معرفی ۱۲ تا از بهترین کتاب های موفقیت
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

معرفی ۱۲ تا از بهترین کتاب های موفقیت

به دنبال بهترین کتاب های موفقیت و ثروت آفرینی هستید؟ در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های دنیای موفقیت را به صورت خلاصه‌ به شما معرفی کنیم. کتاب‌ راهنمای اصلی انسان در زندگی است، بعضی از این کتاب‌ها برای آموزش راه موفقیت نوشته می‌شوند. کتاب‌ها چنان قدرتی دارند که می‌توانند روی زندگی، موقعیت شغلی و آینده شما تاثیر بگذارند.

اگر از آن دسته انسان‌ها هستید که در راه رسیدن به موفقیت اهداف‌شان را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به مقصدشان همواره دست از تلاش برنمی‌دارند، پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید.

بهترین کتاب های دنیای موفقیت

۱: کتاب ۱۶ قانون موفقیت

کتاب ۱۶ قانون موفقیت یکی از بهترین کتاب های موفقیت است. این کتاب اثر استاد «ناپلئون‌‌هیل» است و توسط خانم «الهام شریف»ترجمه شده. کتاب قانون موفقیت توسط نشریات «نسل‌ نو‌اندیش»چاپ و منتشر شده است. این کتاب متشکل از ۱۵ بخش و یک مقدمه برای کسب موفقیت در کار و زندگی است.

یکی از اعتقادات «هیل» این است که برای موفق شدن اول باید بدانی چه می‌خواهی؛ سپس برای رسیدن به آن تلاش کنی. «ناپلئون‌هیل» بعد از مطالعه روی سبک زندگی افرادی مانند «توماس ادیسون»، «جان دی راکفلر»، «هنری فورد»، «اندرو کارنگی»، «تئودور روزولت» و «الکساندر گر‌اهام بل» تحقیق کرد و دانسته‌هایش را در قالب کتابی به نام «۱۶ قانون موفقیت» به چاپ رسانده است.

این کتاب به طوری نگارش شده که حتی معلمان دبیرستانی هم توانند آن را برای دانش آموزان خود تدریس کنند. «هیل» بیشتر تئوری‌‌های موجود این کتاب را از یک کتاب مربوط به موفقیت به کار گرفته است.

 

۲: کتاب حداکثر موفقیت

کتاب «حداکثر موفقیت»، اثر «برایان تریسی» است و خانم «کلارا مهرانیان» و «زهره حسن درویش» این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. کتاب «حداکثر موفقیت» یک جرقه برای خلق معجزاتی در درون خود ما است، درواقع این کتاب اصلی‌ترین نکات درونی ما را بیان می‌کند.

اصول و تمرین‌های این کتاب بارها توسط مردان و زنان سراسر دنیا ثابت شده‌‌اند و این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های موفقیت تبدیل کرده است. این کتاب حاوی استراتژِی‌ها و تاکتیک‌هایی است که می‌تواند قدرت نهفته در درون شما را آزاد کند. با خواندن کتاب «حداکثر موفقیت» می‌توانید زندگی‌تان را تغییر بدهید.

این کتاب از روش‌ها و ایده‌هایی تشکیل شده تا بتوانید پتانسیل واقعی خود را کشف کنید؛ بعضی مطالب این کتاب جدید نیست اما برای اولین بار در یک جا جمع‌آوری شده است. اگر در راه رسیدن به موفقیت هستید  کتاب «حداکثر موفقیت» کمک بزرگی به شما می‌کند.

۳:کتاب از خوب تا عالی

کتاب «از خوب تا عالی» جز‌ء پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌ های موفقیت است. نویسنده این کتاب «جیم کالینز» است و توسط خانم «ناهید سپهرپور» به فارسی ترجمه شده است. نویسنده در این کتاب به جمله ( خوب دشمن عالی است) تاکید فراوانی دارد و مخاطبان خود را به تلاش برای رسیدن از خوب به عالی تشویق می‌کند. در بخشی از این کتاب «کالینز» به طرح سوال: چگونه می‌توان به مرحله عالی بودن رسید؟ پرداخته است.

«جیم کالینز» همراه با دانشجویان خود یک تیم بیست نفره تشکیل داد و با پنج سال تحقیق توانست خصوصیاتی را کشف کند که باعث به سود رسیدن و برجسته شدن شرکت‌های نوپا شده است. از اصلی‌ترین این خصوصیات می‌توان به تبدیل کردن رهبر خوب به یک رهبر عالی اشاره کرد، رهبری که مشتاقانه و با جان و دل کار کند و غرور خود را کنار بگذارد.

۴:کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

قطعا اسم کتاب «چه کسی پنیر مرا جا به کرد؟» به گوش‌تان خورده است، این کتاب جزء بهترین کتاب‌ های موفقیت در دنیا است. کتاب «چه کسی پنیر مرا جا ‌به‌ جا کرد؟» اثر «اسپنسر جانسون» است و توسط خانم «مهرناز صائمی» به فارسی برگرداننده شده.

«جانسون» درکتابش اتفاقاتی که ممکن است برای افراد رخ دهد و به آن بی توجه باشند را مورد بررسی و پردازش قرارمی‌دهد. این کتاب با به تصویر کشیدن چهار موجود خیالی که هر یک ابعاد پیچیده‌‌ای دارند به شما توصیه می‌کند در صورتی که شرایط زندگی‌تان و یا هر چیز دیگری طبق روال همیشه پیش نرفت اقدام به تغییر شرایط کنید.

نویسنده در کتاب «چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟» انسان‌هایی که در مواقع بروز مشکلات ناگوار دست روی دست می‌گذارند وکاری نمی‌کنند را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. این کتاب برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است و احساس ترس یا عصبانیت را در آن‌ها ایجاد می‌کند. این کتاب به عنوان بهترین کتاب انگیزشی و روانشناسی جوایز زیادی را نصیب خود کرده است.

 ۵: کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب «پدر پولدار پدر بی پول» توصیه های رابرت کیوساکی است. این کتاب توسط خانم «مامک بهادرزاده» ترجمه شده است. از جمله عواملی که باعث شده این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت مطرح شود این است که توانسته دنیای امورمالی را متحول کند. «پدر پولدار پدر بی پول» می‌تواند بهترین نقطه شروع برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترلی بر وضعیت مالی خود داشته باشند و در آینده کنترل امور مالی‌شان را را به بهترین شکل بدست بگیرند.

با‌‌‌‌‌‌‌ توجه به این که مدت زیادی از مطرح شدن اعمال تغییرات مهم در نحوه اشتغال و کارفرمایی می‌گذرد، این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور به جای سخت کار کردن کاری کنید که برای شما پولساز باشد. نویسنده در این کتاب ارزش‌های سرمایه گذاری را نشان می‌دهد. همچنین «کیوساکی» در این اثر به مقایسه مواردی از قبیل آموزش‌های طبقات مختلف جامعه پرداخته و این مسئله به خوبی نشان‌دهنده تفاوت دو طبقه ضعیف و ثروتمند است.

۶:کتاب فصل های زندگی

کتاب «فصل های زندگی» اثر «جیم ران» است. آقای «امیررضا هاشمی» این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند. قطعا این کتاب به عنوان یکی از کتاب‌های موفقیت ارزش خواندن را دارد.

کتاب «فصل های زندگی» خلاصه‌ای از زندگی و نظرات «جیم ران» است که در طول چهار دهه از زندگی خودش به دست آورده است. این کتاب سعی دارد اتفاقات، فرصت‌ها و چالش‌های زندگی و خطوطی موازی بین زندگی و فصل‌های مختلف را به تصویر بکشد. «جیم ران» در کتاب بسیار خواندنی  و کاربردی «فصل های زندگی»  زندگی را به فصل های سال تشبیه کرده؛ قصد دارد به مخاطبین خود بگوید همانند فصل‌هایی که بدون توقف در حال تغییر هستند، ما باید بیاموزیم چطور از این تغییرها در راستای موفقیت خود استفاده کنیم.

 

۷: کتاب زمین های الماس

کتاب«زمین های الماس» با نویسندگی «راسل اچ کانول» است. این کتاب با ترجمه آقای «امیر نادری باروق» یکی دیگر از بهترین کتاب های موفقیت در دنیا است. اصل داستان این کتاب براساس یک قصه کهن ایرانی است و خوانندگان نوجوان زیادی را به خود جلب کرده است.

«زمین های الماس» کتابی سرشار از انگیزه و گنج است.دکتر «کانول» در این کتاب ارزشمند و البته کم حجم عقیده خود را راجع به موفقیت بیان می‌کند و می‌گوید نباید موفقیت را در دوردست‌ها جست‌و‌جو کرد بلکه باید خوشبختی و موفقیت را در زندگی خود یافت.

نویسنده در یکی از  جمله‌های  معروف این کتاب می‌گوید: خوشبختی در حیات خلوت شما است، نباید برای یافتن آن به چراگاه‌های سبز تر کوچ کنید. «کانول» در کتاب «زمین های الماس» همچنین می‌گوید: نباید مردان و زنان بی عیب و نقص طلب پول کنند؛او می‌گوید “پول در بالاترین نقطه اوج شمااست پس باید به اندازه‌ای بلند پرواز باشید که بتوانید به آن برسید.

۸:کتاب راه جنگجوی صلح جو

کتاب «راه جنگجوی صلح جو» نوشته «دن میلمن» است. مترجم این کتاب خانم «فریده مهدوی دامغانی» است. این کتاب انگیزشی و تاثیر گذار با زدن تلنگرهایی به افرادی که در مقابل مشکلات ناامید شده‌اند می‌گوید حالا وقت تسلیم شدن نیست و آنان را تشویق به رسیدن به هدف به هر نحوی می‌کند.

کتاب «جنگجوی صلح جو» پرفروش‌ ترین کتاب‌ موفقیت بین المللی است. این کتاب به صورت داستانی انگیزشی نگارش شده است و به این موضوع اشاره می‌کند که هیچ کس در دنیا نیست که موفق باشد،بدون این که احساس سرزندگی یا خوشحالی کند.

به گفته «دن میلمن» داستان این کتاب را از یک پیرمرد اسرار آمیز یاد گرفته است که از او به نام «سقراط» یاد می‌کند.درس‌هایی که «میلمن» از «سقراط» یاد گرفته و بعدا پذیرفته است برای هر فردی که معنی جامع‌تری از زندگی را جست‌وجو می‌کند، مفید هستند.موضوع این کتاب در مورد کشف دوباره معنای بزرگتر زندگی وهدف آن است.

۹: کتاب ۷ عادت افراد بسیار کارآمد

نویسنده این کتاب فوق العاده «استفان کاوی» است. ترجمه کتاب «۷عادت افراد بسیار کارآمد» توسط آقای «مرتضی نظری» انجام شده است. در این کتاب نویسنده سعی در تشریح هفت عادت افراد موفق و کارآمد دارد. نویسنده به خواننده فرصتی می‌دهد تا برای کشف خود تلاش کند، از این رو این کتاب یکی از بهترین کتاب های موفقیت است.

«استفان کاوی» اولین نفری نبوده که کتابی را با چنین موضوعی منتشر کرده است؛ ولی کتاب «۷عادت افراد بسیار کارآمد» او شروع یک علاقه به توسعه فردی محسوب می‌شود. این کتاب فرصتی است برای کشف اعماق وجود خود و تاثیر گذاری بیشتر روی دیگران.

نویسنده درکتابش به ما توصیه می‌کند برای موفق شدن باید بلوغ خودمان را شروع کنیم تا روابط قوی‌تری بسازیم و به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا کنیم. از دیگر مزایای این کتاب این است که اصول بحث شده در این کتاب جهانی هستند و در تمامی حیطه‌های زندگی کاربرد دارند.

۱۰: کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثری سازنده از استاد «ناپلئون هیل»، ترجمه «مهین خالصی» یکی از بهترین کتاب های موفقیت در دنیا است. این کتاب بهترین راهنما برای پیوستن به گروه افراد موفق در جهان است. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» با رکورد عظیم فروش بیش از ۱۰۰ میلیون بار به عنوان پرفروش‌ ترین کتاب موفقیت نام برده می‌شود.

خیلی از ما در زندگی‌مان آرزوی رسیدن به موفقیت داریم ولی فقط  آرزو کافی نیست، «هیل» درکتابش می‌گوید: تنها در صورتی می‌توانیم به اهداف بزرگ در زندگی‌مان برسیم که اشتیاق و تلاش وصف ناپذیری داشته باشیم. این کتاب که نتیجه تحقیقات ۲۰ ساله نویسنده است و در مورد زندگی ثروتمندان جمع‌آوری شده است.

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» ۱۳ قدم برای رسیدن به رویا را شرح می‌دهد مانند: اشتیاق، ایمان، پیشنهاد، تخصص، تصویر‌سازی، برنامه‌ریزی، تصمیم، پشتکار، قدرت ذهن برتر و… هر قدم در این کتاب به خوبی تشریح شده است.این کتاب توانسته در مدت کمی تغییرات زیادی در زندگی افراد جویای موفقیت ایجاد کند. چنین کتابی ارزش خواندن بسیاری دارد.

۱۱:کتاب اثر مرکب

از بهترین کتاب های موفقیت که می‌توانید در هر سنی شروع به خواندن آن کنید اثر مرکب است. این کتاب نوشته «دارن هاردی»است و توسط آقای لطیف احمد پور به فارسی ترجمه شده. «هاردی» در کتاب اثر مرکب خواننده را متقاعد می‌کند که این کتاب می‌تواند زندگی‌اش را تغیر دهد.همچنین مطالعه کتاب «اثر مرکب» توسط اساتید مطرح دنیا توصیه شده است و همین امر نشان‌دهنده برتری این کتاب نسبت به کتاب‌های موفقیت دیگر است.

کتاب «اثر مرکب» در شش فصل نگارش شده و سعی در اثبات تئوری خود دارد. این کتاب به صورتی نگارش و هدف گذاری شده که هر مخاطبی با هر سن و سلیقه‌ای بتواند از این کتاب بهره‌مند شود و راه موفقیت را پیش بگیرد. «هاردی» در این کتاب نشان می‌دهد، که چگونه برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده می‌تواند در زندگی تاثیر داشته باشد. «هاردی» می‌گوید: اگر شما برای هدف مثبت تلاش کنید، نتایج آن هم برای شما در زندگی مثبت خواهند بود.

۱۲: کتاب قدرت درون ماست

این کتاب «اثر لوئیز ال هی»است که توسط خانم «آرام نیا» و«شمس الدین حسینی» ترجمه شده. کتاب «قدرت درون ماست» به عنوان یکی از بهترین کتاب های موفقیت در آسیا انتخاب شده است و جوایز متعددی دارد. این کتاب به ما نشان می‌دهد که چقدر قدرتمند هستیم و به سوالاتی نظیر چه کسی هستید و نظرتان در مورد زندگی چیست پاسخ می‌دهد.

«لوئیز» می‌گوید: من معتدم قدرتی در درون همه ما وجود دارد که می‌تواند ما را به اهداف خودمان برساند، ما باید همواره از این قدرت خود در راستای موفقیت استفاده کنیم. «لوئی» در جمله دیگری می‌گوید: ما برای رسیدن به هر نوع خوشبختی باید ندای درونی خود را دنبال کنیم و به این کار باور داشته باشیم.

 

سخن پایانی

تمرکز بسیار مهم است زیرا دروازه‌ای است برای تفکر و کشف راه‌های جدید موفقیت، ادراک، حافظه، یادگیری، استدلال، حل مسئله و تصمیم‌گیری. به دست آوردن موفقیت و یک زندگی ایده‌آل بدون تمرکز امکان‌پذیر نیست و می‌تواند به تمام جنبه‌های توانایی و تفکر شما آسیب برساند.

در اینجا یک واقعیت ساده وجود دارد: اگر نمی توانید به طور موثر تمرکز کنید ، قادر به داشتن یک تفکر موثر نخواهید بود. در این مقاله به معرفی ۱۲ مورد از بهترین کتاب های موفقیت پرداختیم؛ کتاب‌هایی همچون:«زمین های الماس، فصل‌های‌ زندگی، حداکثر موفقیت و…». بهترین سایت های موفقیت را در یک مقاله دیگر به طور کامل معرفی کردیم.

همه ما می‌دانیم که بدون فدا کردن چیزی نمی‌توانیم به چیزی که می‌خواهیم برسیم. موفقیت همچنین موارد مختلفی را از شما طلب می‌کند، اما اگر به هدف خود برسید این فداکاری‌ها بی‌فایده نخواهد بود.

برخی از سوالات رایج:

۱. بهترین کتاب‌های موفقیت را نام ببرید؟

۱. کتاب ۱۶ قانون موفقیت
۲. کتاب حداکثر موفقیت
۳. کتاب از خوب تا عالی
۴. کتاب پدر پول‌دار، پدر بی‌پول

۲. کتاب‌های موفقیت راجع به چه موضوعاتی صحبت می‌کنند؟

مجموعه کتاب‌های موفقیت درواقع راجع به مجموعه فعالیت‌هایی در جهت بهبود کسب‌وکار و افزایش عملکرد در زندگی صحبت می‌کنند.

۳. کتاب پدر پول‌دار، پدر بی‌پول راجع به چه موضوعی صحبت می‌کند؟

این کتاب برای افرادی مناسب است که به‌تازگی کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اند. بهتر است به این نکته توجه کنند که به‌جای سخت‌کار کردن بهتر است هوشمندانه کار کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست