آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

استفاده‌ از شیوه‌های صحیح و مناسب بازاریابی و فروش برای کسب‌وکار شما باعث می‌شود که در‌آمد حاصل از کسب‌وکارتان به سرعت افزایش پیدا کند. اگر این مسیر به اشتباه طی شود بیشتر شبیه به دور ریختن پول خواهد بود.

همیشه فروش بخش مهمی از کسب‌وکار محسوب می‌شود. توانایی و موفقیت در فروش، فرصت‌های جدیدی را به سوی شما باز می‌کند، با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید و رشد خواهید کرد. ده پرسش کلیدی وجود دارد که اگر بتوانید به همه آن­ها پاسخ دهید قطع به یقین بدانید فروش­تان متحول خواهد شد؛ البته به شرطی که پاسخ­ها را جدی بگیرید و آن­ها را به کار ببندید.

سوال اول: چرا مردم از شما خرید می­ کنند؟

حداقل سه دلیل بنویسید چرا مشتری­ها برای محصول شما حاضرند پول پرداخت کنند؟ مگر شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارید که حاضرند برای خرید به شما مراجعه کنند؟

سوال دوم: چرا مردم از شما خرید نمی­کنند؟

آیا کسانی که از شما خرید نمی­کنند را می­شناسید؟ چه دلیلی دارد که از شما خرید نمی­کنند؟ آیا آن­ها همان­هایی هستند که کلا از هیچ کس خرید نمی­ کنند یا نه، آن­ها از شما نمی­ خرند؟ و دیگری را به شما ترجیح می­ دهند؟

سوال سوم: چه کاری می­توانید انجام دهید که مردم بیشتر از شما خرید کنند و به نسبت رقبا خرید بیشتری را از شما انجام بدهند؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده­ اید چگونه زمانی که در شب درحال خواب هستید باز هم فروش داشته باشید و یا حداقل مشتری­ها بتوانند به ویترین مجازی یا حقیقی شما دسترسی داشته باشند؟ فکر کرده­اید که اگر بتوانید تفاوتی کوچکی در نوع ارائه محصول یا خدماتتان ایجاد کنید آنوقت مشتری­ها شما را به دیگری ترجیح خواهند داد؟

سوال چهارم: چرا شما از فروشنده مشخصی خرید می ­کنید؟

حداقل پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص بیشتر خرید کرده باشید و با او رابطه خوبی را برقرار کرده باشید.

سوال پنجم: چرا شما از فروشنده مشخصی خرید نمی­ کنید؟

حداقل پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص کمتر خرید کرده باشید و با او رابطه خوبی را برقرار نکرده باشید.

سوال ششم: فروشنده مشخص برای اینکه شما از او بیشتر خرید کنید چه کاری باید انجام بدهد؟

برای تبدیل شدن سوژه سوال 5 به سوژه سوال چهار حداقل 5 راهکار مورد علاقه خود را بنویسید.

سوال هفتم: مهمترین و شاخص ترین عوامل موفقیت فروشندگان موفقی که می­ شناسید چه چیزی هست؟

یک فروشنده موفق را در نظر بگیرید و به خود بگویید او چه کار متفاوتی انجام می­ دهد یا او چه شخصیت متفاوتی نسبت به من دارد که اینقدر در کارش موفق است؟

سوال هشتم: مهمترین علل وعوامل موفقیتهای حال و گذشته شما چه چیزهایی بوده است؟

برای پاسه به این سوال می­ توانید از نزدیکان­تان و همکارنتان نیز کمک بگیرید؛ تعارف را کنار بگذارید.

سوال نهم: مجموعه عواملی که بر تصمیم خرید یا عدم خرید مشتریان تاثیر می­ گذارد چیست؟

مشتری را از لحظه­ای که با شما آشنا شده است تا لحظه­ای به شما پول می­دهد را تصور کنید؛ با چه کسب مشورت می­کند؟ کجا را سرچ می­کند؟ از چه کسانی کمک می­خواهد؟ قبل از شما چه محصولات دیگری را بررسی کرده؟ از چه کسی حرف شنوی بیشتری دارد؟ پول دادن به چه چیزهایی برایش آسان است؟ پول دادن به چه چیزهایی برایش دشوار است؟ همه و همه را روی کاغذ بنویسید تا نگاه سیستمی به فرآیند تصمیم مشتری داشته باشید.

سوال دهم: چگونه می­ توانید با استفاده از عوامل شناسائی شده خرید یا عدم خرید، به اهداف بازاریابی و فروش خود راحت تر، سریعتر و بهتر دست پیدا کنید؟

موارد مهم و گلوگاه­های سوال قبل را تحلیل کنید و درصدد برطرف کردن موانع باشید. در اینجا برای ایده گرفتن از افرادی استفاده کنید که همکار شما نیستند و چارچوب ذهنی شما را ندارند.

وظیفه‌ی شما این است که قبل از فروش، این ده سوال را به خوبی پاسخ دهید و خدمت‌گذار خوبی برای مشتری باشید تا مشتری به همکاری بلندمدت با شما فکر کند. اگر شما مبانی و اصول را به‌خوبی یاد بگیرید و به کارکنان بخش فروش آموزش دهید، دیگر احتیاجی به استخدام نیروی جدید نخواهید داشت. می‌توانید کارکنان فعلی‌تان را از نظر علمی ارتقا دهید تا در این امر موفق‌تر بوده و جایگاه‌شان ثابت شود.




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:فروش , افزای شفروش,
ارسال توسط پول دوست

مدیریت فروش چه وظایفی دارد؟

مدیریت فروش به اداره‌ی فروش محصولات تولیدی شرکت اطلاق می‌شود و شامل برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های فروش و همچنین استخدام، آموزش، انگیزش و ارزیابی فروشنده‌هاست.

مدیریت فروش به اداره‌ی فروش محصولات تولیدی شرکت اطلاق می‌شود و شامل برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های فروش و همچنین استخدام، آموزش، انگیزش و ارزیابی فروشنده‌هاست. در کسب‌وکار کوچک، ممکن است همه‌ی این عملکردهای گوناگون را صاحب کسب‌وکار یا مدیر فروش به تنهایی انجام بدهد. نقش بنیادی مدیریت فروش، توسعه و اداره‌ی برنامه‌ی فروشی است که کمک مؤثری به اهداف سازمان کند. مدیر فروش در کسب‌وکارهای کوچک احتمالا باید درباره‌ی مسائل مختلفی تصمیم بگیرد؛ مثلا تعداد فروشنده‌هایی که باید به کار گرفته شوند، بهترین شیوه‌ی انتخاب و آموزش آنها، چه نوع پاداش و مشوقی برای انگیزه دادن به آنها باید استفاده شود، چه نوع ارائه‌ای باید انجام بدهند و عملیات فروش چگونه باید برای بیشترین ارتباط با مشتریان شکل بگیرد. با ما همراه باشید تا با وظایف مدیریت فروش آشنا شوید.

مدیریت فروش تنها جنبه‌ای از ترکیب کلی بازاریابی شرکت است؛ این ترکیبِ کلی شامل استراتژی‌هایی در رابطه با «چهار P» می‌شود که عبارتند از: products (محصولات)، pricing (قیمت‌گذاری)، promotion (افزایش فروش) و place (توزیع). اهداف مربوط به ارتقا از طریق سه عملکرد حمایتی به دست می‌آیند:

تبلیغات: که شامل پست مستقیم، رادیو، تلویزیون و تبلیغات چاپی و دیگر رسانه‌هاست.
افزایش فروش: از طریق ابزارهایی همچون کوپن، تخفیف، مسابقات و دادن نمونه‌های تبلیغاتیِ محصول است.
فروش شخصی: که در حوزه‌ی مدیریت فروش است.
اگر چه سمتِ مدیریت فروش در عمل چندرشته‌ای است، اما مسئولیت‌های اصلی‌اش عبارتند از:

تعیین هدف برای فروشنده‌ها
برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و سامان‌دهی برنامه برای دستیابی به اهدافِ تعیین‌شده
اجرای برنامه
کنترل و ارزیابی نتایج
حتی وقتی فروشنده‌ها در جای خود قرار دارند هم احتمالا مدیر فروش این مسئولیت‌ها را به عنوان روندِ در جریانی می‌بیند که برای انطباق با هر دو نوع تغییرات داخلی و خارجی ضروری است.

هدف‌گذاری
هدف‌گذاری معمولا بر پایه‌ی اهداف کلی فروش شرکت است و با ترکیب محصولات برای حرکت اصلاح می‌شود. البته که اهداف کلی فروش باید برآورده شوند، اما توازن نیز باید حفظ گردد. برای مثال شرکتی سه نوع قایق مختلف می‌سازد که گران‌قیمت‌ترین مدل، بالاترین حاشیه‌ی سود را هم دارد، اما ارزان‌ترین قایق، راحت به فروش می‌رسد. پس هدف، فروش بیشترین تعداد ممکن از گران‌ترین قایق تعیین می‌شود. توازن میان مناطق فروش نیز در فرایندِ تعیین هدف دخیل است. شاید فروش در برخی مناطق، مثل مناطقی که دریاچه‌های به مراتب کمتری دارند، دشوارتر باشد، اما بالاخره برای حفظ حجم کل فروش شرکت ضروری است. اگر محصولات گوناگونی فروخته شوند (برای مثال چادردار و کاروانی)، اهداف متفاوتی برای هر دسته به کار می‌رود. هدف‌گذاری به ترکیب محصولات بستگی دارد. در موارد معمول، پیشینه‌ی فروش راهنمای خوبی خواهد بود و اهدافی که تعیین می‌شوند عبارتند از: بالا بردن فروش، انجام فروش‌هایی با حاشیه‌ی سود بالا، فروش محصولات جدید و غیره، آن هم در پرتو سابقه و تمایل به تغییر عملکرد گذشته‌ی شرکت.

برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و سامان‌دهی
پس از اینکه اهداف تعیین شدند، مدیر فروش می‌تواند آنها را بپذیرد و یا اینکه ملزم به اصلاح رویکرد کلیِ فروش در سال جاری شود. هم الگوهای در حال اجرا و هم الگوهای جدید، نیاز به بودجه‌بندی و در مواردی، تغییراتی در سازمان دارند. مسائل ساختاریِ بنیادی‌ای هم‌چون کانال توزیع، نیروهایی که باید مستقر شوند و برنامه‌ی فروش (مشوق‌ها، طرح‌های قیمت‌گذاری، برنامه‌های تبلیغی مشارکتی و غیره) که مورد استفاده قرار می‌گیرند، در این امر دخیل هستند. برای مثال شاید شرکتی مشغول تغییر رویه از فروش‌های مستقیم با استفاده از شعبه‌های فروش خود به عنوان توزیع‌کننده، به سوی استفاده از توزیع‌کنندگان مستقل باشد. ممکن است فرایند برنامه‌ریزی در سال اول، یافتن و شروع به کار سه توزیع‌کننده‌ی جدید و بستن دو شعبه‌ی شرکت و جابه‌جایی بهترین فروشنده‌ها باشد. در عملیاتی دیگر، ممکن است هدف اصلا اضافه نمودن چهار فروشنده‌ی جدید و آموزش آنها باشد. در مورد دیگری، شاید شرکت تصمیم به توزیع برخی محصولاتش از طریق «فروشگاه‌های بزرگ» گرفته باشد، از این رو اراده‌ای نصفه و نیمه در میان خرده‌فروشان ایجاد می‌کند و در نتیجه، تصمیم می‌گیرد که اگر خرده‌فروشان به سقف فروش فصلی دست یافتند، برنامه‌ی فروش جذاب‌تر، مشارکت تبلیغی بیشتر و تخفیف‌های بالاتری در چهار موقعیت به آنها ارائه کند. در نهایت، در موردی دیگر، تغییرات بزرگی در آینده‌ی نزدیک وجود ندارد، اما بودجه در هر حال باید فرمول‌بندی شود، فروشنده‌های در شرفِ بازنشستگی جایگزین شوند و برنامه‌هایی که قبلا آغاز شده‌اند، ادامه یابند.

البته برای استارت‌آپ‌ها، سازمان فروش پس از آنکه ساختار کلی‌اش تعیین شد، باید از صفر ساخته شود. در چنین موقعیت‌هایی، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی ابعاد بسیار مهمی را در بر می‌گیرند. رویکرد ایده‌آل، تمرکز بر استخدام بهترین فروشنده‌های ممکن است تا هر چه سریع‌تر مشغول به کار شوند و بعد هم برای پیش‌برد فرایند از آنها استفاده شود.

اجرا
اجرای برنامه بسته به اینکه عملیات در حال اجرا باشد یا نیاز به ایجاد یا بازسازی داشته باشد، رویکردهای متفاوتی دارد. استخدام و آموزش فروشنده‌ها و تعیین پاداش، فعالیت‌های اجرایی اصلی در توسعه‌ی استارت‌آپ‌هاست. طراحی محدوده‌های فروش و تعیین هدف فروش برای هر فروشنده نیز همین‌طور است.

استخدام
استخدام فروشنده‌ها معمولا نیازمند فهم مشتریان و بازار است، به همان میزان جنبه‌های فیزیکی، زمان مورد نیاز برای رسیدن به نقاط مورد نظر و نوع فروش هم در این امر دخیل هستند. مدیران فروشِ مجرب چنین مهارت‌هایی را با خود می‌آورند، یا اگر هم از حوزه‌ی متفاوتی آمده باشند، ابتدا چند رفت‌وآمد کاری ترتیب می‌دهند تا درکی کلی به دست آورند.

شاید مدیر از طریق آگهی، جذب دانشگاهی، منابع شرکت و یا آژانس‌های کاریابی به دنبال افراد جدید بگردد. منبع عالی دیگری برای یافتن فروشنده‌ها، فروشنده‌های دیگر هستند. در این حوزه، فروشنده بودن یعنی شناختن فروشنده‌ای دیگر. استخدام فروشنده ویژگی‌های خاصی دارد که تعریفش از منظر تحلیلی دشوار است، به ویژه در محیط کسب‌وکارهای کوچک که روابط نزدیک‌تر هستند. اما در واقع، در تمام حوزه‌های فروش، مدیران برای یافتن کسانی که استعداد خاصی در این زمینه دارند، بر تجربه‌ی فروش‌شان تأکید زیادی می‌کنند. نباید این را تعمیم داد، اما فروشنده‌های خوب مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند، از ارتباطات انسانی لذت می‌برند، منظم هستند، می‌توانند رد پیشنهادها را با شوخ طبعی تحمل کنند، به پاداش‌ها پاسخ بدهند و انرژی بسیاری دارند؛ این انرژی معمولا مورد نیاز است، زیرا فروش ممکن است خسته‌کننده باشد، شاید نیاز به ساعت‌ها ایستادن داشته باشد و شاید هم برای نشان دادن محصولات نیاز به کار فیزیکی داشته باشد. در فروش‌های فنی، اغلب علاوه بر ویژگی‌های مطلوب شخصیتی، پس‌زمینه‌ی مهندسی نیز مورد نیاز است. البته همان‌طور که گفته شد نباید این مسئله را تعمیم داد، زیرا افراد مجرب در این کسب‌وکار، می‌دانند افرادی که کمتر به نظر می‌آیند، ممکن است تولیدکنندگان بزرگی شوند و در مقابل، کسانی که به نظر ایده‌آل می‌رسند، به سختی شکست بخورند. همه چیز را نمی‌توان از طریق انجام آزمایشات شخصیتی تعیین نمود. فروشنده‌های خوب اشتراکی با کارآفرینان دارند و آن اینکه، هر دو گروه به شدت متنوع هستند.

