انتخاب شغل خوب و مناسب
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

تاثیر شغل مناسب در زندگی ما چیست؟

شغلی که انتخاب میکنیم تاثیر مستقیم بر سبک زندگی ما دارد. با یک بررسی ساده میتوانیم به نتایج قابل توجهی برسیم. اگر انتخاب شغل صرفا برای کسب درآمد باشد، با توجه به هدف که همان کسب پول بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزنیم و برایمان مهم نباشد که چه تاثیراتی روی خودمان یا دیگران دارد.

اما برخی مشاغل هستند که علاوه بر اهداف مالی نیازهای معنوی را نیز ارضا میکنند. برای هر فرد زندگی کاری و اجتماعی پاسخگوی نیازهای ارتباطی او نیز هست. فرد با قرارگیری در محیط کاری بخشی از روانش که نیاز به انگیزه و به چالش کشیده شدن را دارد، پر میکند. علاوه بر این شغل ما در ارتباط با ارزش‌های وجودیمان میتواند، در بلند مدت ما را تبدیل به فرد دیگری کند.

حتما این جمله را شنیده‌اید که افراد پس از مدتی شبیه به آن کاری میشوند که انجام میدهند. این جمله گواه نکته‌ای است که متذکر شدیم. در بررسی تاثیرات فیزیکی میتوان گفت فعالیت کاری ما به طور مستقیم بر ساعت بیولوژیک بدن ما تا ثیرگذار است. ساعات کاری، محیط کار همچنین میزان و نوع فعالیت فیزیکی بر سلامت فرد شاغل موثرند.

اگر فرد در سنین نوجوانی و جوانی وارد عرصه‌های کاری شود، لازم است تاثیرات نوع فعالیت و حرفه‌ی خود را بر نقطه نگاهش در آینده مد نظر داشته باشد و به درستی ایده برتر کارافرینی خود را انتخاب کند. دایره اطلاعات اجتماعی ما، استعدادها و خلاقیت‌هایمان در محیط‌های پویای کاری پیشرفت بیشتری دارد. در ابعاد  دیگر زندگی کاری موفق خانواده، ازدواج و معاشرت های ما را نیز دستخوش تغییر قرار میدهد.

بسیاری از افراد اذعان داشته‌اند که مسائل کاریشان به شدت بر ازدواجشان اثر گذاشته در نهایت برای برطرف کردن موارد پیش‌آمده نیازمند کمک حرفه‌ای بوده‌اند.

ایده‌های کسب و کار جدید در ایران یکی از قسمت‌های چالش برانگیز کارآفرینی است. در واقع همه کارها با یک ایده کار (ایده کسب و کار) شروع شده و اگر برای برنامه ریزی، تعیین استراتژی و توسعه آن وقت و زمان صرف شود قطعا می توان در آن ایده برای کار موفقیت قابل توجهی کسب نمود. از دیرباز همیشه بهترین ایده های کسب و کار در ایران وجود داشته است و بدین ترتیب افراد برای موفقیت به سمت ایده های خلاقانه کسب و کار موفق هدایت می شده اند.

اگر شما هم مایل هستید که کارآفرینی نموده و ایده های کسب و کار موفق  را ارائه دهید باید در اصل نگاه خویش را به جهان پیرامون خود تغییر دهید و همواره فرصت های خود را برای خدمت به دیگران و کسب درآمد از آن صرف نمایید.

شایان ذکر است که برخی از ایده جدید کسب و کارهای امروزی در گذشته وجود نداشتند و مشاغل قدیمی که نسل هایی در آن به کار مشغول بودند در حال منسوخ شدن هستند و دلیل آن عمدتا زندگی مدرنیته و پیشرفت روزافزون بوده و دیگر جایی برای آنها باقی نمانده است. برای یافتن ایده های جدید می توانید از مشاوره کارآفرینی دکتر ویز کمک بگیرید.

ویژگی یک‌ شغل خوب چیست؟

در مقالات متعدد جهانی برای این مورد مطالب زیادی تدوین شده است. افرا در رشته‌های گوناگون سیاست، اقتصاد، مدیریت، روانشناسی و کسب و کار و بازار شناسی جهانی نظرات متفاوتی داشته‌اند، البته در چندین زمینه توافقاتی وجود دارد مثل: علاقه، مهارت و نیاز بازار.

اما پاسخ به این سوال در یک جمله میتواند کامل و سازنده باشد. ویژگی‌های یک شغل خوب و یک ایده برای کار، همسو با ویژگی‌ها و خواسته‌های فردی است، که به دنبال یافتن و انجام شغل زندگی ‌اش میگردد. در این جمله توجه به تفاوت‌های فردی که میتواند نقاط قوت منحصر به فرد بسازد، به چشم میخورد. بهترین ایده های کسب و کار در ایران چیست؟

همه‌ی افراد با ویژگی‎‌های خود شناخته و از هم هویت سازی میشوند البته ویژگی شغل خوب هم در بلند مدت در ویژگی شخصیتی شما نقش اساسی دارد. انسان‌ها به دلیل تفاوت‌هایی که دارند، میتوانند در کنار هم به تکامل برسند. پس باید از این نعمتی که با آن خلق شدیم استفاده کنیم، تا نه فقط خود را بشناسیم، بلکه از نتایج این شناخت برای چشیدن لذت رسیدن و انجام دادن فعالیتی مناسب خودمان استفاده کنیم.

به خود عشق بورزیم و باور داشته باشیم کاری است که باید قله‌های موفقیت آن را فتح کنیم. این ایده جدید کسب و کار و این شغل باید شرایط و ویژگی‌های فردی ما را پاسخ دهد. فرمول یکسانی وجود ندارد. تنها فرمول واقعی در درون ما نهفته است. باید آن را بیرون بکشیم و پرداختش کنیم تا بتوانیم به برنامه‌ای قابل اجرا تبدیلش کنیم. برای این منظور تمرینی تدوین کردیم که بتوانید با انجام آن اندکی بیشتر نسبت به خودتان آگاهی پیدا کنید.

شغل خوب و درآمد مناسب

در پاسخ به سوال ایران به چه شغل هایی نیاز دارد و رسیدن به درآمد منطقی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که در راه رسیدن به شغل مناسب بهتر است، توانایی و قابلیت‌­های فردی خود را بشناسید. در ادامه با توجه به بستری که برای رشد و پیشرفت خود فراهم کردید، به درآمد مناسب نیز می­رسید.

توجه کنید، دستیابی به درآمد مناسب معطوف به یک ویژگی نیست. برای رسیدن به درآمد مشخص باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی به درآمد می‌­رسید که خودتان را بشناسید و در راه رسیدن به اهدافتان گام بردارید.

در مسیر خود بهترین باشید.

با توجه به مشاغل فراوانی که در چند سال اخیر به وجود آمده اند، به این موضوع توجه داشته باشید که برای دیده شدن و کسب درآمد باید مسیر متفاوتی از بقیه طی کنید. بر این اساس بهتر است، اگر خدماتی ارائه می­‌دهید، این محصول به طریق متفاوت نیاز مخاطب را برطرف کند که در نهایت به درآمد و موفقیت بیشتری برسید.

نقش تبلیغات را در کسب و کار خود دست کم نگیرید.

برای رسیدن به درآمد مشخص از کسب و کارخود در ابتدای مسیر نقش تبلیغات را دست کم نگیرید. به این موضوع توجه داشته باشید که تبلیغات برای شما راهی در جهت رسیدن به موفقیت و پیشرفت در مسیر کاریتان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست