معرفی انواع کسب و کار سودآور و پولساز در ایران
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

معرفی انواع کسب و کار سودآور و پولساز در ایران

در دنیای امروزی کسب و کارهای زیادی وجود دارد که هر کدام‌شان ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی دارند. اگر شما بتوانید کسب و کارتان را متناسب با ویژگی‌های شخصی‌تان راه‌اندازی کنید می ‌توانید پیشرفت‌‌های زیادی را در کسب و کار تجربه کنید؛ اما اگر بخواهید یکی از انواع کسب و کار را شروع کنید که به آن علاقه‌ی زیادی ندارید و یا به‌ عنوان یک کار تمام وقت به آن نگاه نمی‌کنید احتمال شکست در آن کسب و کار افزایش می‌یابد.

اگر نمی‌دانید که کدام نوع کسب و کار برای شما بیشتر مناسب است بهتر است به ویژگی‌های درونی خودتان نگاهی بیندازید و آن‌ها را بررسی کنید تا برای تعیین نوع کسب و کار شمار ا یاری دهد.

اطلاع دقیق از ویژگی‌های شخصی‌تان می‌تواند کمک زیادی به انتخاب درست نوع کسب و کارتان داشته باشد. همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر کسب و کاری ندارید و در حال حاضر یک کارمند هستید می‌توانید با شناخت ویژگی‌ها و مهارت‌های شخصی‌تان، کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. اگر بخواهید در یک کسب و کار موفق شوید باید در مورد آن کسب و کار اطلاعات لازم را بدست آورید تا بتوانید چالش‌های پیش‌ روی شرکت ‌تان را پیش‌بینی کنید و برای آن‌ها چاره‌ای بیاندیشید.

دلایل انتخاب این نوع کسب و کار چیست؟

انتخاب نوع مناسب کسب و کار می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در موفقیت مالی آینده‌ی شما داشته باشد اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که شروع یک کسب و کار ممکن است از روز اول برای شما سوددهی نداشته باشد و مدل درآمدی کسب و کار شخصی با کارمندی کاملا فرق می‌کند.

ممکن است بعضی کسب‌وکارهای اینترنتی، زمان زیادی ببرد تا به درآمد پایدار برسد و البته بعضی دیگر، زمان کمتری طول می‌کشد. به‌هرصورت شما نباید این‌گونه تصور کنید که با شروع یک کسب و کار جدید از همان روز اول درآمد زیادی را کسب خواهید کرد.

در ۵۰ سال گذشته کسب و کارها به شکل کلی تغییر کرده‌اند و مهم‌ترین عامل آن نیز به‌وجود آمدن تکنولوژی بوده است. به‌عبارت دیگر وجود اینترنت بسیاری از کسب و کارها را از بین برده است یا آن‌ها را تغییر شکل داده است. شاید برای شما هم دیده باشید که امروزه بسیاری از افراد در منزل‌شان کار می‌کنند و بیش‌تر از کسانی که کارمند هستند درآمد دارند.

به شما اطمینان می‌دهیم که این موضوع کاملا صداقت دارد در کشور ما کسب و کارها بر چند نوع هستند که بعضی از آن‌ها به هیچ وجه در کشورمان جا نیفتاده‌اند. به‌عبارت دیگر در ایران، راه درازی در پیش است تا مانند کشورهای اروپایی و آمریکا بتوانیم در انواع کسب و کار حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشیم.

تعریف کسب و کار

حال به معرفی کسب و کار می‌پردازیم کسب و کار نیز مانند هر مفهوم دیگری یک تعریف آکادمیک دارد که خیلی پرکاربرد نیست اما دانستن آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که نویسندگان مختلف تعاریف مختلفی از کسب‌وکار دارند و در فرهنگ لغت آکسفورد، کسب و کار به معنای خرید و فروش و تجارت آمده است. اما به‌طور کلی تعریف کسب و کار به‌صورت زیر بیان می‌شود:

کسب و کار عبارت است از مدلی از فعالیت، که در آن تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش و کسب و سود انجام می‌گیرد. به‌عبارت دیگر هر فعالیتی که منجر به فروش و افزایش سود منجر شود را یک کسب و کار می‌نامند.

ویژگی‌های انواع کسب و کار

قبل از شروع هر کسب و کاری باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسب و کار متناسب با شرایطی که دارد ویژگی‌های مختلفی نیز دارد. کسب و کارهای مختلف به منظور بهره‌مندی از بالاترین بازده، ویژگی‌های کسب و کارشان را مطرح می‌کنند تا مخاطبان و حتی کارمندان بتوانند در راستای آن ویژگی‌ها به فعالیت بپردازند. در سال‌های اخیر پژوهش‌هایی انجام شده است که شما می‌توانید به کمک آن ویژگی‌های کلی یک کسب و کار را بدانید و از آن‌ها در کسب و کارتان استفاده کنید. بدیهی است که این ویژگی‌ها می‌تواند متناسب با انواع کسب وکار کم و زیاد شود.

  • فروش یا انتقال کالاها و خدمت‌ برای به‌دست آوردن ارزش
  • معامله‌ی محصولات و خدمات
  • تکرار معاملات
  • به‌دست آوردن سود
  • فعالیت‌های همراه با ریسک

اهداف انواع کسب و کار

اگر به شما بگویند که به چه علت کار می‌کنید قطعا یکی از دلایل آن را به‌دست آوردن پول عنوان می‌کنید. در حقیقت بیشتر کسب و کارها برای موضوعات مالی فعالیت می‌کنند اما اگر بخواهیم به‌صورت حرفه‌ای و دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که کسب و کارهای بزرگ برای خلق ارزش کار می‌کنند.

آن‌ها به این نکته رسیده‌اند که اگر برای خلق ارزش تلاش کنند به ‌صورت غیر مستقیم به درآمد می‌رسند. اگر شما هدف کسب و کارتان را بر روی رضایت مشتری قرار دهید می‌توانید به‌سادگی به درآمد مناسبی برسید اما اگر بخواهید به درآمد پایداری برسید بهتر است به‌دنبال خلق یک ارزش جدید باشید. به وجود آوردن یک ارزش جدید چیزی است که می‌تواند کسب و کار شما بیمه کند و تا سال‌ها بتوانید از امپراتوری کسب و کارتان لذت ببرید.

آشنایی با انواع کسب و کار به شما کمک می‌کند که بتوانید ارزش آفرینی در کسب و کارهای مختلف را ببینید و سعی کنید از آن‌ها در کسب و کارتان الگو بگیرید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر کسب و کار شما ارزش آفرینی کند اما نتواند فروش و سود خوبی داشته باشد کسب و کار شما یک کسب و کار شکست خورده قلمداد می‌شود پیشنهاد می‌شود معمولا کسب و کارهایی که می‌توانند ارزش آفرینی کنند، خیلی زود رشد می‌کنند و به یک کسب و کار میلیون دلاری تبدیل می‌شوند. اگر نگاهی به استارت‌آپ‌های یونیکورن در سیلیکون ولی بیاندازید می‌توانید این موضوع را درک کنید. شرکت‌هایی که موفق شده‌اند تا ارزش خود را به بیشتر از یک میلیارد دلار برسانند همگی جز شرکت‌هایی بوده‌اند که در امر ارزش آفرینی بسیار موفق بوده‌اند.

آمازون، مایکروسافت، اپل و در ماه‌های اخیر شرکت گوگل به لیست پرارزش‌ترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند که علت آن، ارزش آفرینی آن‌ها بوده است. پس این نکته را در نظر بگیرید که اگر می‌خواهید هر کسب و کاری را راه‌ اندازی کنید در پی ارزش آفرینی باشید.

معرفی انواع کسب و کار

اگر تا این‌جای مطلب با انواع کسب و کار و هدف‌های اصلی کسب و کار آشنا شده‌اید و تصمیم خود را برای شروع کسب و کار خود گرفته‌اید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید؛ در ادامه‌ی مطلب به معرفی مدل‌های مختلف کسب و کار می‌پردازیم و آن‌ها بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین کسب و کار را برای خودتان آغاز کنید.

داشتن کسب و کار شخصی می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد و البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که کسب و کارهای شخصی نسبت به شغل کارمندی سختی‌های خودش را دارد و ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. معمولاً در زمان شروع، یک کسب و کار جدید نیاز به صرف زمان و هزینه‌های سنگینی دارد و شما می‌بایست تمام تلاش‌تان را برای بهبود وضعیت کسب و کارتان انجام دهید. داشتن کسب و کار شخصی می‌تواند درآمد شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد؛ افزایشی که باعث می‌شود تا شما و کسب و کارتان به سرعت رشد کنید.

 

در ادامه انواع کسب و کار را بررسی می‌کنیم و نیازهای هر کدام را به شکل کامل توضیح می‌دهیم. انواع حوزه‌های کسب و کار کدامند؟ 

 کسب و کار خانگی

 

کسب و کار خانگی یکی از انواع کسب و کار است که در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. البته در کشورهای توسعه یافته کسب و کار خانگی از سال‌ها قبل رشد پیدا کرده اما در ایران بعد از دهه‌ی ۹۰ شمسی این کسب و کار به‌شدت فراگیر شد.

مشکل این‌جا بود که بسیاری افراد قادر نبودند در خارج از منزل‌شان کار کنند و یا حتی بعضی دیگر در منطقه‌ی دور افتاده‌ای زندگی می‌کردند که نمی‌توانستند کارمند باشند و یا به‌ هر دلیل دیگری قادر به انجام بعضی کارها نبودند.

در ابتدای دهه‌ی ۹۰ اینترنت کشور ایران به شکل چشم‌گیری بهبود یافت و پیرو آن بسیاری از افراد در سرتاسر کشور با مفهوم شغل اینترنتی و کسب و کار خانگی آشنایی پیدا کردند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که کسب و کارهای خانگی و کسانی‌که در منزل کار می‌کردند در قبل از دهه‌ی ۹۰ شمسی نیز وجود داشتند اما فراگیر نبودند و به طبع آن درآمد بالایی هم نداشتند.

به‌هرحال با وجود گسترش اینترنت کسب و کارهای اینترنتی از سرتاسر ایران شروع به فعالیت کردند و بسیاری از آنان توانستند به موفقیت‌های چشم‌گیری برسند.

البته ممکن است پس از موفقیت کار درمنزل، برای توسعه‌ی آن کسب و کار بخواهید که آن را از حالت خانگی خارج کنید و آن را به یک کارگاه یا شرکت تولیدی تبدیل کنید در کسب و کارهای خانگی معمولاً نیاز به هزینه‌های رایج در کسب و کارهای دیگر نیست اما می‌توانید با مطالعه و برنامه‌ریزی صحیح آن را به‌خوبی هدایت کنید و از آن یک درآمد پایدار و قابل توجه داشته باشید.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کارهای اینترنتی نیز یکی از انواع کسب و کار است که این روزها بازار داغی دارد. به گفته‌ی بیل گیتس کسب و کاری که فعالیت آنلاین نداشته باشد به‌زودی از بین خواهد رفت چراکه امروزه بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند کالاها و خدمات‌شان را از طریق اینترنت تهیه کنند. البته تفکر خرید اینترنتی هنوز در کشور ایران به شکل کامل ایجاد نشده است و کاملاً طبیعی است که در کشورهای اروپایی و آمریکایی این تفکر ریشه‌ی عمیق‌تری داشته باشد.

اگر از انواع کسب و کار، کسب و کار اینترنتی را برای خود برگزیده‌اید به شما تبریک می‌گوییم چراکه کسب و کار اینترنتی یکی از گسترش‌پذیرترین کسب و کارهای امروزی است که بیش‌تر کارآفرینان دنیا به این سمت آمده‌اند و یک کسب و کار اینترنتی برای خود دست و پا کرده‌اند.

کسب و کارهای اینترنتی که با سرمایه‌ی کم شروع به فعالیت می‌کند استارت آپ نام دارد و از ابتدای دهه‌ی ۹۰ شمسی در کشور ایران محبوب شد. در ابتدا بیش‌تر دانشجویان و افراد جوان به سمت مباحث استارت آپی آمدند و بعد از گذشت چند سال کم‌کم شرکت‌های بزرگ فناوری و سرمایه‌گذاری نیز به این سمت جذب شدند.

استارت‌آپ‌های کوچک در ایران به‌شدت رشد کردند و اکنون جز گران‌ترین و ارزشمندترین شرکت‌های ایرانی شدند؛ اسنپ، چیلیوری، تپ‌سی، دیوار و بسیاری شرکت‌های دیگر در ۱۰ سال گذشته هیچ نام و نشانی نداشتند اما در سال‌های اخیر اشتغال‌زایی زیادی کرده‌اند و جز پردرآمدترین شرکت‌های فناوری شده‌اند.

کسب و کار اینترنتی یکی از انواع کسب و کار است که اگر به شکل درست و اصولی در آن قدم بگذارید می‌توانید آینده‌ی مالی‌تان را تضمین کنید. حتی اگر در کسب و کار اول‌تان شکست را هم تجربه کنید باز هم می‌توانید از آن شکست درس بگیرید و یک کسب و کار اینترنتی دیگر را آغاز کنید.

معرفی انواع کسب و کار کوچک در ایران

همه‌ی انسان‌ها برای برطرف کردن نیازهای مالی و روزمره خود نیاز به کار کردن و داشتن شغل دارند. اکثریت مردم دارای مشاغلی هستند که برای افراد دیگر تحت عنوان کارفرما، مافوق و چنین عناوینی مشغول بکار می باشند، اما در این بین هستند افرادی که علاقه‌مند به کار کردن برای دیگران ندارند.

آن‌ها مایلند که کسب و کار خود را داشته باشند و اقدام به ساخت کسب و کارهای کوچک اعم از انواع ­کسب­ و­ کار­ تجاری، انواع ­کسب ­و­ کار­ در­ مغازه، انواع­ کسب­ و­ کار­ خانگی و… می کنند. در ادامه قصد داریم با توجه به تعریف کسب و کار به معرفی انواع کسب و کار، ویژگی های آن‌ها، میزان درآمد، میزان سرمایه مورد نیاز و… بپردازیم. پیچیده ترین نوع کسب و کار کدام است ؟ 

انواع ­کسب‌ و کار چیست؟

اگر به فکر راه اندازی مشاغل شخصی یا اشتغال خود هستید ، یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد آن فکر کنید ، ساختار کسب و کار شماست.تحقیقات بسیاری در مورد کسب و کار ضورت گرفته است.

انواع کسب وکار کدام است ؟ کسب و کارها به دو دسته‌ی کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای بزرگ تقسیم بندی می‌شوند. اما پیشنهاد ما این است که اگر جزو افراد کارآفرین هستید و می‌خواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید بهتر است ابتدا اقدام به راه اندازی یک کسب و کار کوچک کنید، زیرا کسکارب و های کوچک ریسک کمتر و امکان موفقیت بیشتر را دارند.

کسب و کارهای بزرگ علاوه بر دردسرهای مدیریتی مشکلات دیگری نظیر حقوق کارکنان، هزینه‌های آب، برق، اجاره و… نسبت به کسب و کارهای کوچک و مواردی مشابه آن‌ها را دارند. بنابراین راه اندازی یک کسب و کار کوچک هم منطقی و هم پرسودتر می‌باشد و درصد و شانس موفقیت آن نیز بسیار بیشتر است. چند نوع کسب و کار داریم؟ برخی از مهم ترین انواع­ کسب ­و ­کار ­را نام ببرید:

  1. انواع کسب و کارهای خدماتی
  2. انواع کسب و کارهای واسطه ‌گری
  3. انواع کسب و کارهای کامپیوتری
  4. انواع کسب و کارهای فناوری و اطلاعات
  5. انوع کسب و کارهای تولیدی
  6. انواع کسب و کار خانگی
  7. انواع کسب و کارهای روستایی
  8. انواع کسب و کارهای مالی و سرمایه ‌گذاری
  9. انواع کسب و کارهای وابسته به موبایل
  10. انواع کسب و کارهای دانشگاهی

اگر علاقه‌مند به خود اشتغالی و داشتن کسب و کار خودتان هستید قبل از راه‌اندازی کسب و کارتان بهتر است تا با مشاوران فعال در این زمینه مشورت کنید تا با خیال راحت کسب و کار مطمئن خود را راه بیندازید. بی شک با سرچ در گوگل خدمات مشاوره‌ای زیادی از جمله مشاوره دکتر ویز به چشمتان خورده است.

ما در دکتر ویز در تمام زمینه های کسب و کار کوچک و بزرگ و خود اشتغالی، از ایجاد یک طرح تجاری و تحقیق در بازار ، تا یافتن منابع مالی و جذب نیرو، و… به شما کمک می کنیم تا با توجه به محل زندگی خود و بودجه‌ی در دسترس به راحتی بتوانید خود اشتغال شوید و خودتان مدیر خودتان باشید.

 

  • انواع کسب و کار تجاری

این ساده‌ترین ساختار تجاری است. شما به عنوان فردی تجارت شخصی خود را اداره خواهید کرد و سودهای پس از مالیات را حفظ خواهید کرد. با این حال ، دارایی های شخصی و تجاری شما جداگانه در نظر گرفته نمی شود. این بدان معنی است که شما شخصاً مسئول بدهی های مرتبط با تجارت هستید.

شما می‌توانید این مشکل را از طریق بیمه یا انتخاب یکی دیگر از ساختارهای تجاری ذکر شده در زیر کاهش دهید. در این کسب و کار شما خودتان همه کاره هستید. در این کسب و کار تجاری شما خودتان همه کاره هستید. تاجر بودن و کارهای تجاری حتماً به این معنا نیست که شما حتماً باید صاحب مغازه باشید و یا مداوم در سفر باشید و در حال تجارت باشید. تجارت فقط یک اصطلاح رسمی است.

شما می‌توانید راننده تاکسی یا صاحب یک آرایشگاه باشید. برای تبدیل شدن به یک تاجر انفرادی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به عنوان خود اشتغالی در درآمد به دنبال طی مراحل اداری و ثبت اسناد و گمرک باشید.

  • انواع کسب و کار با طراح داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با پیشرفت مد بسیار اهمیت پیدا کرده است و یکی از انواع کسب وکار است.  تمامی منازل، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و… تمامی تلاش خود را می‌کنند تا فضای خاص و دکوراسیون زیبایی داشته باشند. شما نیز اگر جزو افرادی باشید که خلاقیت و مهارت‌های لازم در عرصه ی دکوراسیون و طراحی داخلی را داشته باشید می‌توانید با خرید و یا اجاره یک دفتر کار، وسایل لازم و اولیه ی شروع کار، کسب مجوزهای مورد نیاز و… اقدام به شروع یک کسب و کار کوچک کنید.

  • جوشکاری سیار

با یک بررسی و جست و جو در سطح شهر خواهید دید که مغازه‌های جوشکاری و تراشکاری مانند گذشته در سطح شهرهای بزرگ نمی‌باشند و تعداد آن‌ها بسیار کم شده است. این خود می‌تواند زمینه‌ی مناسبی برای شما باشد تا کسب و کار جوشکاری خود را به صورت سیار راه اندازی کنید. ارائه خدمات جوشکاری سیار میتواند برای شما بسیار پردرآمد باشد.

اما توجه کنید با اینکه شما نیاز به رهن یا اجاره ی یک مغازه نخواهید داشت اما خرید وسایل مورد نیاز کارهای شما چیزی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نیلیون سرمایه می خواهد. یکی از کسب و کارهای موفق در زمینه جوشکاری سیار وبسایت جوشکاری سیار تهران جوش  است که بیش از ۲۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد.

  • وبسایت آشپزی

تهیه‌ی غذاهای خانگی و راه اندازی یک وبسایت و گرفتن مجوز از وزارت بهداشت نیز می‌تواند در این روزهایی که افراد به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند آشپزی ایده‌ی خوبی باشد. یکی از این کسب و کارهای موفق مامی فود است که شما با مشاهده این وب‌سایت می‌توانید از آن الگو بگیرید. برای راه‌اندازی این کسب و کار چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون سرمایه نیاز دارید.

  • انواع کسب و کار با شراکت

همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست مشارکت زمانی است که با یک یا چند نفر دیگر وارد تجارت شوید و مسئولیت آن را با یکدیگر تقسیم کرده باشید.مهم است که شما یک قرارداد مشارکت تنظیم کنید ، بنابراین همه افراد درگیر می‌دانند که چگونه سود تقسیم می‌شود.

بدهی‌های مشاغل تحت عنوان مسئولیت مشترک و متعدد رسیدگی می‌شود. این بدان معناست که کلیه اعضای مشارکت به طور کامل یا جداگانه مسئولیت بدهی ها را دارند ، بسته به میزان توانایی بازپرداخت آنها.همه شرکا باید اظهارنامه مالیات خود ارزیابی را برای سهم خود از سود ارائه دهند و یک شریک معرفی شده باید یک مشارکت خود ارزیابی را برای تجارت ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با موارد مشارکت می‌توانید مقاله مهمترین اصول «شراکت در کار » را مطالعه نمایید.

  • انواع کسب و کار با مشارکت محدود

در مشارکت محدود باید حداقل یک شریک عام و یک شریک محدود داشته باشد. شریک عمومی مسئول اداره مشاغل و بدهی‌های مشارکت‌ها است. شریک محدود فقط در قبال مبلغی که در ابتدا در تجارت سرمایه گذاری کرده‌اند، مسئول است.

  • گرفتن نمایندگی یک برند

اگر شما علاقه‌مند به خود اشتغالی یا ایجاد مشاغل شخصی هستید ، اما نمی خواهید از ابتدا شروع کنید ، ممکن است یک حق امتیاز یا گرفتن نمایندگی یک برند گزینه ی خوبی باشد.

 

گرفتن امتیاز یعنی شما برای استفاده از یک ایده تجاری موجود و نام تجاری از صاحب مشاغل مجوز خریداری می‌کنید. برخی از امتیازات معروف شامل زنجیره‌های فست فود آمریکایی مک دونالد ، برگر کینگ و KFC است ، اما هزاران فرصت دیگر برای خرید مجوز و گرفتن امتیاز از نام‌های جهانی برای سازمان‌های دیگر وجود دارد.

هزینه‌های راه‌اندازی می‌تواند بسیار زیاد باشد، اما شما در حال خرید یک مارک تجاری معتبر هستید و این معامله باید شامل آموزش و راهنمایی در مورد راه‌اندازی و رشد امتیاز دادن به شما باشد. اما حتماً از کلاهبرداری‌ها  آگاه باشید. بررسی کنید که برند معتبر و تأسیس شده است و یا شرکت‌های مجوز دهنده فعالانه برند تجاری را بازاریابی می کنند.


انواع کسب و کار روستایی

  • فروشنده صنایع دستی

مناطق روستایی غالباً تاریخ منحصر به فرد و صنایع دستی زیبایی دارند تا بتوانند با آن زندگی کنند. بنابراین می‌توانید یک منطقه تجاری محلی را برای این صنایع دستی جستجو کنید و سپس آن کالاها را بصورت آنلاین یا حضوری بفروشید.

  • مزرعه دار

مطمئناً زندگی در یک منطقه روستایی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از طریق پرورش گیاهان یا حیوانات امرار معاش کنید. بسیاری از ایده‌های مختلف تجارت کشاورزی وجود دارد که شما می‌توانید در نظر بگیرید.

  • نجاری

زندگی در یک منطقه روستایی به این معنی است که شما احتمالاً به فضای کافی برای راه‌اندازی یک چوب یا فضای کاری دسترسی دارید که در آن می‌توانید محصولات منحصر به فرد خود را با تراش چوب یا استفاده از روش‌های مشابه ایجاد کنید.

  • سازنده الهام گرفته از طبیعت

اگر اقلام طبیعی مانند گل، برگ و چوب به اندازه کافی برای کار دارید، می‌توانید تاج گل و محصولات مشابه برای فروش تهیه کنید.

  • ارائه دهنده تعمیر و نگهداری تجهیزات مزرعه

شما همچنین می‌توانید شغلی را شروع کنید که عمدتاً خدمات نگهداری را به کشاورزان و افرادی که تجهیزات کشاورزی در منطقه شما دارند ارائه می‌دهد.

  • صاحب غرفه تولید کنار جاده

اگر فضای کافی برای پرورش محصولات خود در خانه دارید ، به طور بالقوه می‌توانید یک غرفه تولید کنار جاده راه‌اندازی کنید تا اقلام خود را به رهگذران بفروشید.

  • فروشنده بذر آنلاین

حتی می‌توانید بذر و نهال بفروشید تا به دیگران در راه‌اندازی باغ‌های خود کمک کنید. این کاری است که شما حتی می‌توانید بصورت آنلاین انجام دهید.

  • نهالستان گیاهان

شما می‌توانید یک گلخانه از نهالستان گیاهان باز کنید که مشتریان می‌توانند برای خرید انواع محصولات گیاهی مختلف به آن مراجعه کنند.

  • مالک کافه وای فای روستایی

از آنجایی‌که دسترسی به وای فای در مناطق روستایی گاهی اوقات دشوار است، می توانید کافه‌ای راه‌اندازی کنید که به مشتریان وای فای رایگان ارائه می‌دهد تا تجارت شما را از هم متمایز کند.

  • عکاس منظره

مناطق روستایی اغلب پس زمینه‌های زیبایی را ارائه می‌دهند که در عکس‌ها عالی به نظر می‌رسند. با گرفتن عکس از آن صحنه‌های منظره و سپس فروش آنها به عنوان چاپ، می‌توانید تجارت عکاسی خود را شروع کنید.

  • مالک شرکت نظافت

شرکت‌های بزرگ تمیزکننده همیشه به مشتریان روستایی دسترسی ندارند. بنابراین می‌توانید با ارائه مرتب خدمات نظافت منزل یا محل کار، خدمات بسیار مورد نیاز را ارائه دهید.

کاری که شما باید هنگام شروع کار و اشتغال خودکار انجام دهید

هنگامی که به فکر خود اشتغالی یا راه‌اندازی مشاغل هستید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این یک لیست جامع نیست، اما برخی از مناطق عمده‌ای را که باید درباره آن‌ها فکر کنید، شامل می‌شود.

بودجه ای تهیه کنید

ابتدا و احتمالاً از همه مهمتر ، شما باید بودجه تهیه کنید. شما باید در مورد تمام هزینه‌هایی که برای ادامه کار و عملیاتی کردن تجارت شما صرف می شود، فکر کنید. این هزینه‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اجاره محل کار یا فروشگاه و هزینه‌های مرتبط با آن از جمله برق و دسترسی به اینترنت
  • خرید یا اجاره خودرو (های) و هزینه سوخت و نگهداری
  • تجهیزات از جمله ابزار ، رایانه و تلفن
  • راه‌اندازی و میزبانی وب سایت
  • موارد تبلیغاتی و بازاریابی
  • کارمندان

اما به یاد داشته باشید، ممکن است به همه این موارد نیازی نداشته باشید. بسیاری از مشاغل سودآور نیازی به مکان فیزیکی ندارند، ممکن است شما در حال حاضر تجهیزات زیادی را داشته باشید و کارمندان ممکن است تا ایجاد تجارت بیشتر لازم نباشند.

با این‌حال، شما همچنین باید در مورد هزینه‌های شخصی خود مانند اجاره ، رهن ، قبض های آب و برق ، مراقبت از کودکان و غذا فکر کنید.

 

سپس باید به این فکر کنید که چه مقدار از پول شخصی خود را می‌توانید برای سرمایه گذاری بپردازید تا بفهمید آیا به دنبال سرمایه گذاری یا وام تجاری هستید.

موارد گفته شده یک راهنمایی کلی در مورد انواع کسب و کار و معرفی انواع کسب و کار می باشد. شما با دانستن موارد بالا و مشاوره گرفتن از افراد مختصص در این زمینه می توانید کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کنید و خود اشتغال شوید.

با توجه به اینکه در کدام یک از انواع کار مشغول به کار هستید خوب است که تعریفی جامع از مفهوم تجارت و یا کسب و کار را بدانید. در واقع کسب و کار را می‌توان چنین تعریف کرد که به هر حرکتی گفته می‌شود که به دنبال سودآوری، ارائه کالا یا خدماتی است که به هر نحوی می‌تواند نیازهای مصرف کنندگان را تامین کند و در نهایت موجب رضایت آن‌ها گردد.

همچنین در تعریفی دیگر آمده است که کسب و کار شامل تمامی فعالیت‌هایی می‌شود که برای تولید، توزیع کالا و خدمت رسانی به منظور تأمین نیازها و خواسته‌های انسان انجام می‌شود.

با توجه به در نظر گرفتن تعدد بالای مشاغل موجود و انواع کسب و کار مختلف در سرتاسر دنیا، مبحث مهم کسب و کار بر اساس هدف نیز تعریف شده است. براساس هدف کسب و کار عبارت است از شغلی که هدف آن دستیابی به سود از طریق گردش ثروت باشد حال خواه به صورت جداگانه و یا به صورت پروژه‌ای.

انواع مختلف از بقیه کسب و کارها

امروزه بیش از ۵۸۲ میلیون کسب و کار در دنیا وجود دارد. با توجه به این ارقام بالا در جامعه لازم است به شما بگوییم که کسب و کار اشکال مختلفی دارد. 

  • کسب و کارهای کوچک

امروزه دیگر با توجه به پیشرفت علم و انواع کار های موجود در جامعه هر کس می‌تواند با توجه به بودجه، علاقه و بسیاری از عوامل دیگر کسب و کار مخصوص به خود را راه بیندازد. بر اساس تحقیقات انجام شده ۹۹.۷ درصد شرکت‌های موجود در ایالت متحده کسب و کارهایی کوچک هستند.

لازم است بدانید که این نوع از کسب و کار گاها می‌تواند به سختی سودآور باشد و به صاحبان و کارمندان خود سود ناچیزی می‌رساند. کسب و کارها و شرکت‌های کوچک توانایی جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان را ندارند زیرا غالباً توسط دوستان یا خانواده و یا وام‌های مشاغل کوچک تامین و تاسیس می‌شوند. نمونه‌هایی از کسب‌وکارهای کوچک مانند فروشگاه‌های کوچک، فروشگاه‌های مواد غذایی، آرایشگاه‌ها، مشاوران و صنعتگران خود اشتغال زاست.

  • کسب و کارهای مقیاس پذیر

در این شکل از انواع کسب و کار مشاغل معتقدند که چشم انداز و ایده‌های آن‌ها می‌تواند جهان را تغییر دهد و در راه موفقیت بسیار خطر پذیر عمل می‌کنند. این مدل از کسب و کارها به دنبال یافتن یک مدل تجاری هستند که بتواند مداوم مقیاس بندی و تکرار شود. لازم است بدانید که این نوع از کسب و کارها به سرمایه‌ها و بودجه‌های بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند.

این مدل کسب و کار به علت داشتن ریسک بالا درصد کمی از دنیای تجارت را تشکیل می‌دهد.اگر بخواهیم چند مدل از این کسب و کار را به شما معرفی کنیم بهترین مثال های موجود از آنها شرکت‌هایی چون فیسبوک و اینستاگرام است.

  • کسب و کارهای بزرگ

این نوع از کسب و کارها نیز همواره محصولات جدیدی را حول محصول اصلی خود تولید می‌کنند. هدف اصلی این مدل از کسب و کار تعیین نیازهای متغیر مصرف کنندگان و تطبیق محصولات خود با پیشرفت‌های تکنولوژی است. بهترین مثال برای چنین کسب و کارهایی شرکت‌هایی چون سامسونگ، مایکروسافت، گوگل و غیره است.

شناسایی انواع کسب و کار سودآور (تحقیق در مورد کسب و کار موفق یا سودآور)

تحقیق درباره کسب و کار اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که در حال مطالعه انواع کسب و کار‌های موجود در جامعه‌اید تا بتوانید بر اساس علایق و توانایی‌های خود پرسودترین آن را انتخاب کنید، مطالعه این بخش از مقاله می‌تواند بسیار به شما در این راه کمک کند.

به منظور پیدا کردن بهترین و سودآورترین کسب و کار برای خودتان یکی از عالی‌ترین راه‌ها این است که به تجزیه و تحلیل این مسئله بپردازید که کدام شغل با توجه به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند برای شما سود خالص بالاتری ایجاد کند. شاخص سود خالص میزان سود شما از فروش و یا ارائه خدماتی است که قرار است در آینده انجام دهید.

این معیار ساده با تقسیم درآمد خالص و درآمد کل به دست می‌آید و می‌تواند به راحتی به شما نشان دهد که از هر مبلغی که دریافت می‌کنید چه مقدار از آن سود خالص است. با توجه به انواع کسب و کارهای موجود در جامعه تنها درصد پایینی از آن‌ها هستند دارند که سود خالص بسیار بالایی دارند.

تحقیق در مورد انواع کسب و کار در حقیقت اگر شما شغلی را برگزینید که حاشیه سود خالص کمی داشته باشد شما می‌بایست به منظور دستیابی به درآمدی پایدار به تکنیک فروش بیشتر متکی شوید. پس بهتر است قبل از انتخاب کسب و کار مورد نظر خود این جمله را به خاطر بسپارید که سود خالص شاه کلید تعیین سودآوری یک کسب و کار است.

راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی یک کسب و کار موفق

راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی یک کسب و کار موفق، یکی از خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی است که افرادی که علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای به زندگی کارمندی ندارند به آن توجه دارند و معمولاً به آن فکر می‌کنند. اگر از این دسته افراد هستید باید بدانید که تصمیم به راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کسب و کار خود، تنها اولین قدم است و راه بسیاری تا سودآوری و موفقیت دارید. آن چه در وهله اول اهمیت دارد، این است که به روشنی مشخص کنید به دنبال چه چیزی هستید و این که در چه کاری تخصص دارید. البته نباید آموزش را نادیده بگیرید. درواقع اگر قصد کاری را دارید ولی اطلاعاتی درمورد آن ندارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید مراحل آموزش آن را بگذرانید.

انواع کسب و کار را نام ببرید

زمانی که تصمیم گرفتید تا کسب و کار خود را داشته باشید، باید یک حوزه را انتخاب کنید. انتخاب حوزه در وهله اول باید باتوجه به توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شما صورت بگیرد، این که در چه زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای تخصص، علاقه، استعداد و پشتکار دارید. سپس باید انواع کسب و کار را نام ببرید که در آن حوزه قابل راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی هستند. برای مثال اگر استعدا شما آشپزی است، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به رستوران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری، آموزش آشپزی و راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی مطبخ فکر کنید. بنابراین ذهن خود را باز نگه دارید و سعی کنید خلاق باشید.

زمانی که در حال بررسی کسب و کارهای ممکن هستید، این نکته را نیز در نظر بگیرید که امروزه اغلب کسب‌وکارها در ایران چگونه هستند؟ به هر حال هر فرد باید با توجه به محیط زندگی خود کاری را شروع کند که تا حدودی نسبت به نتایج آن اطمینان داشته باشد.

کسب و کارهای خانوادگی را جدی بگیرید

اگر بتوانید کاری راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیاندازید که اعضای خانواده همگی بتوانند به رشد آن کمک کنند بسیار موفق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر خواهید بود و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید زودتر به نتیجه دلخواه برسید. به این ترتیب بدون آن که هزینه اضافی برای استخدام صرف کنید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید کار خود را توسعه دهید. البته استثنا نیز وجود دارد و در تمام خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها همفکری وجود ندارد. با این حال اگر همفکر و هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عقیده هستید، فرصت مناسبی در دست دارید که می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

کسب و کارهای حوزه تکنولوژی

امروزه بسیاری از مردم تمایل به استفاده از سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنلاین و سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارند. جدای از این علاقه، جهان به سمتی رفته است که چاره دیگری نیز وجود ندارد. بنابراین اگر بتوانید با یک ایده خوب، در این حوزه فعالیت کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. آن چه در مورد این کار وجود دارد، این است که باید به خوبی به علم کامپیوتر و فناوری اطلاعات اشراف داشته باشید. همان‌طور که پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر به این موضوع اشاره کردیم، اگر تخصص ندارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید بیاموزید.

مبدع باشید

مهم نیست چه حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیید. اگر انواع کسب و کارها را نام ببرید و ببینید که هزاران مورد برای راه‌اندازی وجود دارد، تا زمانی که با ابداع روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مخصوص به خود کارها را پیش نبرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید، نباید انتظار موفقیت داشته باشید. برای مثال به این فکر کید که اولین نفری که در جهان از پوستر برای تبلیغات استفاده کرد، چه انقلابی ایجاد کرد؟ در این زمان است که این ایده به نظر ما ساده است، اما در زمان خود تحولی بزرگ به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمد.

ابهامات ذهنی خود را برطرف کنید

برای آغاز هر کاری، ابتدا باید با تحقیق درباره آن شروع کنید. در این مورد نیز تحقیق درباره کسب و کار ضروری است. حال که حوزه فعالیت خود را انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید، باید بتوانید مشخص کنید رقبای شما از چه روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، هزینه راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی چقدر است، آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را به صورت آنلاین نیز پیش ببرید یا خیر و بسیاری موارد دیگر. بنابراین خوب است در ابتدا سؤالات خود را یادداشت کرده و یک به یک به یافتن پاسخ آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بپردازید.

مرحله تحقیق درمورد کسب و کار ممکن است چند روز به طول بیانجامد، اما اصلاً مهم نیست. شما نباید با تصورات ذهنی خود پیش بروید، این که برای آینده آرزوهایی داشته باشید بسیار خوب است و در حکم اهرمی است که شما را به جلو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد، با این حال این واقعیت است که در رسیدن به اهدافتان شما را یاری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. بنابراین بهترین کار این است که ابهامات خود را به شکل زیر لیست کنید:

  • راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کسب و کار چقدر هزینه اولیه نیاز دارد؟
  • رقبای موفق چه مدت است که در این حوزه فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؟
  • مشتری هدف چه کسانی هستند؟
  • چه روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی برای این کار وجود دارند؟
  • انواع کارهایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به رشد کسب و کار کمک کنند کدامند؟
  • آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم به تنهایی از پس این کار برآیم یا نیاز به کارمند دارم؟
  • انواع مالکیت کسب و کار کدام است؟

انواع مالکیت کسب و کار یکی از مسائل مهم است. به همین دلیل آن را به صورت جداگانه شرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم.

مالکیت کسب و کارها

همه کسب و کارها به راحتی انواع کارهاییی نیستند که معمولاً در اینستاگرام به آن‌ها برمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوریم. بسیاری از کارها به شکلی هستند که جنبه حقوقی پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و نیاز است درمورد مالکیت آن اطلاعات کافی داشته باشید.

تک مالکیت

ساده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین شکلی یک کسب و کار از نظر حقوقی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند داشته باشد این است که یک نفر مالکیت آن را به عهده داشته باشد. در این صورت تمام مسئولیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن با همان یک نفر است. نکته جالب این است که هیچ نیازی به اعلام آن به مراجع حقوقی ندارید، مگر آن که به دلایلی نیاز به یک مجوز خاص داشته باشید. درواقع ثبت آن مشمول قانون خاصی نیست.

سهامی

می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانیم که حضور در بازار بورس و جذب سهامدار روشی برای گسترش صنایع و کسب و کارها است. بنابراین اگر چند سهامدار شرکت شما را برپا کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند یا این که قصد گسترش کار خود را دارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از روش سهامی استفاده کنید. البته ورود به بازار بورس، ساده نیست و نیاز به اثبات برخی توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقدامات قانونی دارد.

شرکت با مسئولیت محدود

این روش بسیار شبیه به روش سهامی است. در این نوع کسب و کارها، به جای سهامدار اعضای هیئت مدیره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با مسئولیت محدود هستند. در این روش، مالیات و ضرر و سود متوجه تمامی اعضا شرکت است، اما شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های با سهامی محدود به عنوان یک نهاد مجزا مشمول مالیات نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. مزیت این روش نسبت به روش سهامی کاغذ بازی کمتر است. همچنین این روش برای کسب و کارهای کوچک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر که توانایی ورود به بازار بورس را ندارند راحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر است.

غیرانتفاعی

اگر اهداف آموزشی را دنبال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، این روش برای شما مناسب است. کسب و کارهای غیرانتفاعی به این ترتیب عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که درآمد خود را برای هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آینده خود نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارند. اگر بتوانید به خوبی اهداف خود و مؤسسات غیرانتفاعی را دنبال کنید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید مشمول معافیت از مالیات نیز بشوید.

تعاونی

حتماً شنیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید که اصناف مختلف برای خود تعاونی دارند. تعاونی به این صورت عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که عایدی خود را به اعضای تعاونی که در جهت اهداف آن تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اهدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. چنین سازمانی باید اعضایی داشته باشد و برای عضویت اعضا و انواع کارهای درون سازمانی خود آیین نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای مشخص داشته باشد. 

به این ترتیب روشن است که هدف از تحقیق درباره کسب و کار یافتن یک مسیر است. البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگرچه مسیر خود را کاملاً واقع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینانه انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید، امکان شکست در آن وجود دارد. از ساده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین تا پیچیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نوع کسب و کار، مسیر راه به همین ترتیب مشخص می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

مثالی در خصوص تحقیق درمورد کسب و کار

تصور کنید شما از بین کسب و کارها، فروش بذر را که در دسته کسب و کارهای روستایی قرار دارد انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید. با یک جستجوی ساده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به این نتیجه برسید که این کسب و کار هم در مناطق به خصوصی به صورت سنتی رواج دارد و هم به دلیل علاقه زیاد بسیاری از افراد به پرورش گیاه در فضای مجازی دنبال کنندگان بسیاری دارد. بنابراین اگر توانایی باز کردن مغازه ندارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به اینستاگرام اتکا کنید.

حال نوبت به آن رسیده است که مشخص کنید چگونه باید در افراد انگیزه خرید ایجاد کنید. راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری وجود دارد. برای مثال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از هر بذر به صورت نمونه بکارید و مراحل رشد و نگهداری از آن را به صورت آموزشی در اختیار کاربران قرا داده و سپس آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را ترغیب به خرید کنید. آن چه در این مثال مشخص است، شما به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را از نوع تک مالکیتی راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کنید و برای تهیه بذرهای اولیه نیاز به بودجه دارید.

اگر تا به این جای کار با ما پیش آمده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید یک کاغذ و قلم بردارید و شروع به یادداشت کردن کنید. ابتدا در حوزه مورد نظر خود، انواع کسب و کار را نام ببرید و سپس سؤالاتی که در خصوص آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دارید را یاد داشت کنید.

حرکت به سوی هدف

زمانی که مشخص شد چه نوع کسب و کاری را آغاز خواهید کرد و مرحله تحقیق نیز به پایان رسید، وقت عمل است. مسلماً اگر کار انتخابی شما نیاز به مجوزهای قانونی دارد، باید در ابتدا آن‌ها را به سرانجام برسانید تا هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وقتی که برای آن صرف خواهید کرد بیهوده نباشد. سپس زمانی که دیگر مشکلی از منظر قانونی وجود نداشت، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید ادامه کار را دنبال کنید.

درمورد کارهای حقوقی و قانونی قواعدی وجود دارد که ناچار به اطاعت هستید و خواست شما در روش انجام آن‌ها دخیل نیست. اما درمورد این که پس از آن چگونه کسب و کار خود را به جلو ببرید، به برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی شما و آن هدفی که دنبال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید مربوط می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بهترین کار این است که در ابتدا یک هدف بلند مدت انتخاب کنید و سپس با چندین هدف کوتاه مدت خود را به آن برسانید.

برای مثال اگر در حوزه آموزش دروس دانشگاه کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هدف خود را روی تعداد دانشجویانی که در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شما شرکت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند قرار دهید. به این ترتیب با بالا رفتن تعداد شرکت کنندگان، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. حال باید اهداف کوتاه مدت را لیست کنید.

همگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانیم که کیفیت و اعتمادسازی، منجر به افزایش مشتری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین در ابتدا هدف را بر این موضوع قرار دهید که مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی کامل از هر درس تهیه کنید و آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را در قالب دموهای کوتاه معرفی کنید. برای انتشار این معرفی یا خودتان باید در فضای مجازی فعال باشید، یا افرادی را برای نشر تبلیغات انتخاب کنید که در حوزه آموزش فعال هستند. بنابراین یکی از اهداف باید شناخته شدن در فضای مجازی باشد. این دو هدف در کوتاه مدت قابل دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابی هستند و برآیند آن دو باهم، بالا رفتن تعداد مخاطبان بالقوه و درنتیجه دانشجویان خواهد بود.

از شکست نترسید

در مسیر خود ممکن است با مشکلات بسیاری روبرو شوید، که شما را وادار به شروع دوباره کنند. این یک اتفاق طبیعی است و نباید نگران شوید. آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید انواع کسب و کار را نام ببرید که تا به حال با شکست مواجه نشده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند؟ قطعاً پاسخ منفی است. تنها کاری که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید انجام دهید این است که از این شکست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها درس بگیرید و از آن چه رقبا انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند، برای به حداقل رساندن آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده کنید. درس گرفتن از اشتباهات و شکست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها شعار نیست. خلاقیت راه چاره آن است. وقتی درمورد رصد رقبا صحبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم، منظورمان کپی برداری نیست، بلکه هدف این است که پیشگام بودن را بیاموزیم

سوالات رایج

ویژگی‌های انواع کسب و کار در ایران کدامند؟

فروش یا انتقال کالاها و خدمت‌ برای به‌دست آوردن ارزش
معامله‌ی محصولات و خدمات
تکرار معاملات
به‌دست آوردن سود
فعالیت‌های همراه با ریسک

کسب و کار چیست؟

کسب و کار عبارت است از مدلی از فعالیت، که در آن تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش و کسب و سود انجام می‌گیرد. به‌عبارت دیگر هر فعالیتی که منجر به فروش و افزایش سود منجر شود را یک کسب و کار می نامند

اهداف انواع کسب و کار چیست؟

اگر به شما بگویند که به چه علت کار می‌کنید قطعا یکی از دلایل آن را به‌دست آوردن پول عنوان می‌کنید. اما اگر بخواهیم به‌صورت حرفه‌ای و دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که کسب و کارهای بزرگ برای خلق ارزش کار می‌کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 18 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست