امکان شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ؟
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

امکان شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ؟

زمانی‌که صحبت از کسب و کارآنلاین می‌شود برای بسیاری از افراد این سوال پیش‌ می‌آید که با چقدر هزینه می‌توان یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرد؟!

البته اگر کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه را به‌معنای هزینه صفر تومان در نظر بگیریم قطعا چنین چیزی شدنی نیست اما به شما اطمینان می‌دهیم که شروع کسب و کار آنلاین کم‌تر از یک میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. البته این موضوع شدیدا به آموزش شما هم بستگی دارد و اگر بخواهید یک آموزش درست و حسابی را تجربه کنید باید در حدود ۵ میلیون تومان هزینه کنید.

خوشبختانه کسب و کار اینترنتی در شهرستان، برای ساکنین غیرتهرانی هم فراهم است و بسیاری از دوره‌های بزرگ ایران یک دوره غیرحضوری هم دارند که می‌تواند برای افراد در شهرستان ها بسیار مفید باشد.

برویم سراغ ادامه بحث؛ زمانی‌که شما می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی را آغاز کنید باید بتوانید یک سایت را باکمترین هزینه راه‌اندازی کنید البته اگر قرار است بستر فعالیت شما گوگل نباشد می‌توانید یک پیج اینستاگرام هم بسازید و فعالیت ابتدایی خود را در آن شروع کنید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید کسب و کار شما اعتبار داشته باشد حتما در ادامه کارتان به یک سایت نیاز خواهید داشت. همان‌طور که گفته شد برای ساخت یک کسب و کار اینترنتی موفق باید یک تیم حداقل ۲ نفره باشید. افراد حاضر در یک تیم برای موفقیت کسب و کار آنلاین باید بتوانند دارای مهارت‌های زیر باشند و باتوجه به نیازهای ابتدایی یک کسب و کار و این مهارت‌ها بهترین حالت وجود ۳ نفر در تیم است. این سه نفر باید ویژگی‌های مکملی داشته باشند اما تخصص داشتن در سه موضوع زیر بسیار اهمیت دارد.

۱ـ شخص فنی

۲ـ شخص بیزنسی و کسب و کاری

۳ـ شخص دیجیتال مارکتر

نکات مهم در کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین در سال‌های اخیر ایران توانسته است تا اشتغال زیادی را برای مردم ایجاد کند به همین خاطر در این سال‌ها مردم بهتر توانسته‌اند با کسب و کارهای اینترنتی ارتباط برقرار کنند. برای این‌که بتوانید به بالاترین حد بازده کسب و کار اینترنتی برسید باید از هزینه کردن نترسید و متناسب با نیاز کسب و کار هزینه کنید. زمانی‌که می‌خواهید توسعه کسب و کارتان را شروع کنید باید قبل از هرکاری بررسی کنید که آیا توسعه این کسب و کار درست است یا خیر.

علت شکست بسیاری از کسب و کارهای نوپا این است که در زمان توسعه نتوانسته‌اند به‌خوبی بررسی‌های لازم را انجام دهند و همین عامل باعث شکست زودهنگام آ‌ن‌ها شده است. در کسب و کارهای اینترنتی نوپا هزینه‌ها باید به شدت کنترل شود و مدیر مجموعه باید توانایی بالایی در مدیریت هزینه‌ها داشته باشد.

فرض کنید شما در یک شهرستان زندگی می‌کنید و قرار است یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنید. در این هنگام باید حوزه کاری‌تان را مشخص کنید و پس از مشخص شدن آن چالش‌های آن را بررسی کنید.

در بسیاری از موارد کسب و کارهای اینترنتی با چالش‌های رقیب سنتی مواجه هستند که این موضوع باعث شده است تا هیچ ارزش پشنهادی در کار اینترنتی وجود نداشته باشد و ناچارا به سمت همان کسب و کار سنتی می‌رود تا نیاز خود را تامین کند. در این حالت نیز کسب و کار اینترنتی دچار شکست می‌شود.

وظایف هر فرد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در یک کسب و کار اینترنتی در شروع کار افراد وظایف مشخصی دارند و چون قرار است کل کارهای تیم توسط یک گروه کوچک انجام شود باید هر فرد توانایی‌های خود را بشناسد و باتوجه به وظایفی که دارد باید کسب و کار را پیش ببرد.

پیشنهاد می‌کنیم که در شروع کسب و کار اینترنتی تعداد افراد تیم‌تان زیاد نباشد و نهایتا همین ۳ نفری باشد که گفتیم. همچنین در شروع کسب و کار نیاز نیست تا شما و باقی اعضای تیم‌تان بسیار حرفه‌ای باشید و همان‌طور که گفته شد می‌توانید نیازهای ابتدایی‌تان را با آموزش‌های موجود در بازار کسب کنید.

طبق تحقیقاتی‌ که در شروع قرن ۲۱ صورت گرفت محققان به این نتیجه رسیدند که بهترین تعداد افراد تیم در شروع کسب و کار بین یک تا سه نفر است و این یک تا سه نفر باید باتوجه به نیازهای تیم انتخاب شوند.

وظیفه فرد فنی (technical man)

فرد فنی در کسب و کار باید توانایی زیادی در مباحث سایت و برنامه‌نویسی داشته باشد. البته در استارت‌آپ‌ها معمولا سایت‌های وردپرسی و جوملا استفاده می‌شود تا بار فنی به حداقل برسد اما به‌هرحال باید سعی کنید شخصی را برای کارهای فنی تیم‌تان داشته باشید.

بهتر است فرد فنی‌ توانایی ساخت یک وب‌ سایت به‌ صورت پایه‌ ای را هم داشته باشد تا بتوانید در زمان توسعه کسب و کارتان باحداقل هزینه یک سایت مناسب داشته باشید که به‌صورت تخصصی برای کسب و کار اینترنتی شما نوشته شده است. معمولا در بسیاری از کسب و کارهای بزرگ شخص فنی بعد از مدتی از تیم جدا می‌شود و یا اگر به‌صورت جدی به آن استارت‌آپ علاقه داشته باشد به‌سراغ مباحث کسب و کاری می‌رود تا بتواند در تصمیم‌گیری‌های بزرگ، شرکت نظر دهد.

وظیفه فرد دیجیتال مارکتر (digital marketer)

شخص دیجیتال مارکتر هم در کسب و کارها وظیفه دارد تا از هر نظر اوضاع سایت و شبکه‌های اجتماعی را بهبود ببخشد. این شخص واسطی بین فرد بیزنسی و شخص فنی است. دیجیتال‌ مارکتر تیم در شروع کسب و کار آنلاین فشار زیادی را تحمل می‌کند چراکه باید بتواند از سئو تا رابط کاربری سایت را بهبود ببخشد.

همچنین این شخص باید شبکه‌های اجتماعی را نیز مدیریت کند که برای شروع کار واقعا وظایف سنگینی است.

وظیفه فرد کسب و کاری (business man)

فرد کسب و کاری یا همان شخص بیزنسی در کسب و کار باید بتواند تمامی موضوعات مالی را کنترل کند و همچنین استراتژی‌های کلان را هم مشخص کند. این شخص باید توانایی زیادی در مدیریت بحران داشته باشد تا بتواند کسب و کار اینترنتی را در مواقع حساس نجات دهد. در بیش‌تر استارت‌آپ‌ها شخص کسب و کاری به‌عنوان مدیرعامل مجموعه فعالیت می‌کند.

میزان و نحوه کسب درآمد در مشاغل آنلاین

اگر بخواهید در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کنید باید بدانید که درآمد شما مشخص نیست و بستگی به عملکرد شما در این کار دارد. معمولا درآمد کسب و کار اینترنتی در ایران بسیار بهتر از کارمندی است اما بهتر است بدانید زمانی این اتفاق می‌افتد که شما بتوانید مهارت‌های لازم را کسب کنید.

افراد فعالیت کننده در کسب و کارهای اینترنتی در ۲ حالت درآمد دارند، حالت اول زمانی است که شما مدیریت یک مجموعه را برعهده دارید و حالت دوم هم زمانی است که شما می‌خواهید در زیر مجموعه یکی از این شرکت‌ها فعالیت کنید.

با این اوصاف اگر بخواهید به‌عنوان کارمند در یکی از شرکت‌های اینترنتی فعالیت کنید بسته به میزان کاری که انجام می‌دهید از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنید و اگر هم به‌عنوان کارآفرین فعالیت دارید هیچ سقف مشخصی برای میزان درآمد شما ندارد.

مشاغل اینترنتی موفق

معیارها و عوامل بسیار زیادی برای جدا کردن کسب و کارهای موفق و ناموفق وجود دارد اما برخی از آن‌ها نسبت به دیگر معیارها مهم‌تر هستند. در ادامه این مطلب مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می‌شود را برای شما آورده‌ایم.

۱- سریع‌‌ تر کردن زمان سوددهی

مشاغل اینترنتی موفق زیادی در سطح اینترنت وجود دارد که زمان زیادی از تاسیس آن‌ها نمی‌گذرد اما به درآمد پایدار و مناسبی رسیده‌اند. نکته مهم در کسب و کارهای اینترنتی این است که مبانی استارت آپی را به صورت درست و اصولی طی کنند چرا که در غیر این‌صورت ممکن است استارت آپ در مراحل مختلف دچار مشکلات مالی شود.

معمولا کارهای اینترنتی کمی زمان‌بر هستند و بعد از گذشت حداقل یکی دو سال زمان، به رشد می‌رسند اما ممکن است به کمک روش‌هایی، زمان سوددهی کسب و کارهای آنلاین را سریع‌تر کرد. سریع‌تر کردن روش‌های سوددهی کار آسانی نیست و بسته به هر کسب و کاری متفاوت است اما باید در نظر داشته باشید که این روش‌ها فقط توسط متخصصان کسب و کاری باتجربه قابل اطمینان است.

۲- حمل و نقل

یکی از وجوه تمایز کسب و کارهای موفق و غیرموفق موضوع حمل و نقل یا لاجستیک کالاهای ارسالی مشتریان است. معمولا مشتریان ترجیح می‌هند تا کالاهای خریداری‌ شده‌شان در سریع‌ ترین زمان ممکن به دست‌شان برسد. به همین دلیل قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و فروش اینترنتی محصولات باید به فکر مباحث حمل و نقلی آن باشید.

البته شرکت پست ملی ایران بیش‌تر کالاها را با کمترین هزینه به دورترین نقاط کشور ارسال می‌کند اما برخی از کالاها مانند کالاهای خوراکی و دارویی نیازمند یک سیستم ارسال سریع‌تر هستند. همچنین در نظر داشته باشید که معمولا مواد خوراکی قابل ارسال با پست نیستند مگر خشک‌بار و خوراکی‌هایی شبیه آن.

۳- پشتیبانی قوی

اگر کسب و کار اینترنتی شما یک شرکت خدماتی است و کالایی را ارسال نمی‌کند کار شما سبک‌تر است اما معمولا در شرکت‌های خدماتی مباحث پشتیبانی اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. معمولا مشتریان می‌خواهند در کم‌ترین زمان ممکن از طرف شرکت مذکور خدمات و پشتیبانی دریافت کنند به همین دلیل بهتر است سعی کنید یک تیم پشتیبانی قوی برای کسب و کار آنلاین‌تان در نظر بگیرید.

البته بهتر است در نظر داشته باشید که معمولا داشتن یک تیم پشتیبانی هزینه‌های زیادی دارد و در شروع کار می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده‌‌تان استفاده کنید.

۴- جذب سرمایه گذار

اگر در مراحل مختلف توانستید به هدف‌های مشخص‌ شده‌تان برسید بهتر است کم‌کم به فکر جذب یک سرمایه‌گذار باشید. معمولا سرمایه‌گذاران به دنبال جذب استارت آپ‌های نوپا و پیش‌رو هستند. البته اگر می‌خواهید به دنبال جذب سرمایه بروید بهتر است از قبل اطلاعات زیادی در مورد نحوه مذاکره با سرمایه‌گذار به دست بیاورید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست