسری برای کسب‌وکارها، یک جریان نقدینگی را فراهم می‌کند.

ریسک پایین‌تر

هزینه کمتر می‌تواند به مفهوم ریسک پایین‌تر نیز باشد. در افیلیت مارکتینگ، پرداخت کمیسیون تنها زمانی صورت می‌گیرد که فروش انجام شده باشد، بنابراین خطر یا ریسک زیان شما، کمتر خواهد بود. به‌همین‌دلیل این روش برای کسب‌وکارهایی که بودجه کمتری دارند و اصطلاحا کوچک‌تر هستند، بسیار مناسب است.

انتخاب اصولی ترافیک ورودی یا ترافیک هدفمند

این شرکت‌های تبلیغ‌دهنده هستند که شرکت‌های وابسته یا ناشران مقصد را انتخاب می‌کنند. این موضوع ثابت می‌کند که ترافیک ورودی به وب‌سایت فروشنده به‌صورت کاملا انتخابی انجام می‌شود. به این مفهوم که قبل از انجام همکاری در فروش، تبلیغ‌دهنده، سایت ناشر را بررسی کرده و با علم به اینکه کاربران و مخاطبان ناشر چه افرادی هستند، سفارش تبلیغ می‌دهد. 
شاید بتوان گفت این یک مدل تبلیغات هدفمند است.

برای همین افرادی که به‌دنبال محصول یا خدمت شما هستند (مشتری واقعی) وارد سایت خواهند شد، که به ایجاد ترافیک هدفمند و طبیعی برای سایت کمک خواهد کرد.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالا

همکاری در فروش در مقایسه با دیگر استراتژی‌های بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه بالاتری دارد. دلیل اصلی آن نیز ارتباط میان مخاطبان هدف از طریق بازاریابی دهان به دهان است. آن‌ها در مورد یک نام تجاری یا یک محصول با هم صحبت می‌کنند و این انتقال تجربه‌ی خرید منجر به گسترده‌تر شدن دامنه مشتریانی می‌شود که از سوی ناشر به سمت سایت تبلیغ‌دهنده هدایت می‌شوند.

همکاری در فروش، چطور کار می‌کند؟

پس از پیوستن به یک برنامه همکاری در فروش، یک لینک یا پیوند منحصربه‌فرد (Affiliate Link) از تبلیغ‌دهنده دریافت می‌شود که شامل شناسه ردیابی است. این شناسه به تبلیغ‌دهنده اجازه می‌دهد تا مشتریانی که از سوی یک ناشر خاص آمده‌اند را ردیابی کند. در تصویر زیر می‌توانید آناتومی یک لینک اختصاصی برای افیلیت مارکتینگ را ببینید.

افرادی که روی لینک کلیک می‌کنند، یک کوکی در دستگاه آن‌ها ذخیره خواهد شد. این کوکی‌ها تاریخ انقضا دارند، بنابراین حتی اگر کاربر، خرید را برای مدتی به تاخیر بیندازد، باز هم ناشر کمیسیون خود را دریافت خواهد کرد.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

اهمیت و مزایای همکاری در فروش در ایران

یکی از بهترین و پر درآمدترین روش‌ها برای کسب درآمد از اینترنت در ایران، سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. این روش از کسب درآمد یک روش بسیار کم‌خطر و مطمئن برای افرادی است که با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود در کشور، توانایی راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مستقل با سرمایه‌های بسیار زیاد را ندارند. اما آیا افیلیت مارکتینگ در ایران مناسب است؟

از طرفی برای صاحبان مشاغل نیز یک روش بسیار کارآمد و مفید برای توسعه کسب و کارشان است. چرا که همکاری در فروش یک سرمایه گذاری بسیار کم ریسک و مؤثر است که می‌تواند به شما در گسترش کسب‌وکار و تجارت‌تان کمک کند. در این مقاله با ما همراه ‌باشید تا با هم بررسی‌ کنیم از چه جهاتی این روش بازاریابی برای شما چه در‌ قالب یک تولید‌کننده یا ارائه‌دهنده خدمات و چه در قالب یک متقاضی شغل در ایران می‌تواند مفید و مناسب باشد.

مزایای همکاری در فروش برای صاحبان مشاغل در ایران:

1.افزایش واقعی کاربران

اگر شما جز یکی از صاحبان مشاغل در ایران هستید استفاده از بازاریابی به روش افیلیت مارکتینگ می‌تواند یک روش بسیار خوب برای گسترش کسب‌وکار و معرفی آن به افراد بیشتر و در نهایت جذب مشتری بیشتر است. با این روش شما می‌توانید به کمک مشارکت افیلیت مارکترها فرصت گسترش در بازارهای جدید و جذب تعداد زیادی کاربر یا مشتری واقعی به عنوان یک پایگاه مرجع برای فروش داشته باشید. این مسئله در قوی‌تر شدن حضور برند شما در بازار اهمیت بسیاری دارد پس حتما از حضور این شرکا به عنوان تیم اصلی خود برای فروش غافل نشوید.

2.تقویت اعتبار شما در بازار

همانطور که گفته شد این شرکا می‌توانند از محصول شما یک قهرمان بسازند و اعتماد مصرف‌کننده را نسبت به محصول شما به مراتب بالاتر ببرند یا خدمات شما را به طرز چشم‌گیری تقویت کنند. به کمک تولیدکنندگان محتوا و وبلاگ‌نویسان معتبر و وبسایت‌های پربازدید می‌توانید شهرت برند و محصولات خود را بالا ببرید. علت این مسئله این است که، فرد مصرف‌کننده هنگام خرید یا استفاده از خدمات شما همیشه به نقد و تعاریف اشخاص ثالث نسبت به خود سایت مرجع و تولید کننده، اعتماد بیشتری دارد. مخصوصا اگر سایتی که معرف محصول شماست معتبر و مورد اعتماد مصرف‌گنندگان باشد.

