مزایای رپورتاژ آگهی
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

مزایای رپورتاژ آگهی

از‌جمله مزایای رپورتاژ أگهی این است که با استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها، به‌عنوان تبلیغ‌کننده نه تنها شرکای تبلیغاتی خواهید داشت، بلکه از اعتبار آن‌ها نیز بهره‌مند می‌شوید. از سوی دیگر تبلیغات رپورتاژ‌ امکان دیده شدن محصولاتتان برای مشتری بالقوه را فراهم کرده‌اند.

۱. جلب توجه مخاطبان بدون بزرگنمایی

اغراق شیوه‌ای معمول در رسانه‌های کلاسیک برای جلب توجه مخاطبان است. امروزه با بالا رفتن اطلاعات کاربران، این تبلیغات مانند گذشته آن‌ها را به خرید راغب نمی‌کند. مخاطبان امروز در هنگام خرید محصولات یا خدمات به دنبال مطالب واقعی و بدون بزرگنمایی هستند. این ویژگی را می‌توان در میان تبلیغات رپورتاژ‌ یافت. برای این نوع تبلیغات باید شیوه‌های دیگر را جهت جلب توجه مخاطب به کار برد. محتوای تبلیغات رپورتاژ باید عنوان‌های جذاب داشته باشد و تناقض‌ها را نیز بیان کند تا از این طریق توجه خواننده را به خود جلب نماید. اغراق در نشان دادن ویژگی‌های محصولات یا خدمات نه تنها جنبه مثبت ندارد، بلکه خواننده را نسبت به باورپذیری مطلبتان بدبین می‌کند.

۲. فراهم کردن دانش و اطلاعات

مردم دنیای امروز با حجم زیادی از اطلاعات مواجه هستند اما تعداد بسیار زیادی از این مطالب جواب‌گوی سؤالات آن‌ها نیست. رپورتاژ آگهی‌ها اطلاعات درست و صادقانه را به خواننده منتقل می‌کنند و ویژگی‌های خاص محصول یا خدمات را برای رفع سؤالات احتمالی ذکر می‌کنند.

۳. بهبود رتبه وب‌سایت در سرچ گوگل

یکی از عمده‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها از رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری استفاده می‌کنند، بهبود رتبه وب‌سایت در سرچ گوگل است. زیرا با انجام این کار، وب‌سایت شما در رسانه‌ای معتبر معرفی می‌شود و پس از تولید محتوا و  انتشار محتوا، گوگل نیز شما را به عنوان سایتی معتبر شناسایی خواهد کرد و در نتایج جستو در جایگاه بالاتری قرار خواهید گرفت. دانستن اصول سئو در این زمینه بسیار ضروری و کمک‌کننده است.

۴. هزینه کمتر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی

انجام تبلیغات در رسانه‌های صوتی و تصویری،‌ هزینه‌های زیادی را به کسب‌وکار شما تحمیل می‌کند. اما انجام تبلیغات رپورتاژ، هزینه به مراتب کمتری دارد. در صورتی که رپورتاژتان در وب‌سایت درستی قرار گیرد، بازدیدکننده آن نیز بیشتر از رسانه‌های سنتی است. با انجام این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها،‌ اثر بخشی تبلیغات را نیز افزایش داده‌اید.

۵. رسیدن به بازار هدف

رسانه‌ها، با قابلیت‌ها و کاربران گوناگون رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند. می‌توانید با توجه به مشتری هدف خود رسانه مناسب را جهت خرید رپورتاژ خبری انتخاب نمایید. ارتباطی که مخاطب با شرکت پس از مواجه با محتوا پیدا می‌کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است در محتوای نوشته‌شده دقت بالایی به خرج داد.

۶. دیده شدن رپورتاژ آگهی

با انتشار تبلیغات رپورتاژ آنلاین، مطلب شما در اکثر موارد در فضای وب باقی خواهدماند و خوانندگان با جست‌جویی ساده به آن دسترسی خواهند داشت. اگر اصول نوشتن رپورتاژ‌ آگهی را رعایت کرده باشید، مشتری خود را جذب خواهید کرد و رپورتاژ شما اثر مطلوب را خواهد گذاشت. و این موضوع اهمیت رپورتاژ آگهی را نسبت به سایر تبلیغات های اینترنتی بیشتر روشن می کند موضوعی که وبمستران ومدیران سایتها نباید از آن چشم پوشی کنند.

۷. بالا بردن فروش

تبلیغات رپورتاژ فروش شما را افزایش خواهند داد؛ زیرا با عنوان کردن اطلاعات جامع و کافی اگر فردی به محصول یا خدمت شما نیاز داشته باشد قطعا به سراغ آن خواهد آمد. در صورتی که محتوای تولید شده به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، مخاطب خود را خواهد یافت و در نهایت فروش و سود کسب‌وکارتان افزایش می‌یابد.

۸. توانایی گرفتن بازخورد

یکی نکات کلیدی در رپورتاژ آگهی این است که توانایی گرفتن و اطلاع از بازخورد آن امکان پذیر است. به دلیل ماهیت آنلاین تبلیغات رپورتاژ منتشر شده در فضای وب، ردیابی و بررسی آن‌ها در هر زمانی ممکن است. وب‌سایت تریبون امکان گزارش‌‌گیری تحلیلی و دقیق رپورتاژ آگهی شما را فراهم کرده است. همچنین امکان بازخوردگیری از کمپین‌های تبلیغاتی شما نیز وجود دارد.




ارسال توسط پول دوست

اصول رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی (advertorial) از ترکیب دو کلمه تبلیغ (advertisement) و سرمقاله (editorial) ایجاد شده است. از آنجایی که امروزه خوانندگان از فاصله دور، تبلیغاتی‌بودن یک محتوا را متوجه می‌شوند و از خواندن آن صرف‌نظر می‌کنند، رپورتاژ آگهی می‌تواند بسیار سودمند باشد. رپورتاژ آگهی متن یا مقاله‌ای است که به شما فرصتی می‌دهد تا با کاربر صحبت کنید، اطلاعاتی در اختیارش قرار دهید و او را با برند خود درگیر نمایید.

استفاده از رپورتاژ آگهی مناسب در بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی شما قرار می‌گیرد.رپورتاژ آگهی باید محتوای آموزشی ارزشمند و یا خبری در اختیار کاربر قرار دهد. با ارائه رپورتاژ آگهی جذاب و هدفمند، برای کاربر و افزایش دانش او اهمیت زیادی قائل شوید و سعی کنید با نوشته خود، حس خوبِ مهم بودن و یادگیری را منتقل کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها برای گرفتن بک لینک دائمی و بهبود سئو تبلیغات رپورتاژ منتشر می‌کنند و موفق می‌شوند جایگاه خود را در گوگل ارتقا دهند. برای برخی دیگر از کسب‌و‌کارها، هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری ، متقاعد کردن کاربر برای استفاده از محصول و یا سرویسی است که برند شما ارائه می‌دهد. فراموش نکنید محتوای رپورتاژ آگهی در نهایت هدف تبلیغاتی دارد، با این حال لازم است کلمات به گونه‌ای کنار هم قرار گیرند که متن از حالت تبلیغاتی خارج شده و به لحنی آموزشی تبدیل شود.

مخاطب خود را زیر ذره‌بین ببرید

اگر صاحب کسب‌وکار خود هستید و دستی در فرایندهای این چنینی دارید، قطعا واژه پرسونا برای‌تان آشنا است. ( به گوشتان خورده است.) پرسونا به زبان ساده، همان شخصیت مشتری‌ها و مخاطبان کسب‌وکار شماست. بررسی کنید رپورتاژ آگهی را برای چه پرسونایی می‌نویسید. سلیقه و شخصیت آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهید. به چه فکر می‌کنند؟ چه نیازهایی دارند؟ چه گروه سنی هستند؟ به چه موضوعاتی علاقه‌مندند؟ در انتخاب واژه‌های مناسب محتوای رپورتاژ آگهی خود، لحن و سلیقه پرسونای خود را در نظر بگیرید تا در نتیجه انتخاب درست و هدفمند واژه‌ها، بازده حداکثری دریافت کنید.

از قوانین و سبک منتشرکننده رپورتاژ، آگاهی داشته باشید

اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی شما موثر واقع شود و به هدف موردنظر دست یابد، لازم است در سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر شود. اغلب سایت‌های پربازدید، قوانین و سبک خاص خود را دارند. از این رو لازم است محتویات سایت‌های منتشر‌کننده و دیدگاه‌هایی را که کاربران آن‌ها ثبت کرده‌اند، به دقت بررسی کرده و مخاطبان آن‌ها را ارزیابی کنید. سپس سایت‌هایی را برگزینید که مخاطبان آن‌ها با پرسونای کسب‌وکار شما بیشترین تناسب را داشته باشند.

فرض کنید پرسونای شما دانشجویان جویای کار هستند، در نتیجه باید رپورتاژ آگهی دائمی خود را در سایتی منتشر کنید که دانشجویان فعال بسیاری از آن سایت بازدید می‌کنند و یا محصول شما برای بانوان و یا مادران جوان است، در این حالت می‌توانید در سایت‌هایی که اغلب مخاطبان‌شان بانوان هستند، همانند نی‌نی‌سایت، رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید.

از آنجایی که هر سایت، قوانین و سبک خاص خود را دارد، لازم است قوانین سایت منتشرکننده را مطالعه کرده و در نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی خود مدنظر قرار دهید. همچنین در چیدمان واژه‌ها، جمله‌بندی، رنگ بندی و انتخاب عکس به سبک سایت منتشرکننده و مخاطبان آن به دقت توجه کنید.

برای نوشتن تیتر جذاب زمان بگذارید

کسب درآمد با رپورتاژ آگهی یکی از راههای مهم کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود و افراد زیادیاز این طریق کسب پول می کنند پس باید جذاب خواندنی باشد لذا عنوان و تیتر فوق العاده مهم است.

تیتر یکی از ارکان مهم رپورتاژ آگهی است و باید به حدی جذاب باشد که مخاطب را به مطالعه ادامه متن ترغیب کند. با رعایت چند نکته ساده زیر و کمی خلاقیت، می‌توانید تیتری درخور و گیرا بنویسید.

پرسونای خود را درنظر بگیرید

حال که آگاهی و اطلاعات مورد نیاز پیرامون لحن، سبک و شخصیت مخاطبان برند خود و سایت انتشارکننده رپورتاژ را به دست آورده‌اید، از آن در چیدمان و وزن‌دهی واژه‌ها کمک بگیرید و با لحنی متناسب با مخاطب، تیتری جذاب نوشته و او را به خواندن باقی رپورتاژ آگهی علاقه‌مند کنید.

موضوع اصلی را بیان کنید

تیتر باید گویای موضوع اصلی شما باشد و مخاطب را با آن آشنا کند. می‌توانید با ایجاد حس نیاز در مخاطب و طرح پرسش، تمایل او را به مطالعه باقی متن برانگیزید.

به مبهم و یا شفاف بودن تیتر دقت کنید

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، کاربر مشغول مطالعه یک خبر و یا متن آموزشی است و در نتیجه ابهام زیاد بازخورد منفی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مخاطب جبهه گرفته و متن را در همان ابتدا رها کند. البته بهتر است کمی ابهام در تیتر وجود داشته باشد تا سوال یا نیازی را در ذهن مخاطب به وجود آورده و او را به مطالعه بدنه اصلی تشویق کند.

از واج‌آرایی استفاده کنید

می‌توانید با به‌کار بردن کمی واج آرایی، در ذهن خوانده ریتم ایجاد کنید و تیتر خود را جذاب‌تر کنید.

از کلماتی مثل بهترین، فوق العاده و … استفاده نکنید

بهتر است تا حد امکان از به‌کارگیری این‌گونه کلمات بپرهیزید زیرا حس تبلیغاتی بودن محتوا را به مخاطب القا کرده و بسیار اغراق‌آمیز است و سبب می‌شود مخاطب با دیدگاهی تبلیغاتی بودن متن، آن را مطالعه کند.

با نوشتن چکیده خوب، مخاطب را به مطالعه متن ترغیب کنید

قبل از اینکه کاربر وارد قسمت اصلی متن شود، بهتر است چکیده‌ای از کل محتوا بین ۳۰ تا ۴۰ کلمه در اختیار او قرار دهید. این مقدمه کاربر را برای ورود به متن اصلی آماده می‌کند. از آنجایی که تعداد لغات در این قسمت بسیار کم است، از بررسی و نوشتن جزییات بپرهیزید و اصل و عصاره‌ای از محتوای خود را به دور از هرگونه مبهم‌نویسی و با بیانی کاملا شفاف، مطرح کنید.

می‌توانید در این قسمت ادعای اصلی خود را مطرح کرده و در بدنه اصلی آن را اثبات کنید و یا به کاربر بگویید وقتی متن را تا انتها دنبال کند، به چه چیزی دست خواهد یافت. برای مثال اگر هدف شما تبلیغ و فروش محصولات لاغری است، می‌توانید بنویسید «در ادامه شما را با برخی از روش‌های لاغری بلندمدت آشنا خواهیم کرد.» و در حد ۳۰ تا ۴۰کلمه شرح و بسط دهید.

مخاطب را با نوشتن متنی جذاب و هدفمند، شیفته خود کنید

نکته بسیار مهمی که باید در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی قدرتمند به آن دقت شود، نوشتن بدنه اصلی مناسب است. کلمات باید طوری کنار هم چیده شوند که محتوایی ارزشمند و مفید در اختیار کاربر قرار گیرد و او را ترغیب کند مطالعه متن را تا انتها ادامه دهد و دعوت به عمل شما را مشاهده کند. اگر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای شما تبلیغاتی باشد و به معرفی برند، محصول و یا خدمات شما بپردازد، کافی و قابل قبول است. همچنین بهتر است مجموع تعداد کلمات به کار برده شده در رپورتاژ را به ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه محدود کنید.

احساس مخاطب را درگیر کنید

همان طور که پیشتر گفته شد، برای نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب، در انتخاب کلمات حساس باشید و لحن و سلیقه مخاطب برند خود و سایت منتشر کننده را در نظر بگیرید. همچنین دقت کنید که این محتوا، نوشته شماست پس باید لحن و صدای خاص شما در آن موج بزند و مخاطب را با خود درگیر کند.

احتمالا شما هم این جمله را شنیده‌اید که مردم با احساس خود خرید می‌کنند نه با منطق شان. پس می‌توانید با روایت داستانی جذاب و گویا، مشکلی را که برند شما برای حل آن تلاش می‌کند، مطرح کنید. از آنجایی که متن داستانی است، مخاطب را با خود درگیر کرده و حس همزادپنداری بیشتری ایجاد می‌کند.

راوی داستان جذاب برند خود باشید

توجه داشته باشید مردم برای محصول یا خدمت شما حاضر به پرداخت هزینه نیستند بلکه آنها برای به دست آوردن پیامدهایی که محصول شما به همراه دارد همانند اعتماد به نفس، سلامتی، زیبایی و … از شما خرید خواهند کرد. پس روایت داستانی خود را با طرح مشکلی بیان کرده و همزادپنداری کاربر را تحریک کنید. در انتها او را برای حل مشکلی که در ذهنش به وجود آورده‌اید، یاری کرده و  محصول یا خدمت خود را معرفی کنید.

از مثال‌هایی متفاوت برای شیوایی بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محصول شما باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، می‌توانید داستان فردی را که اضافه وزن دارد، بیان کرده و مشکلات روزمره و اثرات منفی بلندمدت چاقی را که با آن دست به گریبان است، شرح دهید؛ در انتها محصول خود را برای کمک به درمان چاقی کاربر و کاهش وزن او معرفی کنید.

بسیاری از بازاریاب‌ها برای عرضه محصول یا خدمت خود، از شیوه داستان‌گویی استفاده می‌کنند. جالب است که مردم از شیوه داستان‌گویی بیشتر از تبلیغات رنگارنگی که در رسانه‌های مختلف وجود دارد، استقبال می‌کنند و احتمالا توجه به برند شما و خرید محصول‌تان در نهایت افزایش می‌یابد و مورد استقبال واقع می‌شود.

از متخصصان استفاده کنید

می‌توانید از نقل‌قول نیز استفاده کنید و با متخصصان مصاحبه کنید و از آن‌ها بخواهید نظرات خود را درباره محصول یا خدمت شما ارائه کنند. در نظر داشته باشید منظور از نقل‌قول، بیشتر نظرات افراد متخصص است نه نظرات مشتریان راضی از برند شما. حتی می توانید با لینک و بک لینک به محتواهای سخنان متخصصان هم استفاده کنید تا تاثیر آن دو چندان شود.

بخش‌بندی داشته باشید

تحقیقات نشان داده است که کاربران فقط حدود ۸ ثانیه بر روی موضوعی خاص  تمرکز می‌کنند. پس لازم است با ارائه محتوایی قابل فهم، به افزایش تمرکز مخاطب کمک کنید. بهتر است محتوای خود را بخش‌بندی کرده و سر تیترهای مختلف قرار دهید تا خوانایی رپورتاژ آگهی‌تان بهبود یابد.

جمله معروفی است که می گوید «هیچ کس مجبور نیست نوشته شما را بخواند.» پس تلاش کنید با کمی خلاقیت و تمرین، محتوایی درخور در اختیار کاربر قرار داده و به رفع نیازهای او کمک کنید؛ با این هدف که وقتی به انتهای متن می‌رسد از صرف زمان برای رپورتاژ آگهی نوشته شده توسط شما، احساس رضایت داشته باشد.

با دعوت به عملی جذاب، مخاطب را به سایت خود دعوت کنید

مخاطب را در تمام مسیر با کلمات خود همراهی کنید و او را به انتهای رپورتاژ آگهی برسانید. در انتها سعی کنید با دعوت او به انجام کاری، هدف خود را از نوشتن رپورتاژ آگهی عملی کنید. با توجه به اینکه تا به اینجا در ذهن مخاطب، سوال یا مشکلی را ایجاد کرده‌اید، در این مرحله مخاطب ۷۰% احتمال دارد به دعوت شما پاسخ مثبت دهد.

دقت داشته باشید نیازی نیست دعوت به عمل واضح و آشکار باشد، صرفا کافی است ساده و شامل اطلاعات تماس و یا لینک وب‌سایت شما باشد تا در نهایت احتمال بازدید از سایت‌تان و فروش محصول شما افزایش پیدا کند. اغلب سایت‌های منتشرکننده به شما این امکان را می‌دهند که بین ۳ تا ۵ لینک در کل رپورتاژ اگهی خود، قرار دهید.




ارسال توسط پول دوست