آموزش
پس از جذب فروشنده‌های مناسب، مدیر تعیین می‌کند که چه مقدار و چه نوع آموزشی باید ارائه شود. بیشتر آموزش‌های مربوط به فروش، بر محصول، شرکت و دانشِ صنعت مربوطه تمرکز دارد. در حقیقت تنها ۲۵ درصد از متوسط برنامه‌ی آموزش شرکت، به تکنیک‌های فروش می‌پردازد. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، به دلیل هزینه‌های بالا، سعی می‌کنند آموزش را محدود کنند. برای مثال میانگین هزینه‌ی آموزش یک فرد برای فروش محصولات صنعتی، معمولا از ۳۰۰۰۰ دلار بیشتر است. اما مدیران فروش می‌توانند با برنامه‌های آموزشیِ مناسب، منافع بسیاری به دست آورند. برای مثال، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که آموزش، میزان تغییر تعداد کارکنان را کاهش می‌دهد، در نتیجه هزینه‌ی مؤثر استخدام کارکنان جدید کم می‌شود. آموزش مناسب می‌تواند روابط مشتریان را بهبود ببخشد، روحیه‌ی کارمندان را افزایش داده و فروش را هم بیشتر کند. روش‌های آموزشی معمول شامل سخنرانی، بررسی موردی، ایفای نقش، نمایش، آموزش حین کار و دوره‌های خودآموز هستند. معمولا آموزش باید فرایند در جریانی باشد و مدام اهداف شرکت را تقویت کند.

پاداش
پس از اینکه فروشنده‌ها در جای خود قرار گرفتند، مدیر باید ابزاری برای پاداش‌دهی به افراد ایجاد کند. سیستم ایده‌آل پاداش‌دهی، به تعادل میان نیازهای فرد (مثل درآمد، دیده شدن، پرستیژ و غیره) و اهداف شرکت (مثل کنترل هزینه‌ها، افزایش سهم بازار، افزایش جریان نقدینگی و غیره) کمک می‌کند تا فروشنده بتواند با ابزار یکسانی، به هر دو دست یابد. بیشتر رویکردها به پاداش‌دهی فروشنده‌ها، از ترکیب حقوق و کمیسیون یا حقوق و مزایا استفاده می‌کنند. حقوق به مدیر فروش اجازه‌ی کنترل بیشتر بر فعالیت‌های فروشنده را می‌دهد، در حالی که کمیسیون انگیزه‌ی بیشتری در فروشنده ایجاد می‌کند.

اگر چه پاداش‌های مالی روش‌های پایه برای انگیزش کارکنان هستند، اما بیشتر سازمان‌های فروش از روش‌های انگیزشی دیگری نیز استفاده می‌کنند. مدیران فروش خوب می‌دانند که فروشنده‌ها به جز نیازهای اولیه‌ای که با پول رفع می‌شوند، نیازهای دیگری هم دارند. برای مثال، آنها می‌خواهند احساس کنند عضوی از گروه برنده‌ای هستند که ایمنی شغلی دارند و تلاش‌ها و مشارکت‌های‌شان در سازمان دیده می‌شوند. روش‌های براورد این نیازها شامل مسابقات، تعطیلات و دیگر پاداش‌های مبتنی بر عملکرد، و منافع بهبود شخصی‌ای هم‌چون کمک آموزش برای تحصیلات تکمیلی است. ابزار دیگری که مدیران معمولا برای تحریک فروشنده‌هایشان استفاده می‌کنند، سهمیه است. سهمیه که می‌تواند برای عواملی هم‌چون تعداد تماس‌های تلفنی در روز، هزینه‌های مصرفی در ماه، یا تعداد مشتریان جدیدی که سالانه اضافه می‌شوند تعیین شود، استانداردی در اختیار فروشنده‌ها می‌گذارد که می‌توانند برای ارزیابی موفقیت از آن استفاده کنند.

طراحی محدوده‌ها و تخصیص فروش‌ها
علاوه بر جذب و آموزش و انگیزش فروشنده‌ها برای رسیدن به اهداف شرکت، مدیریت فروش در بیشتر کسب‌وکارهای کوچک باید تصمیم بگیرد که چگونه مناطق فروش را مشخص کند و گروه‌های فروش را به آنها اختصاص بدهد. مناطق، حوزه‌هایی جغرافیایی هستند که به هر یک از فروشنده‌ها اختصاص داده می‌شوند. از جمله مزایای ایجاد مناطق این است که پوشش بازار را بهبود می‌بخشند، تلاش‌های بی‌فایده برای فروش را کاهش داده و به هر فروشنده‌ای اجازه می‌دهند مسئولیت شخصی را تعریف کند و موفقیت‌های فردی را هم مشخص می‌کنند. اما بسیاری از کسب‌وکارها، هم‌چون شرکت‌های املاک و بیمه، از تخصیص محدوده‌ها استفاده نمی‌کنند.

تخصیص افراد به مناطق مختلف وظیفه‌ی مهمی در مدیریت فروش است. معمولا چند محدوده‌ی بالا، حجم فروش بالای نامتناسبی را تولید می‌کنند؛ به این دلیل که مدیران معمولا مناطق کوچکتری برای کارآموزان، مناطقی با اندازه‌ی متوسط برای اعضای با تجربه‌تر و مناطق بزرگ را برای فروشندگان ارشد ایجاد می‌کنند. اما اِشکال این استراتژی این است که مقایسه‌ی عملکرد در میان مناطق، مشکل می‌شود. رویکرد جایگزین، تقسیم مناطق بر پایه‌ی مشتریان موجود و بالقوه است. چند برنامه‌ی کامپیوتری وجود دارند که می‌توانند برای ایجاد مناطق بر مبنای اهداف، به مدیران فروش کمک مؤثری کنند. برنامه‌ریزی خوب و مسیرگزینی مراجعات فروشنده‌ها می‌تواند زمان انتظار و رفت‌وآمد را کاهش بدهد. دیگر شیوه‌های معمول برای کاهش هزینه‌ها در ارتباط با مراجعات برای فروش، شامل ارتباط با تعداد بی‌شماری مشتری در یک نوبت است، آن هم در قالب نمایشگاه‌های تجاری و استفاده از بازاریابی از راه دور برای توصیف دورنما، پیش از فرستادن فروشنده به منظور تماس رو در رو.

 

کنترل و ارزیابی

پس از اینکه برنامه‌ی فروش اجرا شد، مسئولیت مدیر فروش، کنترل و ارزیابی برنامه خواهد شد. در طی این مرحله، مدیر فروش به مقایسه‌ی اهداف و مقاصد اصلی، با دستاوردهای واقعی نیروی فروش می‌پردازد. با بررسیِ عناصری هم‌چون هزینه‌ها، حجم فروش، رضایت مشتری و جریان نقدی، عملکرد هر یک از فروشنده‌ها با اهداف یا سهمیه‌ی اولیه مقایسه می‌شود.

مسئله‌ی مهم برای مدیریت فروش سودآوری است. در واقع، تنها آمار فروش نمی‌توانند تصویر دقیقی از عملکرد نیروی فروش را منعکس کنند. مدیریت فروش باید با تحلیل هزینه‌ها، ابتکارات منجر به کاهش هزینه و قراردادهای بلندمدت با مشتریانی که بر درآمد آینده تأثیر می‌گذارند، بررسی عمیق‌تری داشته باشد. تحلیل عمقی اینها و تأثیرات مرتبط، به مدیر کمک می‌کند تا عملکرد حقیقی را بر پایه‌ی سود تعیین کند. مدیر می‌تواند برای استفاده در هدف‌گذاری‌های آینده و برنامه‌ریزی‌ها، رویه‌های فروش را هم با عوامل مختلفی هم‌چون محصول تولیدی، حجم محصولات، منطقه و بازار ارزیابی کند. پس از اینکه مدیر دستاوردهای نیروی فروش را تحلیل و ارزیابی کرد، این اطلاعات برای ایجاد اصلاحات در استراتژی کنونی و برنامه‌ی فروش استفاده می‌شوند. به بیانی دیگر، مدیر فروش به مرحله‌ی اولیه‌ی هدف‌گذاری بازمی‌گردد.

محیط‌ها و استراتژی‌ها
اهداف و برنامه‌هایی که توسط مدیر فروش اتخاذ می‌شوند، تا حد زیادی تحت تأثیرِ گرایش صنعتی، موقعیت رقابتی و استراتژیِ بازار شرکت مربوطه هستند. گرایش‌های صنعتی اولیه که در دسترس شرکت هستند، عبارتند از: محصولات صنعتی، کالاهای مصرفی بادوام، کالاهای مصرفی کم‌دوام و خدمات. شرکت‌هایی که محصولات صنعتی تولید می‌کنند یا خدمات تخصصی ارائه می‌دهند، بسیار وابسته به فروش شخصی به عنوان ابزار بازاریابی هستند. مدیریت فروش در چنین سازمان‌هایی، از نظر شخصیتی روی خدمات مشتری و آموزش و استخدام و آموزشِ نیروی فروش نسبتا سطح بالا تمرکز دارد. در مقابل، مدیران فروشی که محصولات بادوام می‌فروشند، احتمالا تلاش‌های نیروی فروش‌شان را به تبلیغات و ابتکارات تبلیغاتی پیوند می‌زنند. تلاش‌های مدیریت فروش در رابطه با محصولات کم‌دوام و خدمات مصرفی عموما بر حجم فروش، نیروی فروشی به مراتب با مقیاس پایین‌تر و تأکید بر تعداد زیاد مشتریان تمرکز دارد. در برخی انواعِ مشخص از فعالیت‌های خدماتی هم‌چون مشاوره، پژوهش بازار و تبلیغات، فروش اغلب اوقات توسط مدیران سطح بالا یا مدیرانی که در واقع بر انجام کار نظارت می‌کنند، برای مثال پژوهشگران ارشد یا مدیران حساب‌رسی، انجام می‌شود.

 

مقررات
در کنار بازار و صنایع، تأثیر محیطیِ مهم دیگر بر فرایند مدیریت فروش، مقررات دولتی است. در واقع فعالیت‌های فروش در شرکت‌ها، با قوانین متعدد دولتی که برای حمایت از مشتری، تقویت بازارهای رقابتی و مجازات روش‌های ناعادلانه‌ی تجاری طراحی شده، تنظیم می‌شوند.

برای توضیح بیشتر این بخش، تعدادی از قوانین وضع‌شده در ایالات متحده آمریکا را به‌عنوان نمونه ذکر می‌کنیم. مثلا در میان قوانین ضدانحصاری که بر مدیریت فروش تأثیر گذاشته است، قانون رابینسون و پتمن (Robinson-Patman Act) از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این قانون شرکت‌ها را از تفاوت در قیمت یا خدمات بازمی‌دارد. به بیانی دیگر، شرکت نمی‌تواند تنها با توجه به حجم خرید، مشوق‌های ویژه‌ای برای مشتریان عمده در نظر بگیرد، چرا که چنین اقداماتی به مشتریان کوچکتر لطمه می‌زنند. البته شرکت‌ها می‌توانند تخفیفی به خریدار بدهند، اما فقط در صورتی که این مشوق‌ها بر پایه‌ی ذخایری باشند که در فرایندهای تولید و توزیع به دست آمده‌اند.

قانون شرمن (Sherman Act) هم به طور مشابه، اجبارِ خریدار برای خرید یک محصول (یا خدمت) در ازای دریافت فرصت خرید محصول دیگری را، که به نام «قرارداد مشروط» شناخته می‌شود، برای فروشنده غیرقانونی می‌داند. برای مثال، شرکت تلفن از راه دور نمی‌تواند در ازای فروش خدمات از راه دورش، مشتریان را ملزم به خرید تجهیزات مورد نیاز کند. قانون شرمن ترتیب مراودات دو جانبه، که شرکت‌ها در آن توافق به خرید محصول از یکدیگر می‌نمایند را هم تنظیم می‌کند. مراودات دوجانبه غیررقابتی تلقی می‌شوند، زیرا خریداران و فروشنده‌های عمده تمایل به داشتن مزیت غیرمنصفانه‌ای نسبت به رقبای کوچکترشان دارند.

چندین قانون حمایت از مصرف‌کننده هم بر عملکرد مدیریت فروش تأثیر می‌گذارند. برای مثال قانون بسته‌بندی و برچسب‌گذاری منصفانه (Fair Packaging and Labeling Act) مربوط به سال ۱۹۶۶، برچسب‌گذاری فریبنده را محدود می‌کند و قانون حقیقت در وام (Truth in Lending Act) هم فروشنده را ملزم می‌کند که تمامی هزینه‌های مالیِ آمیخته با توافقات اعتباری مصرف‌کننده را کاملا مشخص کند.




تاریخ: شنبه 23 دی 1402برچسب:مدیریت فروش,
ارسال توسط پول دوست

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ به توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی که یک متخصص در زمینه فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌کند و منجر به طراحی یک استراتژی جهت رشد مجموعه می‌گردد، گفته می‌شود.

رسیدن به این رشد صبوری زیادی می‌طلبد و یک برند نوظهور نمی‌تواند ره صد ساله را بپیماید. استراتژی موثری که توسط یک مشاور متخصص و با تجربه ارائه شده باشد، در واقع برنامه‌ریزی برای بازاریابی و توسعه برند است. تمام وقت و هزینه‌ای که صرف پدید آوردن و تبلیغات برند می‌شود، با بی‌توجهی و عدم طراحی یک استراتژی صحیح به هدر رفته و بی‌ثمر خواهد شد. چرا که اعتبار برند و جایگاه کسب و کار در فضای مجازی، در نتیجه پیشبرد فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات به وجود می‌آید، نه آزمون و خطا!

از این جهت خدمات مشاوره‌ای به صورت مشاوره بازاریابی آنلاین و یا تلفنی، همواره در دسترس صاحبین مشاغل قرار گرفته تا به راحتی از این خدمات بهره‌مند گردند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ یک فرد با تجربه و تخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی است که مسئولیت او پروموشن و تبلیغات محصولات و خدمات ارائه شده شرکت‌هاست. او با تمام ابزار‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های بازاریابی روز و نحوه کار با آن‌ها آشنایی دارد. این شخص نقشه راه دیجیتال مارکتینگ مختص فعالیت هرکسب و کار را طراحی کرده و دیدگاهی روشن از مسیر پیشرفت مجموعه ارائه می‌کند.

از جمله وظایفی که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ در قبال یک مجموعه برعهده دارد، به موارد ذیل می‌توان اشاره نمود:

  • آنالیز و تحلیل هر کسب و کار و رقبای آن
  • طراحی استراتژی تبلیغات و بیزنس پلن
  • رسیدن به شناخت صحیحی از بازار هدف
  • بررسی و آنالیز تمام شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تبلیغاتی در دسترس
  • شناخت مشتریان بالقوه و پیدا کردن مسیر ارتباط با آن‌ها
  • بررسی تولید و انتشار تمام محتواهای متنی و بصری
  • بهبود وب‌سایت و برنامه‌ریزی جهت بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو
  • طراحی کمپین‌های تبلیغاتی
  • ارائه پیشنهاداتی در رابطه با قیمت‌گذاری و تخفیفات فصلی
  • بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری و افزایش فروش و سودآوری
  • تهیه گزارش عملکرد و تحلیل آن در رابطه با اثربخشی وب‌سایت و تیم دیجیتال مارکتینگ
  • در دسترس بودن و در صورت نیاز ارائه مشاوره بازاریابی آنلاین و یا تلفنی

چه زمانی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

فرقی نمی‌کند تازه شرکت یا برند خود را ثبت کرده‌اید، یا در شرف راه اندازی کسب و کاری هستید؛ حتی ممکن است سال‌های زیادی از تاسیس شرکت شما گذشته باشد. بسیاری از برند‌ها دوران اوج خود را سپری کرده و وارد دوران افول شده‌اند. در تمام این مواقع مشاوره بازاریابی دیجیتال کمک‌های مخصوص به واحد‌های کسب و کار با توجه به شرایط و بحران‌های آن‌ها ارائه می‌کند. برخورداری از یک مشاوره قوی می‌تواند یک برند فراموش شده را احیا کند و دوباره بر سر زبان‌ها بیاندازد.