3.مقرون ‌به‌صرفه است

اگر شما یکی از صاحبان مشاغل هستید باز هم به دلایل بسیار زیادی که به چند مورد از آن‌ها در بالا اشاره ‌شد افیلیت مارکتینگ در ایران می‌تواند بسیار مقرون ‌به‌صرفه باشد. در این روش، چون شما فقط بابت فروش پورسانت پرداخت می‌کنید، دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی برای تبلیغاتی که بازدهی آنها ثابت شده نیست، به اصطلاح، پول خود را دور نمی‌ریزید. از طرفی همکاری با افیلیت مارکترها، باعث می‌شود بسیاری از هزینه‌های وابسته و سربار از لیست هزینه‌های شما خط بخورد.

4.افزایش ترافیک سایت و سرعت در فروش

هرچه سایت‌های بیشتری به صفحات شما لینک بخورند، فرصت بیشتری برای تبدیل این کاربران به خریداران صددرصدی خود خواهید داشت. البته لازم به ذکر است که این لینک شدن‌ها، تاثیر مستقیمی در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجوی شما نخواهند داشت، اما از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حوزه، در جستجوی محصولات شما و مراجعه به صفحات شما اثر مثبت خواهد ‌داشت، که این برای رتبه‌بندی شما بسیار مفید است.

مزایای افیلیت مارکتینگ برای شما به عنوان یک متقاضی شغل:

1.پر سود بودن

شما می‌توانید به این کار به‌عنوان یک کار با درآمد میلیونی نگاه کنید. چرا که می‌توانید به‌راحتی با کمی تلاش کالاهایی که در واقع می‌توانید از آنها استفاده کنید را انتخاب و امتحان کنید. در نهایت با صداقت تجربه خودتان از استفاده از این محصولات را در اختیار مخاطبان خود، درقالب تبلیغ عنوان کنید. در این روش از کسب درآمد خیلی مهم است که، به چیزی که تبلیغ می‌کنید، واقعا اعتماد داشته باشید و آن را آزمایش کنید و کیفیت محصول از طرف شما، تست شده باشد تا بتوانید اعتماد مشتریان خود را نیز جلب کنید.

2.یک فرصت تجاری کم هزینه است

اگر شما شخصی هستید که همیشه علاقه‌مند به راه اندازی یک کسب‌وکار به صورت مستقل برای خودتان بوده‌اید اما تا به حال نتوانسته‌اید مبلغ مناسبی را به‌عنوان سرمایه اولیه برای شروع کار پس‌انداز کنید، همکاری در فروش برای شما بسیار مناسب است. شما برای این کار هیچ مانعی ندارید چرا‌ که در‌ مقایسه با سایر مشاغل تجاری، نیاز به سرمایه زیادی ندارد.

تنها چیزی که نیاز‌ دارید برق و اینترنت است. همچنین داشتن اطلاعات اندک در ارتباط با سایت و وبلاگ یک مزیت برای شما به‌حساب ‌می‌آید. یکی از مزایای وبلاگ نویسی این است که می توانید از طریق تبلیغات یا محتوای هدفمند از محصولاتی که قرار‌ است برای آن‌ها کار تبلیغات انجام ‌دهید، استفاده‌ کنید. هر چند، برخی افراد تنها از طریق شبکه‌های ‌اجتماعی در افیلیت مارکتینگ موفق ‌شده اند. اما ترکیبی از هر دو این‌ها، همان چیزی است که من پیشنهاد می‌کنم. هرچه راه‌های بیشتری را کشف ‌کنید، شانس برنده ‌شدن بیشتر است!

3.نیاز به تخصص خاصی ندارید

درست ‌است که تلاش و پشتکار و اطلاعات اولیه در این زمینه برای پیشرفت شما بسیار موثر است، ولی برای موفقیت در این زمینه نیاز به تخصص خاصی نیست و با کمی آزمون ‌و خطا می‌توانید موفق ‌شوید. به‌عنوان‌ مثال اگر یک وبلاگ‌نویس هستید، می‌توانید با نوشتن مطالب بهینه‌شده و جذب افراد بیشتر به وبلاگ خود، شروع به کار کنید. هرچه تعداد بازدیدها از وبلاگ شما بیشتر باشد، شانس شما برای جذب مشتری بیشتر می‌شود.

4.همه چیز به عملکرد شما بستگی دارد

در این کار همه ‌چیز به میزان تلاش و عملکرد شما بستگی دارد. هر‌چقدر بیشتر تلاش‌ کنید و زمان بیشتری برای اینکار صرف ‌کنید مطمئنا درآمد بیشتری خواهید‌ داشت. از آنجا که شما هر چقدر فعالیت داشته ‌باشید به همان میزان پورسانت دریافت ‌می‌کنید، برای فعالیت خود انگیزه‌ی بیشتری می‌گیرید. چرا‌‌ که میدانید فعالیت و زحمات شما بی‌جواب نمی‌ماند و بابت تمام لحظاتی که برای این کار وقت میگذارید پورسانت دریافت‌ می‌کنید.

5.شغل دوم، درآمد اول

با همکاری در فروش ، اگر بخواهید، می‌توانید کار خود را همچنان ادامه ‌دهید و به این کار به عنوان شغل دوم و یک کار حاشیه‌ای یا یک پروژه نگاه کنید و ببینید با مرور زمان چقدر می‌توانید از آن کسب‌ درآمد کنید. با این‌ حال، اگر تصمیم‌ دارید که تمام وقت خود را صرف افیلیت مارکتینگ کنید، می‌توانید خیلی سریع و راحت به درآمد برسید. چرا که اگر به‌ درستی انجام‌ شود می‌توانید حتی در خواب هم درآمدزایی کنید.

6.استقلال و انعطاف پذیری

دقیقا مانند اکثر مشاغل اینترنتی، افیلیت به شما این امکان‌ را می‌دهد که، اگر خواستید، در هر زمانی که خواستید، کار کنید. شما می‌توانید در هر زمان و هر مکانی که خودتان دوست ‌دارید کار کنید. با افیلیت مارکتینگ، نیاز نیست شما نگران خدمات پس ‌از ‌فروش محصولات باشید چرا که در صورت بروز مشکل می‌توانید به‌راحتی کاربران را به تیم ‌پشتیبانی فروش‌ محصول معرفی‌ کنید.

7.آزادی در انتخاب تکنیک

در این کار شما کاملا آزاد‌ هستید تا از هر روشی برای جذب مشتری استفاده کنید. می‌توانید تکنیک‌ها و استراتژی‌های خاص خود را داشته ‌باشید و به‌عنوان مروج مستقل یک محصول یا طیف وسیعی از خدمات، هرطور که می‌خواهید فعالیت ‌کنید. می‌توانید محصولات یا خدمات مربوطه را در وبلاگ خود تبلیغ ‌کنید، دوره‌های آنلاین ایجاد کنید و سپس محصول را به کاربران خود پیشنهاد‌ دهید. همچنین شبکه‌های اجتماعی ابزاری مناسب‌ است که می‌توانید هنگام بازاریابی از آن استفاده‌ کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی‌ کردیم به بعضی از مزایای افیلیت مارکتینک اشاره‌ کنیم و به این موضوع بپردازیم که چرا افیلیت مارکتینگ در ایران مناسب است. البته درست مانند هر سرمایه‌گذاری یا ایده‌ی درآمدزایی دیگر، نکات منفی و اشکالاتی هم وجود دارد که بزودی در مقالات بعدی به آنها اشاره‌ می‌کنیم. اما در نهایت به دلایلی که در اینجا ذکر شد، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ تقریباً همیشه ارزش سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند فروشگاه‌ آنلاین شما را به مراحل جدید ببرد. درکنار سایر تلاش‌هایی که برای تبلیغات و بازاریابی شغل خود دارید حتما در نظر داشته ‌باشید که افیلیت مارکترها می‌توانند در مدت‌ زمان خیلی کمی ترافیک سایت و فروش شما را بالا ‌ببرند.




تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

بازاریابی اینترنتی و مزایای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی و ابزار و تکنیک‌هایش در عرصه دیجیتال که در آن تجارت در حال رونق گرفتن است، برای صاحبان کسب‌وکارها بهترین شانس‌ها را برای رقابت، بقا و حتی رشد کسب‌وکار فراهم می‌کنند. در زیر، برخی از نکات در مورد کمک‌های دیجیتال مارکتینگ به رشد برند شما نوشته ‌شده است.

بازاریابی هدفمند

اتصال مشتریان خود با نقاط تعامل مناسب می‌تواند به شما یک دیدگاه نسبت به آنچه مخاطبان در مورد شما می‌دانند بدهد. بازاریابی اینترنتی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا محصولات خود را به مشتریان خود به فروش برسانید و یا اینکه باعث می‌شود بر روی خدمات خود سرمایه‌گذاری کنید و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید.
آناند تاکور، کارمند ارشد فود ورکس می‌گوید: « دیجیتال مارکتینگ در عصر حاضر برای کسب‌وکارها بسیار ضروری است. بخصوص برای یک سیستم مبتنی بر فرانچایز که در آن یک نماینده فروش ممکن است دارای قابلیت‌های متفاوتی در مقایسه با دیگر نماینده فروش ها باشد و تمام یادگیری‌ها باید به اشتراک گذاشته شود و اهداف مشتری باید برای فرانچایزهای متفاوت، مختلف باشد».

ایجاد وفاداری برای برند

بازاریابی اینترنتی فرصت‌های منحصربه‌فردی برای کسب‌وکار شما و مشهور شدن برند شما فراهم می‌کند و تعداد مشتری‌های شما را نیز افزایش می‌دهد. اینترنت باعث نمایان شدن برندهای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌شود. این امر کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان را افزایش داده و روابط خود را با مخاطبان توسعه دهد.

مشتریانی که با عمل شما راضی هستند، قطعاً تجربه خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این امر فرصت‌های جدیدی را برای رشد و گسترش بازارهای بزرگ به ارمغان می‌آورد. دیجیتال مارکتینگ برای شما اعتبار کسب می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک متخصص در زمینه موردنظر خودتان دیده شوید.

دسترسی گسترده‌تر

نیراج مدیرعامل Frozen Junction می‌گوید: « بازاریابی اینترنتی یک ابزار شگفت‌انگیز است و به ما کمک می‌کند تا به همه‌ی حوزه‌هایی که از طریق رسانه‌های چاپی دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر نیست، به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به‌کل دنیا کمک کنند؛ بنابراین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، درصد دسترسی به برندهای باکیفیت به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند».
بازاریابی اینترنتی در زمینه‌هایی همچون کسب مشتری و تعامل با آن‌ها، به ما کمک می‌کند. بازاریابی اینترنتی معیارهای خاصی را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای اطمینان از عملکردهای مطلوب، مورد تجزیه‌وتحلیل و ردیابی قرار بگیرد، درحالی‌که اعداد، در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و چاپی به میزان کمتری دقیق هستند. به همین دلیل است که دیجیتال مارکتینگ ارزان‌تر از رسانه‌های سنتی است.

بازاریابی اینترنتی در حال حاضر بیشترین و محبوب‌ترین مورد در میان کسب‌وکارهای سراسر جهان است. پس از کشف طیف وسیعی از مزایای بازاریابی اینترنتی در ارتقای محصولات و خدمات آنلاین، به‌زودی تبدیل به یک رسانه پیشرو برای بازاریابی در سراسر جهان خواهد شد.
برخلاف بازاریابی انبوه که به‌طور مؤثر از مخاطبان محلی با استفاده از رادیو، روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی بهره می‌برد، بازاریابی اینترنتی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که رابطه شخصی خود را با مصرف‌کنندگان خود از سراسر جهان برقرار کنند. به کمک دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارها می‌توانند محتواهای خود را از طریق ارتباطات شخصی و مقرون‌به‌صرفه‌ای به مشتریان خود تحویل دهند.

با تمام مزایایی که بازاریابی اینترنتی می‌تواند برای کسب‌وکار شما داشته باشد، ایجاد یک برنامه دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای می‌تواند مشتری‌های بیشتری را به سمت محصولات و برند شما جذب کند و در همین راستا کسب‌وکار شما را نیز رونق می‌دهد.

بازاریابی اینترنتی و ۱۵ مزیت برتر آن برای کسب‌وکار شما

۱٫ راحتی و خدمات سرویس

راحتی باورنکردنی بازاریابی دیجیتال یکی از مزایای بازاریابی اینترنتی است. اینترنت به‌راحتی قابل‌دسترسی است و می‌توان به کمک اینترنت با مصرف‌کنندگان مختلفی در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد. به همین دلیل، این امر هزینه خرید کالاها را در بین مرزها کاهش داده است.
برای واردکنندگان این مزیت بزرگی است، زیرا این امر به این معنی است که می‌توانند به‌راحتی و در خانه‌های خود سفارش‌های خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند. علاوه بر این، شما به‌راحتی می‌توانید آیتم‌های فروش را به‌صورت آنلاین تماشا کنید.

شما می‌توانید محصولات دیجیتال موردنظر خود را از طریق اینترنت و تنها با یک کلیک خریداری کنید. بازاریابی اینترنتی برای کسب‌وکارها ابزاری بسیار عالی است، چراکه تجربه خریدی راحت را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

۲٫ کم‌هزینه بودن برای عملیات

یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارها، هزینه پایین آن است. شما می‌توانید با بازاریابی اینترنتی ارزان‌تر از هر روش تبلیغاتی دیگری مانند روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو، تبلیغات خود را انجام دهید. در بازاریابی آنلاین، شما به‌راحتی می‌توانید یک فهرست رایگان را در طیف گسترده‌ای از دایرکتوری‌های کسب‌وکار را دریافت کنید.
علاوه بر این، اینترنت به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر از روش‌های سنتی دیگر مانند تماس گرفتن، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. ارتباطات آنلاین ارزان‌تر از روش‌های ارتباطی سنتی مانند ارسال نامه‌ها و چاپ بروشورها است. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید همان اطلاعات را توسط یک پست الکترونیکی ارسال کرده و در مصرف کاغذ و چاپ و هزینه‌های پستی صرفه‌جویی کنید.

۳٫ اندازه‌گیری و پیگیری نتایج

چیزی که به‌ندرت در بازاریابی سنتی یافت می‌شود توانایی اندازه‌گیری و پیگیری نتایج است. با بازاریابی اینترنتی کسب‌وکار شما می‌تواند از ابزارهای مختلفی برای ردیابی نتایج کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کند. با استفاده از این ابزار نه‌تنها می‌توانید اندازه‌گیری و پیگیری کنید، بلکه پیشرفت بازاریابی کمپین خود را به‌صورت گرافیکی می‌توانید به نمایش بگذارید.
نتایج اندازه‌گیری و ردیابی در کسب‌وکارتان به شما نشان می‌دهد که کمپین بازاریابی شما تا چه حد پیشرفت کرده است. این به شما می‌آموزد که چگونه ترافیک و فروش خود را بهبود ببخشید. بدون توانایی اندازه‌گیری و پیگیری نتایج خود، شما نمی‌توانید تغییر و تحول کمپین بازاریابی خود را مشاهده کرده و آن‌ها را بهبود ببخشید.

۴٫ هدف‌گیری جمعیتی

این نوع بازاریابی، مخاطبان جمعیتی را هدف قرار داده و محصولات و خدمات شما را به‌صورت آنلاین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این به شما این امکان را می‌دهد تا تمرکز خود را روی مخاطبانی قرار دهید که واقعاً می‌خواهند از محصولات و خدمات شما بهره‌مند شوند. باهدف قرار دادن این جمعیت‌ها، شما می‌توانید تلاش‌های بازاریابی خود را در مناطق خاص جمعیتی مورد هدف قرار دهید.
هدف قرار دادن این جمعیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان خاصی را که احتمال می‌دهید تا محصولات و خدمات شما را خریداری کنند، مورد هدف قرار دهید. هر بار که شخصی از سایت شما بازدید می‌کند و فرم‌های شما را پر می‌کند، به شما می‌آموزد که مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند و اطلاعات مهمی را در مورد سن و منافع آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد تا با نیازهای آن‌ها بهتر آشنا شوید.

۵٫ بازاریابی جهانی

توانایی فروش محصولات و خدمات شما در سطح جهانی یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی جهانی در کسب‌وکار شما است. در عرض چند ماه شما با تهاجمی از جستجوها، می‌توانید میلیون‌ها بیننده را به خود جذب کرده و مخاطبان زیادی در سراسر جهان دریافت کنید.
به‌وسیله‌ی دیجیتال مارکتینگ، شما به‌راحتی می‌توانید از جغرافیای خود خارج‌شده تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان سراسر جهان به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه بدهید. مشتریان موردنظر شما در هرجایی که هستند، می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی جذب کسب‌وکار خود کنید. اگر تعداد مخاطبان شما بیش از مخاطبان محلی باشند، استفاده از بازاریابی جهانی مزیت بسیار بزرگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۶٫ بازاریابی اینترنتی ؛ یک تیر و چند نشان

یکی از مزایای اصلی بازاریابی اینترنتی این است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان میلیون‌ها مشتری را مدیریت کرد. تا زمانی که زیرساخت وب‌سایت شما کارآمد باشد، معاملات چندکاره به‌راحتی می‌توانند به‌صورت موازی در کنار هم انجام شوند. ضمن اینکه کسب درآمد آنلاین با بازاریابی اینترنتی یکی از شیوه های قدیمی و پرطرفدار اینترنتی هم محسوب می شود.
در این حالت، حتی باوجود معاملات زیاد، وب‌سایت شما قادر خواهد بود که خدمات رضایت بخشی را برای هر مشتری که آنلاین خرید می‌کند، به ارمغان بیاورد. این سازگاری بالا از دیجیتال مارکتینگ یک مزیت مهم برای کسب‌وکارها است که می‌تواند بهترین تجربه‌های خرید را برای مشتریان شما به وجود بیاورد.

۷٫ بازاریابی ۲۴ ساعته در طول هفته

بازاریابی اینترنتی باعث کاهش هزینه‌ها شده و در هرزمانی می‌تواند خدمات خود را ارائه بدهد. این به آن معنی است که کمپین‌های بازاریابی شما به‌صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته در حال کار کردن هستند. در مقایسه با بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ هیچ محدودیت زمانی برای شما در نظر نمی‌گیرد. درعین‌حال، لازم هم نیست که نگران هزینه‌های کارمندان خود باشید.
علاوه بر این، هیچ‌گونه تفاوت زمانی در بین مناطق بین‌المللی وجود ندارد که نگران این باشید که آیا پیشنهاد‌های شما بر روی مشتریان تأثیر می گذارد یا خیر، همچنین در دسترسی مشتریان به وب‌سایت شما هیچ‌گونه خللی وارد نمی‌کند. زمانی که شخصی کامپیوتر خود را باز می‌کند و به اینترنت وصل می‌شود، احتمال بیشتری وجود دارد که شما بتوانید نتیجه مبارزات بازاریابی خود را مشاهده کنید. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند درزمانی که برای آن‌ها مناسب‌تر است، کسب‌وکار شما را جستجو کنند.

۸٫ خودکارسازی، تکنولوژی بازاریابی اینترنتی

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که در این راه، بازاریابی در حد تکان دادن یک موس راحت شده است. در مقایسه با بازاریابی آفلاین و سنتی که به بازاریابان بنا بر استعداد آن‌ها، وظایف مختلفی محول می‌شود، بازاریابی اینترنتی از تکنولوژی پیشرفته‌تر استفاده می‌کند. با استفاده از بازاریابی اینترنتی همه‌چیز خودکار می‌شود.
بازاریابی اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد که هر جنبه‌ای از عملیات کسب‌وکار خود را به یک سیستم کاملاً خودکار تبدیل کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ابزار و تکنولوژی مناسبی را برای کسب‌وکار خود پیدا کنید. با اتوماتیک کردن کمپین بازاریابی خود، می‌توانید از زمان خود به نحو بهتری استفاده کنید.

۹٫ مجموعه‌ای از داده‌ها برای شخصی‌سازی

انجام معاملات از طریق اینترنت به شما اجازه می‌دهد که داده‌های خود را جمع‌آوری کنید. هرگاه یک مشتری بخواهد یک محصول را از طریق یک سایت خریداری کند، داده‌های این عملیات ثبت می‌شوند. کسب‌وکار شما می‌تواند از این داده‌ها به روش‌های مختلفی استفاده کند. اکثر شرکت‌ها داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا متوجه شوند که چه محصولاتی بیشتر به فروش می‌رسند.
علاوه بر این، داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌تواند به مشتریان هم کمک کند، چراکه کسب‌وکار شما می‌تواند برای آن‌ها تبلیغات و سایر مواد تبلیغاتی را بر اساس عادت‌های خرید آن‌ها برایشان ارسال کند. راه‌های مختلفی برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان وجود دارد، مثلاً از طریق مشخصات مشتری و یا اینکه درحالی‌که از وب‌سایت شما خریداری می‌کنند، می‌توانید اطلاعات فراوانی را از آن‌ها به دست بیاورید. اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این روش معمولاً سن، جنسیت، محل سکونت، نحوه ورود آن‌ها به سایت، سایت‌هایی که آن‌ها ترک کرده‌اند و محصولاتی که در وب‌سایت شما مشاهده کرده‌اند.
یک راه دیگر برای جمع‌آوری داده‌های مشتری استفاده از ابزارهای اینترنتی و یا نرم‌افزارهای ردیابی است. در مقایسه با بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال اجازه می‌دهد تا اطلاعات بهتری جمع‌آوری‌شده و همچنین به شیوه‌ی بهتری آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.
از طریق این مزیت بازاریابی اینترنتی، کسب‌وکار می‌تواند با اقلام و محصولات مختلف و بر اساس منافع شخصی خود، به میلیون‌ها مشتری خدمت کند؛ بنابراین خریداران می‌توانند به‌راحتی محصولات موردنظر خود را بدون نیاز به استفاده از اینترنت در تمام‌روز دریافت کنند.

۱۰٫ بازاریابی و تبلیغات متنوع

هنگامی‌که مخاطبان خود را مورد هدف قرار می‌دهید، تنوع بندی نقش مهمی در تبلیغات و بازاریابی شما دارد. تنوع به این معنی است که شما می‌توانید از طرق مختلف و استراتژی‌های مختلف به چشم‌اندازهای موردنظر خود دست بیابید. با بازاریابی آنلاین، عمل تنوع بندی بسیار ساده‌تر می‌شود. علاوه بر این، اجرای بهتر روش‌های بازاریابی را برای شما ممکن می‌سازد.

۱۱٫ ارتقای آسان بازاریابی و تبلیغات

در هرگونه بازاریابی، تبلیغاتی اجتناب‌ناپذیر وجود دارد که به‌منظور بهینه‌سازی کمپین‌های خود، همه‌چیز را بهینه می‌کنند. در مقایسه با بازاریابی سنتی، تبلیغات آنلاین بسیار دشوار است. هر زمان که کمپین نیاز داشته باشد که اصلاح شود، بازاریابی آنلاین بدون هیچ‌گونه نگرانی در مورد خرابی، وقفه سرویس و یا حتی توقف کل سیستم، اجازه می‌دهد که این اصلاحات موردنیاز اجرا شود.
این به آن معنی است که شما می‌توانید ظاهر مرکز خرید آنلاین خود (وب‌سایت خود) را در چند خط از کدهای CSS تغییر دهید.

