شیوه تمرکز کارآفرینان موفق در محیط کار
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

شیوه تمرکز کارآفرینان موفق در محیط کار

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت

شبکه های اجتماعی امروزه بخش زیادی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده اند. در این میان مدیریت چند شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس بدون شک دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت. مخصوصا اگر بخواهید در تمام آنها عضو بوده و فعالیت داشته باشید.....

امروزه ورود به عرصه کارآفرینی نیازمند تلاش فراوان و پیشبرد اهداف مختلف به منظور دستیابی به موفقیت است. این امر می‌تواند منجر به افزایش ساعت کاری شما شده و عملاً وقت خالی چندانی برای تان باقی نگذارد. مشکل اساسی در این میان نه در مورد ساعت کاری، بلکه معطوف به چگونگی حفظ تمرکز روی مسائل مهم است.

حفظ تمرکز روی امور مهم عاملی است که کیفیت عملکرد افراد را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. با این حال اگر نگاه دقیقی به زندگی مدرن بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که ابزارهای مختلفی امکان دستیابی به این هدف را دشوار ساخته‌اند. شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های آنلاین تنها بخشی از این تکنولوژی‌ها هستند. مشکل اصلی در این میان دسترسی آسان به چنین ابزارهایی حتی در محیط کار است. بر همین اساس در ادامه با هفت کارآفرین موفق در مورد شیوه‌های حفظ تمرکز در محیط کاری صحبت کرده‌ایم.

۱- اجازه ندهید ایمیل‌ها برنامه هفته‌تان را تنظیم کنند

تیم چن، کارآفرین آمریکایی و موسس برند NerdWallet  است. این برند در زمینه ارائه مشاوره های اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی فعالیت دارد. چن شیوه جالبی را در مورد برنامه ریزی هفتگی دنبال می کند و به این وسیله توانسته است استارتاپ برندش را به ارزشی حدود ۵۵۰ میلیون دلار برساند. شیوه کار خلاقانه و ساده است. در واقع «تیم»  ابتدای هر هفته طرحی از آنچه باید انجام دهد، تهیه کرده و به منظور آگاهی از نظر دیگر کارمندانش آن را به وسیله سرویس ایمیل به اشتراک می گذارد. به این ترتیب دیگر خبری از ایمیل های اول هفته کارمندان که چن آن را «کابوس هفته جدید» خطاب می‌کند، نخواهد بود.

صاحب برند NerdWallet در این مورد این گونه اظهار نظر کرده است: «ابتدای هر هفته به جای آنکه در ایمیل کارمندانم غرق شده و اجازه دهم آنها برای هفته آتی تصمیم بگیرند، برنامه  کلی را تهیه کرده و به وسیله یک ایمیل با کارمندان به اشتراک می‌گذارم. مزیت اصلی این شیوه آن است که ساختار اصلی را شما تهیه کرده و این اجازه را به کارمندان می‌دهید که به آن شاخ وبرگ دهند. به این ترتیب هم برنامه موردنظرتان را در طول هفته پیگیری خواهید کرد و هم خلاقیت کارمندان را به فعالیت های موردنظرتان اضافه می کنید.»

شیوه های کسب درآمد خانگی

۲- ساده سازی کارها، رمز موفقیت در کسب وکار

آدم‌های خوش بین معمولاً دوست ندارند با امور سخت ودشوار دست وپنجه نرم کنند. در واقع آنها قادرند هر فعالیت دشواری را برای خود به یک تفریح و بازی تبدیل کنند. یکی از این افراد خوش بین و خلاق دانیلا یاکوبوفسکی، صاحب فروشگاه اینترنتی BaubleBarاست.

این فروشگاه که در زمینه جواهرات فعالیت دارد، موفق شده تنها در عرض یک سال از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۰ ارزش خود را به ۱۱٫۵ میلیون دلار برساند. بر همین اساس دانیلا شیوه خود را یکی از تأثیرگذارترین عوامل در راستای کسب این موفقیت خوانده است. سبک وی خلاقانه و در عین حال ساده است: «من در مورد برنامه ریزی به شدت وسواس دارم. کمتر به یاد دارم کاری را بدون برنامه ریزی قبلی انجام داده باشم. به همین دلیل در محیط کار نیز از برنامه ریزی به عنوان یک اهرم کمکی استفاده می‌کنم.

اگر می‌خواهید مانند من عمل کنید، ابتدا امور پیش رو را براساس اولویت و فوریت طبقه بندی کرده و سپس سعی کنید آنها را تا جای ممکن خرد کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید که هر فعالیت را بتوان در حداکثر دو ساعت به اتمام رساند.»

صاحب استارتاپ BaubleBar خردسازی امور را راهکاری می داند که فشار روانی ناشی از دشواری شان را کاهش می‌دهد. به این ترتیب می توان با تمرکز بیشتر فعالیت‌های هفته را پیگیری کرد.

۳- تقویت تمرکز با انجام ورزش مخصوص

الیور خراز، کارآفرینی است که حوزه تحصیلات آکادمیکش در زمینه پزشکی را با کارآفرینی ترکیب کرده و حاصل آن را از سال ۲۰۰۷ در دسترس جهان قرار داده است. وب سایت ZocDoc در زمینه ارائه توصیه‌های پزشکی و معرفی متخصصان برجسته هر منطقه فعالیت دارد. ارزش این برند در حال حاضر ۹۵ میلیون دلار است و اغلب نقاط جهان را تحت پوشش دارد.

نحوه عملکرد الیور هنگامی به ذهنش رسید که در دوران تحصیل مجبور به مطالعه طولانی بود:  «تحصیل در دانشگاه به رغم تمام مزایایی که برای من به همراه داشت، مطالعات طولانی و خسته کننده را نیز سد راهم قرار داده بود. اگرچه در ابتدا روزی ۱۴ ساعت مطالعه بسیار دشوار بود، اما به مرور زمان یاد گرفتم که چگونه ذهنم را روی اموری که حتی به آنها علاقه ندارم، متمرکز کنم. این شیوه تنها نیازمند تکرار زیاد است. به این ترتیب که ابتدا باید تلاش کنید ذهن‌تان را روی یک موضوع دلخواه برای پنج دقیقه متمرکز کنید.

توجه داشته باشید که در این پنج دقیقه باید فقط در مورد موضوع موردنظر فکر کنید. هر امر دیگری که تمرکزتان را برهم بزند، تمرین را خراب کرده و پس از یک ساعت دوباره باید از ابتدا شروع کنید. به مرور زمان تمرکزتان را افزایش دهید. برای من حدود شش ماه طول کشید تا بتوانم تمرکزم را به دو ساعت مداوم افزایش دهم.»

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت

۴- از تفریح و بیکاری نترسید

مریل استابز، صاحب یکی از خوشمزه ترین شرکت های جهان است. این کارآفرین جوان یک شبکه اجتماعی در زمینه آشپزی ایجاد کرده است. Food52  سایتی است که در آن می توانید شیوه پخت غذاهایی از سراسر جهان را پیدا کنید. همچنین برای آنهایی که علاقه مند هستند، امکان بارگذاری تصاویر و فرمول غذاهای موردنظرشان فراهم خواهد بود.

همان قدر که ایده استابز خلاقانه است، شیوه فعالیت وی نیز جالب توجه است. این شیوه براساس ایجاد تعادل میان ساعت کاری و استراحت به منظور تقویت تمرکز طراحی شده است. به بیان مریل، پس از هر فعالیت مهمی که انجام می دهیم، فکر و جسم مان نیاز به استراحت دارد. توجه به همین نکته کوچک در زمان نیاز به تمرکز و دقت فراوان شما را با انرژی خارق العاده ای مواجه می سازد.

«برخی افراد به گونه ای رفتار می‌کنند که انگار تفریح و بیکاری در برخی از ساعات روز یک جرم عجیب است. برای من اینکه پس از چهار ساعت فعالیت کاری از محل کار خارج شده، به یکی از پارک های اطرف رفته یا اندکی قدم بزنم امری کاملاً طبیعی است. استراحت، تفریح و بیکاری به من امکان تقویت توانایی تمرکز در مواقع موردنیاز را می‌دهد.»

۵- خداحافظی با تلفن همراه

اگر تاچندی پیش طراحی سایت یک مهارت تخصصی بود، دیو روسنکو با استارتاپ Weebly همه معادلات را به چالش کشید. Weebly  با هدف ساده سازی فرآیند طراحی سایت و تبدیل آن به روند کشیدن  و رها کردن  (Drag and Drop) معرفی شده است.

این کارآفرین فرانسوی ایده جالبی در مورد حفظ تمرکز دارد: «من عادت دارم هنگامی که در یک کنفرانس، جلسه یا ملاقات کاری هستم، تلفن و ساعتم را فراموش کنم. این دو ابزار عمدتا در هنگام صحبت های افراد مورد توجه قرار گرفته و باعث کاهش تمرکز کامل شخص می شود. به عنوان یک فرد متعهد در شرکت نیز چنین ایده رفتاری را پیاده کرده‌ام. در واقع قانون غیرقابل تخطی در Weebly آن است که در حین جلسات لپ تاپ ها باید خاموش باشند.

تفاوتی ندارد که شما کارمند معمولی هستید یا مجری جلسه، این قانون در مورد همه یکسان خواهد بود. امتحان چنین شیوه ای به شما نشان خواهد داد که بدون استفاده از ابزارهای مدرن افراد تمرکز ذهنی بیشتری در جلسات دارند.»

۶- تحرک بیشتر، عملکرد بهتر

شبکه های اجتماعی امروزه بخش زیادی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده اند. در این میان مدیریت چند شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس بدون شک دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت. مخصوصا اگر بخواهید در تمام آنها عضو بوده و فعالیت داشته باشید. بر همین اساس رایان هوملز طرح دامنه مدیریت یکپارچه شبکه های اجتماعی به نام Hootsuite را طراحی کرده است.

برخلاف آنچه در ذهن بسیاری از افراد در مورد کارآفرینان فعال در حوزه IT ثبت شده است، هولمز نه تنها بیشتر ساعات روز را پای کامپیوتر نمی‌گذراند، بلکه یک ورزشکار نیمه حرفه‌ای است. «اینکه ابتدای روز را با کار شروع کنم، بیشتر شبیه یک کابوس است تا زندگی خلاقانه. البته این امر لزوما به معنای در خانه ماندن نیست. شروع روز با یک پیاده روی نسبتا طولانی و ورزش یوگا مناسب به نظر می رسد. همچنین در تعطیلات آخر هفته نیز نباید ورزش های آبی و کوهنوردی را فراموش کرد. در هر حال اگر بخواهیم عملکرد مناسبی در زمان فعالیت حرفه ای داشته باشیم، به جای تمرکز روی ساعت کاری باید به بازدهی آن توجه کنیم. ورزش عاملی است که به من در راستای افزایش کیفیت عملکردم کمک می‌کند.»

۷- هر روز یک کار متفاوت

جنی ریپس، یکی از جوان ترین کارآفرینانی است که توانسته به لیست مجله فوربس راه پیدا کند. حوزه فعالیت وی در زمینه تولید نوشیدنی است. نکته اساسی که آن را عامل اصلی موفقیت خود می داند، اختصاص هر یک از روزهای هفته به انجام یک فعالیت مشخص است. در واقع آنچه صاحب برند Owl’s Brew تقسیم بندی روزهای هفته می نامد، نقشی اساسی در این شرکا ایفا می کند. «تجربه عملی به من ثابت کرده که نمی توان در یک روز به چند کار و پروژه مختلف رسیدگی کرد. بر همین اساس به هیچ کارمندی اجازه ارتکاب چنین اشتباهی را نمی دهم.»

کسب درآمد .  تمرکز در کار . حفظ تمرکز . کارآفرینی . کسب و کار . محیط کار . مدیریت کسب و کار




ارسال توسط پول دوست

مراحل راه اندازی  کسب و کار کوچک زودبازده

اسم یک کسب و کار در هر جنبه‌ی کسب و کار نقش دارد، ازاین‌رو باید نام خوبی انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که در بررسی گزینه‌های موجود، تمام جوانب را درنظر می‌گیرید و نام مناسبی انتخاب می‌کنید.

وقتی نام مورد نظرتان را انتخاب کردید نوبت به این می‌رسد که بررسی کنید نام انتخابی‌تان ثبت شده یا در حال استفاده است یا نه. آن‌گاه، لازم است آن‌را ثبت کنید. یک شرکت مالکیت فردی باید نام کسب و کارشان را در ادارات بخش یا ایالت خودشان ثبت کنند...

 

تصمیم گرفتن برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تصمیماتی باشد که در طول زندگی‌تان گرفته‌اید. ولی در این راه باید موارد زیادی را مدنظر قرار دهید. در اینجا ۱۰ گام برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده ارائه شده‌است که به گام‌های اصلی راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده نگاهی اجمالی می‌اندازد. این گام‌ها را به نوبت طی کنید، و این‌گونه می‌توانید در مسیر مالکیت کسب و کار کوچک خود قرار بگیرید.

گام ۱: انگیزه بگیرید

تمام کسب و کارها از یک نقطه‌ی مشترک شروع می‌کنند – یک ایده.

شاید سال‌ها آرزوی راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده برای خودتان را در ذهن‌تان پرورانده باشید، یا حتی ممکن است به‌صورت ناگهانی ایده‌ای به ذهن‌تان خطور کرده باشد و از چیزی الهام گفته‌باشید. فارغ از این‌که منبع آن چیست، نخستین گام راه اندازی یک کسب و کار کوچک این است که یک ایده‌ی کسب و کار داشته‌باشید.

گام ۲: تحقیق کنید

ایده‌ی اصلی‌تان را شناسایی کرده‌اید، حالا نوبت این است که آن را در ترازوی واقعیت بسنجید. آیا واقعا آمادگی راه اندازی یک کسب و کار کوچک را دارید؟ این تست راه اندازی یک کسب و کار را انجام دهید تا ببینید آیا آمادگی این کار را دارید و آن‌چه برای کسب این آمادگی لازم است را بدانید.

مرحله‌ی بعد تحقیق که در فرآیند استارت آپ کسب و کار کوچک‌تان انجام می‌شود به شما کمک می‌کند بفهمید آیا ایده‌ی کسب و کاری‌تان پتانسیل عملی شدن دارد یا خیر.

برای موفق شدن یک ککسب و کار کوچک زودبازده ، باید مشکلی را حل کند، نیازی را رفع کند یا چیزی را عرضه کند که بازار خواهان آن است. راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوانید این نیاز را شناسایی کنید، از جمله تحقیق، گروه‌های کانونی، و حتی آزمون و خطا. با بررسی بازار، باید به برخی سوالات پاسخ دهید از جمله:

– آیا برای محصولات/خدمات پیش‌بینی شده‌تان نیازی وجود دارد؟

– چه کسی به این کالاها/خدمات نیاز دارد؟

– آیا شرکت‌های دیگری وجود دارند که محصولات/خدمات مشابهی ارائه کنند؟

– این رقابت چگونه است؟

– کسب و کار شما تا چه اندازه در بازار موفق خواهد بود؟

شیوه های کسب درآمد خانگی

گام ۳: یک برنامه تهیه کنید

شما برای این‌که ایده‌ی کسب و کارتان را به واقعیت تبدیل کنید به یک طرح و برنامه نیاز دارید. اگر به‌دنبال جلب حمایت مالی از یک سرمایه گذار با مؤسسه‌ی مالی هستید، پس قطعا و ضرورتا به یک طرح کسب و کار رسمی نیاز دارید.

حتی اگر به‌دنبال جلب حمایت مالی نیستید، یک طرح کسب و کار می‌تواند افق دید شما را درباره‌ی آن‌چه می‌خواهید به دست بیاورید شفاف کند و به شما در طرح‌ریزی برای آن کمک می‌کند.

درکل، طرح کسب و کارتان باید اهداف کسب و کارتان را و انگیزه‌ای که در پس آن است ترسیم کند، همچنین باید برنامه‌تان را برای رسیدن به اهداف‌تان چه از نظر بازاریابی و چه از نظر تأمین مالی نیز بیان کند.

گام ۴: برنامه‌ی تأمین مالی‌تان را مشخص کنید

راه اندازی یک کسب و کار کوچک نیازمند پول زیادی نیست، ولی به سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دراد. راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای کسب و کار کوچک‌تان پول جمع کنید، ازجمله:

– تأمین مالی

– وام کسب و کارهای کوچک

– کمک هزینه‌ی کسب و کارهای کوچک

– سرمایه‌گذاران فرشته

همچنین می‌توانید تلاش کنید با استفاده از سرمایه‌ی اندکی که در اختیار دارید کسب و کارتان را به پیش ببرید و هرچه می‌توانید از سرمایه‌ی کمتری برای راه اندازی کسب و کار کوچک خود استفاده کنید.

گام ۵: یک ساختار کسب و کاری انتخاب کنید

کسب و کار کوچک‌تان می‌تواند تحت مالکیت فردی، شراکتی، شرکت مسئولیت محدود (LLC) یا یک شرکت باشد. ساختار کسب و کاری که انتخاب می‌کنید بر فاکتورهای بسیاری اثرگذار است،‌از نام کسب و کارتان گرفته تا بدهی‌ها، و نحوه‌ی دسته‌بندی مالیاتی‌تان.

ممکن است یک ساختار کسب و کاری اولیه انتخاب کنید، و سپس با رشد کسب و کارتان و تغییر نیازها، این ساختارتان را تغییر دهید.

گام ۶: نام کسب و کارتان را انتخاب و ثبت کنید

اسم یک کسب و کار در هر جنبه‌ی کسب و کار نقش دارد، ازاین‌رو باید نام خوبی انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که در بررسی گزینه‌های موجود، تمام جوانب را درنظر می‌گیرید و نام مناسبی انتخاب می‌کنید.

وقتی نام مورد نظرتان را انتخاب کردید نوبت به این می‌رسد که بررسی کنید نام انتخابی‌تان ثبت شده یا در حال استفاده است یا نه. آن‌گاه، لازم است آن‌را ثبت کنید. یک شرکت مالکیت فردی باید نام کسب و کارشان را در ادارات بخش یا ایالت خودشان ثبت کنند. شرکت‌ها، شرکت‌های مسئولیت محدود، یا مشارکت محدود عموما نام کسب و کارشان را زمانی ثبت می‌کنند که کارهای اداری تشکیل این شرکت‌ها را انجام می‌دهند.

فراموش نکنید به محض انتخاب نام کسب و کارتان آن نام را ثبت کنید.

گام ۷: مجوزات لازم را بگیرید

کاغذبازی بخشی از فرآیند راه اندازی یک کسب و کار است. انواع مختلفی از مجوزات کسب و کار کوچک وجود دارد که ممکن در وضعیت شما نیز به‌کار بروند، این مجوزات به نوع کسب و کاری که راه اندازی می‌کنید و موقعیت مکانی‌تان بستگی دارند. لازم است در طول فرآیند استارت آپ تحقیق کنید به چه مجوزاتی برای راه‌اندازی کسب و کارتان نیاز دارید.

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت

گام ۸: موقعیت مکانی خود را مشخص کنید

مستقر کردن دفتر کسب و کارتان برای عملیات کسب وکاری‌تان بسیار مهم است، فرقی نمی‌کند یک دفتر خانگی باشد یا یک فضای اداری مشترک یا شخصی، یا حتی یک فروشگاه خرده‌فروشی.

لازم است درباره‌ی محل دفتر، تجهیزات و کارهای اولیه‌ی راه‌اندازی فکر کنید، و اطمینان حاصل کنید مکانی که انتخاب می‌کنید با نوع کسب و کاری که انجام می‌دهید سنخیت داشته باشد.

گام ۹: سیستم حسابداری‌تان را مشخص کنید

زمانی‌که سیستم‌ها در جای خودشان قرار دارند کسب و کارهای کوچک به‌صورت مؤثرتری اداره می‌شوند. سیستم حسابداری یکی از مهمترین سیستم‌ها برایکسب و کارهای کوچک است.

سیستم حسابداری برای تنظیم و مدیریت بودجه، تعیین نرخ‌ها، انجام دادوستد با دیگران، و دمحاسبه و طبقه بندی بیمه و مالیات‌تان لازم است. شما می‌توانید خودتان سیستم حسابداری‌تان را راه‌اندازی کنید، یا برای این کار کسی را استخدام کنید.

گام ۱۰: کسب و کار کوچک‌تان را ترویج و تبلیغ کنید

زمانی‌که کسب و کارتان راه‌اندازی شد و شروع به فعالیت کرد، باید شروع کنید به جذب مشتری. برای این کار بهتر است از پایه شروع کنید و یک پیشنهاد فروش منحصر به‌فرد (USP) بنویسید و یک طرح بازاریابی آماده کنید.

آن‌گاه، هرچه ایده‌ی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک که وجود دارد بررسی کنید تا مؤثرترین راه برای تبلیغ کسب و کارتان را بیابید.

وقتی این فعالیت‌های استارت آپ کسب و کار را انجام دادید، تمام اصول بنیادین و پایه‌های راه اندازی یک کسب و کار کوچک را فراهم کرده‌اید و برایموفقیت کسب و کار کوچک‌تان آماده‌اید.

کسب درآمد . کسب و کار . تبلیغ کسب و کار . راه‌اندازی کسب و کار  . کارآفرینی . کسب و کار زودبازده . کسب و کار کوچک . وام کسب و کار




تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1396برچسب:مراحل, راه اندازی , کسب و کار کوچک, زودبازده,
ارسال توسط پول دوست

تاثیر کلاس کنکور در قبولی دانشگاه

شاید برای همه ما سوال باشد که این همه تبلیغات درباره کنکور و کلاس ورودی دانشگاه چقدر به واقعیت نزدیک است آیا کلاس کنکور تاثیری در کسب رتبه خوب برای ما دارد ؟ اصلا کلاس کنکور دانشگاه در قبولی دانشگاه موثر است؟ حتما شعارهای دهن پر کن و جذاب کلاس های کنکور را از تلویزیون ، رسانه های جمعی ، نشریات و.. شنیئه اید شعارهایی مثل:

با تکنیک های ما هر تستی را از پای در میارید!

کنکور خیلی آسونه!

دین و زندگی را با ۱۲۰ دقیقه آموزش ۱۰۰ درصد بزنید!

با نگاه تست های ریاضی و فیزیک را خواهید زد!

تضمین درصد ۱۰۰ شما در تمام دروس با عقد قرار داد رسمی!

 

شاید این شعارها برای شما هم آشنا باشه، این‌ها نمونه کوچیکی از تبلیغات موسسات مختلف در زمینه کنکور هست. گاهی اوقات تبلیغات و شعارهایی که از بعضی موسسات دیده میشه به قدری غیر قابل باور هست که خودشون هم به شعارشون می‌خندن!

اصول موفقیت در کنکور دانشگاه

یه داوطلب کنکوری بی تجربه که تمام فکر و ذهن خودش رو متمرکز روی رشته مورد علاقه‌ش کرده به راحتی بازیچه شعارهای موسسات مختلف میشه! اما نگاه منطقی به موضوع کلاس کنکور میتونه شما رو از دست افراد سودجو نجات بده.

در درجه اول باید به این درک برسیم که کسی که سال اول کنکورش هست و تجربه‌ای در زمینه کنکور نداره برای اینکه انتخاب درستی داشته باشه باید با کسانی مشورت کنه که تجربه لازم در زمینه کنکور رو دارند. افرادی که خودشون این مسیر رو طی کردن و با دغدغه‌‌ی کنکوری‌ها آشنایی دارند.

کلاس کنکور شرکت کنم یا نه؟

  • اول از همه شما باید با مشاور خودتون تو این زمینه مشورت کنید. مشاور شما با بررسی ساعت مطالعه و تست‌هایی که برای یک درس خاص کار کردید و همچنین بررسی نقاط ضعف میتونه مشورت خوبی در این زمینه به شما بده. امکان اینکه شیوه مطالعه شما در درس مربوطه صحیح نباشه و یا از منبع با کیفیتی استفاده نمیکردین زیاد هست. اکثر مواقع با تغییر منابع کمک آموزشی و تنظیم برنامه مطالعاتی مشکل شما تو درسی که احساس ضعف می‌کنید برطرف میشه. با همه این اوصاف اگر تصمیم دارید که در کلاس کنکور شرکت کنید ب موارد زیر حتما توجه لازم رو داشته باشید:
  • شما تو سال کنکور باید از تمام کارهای غیر ضروری خودتون بزنید و زمان بیشتری رو به مطالعه اختصاص بدید. این به این معنی هست که زمان برای شما خیلی با ارزش هست و اگر فرصت مطالعه کمی داشته باشید پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهید داشت.
  • یک ورزشکار اگر بهترین مکمل‌ها ورزشی رو استفاده کند و خواب و خوراک خوبی هم داشته باشه ولی در اگر توی باشگاه خوب تمرین نکنه به هیج عنوان در ورزش پیشرفت نخواهد کرد. این موضوع برای شما هم صدق می کنه، اگر بهترین جزوات رو داشته باشید و یا در بهترین کلاس‌های خصوصی کشور شرکت کنید ولی زمان مناسبی رو به مطالعه اختصاص ندید، مطمئنن پیشرفت چشم گیری نخواهید داشت!
  • شرکت در کلاس کنکور برای دانش آموزانی که در طول هفته به مدرسه میرن به نوعی فاجعه محسوب میشه. خستگی ناشی از این کلاس‌ها تمام شور و اشتیاق یه دانش آموز رو برای مطالعه میگیره و به نوعی داره درجا میزنه!
  • شرکت در کلاس کنکور برای فارغ التحصیلان خیلی منطقی تر به نظر میرسه چرا که پشت کنکوری‌ها تمام هفته رو در اختیار خودشون هستن و میتونن از کلاس‌های کنکور به نحو احسن استفاده کنند.
  • خیلی از کلاس‌های کنکور برخلاف تبلیغاتشون کیفیت آن چنانی ندارن، بنابراین استفاده از تجربیات کنکوری‌های سال گذشته و راهنمایی گرفتن از مشاور میتونه در انتخاب صحیح به شما کمک کند.
  • داشتن سابقه طولانی در تدریس نمیتونه به تنهایی ملاک خوبی برای استاد مناسب باشه. استاد کلاس باید هماهنگ با کنکورهای اخیر (از سال ۹۲ به بعد) به روز شده باشه و با دید کلی طراحان و زیر و بم مطالب درسی آشنایی داشته باشه.

این موضوع رو برای انتخاب کلاس کنکور همیشه مدنظر داشته باشید

هیچ فرمول و تکنیک ابتکاری خاصی نمیتونه به شما کمک کنه. برای این که در هر درسی به درصدهای خوب برسی باید در درجه اول مفهوم درس رو یاد بگیری. شما با یادگیری مفهوم درس و تمرین و تکرار میتونید خیلی از مشکلات خودتون رو حل کنید.

به قدری این موضوع مهم هست که ترجیح میدم باز هم تاکید کنم:

مهم ترین و اصلی ترین فرمولی که باعث پیشرفت شما در هر درسی میشه تلاش و پشت کار خودتون هست  نه تکنیک‌های من در آوردی و غیر علمی فلان استاد! این شما هستید که باید وقت بذارید و کتاب ها رو بخونید. این شما هستید که تست‌های بیشماری بزنید. تنها شما هستین که میتونید با تمام وجود برای قبولی رشته مورد علاقتون وقت اختصاص بدید، فقط و فقط خود شما.

بنابراین ذهن خودتون رو از حاشیه ها خالی کنید. ایمان داشته باشید که هیچ راه میون بری برای موفقیت توی کنکور وجود نداره!

بالاخره چیکار کنیم؟

مهارت های موفقیت در کنکور

خیلی خلاصه بهتون بگم که:

اگر دانش آموز هستید و مدرسه میرید کلاس کنکور قطعا واستون خسته کننده خواهد بود و زمان زیادی از شما میگیره. بنابراین باید حواستون باشه اگر توی درسی واقعا احساس ضعف میکنید جوری که هیچ کتاب کمک آموزشی مشکلتون رو حل نمیکنه میتونید از کلاس کنکور استفاده کنید. البته نهایتاً یک تا دو کلاس شرکت کنید و بیشتر از این نه.

اگر فارغ التحصیل هستید طبیعتاً وقت زیادی در اختیار دارید بنابراین میتونید کلاس‌های بیشتری نسبت به دانش آموزان شرکت کنید. اما شما هم تا یه حدی مجازین کلاس بردارین و بشتر از اون قطعا به نتیجه کنکورتون ضربه بزرگی میخوره! نرید همه کلاس‌ها رو ثبت نام کنید! نهایتاً سه کلاس اون هم توی درس‌های که واقعا احساس ضعف دارید.

هشدار میدم بهتون که اگر سرتون رو با شرکت بیش از حد با شرکت در کلاس‌‌های کنکور گرم کنید، شک نکنید آخر سر نتیجه کنکورتون اصلا اون چیزی که میخواید نیست! باید توی هفته وقت آزاد زیادی برای مطالعه درس‌هاتون در اختیار داشته باشید.




تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1396برچسب:تاثیر ,کلاس کنکور , قبولی دانشگاه, کنکور, ,
ارسال توسط پول دوست

مراحل موفقیت در کنکور ۹۷

مراحل یا گام های زیادی برای موفقیت در کنکور سال جدید وجود دارد و اگر در پی قبولی در رشته خوب و مورد علاقه، دانشگاه معتبر و کسب رتبه برتر در کنکور هستید این مراحل و گام ها را در روش مطالعه برای کنکور لحاظ کنید.

ماراتنی بزرگ به اسم کنکور شاید اولین و بزرگ‌ترین آزمون جدی زندگی شما باشد که آینده تحصیلی و شغلی‌تان را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. کنکور می‌تواند شما را به آرزوهایتان برساند پس به جای بهانه آوردن و کلنجار رفتن با خودتان دنبال راه کارهایی باشید تا به بهترین نحو ممکن برای این آزمون آماده شوید.

مهارت های موفقیت در کنکور

 

گام اول: با برنامه ریزی مطالعه کنید

اگر با رتبه‌های برتر سال‌های گذشته درباره موفقیتشان در کنکور صحبت کنید یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت خود را داشتن برنامه ریزی منسجم و دقیق می‌دانند. دانش آموزی که با برنامه ریزی مطالعه می‌کند، دید خیلی بهتری نسبت به رویدادهای پیش رو خواهد داشت و نگرانی‌هایش درباره مسائل مختلف از بین می‌رود.

با برنامه ریزی شما می‌دانید که:

  • هر روز، صبح تا شب قرار است چه درس‌هایی را مطالعه کنید.
  • می‌توانید به راحتی بین برنامه آزمون‌های آزمایشی خود و هم چنین برنامه مدرسه‌تان تعادل برقرار کنید.
  • چه ایامی از ماه را به مرور مطالب گذشته می‌پردازید.
  • چه ایامی را قرار است که به تست زنی اختصاص دهید.
  • به راحتی بین دروس اختصاصی و عمومی خود تعادل برقرار می‌کنید.
  • هم چنین می‌توانید بین درس‌های پایه (سال دوم و سوم دبیرستان) و مباحث پیش دانشگاهی ارتباط مناسب برقرار کنید.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که سال کنکور نمی‌تواند سال آزمون و خطا برای شما باشد. شما در این یک سال باید مطالب درسی ۳ سال تحصیلی را مطالعه کنید؛ بنابراین برای برنامه ریزی که از مهم‌ترین اصول موفقیت در کنکور سراسری است حتما با افراد کار بلد مشورت کنید. افرادی که خودشان این مسیر را طی کرده باشند و با نیازهای یک کنکوری کاملا آشنا باشند.

 

گام دوم: امور درسی خودتان را چک کنید

طبق تحقیقاتی که انجام شده است سرعت آهو بسیار از سرعت شیر بیشتر است؛ اما چگونه است که در کورس بین این دو، نهایتا شیر که سرعت کم تری دارد پیروز می‌شود؟ جواب ساده است، تنها دلیل این است که در این کورس آهو مدام به پشت سر خود نگاه می‌کند و شیر تنها و تنها به هدف خود یعنی آهو خیره شده است.

این مثال برای شما عزیزان کنکوری هم صدق می‌کند. مهم‌ترین رقیب شما در مسیر آمادگی برای کنکور سراسری فقط و فقط خود شما هستید. مقایسه کردن وضعیت درسی خودتان با سایر افراد کار بسیار اشتباهی است. شما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که همه افراد شبیه هم نیستند، بنابراین مقایسه وضعیت درسی با سایر رقبای خود در کلاس درس و مدرسه اشتباه محض است. شما می‌بایست نهایت تلاش خودتان را به کار ببرید تا نسبت به روز گذشته و هفته قبل خودتان عملکرد بهتری داشته باشید. برای اینکه نسبت به وضعیت درسی خود آگاه باشید بهترین کار ثبت امور درسی است. برای اینکار نیاز نیست از دفترهای برنامه ریزی پر زرق و برق موجود در بازار استفاده کنید. با تهیه یک سالنامه کارهای درسی هر روز را ثبت کنید. به این ترتیب هر روز تمایل شما برای اینکه نسبت به روز گذشته خود فعالیت بیشتری انجام دهید بیشتر خواهد شد. علاوه بر این شما با ثبت امور درسی با اوقات مرده خود نیز، در طول روز آشنا خواهید شد.

ثبت امور درسی از بهترین کارهایی است که می‌توانم انجام آن را به همه شما توصیه کنم و مطمئن باشید که در عرض یک تا دو ماه نتیجه آن را خواهید دید. مهم‌ترین فایده این کار افزایش ساعات مطالعه شما خواهد بود.

 

گام سوم: درس‌ها را صحیح مطالعه کنید

خیلی از کنکوری‌ها شکایت می‌کنند که در آزمون‌های آزمایشی آن طور که انتظار دارند نتیجه نمی‌گیرند. حتی با اینکه زمان قابل توجه ای برای تست زنی و مطالعه کردن اختصاص می‌دهند اما نتیجه دلخواهشان به دست نمی‌آید. در اکثر موارد با بررسی علل مختلف متوجه این موضوع می‌شویم که روش مطالعه آن‌ها برای درس‌های مختلف یکسان است. دقت کنید که ماهیت دروس عمومی و اختصاصی متفاوت است. بعضی از دروس تنها جنبه مطالعاتی و حفظ کردن دارند مثل دین و زندگی، بعضی از درس‌ها محاسباتی هستند و کسب موفقیت در این درس‌ها تنها بستگی به تمرین و تست زنی دارد مثل ریاضیات و در آخر بعضی از دروس مثل شیمی هم مباحث مطالعاتی و حفظی دارد و هم مباحث محاسباتی و استدلالی، بنابراین قبل از آغاز مطالعه جدی برای کنکور باید با نحوه اصولی مطالعه دروس آشنا شوید.

 

گام چهارم: خودتان را ارزیابی کنید

در دنیا تمامی طرح‌های کلان و بزرگ بعد از ساخت و قبل از اجرایی شدن و افتتاح آن‌ها، ابتدا ارزیابی می‌شوند تا از صحت و سالم بودن طرح اطمینان حاصل شود. شما کنکوری‌های عزیز هم می‌بایست در این یک سال به دفعات مورد سنجش قرار بگیرید تا عیار شما مشخص شود.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی فواید زیادی دارد از جمله:

  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما این اجازه را می‌دهد که در سطح کشور خودتان را با رقبا محک بزنید.
  • نقاط ضعف شما را در دروس مختلف آشکار می‌شود.
  • نحوه مطالعه نادرست دروس مختلف را کشف میکنید.
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما در شناخت بی‌دقتی‌هایتان کمک خواهد کرد.
  • به مرور زمان دقت و سرعت العمل شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • حس رقابت را در شما افزایش می‌دهد و باعث می‌شود با تمایل بیشتری مطالعه کنید.
  • با شرکت در آزمون‌های آزمایشی با برنامه درس خواندن را تجربه می‌کنید.
  • با تکنیک های آزمون دادن آشنا می‌شوید و مدیریت جلسه آزمون را یاد خواهید گرفت.
  • شبیه‌سازی عالی برای شما خواهد بود و می‌توانید به راحتی خودتان را در فضای جلسه کنکور تجسم کنید.
  • یاد خواهید گرفت که ۴ ساعت بر روی صندلی بنشینید و با مدیریت زمان به سوالات آزمون پاسخ دهید.

توجه داشته باشید در کنار مواردی که گفتیم داشتن یک مشاور کاربلد که در تمامی مسیر آمادگی کنکور سراسری کنار شما باشد از مهم‌ترین ارکان موفقیت در کنکور سراسری است. در این راه پرپیچ و خم حتما و حتما از افراد ماهر که واقعا دانش این کار را دارند مشورت بگیرید.

برای موفقیت در کنکور سراسری هیچ‌گونه راه میان بر و تکنیک خاصی وجود ندارد. شما باید اصولی و حرفه‌ای درس‌هایتان را مطالعه کنید و با فهم عمق مطالب بتوانید تست ها را پاسخ بدهید.

اصول موفقیت در کنکور دانشگاه




ارسال توسط پول دوست

استخدام شرکت کاشی مرجان

شرکت معتبر کاشی مرجان جهت تکمیل کادر پرسنلی خود در 6 ردیف شغلی و در رشته های مختلف در شهر اصفهان استخدام می کند.

شرکت کاشی مرجان، واقع در استان اصفهان، جهت تکمیل کادر تخصصی خود از افراد واجد شرایط ذیل دعوت به همکاری می‌نماید.

کد شغلعنوان شغلشرایط احرازجنسیتمحل کار
QA02 کارشناس تجزیه و تحلیل  کیفیت
  • دارای مدرک لیسانس/ فوق لیسانس، صنایع یا آمار
  • سابقه کار مرتبط
آقا یا خانم نجف آباد، شهرک صنعتی منتظریه
PM02 تکنسین مکانیک
  • فوق دیپلم مکانیک
  • حداکثر سن ۳۰ سال

آقا

 

PM01 تکنسین برق
  • فوق دیپلم برق
  • حداکثر سن ۳۰ سال
SR01 کارشناس سرامیک
  • دارای مدرک لیسانس سرامیک
  • حداکثر سن ۳۰ سال
  • سابقه کار مؤثر
PR02 اپراتور
  • دیپلم های فنی، برق ،کامپیوتر ، …
FS02

کارشناس حسابداری

(بهای تمام شده)

  • لیسانس حسابدرای، (ترجیحاً گرایش صنعتی) یا رشته‌ مدیریت صنعتی
  • سابقه کار مرتبط
آقا یا خانم اصفهان

متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایند.

نکات مهم در رزمه نویسی

آموزش نوشتن رزومه برای کار و استخدام

وبسایت: marjantileco




ارسال توسط پول دوست

استخدام مدیر و کارشناس

یک شرکت تولیدی بازرگانی جهت تکمیل نیروی انسانی خود مدیر صادرات، کارشناس بازرگانی، حسابدار و و مدیر فروش در شهر تهران استخدام می کند.

شرکت تولیدی بازرگانی وارداتی ، صادراتی در عنوانهای زیر به صورت فوری در تهران استخدام می نماید.

ردیفعنوان شغلیشرایط احراز
۱ کارشناس بازرگانی
  • متبحر
  • حداقل ۵ سال سابقه
۲ مدیر صادرات
  • حداقل ۵ سال سابقه
۳ کارشناس حسابداری
  • حداقل ۵ سال سابقه
۴ کارشناس فروش
  • باسابقه
  • جنسیت : ترجیحا خانم

از متقاضیان گرامی خواهشمندیم رزومه خود را با درج عنوان شغلی در موضوع ایمیل به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند.

آموزش نوشتن رزومه برای کار و استخدام

نکات مهم در رزمه نویسی

آدرس ایمیل: hr.job.info2017@gmail.com



تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1396برچسب:استخدام ,مدیر,کارشناس ,کار , کاریابی,,
ارسال توسط پول دوست

رفع استرس از محیط کسب درآمد

مدیر مجموعه وظیفه دارد به دقت اتمسفر کسب و کار را مورد بررسی مداوم قرار داده و هر گونه عاملی که سبب از میان رفتن آرامش در این فضا می شود را در حد توان حذف کند. فرقی نمی کند این عامل چه چیزی باشد، باید بتوانید با آن برخورد منطقی داشته باشید. حال اگر چندین عامل همزمان با هم در ایجاد چنین وضعیتی دخیل هستند چه کاری باید انجام داد؟ در این وضعیت بهترین راه حل در صورت امکان، جا به جایی مکان کسب و کار است. انتخاب محیطی مناسب تر و ایجاد یک تغییر بزرگ می تواند تا حد بالایی منجر به کاهش آشفتگی های موجود شود. در این جا به جایی هر چیزی که مسبب القای استرس به مجموعه است را حذف کنید....

شیوه های کسب درآمد جالب

قطعا یکی از مهم ترین دغدغه‌های مدیر هر کسب و کاری، به حداقل رساندن استرس ها و درگیری های فکری مجموعه خواهد بود. همان طور که اطلاع دارید، استرس به طور کاملا مستقیم تاثیرات منفی بر روند فعالیت و توسعه کسب و کار داشته و از این رو ایجاد محیطی فارغ از هر گونه آشفتگی ذهنی باید در دستور کار مدیران قرار داده شود.

اما چگونه می‌توان فضای کسب و کار را به محیطی عاری از استرس تبدیل کرد؟ شاید عجیب باشد اما اگر در انجام این مورد گام های لازم را بردارید، به تدریج درآمدی بیش از پیش نیز خواهید داشت! کار و فعالیت در بستری که با آرامش همراهی داشته باشد، قطعا نتایج حیرت انگیزی به دنبال خواهد داشت که یکی از اصلی‌ترین آن ها افزایش مشتری و در عین حال رشد درآمد است. اکنون که به صورت تئوری اهمیت موضوع را مشخص کرده‌ایم، در عمل چه چه باید کرد تا بتوان به هدف ارزشمند زدودن استرس از اتمسفر کسب و کار دست یافت؟

رشد و توسعه‌ی هر کسب و کار، هدفی ایده آل است که تمام مدیران به ویژه مسئولان مجموعه های کوچک‌تر برای آن برنامه‌ریزی می کنند. اما برای آن که این مهم محقق شود، نیاز به فضایی جدید حس می شود و این فضا باید یک سری ویژگی‌های خاص و اساسی داشته باشد. برای مثال کاهش چشمگیر در سطح استرس کاری، می تواند به پویایی هر چه بیشتر اعضا و حتی خود مدیر منجر شود. در ادامه راهکارهایی ساده اما موثر پیرامون مطالب مذکور ارائه خواهد شد.

مشارکت ۱۰۰ درصدی اعضا را جلب کنید

در هر کسب و کاری، اعضا مسئولیت هایی تعریف شده دارند که به صورت روزمره موظف به انجام دقیق و صحیح آن ها خواهند بود اما همه چیز به این جا ختم نمی شود! برای آن که قادر به دور کردن هر گونه جو استرس زا از مجموعه کاری خود باشید، باید بتوانید مشارکت تک تک اعضا را جلب کنید. چنان چه اتحاد در مجموعه میان تمامی افراد برقرار شود، استرس در جوانب گوناگون نیز به تدریج از میان خواهد رفت. جلساتی هفتگی با اعضا برگزار کنید و ایده های جالب هر فرد در راستای کاهش استرس کاری را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

با هر گونه آشفتگی در فضای کاری برخورد کنید

کسب و کار را به حال خودش رها نکنید! مدیر مجموعه وظیفه دارد به دقت اتمسفر کسب و کار را مورد بررسی مداوم قرار داده و هر گونه عاملی که سبب از میان رفتن آرامش در این فضا می شود را در حد توان حذف کند. فرقی نمی کند این عامل چه چیزی باشد، باید بتوانید با آن برخورد منطقی داشته باشید. حال اگر چندین عامل همزمان با هم در ایجاد چنین وضعیتی دخیل هستند چه کاری باید انجام داد؟ در این وضعیت بهترین راه حل در صورت امکان، جا به جایی مکان کسب و کار است. انتخاب محیطی مناسب تر و ایجاد یک تغییر بزرگ می تواند تا حد بالایی منجر به کاهش آشفتگی های موجود شود. در این جا به جایی هر چیزی که مسبب القای استرس به مجموعه است را حذف کنید. در واقع این گام را می توان در سه مرحله خلاصه کرد: ۱٫ اسباب کشی کنید. ۲٫ عوامل مخل آرامش را جا بگذارید. ۳٫ تا میتواند گل و گیاه به فضا اضافه کنید!

حامی تغییرات مثبت باشید و آن ها را حفظ کنید

یکی دیگر از گام های مهم برای به حداقل رساندن استرس در فضای کار، برخورد با دید باز است! به عنوان مدیری که از مهارت های ضروری مدیریت برخوردار است باید بتوانید با ایده ها و نظرات مختلف به درستی برخورد کنید. سرکوب ایده های مخالف خود عاملی است که منجر به تشدید تنش و استرس می شود. ضمن حفظ اهداف اصلی کسب و کار و مسیری که برای رسیدن به آن ها در نظر دارید، به تمام نظرات چه موافق و چه مخالف گوش دهید. از این میان می توانید با مشورت و کمک اعضای کلیدی کسب و کار خود، ایده هایی که منجر به تغییرات مثبت می شوند را کشف و از آن ها دفاع کنید.

منفی گرایی را ریشه کن کنید

از جمله آفت های به شدت مخربی که می تواند یک کسب و کار را درگیر خود کند، آفت منفی گرایی و بدبینی است. آن چه که مجموعه های کاری و به ویژه انواع کوچک تر به آن نیاز اساسی دارند، انرژی مثبت است! بسیار دیده می شود اعضای منفی گرایی که با بدبینی های مداوم خود، در روحیه سایر افراد نیز تاثیر گذاشته و در نهایت منجر به بی انگیزگی کامل در کل اتمسفر کار می شوند. با این افراد کاملا جدی و قاطعانه برخورد کنید. حتی بهتر است آن ها را از مجموعه خود حذف کنید! روحیه دهی مدیر به اعضا و همچنین اعضا به یکدیگر برای موفقیت بیشتر و غلبه بر مشکلات بزرگ و کوچکی که هر کسب و کاری در طول فعالیت خود به آن مواجه می شود، بسیار حیاتی خواهد بود. این شما هستید که باید فرصت چنین منفی گرایی ها و پراکنده سازی تفکرات منفی را ندهید.

در مجموع برای آن که بتوان به تمام گام های مذکور به خوبی عمل کرد، نیاز به صرف مقداری وقت خواهید داشت. کمبود ها و نقاط ضعف کسب و کار خود را که سبب القای استرس شده اند، بررسی کرده و در راستای رفع آن ها از مراحل اشاره شده کمک بگیرید.

سایت پول یابی, آموزش کسب درآمد, کنکور, استخدام




تاریخ: دو شنبه 29 آبان 1396برچسب:رفع استرس ,محیط ,کسب درآمد, کسب و کار , ,
ارسال توسط پول دوست

بازاریابی گوشه‌ای جهت کسب‌درآمد تخصصی

فقط دانستن اصول اولیه مانند طیف بازار، سطح درآمد آن و وضعیت تاهل، کافی نیست بلکه باید ویژگی‌ها و جزئیات بازار هدف خود را عمیق‌تر درک کنید. هر چه بازار کوچک‌تر باشد، بهتر باید مشتریان خود را بشناسید....

کارآفرینی, کسب درآمد خانگی, بازاریابی

اگر بازاریابی هستید که در یک بازار گوشه‌ای بسیار تخصصی فعالیت می‌کنید، ممکن است این مساله فکر شما را مشغول کرده باشد که چگونه می‌توانید تأثیر بازاریابی خود را به حداکثر برسانید و بازاری را برای خود ایجاد کنید؟ بعضی از بازاریاب‌ها به‌اشتباه فکر می‌کنند که قرار گرفتن در یک بازار گوشه‌ای به ضرر آن‌هاست، درحالی‌که بستگی دارد چگونه به این موضوع نگاه کنید.
ازآنجایی‌که من معمولا نیمه پر لیوان را می‌بینم، فکر کردم که شاید بتوانم چند نکته هوشمندانه و اثبات شده را در مورد بازاریابی گوشه‌ای در اختیار بازاریاب‌های مضطربی که در صنایع بسیار تخصصی فعالیت می‌کنند قرار دهم.

۱ـ بازار گوشه‌ای هدف خود را زیروزبر کنید
درست است که محصول یا خدمت شما فقط برای طیف محدودی از افراد جذابیت دارد، ولی این دلیل نمی‌شود که تنبلی کنید و درباره بازار هدف خود تحقیق نکنید. در واقع، داشتن کسب‌وکاری که محصول آن تنها برای طیف محدودی از افراد جذابیت دارد، کار شما را سخت‌تر می‌کند و نمی‌توانید به آسانی مشخص کنید که مشتری ایده آل شما واقعا کیست.
برای تعریف یک بازار هدف کوچک‌تر برای یک کسب‌وکار گوشه‌ای، بخش‌بندی بازار موضوعی بسیار با اهمیت است. فقط دانستن اصول اولیه مانند طیف بازار، سطح درآمد آن و وضعیت تاهل، کافی نیست بلکه باید ویژگی‌ها و جزئیات بازار هدف خود را عمیق‌تر درک کنید. هر چه بازار کوچک‌تر باشد، بهتر باید مشتریان خود را بشناسید.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: اسباب‌بازی‌های چوبی ورمونت (Vermont Wooden Toys)
یکی از شرکت‌هایی که بازار هدفش را به‌خوبی می‌شناسد، شرکت Vermont Wooden Toys است.
شرکت Vermont Wooden Toys، واقع در حومه سرسبز ایالت گرین مانتنز، وب‌سایت پرزرق‌وبرقی ندارد، بلکه بیشتر سفارش‌هایش را از طریق تلفن دریافت می‌کند و تنها گزینه پرداخت آنلاین این شرکت از طریق PayPal است. پس شاهکار این شرکت چیست؟ مشتریان این شرکت کوچک‌ترین توجهی به مواردی که گفتیم ندارند. بلکه انتظار آن‌ها، خوش‌ساخت بودن، تعهد و علاقه به‌روزهای گذشته است، و شرکت هم در برآوردن این انتظار سنگ تمام گذاشته است. تک‌تک قطعات اسباب‌بازی‌ها، کار دست ران رواک، مالک شرکت است، و او می‌داند که مشتریانش به دنبال سوت و زنگوله نیستند، بلکه به دنبال اسباب‌بازی‌هایی هستند که واقعا کار دست هستند و با عشق ساخته شده‌اند.
کسب‌وکار  Voake توانسته است مشتریان گوناگونی را جذب کند که اکثریت آن‌ها را والدین تشکیل می‌دهند، ولی این را هم می‌داند کسی که از او خرید می‌کند، قطعا برای زمان، مهارت و کار او ارزش قایل است و تمایل دارد در ازای خرید محصول باکیفیت، پول خوبی پرداخت کند.
بسیاری از مشتریان Voake ، برای امنیت فرزندانشان هم اهمیت زیادی قائل هستند، به‌گونه‌ای که بعد از مطرح شدن مساله استفاده از رنگ‌های سرب‌دار در اسباب‌بازی‌های کودکان در سال ۲۰۰۷،  مشتریان گروه‌گروه به جمع مشتریان شرکت ورمونت پیوستند. این علاقه‌مندی حتی چشم نیویورک‌تایمز و BBC News را هم گرفت و باعث شد Voake و شرکتش به‌طور رایگان تبلیغ شوند و طرفداران زیادی پیدا کنند و این محبوبیت چیزی نبود که با پول بتوان آن را خرید.

۲ـ مشکلات مشتریان خود را حل کنید
علاوه بر این‌که باید همه اطلاعات لازم را درباره بازار  گوشه‌ای خود بدانید، ضروری است این را هم بدانید که محصول یا خدمت شما چگونه به نیازی پاسخ خواهد داد که در حال حاضر شرکت‌های دیگر در صنعت شما نتوانسته‌اند آن را برآورده کنند. چه عاملی باعث می‌شود کسب‌وکار شما خاص باشد؟ پیشنهاد منحصربه‌فرد شما برای فروش چیست؟ چگونه هوای مشتریان خود را خواهید داشت؟
بازارهای کوچک و پرجمعیت، شاید رقابت‌آمیزتر از بازارهای بزرگ نباشند، اما می‌توانند هم‌سطح آن‌ها باشند. به همین دلیل، ضروری است که ابتدا به‌طور کامل و دقیق به مشتریان خود فکر کنید، و تعهد به توسعه را زیربنای استراتژی بازاریابی گوشه‌ای خود بدانید.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: پانسی مایدن (Pansy Maiden)
از بین کسب‌وکارهای کوچکی که در فضای بازاریابی گوشه‌ای فعالیت می‌کنند و من آن‌ها را می‌شناسم، تنها تعداد کمی می‌دانند که چه طور باید مثل شرکت Pansy Maiden هوای مشتریانشان را داشته باشند. شرکت Pansy Maiden در زمینه کیف‌های دست‌ساز و لوازم دیگری از این نوع، در بوستون فعالیت می‌کند.
تمامی محصولات این شرکت، یعنی فاقد فرآورده‌های حیوانی و مورد تایید PETA هستند، یعنی این محصولات، برای نوع بسیار خاصی از مشتریان جذابیت دارند (به نکته‌ی شماره ۱ مراجعه کنید). اما با آنکه این شرکت بازار هدف خود را به‌خوبی می‌شناسد، آن‌چه باعث تمایز این شرکت شده است، رویکرد همواره متعالی آن نسبت به ارائه خدمات به مشتری و در اولویت قرار دادن مشتری است.
شرکت Pansy Maiden در رسانه‌های اجتماعی حضور فعالی دارد و به‌طور مرتب از مشتریان به‌صورت شخصی تشکر می‌کند و با آن‌ها در تعامل است و این باعث می‌شود جایگاه شرکت در چشم مشتریان فعلی و بالقوه شرکت، مستحکم‌تر شود. این شرکت حتی برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های خاص هم خود را آماده کرده و می‌تواند سفارش‌هایی را برای مناسبت‌های خاص، دریافت کند و به‌موقع تحویل دهد. درمجموع، کسب‌وکار با Pansy Maiden، فعالیتی لذت‌بخش است و همین باعث شده این شرکت بتواند تنها ظرف چند سال، پایگاه مشتریان وفادارش را گسترش دهد.

۳ـ در مورد شیوه تبلیغ برای کسب‌وکارتان، تجدیدنظر کنید
بازاریابی گوشه‌ای، شبیه بازاریابی معمولی یا نسخه کوچک‌تری از آن نیست، بلکه به رویکردی کاملاً جدید برای تبلیغ محصولی که شرکت عرضه می‌کند نیاز دارد. بنابراین ضروری است نقاط قوت تک‌تک کانال‌های بازاریابی را در رابطه با کسب‌وکار خود ارزیابی کنید.
برای مثال ثابت شده است که تبلیغ از طریق رسانه‌های اجتماعی، برای کسب‌وکارهای کوچکی که در بازارهای گوشه‌ای فعالیت می‌کنند، بسیار مفید و موثر است. اما جزئیات گزینه‌های مربوط به هدف‌گیری در رسانه‌هایی مانند توئیتر، فیس‌بوک و امثال این‌ها، ممکن است لزوما برای کسب‌وکار شما مقرون‌به‌صرفه نباشند، چراکه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به‌طور دقیق می‌دانند این گزینه‌ها تا چه اندازه می‌توانند ارزشمند باشند. در چنین شرایطی، شاید جستجوی پرداختی روش بهتری باشد. درهرصورت، باید بازده سرمایه‌گذاری بالقوه را برای تک‌تک استراتژی‌های بازاریابی گوشه‌ای خود بررسی کنید تا مطمئن شوید برای دستیابی به بازار هدف خود، روش مقرون‌به‌صرفه‌ای را انتخاب کرده‌اید.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: کتاب‌فروشی پاول (Powell’s Books)
وقتی صحبت از مهارت در رسانه‌های اجتماعی می‌شود، کتاب‌فروشی پاول در پورتلند را می‌توان مثال زد که در زمینه خودترویجی موفق عمل کرده است.
ممکن است فکر کنید کتاب‌فروشی، یک کسب‌وکار گوشه‌ای نیست، اما اشتباه می‌کنید. فروش کتاب به دانش بسیار زیاد و استراتژی‌های بسیار کارآمدی نیاز دارد که کتاب‌فروشی پاول از هر دوی آن‌ها برخوردار است. همه این کتاب‌فروشی را با لقب «کتاب‌فروشی مستقل افسانه‌ای» می‌شناسند.
پاول علاوه بر پشتیبانی فعال از نویسندگان محلی، در بحث‌های آنلاین درباره کتاب و به‌طورکلی ادبیات هم مشارکت می‌کند، در کنار هدایای تبلیغاتی و دیگر روش‌های تبلیغاتی، از هشتگ به شیوه اثربخشی استفاده و حتی آثار کتاب‌فروشی‌های مستقل دیگر در سرتاسر کشور را هم معرفی می‌کند. طرح این کتاب‌فروشی برای بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی، در کنار تعهد چشمگیر آن نسبت به کتاب‌ها و مشتریانش، باعث شده است تعداد فالوورهای آن به میزان بی‌سابقه‌ای در سرتاسر ایالات‌متحده امریکا افزایش پیدا کند و جز این هم انتظار نمی‌رود.

۴ـ  روی تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) سرمایه‌گذاری کنید
اگر محصولی خاص و سفارشی را برای بازار کوچکی تولید می‌کنید، جستجوی پرداختی کاملاً ضروری است. شاید قبلا هم با استفاده از مفهوم PPC (پرداخت به ازای کلیک) محصولی را فروخته باشید، اما اگر تابه‌حال این کار را نکرده‌اید، لحظه‌ای صبر و فکر کنید. یک جایی، یک کسی، خواهان محصول شماست.
PPC برای کمپین‌های بازاریابی گوشه‌ای، گزینه فوق‌العاده‌ای است. کلیدواژه‌های دنباله‌دار و کلیدواژه‌هایی که بیشترین پیام تجاری را دارند، انتخاب کنید، کمپین‌های خود را برای تلفن‌های همراه بهینه‌سازی و حتما از روش‌های مناسب برای انتشار تبلیغ استفاده کنید و پیام خود را به گوش افراد مناسب برسانید.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: شرکت لفتی (Lefty’s San Francisco)
اگرچه از هر ده نفر، فقط یک نفر چپ‌دست است، اما محصولات مخصوص چپ‌دست‌ها همچنان می‌تواند یک بازار گوشه‌ای برای شما باشد. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک ادعا می‌کنند که PPC برای آن‌ها بی‌فایده است، یا آنکه نمی‌توانند با فروشندگان بزرگ رقابت کنند، اما در بسیاری از موارد، این ادعاها صحت ندارد. یکی از موارد موفق در این زمینه، شرکت لفتی است که متخصص فروش محصولات مخصوص چپ‌دست‌ها است.
شرکت لفتی، نه‌تنها در جستجوی کلمات و عبارات ارگانیک، رتبه بالایی دارد، بلکه موفقیت خود را مدیون بخت و اقبال نیست و در تبلیغات PPC هم سرمایه‌گذاری کرده و روی کلماتی که افراد چپ‌دست ممکن است جستجو کنند، ازجمله موارد زیر تمرکز کرده است:
لفتی، نمونه بسیار خوبی از کسب‌وکارهایی است که از همه لحاظ عملکرد خوبی دارند. این فروشگاه کوچک که در منطقه Fisherman’s Wharf سانفرانسیسکو واقع شده است، ثابت کرده که PPC می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک، به‌خصوص آن‌هایی که در بازارهای گوشه‌ای فعالیت می‌کنند، مفید باشد.

۵ـ هنگام بازاریابی گوشه‌ای، مراقب رقبای خود باشید
کسب‌وکارهایی که در بازارهای گوشه‌ای فعالیت می‌کنند باید رقبایشان را کاملاً بشناسند. خوشبختانه برای آنکه بدانید شرکت‌های دیگر در بازار گوشه‌ای شما چگونه عمل می‌کنند، نیازی نیست به روش‌های جاسوسی متوسل شوید. درواقع حتی لازم نیست پایتان را از دفتر کارتان بیرون بگذارید.
چراکه ابزارهای نرم‌افزاری بسیار زیادی (از جمله WordStream Advisor) وجود دارند که می‌توانند اطلاعاتی را در مورد رقبا در اختیار شما قرار دهند. این ابزارها به شما می‌گویند که رقبایتان از کدام استراتژی‌ها برای بازاریابی گوشه‌ای استفاده می‌کنند و کدام‌یک از این استراتژی‌ها کارآیی دارد. بعضی از ابزارهای دیگری که می‌توانید برای کسب اطلاعات در مورد رقبایتان از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از Adbeat, MixRank و WhatRunsWhere.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: شرکت GetOutfitted
شرکت GetOutfitted که در زمینه کرایه البسه ورزشی زمستانی در کلرادو فعالیت می‌کند، می‌دانست که AdWords می‌تواند باعث موفقیت آن‌ها شود، اما فقط نمی‌دانست شیوه دستیابی به این موفقیت چگونه است. بعدازاینکه شرکت تلاش کرد تا خودش کمپین PPC را مدیریت کند، تصمیم گرفت در مسابقه‌ای که سال گذشته توسط WordStream برگزار شد شرکت کند. درحالی‌که به‌طور دقیق نمی‌دانست این کار تا چه اندازه کسب‌وکار آن‌ها را تغییر خواهد داد.
کریستی اندرسون، مسئول بازاریابی شرکت GetOutfitted، بعد از اجرای برنامه AdWords Performance Grader روی حسابشان در AdWords کشف کرد که کمپین‌های PPC آن‌ها در مقایسه با کسب‌وکارهای مشابه در چه وضعیتی قرار دارد.
کریستی از اهمیت کلیدواژه‌های منفی آگاهی پیدا کرد و فهمید چه طور باید بودجه روزانه‌اش را به‌صورت اثربخش‌تری مدیریت کند و درس‌های ارزشمند دیگری را هم فراگرفت که به GetOutfitted کمک کرد تا امتیاز کیفی‌اش را بیش از دو برابر افزایش دهد و نرخ تبدیلش در مقایسه با زمانی که هنوز برنامه Grader را اجرا نکرده بود ۲۴ برابر بیشتر شود، و همزمان، جایگاه آگهی‌هایش هم ارتقا پیدا کرد.
برای آنکه به‌طور کامل ببینید برنامه AdWords Performance Grader متعلق به شرکت WordStream چگونه به GetOutfitted کمک کرد تا پیشرفت کند، می‌توانید اینجا کلیک کنید و ماجرا را به‌طور کامل مطالعه کنید. همچنین می‌توانید ظرف ۶۰ ثانیه یا کمتر، به‌صورت رایگان، با کلیک روی این قسمت، نقاط قوت حساب AdWords خودتان را ارزیابی کنید.

۶ـ از فرصت‌های جدید استقبال کنید
صرفا این مساله که در یک بازار گوشه‌ای فعالیت می‌کنید به این معنا نیست که نمی‌توانید به فکر توسعه یا روش‌هایی برای بهبود محصول خود باشید. البته ضروری است کاری را  انجام دهید که در آن مهارت دارید، اما احتمال توسعه خط محصول و خدمت‌رسانی به بازارهای جدید را دست‌کم نگیرید.
اما این را هم در نظر داشته باشید که اگرچه فکر کردن به توسعه، بسیار خوب است، اما باید بدانید چنین کاری پایدار خواهد بود یا نه. آیا توانایی آن را دارید که خط تولید جدیدی را امتحان کنید؟ در مورد بازاریابی آزمایشی محصول یا خدمت فعلی خود برای بازاری جدید چه طور؟ آزمایش کردن می‌تواند فرصت‌های جدید و ارزشمندی را پیش روی شما قرار دهد، اما فقط در صورتی این کار را انجام دهید که توانایی ارزیابی دقیق و کامل ایده‌های جدید را بدون به خطر انداختن کیفیت محصولات فعلی یا استاندارد خدمات خود داشته باشید.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: شرکت لانگ مید (Long Made)
جمی و کاریسا لانگ، زوج مالک شرکت لانگ مید هستند که در زمینه سیستم‌های روشنایی و نورپردازی در هاستون تگزاس فعالیت می‌کند.
این زوج از زمان راه‌اندازی شرکتشان در سال ۲۰۱۲ همواره محصولات سفارشی را در زمینه نورپردازی در کنار یکدیگر تولید می‌کرده‌اند. اکنون آن‌ها توانسته‌اند کسب‌وکارشان را از طریق بازار پرطرفدار و آنلاین Etsy توسعه دهند و قصد دارند پا را فراتر گذاشته و وارد عرصه دکوراسیون و مبلمان منزل شوند. اما هنوز در حال بررسی بازار برای این محصولات هستند و همچنان، تمام هم‌وغم خود را صرف کسب‌وکارشان می‌کنند و نسبت به ساخت محصولات و ارائه خدمات با کیفیت به مشتری، متعهد هستند.

۷ـ مثل یک شنونده واقعی به مشتریان خود گوش دهید
شاید تصور می‌کنید هیچ‌کس بهتر از خودتان، کسب‌وکارتان را نمی‌شناسد، اما اشتباه می‌کنید، مشتریان شما بهتر از خودتان کسب‌وکارتان را می‌شناسند.
حتی بهترین طرح برای بازاریابی گوشه‌ای هم محکوم به شکست است اگر تعهد نسبت به گوش دادن دقیق به مشتریان در آن لحاظ نشده باشد. از این‌که از مشتریان بپرسید نظرشان چیست، نترسید. چراکه آن‌ها با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد.
اگر به‌عنوان یک بازاریاب گوشه‌ای، هنوز از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید، همین حالا دست‌به‌کار شوید. رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به بازخورد سریع درباره محصول یا خدمت شما و میزان موفقیت شما در جلب رضایت مشتری، بی‌نظیر هستند. اگر مشتری مشکلی دارد، هر کاری که از دست‌تان بر می‌آید انجام دهید تا در اسرع وقت آن را حل کنید. اهمیت این مساله را دست‌کم نگیرید. اگرچه در حوزه عملکرد شما محدود است و محصول ویژه‌ای را بازاریابی می‌کنید، اما این بدین معنا نیست که نمی‌توانید از نظر جلب رضایت مشتری و پاسخگویی به نیازهای او با دیگران رقابت کنید.
بله، حق با شماست، بررسی نظر دیگران در مورد کسب‌وکارتان به‌صورت آنلاین، بسیار وقت‌گیر است. اما هر چه باشد، زحمت آن از جبران خسارت ناشی از نظرات منفی کاربران، مبارزه با موجی از توئیت‌های انتقادی یا تلاش برای متقاعد کردن مشتریان جدید مبنی بر این‌که شما واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهید، کمتر است. بازاریابی دهان‌به‌دهان، بسیار قدرتمند است البته به شرطی که همه‌چیز به وفق مراد باشد. برای بازاریابی گوشه‌ای باید با دقت به حرف‌های مردم گوش دهید و بلافاصله برای جبران اشتباهاتتان اقدام کنید.

نمونه‌ای از بازاریابی گوشه‌ای: Wistia
به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که در زمینه بازاریابی گوشه‌ای عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، می‌توانیم شرکت ویدیو هاستیک Wistia را مثال بزنیم که بعید است روزی ناچار باشد در رسانه‌های اجتماعی به‌پای مردم بیفتد و از آن‌ها طلب بخشش کند. اما این بدین معنا نیست که این شرکت به حرف مشتریانش گوش نمی‌دهد و محصولی را که آن‌ها می‌خواهند در اختیارشان قرار نمی‌دهد.
شرکت Wistia چندی پیش تعداد ویدیوهایی را که اعضای دارای حساب رایگان می‌توانند میزبان آن‌ها شوند، از سه به پنجاه افزایش داد. واکنش به این اقدام در رسانه‌های اجتماعی، بلافاصله مشاهده شد؛ واکنشی بسیار مثبت، و Wistia توانست به‌سرعت بر اساس حسن نیتی که ایجاد شده بود پیشرفت کند.
از دو سال پیش که شرکت، این طرح رایگان را آغاز کرده است، تعداد کاربرانش را از ۳۰۰۰ نفر به بیش از ۱۱۰۰۰۰ نفر رسانده است. دستیابی به این موفقیت امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه به حرف‌های مشتریان گوش دهید، محصول فوق‌العاده‌ای به آن‌ها عرضه کنید و نه‌تنها نسبت به موفقیت خود، بلکه نسبت به موفقیت آن‌ها هم متعهد باشید. Wistia می‌داند که رضایت مشتری یعنی همه‌چیز! حتی مشتریانی که در ازای اشتراک، پولی پرداخت نمی‌کنند. این نوع مسئولیت‌پذیری نه‌تنها باعث شده است همه نظرات مثبتی درباره این شرکت داشته باشند، بلکه به شرکت‌هایی که بودجه کمی دارند یا فاقد بودجه هستند کمک می‌کند تا رشد کنند و این یک وضعیت برد-برد برای همه است.

کسب درآمد با بازاریابی یا مارکتینگ متفاوت




تاریخ: دو شنبه 29 آبان 1396برچسب:بازاریابی گوشه‌ای , کسب‌درآمد ,تخصصی,
ارسال توسط پول دوست

تبلیغات پاپ آپ

یکی از قدیمی ترین روش های کسب و کار اینترنتی ، استفاده از پاپ آپ در وبسایت و سایتها است پنجره ای که با ورود به سایت سایتی ناخواسته در یک زمان خاص و یا حرکت خاص مثل کلیک کردن باز می شود و کاربر را به سایت یا صفحه ای هدایت می کند. این نوع تبلیغات popup  نامیده می شود و موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد . در اینجا قصد دارم تا مزایا و محاسن ان را بیان کنم برای اطلاع کامل از معایب آن به لینک زیر که مربوط به سایت پول یابی است می توانید مراجعه کنید:

معایب تبلیغات پاپ آپ popup

تبلیغات پاپ آپ (pop-up) نوعی از آگهی های اینترنتی می باشد که بصورت ناخواسته برای کاربرانی که وارد وبسایت ها میشوند در پنجره ای جدید باز میشوند و تبلیغ مورد نظر بصورت بنر در آن به نمایش درمی آید. این نوع تبلیغات اندازه استانداردی ندارند و در هر اندازه ای ساخته میشوند. مرورگرهای جدید بصورت پیش فرض امکان باز شدن این پنجره ها را بسته اند و این نوع آگهی ها برای کاربران نمایش داده نمیشوند و در مرورگرهای قدیمی نیز زمانی که این پنجره ها و تبلیغات میخواهند باز شوند پیغامی در جهت بستن آنها نمایش داده میشود.

معایب تبلیغات پاپ آپ:
1) این بنرها ناخواسته باز میشوند و برای کاربر آزاردهنده می باشند، چرا که هر صفحه ای از وبسایت را که باز میکنید ممکن است چندین آگهی و تبلیغ بصورت پاپ آپ باز شود.
2)بر روی این تبلیغات کنترل خاصی وجود ندارد و محتوی آنها ممکن است نامناسب باشد.
3) تبلیغات پاپ آپ ممکن است کاربر را از موضوع اصلی دور کند و کاربر بجای دنبال کردن مطلب خود در وبسایت توسط تبلیغات پاپ آپ به دنبال محتوی دیگری برود.

مزایای تبلیغات پاپ آپ:
1) این صفحات سبک هستند و به سرعت بارگذاری (Load) میشوند.
2) این تبلیغات به دلیل اینکه در صفحات وب تولید میشوند در موتورهای جستجوگر از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.
3) اگر بنرها، پیام های تبلیغاتی و طراحی استفاده شده در این نوع آگهی ها مناسب باشد، توسط آنها کاربران زیادی را میتوان جذب کرد.

برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به:

بررسی تبلیغات پاپ آپ Pop-up




ارسال توسط پول دوست

شاخص های مهم سایت تجاری و کسب درآمد

یکی از شیوه های انجام تجارت الکترونیک داشتن وبسایت جهت فروش کالا و خدمات است سایت تجاری اعم از تبلیغاتی ، فروش فیریکی کالا، فروش فایل و هر چیزی دیگری باشد نیاز است تا برخی شاخص های اولیه و مهم سایت که را داشته باشد این شاخص و مولفه های اصلی در واقع موجب ایجاد اعتماد و رضایت در کاربران و افزایش وفاداری و ترقی و رشد همه جانبه وبسایت می شود اعتماد و اطمینان کاربران یکی از مهم ترین رکن سایت تجاری می باشد.
 

شاید شما یک کسب و کار کوچک داشته باشید، اما دیگر وب سایت های تجاری اختیاری نیستند. حتی اگر شما در سایت خود تصمیم به فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین نیز نداشته باشید، نیاز است تا ۵ مولفه ضروری سایت های تجاری را داشته باشید. این مولفه های عبارتند از:

۱- صفحه خانگی قدرتمند

صفحه خانگی سایت شما اولین نقطه ای است که بر مخاطب تاثیر می گذارد. بنابراین این صفحه باید به روشنی معرف کسب و کار شما باشد. همچنین باید نشان دهنده موارد زیر نیز باشد:

  • کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد؟
  • به چه کسانی خدمات ارائه می دهد؟
  • چرا وجود دارد؟
  • نقطه تمایز کسب و کار شما چیست؟

موارد بسیاری وجود دارند که می تواند موجب بهبود صفحه خانگی سایت شما گردد اما مواردی وجود دارند که وجود آنها ضروری است مانند: لوگوی شما، توضیح مختصری درباره کسب و کار و یک منو ناوبری که کاربر را به قسمت های مهم سایت هدایت می کند.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از موبایل برای مشاهده سایت شما استفاده می کنند. بنابراین نیاز است سایت شما ویژگی واکنش گرا بودن را دارا باشد. این ویژگی تضمین می کند که سایت شما برای بازدید به وسیله موبایل مناسب است.

۲- ناوبری کاربر پسند

صرف نظر از مکان قرار گیری منو ناوبری شما، این منو باید به راحتی قابل دسترسی باشد. همچنین این منو باید به گونه ای دسته بندی گردد که کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز را بیابند. طبق تحقیقات صورت گرفته ناوبری ضعیف دلیل اول خارج شدن کاربران از سایت های مختلف است.

شما می توانید برای چینش منو ناوبری از اولین سوال هایی که به ذهن مشتری خطور می کند، استفاده نمایید. به عنوان مثال:

  • چه خدمات و یا محصولاتی را می فروشید؟
  • قیمت محصولات و خدمات شما چقدر است؟
  • محل فیزیکی کسب و کار شما کجاست و در چه ساعتی خدمات ارائه می دهید؟
  • روش های پرداخت شما چگونه است و مشتریان چه روش هایی دیگری را می توانند استفاده نمایند؟

همچنین سعی نمایید منو ناوبری شما عناوین واضحی نیز داشته باشد تا کاربر به راحتی بتواند مقصد بعدی خود را تشخیص دهد.

۳- امکان جستجو

سعی نمایید در سایت شما امکان جستجو نیز وجود داشته باشد. این مورد می تواند در صورتی که کاربر نتواند از طریق منو ناوبری به اطلاعات موردنظر دست یابد مورد استفاده قرار گیرد. این مورد به خصوص برای سایت هایی با محتوای زیاد ضرورت بیشتری دارد.

۴- دسترسی به کمک انسانی

صرف نظر از مزایایی که یک سایت می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد، زمان هایی وجود دارند که مشتریان دوست دارند با یک انسان ارتباط داشته باشند. بنابراین نیاز است تا اطلاعات موردنیاز مانند شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی را نیز در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

بررسی تبلیغات پاپ آپ Pop-up

 

۵- صفحه پرسش و پاسخ

با مواجه بیشتر با مشتریان، شما متوجه الگوهایی در مشتریان می شوید. سوال ها و نقاط مبهمی درباره محصولات و خدمات شما برای آنها ایجاد می گردد. شما می توانید با ایجاد یک صفحه که حاوی سوالات متداول و پاسخ های مرتبط به آن ها است، این اطلاعات را ساده تر در اختیار مشتریان قرار دهید.

یک سایت یک روش مناسب و با صرفه برای حضور در فضای وب و تماس با مشتریان است. اما این روش نیاز به مولفه های ضروری دارد که باید وجود داشته باشند تا بتواند تاثیرگذار باشد. قرار دادن این پنج مولفه  می تواند این تاثیر گذاری را در  ایجاد نماید و مشتریان بیشتری را برای شما مهیا نماید.

کسب و کار اینترنتی . سایت تجاری . فروش آنلاین . فروش اینترنتی . محتوای سایت کسب و کار




ارسال توسط پول دوست

رفع استرس از محیط کار

فشارهای عصبی و درگیریهای زندگی اگر کوتاه مدت باشد زیاد روی رفتار و تمرکز فرد تاثیر منفی نمی گذارد ولی اگر استرس و هیجانات همیشگی بوده و در تمام ساعات به ویژه در محیط کار آشکار شود به مرور موجب فرسایش آدم و ایجاد بیماری شده و این بر روی کسب و کار تاثیر منفی می گذارد . هم بازاریابان و هم مدیران باید به مدیریت استرس در کسب و کارشان توجه کنند و با اتخاذ تمهیداتی ضمن مقابله با استرس و فشارهای عصبی ، رفتار خود را مدیریت کنند. با کمی تمرین و تغییر رفتارها و عادات به راحتی می توان آرامش خود را حفظ کرد.
 

قطعا یکی از مهم ترین دغدغه‌های مدیر هر کسب و کاری، به حداقل رساندن استرس ها و درگیری های فکری مجموعه خواهد بود. همان طور که اطلاع دارید، استرس به طور کاملا مستقیم تاثیرات منفی بر روند فعالیت و توسعه کسب و کار داشته و از این رو ایجاد محیطی فارغ از هر گونه آشفتگی ذهنی باید در دستور کار مدیران قرار داده شود.

اما چگونه می‌توان فضای کسب و کار را به محیطی عاری از استرس تبدیل کرد؟ شاید عجیب باشد اما اگر در انجام این مورد گام های لازم را بردارید، به تدریج درآمدی بیش از پیش نیز خواهید داشت! کار و فعالیت در بستری که با آرامش همراهی داشته باشد، قطعا نتایج حیرت انگیزی به دنبال خواهد داشت که یکی از اصلی‌ترین آن ها افزایش مشتری و در عین حال رشد درآمد است. اکنون که به صورت تئوری اهمیت موضوع را مشخص کرده‌ایم، در عمل چه چه باید کرد تا بتوان به هدف ارزشمند زدودن استرس از اتمسفر کسب و کار دست یافت؟

رشد و توسعه‌ی هر کسب و کار، هدفی ایده آل است که تمام مدیران به ویژه مسئولان مجموعه های کوچک‌تر برای آن برنامه‌ریزی می کنند. اما برای آن که این مهم محقق شود، نیاز به فضایی جدید حس می شود و این فضا باید یک سری ویژگی‌های خاص و اساسی داشته باشد. برای مثال کاهش چشمگیر در سطح استرس کاری، می تواند به پویایی هر چه بیشتر اعضا و حتی خود مدیر منجر شود. در ادامه راهکارهایی ساده اما موثر پیرامون مطالب مذکور ارائه خواهد شد.

مشارکت ۱۰۰ درصدی اعضا را جلب کنید

در هر کسب و کاری، اعضا مسئولیت هایی تعریف شده دارند که به صورت روزمره موظف به انجام دقیق و صحیح آن ها خواهند بود اما همه چیز به این جا ختم نمی شود! برای آن که قادر به دور کردن هر گونه جو استرس زا از مجموعه کاری خود باشید، باید بتوانید مشارکت تک تک اعضا را جلب کنید. چنان چه اتحاد در مجموعه میان تمامی افراد برقرار شود، استرس در جوانب گوناگون نیز به تدریج از میان خواهد رفت. جلساتی هفتگی با اعضا برگزار کنید و ایده های جالب هر فرد در راستای کاهش استرس کاری را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

با هر گونه آشفتگی در فضای کاری برخورد کنید

کسب و کار را به حال خودش رها نکنید! مدیر مجموعه وظیفه دارد به دقت اتمسفر کسب و کار را مورد بررسی مداوم قرار داده و هر گونه عاملی که سبب از میان رفتن آرامش در این فضا می شود را در حد توان حذف کند. فرقی نمی کند این عامل چه چیزی باشد، باید بتوانید با آن برخورد منطقی داشته باشید. حال اگر چندین عامل همزمان با هم در ایجاد چنین وضعیتی دخیل هستند چه کاری باید انجام داد؟ در این وضعیت بهترین راه حل در صورت امکان، جا به جایی مکان کسب و کار است. انتخاب محیطی مناسب تر و ایجاد یک تغییر بزرگ می تواند تا حد بالایی منجر به کاهش آشفتگی های موجود شود. در این جا به جایی هر چیزی که مسبب القای استرس به مجموعه است را حذف کنید. در واقع این گام را می توان در سه مرحله خلاصه کرد: ۱٫ اسباب کشی کنید. ۲٫ عوامل مخل آرامش را جا بگذارید. ۳٫ تا میتواند گل و گیاه به فضا اضافه کنید!

حامی تغییرات مثبت باشید و آن ها را حفظ کنید

یکی دیگر از گام های مهم برای به حداقل رساندن استرس در فضای کار، برخورد با دید باز است! به عنوان مدیری که از مهارت های ضروری مدیریت برخوردار است باید بتوانید با ایده ها و نظرات مختلف به درستی برخورد کنید. سرکوب ایده های مخالف خود عاملی است که منجر به تشدید تنش و استرس می شود. ضمن حفظ اهداف اصلی کسب و کار و مسیری که برای رسیدن به آن ها در نظر دارید، به تمام نظرات چه موافق و چه مخالف گوش دهید. از این میان می توانید با مشورت و کمک اعضای کلیدی کسب و کار خود، ایده هایی که منجر به تغییرات مثبت می شوند را کشف و از آن ها دفاع کنید.

در ضمن توجه کنیم که پول همه چیز نیست سلامتی از هر چیزی مهم تر است:

پول و کسب درآمد وسیله است و نه هدف زندگی

منفی گرایی را ریشه کن کنید

از جمله آفت های به شدت مخربی که می تواند یک کسب و کار را درگیر خود کند، آفت منفی گرایی و بدبینی است. آن چه که مجموعه های کاری و به ویژه انواع کوچک تر به آن نیاز اساسی دارند، انرژی مثبت است! بسیار دیده می شود اعضای منفی گرایی که با بدبینی های مداوم خود، در روحیه سایر افراد نیز تاثیر گذاشته و در نهایت منجر به بی انگیزگی کامل در کل اتمسفر کار می شوند. با این افراد کاملا جدی و قاطعانه برخورد کنید. حتی بهتر است آن ها را از مجموعه خود حذف کنید! روحیه دهی مدیر به اعضا و همچنین اعضا به یکدیگر برای موفقیت بیشتر و غلبه بر مشکلات بزرگ و کوچکی که هر کسب و کاری در طول فعالیت خود به آن مواجه می شود، بسیار حیاتی خواهد بود. این شما هستید که باید فرصت چنین منفی گرایی ها و پراکنده سازی تفکرات منفی را ندهید.

در مجموع برای آن که بتوان به تمام گام های مذکور به خوبی عمل کرد، نیاز به صرف مقداری وقت خواهید داشت. کمبود ها و نقاط ضعف کسب و کار خود را که سبب القای استرس شده اند، بررسی کرده و در راستای رفع آن ها از مراحل اشاره شده کمک بگیرید.

منبع سایت پول یابی : http://poolyabi.ir/

کسب درآمد .استرس . استرس در کسب و کار . حذف استرس . مدیریت استرس . مقابله با استرس




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1396برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

نخبه برتر تاریخ کنکور ایران

کسب رتبه برتر در کنکور دانشگاه آرزوی هر داوطلب کنکوری است تا در رشته خوب و دانشگاه درجه یک به تحصیل بپردازد ولی با توجه به کثرت داوطلب کنکور، و محدودیت ظرفیت دانشگاهها ،طبیعی است کسانی که بهترین نتیجه را بگیرند این را حق دارند. در این میان برخی از داوطلبان کنکور بسیار خوش می درخشد و علاوه بر کسب رتبه برتر ، سالهای سال به عنوان نخبه برتر کشوری رکورد می زنند و مدتها کسی را یارای رسیدن به آنها نیست . و اما زندگی و مشاغل اولین نخبه کنکور ایران:

آيا می دانیداولين نخبه ناريخ كنكور ايران كه به تمامي سئوالات كنكور جواب صحيح داد و از دست پادشاه وقت جايزه دريافت و در بالاترين رشته در بهترين دانشگاه ايران يعني پزشكي دانشگاه تهران پذيرفته شد بافقي بود؟به بهانه 13 آبان خوب است دانش آموزان بافقي با غرور و سربلندي بدانند و دوستان فرهنگي شهر بافق كمي با تامل و درايت بيشتري به جايگاه فعلي بافق در كنكور سراسري ايران و كميت وكيفيت پذيرفته شدگان بافقي در دانشگا ه هاي ايران اهتمام نمايند.او
جناب آقاي دكتر سيد محمود صدر بافقي فرزند سيد غلامحسين از اساتید و حاذقترین متخصصین قلب در دوره معاصر است كه به سال 1330خورشیدی در بافق به‌دنيا آمد. وي پس از تحصيلات مقدماتي در يزد و دريافت ديپلم در كنكور ورودي سال بعد که برای اولین بار در تاريخ ایران برگزار می‌شد شرکت و رتبه اول كشور را كسب نمود و در رشته پزشكي دانشگاه تهران پذيرفته شده و از دست پادشاه وقت ، جوايزي دريافت كرد.وی اولین نفر در ایران بود که به تمامی سئوالات کنکور سراسری پاسخ صحیح داد واین رکورد در گروه آزمون مربوطه 30 سال بعد توسط نخبه ای دیگر از منطقه بهاباد بافق بنام اخوان بهابادی تکرار شد.
آقاي دكتر صدر مدرك دكتراي عمومي رابا پایان نامه « بررسی های چربی خون » به سال 1355خ. از دانشگاه تهران دريافت و در سال 1360خ. دوره تخصصي قلب و عروق رابا پایان نامه « ان‍ژیوگرافی کرونر » با موفقيت گذراند .وي به تدريس در دانشگاه علوم پزشكي يزد و طبابت در يزد مشغول بوده واز پزشكان و بزرگان مشهور، نيك ومردمي در استان به شمار مي رود .ايشان داماد مرحوم ناصر ترك بافقي ؛شاعر نامدار استان يزد است كه قصيده چشميه ايشان در مدح حضرت ابوالفضل(ع) مشهور است.خواهر ايشان سركار خانم دكتر مهدخت صدر بافقي هم با تخصص اطفال در شهر يزد به طبابت و كار علمي مشغول است.
جالب است بدانيد این رکورد 30 سال بعد در گروه آزمون مربوطه توسط نخبه ای دیگر از منطقه بهاباد بافق بنام اخوان بهابادی تکرار شد.
 فعالیت و مسؤوليت ها:
– عضو انجمن نخبگان یزد.
– رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشكده علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد 1379خ.
– معاون پژوهشي دانشكده علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد75ـ1370خ.
– سر دبير مجله علمي، پژوهشي دانشكده پزشكي یزد 75ـ1374خ.
– چاپ مقالات متعدد تخصصي در مجلات علمي.
سيد محمد مير سليماني بافقي

منبع : پول یابی مرجع آموزش کسب درآمد, کنکور و استخدام




ارسال توسط پول دوست

خنده دارترین و عجیب ترین سوالات کنکور

بسیاری از داوطلبان کنکور در رشته های مختلف از سوالات سخت ، پیچیده و گنگ کتکور می نالند و اینکه سوالات در کتب دوره دبیرستان نیست و یا طراحان کنکور، سوالات را از کتابهای غیر درسی کنکور گرفتند . البته قبول دارم که کنکور سخت است ولی باور بفرمایید گاهی برخی از سوالات کنکور را بچه های دبستانی هم به راحتی جواب می دهند . مجموعه سوالات کنکور از این نوع زیاد است ولی ما در اینجا هفت سوال خنده دار و به عبارتی شاهکار سوالات کنکور را برای نمونه آوردم تا ببینید سوالات کنکور نه تنها زیاد سخت نیست که خیلی راحت است.

به باور بسیاری کنکور در ایران یک غول است که همیشه به همراه یک قیف ( ! ) تعریف می شود. امتحانیست که سرنوشت انسان ها را تغییر می دهد. اما علاوه بر سختی هایی که برای داوطلبین وجود دارد، سختی هایی نیز برای برگزار کنندگان آن و طراحان سوال وجود دارد. در این امتحان که سوال های سخت و آسان طرح می شود، بعضا سوالات واقعا خنده داری به چشم می خورد که برای نشاط روح آدم واقعا مفیدند ! در این مطلب بعضی از این سوال های شاهکار رو می توانید ببینید. ناگفته نمونه، تا جایی که یادم می یاد، سوالات 1 و 2 و 3 و 7 ، سوالات کنکور خود من بودند.

 

۱- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
«به نام خدای ............
بیانداخت شمشیر را شاه دین»
1) جهان آفرین
2) مهربان
3) کریم
4) رحیم

یعنی گزینه‌ها آن‌قدر تابلوست که طرف اگر شعر را در عمرش هم نشنیده باشد، به‌راحتی و با توجه به وزن شعر، می‌تواند گزینه‌ی درست را پیدا کند. اما این سوال، تازه خوب است! صبر کنید برسیم به جالب‌ترهایش!

۲- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
«بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر
دیدی که چه‌گونه گور ........... گرفت»
1) شهرام
2) مهرام
3) بهرام
4) آرام

به خدا این سوال‌های کنکور بوده است ها! فکر نکنید من این‌ها را از خودم درآورده‌ام. باور نمی‌کنید، خودتان بروید سایت سازمان سنجش را ببینید. توی این سوال فقط کم مانده بود یکی از گزینه‌ها را هم می‌گذاشت "دل‌پذیر" یا "تبرک" ! تست بعدی را داشته باشید:

۳- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
«که گوید برو ...... رستم ببند
نبندد مرا دست، چرخ بلند»
1) دست
2) پا
3) کمر
4) چشم‌های

دقت دارید که، طراح محترم گزینه‌ی 2 را «پای» ننوشته که خدای نکرده داوطلبین عزیز کوچک‌ترین شکی نکنند. آن گزینه‌ی 4 هم که آخرش است. اما سوال بعدی:

۴- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
« ............ پرده‌ی پندار دریدند
یعنی همه‌جا غیر خدا هیچ ندیدند»
1) مردان خدا
2) مردم همه‌جا
3) مردم همیشه
4) مردان و زنان

باز این سوال نسبت به قبلی‌ها خوب است! گزینه‌ی 3 را دارید که! خُب دیگر وقتش است برویم سراغ شاه‌کارها!

۵- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
«گل همی پنج روز و ....... باشد
وین گلستان همیشه خوش باشد»
1) هفت
2) چهار
3) شش
4) هشت

یعنی من عاشق طراح این سوال هستم! خدایی دل خجسته‌ای داشته! فکر کنید! مثلاً یکی با خودش بگوید : گل همین پنج روز و هفت باشد! ای جان! اما حالا که با سوالات ادبیات آشنا شدید، بد نیست یک نگاهی هم به دو سوال از درس معارف بیاندازیم:

۶- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
«ارزش هر کس به درک و ......... وی از حقیقت هستی و جای‌گاه انسانی در کاردانی آفرینش دارد.»
1) فهم
2) پرهیز
3) دوری
4) جدایی

و اما به نظر من در میان همه‌ی این سوالات نبوغ‌آمیز، جایزه‌ی ویژه تعلق می‌گیرد به سوال درخشان، بی‌نظیر و شگفت‌انگیز زیر:

۷- جای خالی را با گزینه‌ی مناسب پر کنید.
«رویاهای صادقانه : هر کدام از ما هنگام ........... رویاهایی را مشاهده می‌کنیم. این رویاها انواع مختلف دارند.»
1) دویدن
2) ایستادن
3) خواب
4) نشستن

آقا من همیشه هنگام دویدن رویا می‌بینم ! آن‌قدر خوب است !!!

منبع : سایت پول یابی http://poolyabi.ir/




ارسال توسط پول دوست

استخدام در شرکت تولید کننده لوازم خانگی

یک شرکت معتبر تولید کننده لوازم خانگی در هفت ردیف شغلی و از رشته ها و مشاغل متنوع جهت تکمیل کادر پرسنلی خود استخدام می کند.

این  شرکت تولید کننده لوازم خانگی از متخصصان و متقاضیان کار و مشاغل، در تهران با شرایط زیر دعوت به همکاری می نماید.

ردیفعنوان شغلیشرایط احراز
۱ کارشناس صنایع
  • لیسانس صنایع
  • مسلط به Excel و نرم افزارهای مربوطه
  • آشنا به روش کنترل موجودی مواد و برنامه ریزی تولید
۲ سرپرست فروش
  • کارشناسی مدیریت بازرگانی
  • حداقل ۵ سال سابقه فروش سازمانی
  • دارای مهارت های ارتباطی و بین فردی در سطح بالا
  • تسلط به نرم افزار CRM , office
  • مهارت مذاکره در سطح بالا با قابلیت حل مسئله و رسیدگی به شکایات
۳ مدیر طراحی
  • مسلط به فرآیند طراحی محصول
  • مسلط به صنعت sheet metal و قالبهای سمبه و ماتریس و فرایندهای تولید
  • آشنا به نرم افزارهای Solid , Autocad , catio , …
  • دارای حداقل ۵ سال سابقه کار در صنعت مرتبط
۴ کارشناس خرید
  • دارای ۲ سال سابقه کار مرتبط
  • دارای مدرک لیسانس بازرگانی یا حسابداری
  • مسلط به نرم افزارهای office
۵ کارشناس IT
  • لیسانس IT
  • مسلط به مفاهیم شبکه و آشنا با نرم افزارهای سازمانی
۶ مسئول دفتر
  • دارای حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط
  • آشنا با ICDL
  • مسلط به office و فتوشاپ
  • با روابط عمومی بالا
۷ کارشناس فنی
  • لیسانس مکانیک
  • مسلط به قالبسازی و ماشین کاری
  • مسلط به نظام PM و EM
  • حداقل ۵ سال سابقه کار مرتبط
  • مسلط به طراحی قالب و ماشین سازی
  • مسلط به نرم افزارهای مربوط

متقاضیان واجد شرایط می توانند رزومه خود را با ذکر عنوان شغلی در موضوع(Subject) به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند.

به رزومه هایی که عنوان شغلی در آن ذکر نشده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

آدرس ایمیل: job2.tgco@gmail.com



ارسال توسط پول دوست

استخدام کارشناس و مسئول دفتر

شرکت معتبر و دانش بنیان سپهر ماهان جهت تکمیل کادر اداری و پرسنلی خود کارشناس فروش و مسئول دفتر استخدام می کند.

 
توضیحات :

شرکت دانش بنیان سپهر ماهان در تهران در راستای تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط در ردیف های شغلی زیر دعوت به همکاری می نماید.

عنوان شغلیشرایط احرازنحوه همکاری
کارشناس فروش
  • حداقل ۱سال سابقه کار

ویژگی های عمومی:

  • محدوده سکونت: منحصرا شهر تهران
  • زمینه کاری: نرم افزار
  • شرایط سنی : حداکثر ۳۰ سال
  • حقوق کارشناس فروش ۱ تا ۱.۵ همراه با پورسانت و مزایا
  • تحصیلات : کاردانی ، کارشناسی ، ارشد ، رشته های کامپیوتر، فناوری اطلاعات ،بازرگانی، بازاریابی

مهارت های تخصصی:

  • مهارت مذاکره و فن بیان مناسب
  • آشنایی با مباحث فناوری اطلاعات و نرم افزاری
  • خلاق و خوش فکر
  • آشنایی با ورد و اکسل
  • متعهد به نظم و اصول کار حرفه ای
  • آشنایی با یک نرم افزار CRM مزیت محسوب می شود.
تمام وقت
مسئول دفتر
  • حداقل ۱سال سابقه کار

شرایط داوطلبان:

  • سن: کمتر از ۳۰ سال
  • پیگیر و جدی
  • مهارت تایپ خوب
  • آشنایی به نرم افزار های word, Excel
  • منظم و دارای انگیزه قوی
  • آشنا به مباحث و نرم افزار های حسابداری
  • محل کار: تهران، چهار راه کالج
  • ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه ، ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۸:۰۰

مزایا:

  • حقوق و بیمه و مزایا
  • آموزش های حرفه ای رایگان حین خدمت در زمینه های مختلف برای پیشرفت
  • کار در زمینه نرم افزار
  • دارای همکاران جوان و خلاق در فضایی دوستانه
تمام وقت
شرکت دانش بنیان سپهر ماهان اولین ارایه کننده حرفه ای شبکه اجتماعی سازمانی در ایران است. شرکت سپهر ماهان عضو نظام صنفی رایانه تهران، عضو شورای عالی انفورماتیک، عضو سازمان تامین کنندگان وزارت دفاع، عضو پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی کشور و دارای گواهی تایید دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. شرکت سپهر ماهان تا کنون افتخار همکاری با بزرگترین سازمان های ایرانی را به دست آورده است.

از واجدین شرایط دعوت می گردد رزومه خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند تا در صورت تایید، برای مصاحبه دعوت شوند.لطفا در سابجکت ایمیل عنوان شغلی مورد نظر را حتما درج نمایید در غیر این صورت رزومه شما بررسی نمی شود.


 
ایمیل : hr@sepehrmahan.com



ارسال توسط پول دوست

آموزش راه اندازی کسب‌وکار اپلیکیشنی

  کسب و کارها و شیوه کسب درآمد اینقدر زیاد و متنوع شده است که بازار تجارت سنتی و الکترونیک را تحت شعاع خود قرار داده است و افراد به شیوه های مختلف اقدام به کسب درآمد می کنند. یکی از شیوه های کسب درآمد پرطرفدار ساخت اپلیکیشن کسب و کار است و افراد با راه اندازی آن درآمد مناسبی دارند در اینجا قصد داریم تا شیوه کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار با اپلیکیشن را آموزش دهیم:
 

دانلود اپلیکیشن‌ها برای مشتریان سرگرمی رایجی است( آمار دانلود اپلیکیشن، تعداد ۳۰ میلیون در روز است). همچنین پرورش ایده‌ برای اپلیکیشن‌های عالی و جدید نیز بسیار رایج است.

معمولاً در تبدیل اپلیکیشن از مرحله‌ی ایده به واقعیتی با فنّاوری بالا، مشکلاتی نهفته است، اما متخصصان بیان می‌کنند که هرکسی می‌تواند با داشتن رویکردی مناسب و تلاش کافی، اپلیکیشن موبایل موفقی بسازد که بالقوه درآمدزا باشد.

چد مورتا (Chad Mureta) گفته است که : «اگر کارها را به‌درستی انجام دهید، می‌توانید از این راه درآمد بسیاری داشته باشید.» او قبل از راه‌اندازی سه کسب‌وکار بر اساس اپلیکیشن‌های موبایلی، ازجمله Empire Apps، هیچ تجربه‌ای در این حوزه نداشته است.

میکا اولسون (Mikka Olsson)، هم‌موسس شرکت سازنده اپلیکیشن Ebbex، گفته است : « اگرچه داشتن ایده از هر چیزی مهم‌تر است، اما کارهای بسیار دیگری نیز (از طراحی گرفته تا بازاریابی) برای درآمدزایی و بهره‌وری کسب‌وکارهای مخاطره‌آمیز ضروری هستند.»

اولسون گفته است: «داشتن ایده‌ای فوق‌العاده، فقط ۵ درصد از فرایند راه‌اندازی کسب‌وکار است. این فرصت بزرگی است، اما باید آماده باشید و از صمیم قلب خواستار تحقق آن باشید.»

نیکولاس آکونا (Nicolas Acuña)، هم‌موسس اولسون در Ebbex، به کسانی که به دنبال ساخت اپلیکیشن هستند، پیشنهاد می‌کند که ابتدا ایده‌ی خود را با دوستان و خانواده‌ی خود در میان بگذارند.

آکونا گفته است: «از آن‌ها بپرسید حاضرند از اپلیکیشن شما استفاده کنند و آیا به نظرشان ایده‌ی جذابی است؟ برای کسی که ایده را مطرح کرده است، دشوار است که نظری واقعی درباره‌ی آن داشته باشد، زیرا عاشق ایده‌ی خود است.

مایک داندل (Mike Rundle)، که خود اپلیکیشن‌هایی را برنامه‌نویسی کرده است، گفته است « بررسی رقبا نیز مرحله‌ی مهمی است و می‌تواند تعیین‌کننده‌ی این باشد که سایر اپلیکیشن‌های موجود چه‌کارهایی را به‌درستی و چه‌کارهایی را به‌اشتباه انجام می‌دهند.» او پیشنهاد می‌کند کسانی که تمایل دارند اپلیکیشنی راه‌اندازی کنند، زمانی را صرف یادداشت ویژگی‌های منحصربه‌فردی که احساس می‌کنند اپلیکیشن‌شان باید شامل آن‌ها باشد، کنند.

راندل گفته است: «داشتن یک پاراگراف توصیف از یک اپلیکیشن، کافی نیست. یادداشت شما باید فهرستی چندصفحه‌ای باشد که این موارد را در برمی‌گیرد: آن‌چه اپلیکیشن ‌شما ارائه می‌دهد، دلایل متفاوت بودن آن با سایرین، و این‌که برای جلب رضایت کاربران و تمایز از بقیه‌ی اپلیکیشن‌ها چه می‌کند.»

بعدازاینکه از ایده رونمایی شد، می‌توان اپلیکیشن را ساخت. وب‌سایت‌ها ممکن است توسط افرادی ایجادشده باشند که تجربه‌ی فنی کمی دارند، اما اپلیکیشن‌های موبایلی به داشتن مهارت در دانش برنامه‌نویسی و توسعه‌ی نرم‌افزار احتیاج دارند. ازآنجایی‌که افراد کمی دارای چنین مهارتی هستند، بیشتر سازندگان اپلیکیشن‌ها برنامه‌نویسی را به یک شرکت بزرگ یا یک برنامه‌نویس مستقل می‌سپارند.

به گفته‌ی مورتا(Mureta)، هزینه‌ی این کار بسته به این‌که سازنده‌ی اپلیکیشن قصد رسیدن به چه هدفی را دارد، ممکن است از هزارتا یک‌میلیون دلار باشد. او معتقد است کمبود مهارت‌های فنی برای سازندگان یک امتیاز است.

مورتا می‌گوید: «درواقع بهتر است که برنامه‌نویس (coder) نباشید، زیرا در این صورت همه‌ی زمان خود را صرف برنامه‌نویسی نمی‌کنید و بیشتر بر ساختن اپلیکیشن تمرکز دارید.»

مورتا خود مصداق این است که افراد می‌توانند بی‌هیچ تجربه‌ای نیز اپلیکیشنی را راه‌اندازی کنند و موفق شوند. این سازنده‌ی اپلیکیشن اهل کالیفرنیاست و ایده‌ی اولین اپلیکیشنش، Fingerprint Security Pro، زمانی به ذهنش رسید که در بیمارستان بعد از یک تصادف وحشتناک دوره‌ نقاهت خود را می‌گذراند. او برای ساخت این اپلیکیشن کمتر از ۲ هزار دلار هزینه کرده است و حدود ۷۰۰ هزار دلار سود داشته است.

اولین مرحله برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌تان این است که آن را به مشتریان بفروشید. برای دستگاه‌های اپل Apple، همه‌ی اپلیکیشن‌ها در iTunes به فروش می‌رسند، درحالی‌که اپلیکیشن‌های اندروید در فروشگاه‌های مختلفی چون Google Play و Amazon موجودند.

سازندگان اپلیکیشن‌ها باید برای اپلیکیشن‌های iPhone یا iPad سالانه ۹۹ دلار به اپل بپردازند. مقررات اپل به شرکت‌ها اجازه می‌دهد ۳۰درصد سود اپلیکیشن‌ها را در اختیار داشته باشند؛ ۷۰ درصد باقی‌مانده به سازندگان تعلق می‌گیرد. گوگل و آمازون نیز مقررات مشابهی دارند.

اولسون می‌گوید: «البته صرف قرار دادن اپلیکیشن بر روی iTunes نیز ضامن موفقیت شما نیست.»

اولسون به سازندگان اپلیکیشن‌ها پیشنهاد می‌دهد راه‌اندازی اپلیکیشن را به‌مثابه‌ی شروع هر کسب‌وکار دیگری بدانند.

این بدان معنی است که باید زمانی را به تحقیق درباره‌ی قیمت‌ها اختصاص دهید، برای روابط عمومی استراتژی داشته باشید و بودجه‌ای برای بازاریابی و تبلیغات کنار بگذارید.

آکونا (Acuña) بیان می‌کند: «باید آگاهی ایجاد کنید و اپلیکیشن خود را پیش روی افراد قرار دهید.» همچنین چنین تعهدی فرصتی ایجاد می‌کند تا بعداً بتوانید اپلیکیشن‌های بیشتری بسازید.

وی همچنین می‌گوید که: « فقط برخی از آن‌ها به‌خوبی کار خواهند کرد، اما برای موفق شدن به‌احتمال خیلی زیاد بیش از یک اپلیکیشن خواهید ساخت.»

میزان درآمد حاصل از اپلیکیشن‌ها نیز، درست مثل هزینه‌ی ساختن آن‌ها، ممکن است بسیار متفاوت باشد. راندل می‌گوید موفقیت مالی، به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ ازجمله نوع اپلیکیشن (بازی‌ها معمولاً بیشتر از اپلیکیشن‌های دیگر، فروش دارند)، گستردگی راه‌اندازی آن (جایگاه اپلیکیشن در جدول در پایان اولین روز فروش می‌تواند تعیین‌کننده‌ی میزان درآمد شرکت باشد) و میزان مطلوبیت نظرات کاربران (بسیاری از اپلیکیشن‌ها که ازنظر کاربران پنج ستاره هستند، فروش خواهند داشت، چراکه کاربران دیگر با مشاهده‌ی این ستاره‌ها به این فکر می‌افتند که در صورت عدم خرید، شانس بزرگی را ازدست‌داده‌اند.)

راندل گفته است برترین اپلیکیشن‌ها در Apple store روزانه بیش از ۵۰ هزار دلار درآمد دارند، اما میزان درآمد سایر اپلیکیشن‌ها شیب شدیدی دارد، و اکثر اپلیکیشن‌ها درآمدی بسیار کمتر از این دارند.

مورتا گفته است: «نکته‌ی بی‌نظیری که درباره‌ی بازار اپلیکیشن وجود دارد این است که کاربران در سراسر جهان متقاضی آن‌ها هستند.»

همچنین او  گفته است: «من از کشورهایی درآمد داشتم که قبل از آن حتی اسمشان را هم نشنیده بودم. این حس بسیار جالبی برای من بود.»

کسب درآمد .کسب و کار اینترنتی . اپلیکیشن . اپلیکیشن کسب و کار . استارت‌‌آپ . ایده اپلیکیشن . درست کردن اپلیکیشن . کسب و کار . کسب و کار اپلیکیشنی

مطالب مشابه کسب و کار اپلیکیشن :

شیوه کسب درآمد اپلیکیشن ایرانی هدهد

اپلیکیشن مناسب کسب و کارهای کوچک

اپلیکیشن پینگل رقیب جدی تلگرام

اپلیکیشن ساده موبایل و کسب درآمد میلیاردی ؟

منبع : آموزش کسب درآمد




ارسال توسط پول دوست

شناخت نیاز مصرف‌کننده جهت کسب درآمد بیشتر

  حتما شنیده اید که برخی سایتهای بزرگ مثل گوگل، یاهو ، فیسبوک و... کلیک های کاربران و میزان علایق آنها را شناسایی می کنند و این اطلاعات ذیقیمت را خود برای کسب و کارشان استفاده می کنند و یا به دیگران برای کسب درآمد بیشتر می فروشند . دلیل این کار بسیار ساده است این غول های بزرگ از میزان علایق ورودیهای خود ، زمینه علایق و نیاز و خواسته هایشان را به دست می آورند و بر اساس این علایق تبلیغات خود را نمایش می دهند و یا محصول و خدماتشان را ارائه می دهند . یعنی شناخت کامل و درست از مشتری دارند و این شناخت موجب رونق کسب و کارشان می شود این در واقع یک نوع بازاریابی و فرصت برای جذب مشتری و مصرف کننده خدمات هست.
 

در کسب درآمد و افزایش فروش هم، بهترین استراتژی‌های مصرف‌کننده با علم به این موضوع آغاز می‌شوند که افراد کجا و چرا محصول شما را می‌خرند.مفهوم یک مصرف‌کننده، بنا به جنسیت، سن، نژاد و موقعیت جغرافیایی که بتواند در ایجاد فروض دقیق و معقولانه در مورد رفتار خرید استفاده شود، دیگر منسوخ شده است. شاید قابل‌پیش‌بینی‌ترین ویژگی‌های مصرف‌کنندگان امروز تغییرپذیری آنها باشد؛ آنها بسته به جایی که خرید می‌کنند و موقعیتی که برای آن خرید می‌کنند، برندهای متفاوتی را برخواهند گزید.

 

این ویژگی بیانگر یک توسعه منطقی از محیط خرده‌فروشی در دنیای امروز است: اکنون شاهد آن هستیم که هر هفته بسیاری از طبقه‌بندی‌های کالاهای بسته‌بندی شده مصرفی (CPG) شامل صدها برند و آغاز محصولات «گوشه»۱ جدید می‌شود. افراد می‌توانند در سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌های کوچک که معمولا در جای سهل‌الوصول قرار دارد و اغلب اوقات باز است و طیف وسیعی از سایت‌های تجارت الکترونیک خرید کنند، اما امروزه روش‌های به مراتب بیشتری برای بازاریان وجود دارد تا با خریداران وارد تعامل شوند، از جمله این روش‌ها می‌تواند به اپلیکیشن‌های موبایل و رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد.با فرض این پیچیدگی‌ها، یافتن مصرف‌کنندگان بسیار حیاتی‌تر از همیشه است. تحقق این امر به دیدگاه به مراتب جامع‌تری از چگونگی ایجاد یک انتخاب نیاز دارد؛ دیدگاهی که مرتبط با جمعیت‌ خاص یا یک نیاز تعریف‌شده نیست.

شرکت‌ها باید علم به اینکه چه کسانی، چه زمانی، کجا و چرا خرید می‌کنند را با درک مزایای هیجانی و عملکردی محصولاتشان ترکیب کنند. وقتی این ارتباطات را ایجاد می‌کنید، دیدگاهی در مورد موقعیت‌های خاص یا «پنجره‌های تقاضا» به‌دست می‌آورید؛ دیدگاهی که بیانگر آن است کدام مصرف‌کننده می‌خواهد یا نیاز دارد که یک خرید انجام دهد. این پنجره‌ها بر مبنای عوامل متفاوت در دفعات مختلف باز و بسته می‌شوند. فرض کنید فردی در یک مغازه خواربارفروشی به دنبال محتویات ساندویچ برای ناهار فرزندش است؛

ممکن است او یکی از برندهای گوشت ساندویچی (مثلا سوسیس و کالباس) را انتخاب کند؛ اما فرد دیگر به فکر آماده کردن یک اسنک سریع و سالم در خانه باشد.پنجره‌های تقاضا، با ارتباط دادن مستقیم‌تر برند، مصرف‌کننده، کانال و موقعیت، فرصت‌هایی برای هدف‌گذاری بهتر و تعهد در امتداد مسیر خرید ایجاد می‌کنند. (نمودار).این مفهوم بین رهبران کالاهای بسته‌بندی‌شده مصرفی (CPG) محبوبیت یافته است؛ اما به همان‌اندازه به صنایع مختلف نیز مربوط است: تقریبا هر شرکتی نیاز به درک روشی دارد که مردم از طریق آن محصولات را ارزیابی می‌کنند و تصمیم‌ می‌گیرند که کدام محصول را خریداری کنند. در عین حال این مفهوم تنها زمانی ارزش خواهد داشت که روش اجرای استراتژی شرکت‌ها را تغییر دهد. آنها نیاز به شناسایی پنجره‌هایی خواهند داشت که برای برندهای آنها امیدبخش‌تر است و سپس باید در چگونگی بازاریابی و فروش محصولات فعلی به علاوه توسعه محصولات جدید خود تغییراتی ایجاد کنند. شرکت‌هایی که این موضوع را به درستی درک می‌کنند به‌طور چشمگیری مسیر تعامل با مصرف‌کنندگان خود را بهبود خواهند بخشید.

گذشته پیش‌درآمد اکنون است

بیایید نگاهی به یک طبقه بزرگ از خرده‌فروشی بیندازیم تا چگونگی کارکرد پنجره‌های تقاضا در بازارهای شلوغ را بهتر درک کنیم: طبقه‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم پوشک بچه است. برخی مصرف‌کنندگان یک برند پوشک که از مواد طبیعی ساخته شده و قیمت بالاتری دارد را برای نوزاد تازه‌ متولد شده خود می‌خرند و سپس زمانی که کودک آنها شروع به چهار دست و پا راه رفتن می‌کند، بردوام آن تمرکز می‌کنند.مجرای خرده‌فروشی و بخصوص طیفی از گزینه‌های موجود در یک موقعیت مفروض نیز بر تصمیمات خریداران تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال ممکن است مصرف‌کنندگان پوشک بچه همیشه به صورت عمده از فروشگاه‌های بزرگ یا به صورت آنلاین خرید کنند، اما با علم به اینکه قیمت هر پوشک بالاست، زمانی که در شرایط اضطراری قرار می‌گیرند، به صورت تکی از فروشگاه‌های کوچک خرید خواهند کرد.

شرکت‌ها با نگاه به اطلاعات خرید گذشته مصرف‌کنندگان، در مورد علائق آنها اطلاعات کسب می‌کنند. این داده‌ها و توانایی استخراج آن برای ایجاد دیدگاه‌های مفید، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا پنجره‌های تقاضا برای محصولات‌شان را بشناسند.تنها یک دهه گذشته، شرکت‌ها عمدتا به پژوهش‌ها روی مصرف‌کنندگان توجه می‌کنند.

امروزه، آنها هنوز به نتایج مطالعات نگاه می‌کنند، اما می‌توانند این اطلاعات را با داده‌های تفصیلی در مورد رفتار آنلاین مصرف‌کنندگان (تاریخچه جست‌وجوهای اینترنتی، خریدها، بازدید‌ها آنلاین و فعالیت رسانه‌های اجتماعی) به علاوه معیارهایی که رفتار آنها را در فروشگاه‌های فیزیکی دنبال می‌کنند، ترکیب کنند.خبر خوب این است که تکنولوژی موردنیاز برای شناسایی پنجره‌های تقاضا چندان پیچیده نیست. قطعا شما نیاز به توانمندی‌های تجزیه و تحلیل دارید، اما می‌توانید این توانمندی‌ها را با به‌کار بردن تکنیک‌های بازاریابی کمی ثابت در روش‌های نوآورانه خلق کنید؛ روش‌های نوآورانه‌ای که از طیف وسیعی از منابع اطلاعاتی
استفاده می‌کنند.

 

چالش اجرا

برای اجرای یک استراتژی بر مبنای پنجره‌های تقاضا، با سه مرحله زیر شروع کنید:

۱٫ پنجره‌های ایده‌آل خود را شناسایی کنید.

هر نوع محصول مفروضی لیست بلندی از پنجره‌های تقاضای بالقوه دارد؛ اما تنها تعداد خاصی از آنها انتخاب درستی برای شرکت شما هستند. این فرآیند با درک واضحی از توانمندی‌های شرکت شما شروع می‌شوند. نکات خاصی وجود دارد که برند شما برای آن شناخته شده است و شرکت شما به بهترین شکل آنها را انجام می‌دهد؛ این نکات می‌تواند توسعه محصول جدید، بسته‌بندی نوآورانه یا هر چیز دیگری باشد. پنجره‌های تقاضای معین به‌طور طبیعی تناسب بهتری با این نقاط خواهند داشت. در این مرحله، باید اطمینان یابید که اندازه بازار یک پنجره تقاضای خاص برای هدف‌گذاری آن برای محصولات جدید یا توسعه محصولات جدید کافی باشد.تجزیه‌و‌تحلیل‌ها می‌توانند از طریق شبیه‌سازی‌های بازار، مدل‌سازی سناریو و دیگر ابزارهای مشابه در سنجش سود بالقوه ناشی از گزینه‌های متفاوت به شما کمک کنند.

۲٫ نگرش‌های فروش و بازاریابی خود را تطبیق دهید.

درک دقیقی از پنجره‌های تقاضا به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان را از روشی جذب کنید که شرکتی که از نگرش‌های تفکیکی قدیمی استفاده می‌کند، قادر به آن نخواهد بود. کانال درست و استراتژی‌های بازاریابی می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان را در مکان و زمان درست جذب کنید و در نتیجه ارتباطات درست و فروش‌های بالاتری به‌دست آورید. به مثال زیر توجه کنید: یک شرکت اخیرا نوع جدیدی از قیچی را توسعه داده است که از طریق کمپین‌های جداگانه با هدف دستیابی به افراد ماهر، دانش‌آموزان و کارمندان اداره، بازاریابی و فروخته می‌شود. این شرکت کانال و استراتژی‌های بازاریابی خود از جمله تصمیماتی در مورد اینکه در کدام فروشگاه‌ها فروخته شود، ارتقای محصول، سهمیه‌ها، بسته‌بندی، و تبلیغات دیجیتال را تطبیق داده است. هدف این شرکت از این فعالیت‌ها، خدمت به مشتریان متفاوت و در موقعیت‌های مختلف بوده است.

به‌عنوان مثال، این شرکت بازدیدهای کاربران را تفکیک می‌کند تا اطمینان یابد که مشتریان دانش‌آموز تنها بازدیدهای کاربران دانش‌آموز را می‌بینند. نتیجه این کار، افزایش فوق‌العاده در فروش در مقایسه با ابتدای تولید محصول بود.وقتی شما از پنجره‌های تقاضا برای شکل دادن به استراتژی فروش و بازاریابی خود استفاده می‌کنید، به‌کارگیری تجزیه و تحلیل‌ها شما را قادر می‌سازد تا نتایج ابتکارات خاص را بسیار دقیق‌تر مورد سنجش قرار دهید.

۳٫ برای ایجاد محصولات و خدمات جدید نوآوری کنید.

علاوه‌بر بهبود استراتژی‌های بازاریابی برای محصولات فعلی، پنجره‌های تقاضا می‌توانند به شرکت‌ها در توسعه محصولات جدید نیز کمک کنند. آنها قادر هستند تا محصولاتی با خصوصیات موردنیاز مشتریان خلق کنند.به‌عنوان مثال، اگر یک تولیدکننده پوشک بچه با توانمندی‌های قوی در تولید پایدار۲یک پنجره تقاضا برای والدین جدیدی که به دنبال کاهش اثر آنها بر محیط‌زیست هستند پیدا کند، این شرکت می‌تواند تلاش‌های نوآوری خود را بر حداقل‌سازی مواد به‌کار رفته و ارائه بسته‌بندی‌های قابل‌بازیابی یا تجزیه‌پذیر متمرکز کند.

در اینجا تجزیه و تحلیل‌ها، تلاش‌های شما را هدایت خواهد کرد. در یک سطح خرد، تجزیه و تحلیل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به‌طور دقیق‌تر فرصت‌های نوآوری را برای برندتان در فصل مشترک مشتری، کانال و موقعیتی که برای کسب‌و‌کار شما مناسب است، هدف‌گذاری کنید. شما قادر خواهید بود به‌درستی پیش‌بینی کنید که چه محصولی را توسعه دهید و کدام یک از مشتریان احتمال بیشتری دارد تا آن را خریداری کنند. در سطح کلان، می‌توانید از تجزیه و تحلیل‌ها برای پیگیری بهتر بازدهی بر سرمایه‌گذاری نوآوری از طریق معیارهایی مانند time-to-market (طول زمان صرف شده از ایده یک محصول تا روانه شدن آن به بازار)و بهره‌وری تحقیق و توسعه (R&D) استفاده کنید.

 

پنجره‌های فرصت

برای مشاهده اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از پنجره‌های تقاضا برای ارتباط با مشتریان و ایجاد رشد سازماندهی شوند، به یک شرکت تولید گوشت‌های ساندویچی توجه کنید که توانمندی‌های قوی در بسته‌بندی محصول دارد. این شرکت والدینی را که به دنبال خرید محصولات سالم برای ناهار فرزندان خود هستند را به‌عنوان یک پنجره تقاضای به شدت بالقوه شناسایی می‌کند.هدف‌گذاری این گروه از مشتریان نیاز به یک نگرش متفاوت دارد؛ نگرشی متفاوت از آنچه شرکت در صورت لحاظ طیف جمعیتی ساده (به‌عنوان مثال «خوراکی موردعلاقه کودکان در یک سن معین چیست؟» یا «ترجیحات گوشت ساندویچی در هر منطقه چیست؟» استفاده می‌کرد.

با فرض وجود تخصص، این شرکت می‌توانست بر توسعه بسته‌بندی‌های ناهار مورد علاقه کودکان تمرکز کند. این شرکت فروشگاه‌های خواربارفروشی سنتی را مورد هدباط با مشتری

ف قرار می‌دهد که در آن بسیاری از خانواده‌ها خرید‌های عمده هفتگی خود را انجام می‌دهند و نمایشگرهایی را داخل فروشگاه قرار می‌دهد که این حقیقت را برجسته می‌سازند که محصول موردنظر برای قرار گرفتن در یک ظرف غذا به اندازه کافی کوچک است، به راحتی باز می‌شود، به‌طور مناسب تقسیم شده و سالم است. این شرکت می‌تواند این فعالیت‌ها را در آغاز سال تحصیلی یا آخر هفته که والدین برای هفته آینده مدارس کودکان خود خرید می‌کنند انجام دهد.

این شرکت می‌تواند برای افزایش جذب مشتریان، یک کمپین در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند و از والدین بخواهد تا از ظرف ناهار خالی کودکان خود بعد از بازگشت از مدرسه عکس بگیرند و به این ترتیب نشان دهند که محصول مربوطه تا چه حد پرطرفدار است.

در یک حوزه شلوغ، پنجره‌های تقاضا شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا مشتریانی را بیابند که خواستار برندهای آنها هستند. آنها می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا منبع پایدارتری از مزیت رقابتی را توسعه دهند که رشد و سودآوری را به ارمغان می‌آورند.

برای رهبران شرکت، این پیام واضح است: مصرف‌کنندگانی که خواه به صورت آنلاین یا از قفسه یک فروشگاه به محصولات شما نگاه می‌کنند افرادی هستند که ترجیحات آنها به اینکه چه کسانی هستند، کجا هستند و در لحظه چه می‌خواهند، بستگی دارد. هرچه بیشتر در مورد این موارد تامل کنید، برند شما جذاب‌تر خواهد شد.

منبع سایت پول یابی

http://poolyabi.ir/

 

پی‌نوشت:

۱٫ niche products به کالا یا خدماتی گفته می‌شود که دارای ویژگی‌هایی است که برای یک زیرگروه خاص بازار درخواست می‌شود.

۲٫ (sustainable manufacturing) به ایجاد محصولاتی گفته می‌شود که اثرات محیط‌زیستی اندکی داشته باشند و انرژی و منابع طبیعی را حفظ کنند.

کسب درآمد . کسب و کار .ارتباط با مشتری . استراتژی خرده فروشی . بازاریابی خدمات . بازاریابی محصول . پنجره ایده‌آل . پنجره فرصت . جذب مشتری . فروش محصول . مصرف کننده . نیچ




ارسال توسط پول دوست

سایت پول یابی ، محل کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد ساده، کسب درآمد رایگان، کسب درآمد بالا

یکی از سایت هایی که در زمینه کسب و کار اینترنتی و خانگی فعالیت تخصصی دارد و شعارش هم آموزش کسب درآمد علمی و اصولی از اینترنت می باشد سایت پول یابی poolyabi.ir می باشد هدف اصلی و برنامه کاری این سایت عبارت است از:

آموزش کسب درآمد اینترنتی, کسب و کار خانگی و اینترنتی,کارآفرینی, استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه در حوزه های قانونی و مشروع.

با این عنوان: آموزش کسب درآمد, کنکور و استخدام

اگر علاقمند به آشنایی با شیوه های قدیمی و یا مدرن و امروزی کسب درآمد از اینترنت هستید و یا دنبال کار و استخدام در ادارات دولتی ، شرکتهای خصوصی می باشید، اگر دغدغه کنکور و امتحان کنکور و ورود به دانشگاه و آزمون ها را دارید ، اگر قصد راه اندازی کسب و کار خانگی و کسب درآمد در منزل را دارید ولی چگونگی راه اندازی آن را نمی دانید، اگر کارآفرین هستید و دنبال جذب سرمایه و یا اجرای ایده خود می گردید ، اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی مثل :تلگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، توئیتتر، اینستاگرام و.. و یا پیام رسان هایی مثل تلگرام، لاین، وایبر و... هتسید ، اگر فایلی برای فروش دارید و راهش را نمی دانید ، اگر ویدیو ارزشمندی دارید و راه کسب درآمدش را نمی دانید ، اگر به دنبال کسب درآمد از کوتاه کننده لینک، پاپ آپ ، کلیکی و...هستید ، اگر هنر ، محصول و یا خدماتی دارید ولی شیوه ارائه و کسب درآمد از آنها را نمی دانید و خلاصه هر آنچا درباره کسب درآمد از اینترنت و کسب و کار خانگی و استخدام و کنکور و مقالات آموزشی مرتبط می خواهید همه و همه در سایت پول یابی به رایگان قرار دارد.

مجموعه آموزش های سایت پول یابی بر اساس متدهای نوین و استفاده از سالها تجربه مدیر آن در زمینه اینترنت می باشد. هدف اصلی مدیر سایت پول یابی، آموزش کسب درآمد از اینترنت، ایجاد اشتغال و درآمد برای دیگران ، رفع و یا کم کردن معضل بیکاری در جاتمعه به ویژه برای جوانان می باشد.

شعار سایت پول یابی : اینترنت اقیانوسی از ثروت و پول فراوان است فقط باید قلاب کسب درآمدت را در این اقیانوس بیکران به آب بیندازی.

روی لینک زیر کلیک کنید و با جدید متدها آشنا شوید :

پول یابی سایت آموزش کسب درآمد, کنکور و استخدام




ارسال توسط پول دوست
لذت مطالعه کنکوری
کنکور و ورود به دانشگاه اگرچه غایت زندگی نیست و نباید غایت آرزوی ما باشد ولی در جامعه ما متاسفانه اینگونه است . قبولی در کنکور ، کسب رتبه برتر، قبولی در دانشگاه خوب، انتخاب رشته عالی و.... آرزوی کنکوریها و خانواده هایشان است. سال کنکور برای برخی سال سرنوشت و آینده سازی محسوب می شود و سعی دارند تا به هر طریقی وارد دانشگاه شوند. در هر حال کنکور و دانشگاه و رتبه های آزمون سالهاست با زندگی ما عجین شده است حال چه کنیم در سال کنکور از مطالعه برای کنکور لذت ببریم ؟ شیوه ها و راهکارهای مطالعه درست و لذت کتابخوان چیست ؟ دلیل اینکه این عنوان و راه حل را انتخاب کردم این است که بسیاری از دانش آموزان از این گله دارند که پس از مدتی که از مطالعه آنها می گذرد دچار خستگی و کسالت می شوند و رغبت خود را از دست می دهند، اینجا سعی کرده ایم نکاتی را بیان کنیم که بدانید امکان خواندن و مطالعه با لذت هم امکان دارد و کافی است شرایط انرا مخیا کنید و به آن ها آشنا شوید.

نکات و شرایط لذت بردن از درس

در ادامه به مطالبی اشاره می کنیم که بتوانید از درس خواندن لذت ببرید و در مطالعه آرامش داشته باشید

1-داشتن برنامه:
برنامه ریزی حتما باید هر دو جنبه کوتاه مدت و بلند مدت را داشته باشد. در برنامه ریزی بلند مدت شما مشخص می کنید که در هر فصل از سال قرار است چه فعالیت هایی را انجام دهید و چه دروسی را می‌بایست مرور کنید. بر اساس این برنامه ریزی بلند مدت شما برنامه ماهانه و هفتگی خود را تنظیم می کنید. این حس که بدانید در روز های باقی مانده تا کنکور قرار است چه مسیری را طی کنید می تواند بسیار آرامش بخش باشید و باعث می شود با خیال راحت تمام تمرکز خودتان را بر روی مطالعه دروس بگذارید.

2- داشتن نظم:
از نکاتی که بسیار مهم می باشند این می باشد که در مکانی مطالعه کنید که علاوه بر ساکت بودت و نور و دمای مناسب را داشتن دارای نظم نیز باشد، سعی کنید هر چیزی را سر جای خود قرار دهید. لطفا به برنامه ای که برای خود تنظیم کردید و هم چنین به حضور فعال در سر کلاس درس و آزمون‌های آزمایشی خود نیز تعهد داشته باشید و آنرا فراموش نکنید.

3-ثبت نتایج:
شما با ثبت نتایج خود و با بررسی و مقایسه این فعالیت های درسی با نتایج خود در آزمون های آزمایشی با خیلی از حقایق مطالعاتی خود آشنا خواهید شد و نقاط قوت و ضعف خود را در مطالعه کردن دروس مختلف خواهید شناخت. این آشنایی با نقاط ضعف می‌تواند موتور محرک شما در مسیر کنکور باشد. توصیه ما به شما این می باشد که در هر مرحله ای که هستید از ثبت ساعات مطالعه و تعداد تست هایی که برای هر درس بررسی می کنید و به طور کلی امور درسی خود خسته و دل سرد نشوید و تا روز آخر با جدیت این کار را انجام دهید.

4-تلاش برای رسیدن به اهداف:
برخی فقط حرف از آرزوها می زنند، و هیچ تلاشی را برای دست یابی به آن نمی کنند. همه ما تو زندگی یک سری آرزو و اهداف داریم که خیلی دلمان میخواهد به آن‌ها برسیم. در این بین بعضی از آدم ها تلاش می کنند و به نوعی از خیلی از تفریحات و اوقات فراغتشان در یک برهه زمانی از زندگی می‌زنند تا به آرزویی که از صمیم قلب خواهان رسیدن به آن هستند برسند.

5- خودتان را تشویق کنید:
ما از شما می‌خواهیم که اگر در مسیر مطالعاتی خود روند رو به رشدی رو برای مدت طولانی طی کردید و به نوعی از تنها رقیب خودتان یعنی هفته قبل خودتان پیشرفت بیشتری داشتید به خودتان جایزه بدهید. برای این کار می‌توانید همراه دوستان خود به تماشای یک فیلم بنشینید و یا در روزی خاص با هم به استخر بروید و از این قبیل کارها را برای بالا بردن روحیه انجام دهید. مطمئن باشید داشتن روحیه شاد و سرحال در روند رو به رشد شما تاثیر به سزایی خواهد داشت و باعث می‌شود با علاقه بیشتری به مطالعه دروس خود ادامه دهید.
همیشه فعالیت های درسی خود را ثیت کنید و پس از دست یابی به آنجه که مورد انتظار شما بود به خودتان امتیاز دهید و خود را تشویق کنید.

مطالب مشابه برای مطالعه و موفقیت در کنکور:

شیوه مطالعه کنکور برای کسب رتبه تک رقمی

برترین شیوه مطالعه برای کنکور و روش مطالعه PQR5جهت آزمون کنکور

مطالعه درست برای کنکور و شیوه کسب رتبه برتر در آزمون کنکور دانشگاه




ارسال توسط پول دوست

ایجاد انگیزش موفقیت در کنکور و زندگی

اگرچه معتقدم کنکور همه چیز زندگی انسان نمی شود و چه بسا افرادی که موفق نشدند در آزمون کنکور دانشگاه قبول شوند ولی در مسیر زندگی موفقیت های فراوانی کسب کردند کنکور همه چیز نیست و زندگی جریان دارد . در اینجا قصد ندارم ماهیت کنکور را زیرسوال ببرم بلکه قصد دارم تا متنی انگیزشی و روحیه بخش درباره کنکور و زندگی بدهم . زندگی هم به نوعی آزمون برای ماست آزمون خوب بودن و مهربان بودن و دوست داشتن هم ، آزمون رقابت برای سالم بودن و مهربان تر بودن. متن انگیزشی برای کنکور و زندگی تقدیم همه دوستان می شود به امید آنکه در همه مراحل زندگی موفقیت رفیق راهتان باشد.

یک لحظه چشماتو ببند… تصور کن که هیچ دستی نداری. نمیتونی چیزی رو با انگشتت لمس کنی یا با دوستات دست بدی. حالا تصور کن که هیچ پایی هم برای راه رفتن نداری. فقط کافیه یه لحظه به این فکر کنی نه دست داری نه پا! حتی فکرش هم تن آدم رو به لرزه میندازه…

متن انگیزشی برای موفقیت در کنکور و زندگی
تصویر بالا متعلق به نیک وی آچیچ هست. نیک وی آچیچ به خاطر ابتلا به نوعی بیماری بدون دست و پا به دنیا اومد، تو زندگی محدودیت های زیادی داشت اما تونست با این محدودیت ها کنار بیاد و حتی از خیلی افراد سالم موفق تر باشه.
وقتی نیک پا به این جهان گذاشت یه دنیا غم، مشکل، سوال و اضطراب برای والدین به بار آورد. نیک تو هشت سالگی بخاطر تمسخرهای شدید همکلاسی هاش دچار افسردگی شد و اقدام به خودکشی کرد… اما بخاطر علاقه به پدر و مادرش از این کار منصرف شد…
اون با تلاش زیاد یاد گرفت با دو انگشتی که انتهای بدنش وجود داشت بنویسه و کارهای روزانشو انجام بده. نیک در ۲۱ سالگی از دانشگاه با دو مدرک لیسانس در رشته های حسابداری و برنامه ریزی مالی فارغ التحصیل میشه. اون با ادامه فعالیت هاش تبدیل به شخصی شد که سخنرانی هایش برای میلیون ها شنونده در سراسر جهان امید به زندگی و انگیزه به وجود بیاره. نیک وی آچیچ سخنران انگیزشی و مدیر موسسه زندگی بی حد و مرز هست.

در کتاب خودش “زندگی بی حد و مرز” آورده که:

من ایمان دارم که زندگیم حد و مرزی ندارد. دلم می خواهد تو نیز، صرف نظر از دشواری های زندگیت، چنین احساسی داشته باشی. ما همسفریم. در آغاز سفرمان، لطفا قدری درنگ کن و درباره تمامی محدودیت هایی فکر کن که بر زندگی خویش تحمیل کرده ای و یا به دیگران اجازه داده ای بر زندگیت تحمیل کنند. اکنون به این بیندیش که رهایی از این محدودیت ها چه حس و حالی دارد. زندگی تو چگونه می بود اگر همه چیز برایت ممکن می شد؟
“من معجزه‌ای را که از خداوند طلب می‌کردم، خودم در زندگی‌ام رقم زدم”

متن انگیزشی کنکور

همه شنیدیم که وقتی آرزویی رو برای خودت متصور میشی، حتما توانایی رسیدن به اون آرزو رو داشتی که تونستی حتی بهش فکر کنی..
پشت نکن به آرزوهات!
هر کسی آرزوی پزشکی تهران و دندون بهشتی و… رو نداره
هرکسی آرزوی برق شریف و مکانیک امیرکبیر رو نداره..
فقط کافیه باور کنی، شوق سوزان برای رسیدن بهش رو داشته باشی، ایمان بیاری که اگه راهی رو که افراد موفق رفتن رو طی کنی
رسیدن به موفقیت حتمیه…
تو که این آرزو ها رو داری پس حتما لیاقت رسیدن بهش رو داشتی که این رویا سراغت اومده
تو این دنیای پر از فراوانی به راستی سهم تو چیه…
دلت نمیخاد عصر پاییزتو تو یه کافه بشینی و فنجون قهوتو از کنار سویچ ماشین آخرین مدلت برداری و بنوشی و قرار کاری هاتو چک کنی…
یه نگاه به شهر که بندازی
پر از لیسانسه هایی که فقط اسم یه لیسانسه یا فوق لیسانس رو یدک میکشن
قبولی تو دانشگاه ضامن موفقیت نیست!
چرا که هر رشته دانشگاهی بازار کار موفق نداره بازی بین ۲ تا ۳ هزار نفر اوله.
قبولی تو فلان رشته تو شهر های گوشه کنار کشور تو رشته هایی که بازار کار ندارند و فقط تنها چیزی که میمونه یه برگه به نام مدرکه!
کاش تو هم داد بزنی بگی منم بازی..
کاش قدر بدونیم که خدا هر روز اجازه زندگی کردن بهتون میده..
اینکه هر روز اجازه زندگی رو داری یعنی اون بالایی از تو توقع بیشتری داره
یعنی اینکه جایگاه تو اینی که الان هستی نیست..
رفیق یادت باشه بعضی وقتا خیلی زود دیر میشه
تا موفقیت فقط یه گام فاصله داری اونم ایمان به خودته…
نیازه آدم بعضی وقتا با خودش و وجدانش خلوت کنه… شاید داری عوضی راهو میری…
این رسمش نیس…
این جواب اون همه سختی که تو این ۱۲ سال درس خوندن کشیدی نیست…
بجنب بزار شادی باشه بعد کنکور
نه حسرت و افوس…

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به جاست. خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…
  موفق و پایدار و سلامت باشید




ارسال توسط پول دوست

استخدام مدیر منابع انسانی در نساجی

 شرکت سام سپهر ایرانیان برای تکمیل کادر اداری خود مدیر منابع انسانی آقا را با شرایط خود استخدام می کند.

شرکت سام سپهر ایرانیان پیشرو در صنعت نساجی در تهران جهت تکمیل کادر خود طبق شرایط زیر بدنبال همکاری با افراد با انرژی و انگیزه بالا می باشد.

عنوان شغلیجنسیتشرایط احراز
مدیریت منابع انسانی آقا
  • جهت کار در تهران ،شهرک صنعتی قرچک
  • ۵ سال سابقه کار مرتبط
  • مسلط بر سیستم حضور و غیاب و همکاران سیستم
  • مسلط بر مباحث منابع انسانی
  • مسلط بر اجرای روش اجرایی آموزش

سابقه کار در کارخانجات نساجی و محیط های صنعتی مرتبط امتیاز مثبت محسوب می گردد.
ساکنین قرچک در اولویت می باشند.

شما هم می توانید در پیشرفت صنعت کشور نقش به سزایی داشته باشید.

واجدین شرایط  می توانند رزومه خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایند.

 
تلفن تماس : 09381988069
ایمیل : rezagholamrezaei@gmail.com



ارسال توسط پول دوست

استخدام کارشناس ارشد اجرایی منابع انسانی

 
 
 موسسه آموزشی و معتبر خوارزمی جهت تکمیل کادر اداری و آموزشی خود کارشناس ارشد اجرایی منابع انسانی و تولید محتوا در تهران استخدام می کند.

موسسه آموزشی خوارزمی جهت همکاری در واحدهای متوسطه وپیش،تحصیلات تکمیلی، پژوهش ،دپارتمان زبان، دپارتمان منابع انسانی،دپارتمان مدیریت حقوق ،عمران و … در تهران دعوت به همکاری می نماید.

ردیفعنوان شغلیظرفیت پذیرش/نحوه همکاریشرایط احراز
۱ کارشناس ارشد اجرایی منابع انسانی ۱ نفر/ تمام وقت
  • مسلط به برنامه office
  • آشنا به نرم افزار حضور و غیاب
  • آشنا به قانون کار- قرارداد پرسنلی
  • آشنایی به زبان
  • تسلط به آمار و تهیه گزارشات منابع انسانی
  • مسلط به فرآیند جذب و استخدام
  • ارزیابی عملکرد پرسنل
۲ تولیدمحتوا ۸ نفر /تمام وقت و نیمه وقت
  • در سایت و شبکه های اجتماعی
  • با توانمندی پشتیبانی آموزشی، آشنا با اصول Content Marketing
  • توانایی کار تیمی
  • توانمند در فروش و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی
  • مسلط به پشتیبانی کاربران سایت و شبکه های اجتماعی
  • علاقمند به امور گرافیکی و بروزرسانی داده ها
  • آشنا و علاقمند به رسانه های دیجیتال
  • علاقمند به امور تبلیغاتی و جذب مشتری
  • توانمند در سئو و اصول Content Marketing
  • داشتن فروشگاه فعال و یا صفحات اجتماعی پویا مزیت محسوب می شود.
مزایا:
  • حقوق ثابت
  • بیمه تامین اجتماعی
  • قرارداد حداقل یکساله
  • با مزایای پورسانت یا کارانه نقدی روزانه

کلیه متقاضیان می توانند رزومه خود را با درج عنوان شغلی در موضوع ایمیل به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند.


 
تلفن تماس : 02122220335
 
 
 
ایمیل : hr@mokha.ir
 
 
وب سایت : https://www.khaarazmi.com/



ارسال توسط پول دوست

آموزش رونق کسب درآمد با رستوران‌‌

یکی از مشاغل و کسب و کارهایی که امروز در اینترنت و شبکه های مجازی مورد توجه هست رستوران و کسب درآمد با غذا هست . دیگر رستوران داری به شیوه قدیم به دلیل رقابت بالا کمتر جواب می شود و این عرصه هم اگر با تکنولوژی پیش نرود دچار رکود در کسب و کار و ضرردهی خواهد شد. مجموعه نکات و توصیه های کاربردی درباره رستوران و رستوران داری است که اگر در کار لحاظ شود هم موجب کسب درآمد بیشتر شده و هم دست و بال مدیریت رستوران را برای توسعه کسب و کارش فراهم می کند نکات ریزی زکه در افزایش درآمد و و رونق کار بسیار کلیدی هست.
 

مدیریت یک رستوران به هر اندازه‌ای که باشد این روزها از نظر ارائه خدمات با کیفیت مثل شعبده‌بازی شده و موفقیت از آن کسانی است که مشتریانشان آنها را به هم توصیه می‌کنند یا فعالیت آنلاین خوبی دارند و بازدید اینترنتی آنها زیاد است. رستوران‌داری یکی از معدود صنایعی است که جزو کسب‌وکارهای تلفیقی از آن یاد می‌کنند، چون تولید (تبدیل مواد خام به محصول نهایی)، خرده‌فروشی و خدمات را با هم دربرمی‌گیرد. اگر شما هم جزو آن دسته از رستوران‌دارانی هستید که کسب‌وکارتان کمی کساد شده، چند نکته کلیدی را در اینجا ذکر می‌کنیم که شاید بتواند به رونق آن کمک کند.

 

• کنترل حجم غذا: مدیریت میزان غذایی که داخل یک بشقاب گذاشته می‌شود، از نظر حجم و میزان کالری، موازنه ظریفی است بین تعیین سود مالی شما و اینکه چه چیزی مشتری را راضی نگه می‌دارد. تسلط داشتن بر میزان حجم غذا یکی از دلایلی است که می‌‌گوید چرا رستوران‌های زنجیره‌ای در طول چند سال به موفقیت زیادی می‌رسند و اگر شما تلاش کنید این موضوع را به‌طور مداوم در کسب‌وکارتان مدیریت کنید، وقت آن رسیده که بر آموزش و مدیریت کارکنان آشپزخانه تجدید نظری داشته باشید.  مطمئن شوید پرسنل آشپزخانه رستوران هنگام آماده کردن غذا برای سرو، از ظروف و ابزارهای مناسبی استفاده می‌کنند. می‌توانید برای آموزش آنها از تصاویری استفاده کنید که نشان می‌دهند محصول نهایی نه تنها حجم و کالری غذا را رعایت می‌کند، بلکه باعث می‌شود در سرو غذا یکنواختی و هماهنگی را حفظ کنید.

• قیمت‌گذاری در منو: منوی شما یکی از عوامل محرک اصلی برای کشاندن افراد به داخل رستوران‌تان است و اطمینان از اینکه قیمت‌ها را درست تعیین کرده‌اید، یک امر اجباری در موفقیت شما است. برای تعیین متناسب‌ترین قیمت غذا، قیمت مواد اولیه را تقسیم بر سود ایده‌آل‌تان کنید که معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است. بر اساس رقمی که به دست می‌آورید، از بهترین نظری که دارید برای بالا بردن یا پایین آوردن قیمت غذا که مناسب اهدافتان است و غذای خوشمزه‌ای در اختیار مشتری قرار می‌دهد استفاده کنید.

• آموزش پرسنل و خدمات: پرسنل شما خط مقدم کسب‌وکارتان برای رویارویی با مشتری هستند و در واقع وجهه کارتان را نشان می‌دهند. بنابراین، برای اینکه یک رستوران عالی داشته باشید، باید کارکنان عالی داشته باشید. خدمات‌ خوب، کلید کار شما است و در کسب‌وکار رستوران‌داری نمی‌توانید از اهمیت آن غافل شوید. خوش‌برخورد بودن باعث می‌شود مشتریان احساس خوشایندی داشته باشند و باز هم به رستوران شما برگردند. مطمئن شوید که نه تنها پرسنل را طوری آموزش می‌دهید که نماینده کسب‌وکارتان باشند، بلکه یاد می‌گیرند در برابر مشتری احساس تعهد کنند. این موضوع علاوه‌بر اینکه یک پلت‌فرم قابل نظارت در اختیارتان قرار می‌دهد، باعث می‌شود کارکنان برای ارائه خدمات خوب به مشتری تشویق شوند و رابطه‌ای شخصی بین شما و مشتریان‌تان شکل بگیرد.  همچنین به یاد داشته باشید که هر گاه یکی از مشتریان در مورد غذایی شکایت داشت (مثلا از خوب نپخته بودن استیک) با ارائه یک آیتم رایگان مثل سالاد یا نوشیدنی یا در نظر گرفتن تخفیف قابل توجه برای آن غذا او را راضی نگه دارید. اگر باز هم راضی نشد، غذا را برای او عوض کنید. البته مراقب باشید این اتفاق زیاد تکرار نشود.

• برنامه‌ریزی: دفعه بعدی که می‌خواهید یک برنامه‌ریزی زمانی انجام دهید، شیفت‌های کاری و عملکرد کارکنان را مرور کنید. آیا به بیشترین بهره‌وری رسیده‌اید؟ آیا از نیروها در ساعت‌های پیک کار رستوران به درستی استفاده می‌کنید؟ و همچنین آیا فرصت‌هایی را فراهم می‌کنید تا کارکنان خود را راضی نگه دارید؟ به ایجاد یک سیستم انگیزه‌بخش فکر کنید تا بتوانید شانس فروش‌تان را بالاتر ببرید.

 

چرا باید بر روزهای شلوغ تمرکز کنید؟

اولین دلیل به عادات افراد برمی‌گردد. شما نمی‌توانید عادت‌ها را تغییر دهید و رفتار کسب‌وکارتان را باید مطابق روزهای هفته تنظیم کنید. خیلی از افراد فقط آخر هفته انرژی و دل و دماغ بیرون رفتن دارند و سایر روزهای هفته دوست دارند خانه بمانند و استراحت کنند. در نظر گرفتن یک وعده غذایی ویژه در روز سه‌شنبه نمی‌تواند شرایط زندگی افراد را تغییر دهد و با ارائه خدمات ویژه در چنین روزی به مشتریان‌ خود نفع نمی‌رسانید.  به علاوه، با ارائه منو و خدمات ویژه در روزهای خاص و ساعات پر رفت‌وآمد، مشتری را عادت می‌دهید که هر هفته سراغتان بیاید. دلیل دیگر این است که وقتی مشتری شاهد یک خدمات خوب و تمام و کمال از یک رستوران باشد، احتمال اینکه در اوقات خلوت‌تر هم به همان رستوران مراجعه کند بیشتر می‌شود. وقتی در روزها و ساعات شلوغ درصد خطای کارکنان شما بالا برود و خدمات خوبی ارائه ندهند، وعده برند شکسته می‌شود و در یاد مشتری می‌ماند.

دلیل بعدی این است که مشتری به دنبال این است که تصورات قبلی خود را تایید کند. تصور عمومی این است که یک رستوران شلوغ باید رستوران خوبی باشد. این نکته وقتی یک مشتری اولین بار قدم در یک رستوران شلوغ می‌گذارد بر ذهنیت او اثر گذاشته و اگر با خدمات‌دهی خوب بتوانید این ذهنیت او را تایید کنید، دیگر کار تمام است و او به مشتری دائمی تبدیل می‌شود.  اداره یک کسب‌وکار، به‌خصوص از نوع رستوان، کار بسیار دشواری است و تجربه نشان داده اگر از هر دقیقه روزتان استفاده نکنید، در این کار شکست خواهید خورد.

  افزایش درآمد . کسب درآمد . خرده‌فروشی . درآمد رستوران . رستوران‌داری . رکود کسب و کار . رونق رستوران . کسب و کار خدماتی . مدیریت رستوران




ارسال توسط پول دوست

رمز موفقیت در سرمایه کلان نیست

  در هر کسب و کار موفقیت غایت و هدف اصلی می باشد یقینا کسب و کاری که با کسب درآمد و سودهی لازم همراه نباشد به سرانجامی نخواهد رسید. برای موفقیت علاوه بر ایده و زمان مناسب ارائه،منابع انسانی و سرمایه لازم است ولی در کسب و جذب سرمایه هرگز نباید دنبال سرمایه های بزرگ بود. کارآفرینی که فقط دنبال سرمایه های کلان باشد در واقع فرصت سوزری می کند در اینجا زندگی یک از بزرگترین کارآفرینان در عرصه اینترنت که جهان را تحت تاثیر قرار داد و خود کسب درآمد بالایی داشته است، خواهد آمد او نشان داد با تلاش و کوشش و نه سرمایه بزرگ می توان موفقیت به دست آورد.
 

رید ‌هافمن شاید به اندازه بیل گیتس یا مارک زاکربرگ در ایران مشهور نباشد، اما یکی از شناخته‌شده‌ترین کارآفرین‌های دنیاست که همان‌طور که خودش همیشه آرزو داشت، توانست با یک ایده خارق‌العاده به یکی از تاثیرگذارترین افراد دنیا تبدیل شود.
اگرچه ‌هافمن در ابتدا رویای نویسندگی را در سر می‌پروراند، اما خیلی زود فهمید که تجارت الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی آن‌جایی است که می‌تواند موفقیت را در آن پیدا کند. اگرچه تجربه‌های اولیه ‌هافمن در این حوزه با شکست مواجه شد، اما او همان‌طور که در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته است، از این شکست‌ها یاد گرفت که سریع رو به جلو حرکت کند و هرگز سعی نکند کامل باشد. ‌هامفن با همین رویکرد در حال حاضر یکی از ثروتمندترین کارآفرین‌های دنیاست.
نخبه کوچکی که دنبال استقلال می‌گشت!
رید‌ هافمن در سال ۱۹۶۷ در کالیفرنیا به دنیا آمد، اما دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در برکلی گذراند و در تمام طول تحصیل تا دوران دبیرستان مثل هر دانش‌آموز عادی دیگری به مدارس دولتی می‌رفت، اما در دوران دبیرستان پدر و مادر رید که هر دو وکیل دادگستری بودند، به این نتیجه رسیدند که شاید درس خواندن در یک مدرسه کوچک با کلاس‌های کم‌جمعیت و جایی نزدیک به خانه برای رید بهتر خواهد بود. اما او کسی نبود که به این راحتی‌ها استقلالش را از دست بدهد، بنابراین ترجیح داد به مدرسه‌ای در ورمونت برود و کاملا روی پای خودش باشد. دبیرستانی که درنهایت مورد تایید رید و والدینش قرار گرفت، مدرسه پوتنی بود که مسئولانش تاکید زیادی دارند که دانش‌آموزان باید در طول تحصیل در زمینه‌های مختلف تجربه‌آموزی کنند و مهارت‌های مختلفی ازجمله کشاورزی، هنر و… را بیاموزند. رید دوران دبیرستان را در این مدرسه گذراند و پس از آن به کالیفرنیا برگشت و رهسپار دانشگاه استنفورد شد.
از فلسفه تا سیستم‌های نمادین
نتیجه برنامه استعدادیابی دانشگاه استنفورد که با نام برنامه آموزش و پرورش لیبرال مشهور است و تازه‌واردها را برای پیدا کردن استعدادهای واقعی‌شان راهنمایی می‌کند، این بود که رید‌ هافمن جوان در زمینه فلسفه استعداد دارد، اما این پیش‌بینی رید را قانع نکرد. او با توجه به شناختی که از خودش داشت و علایقی که تا آن زمان به آن‌ها پی برده بود، مطمئن نبود که فلسفه به‌تنهایی بتواند تمایل او را ارضا کند. بنابراین با مشورت یکی از راهنمایان دانشگاه تصمیم گرفت وارد رشته سیستم‌های نمادین و علوم شناختی شود و درنتیجه لازم بود در زمینه فلسفه، زبان‌شناسی، روان‌شناسی، منطق ریاضی و علوم کامپیوتر ماهر شود. ‌هافمن در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و توانست بورس تحصیل در دانشگاه آکسفورد را به دست بیاورد و در سال ۱۹۹۳ نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته فلسفه از این دانشگاه گرفت.
آینده در شبکه‌های مجازی نهفته است
تحصیل در رشته مطالعات نمادین و پس از آن فلسفه باعث شد که رید به موضوع تبادل اطلاعات علاقه‌مند شود و در این دوران به‌شدت تحت تاثیر نتایج پژوهش‌ها و مطالعات چهره‌های شاخص حوزه رسانه ازجمله مارشال مک‌لوهان به‌ویژه جمله مشهور او که «رسانه خودِ پیام است» قرار گرفت و در نتیجه مطالعاتش به این نتیجه رسید که به‌زودی تغییرات گسترده‌ای در زمینه رسانه ایجاد می‌شود که آینده بشریت را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. رید در دورانی که در آکسفورد درس می‌خواند، به مطالعه‌ در زمینه نفوذ فلسفه تحلیلی بر کشورهای انگلیسی‌زبان علاقه‌مند شد و در این زمینه دست به مطالعه زد و حتی چند وقتی هم به‌عنوان مدرس مشغول به کار شد، اما نه روشن‌فکری اجتماعی و نه تدریس یا نویسندگی هیچ‌کدام نمی‌توانست اشتیاق او را ارضا کند، بنابراین دوباره به کالیفرنیا، یعنی جایی که تحصیلاتش را شروع کرده بود، برگشت و با دوستانی که از دوران تحصیل در دانشگاه استنفورد داشت، وارد کار در زمینه فناوری شد. سرپرستی تولید در بخش تجربه کاربری شرکت اپل یکی از اولین شغل‌هایی بود که رید ‌هافمن به دست آورد و همان‌جا بود که ایده راه‌اندازی شبکه اجتماعی eWorld به ذهنش رسید. هر چند این ایده سرانجام موفقیت‌آمیزی نداشت، ولی دست‌کم رید ‌هافمن متوجه شد که این حوزه آینده‌ بسیار درخشانی خواهد داشت. او ازجمله کسانی بود که اعتقاد داشتند شبکه‌های اجتماعی با افزایش سرعت و گسترش اینترنت در دنیا می‌توانند روابط انسانی را به‌شدت تحت‌الشعاع قرار دهند. یکی دو سال بعد او شبکه eWorld را به AOL فروخت و در همان سال از شغلی که در اپل داشت، استعفا داد تا ادامه کارش را در فوجیتسو پی‌گیری کند. هنگامی که ‌هافمن eWorld را در سال ۱۹۹۶ به AOL فروخت، اپل تازه متوجه برتری این شبکه شد.
در جست‌وجوی موفقیت بزرگ با سرمایه کم
رید‌ هافمن در این زمان احساس می‌کرد که طی سه، چهار سال گذشته تنها از این شاخه به شاخه دیگر پریده و با ادامه این روند هرگز نمی‌تواند به آن‌چه می‌خواهد، برسد. او در این دوران سرمایه چندانی نداشت و می‌دانست که با سرمایه کم احتمال موفقیت شرکتی که برای خودش تاسیس کند، آن‌قدرها زیاد نخواهد بود. ولی ریسک کرد و سوشال نت دات کام را راه انداخت و در این زمان تنها سه سال از ورود او به عرصه فناوری می‌گذشت. هدف اولیه ‌هافمن این بود که روی سرویس دوست‌یابی اینترنتی تمرکز کند، اما به‌سرعت متوجه شد که این تکنولوژی ارتباطی می‌تواند در زمینه ساخت انواع روابط انسانی ازجمله روابط تجاری در فضای کسب‌وکار مفید باشد.
تجربه موفقیت‌آمیز پی‌پال و تمرکز بر معاملات اینترنت
راه‌اندازی سوشال نت دات کام تقریبا هم‌زمان با پیشنهاد پیتر ثیل (از هم‌کلاسی‌‌های قدیمی رید در استنفورد) برای پیوستن او به استارت‌آپ تازه تاسیس پی‌پال با هدف تمرکز بر پردازش معاملات اینترنتی بود. ‌هافمن با ورودش به پی‌پال توانست با آدم‌هایی همچون ایلان ماسک همکار شود. ‌هافمن با تجربه‌ای که در سوشال نت دات کام به دست آورده بود، به پی‌پال کمک کرد تا به جای تمرکز بیش از اندازه بر پردازش پرداخت‌های فرد به فرد، روی پردازش پرداخت‌های مشتری به فروشنده تمرکز کند.
خداحافظی با سوشال نت و تولد لینکدین
تا سال ۲۰۰۰ میلادی رید هم‌چنان درگیر دو پروژه پی‌پال و سوشال نت دات کام بود، اما به مرور به این نتیجه رسید که پی‌پال به حضور دائمی و تمام وقت او نیاز دارد و از طرف دیگر سوشال نت جایی نیست که بتواند هدف‌های بلند او را تامین کند. بنابراین سوشال نت را رها کرد. همه سرمایه‌ای را که در این زمان به دست آورده بود، وارد پی‌پال کرد و به سمت ریاست اجرایی شرکت رسید. در ۲۰۰۲ شرکتeBay، پی‌پال را به مبلغ ۱,۵ میلیارد دلار خرید و سهمی که ‌هافمن از این معامله به دست آورد، به او کمک کرد تا بتواند روی ایده اصلی خودش کار کند و البته سرمایه‌گذاری‌هایی نیز در چند شرکت دیگر انجام دهد.
تجربه‌ای که ‌هافمن در پی‌پال و سوشال‌نت به دست آورده بود، به او نشان داد که هویت حرفه‌ای افراد در اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است و او در این زمان آماده بود تا لینکدین را به‌عنوان تجربه‌ای جدید به جهان معرفی کند. کلید این کار در سال ۲۰۰۲ و در یکی از اتاق‌های منزل مسکونی رید زده شد و در ماه اول آغاز به کار سایت لینکدین حدود ۴۵۰۰ نفر وارد این شبکه اجتماعی شدند و به مرور آن را به بزرگ‌ترین شبکه‌ اجتماعی با محوریت کسب‌وکار تبدیل کردند.
سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی فیس‌بوک به توصیه ‌هافمن
هافمن شم اقتصادی خوبی دارد و تسلط زیادی روی فضای استارت‌آپ دارد و دقیقا به همین خاطر هم هست که او جزو اولین کسانی بود که به اهمیت فیس‌بوک و فرندستر پی برد و برای سرمایه‌گذاری سراغشان رفت. ایده‌ای که زاکربرگ برای فیس‌بوک داشت، به‌شدت رید ‌هافمن را تحت تاثیر قرار داد و او خیلی زود قبول کرد که روی فیس‌بوک سرمایه‌گذاری کند، اما با توجه به این‌که لینکدین تازه شروع به کار کرده بود، حاضر نشد سمت اجرایی در فیس‌بوک داشته باشد تا بتواند روی استارت‌آپ خودش تمرکز بیشتری داشته باشد. او حتی مارک زاکربرگ را به ثیل، دوست، همکار و هم‌کلاسی قدیمی‌اش هم معرفی کرد و ثیل هم به توصیه ‌‌هافمن با سرمایه‌گذاری روی فیس‌بوک ۵۰۰ میلیون دلار پول به آن تزریق کرد. به گفته‌ ‌هافمن این پرهزینه‌ترین سرمایه‌گذاری او در طول زندگی‌اش بوده است.
فیلسوفی که میلیاردر شد!
لینکدین برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازار سرمایه شد. در آن زمان ارزش سهام او را در این شرکت ۲,۳۴ میلیارد دلار تخمین زدند. در سال ۲۰۱۴ هر ثانیه دو نفر به شبکه لینکدین می‌پیوستند و ارزش دارایی‌های رید‌ هافمن به ۴,۵ میلیارد دلار رسیده بود. او تاکنون در راه‌اندازی بیش از ۸۰ استارت‌آپ و شرکت نوآور سرمایه‌گذاری کرده و در هیئت مدیره موزیلا، FWD.us نیز فعالیت دارد. ‌هافمن در سال ۲۰۱۶ لینکدین را به مبلغ ۲۶,۲ میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت تا عنوان بزرگ‌ترین خرید در تاریخ این شرکت ثبت شود.

کسب درآمد .استارت‌‌آپ . پول درآوردن . رید هافمن . سرمایه کسب و کار . سوشال نت . شبکه اجتماعی . کسب و کار با سرمایه کم . لینکداین




ارسال توسط پول دوست

جایگاه اینترنت برای کسب‏ وکارهای سنتی

 اینترنت اعم از سایتها و شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی در زندگی امروزی تاثیر همه جانبه گذاشته است و این نشان از نفوذ و اهمیت فضای مجازی در رونق کسب و کار و افزایش کسب درآمد و همچنین آمیختگی با زندگی مدرن و پیشرفته امروزی دارد. تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین و راه اندازی انواع وب سایتهای کسب و کار ، بازاریابی محتوا و اپلیکیشن کسب و کار همه و همه، نشانگر اقبال مردم به سمت اینترنت و رونق این اقیانوس بیکران تجارت است. کسب و کارهای سنتی هم اگر به دنبال رشد بیشتر و استفاده از اینترنت هست باید خود را با زمانه هماهنگ کند و گرنه از قافله کسب درآمد و جهش عصر دیجیتال عقب خواهد ماند.
 

در عصری زندگی می‌کنیم که نمی‌توان از انقلاب دیجیتالی فاصله گرفت. مدیریت کسب‏ و کار جدید تقریبا بدون حضور کامپیوتر و ارتباط اینترنتی غیرممکن است و اکثر افراد از طریق دستگاه‌های مختلف به‌طور شبانه‌روزی از اینترنت استفاده می‏کنند. بدون شک داستان‌هایی در مورد کارآفرینانی دیده و شنیده‌اید که کسب‏ و کار خود را بدون هیچ زمینه‌ای و به کمک مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های بی‌نظیر، وبلاگ‌های روزانه، فیلم‌ها و حضور در رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند. آیا به یک کسب‏ و کار موفق احتیاج دارید؟ آیا مجبورید تمام دانسته‌های خود را به خاطر رویکرد انقلابی جدید کسب‏ و کار کنار بگذارید؟ البته که نباید این کار را انجام دهید اما اگر با تحولات پیش نروید به احتمال زیاد فرصت‌های بزرگ را در زمینه کاری از دست می‌دهید.

 

کسب ‏وکار خوبی دارید

شاید چندین سال است که مشغول کسب‏ و کار سنتی هستید، اما با شروع به کار رسانه‌های دیجیتالی تغییرات چندانی در کار خود ایجاد نکرده‌اید و به احتمال زیاد هنوز به شیوه کسب‏ و کارهای سنتی جذب مشتری می‌کنید. ممکن است تا به حال بدون حضور دیجیتال کسب‏ و کار خوبی داشته‌اید و هیچ علاقه خاصی هم به فعالیت در این زمینه احساس نمی‌کنید. تقریبا نیمی از کسب‏ وکارهای کوچک مانند شما از فناوری‌هایی مانند وب‌سایت استفاده نمی‌کنند؛ پس تنها نیستید!

رونق کسب‏ و کار شما احتمالا در چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است، اما بیشتر احتمال می‌رود که کاهش ثابت یا بسیار آرامی را تجربه کرده‌اید و تحت فشار زیادی نبوده‌اید اما این نکته را در نظر داشته باشید: نمی‌خواهید کسب‏ و کارتان رونق بیشتری داشته باشد؟ مشتریان بیشتری جذب کنید و آنها راضی‌تر باشند؟ تصویر نام تجاری خود را کمی اصلاح کنید و به روزتر شوید؟

برخلاف تصور غلط رایج، برای حضور قوی دیجیتالی و رسیدن به اهداف، نیازی به سرمایه‌گذاری‌های کلان نیست، اما باید یک بار این کار را امتحان کنید. در این مقاله، اصول اولیه شروع کار بررسی می‌شود.

چه چیزی باعث «ضرورت» حضور دیجیتالی می‌شود؟ هر چند هنگامی که در اینجا صحبت از ضرورت می‌شود، ممکن است برخی از صاحبان کسب‏ و کار به‌خصوص افرادی که به صورت سنتی، با مشتریان خود حضوری یا تلفنی ارتباط برقرار می‌کنند، این نظریه را به چالش بکشند. مشتریان بالقوه به هر حال برای جست‌وجو، کسب اطلاعات و مقایسه کالاها و رقبا با یکدیگر از اینترنت استفاده می‌کنند؛ چه شما به‌عنوان کارآفرین فعالیت اینترنتی داشته باشید و چه غیرفعال باشید که در این صورت نظر مثبتی نسبت به شما نخواهند داشت، زیرا پس از جست‌وجو در اینترنت به اطلاعات مورد نظرشان دست پیدا نکرده‌اند.

در نهایت، دلایل ابتدایی زیر، ضرورت حضور دیجیتالی شما را توجیه می‌کند:

• دیده شدن توسط مشتریان هنگام جست‌وجوی اینترنتی. این دقیقا مانند هنگامی است که نامتان در دفترچه تلفن ثبت شده است- در غیر این صورت، دیگران نمی‌دانند چگونه به شما دسترسی پیدا کنند.

• به روز بودن. چه دوست داشته باشید چه نه، عدم فعالیت در عرصه دیجیتالی، شهرت حرفه شما را خدشه‌دار خواهد کرد و به نظر می‌رسد که از زمان عقب هستید و تمایلی هم به ایجاد تغییرات ندارید (حتی در کسب‏وکار سنتی هم انتظار می‌رود تغییراتی در جهت مدرنیته اتفاق بیفتد).

• استفاده از فرصت‌های خارجی. همه افراد ترجیح نمی‌دهند ملاقات شخصی داشته باشند یا تلفنی صحبت کنند؛ در برخی موارد، حتی امکان آن میسر نیست. حضور دیجیتالی جایگزین مناسبی برای برقراری ارتباط در این شرایط است که مانع از دست دادن فرصت‌ها می‌شود.

با توجه به آنچه در بالا گفته شد، به گام‌های ابتدایی برای حضور دیجیتالی می‌پردازیم:

 

اصل اول: وب‌سایت

بهتر است داشتن وب‌سایت در اولویت قرار بگیرد. طراحی وب‌سایت را زیاد سخت نگیرید. مطمئنا سایت با طراحی خوب، مشتریان بیشتری را جذب می‌کند تا یک سایت معمولی. اما نیازی به آژانس بازاریابی گران یا حرفه‌ای نیست. متخصصان بسیاری حاضر به ارائه کمک و ساخت سایت ارزان یا رایگان با سرعت و به راحتی برای دیگران هستند. وب‌سایت شامل تمام نکات لازمی است که در بالا به آنها اشاره شد. در واقع وب‌سایت به‌عنوان ورودی برای کسب‏ و کار محسوب می‌شود، مانند یک دفترچه تلفن و نشان‌دهنده این است که حاضر به تطابق با عصر دیجیتال هستید. همچنین روش جایگزین مناسبی برای افرادی است که نمی‌توانند ملاقات یا تماس شخصی با شما داشته باشند.

 

اصل دوم: رسانه‌های اجتماعی

لازم نیست برنامه‌های زیاد جدیدی را دانلود کنید و تمام مدت، مطلب به اشتراک بگذارید. فقط پروفایل‌های اجتماعی کسب ‏و کار خود را در شبکه‌های اصلی مانند (فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، اینستاگرام و یوتیوب) با جزئیات کامل تکمیل کنید. این شبکه‌ها در حکم تابلوی تبلیغاتی برای حرفه شما هستند. اکنون مشتریان می‌توانند از راه‌های مختلفی که در اختیارشان قرار می‌دهید با شما در تماس باشند. در حقیقت تکمیل فرم کاملا رایگان است و زمان زیادی نمی‌گیرد. به این ترتیب نام تجاری شما به راحتی در تمام شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

اصل سوم: محتوا

در نهایت، برای کسب‏ وکار آنلاین به یک متن پرمحتوا نیاز دارید. در غیر این صورت وب‌سایت ارزش زیادی نخواهد داشت. محتوای جامع، کارآیی بالایی خواهد داشت. برای مثال درباره نام تجاری به کاربران اطلاعات بیشتری می‌دهد، در میزان فروش تاثیر بسزایی دارد و همچنین وب‌سایت را در صفحه جست‌وجوی گوگل در رتبه بالاتری نمایش می‌دهد. هر اندازه به جزئیات محتوا بیشتر بپردازید و کار خود را مفصل‌تر توضیح دهید شاهد نتایج بهتری خواهید بود حتما این کار را انجام دهید.

 

مرحله بعدی چیست؟

این مرحله تماما به شخص شما بستگی دارد. سه اصلی که پیش‌تر به آنها در این مقاله اشاره شد(جست‌وجوی نام تجاری در اینترنت، به روز بودن و همچنین استفاده از فرصت‌های خارجی) اکثر نیازهای ضروری را در این زمینه برطرف خواهد کرد. مطمئن باشید با رعایت این نکات بدون اینکه سرمایه‌گذاری هنگفتی را صرف کسب‏ وکار خود کنید، هیچ کدام از فرصت‌های بالقوه پیش‌رو را از دست نخواهید داد. فراتر از آن، قصد دارید برای این کار چه میزان هزینه کنید و اهدافتان چیست؟ برای مثال اگر علاقه‌مند هستید نام تجاری بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد و از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، کارهایی که در ذیل به آنها اشاره شده را انجام دهید:

• ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

• مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و مخاطب بیشتری جذب کنید.

• در نشریات صنعتی مربوطه، مقاله و مطالب مربوط به حرفه خود را به اشتراک بگذارید. این روش عالی برای جذب مخاطب است.

• سعی کنید به زیبایی طراحی سایت خود اهمیت دهید و در این زمینه از متخصصان کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را به مشتریان واقعی تبدیل کنید و همچنین میزان تبادل اطلاعات وب‌سایت را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید، با رعایت نکات زیر می‌توان به این مهم دست پیدا کرد:

• یکی از مراحل ذکر شده بالا را انجام دهید.

• بهینه‌سازی رتبه‌بندی در موتورهای جست‌وجو SEO (مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها است که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت از طریق کسب موقعیت بهتر در فهرست نتایج موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود) یا استراتژی بازاریابی درون‌گرا (فلسفه‏ اصلی بازاریابی درون‌گرا این است که مردم دوست دارند در تصمیم‌گیری دخیل باشند. مردم حق بیشتری در انتخاب می‏خواهند. پس نمی‏توان از آنها خواست که بر اساس خواسته و سلیقه ما تغییر رفتار دهند. می‏توان آنها را خوشحال، ‏ راضی و سرگرم کرد. آموزش داد، مطلع ساخت و تلاش کرد که ما و محصولات ما، انتخاب نهایی تصمیم‌گیری آنها باشد).

• کار روی تبلیغات بازاریابی ایمیلی (یکی از انواع بازاریابی است که گاه به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم و گاه برای بازاریابی انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن از ایمیل به‌عنوان وسیله‌ای برای ارسال پیام‌هایی از قبیل فروش یا جمع‌آوری هزینه به مخاطبان استفاده می‌شود).

• به دنبال تبلیغات پولی در موتورهای جست‌وجو یا رسانه‌های اجتماعی باشید (قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش‌های مختلف وب‌سایت‌های پربازدید است).

حال اگر قصد بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی را دارید می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

• ایجاد تجارت الکترونیک (فرآیند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت است) برای خرید و فروش آنلاین.

• ایجاد صفحه‌ای که به پرسش‌های متداول بازدیدکنندگان وب‌سایت پاسخ دهید، ایجاد تالار گفت‌وگوی اینترنتی یا دیگر روش‌های تعامل برای مشتریان فعلی.

• تقویت اپ گوشی تلفن همراه Mobile app (برنامه‌ای است که طراحی شده تا روی تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های موبایل اجرا شود).

مطالبی که در این مقاله به آنها اشاره شد تنها بخشی از ایده‌هایی است برای آغاز به کار. دنیای دیجیتال سرشار از فرصت‌هایی است برای پیشرفت کسب‏وکار و همچنین برای هر موقعیت و بودجه‌ای استراتژی‌های مناسب با شرایط موجود را ارائه می‌دهد. ابتدا بر تدوین چارچوب‌ها و اصول کسب‏وکار تمرکز کنید، زیرا با رعایت و عملی کردن آنها، مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد و سازمان می‌تواند از سرمایه به جا مانده برای توسعه بهره ببرد.

کسب درآمد از اینترنت . کسب و کار اینترنتی . اپلیکیشن کسب و کار . بازاریابی محتوا . تجارت الکترونیک . کسب و کار سنتی . وب سایت کسب و کار




ارسال توسط پول دوست

اهمیت بازاریابی تجربی برای استارت‌آپ‌ها جهت کسب درآمد

 امروزه رشد بازاریابی تجربی از تبلیغات دیجیتال هم فراتر رفته است و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، ابزاری جدید و فوق‌العاده برای تبلیغات فراهم آمده که با نیازهای شرکت‌های نوپا سازگار است. با کمک این روش، استارت‌آپ‌ها مانند گذشته مجبور به استفاده از منابع مالی و اعتباری خود برای تبلیغات نیستند چراکه این کمپین‌ها نه‌تنها باعث شکل گیری تعامل میان مشتری و محصول و تجربه برند می‌شوند بلکه همزمان باعث می‌شوند نام برند در ذهن مشتری نقش ببندد....
 

استارت‌آپ‌های خود راه‌انداز یا Bootstrapping برای معرفی برند خود، ساعت‌های زیادی را صرف ایجاد کمپین‌های بازاریابی غیرمعمول در شبکه‌های اجتماعی آنلاین می‌کنند. مهم‌ترین دلیل استفاده از این روش، هزینه کم آن برای انتشار نام شرکت در میان مشتریان هدف است.علی‌رغم وجود شیوه‌های بازاریابی رسانه‌ای سنتی و غیرسنتی، امروزه کارآفرینان باید شیوه بازاریابی خود را به سمت بازاریابی تجربی سوق دهند و با مشارکت مشتریان و سرمایه‌گذاران احتمالی در این فرآیند و ایجاد شور و هیجان در میان عموم مردم، از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند.
بازاریابی تجربی فرآیندی است که بر ایجاد یک تجربه خوشایند و به یادماندنی برای مشتری تمرکز دارد و این کار را ازطریق به وجود آوردن یک ارتباط حسی میان مشتری و برند یا محصولات و خدمات انجام می‌دهد. کمپین بازاریابی تجربی اپلیکیشن MOOLAGRAM نمونه موفقی است که اخیرا اجرا شده است. این اپلیکیشن شرایطی را برای ارتباط میان مردم و صاحبان کسب‌وکار فراهم می‌کند. برای معرفی این برند و برگزاری کمپین، از موسسه ICE Factor، با هدف تعامل با مشتریان و جلب آن‌ها به دانلود، عضویت، استفاده فعال از اپلیکیشن و به‌طورکلی افزایش آگاهی مردم از برند، کمک گرفته شده است.
این کمپین، شامل نمایندگان برند و ” Moolamen ” بود که لباس‌های یکسره قرمزرنگی شبیه به مورف به تن داشتند. به گردن آن‌ها یک کد QR آویخته شده بود. این کد به حاضرین فستیوال اطلاعاتی در رابطه با برنامه و نحوه ثبت‌نام می‌داد. اولین فعال‌سازی بیش از سه روز طول کشید و در این مدت حدود ۶۴۰ کاربر عضو برنامه شدند و بیش از ده هزار تعامل یا ایمپرشن از اپلیکیشن ثبت شد.
به دلایل مختلفی از Moolamen در این کمپین استفاده شد. اول این‌که رنگ قرمز روشن باعث جلب‌توجه شرکت‌کنندگان فستیوال می‌شد و با ایجاد حس صمیمیت و راحتی در مخاطب امکان تعامل را افزایش می‌داد. لباس‌های قرمز رنگ برند این شرکت را تقویت می‌کردند. این شرکت می‌خواست خود را به‌عنوان یک شرکت هیجان انگیز و پویا نشان دهد، و برای همین رنگ قرمز را برای اپلیکیشن خود انتخاب کرد. مهم‌ترین بخش این کمپین کد‌های QR بود. وجود این کد یک مرحله از مراحل دانلود برنامه را کاهش می‌داد و اطلاعاتی سریع و قابل سنجش از میزان فعال سازی‌های موفق ارائه می‌داد. تقریبا همه شرکت‌کنندگان در فستیوال در هنگام خروج از این رویداد، تجربه‌ای از این تیم و برند کسب کرده بودند.
براساس ارزیابی‌های بسیاری از متخصصان حوزه کسب‌وکار، امروزه رشد بازاریابی تجربی از تبلیغات دیجیتال هم فراتر رفته است و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، ابزاری جدید و فوق‌العاده برای تبلیغات فراهم آمده که با نیازهای شرکت‌های نوپا سازگار است. با کمک این روش، استارت‌آپ‌ها مانند گذشته مجبور به استفاده از منابع مالی و اعتباری خود برای تبلیغات نیستند چراکه این کمپین‌ها نه‌تنها باعث شکل گیری تعامل میان مشتری و محصول و تجربه برند می‌شوند بلکه همزمان باعث می‌شوند نام برند در ذهن مشتری نقش ببندد.
در چند سال اخیر، پیدایش و توسعه شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها، عامل تحول و تکامل در فرآیند جذب مشتری شده است. امروزه برای بازاریابی موفق باید تجربه مشتری را هدف قرار داد و با تحریک حواس چند گانه، ارتباط حسی مشتری با برند را تقویت کرد. درواقع با استفاده از ابتکار و خلاقیت می‌توان اثر مثبتی روی مشتری ایجاد کرد که درنهایت روی احساس مشتری نسبت به برند تاثیر بگذارد.
در اینجا هشت راهکار مهم مطرح می‌شود که در صورت استفاده از آن‌ها در کمپین‌های بازاریابی تجربی، موفقیت برند استارت‌آپ تضمین خواهد شد.

۱-منحصر به فرد باشید
اگر قصد دارید کمپین خود را به همراه دیگر گروه‌ها در یک رویداد یا نمایشگاه ارائه دهید بهتر است تلاش کنید در جایی قرار بگیرید که همه به راحتی بتوانند شما را ببینند. هدف اصلی دیده شدن هر چه بیشتر برند شما است. درواقع هرچه تعداد بازدید شرکت‌کنندگان از یک برند و تجربه آن بیشتر باشد کمپین آن برند موفق‌تر خواهد بود.

۲-خلاق باشید
عنصر اصلی دیگر، خلاقیت و نوآوری است که قابل آموزش دادن نیست. پیشنهاد یا مشورت دادن به کسی در مورد نحوه برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی موثر اپلیکیشن، درست شبیه به سفارش ساخت یک ویدیوی ویروسی توسط یک شرکت است، به این دلیل که در هر دو مورد، توانایی پیش‌بینی این‌که بیننده یا مشتری چگونه با آن برند ارتباط برقرار می‌کند، مثل غیب گویی است.
با حضور افرادی که برند را به‌خوبی می‌شناسند جلسات طوفان فکری برگزار کنید و در مورد اهداف کمپین و آن‌چه قرار است کمپین ارائه دهد یا هر ایده جدیدی صحبت کنید. مهم‌ترین مسئله این است که تمام ایده‌های مطرح شده در این جلسات باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد چراکه اغلب تبلیغ‌های به یاد ماندنی و خاطره انگیز از یک ایده بنیادی و محرک نشات گرفته‌اند و درنهایت عامل ایجاد واکنش‌های حسی در مشتری شدند.

۳-حواس پنج گانه را به کار بگیرید
خاطرات خود را مرور کنید و زمانی را به خاطر بیاورید که در مهد کودک در مورد بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه آموزش دیده‌اید. همان‌طور که در سراسر این مقاله اشاره شد موفقیت شما وابسته به جذب حواس مشتری است. اوج موفقیت و درواقع نهایت بازدهی برای یک شرکت هنگامی است که توسط مشتری‌هایی که آن برند را تجربه کرده‌اند به یاد آورده شود. در اصل رسیدن به این نقطه همان هدف مهم و دشواری است که بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای دست یابی به آن تلاش می‌کنند.

۴- کمپین خود را طوری طراحی کنید که قابل مدیریت باشد
پس از توافق بر روی یک ایده، نوبت به طراحی خلاق آن می‌رسد که باید علاوه بر به‌صرفه بودن، به‌سادگی هم قابل مدیریت باشد. یک استارت‌آپ می‌تواند بهترین ایده جهان را داشته باشد اما در صورتیکه صاحبان ایده نتوانند آن را به نتیجه برسانند درواقع تنها چیزی که خواهند داشت یک ایده است نه کمپین. به همین دلیل، ضروری است در طراحی استراتژی، اصولی و منطقی عمل کنید. قدم‌های بزرگ بردارید یا حداقل تظاهر کنید که بزرگ هستید.

۵- تا آنجا که می‌توانید ارگانیک عمل کنید
نه در حوزه موادغذایی، بلکه در هر زمینه‌ای سعی کنید اثری طبیعی بر تجربه مشتری ایجاد کنید. کمپینی که ارگانیک نباشد و تاثیری غیرطبیعی ایجاد کند کمتر در میان مردم دهان‌به‌دهان منتشر می‌شود. درنتیجه لازم است کمپین‌تان علاوه بر دارا بودن جنبه‌های جذاب و غیرقابل پیش بینی، بر اساس مولفه‌های قابل سنجش طراحی شود تا بتواند به تعامل میان مشتری و برند کمک کند.

۶- خاطره انگیز باشید
روش‌های متعددی برای فعال‌سازی بازاریابی وجود دارد که به‌طور موثری، باعث شده‌اند مشتریان سال‌ها در مورد شرکتی صحبت و بدون هیچ هزینه‌ای، برای شرکت در گفتگوهای معمول خود تبلیغ کنند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع این تبلیغات، مدت‌زمانی بود که بازاریاب‌ها صرف مصاحبه و نظرسنجی از مشتریان در مناطق هدف می‌کردند. زمان موسسان استارت‌آپ‌ها و کارکنان آن‌ها، یکی از منابعی است که با وجود ارزشمند بودن بسیار محدود است. به همین دلیل است که بازاریابی تجربی برای استارت‌آپ‌ها کارآیی بسیاری دارد.

۷- حرفه‌ای رفتار کنید
پر انرژی و مشتاق بودن معمولا مهم‌ترین مولفه‌های یک بازاریابی موفق است. بااین‌حال، نمایندگان برند باید در تمام مدت کمپین و حتی در مکان‌هایی که از هیجان بالایی برخوردار است حرفه‌ای برخورد کنند. در بعضی موارد، برنامه‌های تبلیغاتی باعث می‌شوند افراد از مسیر اصلی و حرفه‌ای خود منحرف شوند. بنابراین برای استفاده کامل از فرصت‌های موجود، همه باید بدانند که کمپین بازاریابی مکان و زمان مناسبی برای تفریح نیست.

۸- از فناوری استفاده کنید
با تکیه بر روش‌های جدید جذب مشتری به روش تجربی، جمع‌آوری داده‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. داده‌های جمع‌آوری شده، علایق و تمایلات مشتری را نشان می‌دهند و به بازاریاب کمک می‌کنند که کمپین خود را متناسب با نیاز مشتری و در تعامل کامل با او طرح ریزی کند. این داده‌ها تاثیر بازاریابی را روی کاربر نهایی هم نشان می‌دهند. از فناوری می‌توان به‌عنوان ابزاری برای فراهم کردن این داده‌ها استفاده کرد.
هدف نهایی بازاریابی تجربی آن است که مشتری، تجربه برند را فراموش نکرده و پس از کمپین هم در مورد آن با دیگران گفتگو کند. مسئله مهم‌تر آن است که مشتری باید بتواند پس از کمپین، برند و کاربرد آن را تشخیص دهد. ابداع و نوآوری به همراه نیروی انسانی ( به‌جای منابع مالی) ترکیب کاملی برای اثربخشی یک کمپین است و همین موضوع، بازاریابی تجربی را به گزینه مناسبی برای استارت‌آپ‌ها تبدیل کرده است.
با وجود این‌که اهمیت بازاریابی دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت و نباید از آن غافل شد، اما استارت‌آپ‌ها باید به شیوه‌های جذاب و هیجان انگیزتری روی بیاورند. دیدن گروهی از نمایندگان برند با لباس‌ها و تجهیزاتی که یادآور برند باشند، حرکت در خیابان یا برگزاری فستیوال و پخش کردن نمونه محصولات برند یا توزیع آگهی‌هایی در رابطه با برگزاری یک کمپین در آینده نزدیک، همگی مثال‌هایی هستند که اگر به‌درستی انجام شود چنان اثر عمیقی بر مشتری خواهد داشت که خلاقانه‌ترین کمپین‌های دیجیتال نخواهند داشت.
اصطلاح استارت‌آپ معمولا به معنی شروع به کار یک پروژه، کسب‌وکار یا شرکت تعریف می‌شود.
پس از راه‌اندازی اولیه هر پروژه‌ای، حرکت پر شتاب به سمت اهداف نهایی کاملا منطقی است و موثرترین ابزار رسیدن به این هدف، افزایش شناخت مردم از آن برند است. ازآنجایی‌که امروزه مشتری‌های سنتی به مشتری‌های تجربی تکامل یافته‌اند، استارت‌آپ‌ها هم مجبوراند روش‌های بازاریابی خود را تغییر دهند و روش‌هایی شامل این ویژگی‌های مهم و جدید را دنبال کنند، چراکه تعاملات و فرصت‌های مشترک میان استارت‌آپ‌ها و بازاریابی تجربی غیرقابل‌انکار است.

 

کسب درآمد . کسب و کار . کسب درآمد اینترنتی. استارت‌‌آپ . استراتژی بازاریابی . بازاریابی تجربی . بازاریابی سنتی . کارآفرینان

مطالب مشابه درباره استارت آپ :

فرصت سازی استارت‌آپی از بحران برای کسب درآمد

آموزش شبکه‌سازی استارت‌آپی مناسب جهت افزایش کسب درآمد

شناخت روحیه خود قبل از راه‌اندازی استارت‌آپ و کسب درآمد

 آموزش کسب درآمد و جذب مشتری برای استارت‌آپ

کسب درآمد موبایلی برای استارت‌آپ‌ها

معرفی برترین استارت‌آپ های کسب درآمد

سه استارت آپ موفق در کسب درآمد و جذب مشتری

 




ارسال توسط پول دوست

کسب درآمد خانگی با کارگاه سبزی پاک کنی

کارآفرینی و کسب درآمد فقط در حیطه مشاغل صنعتی بزرگ و نیمه بزرگ و حتی اینترنت و فضای مجازی خلاصه نمی شود بلکه از هر شیوه ساده و تازه ای می توان ایجاد اشتغال و درآمد کرد به شرطی که ایده کاربردی آن را داشته باشید. مشاغل خانگی یکی از بهترین راه حل برای رفع بیکاری و ایجاد درآمد برای خانواده هاست در کشورهایی مثل ایتالیا، چین و تایوان کسب و کار خانگی از رونق زیادی برخوردار است و فعالان زیادی در این زمینه کار می کنند . یکی از مشاغل خانگی که می توان در خانه و یا با راه اندازی کارگاه کوچک کسب درآمد کرد سبزی پاک کنی است.
 

اشتغال زایی برای ۱۰ نفر با پاک کردن سبزی

سعدی قزروبی در استان البرز، با پاک کردن سبزی  توانسته برای ۱۰ خانم سرپرست خانواده اشتغال زایی کند.

دیگر کسی حوصله سبزی پاک کردن ندارد و همه به دنبال بسته های آماده خرید هستند. بسته بندی سبزی سرمایه زیادی نمی خواهد ولی سود سرشاری دارد. بسته بندی سبزی از ابتدا تا انتها دارای مراحل مختلفی است و تا هر مرحله ای که مشتری مایل باشد، این فرآیند طی می شود و حاصل آن به مشتری تحویل داده می شود.

تایوانی ها یک شعار اقتصادی جالب دارند: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک خانه!» این شعار نخستین بار با هدف توسعه کسب وکارهای کوچک خانگی طراحی شد. آنها گام اول کسب وکارهای کوچک شان را با فرآوری ساده محصولات برداشتند. کارهایی مثل تولید مربا یا تهیه غذاهای خانگی . . . . این مدل ساده و کاربردی می تواند برای خیلی از ما به عنوان یک کسب وکار خانگی یا حتی شغل دوم درآمدزا باشد.

در سال های اخیر با افزایش مشغله و گرفتاری خانواده ها، بسیاری از آنها استفاده از محصولات فرآوری شده را ترجیح می دهند. به عنوان مثال در حال حاضر کمتر خانواده ای تمایل دارد، قند مصرفی خود را به صورت کله قند خریداری کرده و در خانه خرد کند یا خرید سبزیجات خرد یا خشک شده رواج زیادی پیدا کرده است.

همین موضوع فرصت های شغلی مناسبی ایجاد می کند. قبلا خانواده ها تنها سبزی را خریداری و سپس اقدام به تمیز کردن آن می کردند، اما خرد کردن آن را به این مراکز سبزی خردکنی می سپردند که به ازای هر کیلو مبلغ معینی را پرداخت می کردند، اما اکنون وضعیت فرق کرده و این مراکز به تنهایی و با شغل سبزی خردکنی نمی توانند امرار معاش کنند و باید خود را مطابق شرایط روز تغییر دهند. حال اگر شما نیز به عنوان یکی از مهره های عرضه این نوع محصولات محسوب می شوید، بد نیست نگاه کوتاهی به این گزارش بیندازید تا با ریزه کاری های آن بیشتر آشنا شوید.

با توجه به اینکه زندگی بدون یک فریزر با ذخایر استراتژیک اگر هم امکان پذیر باشد، راحت و لذت بخش نیست، خیلی ها حاضرند پول بیشتری بدهند و انواع سبزی غذا، بادمجان، کدو و پیاز خرد و سرخ شده و . . . تهیه کنند. این وسط چند آدم خوش فکر هم پیدا می شوند که پاسخ این نیاز مردم را بدهند. این می شود که می زنند توی کار سبزی  پاک کنی تا به مردم خدمات بدهند و در عوض درآمد خوبی هم کسب می کنند. شما هم می توانید آن آدم خوش فکر باشید که قرار است یک کسب و کار خانگی از منزل به فریزر مردم را راه بیندازد.

۲۰۰ تومان برای پاک کردن هر یک کیلو سبزی

کارآفرین کرجی می گوید: شغل قبلی من ساخت و ساز درب منازل بود، اما با رکود ساختمان کار ما هم خوابید و دیگر بازار خوبی نداشتیم. از آنجایی که به واسطه برادرم با مشاغل خانگی آشنایی داشتم، تصمیم گرفتم سبزی پاک کنی و سبزی خردکنی را راه اندازی کنم. با برادرم که درگذشته مغازه سبزی خرد کنی داشت با هم کارگاه را در سال ۹۳ راه اندازی کردیم. این کار به دقت زیادی نیاز دارد زیرا با سلامت جامعه در ارتباط است.

ما شست وشو را با دقت بسیار زیادی انجام می دهیم که سبزی ها سالم و بهداشتی باشند و لیچ نشوند. در حال حاضر همسر و برادر و همسر برادرم در کارم به من کمک می کنند و مجموعا در کارگاه ۱۵ نفر هستیم. مسئول خرید سبزی ها من و برادرم هستیم. ساعت دو صبح به بازار میوه و تره بار تهران می رویم و سبزی ها را خرید می کنیم و به کارگاه میآوریم. شروع می کنیم به شستن سبزی ها تا اینکه بقیه نیروها هم برسند.

خانم ها ۱۰ نفر هستند که سرپرست خانواده خود هستند و در کارگاه مشغول به کارند و خداراشکر درآمد خوبی دارند. برای هر کیلو سبزی پاک کردن به خانم ها ۲۰۰ تومان می دهم که معمولا در روز بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلو را خانم ها پاک می کنند و در ماه درآمد یک میلیون تومانی دارند. در نظر دارم که دستگاه شست وشو را خودم بسازم. نقشه آن را نیز طراحی کردم.

فروش برنامه ریزی می خواهد، با شناخت بازار شروع کنید

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به نقش برنامه ریزی در فروش گفت: ما قبل از اینکه کار فروش و راه اندازی کارگاه را انجام بدهیم ، مطالعاتی در زمینه نیاز مردم و بازار انجام دادیم و بازاریابی کردیم و توانستیم با ۱۰۰ فروشگاه قرارداد ببندیم و محصولات سبزی آنها را تامین کنیم. هر کس که قصد شروع این کار را دارد باید با شناخت بازار شروع کند و نیاز بازار را بشناسد.

بازار فروش مناسب است مخصوصا در اوایل خیلی بهتر بود، اما الان به دلیل اینکه دست زیاد شده درآمد کمتر شده که البته ما چاره ای برای زیادشدن کارگاه های سبزی پاک کنی و فروش کمتر اندیشیده ایم. باید مقدار تولیدات مان را بیشتر کنیم و با فروشگاه های بیشتری برای خرید محصولات مذاکره کنیم. من با ۱۰ میلیون شروع کردم و برای آغاز این عرصه حداقل باید ۱۰ میلیون سرمایه داشت.

کار سخت است اما هر کاری زحمت خاص خودش را دارد. برای این کار باید واقعا وقت گذاشت. وام بسیج سازندگی نیز می تواند راهگشای مناسبی برای آغاز فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی باشد. بنده از بسیج سازندگی ۱۰ میلیون وام گرفتم، ولی برای گسترش کارم و سودآوری بیشتر به سرمایه بیشتری نیاز دارم.

با ۷ میلیون تومان می توان ابزار را تهیه کرد

او در ادامه بیان داشت: سبزی پاک کنی سرمایه آنچنانی نمی خواهد. می توانید با ۵ تا ۷ میلیون تومان ابزار کار را تهیه و شروع کنید؛ اصلی ترین وسیله ای که نیاز دارید، یک سبزی خردکن ۱۰ کیلویی است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و نمونه ۱۵ کیلویی اش یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. وقت خرید دستگاه تهیه تیزکن و تیغه اضافه را فراموش نکنید که وسط کار دچار مشکل نشوید.

در مورد خرید این دستگاه هم بدانید که در پی حوادث ناگواری که اخیرا در اثر استفاده از سبزی خردکن های خانگی غیراستاندارد و بدون کیفیت اتفاق افتاده است، باید مراقب خودتان باشد و با احتیاط کار کنید. سبزی خردکن خانگی که دارای نشان استاندارد ایمنی باشد، هنگام بردن دست به داخل دستگاه روشن نمی شود و همچنین احتمال باز شدن مجرای خروج سبزی در هنگام روشن بودن دستگاه وجود ندارد تا در هر صورت، خطری استفاده کننده را تهدید نکند.

در مرحله بعدی، اگر می خواهید محصولات غیرفصل هم داشته باشید فریزر هم لازم تان می شود. یک فریزر دو در، تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد که البته می توانید برای این کار به خرید فریزر دست دوم با قیمت مناسب فکر کنید. مدل صندوقی هم یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان می شود که برای اول کار خوب است.

چه وسایل و امکاناتی نیاز داریم؟

حداقل فضای لازم برای راه اندازی این کسب و کار خانگی یک اتاق ۱۲ متری است. این کسب و کار به امکانات و تجهیزات سطح بالا و گران قیمت نیازی ندارد. مهم ترین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این شغل عبارتند از میزی بزرگ و چند صندلی (برای پاک کردن سبزی روی آن)، تعدادی سبد و تشت بزرگ (برای شست وشوی سبزیجات)، یک یا تعدادی قابلمه یا ظرف بزرگ و اجاق گاز (برای تفت دادن یا پخت سبزیجات)، یک دستگاه پرس خانگی (برای بسته بندی سبزیجات)، یک وسیله نقلیه مانند موتور سیکلت یا خودرو (برای حمل و نقل سبزیجات، در صورت نیاز)، یک خط تلفن و گوشی تلفن (برای سفارش گرفتن) و ارتباط با مشتری و ملزوماتی مانند تعدادی پیش بند، چکمه و چاقو (برای پرسنل).

اگر مغازه ندارید، از پارکینگ یا حیاط خانه شروع کنید

غیر از کار خانگی، مغازه ای که اجاره یا خریداری می کنید باید جواز کسب مربوط به میوه و سبزی فروشی را داشته باشد که دیگر نخواهید خودتان بروید دنبال جواز. کارهای مربوط به خورد و خوراک نیاز به تایید وزارت بهداشت و درمان دارند تا قابل اعتماد شوند و به قول معروف مو لای درز کار نرود.

این وزارتخانه، آموزشگاه های معتبری را در نواحی مختلف هر شهر دارد که با توجه به محل کسب و زندگی، شما را به این آموزشگاه ها معرفی می کند تا یک دوره حدود ۴۰روزه را بگذرانید. اگر تمایل دارید شروع کنید و نگران نباشید، مقدمات لازم وجود دارد زیرساخت ها به اصطلاح آماده هست فقط همتی می خواهد و بس. در ضمن اگر مغازه ندارید از پارکینگ یا حیاط خانه استفاده کنید برای شروع بد نیست تا زمانی که بتوانید خودتان را جمع و جور و پولی پس انداز کنید.

چگونه بفروشیم؟

قبل از اینکه به فکر فروش بیفتید به یک نکته مهم توجه کنید: سعی کنید قبل از تولید، سفارش بگیرید. این نکته به ویژه برای تولیدکنندگان مواد فسادپذیرتر مثل سبزی خردشده یا چیپس میوه اهمیت بیشتری دارد و اما فروش؛ برای فروش چند راه حل دارید.

مهم ترین گزینه، مذاکره با سوپرمارکت های محله تان است. گزینه بعدی فروش اینترنتی است. با ایجاد صفحات شخصی می توانید برای فروش محصولات تان تبلیغ کنید یا می‌توانید با نصب چند آگهی در خیابان محل زندگی تان کالاهای تولیدی تان را به صورت مستقیم عرضه کنید. در آگهی تان قیمت عرضه به صورت مستقیم را محور تبلیغ تان قرار دهید تا هم محله ای‌هایتان ترغیب شوند به جای خرید از واسطه‌ها به صورت مستقیم از شما خرید کنند.

 خدمات ویژه ای برای مشتریان در نظر بگیرید

قزروبی در پایان می‌افزاید: بعد از اینکه مشتریان حسابی شما را شناختند، تبلیغات خود را گسترش دهید. حتی می توانید خدمات ویژه ای برای مشتریان خاص خود در نظر بگیرید. این خدمات می تواند شامل تحویل سبزی در منزل و ارسال آن باشد. برای شروع، این کار را در محدوده ای مشخص انجام دهید. حتی می توانید از یک دستگاه کوچک سبزی خرد کنی متحرک بهره  ببرید و دستگاه را به جلوی در منزل مشتری منتقل کنید و خدمات را در محل انجام دهید.

این کار هم ابتدا باید در محدوده ای مشخص انجام شود که هزینه ایاب و ذهاب آن برای شما صرفه  اقتصادی داشته باشد. بخش دیگری از خدمات شما می تواند ارسال سبزی های آماده باشد. شعار تبلیغاتی شما می تواند راحتی مشتریان باشد. آنها به کمک شما می توانند با خیال راحت در خانه بنشینند و سبزی مورد نیاز خود را در منزل دریافت کنند.

کسب و کار . کسب درآمد. جواز میوه و سبزی فروشی . سبزی خوردکنی . فروش اینترنتی . کارگاه سبزی پاکنی . کسب و کار خانگی . مشاغل خانگی

 

مطالب مشابه کسب درآمد در منزل:

ترفندهای موفقیت در کسب و کار خانگی

 

 

 

 

 معرفی مشاغل پر درآمد خانگی

 

ایده کسب درآمد اینترنتی و خانگی: راه اندازی آموزشگاه موسیقی

 

اصول رقابت و احترام در کسب درآمد اینترنتی و خانگی

 

کسب درآمد خانگی

 

راههای کسب درآمد در منزل

 

 




ارسال توسط پول دوست

هدف رمز موفقیت در کنکور

درباره هدف داشتن و تاثیر آن در موفقیت های زندگی حرف و کتاب و پژوهش های زیادی شده است در واقع هدف موتور محرکه در زندگی و جهت دهنده همه ما می باشد آزمون کنکور متاسفانه یا خوشبختانه در ایران آزمون زندگی و آینده تلقی می شود اگر چه موافق این دیدگاه نیستم . در هر حال قبولی در برای بسیاری از ما و خانواده هایمان یک هدف مهم و اصلی محسوب می شود . داشتن هدف برای قبولی در کنکور در نفس خودش موجب ایجاد انگیزه می شود لذا عده ای اهمیت و داشتن هدف را رمز موفقیت در آزمون کنکور و قبولی در رشته و دانشگاه خوب می دانند.
دانستن این که "هدف ما چیست" منجر می شود شما در هر جایی از مسیر که به دلایلی خسته شدید با یاد آوری هدف هایتان نیروی از دست داده خودتان را دوباره بدست بیاورید ، که این کار به شما اعتماد به نفس فوق العاده ای می بخشد

همانطور که قبلا در مجله قول داده بودیم، توضیح بیشتری در زمینه های مطرح شده به شما علاقه مندان ارایه خواهیم داد که به علت محدودیت های موجود چاپی، از این دریچه ارتباطی توضیحات را در اختیار شما قرار می دهیم.

پیشنهاد میکنیم حتما هر روز گذری بر بلاگ جوانه داشته باشید، از ما گفتن بود !

 

 قواعد زیادی هستند که در سال کنکور باعث موفقیت شما دوستای کنکوری می شوند مثل داشتن برنامه،مشاوره،دبیران خوب،انگیزه و...ولی در این مقاله می خواهیم به اهمیت داشتن هدف و تعیین آن بپردازیم.

دانستن این که "هدف ما چیست" منجر می شود شما در هر جایی از مسیر که به دلایلی خسته شدید با یاد آوری هدف هایتان نیروی از دست داده خودتان را دوباره بدست بیاورید ، که این کار به شما اعتماد به نفس فوق العاده ای می بخشد.

از جمله دلایل مهم تعیین هدف در سال کنکور ، روشن شدن مسیر شماست ، که در صورت نداشتن هدف ممکن است در زمان های مختلف دچار سردرگمی شده و دست به کارهایی بزنید که نتیجه مطلوبی برای شما همراه نداشته باشد و شما در راهی تلاش کنید که به نتیجه مطلوب نمیرسد.

حال باید ببینیم به چه روشی هدف هایمان را باید مشخص کنیم ، ما روش زیر را به شما پیشنهاد می کنیم :

۱- لیست بندی هدف ها :

برای خودتان هدف های کوتاه مدت و بلند مدت معقول مشخص کنید که قابل دست یابی باشند .به عنوان مثال ، تراز شما از آزمونی به آزمون دیگر به یک اندازه منطقی پیشرفت کند یا اینکه رشته و دانشگاه مورد علاقه خودتان را پیدا کنید و ...

۲- زمان لازم برای رسید به هر هدف :

برای هر کدام از اهدافتان زمانی را مشخص کنید که این زمان نه آنقدر کم باشد که روحیه خود را از دست بدهید نه آنقدر زیاد که به همه ی کارهایتان نرسید.

۳-اولویت بندی هدف ها :

قطعا باید هدف های کوتاه مدت شما در راستای هدف های بلند مدت شما باشند به عنوان مثال برنامه ریزی شما برای گرفتن نتیجه ی مطلوب در آزمون هایی که در طول سال می دهید باید در راستای دادن کنکوری خوب باشد.

۴-ایجاد انگیزه برای هر هدف :

هدف های نهایی خودتان مثل رشته ای که قرار است به آن برسید را در طول مسیر یکساله برای خودتان مدام یادآوری کنید تا انگیزه شما بیشتر شود و همچنین بعد از رسیدن به هر هدف یک تشویق برای خودتان در نظر بگیرید .

۵-برنامه ریزی برای رسیدن به هر هدف :

در طول این یکسال برای موفقیت و رسیدن به اهدافتان باید یک برنامه ریزی خوب داشته باشید و از افراد با تجربه و مشاورین کمک بگیرید تا انرژی و تلاش های شما در مسیر اشتباه هدر نرود .

۶-اقدام و تلاش مستمر در راستای دستیابی به اهداف:

یادتون باشه برای رسیدن به اهدافتون باید از تمام انرژیتون استفاده کنید و دست از تلاش مستمر برندارید.

۷- ارزیابی برنامه ریزی انجام شده:

حال شما می توانید هدف های خودتان را روی جایی بنویسید که هر روز آنها را ببینید و فراموششان نکنید. با رسیدن به هر کدام از هدف هایتان می توانید یک تیک جلوی آن هدف بزنید تا میزان پیشرفت خودتان را بسنجید و همچنین روند کاری خودتان را حتما با یک مشاور هم چک کنید ، تا کارایی برنامه و نوع عمکرد شما کاملا مشخص شده و در صورت وجود اشکال ، آن ها را برطرف کنید.

و در آخر هیچگاه فراموش نکنیم که زندگی ، فرصت های فراوانی در اختیار کسانی که در جستجوی هدف هایشان تلاش کرده اند و به تحقق رویاهایشان همت گماشته اند قرار می دهد.

و این را نیز فراموش نکنیم که مهمترین اصل در موفقیت اصل هدف گذاری است ، پس باید راه خود را انتخاب کرده و خود تعیین کننده سرنوست خویش باشیم و از زندگی خود یک شاهکار بسازیم

مطالب مشابه کنکور:

کنکور آغاز یا پایان زندگی ؟

کنکور در ایران

مشکلات کنکور و عدم موفقیت در کنکور

رازهای موفقیت در کنکور و آزمون دانشگاه سراسری

موفقیت در کنکور سراسری




ارسال توسط پول دوست

کنکور آغاز یا پایان زندگی ؟

موفقیت در کنکور و یا کسب رتبه برتر در کنکور و یا قبولی در دانشگاه بزرگ و همچنین قبولی در رشته خوب و خیلی چیزهای دیگر دغدغه اکثر خانواده های ایرانی و داوطلبان کنکور هست شاید حق هم داشته باشند چون در کشور ما واقعا از کنکور، دانشگاه ، کسب رتبه برتر در کنکور و دانشگاه دولتی بت بزرگ ساختند و اگر کسی در کنکور سراسری قبوا نشود انگار دنیا برایش به پایان می رسد . سوال این است آیا واقعا کنکور و دانشگاه رفتن غایت آرزو و زندگی ماست ؟ و اگر محقق نود آینده ما نابودست؟ و سوال مهمتر اینکه قبولی یا رد شدن در کنکور بیانگر آغاز و یا پایان زندگی است؟

انتخاب رشته، دانشگاه، رشته قبول شده و حتی قبول نشدن در کنکور، همه استرس‌هایی است که ذهن کنکوری‌ها را تا اعلام نهایی اسامی پذیرفته‌شدگان مشغول می‌کند.
توصیه‌های زیر به کنکوری‌ها کمک می‌کند تا در فرصت باقی‌مانده تا اعلام نتایج و انتخاب رشته، آرامش بیشتری داشته باشند.
با کلید؛ خودتان را عذاب ندهید                                                                                                                                  
مسلما بعد از آزمون داوطلبی پیدا نمی‌شودکه نسبت به کنکور و نتیجه آن بی‌تفاوت باشد. به همین دلیل هر کسی به دنبال یافتن کلید سؤالات است تا بتواند نتیجه زحمات خود را محاسبه کند. اما توجه داشته باشید که نباید از کلید سوالات به عنوان یک وسیله برای پیدا کردن آرامش استفاده شود.
اگر فکر می‌کنید با دیدن جواب هر سؤالی که به آن پاسخ اشتباه داده‌اید یک فشار عصبی به شما وارد می‌شود، چک کردن جواب‌ها از روی کلید را فرموش کنید.
این نکته را به یاد داشته باشید که قرار نیست شما به همه سؤالات کنکور پاسخ درست بدهید.
 تقسیم‌بندی کنکوری‌ها                                                                                                                                        
طبیعتا میزان حساسیت همه کنکوری‌ها به نتیجه کنکور یکسان نیست. روی همین حساب، داوطلبان معمولا بعد از کنکور به سه دسته تقسیم می‌شوند. گروه اولی شامل کسانی است که به موفقیت خودشان در کنکور مطمئن هستند. آنها داوطلبانی هستند که طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده مطالعه کرده و با آمادگی بالا در آزمون شرکت کرده‌اند و صددرصد به عملکرد خود ایمان دارند.
گروه دوم داوطلبانی هستندکه درباره نتیجه کنکورشان دچار تردید هستند یعنی نه می‌توانند بگویند حتماً قبول می‌شوند و نه می‌توانند بگویند حتماً مردود می‌شوند. این داوطلبان برای دیدن نتیجه کارشان چاره‌ای به جز صبوری کردن تا اعلام نهایی نتیجه کنکور ندارند.
اما گروه سوم افرادی هستند که اطمینان دارند در این آزمون موفق نمی‌شوند. این افراد برای شرکت در آزمون به مطالعه در چند هفته آخر بسنده کرده و از همان ابتدا به‌صورت آزمایشی در این امتحان شرکت کرده‌اند و چندان به دنبال کسب نتیجه نیستند.

برای انتخاب رشته آماده شوید                                                                                                                                    
درباره نتیجه آزمون هر طور که فکر می‌‌کنید، حدود یک هفته بعد از آزمون دیگر به مسائل مرتبط با این امتحان پر از حساسیت اهمیت ندهید. این یک هفته را صرف هر چیزی که به شما آرامش می‌دهد کنید. اما استراحت کردن را معطوف به همان یک هفته کنید و بعد به طور جدی درباره انتخاب رشته تحقیق کنید. اگر تا امروز تصمیم جدی درباره رشته مورد علاقه‌تان نگرفته‌اید، در فرصت باقی‌مانده تا اعلام نتایج اولیه، درباره این موضوع فکر کنید و حتی درباره تردیدهایتان با مشاوران صحبت کنید.
ناامید نباشید                                                                                                                                              
در این روزها به هیچ وجه به مسائل منفی فکر نکنید. اما اگر مطمئن هستید که امتحانتان را به مراتب پایین‌تر از سطح توانایی‌تان داده‌اید، ناامید نباشید. شما می‌توانید حضور در کنکور امسال را یک تجربه مفید برای سا‌ل بعد بدانید. فراموش نکنید با حضور در کنکور امسال یک گام جلو افتاده‌اید و سال بعد بدون استرس و ترس از فضای کنکور، سر جلسه امتحان حاضر می‌شوید.
سختی‌های سال گذشته را جبران کنید                                                                                                                             
مسلما در طول یک سال گذشته از بسیاری تفریحات خودتان زده‌اید و وقت مهمانی رفتن‌ و گشت و گذار را صرف درس خواندن کرده‌اید. این یک هفته زمان مناسبی برای سر زدن به دوستان و آشنایان به خصوص بزرگ‌ترهای فامیل است. گوشه‌گیری و تنهایی‌های این یک سال را فراموش کنید و بیشتر در جمع حاضر شوید.
کنکور پایان زندگی نیست                                                                                                                                      
در این مدت تمام تلاشتان را برای دور کردن انرژی‌های منفی از خودتان انجام دهید. این را بدانید که فکر‌های منفی تاثیر بدی بر روح‌ و روان شما خواهند گذاشت.
برای همه شما چه قبول شدگان و چه آنهایی که امسال از ورود به دانشگاه باز می‌مانند، روزهای مهمی در انتظار است. بنابراین به برنامه‌های مهم زندگی و موفقیت‌های بزرگ در زندگی فکر کنید و بدانید در کنکور به اندازه‌ای نتیجه می‌گیرید که برای آن تلاش کرده‌اید. فراموش نکنید کنکور پایان زندگی نیست و موفقیت‌ها در آینده نزدیک انتظار رسیدن شما به آنها را می‌کشند.

کنکور . کسب رتبه کنکور .انتخاب رشته . اعلام نتایج پذیرفته شدگان کنکور . قبولی در دانشگاه  قبول نشدن در کنکور  موفقیت‌های بزرگ در زندگی

مطالب مشابه کنکور:

کنکور در ایران

مشکلات کنکور و عدم موفقیت در کنکور

رازهای موفقیت در کنکور و آزمون دانشگاه سراسری

موفقیت در کنکور سراسری




ارسال توسط پول دوست

استخدام مدیر و کارمند در شرکت کشت و صنعت

شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران در پانزده ردیف شغلی و در مشاغل متعدد کارشناس ، مدیر مالی ، کارشناس بازرگانی ، مدیر کنترل ، مدیر کارخانه و.... استخدام می کند.

 
توضیحات :

شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران یکی از شرکت های تابعه گروه صنعتی گلرنگ جهت تکمیل نیروی انسانی خود از متقاضیان واجد شرایط ذیل در تهران دعوت به همکاری می نماید.

ردیفعنوان شغلی/ واحدجنسیتتعدادحداقل مدرک تحصیلیسابقه کارشهرستان
۱ مدیر مالی آقا ۳ کارشناسی ارشد- ترجیحاً مدیریت مالی ۳ سال تهران
۲ کارشناس مالی آقا ۳ کارشناسی- ترجیحاً مدیریت مالی ۲ سال تهران
۳ مدیر بازرگانی داخلی آقا ۲ کارشناسی ارشد- ترجیحاً مدیریت بازرگانی ۳ سال تهران
۴ کارشناس بازرگانی داخلی آقا ۲ کارشناسی- ترجیحاً مدیریت بازرگانی ۲ سال تهران
۵ مدیر بازرگانی خارجی آقا ۱ کارشناسی ارشد- مدیریت بازرگانی ۳ سال تهران
۶ کارشناس بازرگانی خارجی آقا ۱ کارشناسی- مدیریت بازرگانی ۲ سال تهران
۷ مدیر کنترل کیفیت خانم/آقا ۳ کارشناسی ارشد- ترجیحاً صنایع غذایی ۳ سال تهران
۸ کارشناس کنترل کیفیت خانم/آقا ۳ کارشناسی- ترجیحاً صنایع غذایی ۲ سال تهران
۹ مسئول تدارکات آقا ۱ کارشناسی ۲ سال تهران
۱۰ مدیر کارخانه آقا ۱ کارشناسی ارشد- ترجیحاً صنایع ۳ سال تهران
۱۱ انباردار آقا ۱ کارشناسی ۲ سال تهران
۱۲ کارگر انبار آقا ۵ دیپلم ۲ سال تهران
۱۳ راننده لیفتراک آقا ۲ کاردانی ۲ سال تهران
۱۴ کارشناس منابع انسانی خانم/آقا ۱ کارشناسی- مدیریت منابع انسانی ۲ سال تهران
۱۵ کارشناس IT آقا ۱ کارشناسی- کامپیوتر ۲ سال تهران
۱۶ استخدام ویژه: تعدادی همکار آقا جهت کار از تهران در استان سیستان و بلوچستان با مزایای ویژه( از جمله هزینه اقامت و ایاب و ذهاب) با حداقل مدرک کارشناسی / در ۱۵ بند فوق سیستان و بلوچستان

واجدین شرایط می توانند حداکثر تا مورخ ۹۶/۰۸/۲۹ ، مدارک و سوابق خود را از طریق یکی از آدرس های ذیل ارسال نمایند.


 
تلفن تماس : تلگرام: 09036247086 فکس: 02189778155
ایمیل : hr@golbargbaharan.com
 



ارسال توسط پول دوست

استخدام کارمند اداری

شرکت آفتاب مهر پرداز برای تکمیل کادر پرسنلی خود ،کارشناس امور اداری استخدام می کند.

 
 
توضیحات :

شرکت آفتاب مهر پرداز در راستای تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط در ردیف شغلی زیر در تهران دعوت به همکاری می نماید.

عنوان شغلیجنسیتشرایط احراز
کارشناس امور اداری خانم
  • دارای لیسانس مرتبط با شغل مورد تصدی
  • دارای تجربه کافی
  • آشنایی به کل مسئولیت های امور اداری از قبیل:
    • انجام مکاتبات اداری
    • آشنایی کامل نرم افزار آفیس
    • ترسیم نمودارهای سازمانی
    • آشنایی به امور دبیرخانه
    • تهیه جداول و آمار مورد نیاز
    • بایگانی اسناد و سایر امور مربوط به واحد اداری

متقاضیان محترم میتوانند رزومه خود را با ذکر ردیف شغلی مورد نظرخود به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند.


 
 
ایمیل : Info@aftab-mp.com
وب سایت : http://www.aftab-mp.com/



ارسال توسط پول دوست

 کنکور در ایران

اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. آزمون سال ۱۳۹۶، چهل و نهمین آزمون کنکور ایران بود.....

شاید برایتان جالب باشد که تاریخچه کنکور در ایران و جهان را بدانید و اینکه اولین بار کی در ایران برگزار شد و کدام کشورها هستند که کنکور در آنها برگزار می شود؟ مقاله زیر از ویکی‌پدیا دانشنامه آزاد با انجام برخی تغییرات تهیه شده است و ضمن اشاره به تاریخچه کنکور سراسری در ایران، به کنکور دانشگاه آزاد ،دانشگاه علمی کاربردی و همچنین مواد درسی کنکور رشته های مختلف می پردازد. کنکور در گذر زمان دارای تغییرات اساسی بوده و کمتر خانواده ایرانی پیدا می شود که با امتحان کنکور و دانشگاه درگیر نشده باشد خواندن این مقاله برای آگاهی از سیر تاریخی کنکور خالی از لطف نیست.
 
سردر دانشگاه تهران

کنکور (به فرانسوی: Concours)، نام آزمونی است که برای سنجش دانسته‌های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانند ایران، چین، ترکیه و کره جنوبی برگزار می‌شود در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار نمی‌شود.

 

کنکور در ایران

کنکور سراسری

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است. این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار می‌شود و از سال ۱۳۹۱ به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار شد.

اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. آزمون سال ۱۳۹۶، چهل و نهمین آزمون کنکور ایران بود.

در سال‌های اخیر، توجه داوطلبان کنکور به رشته تجربی بیش از پیش شده‌است به طوری که تعداد شرکت کنندگان داوطلبان در کنکور تجربی در سال ۱۳۹۵ به ۵۱۹ هزار و ۴۸۸ نفر رسید. این در حالی است که در همین سال تعداد شرکت کنندگان کنکور ریاضی فیزیک به ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر و تعداد شرکت کنندگان کنکور علوم انسانی به ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد شرکت کنندگان کنکور هنر ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر و در کنکور منحصراً زبان به ۱۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر رسیده‌است. طبق این آمار تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی در سال ۹۵ بیش از ۳ برابر داوطلبان کنکور ریاضی فیزیک و علوم انسانی می‌باشد که در نوع خود جالب است.

در آمار نهایی ثبت نام کنندگان داوطلبان کنکور سراسری ۹۶ مشخص شد که تعداد ۹۲۹ هزار و ۷۹۱ نفر در مجموع ثبت نام کرده‌اند که پیشتازی داوطلبان کنکور تجربی نیز همچون سال‌های گذشته ادامه داشت که طبق آن ۵۸۰ هزار و ۳۰۱ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۴۸ هزار و ۴۲۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۸۴ هزار و ۱۲۲ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۶۴۵۴ داوطلب نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.

دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف عبارت‌اند از:

  • علوم ریاضی و فنی:

ریاضیات (شامل: ریاضی، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه، هندسه تحلیلی و جبر خطی، ریاضیات گسسته، آمار و مدلسازی، جبر و احتمال)، فیزیک و شیمی.

  • علوم تجربی:

زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، ریاضیات عمومی (آمار و هندسه را نیز شامل می‌شود)، فیزیک و شیمی

  • علوم انسانی:

زبان و ادبیّات فارسی (شامل: تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، عروض و قافیه و متون نظم و نثر)، زبان عربی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و منطق، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات پایه.

  • زبانهای خارجی:

زبان خارجی تخصّصی

  • هنر:

درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی-فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد

۵ درس زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان خارجی و زبان عربی در تمام آزمون‌ها به‌عنوان دروس عمومی مورد سؤال واقع می‌شوند.

از سال۱۳۹۲ سنجش و پذیرش دانشجو علاوه بر شیوهٔ فراگیر در دانشگاه پیام نور قبولی در دانشگاه در بیشتر رشته‌های تحصیلی در هر پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه از طریق قبولی به شیوهٔ سوابق تحصیلی «معدل کتبی سوم دبیرستان» در بیشتر دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی انجام گرفت و در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت کامل از طریق پذیرش با سوابق تحصیلی انجام گرفت و در سال ۱۳۹۴ بیشتر از ۲۰٪ رشته محل‌های دانشگاه‌های سراسری و بیش از ۷۰٪ دانشگاه‌های دیگر کشور منحصراً پذیرش از طریق سوابق تحصیلی صورت گرفت.

بومی گزینی

سیاست‌های بومی گزینی که عمدتاً با هدف:

۱- کاهش مشکلات اقامتی و معیشتی دانشجویان و دانشگاه (نظیر مشکل کمبود خوابگاه، افت تحصیلی ناشی از دوری خانواده و مشکلات اقتصادی).

۲- کاهش مهاجرت‌های درون کشوری

اتخاذ شد،

چند نوع پذیرش برای رشته‌ها به وجود آورد، از جمله: کشوری، قطبی، استانی و… که براساس محل دریافت مدرک است.

و رشته‌ها با توجه به نوع گزینش و موقعیت فرد توزیع می‌شود.

کنکور در افغانستان

در افغانستان سالانه امتحان کنکور فقط از کسانی که از صنف (پایه) دوازدهم فارغ شده‌اند اخذ می‌شود. بنابر پذیرش اندک دانشگاه‌های دولتی میزان این امتحان دشوارترین امتحان به‌شمار می‌رود.

کنکور دانشگاه فنی و حرفه ای

شامل کلیه رشته‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش می‌شود که شامل دروس عمومی مانند ادبیات ۱و۲ , دینی و زندگی ۱و۲و۳ و دروس پایه مانند ریاضی ۱و۲ در بعضی از رشته‌ها مانند کامپیوتر(مهندسی کامپیوتر) و الکتروتکنیک(مهندسی برق) ریاضی ۳، فیزیک ۱ و دروس‌های تخصصی در هر رشته می‌شوند؛ البته در سال ۹۵ تصمیم بر آن شد که برای ورود به ۳۱ رشته فنّی و حرفه ای و کار و دانش نیازی به کنکور نیست.

البته هنر آموزان کار و دانش برای ورود به دانشگاه‌های فنّی و حرفه ای باید بعضی از دروس کنکوری رشته خود را خود بخوانند زیرا آن دروس به طور عادی در هنرستان‌های کار و دانش تدریس نمی‌شوند.

کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز آزمون‌های تقریباً مشابهی را برای پذیرش دانشجو برگزار می‌کرد. دانشگاه آزاد اسلامی، آزمون گروه پزشکی را جداگانه از آزمون علوم تجربی برگزار می‌کرد. از کنکور سراسری ۱۳۹۲ این آزمون با آزمون سراسری تلفیق شده‌است و داوطلبان فقط در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

تأثیر معدل در کنکور

در سال ۹۵ برای کنکور ۹۶ تأثیر معدل مثبت درنظر گرفته شد و برای سالهای بعد باید بررسی شود. چرا که طبق قوانین، تأثیر قطعی معدل درکنکور باید در صورتی اعمال شود که امتحانات سه سال آخر دبیرستان بصورت نهایی برگزار شود. با اعتراض به این مسئله که چرا نمرات یک سال امتحان نهایی (سال سوم) باید در کنکور تأثیر قطعی داشته باشد این موضوع بررسی شده و تأثیر معدل در کنکور ۹۶ تأثیر مثبت شد.

تعداد داوطلبان کنکور بین سال‌های ۹۴ تا ۹۶ به تفکیک جنسیت

در آزمون سراسری سال ۹۴, ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر شرکت نمودند، که از این تعداد ۵۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر زن و ۳۶۲ هزار و ۵۹۹ نفر مرد بودند یا به عبارت دیگر ۵۸٫۸۳ درصد از داوطلبان زن و ۴۱٫۱۷ درصد از داوطلبان مرد بودند. در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب ثبت نام کردند، که از این تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر زن و ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر مرد بودند یا به عبارت دیگر ۵۹٫۱۸ درصد از داوطلبان زن و ۴۰٫۸۲ درصد از داوطلبان مرد بودند. در آزمون سراسری ۹۶ جمعاً تعداد ۹۲۹هزار و ۷۹۱ داوطلب ثبت‌نام نمودند، که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۲۲۰ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۵۷۱ نفر داوطلبان مرد شرکت کرده بودند.




ارسال توسط پول دوست

استخدام پژوهشگر فنی

یک پزوهشگاه معتبر و سرشناس بین المللی برای تکمیل کادر پرسنلی خود در استان فارس پژوهشگر در رشته مکانیک و طراحی کاربردی استخدام می کند.

یک پژوهشگاه بین المللی در راستای تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط در ردیف شغلی زیر در فارس دعوت به همکاری می نماید.

عنوان شغلیتعدادشرایط احراز
پژوهشگر ۱نفر
  • دارای کارشناسی ارشد یا دکتری
  • رشته: مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی
  • مسلط به طراحی قطعات کامپوزیتی، شبیه سازی با نرم افزار های المان محدود
  • آشنا به زبان انگلیسی

متقاضیان محترم میتوانند رزومه خود را با ذکر ردیف شغلی مورد نظرخود به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند.

 

آدرس ایمیل: elhamian@faratec.no



ارسال توسط پول دوست

استخدام فروشگاه افق کوروش

فروشگاه معتبر و زنجیره ای افق کوروش جهت تکمیل کادر پرسنلی خود و برای جذب نیرو در استان مازندران سرپرست منابع انسانی استخدام می کند.

 

شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش منطقه مازندران (بابل) در راستای تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط در ردیف شغلی زیر دعوت به همکاری می نماید. 

عنوان شغلیجنسیتشرایط احراز
سرپرست منابع انسانی آقا
  • حداقل تحصیلات: کارشناسی ،ترجیحا رشته مدیریت
  • حداقل سابقه کار: ۳ سال
  • مسلط به امور اداری ،محاسبه کارکرد، امور بیمه، قانون کار و …
  • آشنا به فرایند جذب و استخدام ،مصاحبه استخدامی
  • آشنا به فرایند آموزش و ارزیابی عملکرد

لطفا رزومه خود را با درج عنوان شغلی در قسمت subject به نشانی زیر ایمیل نمایید.

آدرس ایمیل: okcs.hrd@gmail.com



ارسال توسط پول دوست

 افزایش هوش مالی برای کسب درآمد

بسیاری از افراد هستند که برای کسب درآمد و یا راه اندازی کسب و کار دارای استرس هستند و دلیل اصلی این ترس هم نداشتن دانش مالی یا مهارت مالی در کسب درآمد است . هوش مالی داشتن اگرچه فرصت رشد و امکان ترقی را فراهم می کند ولی نداشتن آن را نباید موجب در جا زدن و پسرفت تلقی کرد همه می توانند در مسائل مالی با کمی دقت و مطالعه امور مالی خود را انجام داده و توانایی ارائه آن در کسب و کار خود را داشته باشند. شیوه های متعددی برای افزایش هوش مالی جهت  راه اندازی کسب و کار و افزایش کسب درآمد وجود دارد که در عین سادگی و کاربردی بودن بسیار راهگشا برای هر فردی خواهد بود.
 

اگر فردی هستید که چندان از اعداد و ارقام خوشتان نمی‌آید، مسائل مالی برای شما اضطراب‌آور خواهد بود. مهم نیست در کجای چارت سازمانی قرار دارید، در هر صورت ضوابطی مانند EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک) و ارزش فعلی خالص بسیار مهم هستند. اما چگونه می‌توانید دانش مالی خود را بالا ببرید؟ چگونه تصمیم‌ می‌گیرید که کدام مفاهیم برای درک کسب‌و‌کار شما بیشترین اهمیت را دارند؟ و چه کسی در بهترین موقعیت برای ارائه مشاوره به شماست؟

کارشناسان چه می‌گویند؟

طبق نظر ریچارد روباک، استاد دانشگاه هاروارد و یکی از نویسندگان «راهنمایی برای خرید یک کسب‌و‌کار کوچک»، حتی اگر نیازی به دانش زیاد در مورد مسائل مالی برای انجام امور روزانه خود ندارید، اما با آگاهی بیشتر در مورد این موضوع، در شرایط بهتری قرار خواهید گرفت. او می‌گوید « اگر بتوانید به زبان پول سخن بگویید، موفق‌تر خواهید بود.» در واقع اگر می‌خواهید یک محصول یا استراتژی را بفروشید، باید بتوانید نشان دهید که این کار هم عملی است و هم سود بالایی دارد. او می‌گوید «تصمیم‌گیرندگان می‌خواهند یک مدل ساده ببینند که درآمدها، هزینه‌ها، مخارج بالاسری و جریان نقدی را نشان می‌دهد.» او می‌افزاید «آنها باید بدانند که چرا این ایده مهم است.»جو نایت شریک و مشاور ارشد در Business Literacy Institute و یکی از نویسندگان «هوش مالی» می‌گوید که فقدان درک مالی «مانع موفقیت شغلی» است. اگر نمی‌توانید در بحثی درمورد عملکرد شرکت مشارکت کنید، احتمال موفقیت شما پایین خواهد آمد. او می‌گوید «شما نمی‌توانید در پروژه‌های در حال اجرا شرکت کنید، مگر اینکه مسائل مالی را درک کنید.» در این مقاله چند استراتژی برای بهبود هوش مالی شما ارائه شده است.

 

بر ترس‌ها غلبه کنید

به گفته روباک تنها به این دلیل که از اعداد و ارقام می‌هراسید، از مسائل مالی فرار نکنید. قرار نیست آپولو هوا کنید. به این شیوه به آن فکر کنید که «مسائل مالی روشی برای حساب و کتاب کسب‌و‌کارها است.» او می‌گوید «درست مثل شمارش توپ‌ها و ضربه‌ها در بازی بیس‌بال، شما در کسب‌و‌کار پیشرفت از طریق عملکرد مالی را اندازه‌گیری می‌کنید. بنابراین اصلا مساله پیچیده‌ای نیست.» نایت می‌گوید «این کار در کنار دانش ریاضی، آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. امور مالی و حسابداری بسیار ساده هستند. این کار اغلب یک جمع و تفریق و گاهی ضرب و تقسیم ساده است.»

 

زبان خاص آن را بیاموزید

نایت می‌گوید «مسائل مالی زبان خاص خود را دارد. خوشبختانه، روش‌های بسیاری برای یادگیری این اصطلاحات وجود دارد.» او می‌افزاید «تنها باید ابتکار عمل را در دست بگیرید.» او می‌افزاید «اگر شرکت شما مسائل مالی را در داخل شرکت آموزش می‌دهد، از آن استفاده کنید. اگر این چنین نیست، ثبت‌نام در یک کلاس آنلاین یا دانشگاه را مدنظر داشته باشید. البته، کتاب‌ها و منابع بی‌شماری برای راهنمایی شما در مورد این موضوع وجود دارد. مهم‌ترین مفاهیمی که باید بر آن تسلط یابید عبارت است از «چگونه سودآوری، EBITDA، درآمد عملیاتی (درآمد حاصل از عملیات اصلی جاری بنگاه اقتصادی)، درآمد و هزینه‌های عملیاتی را اندازه‌گیری کنیم». یک کتاب یا مرجع مالی سرمایه‌گذاری خوبی است؛ اما گوگل نیز بسیار مفید خواهد بود.

 

ترازنامه را بررسی کنید

به گفته نایت باید خودتان را در صورت درآمد سازمان‌تان غرق کنید. او می‌گوید «به ترازنامه شرکت توجه نشان دهید، سپس برای درک آن تمام جنبه‌های آن را در نظر بگیرید.» به گفته روباک بهترین راه یادگیری «بازنوشتن این اعداد» هم به صورت الکترونیکی و هم روی کاغذ و سپس «گروه‌بندی آنها به طبقات مختلف است؛ طوری که بتوانید میزان خرج‌کرد شرکت‌تان و محل حصول درآمد آن را ببینید.» اعداد را به درصدها تبدیل کنید؛ به این ترتیب بسیار آسان‌تر تفکیک درآمدها و هزینه‌ها برای شما ممکن خواهد بود.

 

بر معیارهای کلیدی تمرکز کنید

افزایش مهارت‌های مالی شما، نیاز به تعیین معیارهایی دارد که به وسیله آن شرکت شما موفقیت را اندازه‌گیری می‌کند. به گفته نایت هدف شما توسعه درک عمیقی از «ارتباط دقیق بین سود و زیان» و چگونگی تاثیر آن بر عملکرد سازمان شما طی زمان است. این معیار اغلب به شکل یک نسبت بیان شده است. او می‌گوید «چهار نسبت رایج در هر شرکتی وجود دارد: سودآوری، نسبت بدهی به دارایی خالص، نقدینگی و کارآیی عملیاتی. هر سازمانی «دو یا سه نسبت» در خلال این گروه‌ها دارد که معیارهای اولیه عملکرد آن به علاوه «نسبت‌های خاص هر صنعت» در نظر گرفته می‌شوند.» توجه دقیق‌تر به ترازنامه و گزارش‌های سه ماهه شرکت‌، در درک این معیارها مفید است. به گفته او «محاسبه آنها دشوار نیست. تنها اندکی تلاش و کوشش می‌طلبد.»

 

با اعداد بازی کنید

به گفته روباک وقتی درک درستی از ترازنامه شرکت‌تان و آنچه رشد شرکت‌تان را میسر می‌سازد، داشته باشید، با استفاده از مجموعه سوالاتی که با «چه می‌شد اگر؟» شروع می‌شوند، بازی با اعداد را امتحان کنید. به عنوان مثال، چه می‌شد اگر قیمت‌ها پایین‌تر بود؟ چه می‌شد اگر درآمد‌ها بالاتر بود؟ چه می‌شد اگر هزینه‌ها پایین‌تر یا بالا‌تر می‌رفت؟«شما تصمیمات خاص کسب‌و‌کار را مدیریت نمی‌کنید، بلکه تلاش می‌کنید چگونگی کارکرد مدل‌ها و فروضی که ایجاد می‌کنند را درک و درونی سازید.»به این ترتیب زمانی که نیاز به فهرست‌بندی پیامد‌های یک تصمیم خاص دارید (مثلا آیا یک محصول خاص را شروع کنید یا در کارخانه را ببندید) ابزار موردنظر را دارا هستید.

یک مشاور مالی بیابید

به گفته نایت، ارتباط با یک «مدیر ارشد مالی یا عملیاتی» که بتواند به شما «آموزش دهد» و «به تک تک سوالات شما پاسخ دهد» راه دیگری برای بهتر شدن در امور مالی است. او می‌افزاید «این روش بسیار طبیعی برای یادگیری است.» روباک نیز با این موضوع موافق است. او می‌گوید «مشاوران همیشه برای کسی که با اعداد و ارقام ارتباط خوبی ندارد، مفید هستند.»این فرد می‌تواند هم به توضیح مفاهیم کمک کند و هم به عنوان یک راهنما برای هر نوع تصمیمات مالی عمل کند. پیشنهاد روباک این است که از همکاران خود بخواهید تا «طرح‌ها و مدل‌های خود را در صورت نیاز تکرار کنند.» او می‌گوید «این امر تمرکز شما را بیشتر می‌کند.»«می‌بینید که همکارتان فروض خاصی را اخذ می‌کند، در صورتی که شما فروض دیگری را درنظر می‌گیرید. یکی از این فروض درست است و دیگری غلط؛ اما این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا آنچه منطقی است را دریابید.»

 

موضوع را شخصی کنید

نایت می‌گوید اگر هنوز انگیزه لازم را ندارید مهارت‌های مالی خود را به یک مساله حیاتی تبدیل کنید. هر بار که پولی پرداخت می‌کنید، سازمان شما سود کمتری به‌دست می‌آورد بنابراین باید به این موضوع فکر کنید که برای کمک به سودآوری شرکت چه می‌توانید بکنید.او می‌گوید «هدف گسترش این درک است که چگونه فعالیت‌های روزانه شما به کارفرمایتان کمک می‌کند تا درآمد به‌دست آورده یا هزینه‌ها را کاهش دهد.» روباک می‌گوید «این کار می‌تواند یک تمرین مفید باشد؛ اما به آن اجازه ندهید انرژی شما را تحلیل برد.» «نقش خودتان را با همکاری سایرین ترکیب کنید و تمرکز خود را بر مشکلاتی بگذارید که می‌توانید آنها را کنترل کنید و نه آنهایی که قادر به کنترل‌شان نیستید.»

 

اصولی که باید به‌خاطر بسپارید

بایدها:

• در یک کلاس دانشگاهی یا آنلاین ثبت‌نام کنید تا مفاهیم اساسی و اولیه مالی را بیاموزید.

• گزارش‌های سه‌ماهه سازمان‌تان را مرور کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند نکات خاصی را که سودآور هستند درک کنید.

• با استفاده از مجموعه‌ای از سوالات «چه می‌شد اگر؟» اعداد و ارقام ترازنامه سازمان‌تان را امتحان کنید.

نبایدها:

• بترسید؛ معادله کسب‌و‌کار نسبتا آسان است.

• به تنهایی کار کنید؛ مدیر مالی را پیدا کنید که بتواند به سوالات شما پاسخ دهد و به عنوان یک راهنما به شما کمک کند.

• از اثر مهارت‌های مالی در شغل‌تان چشم‌پوشی کنید؛ اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، نیاز به فراست مالی دارید.

موردکاوی ۱: مشارکت با یک همکار در امور مالی

لری دانیوان، مدیر ارشد اجرایی در Ceridian، به شدت معتقد است «همه رهبران سازمانی باید بتوانند با یک روش گسترده و پیچیده در مورد اعداد و ارقام صحبت کنند.»اما لری می‌پذیرد که او همیشه نتوانسته است این کار را انجام دهد. در اوایل شروع حرفه‌اش، او به عنوان یک مدیر محصول در یک شرکت نرم‌افزار کار می‌کرد. به عنوان یک دانشجوی MBA در دانشکده مدیریت کلاگ، او دوره‌های مالی اولیه را گذراند و مهارت‌های او تناسب بسیار خوبی با شغلش داشتند. وی به یاد می‌آورد که «من هزینه‌ها را مدیریت و فعالیت‌های عمومی کسب‌و‌کار را که مرتبط با محصولات است حمایت می‌کردم.»اما زمانی که برای «ادغام و تملک» در شرکت ترفیع یافت، احساس کرد که این موقعیت برای او بسیار دشوار است. او می‌گوید «ناگهان باید چیزهایی مانند EBITDA و چگونگی تعیین ارزش شرکت را می‌دانستم.» «کار سختی بود. به یاد دارم که با خودم می‌گفتم چگونه می‌توانم در این جلسه شبیه یک احمق به نظر نیایم؟»او به کمک نیاز داشت. خوشبختانه، لری رابطه خوبی با «ریک» همتایش در بخش مالی داشت. شغل ریک ساخت مدل‌های مالی بود که بتواند تصمیمات استراتژیک در مورد فعالیت ادغام و تملک (M&A) بالقوه را اطلاع دهد. ریک همیشه آماده بود تا چگونگی کار مدل‌ها را به تفصیل شرح و به سوالات پاسخ دهد. لری به یاد می‌آورد «او بسیار صبور و زیرک بود.»

لری می‌گوید: «باید به او می‌گفتم «متغیرهایی که بیشترین حساسیت را دارند به من نشان بده» و آنگاه فروض متفاوت را آزمون خواهم کرد.» «هنوز نمی‌دانستم که چگونه محاسبه اصولی را برای ایجاد این مدل انجام دهم؛ اما درک خوبی از فروض به‌کار رفته در آن داشتم.»به گفته لری، کمک و حمایت ریک در افزایش دانش مالی او فوق‌العاده باارزش بوده است. «یک مشارکت فوق‌العاده با یک همکار مالی شما را به موفقیت خواهد رساند.»

موردکاوی ۲: معیارهایی را که شرکت شما برای اندازه‌گیری موفقیت استفاده می‌کند، بیاموزید

جیمز پیپر، مدیر ارشد حسابداری در TransUnion، (یک مرکز اعتبارسنجی بزرگ) می‌گوید «درک اولیه مسائل مالی برای کارمندان بسیار مهم است؛ به این ترتیب می‌توانند چگونگی عملکرد مالی شرکت‌شان را درک کنند.» او می‌گوید «نکته مهم در مورد حسابداری و مالی همگانی بودن آن است؛ بنابراین وقتی شما اساس آن را بدانید، می‌توانید پیش بروید.»

ضمنا، جیمز به خوبی می‌داند که هر شرکت عملکرد خود را به بهترین روشی که خودش داراست بازبینی می‌کند. جیمز بیشتر دوران شغلی خود را در شرکت‌های سهامی عام گذراند، اما زمانی که او به شیکاگو (که TransUnion در سال ۲۰۱۴ در آنجا بنا شد) رسید، یک گروه سرمایه‌گذاری خصوصی آن را خرید. او به یاد می‌آورد «بنابراین باید می‌آموختم که کدام معیارهای مالی مهم هستند؛ چرا مهمند و چگونه TransUnion موفقیت را اندازه‌گیری می‌کند.»او توضیح می‌دهد که «خوشبختانه من در موقعیتی که هستم به هر عدد و رقمی دسترسی دارم؛ بنابراین خود را برای کار با نرم‌افزار اکسل آماده و تلاش کردم تا این صورت حساب را دوباره تهیه کنم. زمانی را صرف معتبر ساختن این اعداد کردم تا از منطقی بودن آنها اطمینان یابم.»

او همچنین به دنبال راهنمایی از یک فرد آشنا به مسائل مالی بود؛ کسی که همزمان یک همتا در بخش حسابداری به شمار می‌رفت. او می‌گوید «او برای مدتی در شرکت حضور داشت و به من کمک کرد تا جزئیات این محاسبات را درک کنم.» در سال ۲۰۱۵، TransUnion به سهامی‌عام تبدیل شد و جیمز باید به شرکت کمک می‌کرد تا این گذار مالی را مدیریت کند. او برای افزایش مهارت‌ها و دانشش، به دقت به ترازنامه‌های نزدیک‌ترین همتایان شرکت (۲۵ شرکت) نگاه کرد تا دریابد که چگونه آنها درآمدهای خود را سازماندهی می‌کنند و چه چیزی را به عنوان معیارهای مالی اصلی خود به‌کار می‌برند.»

جیمز اغلب جلسات آموزش مالی درون سازمانی را برای شرکتش رهبری می‌کند. او می‌گوید این کار همکاران او را تشویق می‌کند تا متوجه شوند که در کدام قسمت امور مالی TransUnion متناسب هستند. «به عنوان بخشی از مبنای هزینه، تلاش می‌کنم تا سازمانم را تا حد ممکن کارآ سازم.»

کسب درآمد . کسب و کار . امور مالی کسب و کار . ترازنامه شرکت . دانش مالی . مشاور مالی . مهارت مالی . هوش مالی




ارسال توسط پول دوست

برندی که با 500 هزار تومان جهانی شد

 
برخی از شرکت ها با سرمایه اندک شروع کرده اند و الان برای خودشان کمپانی بزرگ و بین المللی شدند یکی از این شرکتها در ایران در زمینه صنعت شوینده و تولید محصولات بهداشتی فعالیت می کرد و چنان در کارش رشد کرد که علاوه بر بازار ایران ، وارد کسب و کار بین المی شده و در حوزه بهداشتی سرمایه گذاری کلان کرده است. کسب و کار این شرکت که الان برای خودش برند معروفی شده برای تک تک ما ایرانیان با تفاوت نسل ها خاطره شده است. داستان تولد و رشد این شرکت شوینده بهداشتی و شیوه کسب و کار و درآمدزایی آن هم خواندنی و هم جالب است .
 

شعار تبلیغاتی‌اش در تلویزیون را، احتمالا همه ما به‌خاطر داریم که می‌گفت: «به سلامت خانواده می‌اندیشد.» همین جمله برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی کفایت می‌کرد، تا سهمی از سبد محصولات بهداشتی و سلامتی و شوینده خود را به این برند اختصاص دهند. پیش از آنکه خیلی از ما به‌دنیا آمده‌ باشیم و خبری از ماشین‌های لباسشویی در خانه تک‌تک ایرنی‌ها باشد، مادرها از پودر رختشویی برف خاطره دارند و این تنها یکی از نام‌های آشنای محصولات برندی است که بیش از پنج دهه از تولدش می‌گذرد. با وجود فعالیت گسترده شرکت‌های جوان‌تر در میدان محصولات بهداشتی و شوینده، قطار تولیداتش هرگز متوقف نشده و همچنان با نام‌های گلنار، سیو، ارکید، سپید، گلی و رخشا در فروشگاه‌های ایرانی خودنمایی می‌کند. شرکتی که امروز با نام تجاری پاکسان آن را می‌شناسیم، از ابتدای دهه ۴۰ شمسی به ثبت رسیده و فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است. حالا با گذشت ۵۴ سال از آغاز به کارش، کتاب افتخارات این برند در حال قطور شدن است و دیگر نه‌تنها به‌عنوان یکی از نام‌های برتر صنعت مواد شوینده در ایران شناخته می‌شود، که آوازه محصولاتش به کشورهای همسایه و ‌آسیای میانه هم رسیده است.

  •  پاکسان؛ فرزندی که دست‌به‌دست شد

پیش از آنکه نامی در قالب پاکسان شکل بگیرد، شرکت تولیدی پاک‌کن در دی‌ماه سال ۱۳۴۱ به‌طور رسمی به ثبت رسید و فعالیت تولیدی خود در زمینه مواد شوینده و بهداشتی را آغاز کرد. هشت سال بعد، این شرکت نام پاکسان به خود گرفت و در قالب سهامی خاص فعالیت خود را ادامه داد و تا سال‌های بعد از انقلاب هنوز به‌عنوان شرکت سهامی عام کار نمی‌کرد. با وجود آنکه مالکیت پاکسان در این ۵۰ و چند سال بارها عوض شده و سرنوشت این برند حکایت از فرازونشیب‌های زیادی در روند فعالیت‌هایش دارد، تولیدات شرکت در تمام این سال‌ها هرگز متوقف نشده است. پاکسان یک سال بعد از انقلاب به سازمان صنایع ملی ایران واگذار شد و وقتی به‌دنبال این واگذاری، شرکت دچار رکود شد، در سال ۱۳۷۰ آن را به بخش خصوصی منتقل کردند. عمر خصوصی‌سازی این برند چندان به درازا نکشید و سال ۷۳ زمانی بود که پاکسان به شرکت سهامی عام تغییر یافت و در بورس اوراق بهادار تهران هم پذیرفته شده است. از آن زمان تاکنون، هنوز نام سهامی عام زیر اسم شرکت به‌چشم می‌خورد. هرچند ۷۰ درصد سهام آن به شرکت توسعه صنایع بهشهر تعلق دارد و اکنون می‌توان پاکسان را فرزندی از فرزندان این هولدینگ دانست.
حالا کارخانه اصلی پاکسان در کیلومتر ۸ جاده قدیم کرج مستقر شده و محصولات بهداشتی، صنعتی و سلامتی‌اش از همین کارخانه به نقاط دور و نزدیک ایران و جهان صادر می‌شود. کشورهای همسایه ایران و جمهوری‌های مستقل آسیای میانه، میزبانان اصلی محصولات صادراتی پاکسان هستند. جالب است که یکی از شرکت‌های تابعه پاکسان، با نام «پاکسان ایروان» در ارمنستان واقع شده است و یکی از مقاصد اصلی صادرات این برند را به خود اختصاص داده است. پاکسان طبق برآوردها با سرمایه ۵۰۰ هزارتومانی در بدو تولد، فعالیت تولیدی‌اش را آغاز کرده است؛ هرچند اکنون آمار دقیقی از سرمایه شرکت وجود ندارد، اما مدیرعامل پاکسان می‌گوید که سود خالص شرکت در ۶ ماه اول سال ۹۵، جهشی ۹۲ درصدی داشته و به ۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

  •  سهم پاکسان در سبد خانواده‌های ایرانی و خارجی

عمر طولانی برند پاکسان نسبت به رقبای تجاری خود در این عرصه تولیدی، مهر تأییدی بر سهم قابل توجه آن در بازار داخلی است. معمولا برندهای کهنه‌کاری که در سال‌های متمادی کیفیت خود را حفظ کنند، کم‌کم تبدیل به جزئی جدایی‌ناپذیر از سبدهای خرید خانواده می‌شوند و به‌نظر می‌رسد پاکسان هم به‌واسطه کیفیت مناسب، در کنار آن تبلیغات تلویزیونی و اخیرا هم حمایت مالی‌اش از برنامه رمضانی «ماه عسل» بیش از قبل نام خود را در یادهای ایرانی حک کرده است. در حال حاضر ۴۵ درصد تولیدات صابون، ۲۰ درصد انواع پودر رختشویی و لباسشویی و ۲۰ درصد تولید کف‌شو در بازار داخلی ایران، از آن پاکسان است.
محمدرضا حیدری، که چندی است به سمت مدیرعاملی این بنگاه تولیدی برگزیده شده است، درباره آن می‌گوید: «پاکسان از ابتدای تأسیس خود تاکنون که بیش از پنج دهه از عمرش می‌گذرد، همواره در پی آن بوده که کیفیت را به‌عنوان محور تبلیغاتی خود برگزیند؛ تعهد شرکت به کیفیت تا جایی است که در بدترین دوران اقتصاد ایران و در اوج تحریم‌ها نیز مشتری‌محوری را رها نکردیم و برای باور بیشتر مشتریان داخلی و خارجی و وفاداری آنان به محصولات‌مان، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. اکنون که فضای تازه‌ای در اقتصاد کشور ایجاد شده و این فضا بی‌شک بر روی مبادلات تجاری کشور تأثیرگذار خواهد شد، به‌دنبال آن هستیم تا بر پایه نوآوری مبتنی بر سلیقه مشتریان عزیز، نه‌تنها سهم بازار داخلی را افزایش دهیم، بلکه به نمایندگی از بخش تولیدی کشور در حوزه سلامت، سهم بازار خارجی خود را ارتقا بخشیم. بدون تردید موفقیت، یک کار تیمی است؛ برای موفق شدن پاکسان، همه عوامل مذکور موثر است و ما دست همه‌ ذی‌نفعان شرکت پاکسان را برای رسیدن به قله‌های جدید می‌فشاریم.»
امروز پاکسان می‌رود تا با تکیه بر خانواده‌اش که تا چند ماه دیگر ۵۵ ساله می‌شود، سهم خود از بازار ملی و بین‌المللی را افزایش دهد. در حال حاضر ۱۵ کشور دنیا میزبان محصولات این برند ایرانی هستند. صادرات پاکسان از ابتدای امسال تاکنون رشد ۱۸ درصدی داشته و کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، عمان و افغانستان بزرگ‌ترین شرکای صادراتی این شرکت به‌شمار می‌روند. شرکایی که بیش از همه از محصولات پودری و صابونی پاکسان استقبال می‌کنند. با این حال پاکسان درصدد افزایش سهم خود در منطقه است و محمدرضا حیدری، مدیرعامل این مجموعه، می‌گوید: «شعار شرکت پاکسان «پیشگام در ایران و خوشنام در منطقه است» و ما معتقدیم که باید امروزمان بهتر از دیروزمان باشد و همه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ما نیز در جهت تحقق و اجرایی شدن این هدف خواهد بود.»

کسب درآمد . کسب و کار . برند . برندسازی . پاکسان . تولید محصولات بهداشتی . سرمایه‌گذاری حوزه بهداشتی . صنعت موادشوینده . کارآفرینی . هولدینگ




ارسال توسط پول دوست

فرصت سازی استارت‌آپی از بحران برای کسب درآمد

  در دنیای کسب و کار و کسب درآمد برخی استارت آپ ها ره یک ساله را یک شبه طی کرده و برخی از بحران و تهدیدها فرصت عالی برای رشد و پیشرفت در همه جنبه ها استفاده می کنند. ونمو Venmo استارت آپ خلاق و مبتکر ، که به عنوان یک کیف دیجیتالی، جزو اولین شرکت های پیشرو در زمینه‌ی تکنولوژی‌های مالی (fin-tech) بود که در حال حاضر از شکوفاترین حوزه‌های فناوری و کسب‌وکار در دنیا به شمار می‌آید داستان ونمو از ابتدا تا رشد جهانی جالب و خواندنی است ضمن اینکه ثابت می کند که از یک ایده کوچک و دم دستی می توان جهانی را متحول کرد و جاودانه شد.
 

چگونه می‌توان یک استارت‌آپ جاودانه شد؟

داستان پیدایش و پیشرفت حیرت‌انگیز شرکت «ونمو»(Venmo) را می‌توان به‌حق داستانی افسانه‌ای در دنیای استارت‌آپ‌ها دانست؛ داستانی که با ملاقات دو جوان در دانشگاه آغاز شد و با تأسیس یک شرکت تکنولوژیکی که سرمایه‌ی تأسیس آن‌ها را والدین این دو جوان با وام گرفتن از بانک فراهم کرده بودند، ادامه پیدا کرد و پس از چند سال با فروش آن شرکت با معامله‌ای چند میلیون دلاری پایان پذیرفت؛ اما یاد و جایگاه ویژه‌ی این شرکت شگفت‌انگیز تا سال‌ها در ذهن کسانی که سودای ورود به دنیای جذاب استارت‌آپ‌ها را دارند، خواهد ماند.

صحبت از شرکت ونمو است که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و جزو اولین شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تکنولوژی‌های مالی (fin-tech) بود که در حال حاضر از شکوفاترین حوزه‌های فناوری و کسب‌وکار در دنیا به شمار می‌آید. این شرکت در مدت کوتاهی پله‌های ترقی را بالا رفت و آن‌قدر برای شرکت‌های بزرگ‌تر جذابیت پیدا کرد که توسط شرکت «برین‌تری»(Braintree) و سپس به‌وسیله‌ی شرکت مشهور «پی‌پال»(paypal) خریداری شد؛ اما شرکت ونمو چه کرد و چه نوآوری‌هایی را ایجاد کرد که این‌طور بین میلیون‌ها نفر در دنیا طرفدار پیدا کرد و شرکتی مانند پی‌پال را وسوسه کرد تا میلیون‌ها دلار برای خریداری آن بپردازد؟

ونمو در واقع یک کیف پول دیجیتالی است که با استفاده از آن، افراد اعم از خویشاوندان و دوستان می‌توانند به‌آسانی و با خیال راحت به همدیگر پول قرض بدهند و از همدیگر قرض بگیرند. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵/۷ میلیارد دلار در سرتاسر جهان توسط این کیف پول دیجیتالی منتقل شد که ۱۷۵ درصد بیش از سال ۲۰۱۴ بود. رشد خیره‌کننده‌ی ونمو در سال ۲۰۱۶ و پیش از واگذاری آن به پی‌پال نیز تداوم یافت ‌طوری که در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ رشدی ۱۴۱ درصدی را در میزان پرداخت‌های فردبه‌فرد یا P2P خود به ثبت رساند. مجله‌ی تایم در سال ۲۰۱۶ ضمن ستایش از این شرکت، تأکید و توجه پیوسته‌ی مدیران ارشد ونمو برای تداوم روحیه‌ی خلاقیت و نوآوری در حوزه‌ی پلت‌فرم‌های دیجیتالی را ستود و چند مقاله در مورد علل موفقیت ونمو به چاپ رساند .

جالب است بدانید که بنیان‌گذاران ونمو یعنی «اندرو کورتینا»  (Andrew Kortina) و «اکرام ماگدون اسماعیل » (Iqram Magdon- Ismaeil) در ابتدای کار این شرکت در سال ۲۰۰۹ آن را به‌عنوان یک شرکت تکنولوژی موسیقی به ثبت رساندند که به کاربرانش این امکان را می‌داد تا متن‌هایی را برای گروه‌های موسیقی موردعلاقه‌شان بفرستند و در مقابل آهنگ‌های درخواستی خود را به‌صورت ایمیل از آن‌ها دریافت کنند و در این میان کارمزد ناچیزی هم به‌واسطه‌ی این ارتباط به ونمو پرداخت می‌کردند؛ اما پس از مدتی کوتاه و در پی اتفاقی که برای آن‌ها در نیویورک افتاد، این دو جوان مبتکر و خلاق تصمیم گرفتند تا تغییر رویه بدهند و به‌طور مستقیم وارد حوزه‌ی فاینانس کسب‌وکار مالی شوند.

ماجرای آن اتفاق ازاین‌قرار بود که یک روز که ماگدون برای گذراندن آخر هفته‌ی خود به نیویورک رفته بود، فراموش کرد کیف پولش را همراه خود ببرد و وقتی از دیگران درخواست ارسال پول کرد به موانع زیادی برخورد کرد و همین مشکلات، جرقه‌ای را در ذهن او زد که او و دوستش را به سمت تغییر رویه و ورود به بازار پرداخت‌ها و نقل‌وانتقال پول راهنمایی کرد. آن‌ها پس از مدت کوتاهی یک اپلیکیشن جدید طراحی کردند که به کاربران این امکان را می‌داد تا به جای دوستانشان که به هر دلیلی قادر به پرداخت صورت‌حساب‌های خود به‌صورت نقدی  یا با استفاده از کارت‌های اعتباری خود نبودند، به طور مثال،صورت‌حساب غذایی که آن‌ها در رستوران خورده بودند  یا کرایه تاکسی‌شان را پرداخت کنند.

بااین‌همه آن‌ها در ابتدای معرفی این اپلیکیشن جالب و کاربردی با مشکلات و موانع متعددی روبه‌رو بودند که در نهایت توانستند همه‌ی آن‌ها را از سر راه بردارند. یکی از مهم‌ترین این موانع، تردیدهایی بود که اغلب کاربران در مورد معتبر بودن و قابل‌اعتماد بودن پرداخت‌های فردبه‌فرد یا P2P در ذهن داشتند؛ اما بنیان‌گذاران شرکت ونمو با کمک  چند  جوان مبتکر دیگر که با آن‌ها همکاری می‌کردند، خیلی زود توانستند با اضافه کردن امکان ردیابی مسیر خرج شدن پولی که به دوست یا خویشاوندشان قرض داده بودند، به این اطمینان برسند که پول  قرض داده‌شان در جای درستی خرج شده است. این امکانات و موارد مشابه آن خیلی زود ونمو را از سایر سیستم‌های P2P متمایز ساخت و مهم‌تر از آن، این‌که توجه و اطمینان سرمایه‌گذاران را نیز جلب کرد ‌طوری که این شرکت توانست در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲/۱ میلیون دلار سرمایه جهت قرض دادن به کاربران نیازمند از جانب سرمایه‌گذاران جذب کند.

 

آزادی کامل برای نوآوری

به گفته میشائیل واوگان، مدیر عملیاتی شرکت ونمو، یکی از رموز موفقیت‌های چشمگیر این شرکت در فراگیر بودن فرهنگ خلاقیت و نوآوری در تمام تاروپود آن و آزادی بی‌حدوحصر کارکنان برای انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های نوآورانه نهفته است. نماد اصلی حاکم بودن فرهنگ نوآوری در ونمو، برگزاری هفته‌ی «چالش» در هر فصل است که طی آن تمام کارکنان شرکت که در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰۰ نفر بودند، این امکان را پیدا می‌کنند تا ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را با دیگران در میان بگذارند و در صورت پذیرفته شدن ایده‌شان، پاداش‌های ارزشمندی را نصیب خود سازند. از سویی دیگر در شرکت ونمو خبری از سلسله‌مراتب خشک و رسمی تصمیم‌گیری و اجرا نیست و هرکدام از تیم‌های داخل شرکت می‌توانند با پشت سر گذاشتن مراحل ساده‌ی پیشنهاد و تصویب طرح‌های پیشنهادی خود، خیلی زود به سراغ اجرای پروژه‌هایی بروند که دوست دارند  روی آن‌ها کار کنند و این پروژه‌ها را فوق‌العاده می‌دانند.

مت همیلتون، مدیر ارشد محصولات در شرکت ونمو نیز در مورد علل اصلی موفقیت و پیشگام بودن این شرکت در بخش تکنولوژی‌های مالی و پرداخت‌های فردبه‌فرد می‌گوید: «در شرکت ونمو روحیه‌ی نوآوری‌طلبی در تمام ارکان موج می‌زند و نیازی نیست که ایده‌های ناب و خلاقانه مدت زیادی در مسیر تبدیل شدن به محصول نهایی معطل بمانند.» مصداقی که او برای اثبات این مدعا بیان می‌کند، یکی از محصولات پرطرفدار شرکت یعنی« emoji »یا سرویس خودتکمیلی است که ایده‌ی اولیه‌ی آن در جریان یکی از هفته‌های چالش مطرح و فقط طی چند هفته به یکی از اپلیکیشن‌های جذاب ونمو تبدیل شد. از سویی دیگر چرخه‌ی حیات محصولات در شرکت نوآوری مثل ونمو به‌طور واقعی کوتاه است و هر محصولی که به عقیده‌ی اکثر کارکنان و البته مشتریان و کاربران شرکت، عمر مفیدش را از دست بدهد و دیگر آن جذابیت سابق را نداشته باشد، به‌سرعت از سبد محصولات و خدمات ونمو حذف می‌شود.

نمونه‌ی بارز این امر را می‌توان در حذف اپلیکیشن« Trust » مشاهده کرد که جزو اولین اپلیکیشن‌هایی بود که شرکت ونمو در ابتدای فعالیتش به جهانیان معرفی کرد و توجه چشمگیر کاربران را به خود جلب کرد اما خیلی زود و با ورود اپلیکیشن‌های جدید به پیشنهاد کارمندان شرکت حذف شد و جای خود را به اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تری داد که در جریان برگزاری هفته‌های چالش شرکت مطرح شده بودند.

در سال‌های کوتاهی که از عمر شرکت ونمو می‌گذرد، این استارت‌آپ موفق ثابت کرد که مدلی را به کار بسته است که می‌تواند موردپذیرش و الگوبرداری سایر شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان شود و بسیاری از ناممکن‌ها را امکان‌پذیر سازد. بنا به ادعای مدیران ونمو، نوآوری و ابتکار پیوسته از همان آغاز جزو «دی‌ان‌ای شرکت» بوده و هست و همین ویژگی ارزشمند است که موجب شده تا این شرکت بتواند خیلی زود پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند و جایگاه مناسبی را در دنیای پرتکاپوی امروز که در آن توقف مساوی با افتادن و سقوط است، برای این شرکت فراهم آورد.

مسئله:

چگونه می‌توان از یک بحران فرصت تجاری ساخت؟

راه‌حل:وژ

ماجرای رشد و موفقیت شرکت ونمو نمونه‌ای کامل از تبدیل تهدیدات و بحران‌ها به فرصت است. ماجرای ورود این شرکت به حوزه‌ی فاینانس کسب‌وکار مالی، این است که یک روز که یکی از مؤسسان این شرکت برای گذراندن آخر هفته‌ی خود به نیویورک رفته بود، فراموش کرد کیف پولش را همراه خود ببرد و وقتی از دیگران درخواست ارسال پول کرد به موانع زیادی برخورد نمود و همین مشکلات جرقه‌ای در ذهن او زد که او و دوستش را به سمت تغییر رویه و ورود به بازار پرداخت‌ها و نقل‌وانتقال پول راهنمایی کرد. آن‌ها پس از مدت کوتاهی یک اپلیکیشن جدید طراحی کردند که به کاربران این امکان را می‌داد تا به جای دوستانشان که به هر دلیلی قادر به پرداخت صورت‌حساب‌های خود به‌صورت نقدی و یا با استفاده از کارت‌های اعتباری خود نبودند مثلاً صورت‌حساب غذایی که آن‌ها در رستوران خورده بودند و یا کرایه تاکسی‌شان را پرداخت نمایند.

کسب درآمد . کسب و کار . درآمد استارت آپ .Venmo . استارت‌آپ موفق . پلت فرم دیجیتال . تبدیل بحران به فرصت . تکنولوژی مالی . فین تک . کیف پول دیجیتال . مت همیلتون . ونمو

مطالب مشابه درباره استارت آپ :

آموزش شبکه‌سازی استارت‌آپی مناسب جهت افزایش کسب درآمد

 

شناخت روحیه خود قبل از راه‌اندازی استارت‌آپ و کسب درآمد

 

 آموزش کسب درآمد و جذب مشتری برای استارت‌آپ

 

 

کسب درآمد موبایلی برای استارت‌آپ‌ها

 

 

معرفی برترین استارت‌آپ های کسب درآمد

 

سه استارت آپ موفق در کسب درآمد و جذب مشتری

 

 

 

 

 

 

 




ارسال توسط پول دوست

گرفتن وام بانکی برای راه‌اندازی شغل دلخواه

هر کسب و کاری برای اینکه به کسب درآمد منجر شود نیاز به تامین سرمایه است کارآفرینان هم برای اجرا ایده ها خود و توسعه کسب و کارشان دنبال راههای برای تامین مخارج هستند که این کسب سرمایه از طرق مختلف مانند، جمع آوری سرمایه گروهی، شراکت و یا وام مسیر می شود گرفتن وام مشکلات خاص خود را دارد از ضامن و کاغذبازی های اداری و انواع و اقسام سودها گرفته تا یافتن بانک و موسسه پرداخت کننده وام. وام ها هم شرایط خاص خود را دارد برای همین برخی از گرفتم وام به دلیل مسائل پس از آن اجتناب می کنند و عده ای آن را برای بقا و توسعه کسب و کار ضروری می دانند . قصد دارم تا طریقه وام گرفتن برای راه اندازی کسب و کار و شغل مورد علاقه تان را بررسی کنم و راهکارهای ممکن را مشخص کنم:
 

گام به گام تا «وام»

برای اینکه کسب و کاری را شروع کنید ؛ بعد از داشتن اطلاعات کافی و کاربردی درباره‌ی آن کار ، باید به  تامین سرمایه هم فکر کنید.

ممکن است شما هم مثل خیلی‌ها که اول راه هستند و سرمایه‌ی زیادی برای راه انداختن شغل مورد علاقه‌اشان ندارند دنبال این باشید که چطور می‌توانید بدون قرض گرفتن از دوست و آشنا، پولی را تامین کنید و کار مورد علاقه‌تان را راه اندازی کنید.

وام گرفتن در نظر خیلی‌ها شبیه یک غول بی شاخ و دم است که گذشتن از سد آن ممکن نیست. در این گزارش به شما می‌گوییم که برای داشتن شغل مورد علاقه‌اتان چطور و از کجا وام بگیرید تا بتوانید وارد دنیای کار بشوید.

«محمدرضا نورشید» کارشناس خدمات بانکی اطلاعات خوبی را در این باره به شما می‌دهد.

کارگاه کوچک زودبازده

برای گرفتن وام‌، «زمان» و «قوانینی» که در آن بازه تعریف می‌شوند نقش مهمی دارند. به همین خاطر بهتر است اطلاعات‌تان را برای گرفتن وام به روز کنید تا به مشکل برنخورید.

«از سال ۸۴ بانک‌ها شروع کردند به پرداخت وام‌ به کارگاه‌های کوچک و زودبازده. طرحی که تا مدتی خیلی مطرح بود و افراد زیاد هم این وام را گرفتند؛ درست شبیه به وام خود اشتغالی. این طور وام‌ها را به نام «وام‌های متغیر» می‌شناسند، یعنی در یک سالی می‌آیند و بودجه‌ای به یک بانک می‌دهند و برای آن‌ها اعتباری تعیین می‌کنند که البته به شعبه‌های خاصی هم بر اساس اولویت و شرایطی که دارند تعلق می‌گیرد.

این وام ها طی فراخوان اعلام می شوند و افراد برای گرفتن‌ آن‌ها مراجعه می‌کنند.

طبیعتا بعد از تمام شدن بودجه‌ی مورد نظر، دیگر خبری از آن وام‌ها نیست، به همین خاطر نمی‌شود روی این وام‌ها برای کل سال حساب کرد، ممکن است در یک ماه یا یک فصل، این وام‌ها وجود داشته باشند و در یک وقت دیگر نه.

اما وقتی استقبال مردم از این کارگاه‌های کوچک زودبازده یا همان مشاغل خانگی بیشتر شد،موسساتی به وجود آمد به نام ‌هایی با همین مضمون، که به کارآفرینی مربوط می‌شود و به افرادی که قصد ایجاد شغل برای خودشان و افراد دیگر را دارند، وام‌هایی با سود کم پرداخت می‌کنند تا بتوانند کسب و کارشان را رونق بدهند و آن را شروع کنند.

برای استفاده از این وام ها می‌توانید طرح کاری که مد نظر دارید را بنویسید و آن را برای موسسات مالی‌ای که از کارآفرینی حمایت می‌کنند ببرید؛ آن‌ها با توجه به اینکه شغل شما در چه زیر گروهی تقسیم می‌شود کف و سقف وامی را که می‌توانید دریافت کنید به شما اعلام می‌کنند و شما با توجه به شرایط و موقعیتی که در بازپرداخت وام برای اقساط آن دارید یکی از وام‌ها را انتخاب می‌کنید و بعد از انجام پروسه‌ی اداری و معرفی ضامن‌های مورد نیاز، وام را دریافت می‌کنید.»

به وام‌ها «نه» نگویید

معمولا اکثر افرادی که می‌خواهند برای خودشان کاری را راه‌اندازی کنند جوان هستند و سرمایه‌ی زیادی در دسترس ندارند، بی شک برای این‌که استارت کارشان را بزنند به وام نیاز دارند. «شاید خنده دار به نظر برسد اما در شرایطی که واقعا به پول احتیاج دارید هر وامی که به فکرتان می‌رسد را بگیرید چون واقعا پیدا کردن موسسات و بانک‌هایی که صرفا  برای کارآفرینی وام می‌دهند سخت است.

در این شرایط برای مثال می‌توانید وام خودرو بگیرید، بعد خودرو را بفروشید و با پول آن، کارتان را شروع کنید. راه دیگری که می‌توانید از آن برای گرفتن وام اقدام کنید، وام سند ملک است، در این نوع وام‌ها ، معمولا بانک‌ها تا حداکتر ۷۵درصد ارزش ملک روی سند آن وام می‌دهند که بسته به قوانین داخلی بانک این میزان متغیر است. این یکی از راحت‌ترین نوع گرفتن وام است. البته اگر سند ملک شما تجاری باشد چند مرحله‌ی اضافه‌ی دیگر هم دارید. صاف کردن بدهی‌ها، پرداخت بیمه‌ی احتمالی و مخارج این چنینی. در گرفتن وام با سند ملک، باید این را هم در نظر بگیرید که صرفه‌ی اقتصادی برای شما داشته باشد. به قول معروف ببینید که  با وجود هزینه‌های بالای انتقال و جا به جایی سند می‌ارزد که برای گرفتن وام اقدام کنید یا نه.

برای گرفتن این نوع وام ، باید اول سند را به نام بانک مورد نظر بزنید و تا زمانی که اقساط آن را پرداخت کنید سند در رهن بانک باقی می‌ماند. به همین دلیل در برخی از ملک‌هایی که متراژ یا قیمت بالایی دارند این هزینه‌های جابه جایی ،‌گاهی چند ده میلون تومان می‌شود. راه معمول‌تری هم که برای گرفتن وام وجود دارد؛ «سپرده گذاری» است.

شما می‌توانید با گذاشتن مبلغی در بانک با توجه به نوع سود و شرایط آن، تا چند برابر پولی که سپرده گذاری کرده‌اید وام بگیرید که در این مورد بهتر است چند بانک را با هم مقایسه کنید و شرایط آن‌ها را بسنجید و گزینه‌ی بهتر را انتخاب کنید،در این مورد تا زمان مشخصی پول‌تان را در بانک می‌گذارید و تا مدت زمان اعلام شده امکان برداشت آن را ندارید، بعد از آن زمان، می‌توانید روی پول خودتان وام دریافت کنید.

البته این مسئله را در نظر داشته باشید که قبل از سپرده گذاری، شرایط دریافت وام را به صورت دقیق از مسئول وام بپرسید. چون گاهی وقت‌ها افراد تا یک سال و حتی بیشتر ، سرمایه‌ی خود را به هوای گرفتن وام در بانک می‌گذارند و حتی امتیازشان به گرفتن وام هم می‌رسد اما در مرحله‌ی داشتن ضامن یا بازپرداخت آن دچار مشکل می‌شوند و شانس گرفتن وام را از دست می‌دهند.

اگر هیچ کدام از این راهکارها به کارتان نمی‌آید و نمی‌توانید انجام‌شان دهید سراغ آخرین راه بروید. می‌توانید به بانکی که در آن حساب دارید مراجعه کنید و بگویید به وام نیاز دارید، با توجه به مبلغ وام و توان شما در بازپرداخت اقساط، خود بانک، وام‌هایی را به شما معرفی می‌کند که ممکن است شما از وجود آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. به همین خاطر، این راه برای خیلی‌ها همیشه یک جواب خوب داشته است.

ضامن‌ها باید چه شرایطی داشته باشند؟

تمام بانک‌ها، موسسات و موسسات قرض الحسنه‌‌ای که وام می‌دهند برای ضمانت بازپرداخت آن به ضامن نیاز دارند که با توجه به نوع وام، مبلغ و جایی که از آن وام می‌گیرید شرایط ضامن‌ها تغییر می‌کند. « برای گرفتن وام‌ها معمولا به ضامن‌هایی که کارمند یا بازنشسته‌ی دولت باشند نیاز دارید، آنها افرادی هستند که خیال بانک را راحت می‌کنند که حقوق ماهیانه و دریافتی سر وقت دارند.

برای گرفتن وام با فیش حقوقی و یا فیش کسر از حقوق، مبلغ وام است که تعداد ضامن را مشخص می‌کنند و گاهی اوقات برای گرفتن وام به دو نفر یا بیشتر ضامن نیاز است که باید قبل از اینکه نوبت وام شما برسد ضامن ها را پیدا کرده باشید، برخی از بانک‌ها بازه‌ی زمانی خاصی برای پرداخت وام دارند و اگر آن زمان بگذرد نوبت وام شما هم از بین می‌رود.

پس از قبل به فکر آماده کردن ضامن‌ها، مدارک آن‌ها و مدارکی که خودتان باید ارائه کنید باشید تا معطل و درگیر این پروسه نشوید.

در برخی از موارد می‌توانید با جواز کسب، وام مورد نظرتان را بگیرید. جواز کسب در بین کاسبان و بازاری‌ها اعتبار مهمی به حساب می‌آید و به همین خاطر، برخی از بانک‌ها این سند را به عنوان ضمانت بازپرداخت وام قبول می‌کنند که بسته به نوع جواز و محل کسب ، می‌تواند ضمانت ارقام مختلف وام را داشته باشد.لکتمامی این موارد در چارچوب قانون است اما اینکه چرا برخی بانک‌ها بعضی ‌از این ضمانت‌ها را قبول نمی‌کنند به سلیقه‌ی مدیر آن بانک بستگی دارد، البته این نوع ضمانت ها برای رقم‌های معمول است که معمولا زیر ۵۰ میلیون تومان هستند. اما از یک رقمی بالاتر، سند یا ضامن به تنهایی نمی‌توانند برای بازپرداخت وام کافی باشند.

خوش‌حساب باشید

برای مثال اگر کسی بخواهد یک وام ۵۰ میلیونی و بالاتر بگیرد به طور معمول باید ماهیانه دو میلیون تومان قسط آن را پرداخت کند، برای گرفتن این وام‌ها، شرایط ضمانت و بازپرداخت کمی سخت‌تر می‌شود که باید قبل از درخواست وام ، تمامی اطلاعات آن را از بانک مربوطه درباره‌ی ضمانت وجه و شرایط ضامن ها بگیرید و بعد از فراهم کردن آن، برای گرفتن وام اقدام کنید.

معمولا برای گرفتن وام با این ارقام، برای هر ده میلیون تومان، به یک ضامن نیاز است، یعنی هر یک ضامن متعهد شود که بتواند اقساط کل وام را پرداخت کند.

با این حساب ، برای وام ۵۰ میلیون تومانی پنج ضامن نیاز است که حقوق دریافتی ضامن بیش از دو میلیون تومان بوده و کارمند دولت باشند.

البته این مسئله ،‌کار را کمی مشکل می‌کند به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنم تا می‌توانید از انواع وام‌ها مانند وام ماشین، خرید خودرو، مسکن و… استفاده کنید که شرایط بازپرداخت و ضمانت آن راحت‌تر باشد.»

اگر در پرداخت وام‌های‌تان خوش حساب باشید، بانک‌ها راحت‌تر به شما وام می‌دهند و اطرافیان هم راحت‌تر ضامن شما می‌شوند. پس این اصل را فراموش نکنید.

به کسب و کارهای حوزه‌ی دانش بنیان راحت‌تر وام تعلق می‌گیرد

برای متخصص‌ها

با پیشرفت علم و وارد شدن تکنولوژی‌های مختلف به زندگی، شکل و شمایل کار کردن هم تغییرات زیادی کرده است. بسیاری از کسب و کار‌های نوپا و تازه رشد کرده کارهایی هستند که بر پایه‌ی همین نرم‌افزارهای دنیای مجازی بنا شده اند که می‌توانیم با لمس صفحه‌ی تلفن همراه‌مان به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. «در مورد وام گرفتن برای ایجاد شغل و راه انداختن کسب و کار، یک اصل نانوشته وجود دارد؛ افرادی که در این کار هستند به خوبی از آن اطلاع دارند و می‌دانند که به کسب و کار شروع نشده ، وامی داده نمی‌شود. یعنی شما در مرحله‌ی اول باید برای شروع کارتان یک برنامه مشخص داشته باشد و با یک هزینه ی حداقلی هم که شده چارچوب کارتان را پیدا کرده باشید و بعد بتوانید برای گسترش آن اقدام کنید.

به احتمال زیاد اسم کسب و کارهای دانش بنیان به گوش‌تان خورده باشد. مشاغلی که بر پایه‌ی تولید کالا نیستند و افراد دارای تخصص و تحصیلکرده در آن به تولید محتوا مشغول هستند و بیشتر در زمینه‌های مشاوره‌ای، فناوری و برنامه ریزی‌ کار می‌کنند. این مشاغل به دلیل جدید بودن و مورد حمایت دولت بودن به راحتی و بیشتر می‌توانند از موسسات مختلف وام بگیرند که معروف‌ترین آن‌ها صندوق نوآوری وشکوفایی است که تحت نظارت مستقیم نهاد ریاست جمهوری است و می‌توانید با نوشتن طرح توجیهی خود به این مراکز مراجعه کنید و وام خود را راحت‌تر دریافت کنید».

کسب درآمد . مدل کسب و کار . گرفتن وام بانکی . شرایط ضامن وام کارآفرینی . گرفتن وام برای کار . وام با بازپرداخت کم . وام بانکی . وام خوداشتغالی . وام خودرو . وام سند ملک . وام کارآفرینی . وام کارگاه های زودبازده . وام کسب و کار . وام موسسات قرض الحسنه

مطالب مشابه تامین سرمایه کسب و کار:

سرمایه و زمان لازم برای موفقیت در کسب و کار آنلاین

اهمیت سرمایه گذاری گروهی برای کسب و کارهای کوچک

راههای کسب درامد و ثروت بدون سرمایه

درآمد زایی بدون سرمایه و پول




ارسال توسط پول دوست

تبدیل ریسک به استراتژی پول‌ساز و کسب درآمد

  در کسب درآمد و مدیریت کسب و کار گاهی ما مجبور به اتخاذ سیاست کاری متفاوت و تا حدودی عجیب نسبت به دیگران می شویم . این رویه کسب و کار عجیب اگرچه موجب تمایز ما از دیگران می شود و مدل جدیدی از کسب و کار را ارائه می دهیم ولی در بارزار آشفته و نابسامان اقتصادی ، پذیرش ریسک است موضوعی که با تحلیل بازار و نااطمینانی که در آن وجود دارد از نظر رقبا قابل پذیرش نیست . بسیاری از شرکتهای بزرگ برای موفقیت در کسب درآمد و رفع مشکلات اقتصادی و یا پیشی گرفتن از رقبای خود ریسک یا خطرپذیری مزیت نااطمینانی را پذیرفته و سعی می کنند تا با تبدیل این ریسک، و تحلیل بازار ، از آن به عنوان استراتژی پول ساز و منبع عالی کسب درآمد استفاده کنند . همیشه که نباید از روش های ساده و امتحان شده و بدون خطر در کسب و کار استفاده کرد گاهی برخی شرکتهای بزرگ و کوچک با پذیرش ریسک در کسب درآمد، جهش بزرگ در کسب درآمد برداشته و استرژی پولساز آن بسیار خوب جواب می دهد و چه بسا از بحران بیرون آمده و کسب و کارشان نسبت به رقبا رونق بیشتری می گیرد.
 

در سال ۲۰۰۸، در اوج رکود جهانی، شرکت خودروسازی هیوندا مانند سایر شرکت‌های اتومبیل‌سازی از رکود شدید در فروش وسایل نقلیه متضرر شد. مصرف‌کنندگان ترسان از بیکاری وحشت‌زده از سقوط ناگهانی ارزش خانه‌های خود، دیگر انگیزه‌ای برای خریدهای گران‌قیمت که بازپرداخت آنها سال‌ها طول می‌کشید نداشتند. اکثر شرکت‌های خودروسازی یک طرزفکر تدافعی اتخاذ کردند و با کم کردن تولید و کاهش برنامه‌های آینده رشد به بحران اقتصادی واکنش نشان دادند.

اما شرکت خودروسازی هیوندا ایده متفاوتی داشت. پس از تحلیل آنچه به مشتریان بالقوه انگیزه می‌داد و آنچه آنها را از خرید باز می‌داشت، تیم مدیریتی این شرکت خودروسازی با برنامه‌ای به نام Hyundai Assurance تحول بزرگی ایجاد کرد؛ برنامه‌ای که حاوی یک نکته ساده و قابل‌توجه بود: از ما اتومبیل بخرید و اگر شغل‌تان را از دست دادید، ما آن را دوباره از شما خواهیم خرید و این مساله هیچ اثر منفی بر امتیاز اعتباری شما نخواهد داشت.

طی هفته‌هایی که صرف توسعه این ایده شد، هیوندا تبلیغات زیادی کرد و باعث شد تا این برنامه رشد پیدا کند. هیوندا با اندکی خلاقیت، به مشتریان بالقوه خود نشان داد که با وجود اقتصاد نامطمئن، اطمینان کافی دارد تا به‌جای مخاطره، یک «پوشش ریسک» به مشتریان خود ارائه دهد. به گفته جان کرافیک، رئیس سابق هیوندا و مدیر ارشد اجرایی فعلی برنامه خودروهای خودران گوگل، هیوندا به‌جای تسلیم شدن در برابر رکود، از اضطراب و تشویش بازار به بهترین شکل استفاده کرد.هیوندا توانست این دوره دشوار را هدایت کند؛ چرا که این شرکت با یک روش منحصربه‌فرد با ریسک مواجه شد. این شرکت خودروسازی به‌جای اینکه با کاهش موجودی، بیکار کردن خطوط تولید و تعدیل نیرو، صرفا ریسک از دست دادن کسب‌و‌کار را در دوره رکود مدیریت کند، یک استراتژی فروش طراحی کرد که تمرکز آن روی نوسانی بود که ریسک ایجاد می‌کرد.

ما این استراتژی را «مزیت نااطمینانی» می‌نامیم. رهبران شرکتی در این استراتژی، با فعالیت‌های هدف‌دار و برجسته به سوی فرصت‌های جدید بازار، تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها با یک چارچوب تاکتیکی بر مبنای مدیریت پیامدهای بالقوه (همان‌طور که در عبارت منفعلانه «مدیریت خواهیم کرد» وجود دارد) با ریسک مواجه می‌شوند؛ اما این نگرش بدون محافظت در برابر بزرگ‌ترین ریسک‌ها (ریسک‌هایی که ناشناخته هستند) ممکن است دیوارهای محافظ بزرگ‌تر ایجاد ‌کند. مزیت نااطمینانی مساله‌ای متفاوت است: یک استراتژی که مدیران را به درک ناشناخته‌ها به‌عنوان متمایزکننده بازار و فرصتی برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه وادار می‌سازد؛ راه‌حل‌هایی که برای مشتریان، سرمایه‌گذاران، شرکای استراتژیک، تنظیم‌کنندگان و رقبا جذاب است. به‌طور خلاصه، مزیت نااطمینانی چیزی ورای معنای معمول مدیریت ریسک است؛ تا بدون دستپاچگی ارزش جدید و پایدار ایجاد کند؛ به عبارت دیگر، جست‌وجوی روش‌هایی برای دستیابی به بهترین پیامد از میان بدترین آنها.

این ایده که می‌توانید نااطمینانی را به مزیت تبدیل کنید، حداقل به سال ۱۹۲۱ بازمی‌گردد که کتاب «ریسک، نااطمینانی و سود» نوشته فرانک نایت نوشته شد و یک چارچوب تئوریک ایجاد کرد. نایت، یکی از موسسان دانشکده نئوکلاسیک شیکاگو، عدم اطمینان را به‌عنوان موقعیت برخورد با ریسک‌هایی تعریف کرده است که قادر به اندازه‌گیری یا پیش‌بینی نیستند. به عبارت دیگر، نه‌تنها دارایی‌های خود را در معرض ریسک می‌گذارید، بلکه بیان اینکه با چه مقدار ریسک مواجه‌اید نیز غیرممکن است.

اما طبق نظر نایت، این نوع از نااطمینانی برای وجود سود، ضروری است. اگر از پیش می‌دانستید که با چه مقدار ریسک روبه‌رو بوده‌اید، پس رقبای شما نیز قادر به چنین کاری بودند. هر بار که شما یک مزیت رقابتی به‌دست می‌آورید، فرد دیگر می‌تواند راهی برای رقابت در زمینه مشترک بیابد. بنابراین، اگر به‌عنوان یک مدیر ارشد اجرایی یا رهبر خلاق، به دنبال ورود نااطمینانی به‌عنوان یک استراتژی در کار هستید، باید دیدگاهی مانند نایت را بپذیرید. توانایی شما در شناسایی فرصت‌های پنهان در نیروهای مخل و سپس استفاده از آنها برای تمایز شرکت‌تان از رقبا، بهترین منبع خواهد بود. عدم اطمینان خاصی که با آن مواجه‌اید، ممکن است از تشویش در بازار (همان‌طور که برای هیوندا اتفاق افتاد) یا از یک بحران ناگهانی ناشی شود. عدم اطمینان می‌تواند یک دارایی باارزش باشد.

 

تبدیل نااطمینانی به ارزش

در دورانی که همه کسب‌و‌کارها باید آماده مقابله با تروریسم، حملات سایبری، شکست شرکا، بلایای طبیعی، تصادفات، فجایع محیط‌زیستی و فروپاشی بازار باشند، اینکه شرکت‌ها بخواهند به‌جای پذیرش غیرمنتظره‌ها، روی ایجاد حفاظ در مقابل آن تمرکز کنند، قابل‌درک است. همه این استراتژی‌های مدیریت ریسک، که برای حداقل کردن تلفات در نظر گرفته می‌شوند، به آسانی از یک شرکت به شرکت دیگر تکرار می‌شوند؛ اما هیچ جنبه مثبت رقابتی ارائه نمی‌دهند.

در واقع، مدیریت ریسک سازمانی به‌عنوان یک سلاح استراتژیک شکست می‌خورد؛ چرا که این نوع مدیریت از اساسی‌ترین جنبه از چشم‌انداز کسب‌و‌کار غافل است: بازار.یک برنامه مدیریت ریسک، شناسایی فرصت‌های منحصربه‌فردی که همراه بی‌نظمی و آشوب است را دشوارتر می‌سازد. در این محیط، آیا سرمایه‌گذاری‌های شما در مدیریت ریسک که عمدتا هدف داخلی دارد، به سوی حفظ ارزش‌های سازمانی است؟ اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است، پس شرکت شما به فرصت‌های نااطمینانی بی‌توجه است. شما می‌توانید از طریق ریسک‌هایی که شرکتتان اخذ می‌کند راهی بهتر برای تمایز خودتان بیابید.

یکی از نویسندگان این مقاله به نام لری لینچ، دریافت که چگونه یک شرکت می‌تواند تفکر و شیوه عمل خود را توسعه‌ دهد؛ عاداتی که می‌تواند آن را قادر به بهره‌مندی از مزیت نااطمینانی سازد. او از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ و تنها چند سال پس از بحران پس‌انداز و وام که در آن بیش از هزار بانک ورشکست شدند، در گروه‌های عملیاتی، تکنولوژی و استراتژی ریسک در بانک Chase Manhattan کار می‌کرد. تعدادی از بانک‌های بزرگ دیدگاه جدیدی نسبت به ریسک اتخاذ کردند و رهبران Chase نااطمینانی‌های مرتبط با فعالیت‌های مختلف بانکی شامل خدمات گسترده بانکداری الکترونیک و انتقال وجوه را مورد بررسی قرار دادند.

با مجهز شدن به دانش قوی‌تر، آنها می‌توانستند محصولات جدیدی را معرفی کنند. این بانک همچنین پلت‌فرمی ایجاد کرد که به‌واسطه آن فروش‌ها، توسعه محصول و پرسنل نوآور می‌توانند به آسانی اطلاعات ریسک‌ها را در نقاطی مانند بازارهای نوظهور، بانکداری عمده و خصوصی و مشاور املاک مدیریت کنند؛ بنابراین هر فرد دخیلی می‌تواند از دیگری بیاموزد و سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های خدمات خود را بهبود بخشد.تجربیات ما با شرکت‌هایی که از نااطمینانی مزیت به‌دست می‌آورند نشان داده است که منافع به‌دست آمده را می‌توان به دو دسته گسترده تقسیم کرد.

۱- درآمدها و فرصت‌های رشد جدید.

بهترین مثال برای این مورد شرکت AstraZeneca در چین است. چند سال گذشته برای شرکت‌های دارویی خارجی که در بزرگ‌ترین بازار جهان فعالیت می‌کنند، سالی دشوار بود. دولت آمریکا شماری از شرکت‌ها با پزشکان رشوه‌گیر را به نقض «قانون اقدامات فسادآلود خارجی» متهم کرد. اما زمانی که دولت چین سختگیری‌های خود را شروع کرد و در سال ۲۰۱۴ جریمه‌ای قریب به ۵۰۰ میلیون دلار بر شرکت GlaxoSmithKline (شرکت دارویی انگلیسی) اعمال کرد، این سختگیری‌ها یک علامت واضح برای بازیگران صنعت بود؛ علامتی که می‌گفت دستورالعمل‌های کسب‌و‌کار در آنجا در حال تغییر است.

در پاسخ شرکت‌های دارویی غربی در چین در بهترین حالت با احتیاط پیش‌ می‌‌رفتند و در بدترین حالت عقب‌نشینی می‌کردند. دارایی‌ها فروخته شدند، تعدیل نیروها اعلام شد و تجدیدسازمان در مقیاس وسیع انجام شد.اما AstraZeneca در میان شرکت‌های جهان نگرش متفاوتی اتخاذ کرد. این شرکت کمپین استراتژیکی را شروع کرد تا بداند که از نااطمینانی ناشی از عملکرد دولت چین چه مزیت‌هایی به‌دست می‌آید.

برای تحقق این امر، AstraZeneca بهترین استعدادهایی را که رقبایش اخراج کرده بودند، استخدام کرد و از این افراد متخصص در بازار چین و برای تحلیل روش‌های بالقوه برای سودآوری استفاده کرد. به‌طور خاص این شرکت پیوستگی استراتژیک با WuXi AppTec، تولیدکننده چینی دارو، را گسترش داد و بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در تسهیلات جدید (داروهای بیولوژیک پیشرفته که از سلول‌های زنده ساخته شده‌اند) سرمایه‌گذاری کرد. بیولوژیک‌ها اساس بسیاری از داروهای بسیار موثر هستند و دولت چین می‌خواست تا این حوزه پرمنفعت را به‌طور جدی‌تر دنبال کند. نتیجه سرمایه‌گذاری‌های AstraZeneca در چنین مشارکت‌هایی، با بلوغ بازار داروی چین، بیش از پیش آشکار خواهد شد.

۲- بازدهی بالاتر در تخصیص منابع متمرکز بر ریسک، اصولا از هدف‌گذاری موثرتر زمان و سرمایه موجود در نااطمینانی‌ها ناشی شده است و می‌تواند مستقیما بر مدل کسب‌و‌کار تاثیر بگذارد.چون تیم‌های مدیریت ریسک در اکثر سازمان‌ها به‌عنوان ماموران عملیاتی خدمت می‌کنند و نه تسهیل‌کنندگان استراتژیک، مسوولیت بازتعریف و تجزیه و تحلیل ریسک برعهده مدیران کسب‌و‌کار است و زمانی که Rockwell Automation (یک تولیدکننده تجهیزات صنعتی) از سال ۲۰۰۷ ایده را آغاز کرد، این ایده در مرکز ارزیابی عرضه‌کنندگان بود. تا حدی تلاش‌های مدیریت ریسک این شرکت همیشه این احتمال را در نظر می‌گرفت که عرضه‌کنندگان قطعات یا مواد خام با برخی رخدادهای غیرمنتظره در معرض خطر هستند، اما Rockwell با هزاران شرکت در شبکه خود، تمایز اندکی بین شرکای حتمی و کوچک‌تر ایجاد کرده است. تیم مدیریتی آن نه اثری قوی بر اینکه کدام شرکا بیشترین ریسک را متحمل می‌شدند داشت و نه اینکه کدام یک نسبتا از اختلال در امان بودند (به‌عنوان مثال از بلای طبیعی یا یک رویداد سیاسی و اقتصادی).

رهبران این شرکت تصمیم گرفتند تا با انجام یک تحلیل کامل این موقعیت را تغییر دهند. Rockwell پس از شناسایی ضروری‌ترین عرضه‌کنندگان و رتبه‌بندی آنها بر مبنای مقیاس ریسک، یک استراتژی در پیش‌ گرفت تا از نوسان ریسک مربوط به برخی شرکت‌ها منفعت کسب کند. برخلاف انتظار، اگر عرضه‌کنندگان شکست می‌خوردند، زنجیره ارزش Rockwell متضرر می‌شد. بنابراین، Rockwell منابع گسترده‌ای (انسانی و مالی) را اختصاص داد تا از این عرضه‌کنندگان مهم حمایت کند؛ به این شکل که برای اولین بار پیوندهای نزدیکی با آنها تشکیل داد.نتیجه این امر مزیت غیرمنتظره‌ای بود: حلقه نوآوری. جلسات و بحث‌های مکرر در مورد روش‌هایی برای بهبود عملیات و طراحی‌ها، منجر به جمع‌آوری ایده‌های جدید برای محصولات و اجزا و کارآیی شد. این عوامل سرانجام به هر دو جنبه معادله «سازنده تجهیزات اصلی/ عرضه‌کننده» کمک کرده است. این تلاش در نهایت، نگرشی که از ریسک هراس دارد را به یک شبکه آزاد از شرکت‌های گروهی تبدیل کرد.

از تئوری تا عمل

اگر می‌خواهید کار مشابهی در سازمان خودتان انجام دهید، می‌توانید با هدایت کردن اعمال و حرف‌های خود و ارائه پیامی واضح و مختصر برای هر فرد در سازمان‌تان شروع کنید. پیام موردنظر این است که شما با نااطمینانی‌ها مواجه‌اید و از آنها برای القای نوآوری استفاده می‌کنید. افراد در هر سطحی از سازمان، به‌جای ترس از واکنش مدیریت، باید باور کنند که اگر به مدیران‌شان امکان شناخت علل مشکلات و ارائه ایده برای راه‌حل‌ها یا جایگزین‌های تاکتیکی را بدهند، مورد پاداش قرار خواهند گرفت.

این تقاضا برای دیدگاه‌ها و ایده‌ها، فرصت‌هایی برای کارشناسان در شرکت فراهم می‌کند. آنها بخشی از جلسات مربوط به رشد سازمان می‌شوند و بهترین دانش و مهارت خود را ارائه می‌دهند؛ چرا که این کار تمرینی است که با ماهیت بشر متناسب است (اینکه هر فردی می‌خواهد در امور مربوطه دخالت داده شود).پس از اینکه در مسیر رشد قرار گرفتید، چالش‌ها ادامه می‌یابند. افراد در سراسر شرکت شما باید با یکدیگر کار کنند تا از عمیق‌ترین توانمندی‌های کسب‌و‌کار، شامل دانش و استعدادهای گوناگون و بزرگ‌ترین شایستگی‌ها (مانند مدیریت داده‌ها و تجزیه و تحلیل، ابزارهای بصری‌سازی(visualizing tools)، توسعه محصول و مهارت‌های برندسازی) استفاده کنند تا نگرش جدید شما به ثمر برسد.

توسعه این نوع از فرهنگ شرکتی آسان نیست؛ اما می‌تواند محقق شود. این نوع فرهنگ رهبران نوآور در جایگاه‌های ارشد شرکتی ایجاد می‌کند؛ رهبرانی که می‌توانند شرکت‌های خود را در مسیرهای خلاقانه و غیرمعمول هدایت کنند.

این نگرش برخلاف طرزتفکر اکثر مدیران ریسک است؛ مدیرانی که عموما عهده‌دار حفظ وضع کنونی بوده‌اند. آنها درک خواهند کرد که مزیت نااطمینانی راهی برای افزایش اهمیت آنها در سازمان ارائه می‌دهد، اما ممکن است آنها در صورت نبود ریسک در شرایط فرصت‌های استراتژیک، نگران باشند که در حاشیه قرار بگیرند.به‌طور خلاصه، اگر شما یک مدیر ارشد هستید، نمی‌توانید به‌طور کامل ریسک را در خلال پارامترهای منابع رقابتی کنترل کنید. انجام این کار یک اشتباه است.

بلکه باید نااطمینانی‌ها را کشف کنید و از آن بهره ببرید. اگر بتوانید آنچه در بازارها غیرقابل‌پیش‌بینی و برای رقبای شما ناشناخته است را بشناسید و آن را در جلسات استراتژیک رشد وارد کنید؛ آنگاه در مقابل رقبایی که هنوز ریسک و نااطمینانی را به‌عنوان تهدید می‌بینند موفق خواهید شد. نکته آخر آنکه رهبران خلاق از ریسک کردن نمی‌هراسند؛ آنها ریسک را به یک استراتژی پول‌ساز تبدیل می‌کنند.

کسب درآمد . پول ساز. کسب و کار . استراتژی . استراتژی پول ساز . پذیرش ریسک . تحلیل بازار . تمایز در بازار . کسب و کار . مدل کسب و کار . مزیت نااطمینانی




ارسال توسط پول دوست

سرنوشت امتحان کنکور ۹۸

بحث کنکور در ایران همیشه مانند تورم و گرانی معضل و مشکل همه خانواده بوده و هست و اگرچه مسئولان حرفهایی برای رفع مشکلات می زنند ولی همواره وجود دارد . سالهاست صحبت از تعطیلی کنکور و ورود افراد به دانشگاه بدون آزمون ورودی می دهند ولی هنوز اجرایی نشده است . در میان تمام مشکلات و مسائل کنکور در ماههای اخیر مشکل سرنوشت کنکور سال 98 هم اضافه شده است. در واقع ماجرای کنکور ۹۸ به یکی از بزرگترین دغدغه‌های فکری این روزهای کنکوری‌ها تبدیل شده، همه به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا کنکور سال ۹۸ برای داوطلبان نظام قدیم هم برگزار میشه یا خیر؟ اگر کنکور ۹۸ فقط و فقط برای داوطلب‌های نظام جدید برگزار بشه، تکلیف ما چیه؟

آیا باید کتاب‌های دوره جدید متوسطه یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم رو مطالعه کنیم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مدام در حال کلنجار رفتن با خودتون هستید تا جواب این سوالات رو پیدا کنید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی کردیم با زبونی خیلی ساده ماجرا رو برای شما باز کنیم.

نکته: در درجه اول باید خدمت تمام کنکوری‌های ۹۷ عرض کنیم که شما تمام سعی و تلاش خودتون رو بکنید تا در کنکور سراسری سال ۹۷ بهترین نتیجه ممکن رو به دست بیارید و به رشته مورد علاقتون برسید.

گریزی به گذشته نظام آموزشی کشور

از سال ۱۳۴۶ تا سال ۱۳۷۰ سیستم آموزش به این شکل بود که یک فرد در ابتدا ۵ سال ابتدایی و سپس ۳ سال راهنمایی و در آخر ۴ سال دبیرستان رو طی می‌کرد و بعد از طریق کنکور وارد دانشگاه میشد.

در سال ۱۳۷۰ نظام جدیدی جایگزین این نظام شد. کلیت نظام آموزشی جدید به این شکل بود که دوره پیش دانشگاهی رو از دوره دبیرستان جدا می‌کرد. سرنوشت کنکور سال ۸۱ دقیقا مثل کنکور سال ۹۸ شده بود و اما خوشبختانه سازمان سنجش برای هر دو گروه داوطلبان نظام جدید و قدیم سوالات مجزا طراحی کرد و این روند رو تا کنکور ۸۳ هم ادامه داد.

با توجه به توضیحات بالا شما میتونید امیدوار باشید که مثل سال ۸۱ برای کنکور ۹۸ هم دو دسته سوال داشته باشیم. اما به طور کلی باید منتظر بمونیم تا جواب قطعی و نهایی از طریق سازمان سنجش اعلام بشه.

جمع بندی: در درجه اول شما باید تمام تلاشتون رو برای قبولی در رشته مورد علاقتون در کنکور سال ۹۷ انجام بدید، اما اگر به هر دلیل خواستید در کنکور سال ۹۸ شرکت کنید، میتونید امیدوار باشید. امیدواری از این جهت که در کنکور سال ۸۱ هم با توجه به شرایط مشابه با کنکور ۹۸، برای هر دو گروه داوطلب‌های نظام جدید و قدیم سوال طراحی بشه. اما برای مطمئن شدن باید منتظر جواب نهایی سازمان سنجش کشور باشید.

مطالب مشابه کنکور:

مشکلات کنکور و عدم موفقیت در کنکور

شیوه مطالعه کنکور برای کسب رتبه تک رقمی

برترین شیوه مطالعه برای کنکور و روش مطالعه PQR5جهت آزمون کنکور

مطالعه درست برای کنکور و شیوه کسب رتبه برتر در آزمون کنکور دانشگاه

زمان دقیق برگزاری کنکور ۹۷

رازهای موفقیت در کنکور و آزمون دانشگاه سراسری

موفقیت در کنکور سراسری




ارسال توسط پول دوست