برای شروع به استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه دیر نیست؛ اما توصیه می‌گردد پیش از ورود به فضای کسب و کار مجازی ابتدا جلسات مشاوره داشته باشید. این جلسات پیش از اقدامات جدی، کمک می‌کند تا از امور اضافی، بیهوده و هزینه‌بر صرفنظر کرده و بر روش‌های موثر تمرکز کنید. برخورداری و استفاده از تجربیات متخصصین و مشاوران یک میانبر مفید بوده، که می‌تواند برای شما صرفه‌جویی در هزینه و پرش صعودی زود هنگام در پیشرفتتان ایجاد کند.

مزایای داشتن مشاور دیجیتال مارکتینگ

تا اینجا به اهمیت مشاوره بازاریابی دیجیتال و وظایف مشاور پی بردیم و متوجه شدیم چرا استفاده از خدمات آن‌ها برای واحد کسب و کار ضروری است. در موارد بسیاری صاحبین مشاغل از ابعاد فنی دیجیتال مارکتینگ اطلاعی نداشته و فقط بر خروجی کار تاکید می‌کنند.

مزیت‌هایی که خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای آن‌ها ایجاد کند، موارد ذیل می‌باشند:

  • انجام بخش اعظم استراتژی‌های بازاریابی و عدم رجوع به روش‌های قدیمی و سنتی
  • افزایش فروش و درآمد مجموعه
  • افزایش محبوبیت برند و ایجاد شهرت
  • ایجاد تعامل و رابطه بهتر با کاربران و مشتریان
  • بهبود نرخ بازگشت سرمایه ROI
  • کسب رنکینگ و رتبه برتر در نتایج موتور جستجو
  • صرفه جویی در زمان و هزینه و دستیابی سریع‌تر به اهداف
  • در دسترس بودن مشاور به صورت مشاوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین و یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ تلفنی

چگونه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم؟

اینکه دیجیتال مارکتینگ به رشد برند و کسب و کار شما سرعت می‌بخشد غیرقابل انکار است. با این حال پروسه رشد از طریق دیجیتال مارکتینگ به خودی خود امری زمان‌بر بوده و به صبوری و شکیبایی احتیاج دارد. با این تفاسیر توصیه می‌گردد در انتخاب مجموعه مشاوره دهنده در زمینه دیجیتال مارکتینگ بسیار حساس و با دقت عمل کنید. انتخاب یک شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ با وعده‌های دروغین و مشاوره‌های ناکارآمد وقت، انرژی و سرمایه شما را تلف می‌کند. متاسفانه صاحبین مشاغلی که گرفتار این موسسات می‌شوند زمانی به اشتباه خود پی می‌برند که دیر شده است.

در جلسات ابتدایی مشاوره قبل از سپردن مجموعه خود به آن موسسه، با متخصصین و مشاوران آن‌ها صحبت کنید و نحوه تعامل و دانش آن‌ها را بررسی کنید. از وب‌سایت آن‌ها بازدید کنید و حتما نمونه کارشان را بررسی کنید. با در نظر گرفتن مواردی می‌توانید برای کسب و کار خود بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ را بیابید. یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ خوب دارای ویژگی‌های ذیل می‌باشد:

  • ارائه توضیحات واضح و شفاف به صورت واقع‌گرایانه در مورد خدمات و نحوه قیمت‌گذاری
  • مشاوره‌های معتبر و مفید ارزان یا رایگان نیستند.
  • مدارای نمونه کار معتبر و واقعی برای معرفی می‌باشند.
  • دارای سوابق خوب بوده و موارد شکایتی و اعتراض حداقلی داشته باشند.
  • نحوه ارائه خدمات براساس نیاز مشتری مثلا مشاوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین و یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ تلفنی
  • تجربه و تخصص مشاور متناسب با حوزه فعالیت شما باشد.

 




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

دیجیتال مارکتینگ

با افزایش دسترسی افراد به اینترنت فضای کسب و کار از مدل سنتی به سبک مدرن تغییر پیدا کرده است. از این رو صاحبین مشاغل و خدمات‌دهندگان با رویکردی جدید به سمت توسعه کسب و کار خود از طریق وب‌سایت‌ها، شبکه‌ها اجتماعی، فروشگاه‌های اینترنتی و غیره روی آورده‌اند.

بدیهی است با افزایش روزافزون طرفداران کسب و کارهای اینترنتی، فضای مجازی به شدت رقابتی شده، و روش‌ها و ابزارهای جدیدی برای تبلیغات و بازاریابی پدید آیند.

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌ای از علم بازاریابی بوده که از طریق اینترنت و فناوری‌های دیجیتال برای تبلیغ و مشتری‌یابی و جذب مخاطب بیشتر تلاش می‌کند. از جمله مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو
  • مدیر کمپین تبلیغاتی
  • متخصص بازاریابی ایمیل
  • طراح UX
  • بلاگر
  • کارشناس شبکه‌های اجتماعی یا ادمین
  • مدیر محتوا و کارشناس محتوای بصری
    و غیره

با داشتن هر کدام از این افراد در تیم دیجیتال مارکتینگ خود همچنان برای پیشبرد اهدافتان نیاز به یک استراتژی صحیح و راهنمایی وجود دارد. در تبلیغات بسیار با مواردی از قبیل مشاوره بازاریابی آنلاین و تلفنی و غیره روبرو شده‌ایم.




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست

معرفی 5 سایت های پیشنهاد نام برند برای کسب و کارها

با پیشرفت روز افزون کسب و کارها، چه در بازار سنتی و چه در دنیای مجازی و اینترنت، رقابت بین افرادی که سعی دارند کسب و کار خود را در صدر توجه مشتریان قرار دهند، بالا رفته است. به همین منظور از روش‌های زیادی برای دیده شدن استفاده می‌کنند. تبلیغات نیاز به خوراک دارد تا بتواند یک کسب و کار را از بقیه متمایز جلوه دهد. در وهله اول هر کسی باید بداند که نام کسب و کار شما چیست؛ بنابراین نام تجاری و ساخت یک برند در اولویت امور جای می‌گیرد.

همه به دنبال فروش بیشتر هستند؛ برای افزایش فروش نیاز به یک مشاوره کسب و کار خوب هست. در همین راستا هر فردی که کاری را شروع می کند، قبل از آن باید به انتخاب نام و برند خود فکر کند. برند هر کسب و کاری در حکم شناسنامه آن است. سایت پیشنهاد نام برند خیلی می‌تواند به افرادی که می‌خواهند برندی ثبت کنند، کمک ‌‌کند. به همین منظور انواع ابزار پیشنهاد نام برند توسط افراد و مجموعه‌های مختلف پدید آمده‌اند، تا این کار را برای کاربران ساده کنند.

اهمیت نام برند برای کسب و کارها

با ساختن یک برند خوب می توانید خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنید. بهتر است قبل از شروع به جواب این سؤال برسیم که برند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برند در واقع نام یا طرحی است که یک محصول یا خدمت را معرفی می‌کند و نشان دهنده ویژگی‌های آن است. برند یک محصول یا خدمت را از دیگر محصولات یا خدمات مشابه متمایز می‌کند. به همین دلیل برای آغاز هر کسب و کاری لازم و ضروری است.

هر برندی از آغاز شکل‌گیری خود یک داستان برای گفته شدن دارد؛ داستان سرایی برند چیست؟ در واقع آشنایی با به وجود آمدن یک برند از شروع، تا زمانی که به ثبت رسید و همه آن محصول را به نام و طرح مشخص شده، می‌شناسند. در بین برندها، همیشه برد با آن‌هایی است که بتوانند خود را ماندگار کنند.

در این بین برندهای وجود دارد که هر کسی توان خرید از آن‌ها را ندارد، اما همه نام آن‌ها را می‌دانند. با اشاره به این نوع برندها باید به توضیح مختصری در مورد آن‌ها بسنده کنیم. به برندهای گران‌قیمت، در اصطلاح برند لوکس می‌گویند. تعریف برند لوکس چیست؛ برندی که فقط قشر ثروتمند یک جامعه توانایی خرید از آن‌ها را دارند.

۵ سایت پیشنهاد نام برند

سایت پیشنهاد نام برند وب‌سایت‌ کارآمد برای هر کسب و کار نوپایی است که در اول راه قرار دارد و می‌خواهد خود را به مشتریانش بشناساند. کسب و کارها با استفاده از این سایت‌ها می‌توانند برند منحصر به فرد خود را ایجاد نمایند.

ابزار پیشنهاد نام برند نیز وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند تا بتوانند برای کسب و کار و برند خود بهترین نام را انتخاب نمایند یا بسازند. سایت panabee ابزاری است که به وسیله آن کسب و کارها می‌توانند برای برند خود نام متناسبی انتخاب کنند. امثال این ابزار پیشنهاد نام برند به وسیله کلمات کلیدی اصلی و ترکیب آن با پسوندها و پیشوندهای تأثیرگذار یک نام برند خوب به شما پیشنهاد می‌دهند.

برای اثرگذاری بر روی افراد باید از نفوذ لازم نیز برخوردار باشید. در همین خصوص با مقوله‌ای تحت عنوان نفوذ برند چیست، مواجه می‌شویم. میزان اثرگذاری هر برند بر روی مخاطبانش با عنوان نفوذ آن برند ارزیابی می‌شود. هر چقدر این نفوذ بیشتر باشد قطعاً برند مورد نظر موفق‌تر بوده است.

با وجود شکل‌گیری یک برند، باید به ساختار آن نیز توجه شود. در این‌جا این سؤال مهم پیش می‌آید که معماری برند چیست؟، شامل اطلاعاتی در مورد رنگ و نام و ساختار برند در ارتباطی که با محصول یا خدمت خود دارد.

انتخاب نام برند از اولین و اساسی‌ترین کارهایی است که هر کسب و کار نوپایی در ابتدای مسیر خود باید به آن بپردازد. هر برندی هویتی دارد که نشان دهنده ویژگی‌های مهم آن است. منشور هویت برند وجود دارد که مواردی را که باید در انتخاب نام یک برند از آن استفاده کرد، به افراد معرفی می‌کند.

سایت‌های زیادی در زمینه پیشنهاد نام برند تجاری در دنیا فعالیت می‌کنند، ما در این‌جا می‌خواهیم ۵ تا از بهترین سایت‌ پیشنهاد نام برند را نام ببریم و به معرفی آن‌ها بپردازیم.

  • Ziro
  • هیپستر
  • شاپیفای
  • Brandroot
  • Wix

از بین سایت‌های مختلفی که در زمینه پیشنهاد نام برند فعالیت دارند، این ۵ سایت از جمله بهترین‌های آن‌هاست، که در ادامه به تفصیل هر کدام را معرفی می‌کنیم.

Ziro

از ابزار پیشنهاد نام برند می‌توان به وب‌سایت زیرو اشاره کرد. مانند همه سایت‌هایی که نام برند را براساس کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهد، از ترکیب برندهای معروف دنیا نیز نام‌های تلفیقی می‌سازد. این کار کمی برای یک کسب و کار نوپا دردسرآفرین خواهد بود؛ زیرا امکان دارد با انتخاب یکی از این نام‌های تلفیقی برای همیشه زیر پرچم برندهای معروف بمانند و مستقل نشوند.

هیپستر

هیپستر از جمله وب‌سایت‌هایی است که به وسیله هوش مصنوعی دامنه و نام تجاری منحصر به فرد خودتان را در اختیارتان قرار می‌دهد. در هیپستر شما فقط با پرداخت ۳۰۰ دلار می‌توانید صاحب یک نام شوید. برای داشتن یک دامنه و نام تک کلمه‌ای می‌توانید هیپستر را نیز امتحان کنید. این سایت به عنوان یک سایت جهانی در این زمینه از اعتبار خوبی برخوردار است، اما در نهایت برای افراد داخل ایران همیشه پرداخت هزینه‌ها به دلار کار دشواری هست.

شاپیفای  Shopify

سایت شاپیفای برای انتخاب سریع و بدون معطلی نام یک برند می‌تواند پشنهاد مناسبی به نظر برسد. شاپیفای چندین دهه هست که در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارد و به قول معروف برای خود نامی بهم زده است. بزرگترین ویژگی این سایت سرعت بالا در پیشنهاد نام می‌باشد.

با دادن اطلاعات اولیه به موتور جستجوگر شاپیفای در چند ثانیه نام‌های مختلف برای شما به نمایش در می‌آید، اما از مشکلات این سایت اکثراً پیشنهاد نام‌های دو کلمه‌ای است. همه می‌دانیم که هر چه یک نام تجاری کوتاه‌تر باشد در جلب نظر مشتری مؤثرتر خواهد بود.

Brandroot

این سایت نام برند را براساس کلمات کلیدی که خودتان به آن می‌دهید، پیشنهاد می‌دهد، اما هزینه انتخاب یک نام خوب در آن کمی بالاست. با پرداخت ۲۰۰۰ دلار شما می‌توانید زیباترین و بهترین نام را در اختیار داشته باشید. البته سایت‌های دیگری هستند که این کار را برای شما خیلی ارزان‌تر و گاهاً رایگان انجام می‌دهند.

Wix

این سایت در حال حاضر یکی از بهترین‌ها سایت‌ها در این زمینه می‌باشد. این سایت بر اساس کلماتی که به آن می‌دهید به همراه حوزه فعالیتی خود، بیش از ۱۰۰ اسم در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها نام مورد پسند خود را انتخاب کنید. کاری که در دکتر ویز نیز به راحتی می‌توانید با کارشناسان ما در این خصوص مشورت کنید.

مزایای سایت پیشنهاد نام برند

برند برای هر کسب و کاری بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس همه به دنبال ثبت یک برند هستند. کسب و کارها با داشتن یک برند تجاری برای خود هویت می‌سازند. مزایای سایت پیشنهاد نام برند به دسته کلی تقسیم می‌شود؛ اول راحتی انتخاب نام برای همه، دوم بستری برای مقایسه نام برندهای مختلف.

هر نام برندی در اولین قدم باید مخاطب را به سمت خود جذب کند. یک برند را می‌توان مانند یک دوست یا فرد قابل اعتماد یا بالعکس، فردی غیرقابل اطمینان و بدخلق در نظر گرفت. هر کسب و کاری باید خود را جای مشتریانش بگذارد و ببیند برندی که او را صدا می‌زند قابل اعتماد است یا خیر.

صدای برند چیست، شاید آشناترین صدایی باشد که همه به دنبالش هستند. پس اولین مزیت یک برند خوب جلب اعتماد مخاطبانش است. از میان سایت‌های پیشنهاد نام برند، سایت دکتر ویز نیز مانند سایر سایت‌های معتبر این زمینه را برای همه فراهم می‌کند. هزینه پرداخت در آن یا بسیار کم یا در مواردی رایگان خواهد بود.

از طریق یک سایت معتبر برای انتخاب نام برندتان می‌توانید مطمئن باشید که از رقبای خود متمایز هستید.

معایب سایت پیشنهاد نام برند

سایت پیشنهاد نام برند در کنار همه مزایای ریز و درشتی که دارد متأسفانه دارای معایبی نیز هست. با توجه به استقبال گسترده‌ای که در دهه‌های اخیر از این سایت‌ها شده، امکان انتخاب نام‌های مشابه و نزدیک به هم بسیار بالا رفته است. این مسأله به ضرر برندهای تازه تأسیس تمام می‌شود. اسامی که در تلفظ و شکل ظاهری بسیار شبیه به برندهای شناخته شده هستند در این روزها افراد را سردرگم کرده است.

با روی کار آمدن هوش مصنوعی، این امکان برای همه وجود دارد که خودشان به راحتی نامی برای برند خود انتخاب نمایند. از جنبه‌های نوآوری در کار این مقوله به ضرر کسب و کارها خواهد بود.

گذشته از همه این معایب، این سایت‌ها گاهاً هزینه‌های هنگفتی را دربر دارند. به دلیل کمبود سایت‌های مشابه در ایران هزینه‌ سایت‌های خارجی به دلار محاسبه می‌شود که این خود معضل دیگری در این مسیر خواهد بود. با شناخت درست نسبت به سایت‌های داخلی، بهترین انتخاب قطعاً آن‌ها هستند.

جمع‌بندی

سایت پیشنهاد نام برند به کمک کسب و کارها آمده است تا بتوانند براساس نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند، درست‌ترین و تأثیرگذارترین انتخاب را در این زمینه داشته باشند. ابزار پیشنهاد نام برند شامل وب‌سایت‌هایی می‌شود که به وسیله کلمات کلیدی اصلی که در اختیارش قرار می‌گذارند نامی منحصر به فرد برای برند پیشنهاد می‌دهد.

آگاهی از برند در مرحله قبل از برندسازی قرار می‌گیرد. شناخت لازم جهت پیشبرد اهداف بلندمدت به واسطه انتخاب یک نام بامفهوم و ساخت برند اختصاصی برای هر شرکت تجاری یا کسب و کارهای خرد و کلان از مسائل شایان ذکر در حوزه بازار کار است. برخی از سایت‌های پیشنهاد نام برند هزینه بردارند، و این امر افراد را در انتخاب یک نام متناسب با کسب و کار خود و مرتبط با حوزه فعالیتی دلسرد می‌کند.




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:سایت , برند , انتخاب اسم,
ارسال توسط پول دوست

معرفی 5 نرم افزارهای ساخت اسم شرکت

انتخاب اسم شرکت یک دغدغه مهم است. شاید ترجیح شما این باشد به جای هدر دادن پولی که به سختی به دست آورده اید برای یک مشاور برند پرهزینه، از مولد نام تجاری رایگان یعنی یک نرم افزار ساخت اسم شرکت استفاده کنید. شما می توانید با واداشتن هوش مصنوعی به انجام کارهای سخت در زمان خود صرفه جویی کنید.

با استفاده از جدیدترین فناوری هوش مصنوعی که دست آورد آن اپلیکیشن ساخت اسم شرکت است، به راحتی اسم شرکت را انتخاب کنید. سیستم هوش مصنوعی به جای کنار هم قرار دادن ترکیب‌های کلمات بدون توجه به معنای آن ها، عمیقاً در داده‌ها فرو می ‌رود تا اطمینان حاصل کند که همه ایده‌های نام شرکت منحصربه‌ فرد و متناسب با برند شما طراحی شده‌اند و در نتایج نمایش داده می شوند.

اسم اولین جنبه از برند شما است که مخاطبان هدف شما هنگام تعامل با برند شما متوجه آن می شوند. نام‌های تجاری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا ارزش‌های خود را به اشتراک بگذارند و منشور هویت برند خوبی را از همان ابتدا ایجاد کنند. برای پیدا کردن نام‌های خلاقانه و مرتبط برای کسب‌وکارتان، کافی است چندین کلمه کلیدی را وارد کنید که نشان‌دهنده برند شما هستند. سیستم هوش مصنوعی نرم افزارها کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می کند و لیستی از ایده های خلاقانه نام کسب و کار را ارائه می دهد.

 

پس از تعیین یک نام، روی آن کلیک کنید و به ابزار ما اجازه دهید در دسترس بودن دامنه را بررسی کند. حتی اگر از هیچ یک از نام‌های تجاری پیشنهادی استفاده نمی ‌کنید نرم افزار ساخت اسم شرکت یک نقطه شروع عالی برای به جریان انداختن خلاقیت‌های شما فراهم می‌ کند. یک نام تجاری منحصر به فرد همچنین شرکت شما را از رقبا جدا می کند و به مشتریان بالقوه اجازه می دهد نام تجاری شما را بشناسند. فروشندگان دامنه همیشه در جستجوی نام های تجاری جذاب هستند. برای جلوگیری از استفاده دیگران از بهترین نام برای کسب و کار شما، از ابزار تولیدکننده اسم شرکت برای یافتن و ایمن سازی آدرس مناسب برای سایت خود استفاده کنید.

پیدا کردن یک نام تجاری دشوار است و می تواند یک مانع آزاردهنده باشد وقتی که می خواهید با یک ایده پیش بروید: من نامی برای شرکتم ندارم، خیلی چطور این مرحله را رد کنم؟ نرم افزار بانك جامع انتخاب نام شرکت هزاران ایده برای نام تجاری را در چند ثانیه ارائه می‌کند. سپس به شما این امکان را می ‌دهد در دسترس بودن دامنه، دسته‌های اجتماعی، و حتی ایده‌های لوگو را با یک کلیک مشاهده کنید. می ‌توانید نتایج را بر اساس طول نام تعداد نویسه‌ها فیلتر کنید و درست در زیر نوار جستجو برای عبارات مرتبط ایده بگیرید. به عنوان مثال نمونه اسم شرکت سه سیلابی و یا نمونه اسم شرکت چهار سیلابی را در لیست ارائه شده ببینید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی را در نوار جستجوی یک سایت خدمات انتخاب نام شرکت وارد کنید. شما همچنین می توانید نام های تجاری را بر اساس ایده یا صنعت انتزاعی ایجاد کنید. ما می دانیم که شما لزوما به کلمه کلیدی خود در نام تجاری به صورت عینی نیاز ندارید، بنابراین این اطمینان را می دهیم که ایده های نام را هم پیرامون کلمه کلیدی و هم شامل کلمه کلیدی شما را توسط این اپلیکیشن ها ایجاد می کنیم. اگر نمی‌خواهید از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، ما همچنین فهرستی از اصطلاحات انتزاعی را ارائه می‌کنیم که می ‌توانید برای به جریان انداختن ایده‌ها انتخاب کنید.

نرم افزار ساخت اسم شرکت به گونه ای برنامه ریزی شده است که ایده کسب و کار و ترجیحات نام شما را از طریق ویژگی های قابل تنظیم، مانند فیلترها و عناصری که به شما کمک می کند متوجه شوید نام کسب و کار انتخاب شده است را در نظر بگیرد. دانستن در دسترس بودن گزینه های نام شما مهم است، با توجه به اینکه ۱۰۷۱۳۹۵ مؤسسه عظیم در بخش خصوصی در اوایل سال ۲۰۲۲ تأسیس شد جای نگرانی نیست. انتخاب نامی که قبلاً ثبت شده و دارای علامت تجاری است ممکن است شما را مجبور به تغییر نام پرهزینه در نتیجه چالش های قانونی کند.

۵ نرم افزار ساخت اسم شرکت

نملیکس

Namelix یک تولید کننده نام تجاری است که بر اساس ایده کسب و کار شما نام های تجاری دقیقی را تولید می کند. انتخاب از میان پیشنهادات نام ارائه شده توسط پلتفرم و ذخیره گزینه‌های شما به Namelix اجازه می ‌دهد اولویت‌های شما را درک کند و گزینه‌ های شخصی ‌سازی‌شده‌تری را در اختیار شما قرار دهد. پس از انتخاب از بین گزینه‌های موجود، می‌ توانید با استفاده از سازنده آرم مبتنی بر هوش مصنوعی وابسته به Namelix، Brandmark، برند بصری خود را آزمایش کنید.

  • ایده های مختصر و جذابی برای نام ارائه می دهد.
  • دارای ویژگی های فیلتراسیونی است که الزامات نام شما را پردازش می کند، مانند سبک و نوع برند.
  • نام‌های دلخواه شما را ذخیره می‌کند و به الگوریتم کمک می‌کند تا در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کند.
  • وابسته به نرم افزار آرم سازی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

اسکوئید هلپ

Squadhelp  یک نرم افزار ساخت اسم شرکت با هوش مصنوعی است که ایده ها و توصیه های نام تجاری متعددی را در مورد نام دامنه به کارآفرینان جدید ارائه می دهد. به غیر از تولید کننده نام مبتنی بر هوش مصنوعی،Squadhelp  سه راه دیگر برای تولید نام های تجاری متمایز دارد:

  • از هوش مولد در تولید نام استفاده می کند.
  • به شما امکان می دهد گزینه های نام خود را با بازار هدف خود از طریق تست مخاطبان آزمایش کنید.
  • تجزیه و تحلیل جامع علامت تجاری و زبانشناسی را از طریق وکیل علامت تجاری ارائه می دهد.
  • مهارت های بیش از ۷۰۰۰۰ کارشناس نامگذاری آزاد را از طریق مسابقات به کار می گیرد.
  • شامل پشتیبانی از مشتری از طریق چت، ایمیل، و میز کمک است.

نیم مش

Name Mesh یک تولیدکننده نام دامنه است که تضمین می‌کند کسب‌وکارها با انتخاب‌های نامی در دسترس هستند. این وب ‌سایت همچنین نکاتی را در مورد نحوه تولید نام‌های دامنه مؤثر، با دامنه‌های سطح دوم بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو و رایج‌ترین دامنه‌های سطح بالا در اختیار کاربران قرار می ‌دهد و ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

  • در دسترس بودن نام دامنه را بررسی می کند.
  • به کاربران توصیه هایی در مورد نام های موثر ارائه می دهد.
  • لیست قیمتی از محبوب ترین دامنه های سطح بالا را بر اساس شرکت های میزبانی وب ارائه می دهد.

زیرو

Zyro یک پلتفرم ساخت وب سایت است که هدف آن حمایت از مشاغل کوچک است. این پلتفرم یک نرم افزار ساخت اسم شرکت رایگان دارد که ایده های نام تجاری را تولید می کند و در دسترس بودن دامنه را بررسی می کند. علاوه بر این، Zyro  به کاربران ابزارهای آنلاین قیمت گذاری شده برای ایجاد یک وب سایت، راه اندازی یک وبلاگ، و ساخت یک فروشگاه آنلاین از جمله ویژگی های مستقل دیگر را ارائه می دهد و مزایایی هم دارد.

  • بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، توصیه هایی برای نام کسب و کار ایجاد می کند.
  • در دسترس بودن دامنه را بررسی می کند.
  • سایر ابزارهای رایگان کسب و کار هوش مصنوعی مانند AI Writer و AI Slogan Generator را ارائه می دهد.

وی پی بیگنر

Wpbeginner  یک تولید کننده نام تجاری است که گزینه ها را بر اساس کلمات کلیدی دلخواه شما ایجاد می کند. همچنین دامنه هایی را که قبلاً گرفته شده اند اسکن می کند تا اطمینان حاصل شود که می توانید از نام تجاری انتخابی خود برای وب سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این، Wpbeginner  نکات کلیدی را در مورد انتخاب بهترین نام شرکت به کاربران ارائه می دهد که همه کادرها را از نظر ارتباط، وضوح و نام تجاری مشخص می کند.

  • گزینه های نام تجاری را بر اساس نوع کسب و کار و ایده تولید می کند.
  • در دسترس بودن دامنه را بررسی می کند.
  • نکات و ترفندهای کلیدی در مورد انتخاب نام را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مزایا ساخت اسم شرکت با نرم افزار

مشاوره کسب و کار ممکن است نام های موثرتری را به شما پیشنهاد کند. یک برند نوپا باید با یک نام شفاف وارد صحنه شود. مگر این که با تبلیغات گسترده بتواند خود را معرفی کند. هوش مصنوعی نام یک شرکت را به روش‌های مختلف ساده‌تر کرده است، حتی برای کسانی که تازه وارد دنیای تجارت شده‌اند. یکی از حیاتی‌ترین و در عین حال چالش ‌برانگیزترین جنبه‌های ایجاد کسب‌وکارها، نام‌ گذاری آن‌ها است و این کار امروزه ممکن است با پشتیبانی از تولیدکنندگان نام تجاری مناسب با هوش مصنوعی مقرون‌به‌صرفه باشد. نرم افزار ساخت اسم شرکت ممکن است به شما کمک کنند تا گزینه‌های نام شرکتی هوشمندانه، متمایز و مرتبط را ابداع کنید.

اکثر تولیدکنندگان نام کسب و کار آنلاین یا کلمات تصادفی را به کلمه کلیدی که وارد می‌ کنید اضافه می‌کنند یا به آن صفتی اضافه می‌کنند. بنابراین نام‌های عمومی یا تصادفی به دست می‌آید و یافتن یک نام خوب دشوار است. ما در این مجموعه سخت کار کرده‌ایم تا چیزی انسانی‌تر و الهام‌بخش‌تر بسازیم و از آنجایی که انتخاب برای نام تجاری تصمیم کلیدی و مهم است، طیف گسترده‌ای از نام‌ها را ارائه می‌کنیم و آن ها را بر اساس نوع دسته‌بندی می‌کنیم: اختراعی، چند کلمه‌ای، سنتی و موارد دیگر.

هنگامی که نامی پیدا کردید، بررسی دامنه و در دسترس بودن اجتماعی، شنیدن صدای آن و اطمینان از عدم تضاد نتایج Google برای نام با کسب و کار شما بسیار آسان است. اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری گرفته نشده است؟ برای مشاهده در دسترس بودن دامنه و همچنین اگر نام دقیق کسب و کار شما با آدرس com در دسترس نیست، روی هر نام ایجاد شده کلیک کنید. از این دیدگاه، می‌توانید مستقیماً نام استخراج شده از نرم افزار ساخت اسم شرکت را در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا هرگونه تضاد احتمالی وجود دارد یا خیر و اگر می‌خواهید یک قدم اضافی بردارید، می توانید نام پیشنهادی را با مشاور کسب و کار چک کنید.

معایب ساخت اسم شرکت با نرم افزار

هیچ تضمینی وجود ندارد که پیشنهادات نام تجاری نرم افزار ساخت اسم شرکت ۱۰۰٪ منحصر به فرد باشد. با این حال، می توانید نام های تولید شده را با ایده های خود ترکیب و مطابقت دهید تا از اصالت اطمینان حاصل کنید. برای اینکه ببینید آیا کسی نام تجاری را گرفته است یا خیر، جستجوی گوگل انجام دهید یا نام تجاری مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کنید. همچنین وقتی استراتژی و تفکر راهبردی پشت نام انتخابی شما نباشد، ممکن است نتوانید با موفقیت ثبت برند کنید و اعتبار کسب کنید.

جمع بندی

نرم افزار بانك جامع انتخاب نام شرکت هزاران ایده برای اسم شرکت را در چند ثانیه ارائه می‌کند. سپس به شما این امکان را می ‌دهد در دسترس بودن دامنه، دسته‌های اجتماعی، و حتی ایده‌های لوگو را با یک کلیک مشاهده کنید. می ‌توانید نتایج را بر اساس طول نام تعداد نویسه‌ها فیلتر کنید و درست در زیر نوار جستجو برای عبارات مرتبط ایده بگیرید.




تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1402برچسب:نرم افزار , شرکت , نام شرکت ,
ارسال توسط پول دوست