کسب و کار پولساز و پردرآمد پرورش قارچ
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

کسب و کار پولساز و پردرآمد پرورش قارچ

آیا تا کنون برای شما هم سؤال شده است که چگونه می‌توانید کسب و کار پرورش قارچ راه بیندازید؟ به نظر شما با چه سرمایه اولیه‌ای می‌توانید وارد این بازار کار شوید؟ چه راه‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها وارد این حوزه شد و از پرورش و یا فروش قارچ درآمد خوبی کسب کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به موضوع کسب و کار پرورش قارچ بپردازیم و به پاسخ همه سؤال‌هایی که در ذهنتان دارید برسیم.

کلاس‌های مختلف آموزشی‌ وجود دارند که به علاقه‌مندان ورود به این حوزه آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها با اطلاعاتی مفید به فعالیت در این کسب و کار بپردازید. همان طور که می‌دانید قارچ یکی از مواد غذایی‌ای می‌باشد که به دلیل خواص منحصر به فرد و بسیار خوبی که دارد مورد تقاضا و علاقه مردم می‌باشد. در حال حاضر در سبد غذایی اکثر افراد جامعه قارچ وجود دارد. از خود قارچ می‌توان به عنوان یک غذای کامل نام برد. به همین دلایل این ماده غذایی از بازار مصرف بسیار زیاد و خوبی برخوردار است. خیلی از افراد به کسب و کار پرورش قارچ به عنوان یک شغل جانبی در کنار فعالیت اصلی شغلی خود نگاه می‌کنند. در ادامه با تمامی راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها وارد این حوزه کاری شوید آشنا می‌شویم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

نحوه پرورش و تولید قارچ

شما برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری که در ذهن خود دارید باید از قبل درباره آن مطالعه کرده و دانش ضروری ورود به آن حوزه کاری را فرا بگیرید. علاوه بر دانش مورد نیاز آن کسب و کار لازم است که مهارت‌های مورد نیاز آن کسب و کار را نیز داشته باشید. فراموش نکنید که در این راه علاقه نیز بسیار موضوع مهمی است. تحمل کردن دشواری‌های راه هر کسب و کاری فقط با علاقه به آن میسر می‌شود. خبر خوب این است که پرورش قارچ کسب و کاری می‌باشد که شما می‌توانید آن را در هر ابعادی تأسیس کنید.

پرورش قارچ شما می‌تواند به بزرگی یک مزرعه باشد و یا می‌تواند بخش کوچکی از خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید باشد. اما نکته اصلی این جا است که در هر صورت لازم است اطلاعات و دانش مورد نیاز این کسب و کار را فرا بگیرید. خوشبختانه در حال حاضر کلاس‌های مختلف آموزشی در این زمینه برگزار می‌شود که شما می‌توانید به صورت حضوری و یا مجازی در آن‌ها شرکت کنید. هر فردی با هر دانش و تحصیلاتی امکان حضور و شرکت در این دوره‌ها را دارد و می‌تواند پس از فراگیری دانش مورد نیاز برای پرورش قارچ، کسب و کار خود را در هر مکانی که در نظر دارد آغاز کند

 

دوره‌های آموزشی کسب و کار پرورش قارچ

در این دوره‌های آموزشی مطالب مختلفی که برای شروع این کسب و کار لازم است به صورت عملی و کاربردی تدریس می‌شود. از جمله این مطالب می‌توانیم به موضوعاتی چون روش و چگونگی کاشت بذرهای قارچ، نحوه تنظیم کردن تهویه و همچنین رطوبت هوای پرورش قارچ، فضای مورد نیاز پرورش و تولید قارچ، روش‌های نگهداری از قارچ‌ها، مقدار کمپوست مورد نیاز برای کاشت اولیه قارچ و … اشاره کرد. در ادامه این مقاله به اختصار به توضیح هر یک از این موضوع‌ها می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله تیم دانشگاه کسب و کار را همراهی کنید.

  • چه فضایی برای پرورش و تولید کردن قارچ مناسب است؟

برای پرورش و تولید قارچ ما از اسپورها استفاده می‌کنیم. برای رشد مناسب اسپورها لازم است که آن‌ها در محیطی قرار بگیرند که مناسب آن‌ها می‌باشد. از معروف‌ترین و پرکاربردترین بسترهایی که برای رشد و پرورش اسپورها استفاده می‌شود می‌توان به خاک اره اشاره کرد. هنگامی که اسپورها در خاک اره قرار می‌گیرند قارچ برای رشد خود به خوبی می‌تواند از مواد مغذی که در چوب قرار دارد بهره ببرد و به خوبی رشد کند. بسیاری از فروشگاه‌هایی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید سعی می‌کنند اسپورها را همراه با مخلوط خاک اره به فروش برسانند.

خرید مخلوط اسپور با خاک اره گزینه مناسبی برای شروع کسب و کار پرورش قارچ است؛ زیرا مقرون به‌صرفه‌تر برای شما می‌باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که از فروشگاهی خرید کنید که اسپورهای مرغوبی را به فروش می‌رساند. اگر اسپوری که خریداری کرده‌اید از مرغوبیت برخوردار نباشد نمی‌توانید آن را پرورش دهید و قارچ شما رشد نخواهد کرد. اگر می‌خواهید خود اسپورها را بر بستر خاک اره پرورش دهید باید توجه کنید که قبل از قرار دادن اسپورها بر روی خاک اره، بستر را به صورت کامل ضدعفونی کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن خاک اره را ضدعفونی کنید قرار دادن آن درون ماکروویو و داغ کردن آن است. پس از عملیات ضدعفونی کردن می‌توانید اسپورها را به خوبی با خاک اره ضدعفونی شده مخلوط کنید. اگر شرایط مناسب پرورش قارچ مانند خنک بودن فضا، رطوبت کافی، بدون نور بودن محیط و… را به خوبی برقرار کرده باشید پس از گذشت بیست و یک روز شاهد رشد به مرور قارچ‌های خود خواهید بود.

  • با چه سرمایه اولیه‌ای می‌توان کسب و کار پرورش قارچ انجام داد؟

شما برای شروع هر کسب و کاری که در ذهن خود دارید لازم است مقداری سرمایه اولیه داشته باشید. هزینه اولیه کسب و کار پرورش قارچ نیز صرف تهیه فضایی مناسب برای تولید قارچ، دستگاه رطوبتی برای مرطوب نگه داشتن محیط پرورش، قفسه‌ها برای نگهداری قارچ‌ها، نایلون و… خواهد شد. فضایی که برای پرورش قارچ خود در نظر گرفته‌اید باید هیچ درزی نداشته باشد که حشرات بتوانند وارد آن شوند. همچنین باید کاملاً تمیز باشد و به صورت بسیار پاکیزه نگهداری شود. برای این کار ابتدا سعی کنید فضای انتخابی خود را به صورت کامل تمیز کنید و سپس تلاش کنید با نایلون همه دیوارهای فضا را بپوشانید و هیچ درزی باقی نگذارید.

علت پلاستیک کشی فضا این است که زمانی که دستگاه رطوبت ساز کار می‌کند و رطوبت تولید می‌کند، رطوبت تولید شده از فضا خارج نشود. پس از این که فضا را به خوبی پلاستیک کشی کردید، لازم است که از قفسه‌های آلومینیومی که ضد زنگ هستند و یا قفسه‌هایی از جنس چوب استفاده کنید. فضا را به خوبی قفسه بندی کنید و سپس نایلون‌هایی را که حاوی کمپوست‌ها هستند بر روی این قفسه‌ها نگهداری کنید. وسایل لازمی که برای پرورش قارچ نام برده شد همه باید با توجه به فضایی که انتخاب کرده‌اید و متناسب با آن خریداری شود.

  • چگونه می‌توان کسب و کار پرورش قارچ را در خانه آغاز کرد؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید محصولی را تولید کنید و یا پرورش دهید در مرحله بعدی لازم است که درباره فروش آن محصول نیز تفکر کنید. برای این کار باید ابتدا با همه راه و روش‌هایی که می‌توانید محصول را به فروش برسانید آشنا باشید. توجه کنید که پرورش قارچ یک کسب و کار به شدت پر ریسک است. علت این موضوع این است که قارچ خیلی سریع می‌تواند خراب شود و نگهداری آن بسیار سخت است. به همین دلیل است که شما نمی‌توانید قارچ‌های تولیدی خود را صادر کنید. تنها راهی که برای فروش قارچ‌ها تولیدی خود دارید عرضه و فروش آن‌ها در بازارهای محلی می‌باشد.

همان طور که از قبل اطلاع دارید قارچ را باید به صورت فصلی پرورش داد. در خیلی از فصل‌ها بازار تقاضا برای محصول قارچ بسیار زیاد است؛ اما در مقابل در بعضی فصل‌ها نیز تقاضای زیادی برای خرید قارچ وجود ندارد. به همین دلیل است که باید حتماً به این نکته توجه کنید و زمان‌بندی عرضه محصولات پرورشی خود را به بازار رعایت کنید تا درآمد بهتری را کسب کنید. برای فروش قارچ‌های تولیدی خود می‌توانید با خیلی از فروشگاه‌هایی که این محصول را عرضه می‌کنند قرارداد ببندید.

علاوه بر این، این امکان وجود دارد که قارچ‌های پرورشی خود را در صفحات مجاری خود به فروش برسانید و یا در فروشگاه‌های آنلاین فعالیت کنید. تعدادی از افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند قارچ‌های پرورشی خود را به صورت مستقیم به رستوران‌ها، کافه‌ها و یا فست‌فودهایی که بسیار به قارچ احتیاج دارند می‌فروشند. با استفاده از این روش می‌توانید به درآمد بسیار خوبی برسید.

 

  • میزان سود کسب و کار پرورش قارچ چه میزان است؟

احتمالاً می‌دانید سودی که در انتهای فعالیت در این کسب و کار نصیب شما می‌شود نسبت به کسب و کارهای دیگر بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در این کسب و کار به فعالیت بپردازید لازم است کارگاهی بزرگ را بدین منظور در نظر بگیرید. با رعایت همه اصولی که در پرورش قارچ لازم است، این امکان برای شما وجود دارد که هر رو ماه یک بار از قارچ‌های پرورشی خود برداشت کنید. با این حساب شما می‌توانید در پایان یک سال حدود پنج بار برداشت از قارچ‌های پرورشی خود داشته باشید. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که پس از هر برداشت پنجاه درصد پولی که از فروش قارچ‌ها به دست می‌آورید سود شما خواهد بود.

باقی پول‌ها صرف هزینه‌هایی می‌شود که برای پرورش قارچ خود لازم دارید. اگر یک سالن صد متری را برای کسب و کار پرورش قارچ خود در نظر بگیرید و سالانه پنج بار برداشت داشته باشید، در نهایت به صورت ماهیانه می‌توانید به درآمدی حدود ۱۲ میلیون برسید. حتی در برخی ماه‌ها که بازار تقاضای قارچ بسیار زیاد خواهد بود می‌توانید درآمد خیلی بیشتری نیز به دست آورید. سعی کنید برای شروع این کسب و کار ابتدا فضای کوچک‌تری را در نظر بگیرید. به این علت که در ابتدا چندان با روش‌های عرضه قارچ آشنا نیستید این امکان وجود دارد که مجبور شوید محصولات خود را برای جلوگیری از خراب شدن آن‌ها بسیار زیر قیمت به فروش برسانید. اما اگر فضای کوچک‌تری را انتخاب کنید قیمت بالاتری بر روی آن‌ها می‌گذارید و سود بیشتری نصیب شما می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 13 دی 1402برچسب:قارچ ,
ارسال توسط پول دوست