۱۲٫ خدمات در معامله‌های فوری

انجام معاملات آسان و تقریباً به‌صورت آنلاین است. شما می‌توانید این کار را از طریق یک سرویس پرداخت دیجیتالی انجام دهید تا نیازی به پول نقد برای خریدوفروش کالا بین بازاریاب و مشتری وجود نداشته باشد. همه‌ی این کارها از طریق راه‌حل‌های پردازش پرداخت توسط شرکت‌های شخص ثالث امکان‌پذیر است.

۱۳٫ روابط فروش بهتر

در بازاریابی سنتی، پس‌ازاینکه عملیات فروش خود را انجام دادند، کارت‌های کسب‌وکار و یا جزوات خود را به مشتریان می‌دهند. بااین‌حال بعدازاینکه مشتریان کارت‌ها را دریافت کردند چه اتفاقی می‌افتد؟ مشتریان یا کارت‌ها را گم می‌کنند و یا به سمت کسب‌وکارهای دیگری می‌روند. تنها زمانی که فروشنده باید این نوع کارت‌ها را به مشتریان خود بدهد، زمانی است که فروشنده مطمئن باشد که مشتری قصد بازدید از محل کار فروشنده را داشته باشد.
درنهایت، بیشتر مشتریان خیلی کمتر به یاد می‌آورند که فروشنده به آن‌ها کارتی داده باشد، بنابراین این روش بازاریابی کار نمی‌کند و خریداران را مجبور به بازگشت نمی‌کند. این عمل بسیار متفاوت با دیجیتال مارکتینگ است، چراکه بازاریابان به‌راحتی می‌توانند آدرس ایمیل چشم‌اندازها و مشتریان خود را دریافت کرده و از آن برای ارتباط با مشتری استفاده کنند.
بازاریاب از طریق این آدرس ایمیل می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با (محصول خریداری‌شده، کوپن‌های موجود در محصولات و خدمات خود، تخفیف‌های ویژه و معرفی محصولات جدید) در اختیار مشتریان خود قرار بدهد. گذشته از این آدرس ایمیل، آن‌ها همچنین می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای تعامل سازگار با مشتریان استفاده کنند.

۱۴٫ بازاریابی در زمان مؤثر

برخلاف بازاریابی سنتی، پیاده‌سازی و شروع کار با دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است. شما به‌راحتی می‌توانید یک کمپین بازاریابی را در هر زمان که برای شما مناسب است تنظیم کنید. در حقیقت، می‌توانید طی چند ساعت فقط بازاریابی ایمیل را برای کسب‌وکار خود تنظیم کنید. در عرض چند دقیقه شما می‌توانید یک پاسخ خودکار ایجاد کنید و یک لیست بازاریابی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

۱۵٫ ادامه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال

اثراتی که بازاریابی می‌تواند در پی داشته باشد، یکی از بزرگ‌ترین مزایا را برای کسب‌وکار شما دارا است. به‌عنوان ‌مثال، تلاش‌های بازاریابی محتوا، مانند وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها، ظرفیت کارکرد خود را حفظ می‌کنند و محصولات و خدمات خود را سال‌ها پس از شروع فعالیت‌های بازاریابی خود، ارتقا می‌دهند. تقریباً هر تکنیک بازاریابی آنلاین دارای اثرات ویروسی و طولانی‌مدت است که می‌تواند به‌طور مداوم ترافیک سایت شما را بهبود ببخشد.




تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1399برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

 اهمیت بازاریابی اینترنتی

این که بازاریابی اینترنتی چیست را در ادامه توضیح خواهیم داد ابتدا به دلیل اهمیت آن می پردازیم ما انسان‌ها ابتدا در غار زندگی می‌کردیم، بعدازآن به روستاها رفتیم، بعد شهرها را ساختیم و به زندگی در شهر روی آوردیم، حالا هم می‌خواهیم به زندگی در اینترنت مهاجرت کنیم!

اینترنت یکی از بخش‌های اصلی انسان‌های امروزی شده است. این روزها اکثر مردم وقت زیادی از زندگی خود را در اینترنت صرف می‌کنند؛ برای همین است که می‌گویم کم‌کم انسان‌ها اینترنت نشین می‌شوند!

بازاریابی اینترنتی یکی از روش‌های بقا در اینترنت است. بازاریابی اینترنتی همان اصولی است که به ما کمک می‌کند کسب درآمد کنیم، خود را به دیگران بشناسانیم و در اینترنت دیده شویم.

به دلیل اهمیت موضوع بازاریابی اینترنتی، در این مقاله قصد دارم به 2 سؤال مهم زیر پاسخ دهم:

 

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به مجموعه روش‌های شناساندن محصول و یافتن مشتری گفته می‌شود. تولیدکننده به کمک بازاریابی می‌تواند محصول خود را به بازار معرفی کند. بازاریابی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا راحت‌تر نیازهای خود را تأمین کنند.

انواع روش‌های بازاریابی

روش‌های زیادی برای معرفی محصولات و خدمات وجود دارد.
بازاریابی صنعتی، بازاریابی مصرفی، بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی مویرگی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی دهان‌به‌دهان، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی مفهومی، بازاریابی ارزشی و بازاریابی ترکیبی نام چند نمونه از انواع روش‌های بازاریابی هستند.

در میان تمام روش‌های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چرا بازاریابی اینترنتی مهم است؟

با رشد بی‌سابقه اینترنت، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به این فکر افتادند که تغییری در مفهوم تجارت و تبلیغات ایجاد کنند؛ به همین دلیل بود که روش‌های بازاریابی قدیمی کنار گذاشته شد و بازاریابی اینترنتی رونق گرفت. اصول بازاریابی اینترنتی بر پایه اینترنت استوار است و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان می‌شود. به‌علاوه موتورهای جستجو(مانند گوگل و یاهو) روش‌های بازاریابی اینترنتی را قبول دارند و روی این روش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. حمایت موتورهای جستجو یکی دیگر از علل رونق گرفتن بازاریابی اینترنتی است.

فکر می‌کنم وقتش رسیده که با مفهوم بازاریابی اینترنتی آشنا شوید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی به توسعه فروش و بازاریابی در فضای اینترنت می‌پردازد. روش‌های بازاریابی اینترنتی باعث می‌شود که مشتریان از طریق اینترنت جذب و حفظ شوند. این روش بازاریابی، بر کاربران اینترنتی تمرکز می‌کند و آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. مجموعه ابزارهای بازاریابی کمک می‌کند تا تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و فروش در فضای مجازی انجام شود.

شرکت‌ها و تجارت‌های بزرگ و کوچک امروزه به نقش پررنگ اینترنت پی برده‌اند و برای معرفی کسب‌وکار خود روی اجرای ترفندهای بازاریابی اینترنتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ابزارهای  بازاریابی اینترنتی

تبلیغات بنری، ایمیل، مطالب مفید، رتبه وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی (مثل تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک و…) نام چند ابزار مهم در بازاریابی اینترنتی است. از این ابزارها در روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده می‌شود.

روش‌های بازاریابی اینترنتی چیست؟

روش‌های زیادی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد. ازجمله آن‌ها می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی ایمیلی:
    بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ راه مناسبی برای اطلاع‌رسانی، جذب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است.
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:
    با کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توان مشتریان جدیدی پیدا کرد، با افراد جدید ارتباط برقرار کرد و در ذهن مشتری ماندگار شد.
  • بازاریابی وبلاگی:
    وبلاگ، از گذشته تاکنون در میان مردم محبوبیت خاصی داشته و دارد. بسیاری از افراد محیط صمیمانه وبلاگ را بر هر فضای دیگری ترجیح می‌دهند. به همین دلیل، بازاریابی به کمک وبلاگ یکی از روش‌های سودمند در بازاریابی اینترنتی است.
  • اصول بازاریابی محتوایی:
    تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای جذاب و مفید منجر به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی می‌شود. مقاله، عکس، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست، دستورالعمل و راهنما، مطالعه موردی، پرسش و پاسخ، اخبار تحلیلی و کتاب الکترونیکی از قالب‌های پرطرفدار برای تولید محتوا هستند و می‌توانند به‌راحتی بازدیدکننده‌ها را به سمت وب‌سایت شما بکشانند.
  • بازاریابی با موتورهای جستجو:
    در بازاریابی با موتورهای جستجو، مدیر یک وب‌سایت با پرداخت هزینه‌ای، تبلیغ وب‌سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو قرار می‌دهد. هزینه این تبلیغات بر اساس تعداد کلیک‌ها بر روی آگهی حساب می‌شود.
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو:
    بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) به اصولی گفته می‌شود که کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو رتبه خوبی به دست آورند. ممتاز بودن وب‌سایت ازنظر موتورهای جستجوگر باعث قرار گرفتن آن‌ها در نتایج اول جستجو و جذب مشتری خواهد شد.
  • بازاریابی ویدئویی:ویدئو، یکی از فرمت‌های موردعلاقه افراد است و خواهان زیادی دارد.
    امروزه ویدئو به‌قدری جذاب شده که به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده می‌شود. با کمک ویدئو می‌توان پیامِ خود را به گوش صدها نفر رساند و کسب‌وکار خود را معرفی کرد.

مزایای بازاریابی اینترنتی

  • به دانش فنی و تخصصی نیاز ندارد:در بازاریابی اینترنتی علاقه و پشتکار حرفِ اول را می‌زنند. اشتیاق و پشتکار در بازاریابی اینترنتی به‌قدری مهم است که می‌تواند جای خالی دانش و تخصص را بپوشاند.
  • شبانه‌روزی است:فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌ها 24 ساعته فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل بدون نگرانی از تعطیلی آن‌ها می‌توان به وب‌سایت‌های مختلف مراجعه کرد.
  • مطابق با تغییرات روزِ جامعه است:این مدل از بازاریابی، از تغییر اوضاع جامعه آگاه است و مطابق با آن اقدام می‌کند.
  • برای شرکت‌های در آستانه ورشکستگی مناسب است:در بازاریابی اینترنتی نیازی به اجرای روش‌های هزینه‌بر نیست و می‌توان با کمترین هزینه فعالیت و تبلیغات کرد.
  • محصولات مطابق با نیاز مشتری تولید می‌شود:یکی از ترفندهای بازاریابی اینترنتی برای اطلاع از نیازهای جامعه این است که ابتدا در جوامع مجازی حضور پیدا کرد و بعد با توجه به نیازهای آن‌ها محصول تولید کرد. با این روش خیلی راحت نیازهای افراد تأمین خواهد شد.
  • می‌توان به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کرد:با داشتن وب‌سایت افراد بیشتری می‌توانند همزمان به وب‌سایت شما مراجعه کنند. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در وقت باعث می‌شود تا بتوان به مشتریان بیشتری خدمت‌رسانی کرد.

پس‌ازآن که با مفهوم بازاریابی اینترنتی آشنا شدید، می‌خواهم کمی درباره پرسش دوم با شما حرف بزنم.

چگونه می‌توان به کمک بازاریابی اینترنتی کسب درآمد کرد؟

چند حالت را با هم بررسی می‌کنیم تا متوجه درآمدزایی روش‌های بازاریابی اینترنتی شوید. از شما می‌پرسم:

  1. دوست دارید تا خودتان صاحب وب‌سایت شوید؟
    بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند تا راهِ جذب افراد و فروش محصولات را یاد بگیرید و برای وب سایتتان انجامشان دهید.
  2. طراح سایت هستید؟
    کمی چاشنیِ بازاریابی اینترنتی را به وب‌سایت‌ها اضافه کنید و بیشتر پول دریافت کنید؛ به همین راحتی!
  3. از قبل یک وب‌سایت داشتید؟
    در این صورت می‌توانید با کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی فروش بیشتری داشته باشید، مشتریان جدیدی پیدا کنید و مشتریان سابق را به خرید مجدد دعوت کنید.
  4. می‌خواهید استخدام شوید؟
    شرکت‌های بسیاری وجود دارند که برای وب‌سایت تجاری خود به دنبال فردی می‌گردند تا برایشان در اینترنت فعالیت‌های مرتبط با تبلیغات و بازاریابی را انجام دهد. شما می‌توانید توسط این مراکز جذب شده و مشغول به کار شوید.
  5. به آموزش علاقه‌مندید؟
    مراحلی که در بازاریابی اینترنتی یاد می‌گیرید را به دیگران یاد بدهید و کسب درآمد کنید.
  6. به دنبال شغلِ دوم می‌گردید؟
    می‌توانید با پذیرفتن پروژه‌های اطرافیان و انجام دادن کارهایشان درآمد خوبی به دست بیاورید.
  7. می‌خواهید در خانه خود کار کنید و پول دربیاورید؟
    اگر تمایل به کار کردن در منزل دارید به شما قول می‌دهم به‌راحتی از بازاریابی اینترنتی پول دربیاورید. تولید محتوا، تولید عکس و اینفوگرافیک، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها از جمله مشاغلی هستند که جزو زیرمجموعه‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شوند.

امیدوارم متوجه طرح این پرسش‌ها شده باشید، با یادگیری اصول بازاریابی اینترنتی شما می‌توانید به‌عنوان یک بازاریاب اینترنتی برای وب‌سایت خودتان یا دیگران به دنبال افزایش فروش باشید یا تجربه‌هایتان را به دیگران منتقل کنید.

یخ‌های عصرِ یخبندان به‌یک‌باره شکستند!

ساکنین عصر یخبندان فکرش را هم نمی‌کردند که روزی یخ‌هایی به آن بزرگی از هم می‌پاشند. مسلماً اگر از وقوع این اتفاق باخبر بودند، برای آینده خود فکری می‌کردند. دیر یا زود یخ‌های زندگی سنتی می‌شکند و مجبور خواهیم شد تا در دنیای جدید و عجیب به نام اینترنت زندگی‌مان را ادامه دهیم. حالا انتخاب با ماست می‌توانیم خودمان را برای حضور در شلوغی اینترنت آماده کنیم یا به عاقبت عصر یخبندانی‌ها دچار شویم. شرکت در دوره جامع آموزش بازاریابی اینترنتی شما را برای اینترنت نشینی آماده می‌کند. تصمیم با شماست!




تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1399برچسب:بازاریابی اینترنتی , انواع بازاریابی,
ارسال توسط پول دوست

همکاری در فروش یا بازیابی پورسانتی

اینترنت اینقدر رشد کرده و در تمام شئون زندگی مردم نفوذ کرده که انگار زندگی بدون آن مختل می شود و یا شاید جریانش خیلی کند می شود البته عده ای می گویند بدون اینترنت زندگی امکان ندارد که اغراق است مگر گذشتگان اینترنت داشتند ؟ ولی خوب قبول دارم که با نبود اینترنت مشکلات زیاد می شود. اینترنت همه چیز زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد که یکی از بخش های مهم و فعال اینترنت کسب درآمد است . امروزه امکان کسب درآمد زیاد از اینترنت (شغل میلیونی آنلاین) برای همه میسر است و افراد زیادی هستند که به کسب پول مشغول هستند

در اینجا یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی می باشد که یک کسب درآمد وابسته می باشد.در اینجا قصد دارم تا مزایای این شیوه کسب درآمد از اینترنت را آموزش دهم.

مزایای افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی)

1- سرمایه موردنیاز اندک: راه‌اندازی برنامه افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) هزینه بالایی ندارد؛ اغلب شرکت‌ها نسخه‌ای از نرم‌افزار افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) را تنها با حدوداً 100 هزارتومان در ماه در اختیار شما قرار می‌دهند.

2- نبود الزامی برای پرداخت به ازای تبلیغاتی که منجر به خرید نمی‌شوند: لازم نیست قبل از اینکه فروشی داشته باشید پولی پرداخت کنید چون فقط وقتی به بازاریابتان پول می‌دهید که فروش موفقی داشته باشد.

3- افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت: تبلیغاتی که بازاریاب‌هایتان روی وب‌سایتشان قرار می‌دهند بازدیدکنندگان جدیدی را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

4- نبود الزامی برای استخدام نیرو برای بخش فروش: دلیلی ندارد وقتی افزایشی در فروش نداشتید به نیروی انسانی خود پولی بپردازید. با داشتن بازاریاب‌های پورسانتی نیاز به استخدام نیروی کمتری دارید و فقط وقتی پول پرداخت می‌کنید که تلاش بازاریاب‌هایتان منجر به فروش می‌شود؛ با این کار در بخش فروش می‌توانید صرفه‌جویی مالی داشته باشید.

5- تسلط بر امور: شما روی تمام امور مرتبط با همکاری در فروش و افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) تسلط دارید. نرخ کارمزد را معین می‌کنید، بنر و لینک‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کنید، کارمزد بازاریاب‌هایتان را پرداخت می‌کنید، موبه‌موی برنامه‌ی افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) خود را مشاهده کرده و آن را می‌بینید.

6- افزایش دسترسی مشتری‌ها به محصولات شما: اگر بخواهید با برنامه خودتان اقدام به بازاریابی کنید، مشتری‌های زیادی نمی‌توانند وب‌سایتتان را پیدا کنند. پس چرا با به‌کارگیری بازاریاب‌های پورسانتی میزان دسترسی خود را افزایش نمی‌دهید؟ بازاریاب‌های شما دارای تجربه، ایده و بینش‌های متفاوتی برای فروش محصولات شما هستند.

7- افزایش رتبه‌ی صفحه: لینک‌هایی که به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند (inbound links) در افزایش رتبه‌ی صفحه شما و رتبه‌ی کلی در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند. با داشتن بازاریاب‌های پورسانتی می‌توانید لینک‌های ورودی ارزشمندتری به دست آورید. اگر سایت‌های این بازاریاب‌ها مرتبط با حیطه‌ی کاری شما باشند، آنگاه رتبه‌ی شما به میزان بسیار بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد.




ارسال توسط پول دوست

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد